more_vert کتاب "ارزش‌های هنری - فرهنگی در معماری عصارخانه"

ادامه مطلب

closeکتاب "ارزش‌های هنری - فرهنگی در معماری عصارخانه"

 کتاب "ارزش‌های هنری- فرهنگی در معماری صنعتی عصارخانه" مروزی بر پیشینه عصارخانه‌ها این ابداع و دستاورد صنعتی مردمان ایران است.  انسان در جهت تأمین نیازهای خود از محیط پیرامونش، نیازمند استفاده از ابزار است و صنعت ابزاری بود تا انسان بتواند جهت برآورده کردن نیازهای خود از آن استفاده کند. به مرور زمان، دستاوردهای صنعتی آدمی پخته تر شد و گاهی هنر و صـنعت چنـان در هم می‌آمیزد که آثاری بس بدیع را خلق می‌کند. در این میان ایران کشوری است با پیشینه صنعتی و مهندسی پربار، کـه بـا نبـوغ ذاتـی خود همواره سهمی گران در هنر و صنعت تاریخ داشته انـد؛ از بـارزترین آثـاری کـه در گوشه و کنار این مرزو بوم از گذشته برایمـان بـه یادگـار مانـده است: آسـیاب هـا، آسـبادها، عصارخانه ها، بندها، خانه های صخره ای و دست کنده ها که چـون شـاهدانی خـاموش خبر از نبوغ سازندگان و رونق بازار خود در زمانی نچندان دور دارند. از مهمترین بناهایی که نقشی اقتصادی- صنعتی در زمانی نچندان دور داشته عصارخانه ها (کارخانه های روغن‌گیری) می باشند. عصارخانه در شهرهای قدیم ایران به آسیاب‌های مخصوصی اطلاق می‌شد که از آنها برای خردکردن مواردی چون سنگ و زردچوبه و فلفل و امثالهم استفاده می‌شد یا مواد نباتی و روغنی، مثل کرچک و غوره و غیره را به داخل آن می‌ریختند تا روغن یا آب آنها گرفته شود. کارخانه هایی پیشرفته، کوچک با ساختارهای پیچیده که موید ویژگی‌های اقتصادی، کشاورزی و صنعتی بوده و از طرفی دارای ساختار معماری جالب و در خور توجه بوده اند، غالب بناها امروزه به جهت اینکه کاربری خود را دست داده اند، متروک شده و در حال ویرانی و فراموشی می باشند و امروزه می توان با حفظ و احیا اینگونه بناها هویت های فرهنگی- محلی را حفظ نمود و نیز در جذب گردشگر کوشش کرد. عصارخانه عبارت از محوطه‌ای بود که در وسط آن ۲ قطعه سنگ گرد بر روی هم قرار داشت و این ۲ قطعه سنگ از یک طرف با اهرمی به یک رأس چهارپا، مثل الاغ یا شتر یا قاطر یا اسب متصل بود. با حرکت کردن حیوان، که به صورت دورانی صورت می‌گرفت، سنگ روئی آسیاب به حرکت درمی آمد و با گردش این سنگ، آنچه از موادی که به وسط سنگ مزبور ریخته می‌شد، نرم می‌شد. در قسمت بالای سنگ متحرک جایگاهی بود که مواد خردشونده را داخل آن می‌ریختند تا از داخل سوراخ به زیر سنگ رفته و خُرد گردد. فصل نخست کتاب "ارزش‌های هنری- فرهنگی در معماری صنعتی عصارخانه" درباره تاریخچه صنعت روغن‌کشی و تحولات آن در دوره پیش و پس از اسلام سخن گفته و در فصل دوم شناخت ارزش‌های هنری، معماری و عملکردی عصارخانه را بیان کرده است. فصل سوم از این کتاب در خصوص مستندسازی عصارخانه‌های استان اصفهان شامل عصارخانه‌های درب زنجیر، درب حمام شیخ اصفهان، شاهی، دروازه حاجی جمال، آران و بیدگل، آقا سده لنجان، امین بیطرف شهرضا، قمبوان دهقان، بازار گذرنو کاشان، افوشته نطنز، سید محمود آیتب مرزعه شاه‌آباد و باولکان خمینی‌شهر پرداخته است. در فصل چهارم گونه‌شناسی عصارخانه‌های استان اصفهان، فصل پنجم چالش‌ها و راهکارهای ارتقا و احیای صنعت عصاری، فصل ششم واژگان عصاری و عصارخانه در فرهنگ مردم و فصل هفتم پیوست‌ها بیان شده است. کتاب "ارزش‌های هنری- فرهنگی در معماری صنعتی عصارخانه" تالیف سمیه اسماعیلی و جواد رحمتی و ویراستاری فائزه هدایی در سال ۹۵ با شمارگان یکهزار نسخه در ۳۶۰ صفحه توسط انتشارات سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری اصفهان به چاپ رسید.

more_vert کتاب "تاب" و خاطرات اسارت آزاده‌ای از دیار گزبرخوار اصفهان

ادامه مطلب

closeکتاب "تاب" و خاطرات اسارت آزاده‌ای از دیار گزبرخوار اصفهان

 خاطرات سال‌های سخت اسارت یکی از آزادگان استان اصفهان در کتابی ۳۰۴ صفحه‌ای با عنوان "تاب" منتشر شده است. نام نویسنده کتاب "علی‌رضا بصیری جزی" است که خود به دست خویش خاطره‌های تلخ و گاهی شیرین کتاب را به رشته تحریر درآورده و پشت جلد کتابش نوشته است: اسارت به توفیق الهی برای ما زمان مغتنم تحقق تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها بود. فرصت‌هایی برای اندیشیدن و بالا رفتن از نردبان تکلیف الهی و تمرین واقعی تاب آوردن و تحمل سختی‌های غیرقابل تصور برای همراه کردن سختی با آسانی. وی در مقدمه هم آورده است که عجز بعثی‌ها و اربابان غربی آنها برای ما به سادگی قابل درک بود زیرا هیچ عقل مادی نمی‌تواند پای در ملکوتی بگذارد که برای رسیدن باید راه بشناسی و راه‌شناسی دیده‌ای بینا می‌خواهد. ۲۸ فروردین ۱۳۶۷ است و خاطرات با شروع درگیری در میدان نبرد و نحوه اسارت توسط عراقی ها آغاز می‌شود. سربازی که عکس کربلا را در جیب اسیر داستان ما می‌بیند، بر این تصویر بوسه می‌زند و از کشتن وی دست می‌کشد اما او را به بعثی های جنایتکار تحویل می‌دهد. آنها هم با شدت تمام اسیران را کتک کاری و مجروح می‌کنند و آنها را به سمت بصره می‌برند. ۵۰۰ اسیر ایرانی وارد پادگان بصره می‌شوند. فردای آن روز اسرا را در خیابان های شهر می‌گردانند تا سنگ و کلوخ و شیشه و هر چه دم دستشان می‌آید نثار ایرانی‌ها شود. بعد از چند روز اسیران ایرانی به استخبارات رژیم بعث و سپس به زندان بغداد منتقل می‌شوند. در آنجا تا عدد پنج می‌شمارند و به هر نفر فرصت می‌دهند برنجی را که از خون دست اسیران به قرمزی گراییده را قوت بدهند! اسیر قصه ما درهنگام انتقال از سازمان استخبارات عراق روزهای حضور در وطن، سخنان امام راحل، مبارزه با رژیم پهلوی، فعالیت‌های انقلابی و بسیج محله و مسجد را در ذهن مرور می‌کند. زخم‌های کرم افتاده بدن او به دشت خون‌ریزی و جراحت دارد. "اصغر الهی" به کمکش می آید تا کمی از درد او بکاهد. گویا از شدت آلودگی و بی امکاناتی زخم‌ها کرم افتاده‌اند. اصغر الهی متولد محلات است و ۱۳ سال تمام در آمریکا تحصیل کرده و دکترای مهندسی مکانیک گرفته است. او وقتی خبر حمله عراق به وطن را می‌شنود عازم ایران اسلامی می شود تا اینکه در منطقه فاو به اسارت بعثی‌ها در می‌آید. زخم‌های کرم افتاده کاری شده‌اند و علی‌رضا بصیری حالا به بیمارستان "الرشید" منتقل می‌شود. آنجا کمی وضع بهتر است چرا که آزار و اذیت ها کمترند و شلاق خوردنی در کار نیست. پرستار ایرانی در آن بیمارستان مشغول است و در آن جهنم بعثی‌ها به سختی کمی حلوا برای اسیر داستان ما می‌آرود تا نوش جان کند. روز عمل فرا می‌رسد و یکی از پست ترین بعثی‌ها بدون بی‌هوشی شروع به خراشیدن کتف بیمار و بخیه زدن با سیم بکسل می‌کند. در اینجا بیان این نکته لازم است که مطالعه کامل کتاب بقدری سخت و تاثیرگذار است که بیان خلاصه‌ای از آن در اینجا نمی‌تواند عمق فاجعه و قساوت قلب بعثی‌ها را به مخاطب منتقل کند. بعد از پنج روز دوباره به اردوگاه اسرا باز می‌گردد و دوباره شلاق خوردن آغاز می‌شود. شلاق‌هایی که بقدری محکم بر بدن ها وارد می‌شود که همان سیم بکسل‌های بخیه زده را از هم باز می‌کند و خون‌ریزی بار دیگر آغاز می‌شود. تا صفحه ۸۴ کتاب ۴۵ روز از اسارت مولف کتاب گذشته تا اینکه انتقال به اردوگاه تکریت یعنی همان زادگاه صدام ملعون صورت می‌گیرد. حمام سه نفره اسیرها بعد از ۴۵ روز می‌توانند حمام کنند. آن هم چه حمامی. با آب سرد و هر سه نفر در یک حمام و زمان بسیار محدود. ۱۲ هزار اسیر ایرانی اینجا در پایگاه سوم تکریت هستند. با آمدن اسیران جدید حسین‌علی عرب‌بیگی از گزبرخوار همشهری راوی کتاب است و از خانواده و وضعیت شهر و دیار برای همشهری خود می‌گوید. علی‌رضا تازه می‌فهمد مفقودالجسد است و مرسم ختم و شب هفت و چهلم هم برایش گرفته‌اند و حتی سنگ قبری به یادبود تدارک دیده‌اند. بیشترین آزار و اذیت‌ها و شهادت‌های اسرا مربوط به پاسداران و روحانیون بوده و افسران و درجه‌داران ارتش کمتر مورد آزار بعثی ها بوده‌اند. جاسوسان و منافقان بدتر از بعثی‌ها هستند و آمار سپاهی‌ها و روحانی‌ها را به افسران بعث می‌دهند. زمانی فرا می‌رسد که ابریشم‌چی از سران سازمان منافقین در بین سه‌هزار اسیر حضور می‌یابد و ۶۰ نفر را جذب سازمان مخوف منافقین می‌کند و با خود به اردوگاه اشرف می‌برد. "نقیب جمال" فرمانده سنگدل اردوگاه تغییر می‌کند و همان زمان در دهه فجر سال ۶۸ فرصتی دست می‌دهد که ایرانی‌ها سرود خمینی ای امام را دسته‌جمعی اجرا کنند. وقتی ستاره‌ها چشمک می‌زنند بالاخره روز بیست و ششم فرا می‌رسد و نگهبان عراقی خبر تبادل اسرا و بواقع نجات از جهنم صدامیان و بعثیون را اعلام می‌کنند. او بعد از ورود به اصفهان و شهر گز در آغوش پدر آرام می‌گیرد و دستان مادر را می‌بوسد. کتاب "تاب" به سفارش حوزه هنری استان اصفهان و توسط اکرم شادانی فر صفحه آرایی شده و انتشارت شهید فهمیده آن را روانه بازار نشر و مطالعه کرده است.

more_vert کتاب فنون اقناع در رسانه

ادامه مطلب

closeکتاب فنون اقناع در رسانه

کتاب فنون اقناع در رسانه توسط سید مهدی شریفی نوشته شده، نویسنده در این کتاب از آخرین یافته‌های مقالات، کتب و تجارب بشری استفاده کرده است و به فنونی می‌پردازد که هر فرد به عنوان یک رسانه و با به کارگیری آنها می‌تواند مخاطبان و مشتریان خود را به ایجاد، تغییر یا تقویت یک باور ترغیب کند. کتاب فنون اقناع در رسانه توسط انتشارات دانشگاه تهران و به قلم سید مهدی شریفی، دانشیار دانشگاه تهران منتشر شده است. نویسنده حاصل سه سال پژوهش‌های خود و دستیارانش را در این کتاب آورده و باقر ساروخانی، پدر علم اقناع در ایران نیز مقدمه آن را نگاشته است. نویسنده در پیشگفتار کتاب تصریح کرده است: ارتباط بین افراد و گروه‌های اجتماعی اگر از رهگذر اقناع و رضایت و بدون فریب با دستیابی به عمق ذهن و دل انسان ها صورت گیرد، رشد تمدنی ملت‌ها را به همراه خواهد داشت که رسانه‌ها پیشگامان چنین رسالتی در توفیقات جامعه محسوب می‌شوند. وی اضافه کرده است: ذهن ابرهوشیار و خلاق در فضایی که عقیم‌گری خلاقیت وجود نداشته باشد، بسیاری از فطرت‌های پاک را با فنون اقناع رسانه‌ای به آگاهی ناب نزدیک می‌کند. از مهمترین بخش های این کتاب هفت فصلی، فرایند انتقال ۳۶۰ درجه‌ای پیام، تاثیرات پیام بر سیستم اول و دوم، نظریه‌های اقناع، پیش اقناع، اشتراک اقناع با علوم، استراتژی‌های محتوا و همچنین اقناع بر پایه ایتوس، پاتوس و لوگوس است و در آن به مواردی چون اخبار مکتوب، پادکست، خبر تلویزیونی، کنداکتور هوشمند، روایت، زاویه دوربین، فیلم سینمایی، انواع مستند خبری، آگهی‌های بازرگانی، زبان بدن، پژوهش‌های خبری، تئاتر، رنگ‌ها، موسیقی، نورپردازی، تدوین و اقناع در فضای مجازی پرداخته شده است. کتاب فنون اقناع در رسانه از آخرین یافته‌های مقالات، کتب و تجارب بشری استفاده کرده است و به فنون و تکنیک‌هایی می‌پردازد که هر فرد به عنوان یک رسانه و نیز سایر رسانه‌ها اعم از سنتی و مجازی با به کارگیری آنها می‌توانند مخاطبان و مشتریان خود را به ایجاد، تغییر یا تقویت یک باور ترغیب کنند و این تمایل با رضایت کامل مخاطب و بدون احساس فریب خواهد بود.

more_vert کتاب "سرزمین طارم"، آیینه تمام نمای هندوستان ایران

ادامه مطلب

closeکتاب "سرزمین طارم"، آیینه تمام نمای هندوستان ایران

کتاب "سرزمین طارم" اطلاعات مختلف و جامعی را از معرفی منطقه طارم را در خود جای داده است و منبع مناسبی برای علاقه مندان جهت آشنایی با این سرزمین کهن و سرسبز است. منطقه خوش‌ آب‌وهوای طارم همچون نگینی سرسبز در استان زنجان قرار دارد و به واسطه طبیعت بکر و دست‌نخورده اش با وجود دریاچه‌ها، غارهای طبیعی، آبشارها، روستاهای باستانی و آثار متعدد تاریخی، بهشتی برای گردشگران محسوب می شود. طارم به دلیل داشتن طبیعت دلنشین، زمین‌های حاصلخیز و شرایط اقلیمی منحصربه‌فردش به هندوستان ایران معروف است. مهدی محمدی در کتاب "سرزمین طارم" تلاش کرده است تا گام مهمی را در شناساندن منطقه طارم در ابعاد مختلف جغرافیایی فرهنگی، زبان و آداب رسوم، سنت ها، شناسایی افراد فرهیخته و مفاخر منطقه بردارد. این کتاب ۱۰ فصل دارد که شامل تاریخچه سرزمین طارم، نگاهی به ویژگی های فرهنگی سرزمین طارم، چینه شناسی تخصصی سرزمین طارم، جغرافیای طبیعی و زمین شناسی طارم، آشنایی با زبان و ادبیات ترکی آذربایجانی منطقه طارم، آشنایی با قومیت های منطقه طارم، آشنایی با آثار تاریخی و میراث فرهنگی و نقاط گردشگری منطقه طارم، جغرافیای تاریخی طارم، معرفی چهرهای برجسته منطقه طارم و نگاهی به برنامه های توسعه منطقه طارم است. به گفته مولف کتاب "سرزمین طارم" در این اثر سعی شده است با تکیه بر تحقیقات مختلف کتابخانه ای و میدانی، مطالب از جنبه مستند و متقنی برخوردار باشند. کتاب " سرزمین طارم" در ۸۸۰ صفحه با شمارگان هزار نسخه، از سوی انتشارات گیوا روانه بازار شده است.  به مناسبت هفته کتاب، کتاب"سرزمین طارم" در چند برنامه شهرستانی و استانی رونمایی و معرفی شد.

more_vert کتاب مقدمه‌ای بر روابط عمومی استراتژیک

ادامه مطلب

closeکتاب مقدمه‌ای بر روابط عمومی استراتژیک

 کتاب مقدمه‌‎ای بر روابط عمومی استراتژیک ترجمه «محمدرضا حقیقی» و «بابک شایسته» به چاپ رسید. «محمدرضا حقیقی»، مترجم این کتاب روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کتاب را می‌توان به عنوان جدیدترین کتاب ترجمه در حوزه ارتباطات طی سال ۲۰۲۰ میلادی به شمار آورد. وی افزود: محتوای این کتاب شامل بخش‌هایی چون روابط عمومی رسانه‌های دیجیتال و اجتماعی، استراتژی‌ها و راهبردهای صنعت روابط عمومی، ساختاربندی‌های ارتباطی، تکنیک‌های تولید محتوا و مدل‌های ارتباطی است. وی خاطر نشان کرد: این کتاب می‌خواهد بگوید که به چه دلیل باید به روابط عمومی به عنوان یک وظیفه استراتژیک توجه کرد و چگونه می‌توان این کارکرد را به مؤثرترین نحو انجام داد. «حقیقی» اضافه کرد: نقش راهبردی و استراتژیک روابط عمومی در سازمان در دنیای امروز بدون هیچ شبهه‌ای پذیرفته شده است. وی افزود: امروزه روابط عمومی در سطوح استراتژیک و عالی سازمان و کارگزار روابط عمومی در درون تیم رهبری سازمان یا هیأت مدیره قرار دارد زیرا اصولاً روابط عمومی یک مدیریت استراتژیک است یا در مدیریت استراتژیک سازمان نقش اساسی دارد. به گفته وی در این کتاب تلاش شده است تا مدیران روابط عمومی با آخرین تکنیک‌های روز دنیا در این حوزه حساس و پرمخاطب آشنا شوند. این کتاب در ۱۵۸ صفحه به همت سازمان جهاد دانشگاهی به چاپ رسید و همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در اختیار مدیران حوزه ارتباطات و اصحاب رسانه و همچنین فعالان حوزه روابط عمومی کشور قرار گرفته است. «محمدرضا حقیقی» از پیشگامان عرصه ارتباطات و روابط عمومی کشور است که ریاست انجمن روابط عمومی ایران در کارنامه کاری وی به چشم می‌خورد.

more_vert کتاب تکنیک‌های جذب ثروت

ادامه مطلب

closeکتاب تکنیک‌های جذب ثروت

کتاب تکنیک‌های جذب ثروت نوشته‌ی مهدی شهابی، شامل تکنیک‌ها و تمریناتی است که عمل به آن‌ها می‌تواند شما را در مسیر موفقیت و جذب ثروت قرار دهد. زندگی پر از فرصت‌های طلایی است ولی آیا می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید؟! یا با بیان جملاتی مانند «نه اکنون وقت ندارم، زمان ندارم، گرفتارم و چالش‌های زندگی‌ام به ‌قدری زیاد است که فرصت مطالعه ندارم»، این فرصت‌ها را از دست می‌دهید؟! متاسفانه این گفتگو و نجواهای درونی ما انسان‌ها در عصر جدید است که باعث شده از فرصت‌ها نتوانیم به ‌خوبی استفاده کنیم و اغلب با برچسب گرفتاری یا نداشتن زمان، به‌ راحتی آن‌ها را از دست می‌دهیم. شاید شما در اطراف خود بارها با موقعیت‌های شگفت‌انگیز و افراد موفقی که بدون پشتوانۀ مالی و به ‌صورت خود ساخته، جاذب پول و ثروت هستند برخورد کرده و جوابی برای چگونگی آن نیافته باشید. چرا برخی از افراد به هر چیزی که دست می‌زنند به طلا تبدیل می‌شود؟ و چرا هرجا می‌روند، پول و ثروت هم به دنبال آن‌ها دوان‌ دوان می‌آید؟ آنچه را که می‌خوانیم مهم نیست، مهم این است که به چه چیزی عمل می‌کنیم. افراد زیادی هستند که مطالب فراوانی در ذهن خود دارند، اما اقدام آن‌ها ضعیف است و فقط اطلاعات را با خود حمل می‌کنند. شما جزو کدام دسته از این افراد هستید؟ حمل‌کنندۀ اطلاعات یا عمل‌کننده؟ در واقع افراد باهوش کسانی هستند که به آنچه می‌دانند عمل می‌کنند و روز به‌ روز موفقیت خود را به درجات و سطوح بالاتر می‌رسانند، چون عمل‌گرا هستند. افرادی را هم در جامعه می‌بینید که اطلاعات زیادی دارند، ولی به نتایج خوبی نرسیده‌اند، چون مطالب را به‌ صورت صحیح، کاربردی نکرده‌اند. شاید یکی از دلایل این باشد که راه‌حلی پیدا نکرده‌اند یا مطالب به ‌گونه‌ای پیچیده بوده که نتوانستند به ‌راحتی در زندگی خود از آن‌ها بهره‌گیری نمایند. در این کتاب مطالب به ‌گونه‌ای روان، شیوا و بسیار کاربردی به همراه راه‌حل‌ها نوشته شده تا آنچه را که شما می‌خواهید، در مسیر موفقیت و جذب ثروت کسب نمایید و بتوانید از زندگی و کسب ‌و کار خود نهایت لذت را ببرید. در بخشی از کتاب تکنیک‌های جذب ثروت می‌خوانیم: یکی از مهم‌ترین نکات برای کسب موفقیت و جذب ثروت، تکنیک خودشناسی است. وقتی که انسان بتواند از خود و توانایی‌های خویش درکی واقعی داشته باشد، می‌تواند بسیاری از قوانین دیگر جهان هستی را به ‌راحتی باور کند. به ‌عبارت ‌دیگر، قوانین برای وی بهتر قابل ‌درک و فهم خواهد بود. وقتی به دنبال خودِ واقعی خویش باشیم و بفهمیم از کجا آمده‌ایم، به کجا می‌رویم و آمدنمان برای چه کاری بوده، به منبع و سرچشمۀ واقعی خودمان بیشتر فکر خواهیم کرد و بیشتر آن را خواهیم شناخت. می‌خواهم در اینجا توجه شما را به این نکته جلب کنم که ما انسان‌ها در قیاس با کل موجودات جهان هستی، پیشرفته‌ترین مخلوقات خداوند قادر متعال هستیم. خداوند برای خلقت ما به خودش تبریک گفته، ما را اَحسَنَ الخالقین معرفی نموده و از بین تمام آفریده‌هایش ما برگزیده شده‌ایم تا روح الهی در ما جریان داشته باشد و ما جانشین او در زمین باشیم. هیچ‌گاه کسی، فرد دیگری را مطلقاً جانشین خود قرار نمی‌دهد، مگر آنکه صفات و شایستگی‌های خودش، هر چند خیلی کمتر، در او وجود داشته باشد. خداوند فرموده: «ما انسان را شبیه به خود آفریدیم.» بنابراین، تمامی صفات خداوندی هر چند نه به‌ طور مطلق، در ما به ودیعه گذاشته شده است. همان روزی که ما به سیمای انسان آفریده شدیم، درجۀ شایستگی و لیاقت خود را دریافت نمودیم. حتی تصور اینکه ما لیاقت موهبت‌های بزرگ را نداریم، عملاً به معنی نفی ارزش‌های الهی و بنابراین ناسپاسی است. فهرست مطالبمقدمهبخش اول: تکنیک‌های معنوی موفقیتفصل اول: تکنیک خودشناسیفصل دوم: تکنیک بخشایشفصل سوم: تکنیک نماز اول وقتفصل چهارم: تکنیک شکرگزاریفصل پنجم: تکنیک صداقت (عدم حسادت و دروغ)فصل ششم: تکنیک کمترین تلاشفصل هفتم: تکنیک باورهابخش دوم: تکنیک‌های طلاییفصل هشتم: تکنیک قانون 5 ثانیهفصل نهم: تکنیک تجسم خلاق (تصویرسازی ذهنی مثبت)فصل دهم: تکنیک سرسختیفصل یازدهم: تکنیک عزت نفسفصل دوازدهم: نتیجهمنابع کتاب

more_vert کتاب فروش موفق

ادامه مطلب

closeکتاب فروش موفق

کتاب فروش موفق نوشته‌ی رابرت هلر، از مجموعه مدیران برجسته، بر اساس آخرین یافته‌های علمی به تمام کسانی که فروشندگی را یک حرفه‌ی تخصصی می‌دانند مهم‌ترین بایدها و نبایدها در امر فروش کالا و خدمات را آموزش می‌دهد. امروزه فروش یکی از مهم‌ترین مباحثی است که در همه‌ی کسب و کارها اهمیت دارد. میزان موفقیت شما در حرفه خود به عنوان یک مدیر گروه فروش و یا حتی فروشنده‌ای که در ارتباط مستقیم با مشتری است، بر اساس دو معیار مشخص می‌شود: 1- دانش و اطلاعات درست شما در رابطه با محصولتان2- مهارت‌های ارتباطی شما و داشتن صبر و شکیبایی برای به اتمام رساندن یک فروش اثربخش. رابرت هلر (Robert‬ Heller) در کتاب فروش موفق (Selling successfully) با ارائه 101 نکته کلیدی کوتاه به بررسی مبحث مهم و پراهمیت فروشندگی می‌پردازد. او با بیان توصیه‌های پرکاربردش به شما کمک خواهد کرد تا با یک رویکرد فکری درست نیاز‌های مشتریان خود را درک کنید. همچنین در آخر با ارائه یک تمرین خودآزمایی شما را در ارزیابی مهارت‌های خود یاری می‌کند. فروش موفق مستلزم مهارت در شناخت انواع تیپ‌های شخصیتی و راه‌های کنار آمدن با آن‌ها، مهارت در ارائه توضیحات، آشنایی با تکنیک‌های فروش، کسب آگاهی در مورد رقبا و محصولات آن‌ها، مهارت در انجام مذاکرات تلفنی و حضوری، صداقت با مشتریان، و... است. در بخشی از کتاب فروش موفق می‌خوانیم: در میان انواع معاملات فروش، بیشترین احتمال سود دو جانبه در معاملاتی است که با تأمین کنندگان کالا انجام می‌شود. بسیاری از شرکت‌ها تمام یا بخش عمده کار خود را به تأمین کنندگان کالا واگذار و سپس با آن‌ها همکاری نزدیک می‌کنند. هر دو طرف در سودی که به دست می‌آید سهیم هستند. برای برقرار کردن چنین رابطه‌ای باید مدام برای یافتن راه حلی که نیاز طرف مقابل را بر طرف کند وقت صرف نمائید و تلاش کنید. آماده باشید تا برنامه‌های کاری خود را به آن‌ها اطلاع دهید و در زمینه تحقیق و توسعه با آن‌ها همکاری کنید. مشارکت در کار، زمانی بیشترین بازدهی را خواهد داشت که توازن قدرت بین طرفین رعایت شده باشد. زمانی که خریدار بر شما تسلط می‌یابد برای تقویت موضع خود اقدام کنید و بالعکس. فهرست مطالبآماده شدن برای فروشپیش به سوی موفقیتکسب اعتماد به نفسممارست و خودآموزیسازمان دهیبکارگیری تجهیزات الکترونیکیرفتار با مشتریانواع مشتریپیدا کردن مشتریتحقیق درباره مشتریانارتباط مؤثرارائه خدمات به مشتریجلب رضایت مشتریموفقیت در فروشبرنامه ریزی و نحوه فروشقاعده ایدکا (AIDCA) ارتباط از طریق نامهاستفاده از تلفناز ملاقات‌ها بیشترین استفاده را ببریدنحوه معرفیمذاکره درباره شرایط فروشقطعی کردن معاملهنحوه اداره کردن گروه‌های فروشرهبری گروهآموزش به اعضاء گروهاداره تماس‌های تلفنیتعیین هدف و دادن پاداشتقدیر از افرادبرگزاری جلسات فروشمهارت‌های خود را ارزیابی کنید

more_vert کتاب آری به زندگی

ادامه مطلب

closeکتاب آری به زندگی

کتاب آری به زندگی، جدیدترین اثر گردآوری شدۀ ویکتور فرانکل، نویسندۀ کتاب مشهور «انسان در جستجوی معنا» است. این کتاب انگیزشی و امیدبخش، حاصل سخنرانی او پس از آزادی‌اش از اردوگاه کار اجباری نازی‌هاست. اثر شگفت‌انگیزی که ارزش حقیقی زندگی را به تصویر می‌کشد. دربارۀ کتاب آری به زندگی: کتاب علی رغم همه چیز؛ آری به زندگی، (Yes to Life: In Spite of Everything) بر اساس مطالبی تشکیل شده که ویکتور فرانکل در سال 1946 حدود یک سال پس از رهایی‌اش از اردوگاه کار اجباری و کمی پیش از مرگ وی تنظیم شده است. در همان سال های ابتدایی سخنرانی‌های او به شکل کتابی مدون توسط ناشر وینی به چاپ رسید؛ اما نسخه‌های آن بسیار کمیاب و به مرور زمان به فراموشی سپرده شد. تا اینکه فردی به نام بلتز، پیشنهاد تجدید چاپ آن را ارائه کرد. جالب آن که این سخرانی انگیزشی و الهام‌بخش، تا پیش از این نسخه به زبان انگلیسی منتشر نشده بود. ویکتور امیل فرانکل (Viktor Frankle) شما را در این کتاب به شناخت و درک عمیق ارزش زندگی دعوت می‌کند و مکررا اظهار می‌دارد که حتی با وجود شرایط پیچیده و بی‌رحمانه زندگی باز هم نباید تسلیم شد. این مسئله‌ای است که توجه طیف گسترده‌ای از مخاطبان در سراسر دنیا را به خود جلب کرده زیرا انسان امروزی نیز پس از گذشت چند دهه از آن اظهارات، همچنان نیازمند آن است، به خصوص در شرایط امروزی و وضعیت همه‌گیری کرونا. به بیان دیگر هر انسانی در هر دوره‌ای نیاز به خواندن این مطالب دارد زیرا فارغ از هر گونه شرایط اجتماعی، عنصر اصلی و حیات‌بخش زندگی همۀ ما، امید است. نویسنده معتقد است هچکس نباید زندگی فردی دیگر و حتی خود را بی‌معنا تلقی کند و خود یا دیگران را شایسته حق زندگی نداند. فرانکل این افکار را زمانی مطرح می‌کرد که افراد را به دلیل معلولیت و نژادشان قتل عام می‌کردند! کتاب آری به زندگی، بر اساس جهان‌بینی مشهور نویسنده یعنی نظریه «معنادرمانی» نگاشته شده است و بر اهمیت پذیرفتن زندگی با وجود تمامی مشکلات و مسائل تاکید دارد. فرانکل هر بحرانی را، فرصتی تلقی می‌کند که باید از بهره جست. به طور کلی می‌توان گفت امید درون‌مایه محوری کتابِ روانپزشکی است که سال‌ها با وحشتناک‌ترین نوع خشونت و دردناک‌ترین حوادث روزگار دست و پنجه نرم کرده است. جملات برگزیده کتاب آری به زندگی: - اگر نمی‌توانیم سرنوشت‌مان را عوض کنیم لااقل می‌توانیم آن را بپذیریم، خود را با آن وفق دهیم، و شاید در میان مشکلات دچار رشد معنوی شویم. - چشم‌انداز ما به وقایع زندگی- آنچه از آن‌ها برای خود می‌سازیم - بسیار بیشتر از آنچه برای‌مان رخ می‌دهد اهمیت دارد. «سرنوشت»، رخدادی‌ خارج از کنترل ماست. با این‌وجود، هر یک از ما نسبت به چگونگی مرتبط بودن آن وقایع با خود، مسئول هستیم. - تردید درباره‌ی معنادار بودن وجود انسان می‌تواند به‌راحتی منجر به ناامیدی شود. سپس این ناامیدی به عنوان عامل تصمیم به خودکشی گریبان‌گیرمان می‌شود. - موفقیت درونی، تحقق باطنی معنای زندگی چیزی‌ست که یک‌بار و برای همیشه به دست می‌آید. این حقیقت که اغلب فقط در پایان عمرمان به چنین هدفی می‌رسیم از معنا و مفهوم زندگی نمی‌کاهد. - آنچه ما را به جلو می‌کشاند و در امتداد مسیر راهنمایی‌مان می‌کند، آنچه ما را هدایت کرده و می‌کند لذت بردن از پذیرفتن مسئولیت‌ است. نکوداشت‌‌های کتاب آری به زندگی: - ویکتور فرانکل ، مانند تمامی کسانی که جنایات هولوکاست را تحمل کردند، کسی است که زبان از توصیف او قاصر است. من از انعطاف پذیری و مثبت اندیشی شخصی که تجربیات غیر قابل تحملی را به دست آورده که تصورش هم برای من دشوار است، تجعب می‌کنم و روحیه او را می‌ستایم. جالب‌تر این که سخنرانی‌های فرانکل که اساس این کتاب است ، تنها نه ماه پس از آزادی از اردوگاه کار اجباری نهایی ارائه شده است. «Schizanthus Nerd» - من این کتاب را دوست داشتم! این اثر فوق‌العاده طوری نوشته شده است که خواننده می‌تواند اصول دکتر فرانکل را بلافاصله درک کند و در همان لحظه اعمال کند. این یک کتاب عالی برای دستیابی به چشم‌انداز در میان یک بیماری همه‌گیر است. «william evans» - این کتاب در ابتدا در دهه 1940، اندکی پس از آزادی فرانکل از اردوگاه مرگ نازی ها، به زبان آلمانی منتشر شد. گرچه شبیه جستجوی انسان برای معنا است، اما حاوی مطالب منحصر به فردی است که آن را تکمیل می‌کند. ما می توانیم در هر موقعیت زندگی، از طریق فعالیت، تفکر و نگرش نجیب حتی در برابر رنج غیرقابل اجتناب، معنا پیدا کنیم. «douglas groothuis» - این سه سخنرانی توسط روان درمانگر وینی و بازمانده اردوگاه‌های کار اجباری و کارگری نازی‌ها که در سال 1946 در اتریش برگزار کرد، در مدت یک سال پس از آزادی خود، اخیراً به انگلیسی ترجمه شده است. «Ilan Israel» با ویکتور فرانکل بیشتر آشنا شویم: ویکتور امیل فرانکل، روان‌پزشک و عصب شناس یهودی در سال 1905 در وین چشم به جهان گشود. او که پایه‌گذار مکتب لوگوتراپی یا معنادرمانی است، در طول حیاتش مکاتبات و تبادل نظرهای قابل توجهی با فروید و دیگر روانشناسان داشته است. علی‌رغم وضعیتش در اردوگاه‌های کار اجباری، هیچ‌گاه از پرداختن به دغدغه‌های روانشناسانه‌اش غافل نشد و نظریه معنادرمانی را تدوین کرد؛ حتی می‌توان گفت این حوادث بر معناگرایی او تاثیر عمیقی داشته است. فرانکل به غیر اخذ مدرک دکتری از دو دانشگاه وین و آدیتشنالی در سال‌ 1949، موفق به دریافت مدرک دکترای افتخاری از 120 دانشگاه در سراسر جهان شد. او سال‌ها رئیس بخش روانپزشکی بیمارستانی در وین بود و چند سال پس از آن به مقام استادی دانشگاه نائل آمد و در سال‌های 1970 تا 1973 در دانشگاه سن دیگو به تدریس نظریه معنادرمانی پرداخت. تجربه رقت‌انگیز او از کار در اردوگاه‌های کار اجباری، شخصیتی متقاوت از وی ساخت که کتاب حاضر نتیجه سخرانی او پس از این تجربه‌ِی آزار دهنده است. ویکتور فرانکل در سپتامبر 1997 دیده از جهان فرو بست. در بخشی از کتاب آری به زندگی می‌خوانیم: تنها راه معنا بخشیدن به زندگی، از طریق اعمال‌مان نیست، تا‌آن‌جایی‌که بتوانیم سؤالات بخصوص زندگی را بامسئولیت پاسخگو باشیم - می‌توانیم نه تنها به عنوان عاملی فعال بلکه به عنوان انسان‌های عاشق با عشق ورزیدن به زیبایی، بزرگی و خوبی به خواست‌های وجودی جامه‌ی عمل بپوشانیم. بجای این‌که بکوشم برای‌تان با استفاده از عبارات عادی توضیح دهم که چرا و چگونه تجربه‌ی زیبایی می‌تواند به زندگی معنا دهد به بیان آزمایش فکری زیر بسنده می‌کنم: تصور کنید که در یک سالن کنسرت نشسته‌اید و در حال گوش کردن به سمفونی مورد علاقه‌تان هستید و صدای قطعات محبوب‌تان در گوش‌تان طنین افکنده است. به حدی تحت تأثیر موسیقی قرار گرفته‌اید که لرز به وجودتان می‌افتد.حالا تصور کنید که ممکن است یک نفر (امکانی که از نظر روان‌شناسی بسیار بعید است) در همین لحظه از شما بپرسد آیا زندگی‌تان معنایی دارد؟ معتقدم که با من هم‌عقیده هستید که در این مورد بگویید که فقط می‌توانید یک پاسخ به او بدهید و آن این است: «آن‌قدر این قطعات زیبا بود که ارزشش را داشت فقط برای همین یک لحظه زندگی کنم!» افرادی که نه هنر، بلکه طبیعت را تجربه کرده‌اند نیز ممکن است پاسخ مشابهی داشته باشند، همچنین افرادی که چنین حسی را نسبت به انسان دیگری تجربه کرده‌اند. همه‌ی ما تجربه کرده‌ایم که در حضور شخصی خاص چنین احساسی بر ما چیره شود و آن را تقریباً بدین شکل تفسیر می‌کنیم: حقیقت وجود این شخص در جهان به تنهایی باعث ایجاد دنیا و معنادار شدن زندگی‌ست. فهرست مطالباشارهمقدمهدر باب معنا و ارزش زندگی 1در باب معنا و ارزش زندگی 2آزمایش حیاتیسخن پایانیدرباره‌ی ویکتور فرانکلدیگر آثار ویکتور فرانکلدرباره‌ی مؤسسه‌ی ویکتور فرانکلدرباره‌ی دنیل گولمن و فرانتز وسلییادداشت‌ها

more_vert کتاب 100 قانون بی‌چون و چرا برای موفقیت در تجارت

ادامه مطلب

closeکتاب 100 قانون بی‌چون و چرا برای موفقیت در تجارت

برایان تریسی در کتاب 100 قانون بی‌چون و چرا برای موفقیت در تجارت، سال‌ها درایت و تجارب شخصی و خصوصی خود را با شرکت‌ها و اشخاص موفق با شما در میان می‌گذارد. موضوع کتاب 100 قانون بی‌چون و چرا برای موفقیت در تجارت چیست؟ شما براى اطلاع از توانمندی‌هاى بالقوه خود به قوانین کتاب 100 قانون بی‌چون و چرا برای موفقیت در تجارت (The 100 Absolutely Unbreakable Laws of Business Success) احتیاج دارید. نقض پیوسته و مستمر هر یک از این قوانین مى‌تواند باعث ماه‌ها ناراحتى و عدم موفقیت‌تان شود. شما با اجرای این قوانین به سطحی از موفقیت و رضایت خاطر می‌رسید که هرگز حتی تصور آن را نمی‌کردید. این‌گونه در زمانی کوتاه به موفقیت خواهید رسید که خیلی‌ها برای دست‌یابی به آن در تمام عمرشان تلاش کرده‌اند. در اینجا سوالى مطرح می‌شود: اگر بتوانید سالانه 50,000 دلار یا 100,000 دلار درآمد داشته باشید، با فرض ثابت باقى ماندن همه پارامترهاى دیگر، کدام را انتخاب مى‌کنید؟ جواب مسلمى دارد. همیشه با فرض ثابت بودن زمان و تلاش، بیشتر را به کمتر ترجیح مى‌دهید و واقعیت این است کسانى که این قوانین را رعایت مى‌کنند و اصول پیشنهاد شده را به کار مى‌بندند در مقایسه با کسانى که این کار را نمى‌کنند، در یک مدت ثابت درآمد بسیار بیشترى به دست مى‌آورند. این قوانین مشابه قوانین فیزیک، ریاضى، مکانیک و یا قوانین مربوط به الکتریسیته هستند. این‌ها قوانینى عملى و اجرایى می‌باشند که براى رسیدن به موفقیت تجارى مى‌توانید در همه حال از آن‌ها استفاده کنید. این کتاب اشاره‌اى به سلامتى جسمانى، زندگى خانوادگى و یا عشق و بسیارى از عوامل زمینه‌ساز موفقیت شخصى ندارد. این کتاب صرفاً درباره موفقیت در تجارت نگاشته شده است. شاید بهترین خبر در زمینه موفقیت تجارى این باشد که طبیعت خنثى است. اگر شما کار سایر اشخاص موفق را بکنید، به همان نتایجى که انسان‌هاى موفق به آن دست یافته‌اند مى‌رسید و اگر کار آن‌ها را نکنید، موفق هم نمى‌شوید. موضوع به همین سادگى است. بعضى از این قوانین به نظر ساده و مسلم مى‌رسند. بعضی‌ها به شکل‌هاى مختلف تکرار مى‌شوند. اشتباه نکنید و آن‌ها را مورد بى‌توجهى قرار ندهید. موفقیت عظیم از آن کسانى است که اصول را رعایت مى‌کنند! این 100 قانون را تنها نباید به شکل یک کتاب مشاهده نمود بلکه باید همیشه در ذهن خود بسپارید و بارها آن‌ها را مرور نمایید. این کتاب تمام جنبه‌های زندگی مالی و تجاری از رهبری و توسعه فردی تا تجارت و مذاکره را مورد بررسی قرار داده است. همانطور که می‌دانید موفقیت شانسی و یا تصادفی نیست و برای رسیدن به آن باید اصول و قوانینش را بدانید و تلاش کنید. هر چقدر که زندگی‌تان را بیشتر با این قوانین و اصول تطبیق دهید، شادتر و موفق‌تر می‌شوید. جملات برگزیده‌ی کتاب 100 قانون بی‌چون و چرا برای موفقیت در تجارت: - هر چیزى به دلیلى اتفاق مى‌افتد؛ براى هر معلولى علتى وجود دارد.- آنچه را با تمام وجود باور کنید حقیقت شما مى‌شود.- آنچه را که انتظار بکشید و به آن اطمینان داشته باشید، برایتان اتفاق مى‌افتد.- دنیاى بیرون شما بازتابى از دنیاى درون شماست. دنیاى بیرون شما با اندیشه‌تان همخوانى دارد.- به همان اندازه که احساس کنید کنترل زندگى‌تان را در دست دارید، نسبت به خود احساس خوبى پیدا مى‌کنید. برایان تریسی را بیشتر بشناسیم: این نویسنده مشهور و برجسته از صفر شروع کرد و به تدریج مدارج ترقى را پیمود. او در شرایطى به دوران بلوغ رسید که بى‌سواد، بى‌مهارت و بى‌کار بود. شب‌ها را در اتومبیلش مى‌خوابید و هر کارى را که پیش مى‌آمد، انجام مى‌داد. برایان تریسی (Brian Tracy) از همان سال‌ها کنجکاو شد تا بداند دنیا چگونه کار مى‌کند و چرا اتفاقات به شکلى که شاهد آن هستیم مى‌افتند. او سفر کرد و در این مسیر به علم و آگاهی‌ بالایی دست یافت؛ مطالبی که زندگی او را تغییر داد. در بخشی از کتاب 100 قانون بی‌چون و چرا برای موفقیت در تجارت می‌خوانیم: کسى به عمد شکست خوردن را برنامه‌ریزى نمى‌کند. کسى به عمد تصمیم نمى‌گیرد که زندگى ناموفقى داشته باشد. اما اگر آن‌طور که مى‌خواهید تصمیم نگیرید، تحت تأثیر قانون تصادف و حادثه زندگى مطمئنى نخواهید داشت. در این صورت، آنچه براى شما در زندگى اتفاق مى‌افتد، مجموعه‌اى از حوادث و اتفاقات است که روى آن‌ها کنترلى ندارید. کسانى که براساس قانون تصادف زندگى مى‌کنند، مى‌گویند: «نمى‌توانید با شهردارى دربیفتید.»، «مهم نیست که چه مى‌دانید، مهم این است که چه کسانى را مى‌شناسید.»، «لازمه موفقیت این است که به موقع در جایى که باید باشید، قرار بگیرید.» این اشخاص معمولاً معتقدند که موفقیت بیشتر ناشى از بخت و اقبال و شرایطى است که با آن‌ها بى‌ارتباط است. این اشخاص تحت تأثیر قانون تصادف زندگى مى‌کنند. براى اینکه بدانید این نگرش تا چه اندازه متداول است، بد نیست به این نکته اشاره کنم که در یک بررسى که اخیراً صورت گرفت، 63 درصد کسانى که مورد سوال قرار گرفته بودند، گفتند تنها در صورتى مى‌توانند یک بازنشستگى خوب داشته باشند که در قرعه‌کشى بلیت‌هاى بخت آزمایى برنده شوند. این بدان معناست که اکثریت اشخاص فکر مى‌کنند که زندگى مالى آن‌ها در حکم یک قمار بزرگ است که در آن اختیار و کنترلى وجود خارجى ندارد. آن‌ها در تصادف و حادثه زندگى مى‌کنند. یک سیاست‌مدار مشهور، یکى از نمایندگان کنگره، اخیراً در اشاره به اشخاص موفق به طور کلى گفت: «کسانى که در بازى زندگى موفق ظاهر شده‌اند، باید تجارب خود را در اختیار کسانى قرار دهند که تاکنون موفق نبوده‌اند.» این طرز فکر اشخاص فزاینده‌اى را به این باور سوق مى‌دهد که زندگى یک بازى شانسى است. این‌ها تحت تأثیر قانون تصادف زندگى مى‌کنند و باور دارند که قربانیان شرایط هستند. و اینکه این اشخاص براى کمک به خودشان کارى نمى‌توانند بکنند. فهرست مطالبپیشگفتارسخنى درباره نویسندهمقدمه: موفقیت قابل پیش‌بینى استفصل یک: قوانین زندگى1. قانون علت و معلول2. قانون باور3. قانون انتظارات4. قانون جذب5. قانون همخوانى و مطابقتفصل دو: قوانین موفقیت6. قانون کنترل7. قانون تصادف8. قانون مسئولیت9. قانون جهت10. قانون جبران11. قانون خدمت12. قانون تلاش به کاررفته13. قانون جبران بیشتر14. قانون تدارک15. قانون کارآیى جبرى16. قانون تصمیم‌گیرى17. قانون خلاقیت18. قانون انعطاف‌پذیرى19. قانون استمرار و تداومفصل سه: قوانین تجارت20. قانون هدف21. قانون تشکیلات22. قانون رضایت مشترى23. قانون مشترى24. قانون کیفیت25. قانون کهنگى26. قانون نوآورى27. قانون عوامل مهم در موفقیت28. قانون بازار29. قانون تخصص30. قانون تفاوت‌گذارى31. قانون بخش‌بندى32. قانون تمرکز33. قانون برترىفصل چهار: قوانین رهبرى34. قانون استحکام شخصیت35. قانون شجاعت36. قانون واقع‌بینى37. قانون قدرت38. قانون بلندپروازى39. قانون خوش‌بینى40. قانون همدلى41. قانون انعطاف‌پذیرى42. قانون استقلال43. قانون بلوغ عاطفى44. قانون اجراى عالى45. قانون آینده‌نگرىفصل پنج: قوانین پول46. قانون فراوانى47. قانون مبادله48. قانون سرمایه49. قانون چشم‌انداز زمانى50. قانون پس‌انداز51. قانون حراست52. قانون پارکینسون53. قانون سه54. قانون سرمایه‌گذارى55. قانون بهره مرکب56. قانون انباشت57. قانون جذب58. قانون سرعت بخشیدن به شتابفصل شش: قوانین فروش59. قانون فروش60. قانون محاسبه61. قانون نیاز62. قانون مشکلات63. قانون ترغیب64. قانون امنیت65. قانون ریسک66. قانون اعتماد67. قانون رابطه68. قانون دوستى69. قانون جایگاه و موقعیت70. قانون برداشت71. قانون برنامه‌ریزى پیشاپیش72. قانون انگیزه مفرطفصل هفت: قوانین مذاکره73. قانون جهانى مذاکره74. قانون آینده75. قانون برنده برنده یا عدم انجام معامله76. قانون احتمالات نامحدود77. قانون چهار78. قانون زمان‌بندى79. قانون شرایط80. قانون تدارک81. قانون اختیار82. قانون صورت معکوس83. قانون قدرت برتر84. قانون تمایل85. قانون عمل متقابل86. قانون کنارکشیدن87. قانون قطعیتفصل هشت: قوانین مدیریت زمان88. قانون شفافیت89. قانون اولویت‌ها90. قانون موخره‌ها91. قانون ارزشمندترین دارایى92. قانون برنامه‌ریزى93. قانون پاداش94. قانون ترادف95. قانون اهرم96. قانون به موقع بودن97. قانون تمرین98. قانون فشار زمان99. قانون دست تنهایى100. قانون صلاحیتاز همین حالا شروع کنید