بازخورد در خدمت تدریس

بازخورد در خدمت تدریس

چه وقتی، از چه نوع بازخوردی استفاده کنیم؟

مطلب زیر به شما کمک خواهد کرد که زمان مناسب برای ارائه بازخورد را بیابید :

تهیه کننده: فرامرز علی پور 

 

بازخوردهای کتبی:
معلم وقتی از بازخوردهای کتبی استفاده می کند که:
وقتی که لازم است اولیاء در جریان عملکرد دانش آموز قرار گیرند .
دانش آموزی اشکال جدی و اساسی در یک فعالیت دارد و معلم تشخیص می دهد با نوشتن بازخورد کتبی تکلیف اولیا در کمک به دانش آموز روشن می شود.
وقتی که نمونه فعالیت دانش آموز، در پوشه کار ، قرار داده می شود .
تلاش مهم یا برجسته ای انجام شده و دانش آموز با مراجعه به آن و مرور بازخورد معلم، انگیزه ی تلاش و موفقیت را در خود تقویت می نماید.

بازخوردهای شفاهی:
گرچه هر عملکرد دانش آموز حتی الامکان باید همراه با بازخورد باشد اما الزاماً نباید ازنوع بازخورد کتبی باشد . معلم در موارد زیر از بازخورد شفاهی استفاده می کند :

زمانی که اطلاع خود دانش آموز از عملکردخویش ، مد نظر باشد .
زمانی که دانش آموزان توانایی خواندن نوشته ها را ندارند .
برای دانش آموزان پایه اول به ویژه در اوایل سال تحصیلی.
در مواردی که ضرورتی برای ارائه به والدین وجود ندارد .
در صورتی که ثبت بازخورد ، به تشخیص معلم ،اهمیت بالایی در سازماندهی نتایج عملکرد دانش آموز ندارند.
زمانی که معلم عملکرد دانش آموز را مشاهده می کندو نیاز به بازخورد فوری و به هنگام را احساس می‌کند .

 

 

تهیه کننده: فرامرز علی پور 

مطالب مرتبط

تگ‌ها

مطالب پربیننده

پربیننده
آخرین مطالب

عضویت در خبرنامه