۵ اشتباه رایج در روند یادگیری زبان

بزرگترین اشتباهی که زبانآموزان مرتکب میشوند این است که خیلی به خودشان سخت میگیرند.
۱. ترس از صحبتکردن
بزرگترین اشتباهی که زبانآموزان مرتکب میشوند این است که خیلی به خودشان سخت میگیرند. این سختگیری باعث میشود اعتماد به نفس شان از این هم کمتر شود. برای موفقشدن در یادگیری زبان دوم باید به خودتان اعتماد داشته باشید و نباید از صحبتکردن بترسید و خجالت بکشید. همیشه این موضوع را در نظر داشته باشید که همینکه زبانی بهغیراز زبان مادریتان میدانید، یک قدم از افراد دیگر جلوتر هستید. همین موضوع خیلی از افراد را تحتتأثیر قرار میدهد. یادتان باشد که حرفزدن، بدون ترس از اشتباه، مهمترین گام در یادگیری زبان خارجی است و شما برای آموختن باید تمرین کنید؛ پس اگر بخواهید عقب بکشید، تجربهٔ کافی را به دست نخواهید آورد.
۲. ترجمه مستقیم از زبان مادری
یکی دیگر از اشتباهات مهمی که زبانآموزان مرتکب میشوند این است که دائما میخواهند زبان دوم را به زبان مادری ترجمه کنند. با اینگونه ترجمهکردن، فقط خودتان را گیج میکنید. هر زبان ساختاری متفاوت، روشی متفاوت برای صرف فعل دارد و از زمانها به روش متفاوتی استفاده میکند. بهعلاوه، نباید فراموش کنیم که زبان محاورهای، استعارهها و اصطلاحات در هر زبانی متفاوت هستند. بهترین راه برای آموختن زبان دوم، مشاهده زندگی روزمرهٔ مردم آن زبان بدون ترجمهٔ مستقیم به زبان مادری است. با این روش شما ابتدا با فرهنگ زبان موردنظر آشنا میشوید و سپس میتوانید بفهمید که آن زبان چطور کار میکند.
۳. انجامندادن تمرین و مرور مطالبی که آموختهاید
خیلی از زبانآموزان بهسختی مطالبی را که آموختند به خاطر میآورند. شاید روزی ده کلمه میآموزند؛ اما روز بعد فقط یکی از آنها را به یاد میآورند. شاید هم مدتزمان زیادی برای آموختن حال کامل صرف میکنند؛ اما وقتی در حال صحبتکردن هستند، ناگهان یادشان میرود چطور باید از این ساختار گرامری در جمله استفاده کنند.
۵. ایجاد وقفه در فرایند یادگیری
دو زبانآموز را تصور کنید: اولی زبانآموزی است که از سطح مبتدی شروع میکند و هیچ چیزی نمیداند؛ اما پشتکار خوبی دارد، هر روز در کلاسها شرکت میکند و یکونیم سال یا حتی دو سال کلاسهایش را بیوقفه سپری میکند. حالا در مقابل این زبانآموز، فرد دیگری را تصور کنید که زبان را از سطح متوسط آغاز میکند ولی خیلی از جلسات غیبت دارد، تمرین نمیکند و بعد از شش ماه کلاس را رها میکند و دوباره بعد از وقفهٔ چندماهه به کلاس بر میگردد. به نظر شما کدامیک از این دو پیشرفت میکند و میتواند به سطح قابلقبولی در همهٔ این مهارتها برسد؟
مطالب مرتبط
-
کلاس معکوس دروازه ای به سوی یادگیری معکوس
-
موانع یادگیری
-
مقاله تاثیر تمرین بدنی و ذهنی بر یادگیری حرکتی دانش آموزان عقب ماندة ذهنی آموزش پذیر
-
تاثیر قصه بر یادگیری
-
محیط یادگیری
-
یادگیری همیارانه
-
مدیر یادگیری
-
تابستان و یادگیری
تگها
مطالب پربیننده
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی صنایع سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی پزشکی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی مکانیک (2) سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی مکانیک (1) سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی نقشه برداری سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی عمران سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی برق سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای علوم شناختی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای علوم کامپیوتر و بیوانفورماتیک سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای ژئوفیزیک سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای فیزیک سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای ریاضی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای آمار سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای آموزش زبان و ادبیات انگلیسی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای بیوشیمی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای شهرسازی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای معماری سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مدرسی معارف اسلامی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای علوم ارتباطات سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای حسابداری سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای گردشگری سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای حقوق سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مدیریت سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای علم اطلاعات و دانش شناسی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای روانشناسی ۲ سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای سنجش و اندازه گیری سال 1403
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای روانشناسی سال 1403
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای علوم تربیتی سال 1403
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای فلسفه سال 1403
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای الهیات و معارف اسلامی سال 1403
- قوانین کلاس و مدرسه
- قالب آماده و زیبای پاورپوینت(15)
- ۵ فیلم که همه زنان ایرانی باید تماشا کنند
- شعار سال ۱۴۰۱ «سال تولید، دانشبنیان و اشتغالآفرین»
- قالب زیبای پاورپوینت برای ارائه پروپوزال و دفاع رساله دکترا
- پورنوگرافی چیست و چه اثری بر مغز و رابطه جنسی دارد؟
- قالب پاورپوینت کادر دار زیبا
- رنگ چشم هایتان درباره شما و اجدادتان چه می گوید؟
- قالب پاورپوینت گرافیکی و طرح دار زیبا
- قالب پاورپوینت گرافیکی زیبا
- نمونه تدریس درس اول هدیه آسمان پنجم
- قالب پاورپوینت گرافیکی جالب
- متن کامل دعای جوشن کبیر با ترجمه
- اندکی درباره درسپژوهی
- همه زائران سلطان
- کتاب پسری که جادویی شد
- قالب پاورپوینت
- معرفی کتاب
- دوستی با کتاب
- قالب پاورپوینت گرافیکی
- درباره محسن رضایی
- قیافه و ظاهر واسه متولدین کدوم ماه، خیلی مهمه؟
- چشم رنگی ها چه شخصیتی دارند؟ روانشناسی رنگ چشم ها
- معرفی کتاب
- درباره امیر کبیر
- کتاب راهنمای کامل Interaction access
- درباره فخرالدین عراقی
- خلاصه کتاب سواد بصری
- کتاب پیوند زخم خورده
- درباره محسن مهر علیزاده
- قوانین کلاس و مدرسه
- قالب آماده و زیبای پاورپوینت(15)
- ۵ فیلم که همه زنان ایرانی باید تماشا کنند
- شعار سال ۱۴۰۱ «سال تولید، دانشبنیان و اشتغالآفرین»
- قالب زیبای پاورپوینت برای ارائه پروپوزال و دفاع رساله دکترا
- پورنوگرافی چیست و چه اثری بر مغز و رابطه جنسی دارد؟
- قالب پاورپوینت کادر دار زیبا
- رنگ چشم هایتان درباره شما و اجدادتان چه می گوید؟
- قالب پاورپوینت گرافیکی و طرح دار زیبا
- قالب پاورپوینت گرافیکی زیبا
- نمونه تدریس درس اول هدیه آسمان پنجم
- قالب پاورپوینت گرافیکی جالب
- متن کامل دعای جوشن کبیر با ترجمه
- اندکی درباره درسپژوهی
- همه زائران سلطان
- کتاب پسری که جادویی شد
- قالب پاورپوینت
- معرفی کتاب
- دوستی با کتاب
- قالب پاورپوینت گرافیکی
- درباره محسن رضایی
- قیافه و ظاهر واسه متولدین کدوم ماه، خیلی مهمه؟
- چشم رنگی ها چه شخصیتی دارند؟ روانشناسی رنگ چشم ها
- معرفی کتاب
- درباره امیر کبیر
- کتاب راهنمای کامل Interaction access
- درباره فخرالدین عراقی
- خلاصه کتاب سواد بصری
- کتاب پیوند زخم خورده
- درباره محسن مهر علیزاده