مقاله ارایه‌ی الگوی ارتباطات سازمانی برای یک سازمان نظامی

مقاله ارایه‌ی الگوی ارتباطات سازمانی برای یک سازمان نظامی

مقاله علمی و پژوهشی " ارایه‌ی الگوی ارتباطات سازمانی برای یک سازمان نظامی" مقاله ای است در 16 صفحه و با 18 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است

در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث ارتباطات سازمانی اثربخش؛ عوامل؛ مؤلفه‌ها و شاخص‌های انسانی و سازمانی پرداخته شده است

چکیده مقاله

ارتباطات در بالندگی سازمان‌ها نقشی اساسی دارد. سطح مطلوبی از ارتباطات سازمانی میان افراد می‌تواند بستر تعامل سالم و سازنده را برای تعالی انسان و سازمان فراهم نماید. هدف اصلی مقاله، ارائه‌ی الگوی ارتباطات سازمانی اثربخش برای یک سازمان نظامی می‌باشد. بر این اساس پس از طراحی و اعتباریابی الگوی مفهومی، با استفاده از روش‌های تحقیق همبستگی و پیمایشی نتایج زیر به دست آمد. در میان مؤلفه‌های ارتباطات سازمانی، محتوای ارتباطی، بالاترین رتبه و اهمیت را دارد و سپس به‌ترتیب، سبک‌های ارتباطی و مسیرهای ارتباطی و در آخر مجاری ارتباطی قرار دارد. هم‌چنین عامل انسانی و مؤلفه‌های آن (ویژگی‌های فردی، ویژگی‌های اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی افراد) در مقایسه با عامل سازمانی و مؤلفه‌های آن (ساختار سازمانی و فرهنگ سازمانی)، ارتباطات سازمانی سازمان مورد نظر را اثربخش‌تر می‌کند

عنوان مقاله [English]

An Organizational Communication Model for a Military Organization

چکیده [English]

Communication plays an important role in the development of organizations. This has been investigated in a military organization. First, the conceptual model of the research was designed according to the theoretical studies. The model was then validated through a field study among academic scholars. The state of the organizational communication in this military organization was then investigated through a survey and correlation research. Likert scale was employed to analyze the data collected through searcher-made questionnaire. Then the data was analyzed by SPSS and LISREL in a descriptive and inferential statistics. The descriptive statistics, t test and structural equations were used to analyze the data related to organizational communication and the effectiveness of factors, components and human and organizational indicators affecting organizational communication. The results indicated that the content of the communication plays the highest and most important role in organizational communication. Communicational styles, communication channels, and communication routes take the next positions, respectively. Furthermore, it indicated that human factor and its components (personal traits, social traits of individuals, and communication skills) compared to organizational factor and its components (organizational structure an organizational culture) plays is more helpful in the effectiveness of organizational communication

کلیدواژه‌ها [English]

Effective Organizational Communication, Human and Organizational Components, Indicators & Factors

دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

قیمت این محصول: 9,900 تومان
تلفن همراه:
جهت دریافت رسید بانکی و شناسه پرداخت شماره موبایل معتبر وارد نمایید.

مطالب مرتبط

تگ‌ها

مطالب پربیننده

پربیننده
آخرین مطالب

عضویت در خبرنامه