نحوه برخورد با مشتری عصبانی و ناراضی
اگر کسب و کاری را اداره میکنید که در ارتباط زیادی با مشتریان است به احتمال زیاد هرچندوقت یکبار با مشتریان ناراضی و عصبانی هم روبرو بشوید! نحوه برخورد با یک مشتری ناراضی باید چگونه باشد؟
به گزارش آلامتو و به نقل از بیزینس ترند؛ حتماً بارها در هنگام کار با افرادی روبرو شدهاید که به علت نامعلوم یا نامعقول رفتاری توهینآمیز و ناشایست از خود بروز میدهند. شما را تهدید میکنند و میخواهند شما را بترسانند و تمام روز شما را خراب میکنند. در برخورد با چنین افرادی چه باید کرد؟
حقیقت این است که شما باید به امور مختلف رسیدگی کنید و وقت اضافی برای بحث و جدل با اینگونه افراد را ندارید، اما برخورد با مشتریان ناراضی اجتنابناپذیر است. پس باید سعی کنید تا به اوضاع مسلط شوید و مشکل را حل کنید.
توصیههایی که در ادامه آمده میتواند در این زمینه به شما کمک کند.
۱. نگرش
تغییر زاویه دید نسبت به یک وضعیت ناخوشایند، شما را از حالت عصبانیت به احساس قدرت میرساند. اگرچه ممکن است تجربه چندان خوشایندی نباشد، زمانی که نگرش خود را تطبیق میدهید یک وضعیت وخیم به فرصتی تبدیل میشود تا اثبات کنید شما و شرکتتان به چه چیزی پایبند است. نباید خود را در حال از دست دادن مشتریان تصور کنید، بلکه در چنین شرایطی با سؤالاتی از قبیل: «چگونه میتوانم دیدگاه مشتری را تغییر دهم؟» رفتار خود را به چالش کشیده و باور داشته باشید که میتوانید شرایط را بهبود بخشید.
2. احساسی برخورد نکردن
آرام بمانید تا حرفهای تلقی شوید! به یاد داشته باشید که فرد شاکی دشمن شما نیست و با شما خصومت شخصی ندارد. سعی کنید فراتر از آن انرژی منفی که فرد به شما وارد میکند ببینید. اگر قادر به متقاعد کردن فرد نبوده و یا مشکل اصلی را درک نکردهاید، قضاوت خود را به تعویق انداخته و به سخنان وی گوش دهید.
۳. گوش دادن
یکی از نیازهای اساسی و مهم انسان، گوش فرادادن دیگران به سخنان اوست. فقط با گوش کردن، قادر خواهید بود وضعیتی نامناسب را خنثی کنید! با وجود آگاهی از نادرستی دیدگاه فرد، پذیرای نحوه برخورد او با موضوع باشید. هیچگاه وسوسه نشوید که برای اثبات نادرستی سخن او استدلالی را آماده کنید. روی فرد، سخنان وی و تمامی تعابیری که از کلمات وی قابلاستخراجاند، متمرکز شوید.
۴. تمرکز کردن
مثبت اندیش بوده و بر کارهایی که قادر به انجام آنها هستید، تمرکز کنید. شما سخنان فرد شاکی را شنیدهاید، اینک میتوانید با توجه به شرایط، به سرعت گزینههای امکانپذیر را شناسایی کنید. معمولاً تعدادی راهکار موقت و موثر در دسترس هستند. وارد شدن به مرحله عمل به فرد شاکی اطمینان میدهد که برای حل مشکل تلاش میکنید؛ اما گاهی تنها گزینه عملی ممکن، گوش کردن به سخنان آنها و ابراز همدردی است. تحت هیچ شرایطی شما نباید تبدیل به کیسه مشتزنی افراد شوید! اگر گفتگویی از حالت مؤدبانه خارج شود و ادامه دادن آن کارساز نباشد، با آرامش سعی کنید گفتگو را پایان دهید.
۵. آزمودن
به قول معروف همیشه پیشگیری بهتر از درمان است! توانایی خود را برای مواجهشدن با شرایط مشابه در آینده افزایش داده و از عصبانیت زودهنگام خود جلوگیری کنید. اگر مشکلات همواره از جانب یک مشتری خاص است، بهتر است از ادامه دادن روابط کاری با ایشان بپرهیزید. به یاد داشته باشید با شناسایی مشتریان خوشخلق میتوانید درگیریها را کاهش داده و آرامش را در کار خود برقرار کنید.
مطالب مرتبط
- پورنوگرافی چیست و چه اثری بر مغز و رابطه جنسی دارد؟
- قیافه و ظاهر واسه متولدین کدوم ماه، خیلی مهمه؟
- چشم رنگی ها چه شخصیتی دارند؟ روانشناسی رنگ چشم ها
- تماشای فیلم های مستهجن این پیامدهای ناگوار را دارد
- عکس پروفایل تان، نشانه شخصیت شماست!
- ترس از آمپول زدن
- زنان آلفا و ویژگیهای بارز آنها
- سبک های یادگیری
تگها
مطالب پربیننده
- چگونه تشخیص دهیم یک تصویر با هوش مصنوعی ساخته شده؟
- آموزش کامل تهیه سبزه عید با تخم شربتی
- کاهش وزن علمی و بدون برگشت
- چگونه میتوان از اینستاگرام، تیکتاک و گوشیهای همراه فاصله گرفت؟
- کمبود چه مواد غذایی باعث افزایش ابتلا به افسردگی میشود؟
- چطور مامان بابای خودمان باشیم؟
- مادران تلفنهمراه خود را به کودکشان بدهند یا خیر؟
- چرا مردان در بیان احساسات خود موفق نیستند؟
- آیا در برزخ، شفاعت وجود دارد؟
- "همای سعادت" اسطوره یا واقعیت؟!
- گیاهانی که استرس خانه و محل کار را کاهش میدهند
- سیگارهای الکترونیک یک جایگزین توهم زا
- سونامی سالمندی، بحران پیش روی کشور
- درباره خانه عباسیان، شاهکار معماری ایران در کاشان
- درباره قنات بلده فردوس؛ بیبدیل در دل کویر
- درباره شغاب، گورستان دلاوران در بوشهر
- کاخ خسرو کرمانشاه؛ شکوهی به جا مانده از دوران ساسانی
- درباره پل ساسانی دزفول، کهنترین پل آجری جهان
- چگونه سینمای ایران به رکورد فروش ۱۰۰۰ میلیارد تومان رسید؟
- لذتبخشترین نماز
- درباره تذهیب و انواع آن
- چقدر برای شریک زندگیمان وقت بگذاریم؟
- مواد غذایی موثر در بهبود علائم یائسگی
- حضرت زهرا (س) و تاکید روی آموزش علم
- هشدار؛ چه پیامکهایی را باز نکنید
- اسانسهای دافع اضطراب را بشناسیم
- حضرت زهرا (س)، الگوی بیبدیل یک زن مسلمان
- درمان تورم کف و قوزک پا
- معرفی غذاهای سنتی ایرانی در شب یلدا همراه با تصاویر
- نحوه آموزش صبر و بردباری به کودکان
- قوانین کلاس و مدرسه
- قالب آماده و زیبای پاورپوینت(15)
- ۵ فیلم که همه زنان ایرانی باید تماشا کنند
- شعار سال ۱۴۰۱ «سال تولید، دانشبنیان و اشتغالآفرین»
- قالب زیبای پاورپوینت برای ارائه پروپوزال و دفاع رساله دکترا
- قالب پاورپوینت کادر دار زیبا
- قالب پاورپوینت گرافیکی و طرح دار زیبا
- قالب پاورپوینت گرافیکی زیبا
- رنگ چشم هایتان درباره شما و اجدادتان چه می گوید؟
- قالب پاورپوینت گرافیکی جالب
- نمونه تدریس درس اول هدیه آسمان پنجم
- اندکی درباره درسپژوهی
- کتاب پسری که جادویی شد
- همه زائران سلطان
- قالب پاورپوینت
- معرفی کتاب
- پورنوگرافی چیست و چه اثری بر مغز و رابطه جنسی دارد؟
- دوستی با کتاب
- قالب پاورپوینت گرافیکی
- درباره محسن رضایی
- معرفی کتاب
- کتاب راهنمای کامل Interaction access
- درباره امیر کبیر
- کتاب پیوند زخم خورده
- کتاب آموزش علیه آموزش
- درباره فخرالدین عراقی
- خلاصه کتاب سواد بصری
- درباره محسن مهر علیزاده
- تورم به کدام سو میرود؟
- طغیان سرخک