مقاله نقش کارکردهای مدیریت منابع انسانی بر اکوسیستم بازاریابی بین المللی

مقاله نقش کارکردهای مدیریت منابع انسانی بر اکوسیستم بازاریابی بین المللی

مقاله علمی و پژوهشی " نقش کارکردهای مدیریت منابع انسانی بر اکوسیستم بازاریابی بین المللی " مقاله ای است در 24 صفحه و با 30 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است

در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث اکوسیستم؛ بازاریابی بین المللی؛ منابع انسانی؛ کارکردهای مدیریت منابع انسانی پرداخته شده است

چکیده مقاله

هدف اصلی تحقیق حاضر، بررسی نقش کارکردهای مدیریت منابع انسانی بر اکوسیستم بازاریابی بین‌المللی برای شرکت‌های کوچک و متوسط است. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت روش، توصیفی ـ پیمایشی است. جامعه آماری مطالعۀ حاضر، شامل مدیران شرکت‌های کوچک و متوسط شهر تهران است که سابقه فعالیت در بازارهای بین‌المللی را دارند که تعداد آنها 380 نفر می‌باشند. برای تعیین حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان تعداد 181 نفر از مدیران این شرکت‌ها انتخاب شدند. روش نمونه‌گیری نیز نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای بوده است. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه است که برای بومی‌سازی و سنجش روایی، آنها را در اختیار تعدادی از صاحب‌نظران مدیریت و رشته بازاریابی قرار داده برای سنجش پایایی پرسشنامه‌ها نیز از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است. برای بررسی فرضیه‌های تحقیق نیز از آزمون معادلات ساختاری با استفاده از نرم‌افزار لیزرل استفاده شده است. نتایج نشان می‌دهد که کارکردهای مدیریت منابع انسانی بر اکوسیستم بازاریابی بین‌المللی برای شرکت‌های کوچک و متوسط، تأثیر مثبت و معنی‌داری دارند. همچنین کارکرد تأمین منابع انسانی، کارکرد آموزش منابع انسانی، کارکرد بهبود کیفیت روابط، کارکرد خلق ارزش و کارکرد ارزیابی عملکرد نیز در  اکوسیستم بازاریابی بین‌المللی تأثیر مثبت و معنی‌داری دارند.

عنوان مقاله [English]

The Effect of Human Resource Management Functions on the International Marketing Ecosystem

چکیده [English]

This research is intended to investigate the effect of human resources management functions on international marketing ecosystem for small and medium enterprises. It follows an applied purpose through descriptive-survey method. The statistical population of this study contains managers of small and medium-sized companies in Tehran including 380 subjects having activities in international markets. The sample group entails 181 managers from the population having been selected by Morgan Table through stratified random sampling method. The data collection instrument involves a questionnaire being referred to management scholars and marketing staff for localization and validity testing. The reliability of the questionnaire is assessed by Cronbach's Alpha Coefficient. Structural equation analysis through LISREL is employed to investigate the research hypotheses. The results indicated that HRM functions have a positive and significant effect on the international marketing ecosystem for small and medium enterprises. The functions of human resource supply, human resource education education, improving relationship quality, the creating values, and the function of performance evaluation have a positive and significant effect on the international marketing ecosystem too.

کلیدواژه‌ها [English]

ecosystem, international marketing, human resource, human resource management functions

دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

قیمت این محصول: 9,900 تومان
تلفن همراه:
جهت دریافت رسید بانکی و شناسه پرداخت شماره موبایل معتبر وارد نمایید.

مطالب مرتبط

تگ‌ها

مطالب پربیننده

پربیننده
آخرین مطالب

عضویت در خبرنامه