نحوه برخورد با مشتری عصبانی و ناراضی
اگر کسب و کاری را اداره میکنید که در ارتباط زیادی با مشتریان است به احتمال زیاد هرچندوقت یکبار با مشتریان ناراضی و عصبانی هم روبرو بشوید! نحوه برخورد با یک مشتری ناراضی باید چگونه باشد؟
به گزارش آلامتو و به نقل از بیزینس ترند؛ حتماً بارها در هنگام کار با افرادی روبرو شدهاید که به علت نامعلوم یا نامعقول رفتاری توهینآمیز و ناشایست از خود بروز میدهند. شما را تهدید میکنند و میخواهند شما را بترسانند و تمام روز شما را خراب میکنند. در برخورد با چنین افرادی چه باید کرد؟
حقیقت این است که شما باید به امور مختلف رسیدگی کنید و وقت اضافی برای بحث و جدل با اینگونه افراد را ندارید، اما برخورد با مشتریان ناراضی اجتنابناپذیر است. پس باید سعی کنید تا به اوضاع مسلط شوید و مشکل را حل کنید.
توصیههایی که در ادامه آمده میتواند در این زمینه به شما کمک کند.
۱. نگرش
تغییر زاویه دید نسبت به یک وضعیت ناخوشایند، شما را از حالت عصبانیت به احساس قدرت میرساند. اگرچه ممکن است تجربه چندان خوشایندی نباشد، زمانی که نگرش خود را تطبیق میدهید یک وضعیت وخیم به فرصتی تبدیل میشود تا اثبات کنید شما و شرکتتان به چه چیزی پایبند است. نباید خود را در حال از دست دادن مشتریان تصور کنید، بلکه در چنین شرایطی با سؤالاتی از قبیل: «چگونه میتوانم دیدگاه مشتری را تغییر دهم؟» رفتار خود را به چالش کشیده و باور داشته باشید که میتوانید شرایط را بهبود بخشید.
2. احساسی برخورد نکردن
آرام بمانید تا حرفهای تلقی شوید! به یاد داشته باشید که فرد شاکی دشمن شما نیست و با شما خصومت شخصی ندارد. سعی کنید فراتر از آن انرژی منفی که فرد به شما وارد میکند ببینید. اگر قادر به متقاعد کردن فرد نبوده و یا مشکل اصلی را درک نکردهاید، قضاوت خود را به تعویق انداخته و به سخنان وی گوش دهید.
۳. گوش دادن
یکی از نیازهای اساسی و مهم انسان، گوش فرادادن دیگران به سخنان اوست. فقط با گوش کردن، قادر خواهید بود وضعیتی نامناسب را خنثی کنید! با وجود آگاهی از نادرستی دیدگاه فرد، پذیرای نحوه برخورد او با موضوع باشید. هیچگاه وسوسه نشوید که برای اثبات نادرستی سخن او استدلالی را آماده کنید. روی فرد، سخنان وی و تمامی تعابیری که از کلمات وی قابلاستخراجاند، متمرکز شوید.
۴. تمرکز کردن
مثبت اندیش بوده و بر کارهایی که قادر به انجام آنها هستید، تمرکز کنید. شما سخنان فرد شاکی را شنیدهاید، اینک میتوانید با توجه به شرایط، به سرعت گزینههای امکانپذیر را شناسایی کنید. معمولاً تعدادی راهکار موقت و موثر در دسترس هستند. وارد شدن به مرحله عمل به فرد شاکی اطمینان میدهد که برای حل مشکل تلاش میکنید؛ اما گاهی تنها گزینه عملی ممکن، گوش کردن به سخنان آنها و ابراز همدردی است. تحت هیچ شرایطی شما نباید تبدیل به کیسه مشتزنی افراد شوید! اگر گفتگویی از حالت مؤدبانه خارج شود و ادامه دادن آن کارساز نباشد، با آرامش سعی کنید گفتگو را پایان دهید.
۵. آزمودن
به قول معروف همیشه پیشگیری بهتر از درمان است! توانایی خود را برای مواجهشدن با شرایط مشابه در آینده افزایش داده و از عصبانیت زودهنگام خود جلوگیری کنید. اگر مشکلات همواره از جانب یک مشتری خاص است، بهتر است از ادامه دادن روابط کاری با ایشان بپرهیزید. به یاد داشته باشید با شناسایی مشتریان خوشخلق میتوانید درگیریها را کاهش داده و آرامش را در کار خود برقرار کنید.
مطالب مرتبط
- پورنوگرافی چیست و چه اثری بر مغز و رابطه جنسی دارد؟
- قیافه و ظاهر واسه متولدین کدوم ماه، خیلی مهمه؟
- چشم رنگی ها چه شخصیتی دارند؟ روانشناسی رنگ چشم ها
- تماشای فیلم های مستهجن این پیامدهای ناگوار را دارد
- عکس پروفایل تان، نشانه شخصیت شماست!
- ترس از آمپول زدن
- زنان آلفا و ویژگیهای بارز آنها
- سبک های یادگیری
تگها
مطالب پربیننده
- چه کسانی می توانند نامخانوادگیشان را تغییر دهند
- روزانه چقدر پروتئین مصرف کنیم؟
- خواص شگفتانگیز کیوی را بشناسید
- فراخوان دومين كنگره بين المللی راهكارهای گسترش فرهنگ غدير و ترويج نهج البلاغه
- ۳ نوشیدنی مفید برای سالمندان
- نکاتی مهم درباره جوشهای صورت
- علائم بیش فعالی در دخترها و پسرها را بشناسید
- میوه ای برای تقویت سیستم ایمنی بدن
- گیاهی برای دفع سنگ کلیه
- اربعین؛ پلی به سوی وحدت جهانی
- چالشهای ازدواج در دوران پیری
- اذن پدر برای ازدواج دختر لازم است یا خیر؟
- معرفی سوغات و صنایع دستی مازندران
- چگونه عطر مناسب بخریم؟
- زندگی نامه مسعود پزشکیان
- رابطه زناشویی برنده و بازنده ندارد
- درباره دوران بحرانی نوجوانی
- بازار کرمان با قدمت ۶۰۰ سال
- معرفی موزه هنرهای معاصر تهران؛ بازتابی از هنر ایران و جهان
- مصرفگرایی و ویرانی زندگی
- پاسخ به سوالات رایج درباره مصرف شیر
- معرفی جنگل فندقلو؛ بهشتی مینیاتوری در اردبیل
- درباره سن پیری بیشتر بدانیم
- اهمیت خواب را جدی بگیرید
- معرفی مسجد شیخ لطف الله، اثری شگفت انگیز از دوران صفویه
- پناهگاه سکوت
- نحوه خوابیدن به خواستههای درونی
- مضرات سیگار از آسیبهای پوستی تا تهدید سلامتی
- در مورد کف پای صاف و باورهای قدیمی
- چگونه با کودکان چاق تعامل داشته باشیم
- قوانین کلاس و مدرسه
- قالب آماده و زیبای پاورپوینت(15)
- ۵ فیلم که همه زنان ایرانی باید تماشا کنند
- شعار سال ۱۴۰۱ «سال تولید، دانشبنیان و اشتغالآفرین»
- قالب زیبای پاورپوینت برای ارائه پروپوزال و دفاع رساله دکترا
- قالب پاورپوینت کادر دار زیبا
- پورنوگرافی چیست و چه اثری بر مغز و رابطه جنسی دارد؟
- قالب پاورپوینت گرافیکی و طرح دار زیبا
- قالب پاورپوینت گرافیکی زیبا
- رنگ چشم هایتان درباره شما و اجدادتان چه می گوید؟
- نمونه تدریس درس اول هدیه آسمان پنجم
- قالب پاورپوینت گرافیکی جالب
- اندکی درباره درسپژوهی
- کتاب پسری که جادویی شد
- همه زائران سلطان
- قالب پاورپوینت
- معرفی کتاب
- دوستی با کتاب
- قالب پاورپوینت گرافیکی
- درباره محسن رضایی
- معرفی کتاب
- قیافه و ظاهر واسه متولدین کدوم ماه، خیلی مهمه؟
- درباره امیر کبیر
- کتاب راهنمای کامل Interaction access
- متن کامل دعای جوشن کبیر با ترجمه
- کتاب پیوند زخم خورده
- درباره فخرالدین عراقی
- درباره محسن مهر علیزاده
- کتاب آموزش علیه آموزش
- خلاصه کتاب سواد بصری