کیت تشخیص بیماری کرونا بومیسازی میشود

دبیر ستاد توسعه زیستفناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به همکاری مشترک ستاد توسعه زیستفناوری و اداره کل آزمایشگاههای سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تولید کیتهای تشخیصی کرونا ویروس، گفت: بر اساس این همکاری مشترک قرار است با استفاده از توانمندی شرکتهای دانشبنیان، کیتهای تشخیصی را در داخل کشور تولید کنیم.
به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پیشبینی بروز بیماری کرونا به نام «ووهان-۴۰۰ » حدود ۴۰ سال پیش به عنوان یک سلاح بیولوژیک، یکی از سؤالاتی است که این روزها در دنیا مطرح است، بیماری با شیوع بالا و سخت که با همهگیری در چین آغاز و بیشتر کشورها را درگیر کرد.
واگیری این بیماری به ایران هم رسید، روز گذشته هم خبری مبنی بر ورود کیتهای تشخیصی کرونا به کشور منتشر شد. کیتهای تشخیصی که سازمان بهداشت جهانی از انبار دارو و تجهیزات پزشکی سازمان جهانی بهداشت در امارات تحویل گرفته و به انستیتو پاستور ایران تحویل داده است.
تشخیص کرونا ویروس با کیتهای ایرانی
اما دانشبنیانهایی در کشور هستند که در زمینه تولید کیتهای تشخیصی فعالیت میکنند، این شرکتها میتوانند با تولید این کیتها نیاز کشور به ورود کیتهای تشخیصی را رفع کنند.
مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیستفناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به همکاری مشترک ستاد توسعه زیستفناوری و اداره کل آزمایشگاههای سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تولید کیتهای تشخیصی کرونا ویروس، گفت: بر اساس این همکاری مشترک قرار است با استفاده از توانمندی شرکتهای دانشبنیان، کیتهای تشخیصی را در داخل کشور تولید کنیم.
به گفته قانعی، به زودی فراخوان تولید این کیتها برای مشارکت دانشبنیانهای توانمند اعلام خواهد شد. هر شرکتی که در بازه زمانی کوتاه مدت و با بهترین کیفیت، کیتهای تشخیصی را تولید کند، در این طرح حمایت میشود.
دبیر ستاد توسعه زیستفناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: سازمان غذا و دارو هم کار استانداردسازی و ارائه تاییدات این کیتها را به عهده گرفته است و هیات امنای ارزی این سازمان، برای خرید این کیتها در دانشگاهها اقدام میکند.
وی افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم متولی حمایت از دانشبنیانها میشود و هر شرکتی که بتواند بهترین کیت را تولید کند مورد حمایت قرار خواهد گرفت، این کیتهای تشخیصی قرار است برای تشخیص آنفلوآنزاهای واگیردار هم مورد استفاده قرار گیرد.
مطالب مرتبط
-
درباره علی مرادخانی
-
ویروس کرونا چیست؟ اینفوگراف ویروس کرونا
-
تربیت و فناوری های نوین
-
تعریف استارت آپ
-
ویروس کرونا؛ موضوع ۱۶۳ پایان نامه و پروپوزال در سال ۹۹
-
مقاله اندازهگیری و تحلیل شاخصهای عمومی بهرهوری به تفکیک بخشهای اقتصادی ایران؛ با رویکرد نوین
-
کلاسهای مجازی دانشگاه آزاد اسلامی
-
آموزش چند اوریگامی ساده برای سرگرم کردن کودکان
تگها
مطالب پربیننده
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی صنایع سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی پزشکی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی مکانیک (2) سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی مکانیک (1) سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی نقشه برداری سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی عمران سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی برق سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای علوم شناختی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای علوم کامپیوتر و بیوانفورماتیک سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای ژئوفیزیک سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای فیزیک سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای ریاضی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای آمار سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای آموزش زبان و ادبیات انگلیسی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای بیوشیمی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای شهرسازی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای معماری سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مدرسی معارف اسلامی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای علوم ارتباطات سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای حسابداری سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای گردشگری سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای حقوق سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مدیریت سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای علم اطلاعات و دانش شناسی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای روانشناسی ۲ سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای سنجش و اندازه گیری سال 1403
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای روانشناسی سال 1403
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای علوم تربیتی سال 1403
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای فلسفه سال 1403
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای الهیات و معارف اسلامی سال 1403
- قوانین کلاس و مدرسه
- قالب آماده و زیبای پاورپوینت(15)
- ۵ فیلم که همه زنان ایرانی باید تماشا کنند
- شعار سال ۱۴۰۱ «سال تولید، دانشبنیان و اشتغالآفرین»
- قالب زیبای پاورپوینت برای ارائه پروپوزال و دفاع رساله دکترا
- پورنوگرافی چیست و چه اثری بر مغز و رابطه جنسی دارد؟
- قالب پاورپوینت کادر دار زیبا
- رنگ چشم هایتان درباره شما و اجدادتان چه می گوید؟
- قالب پاورپوینت گرافیکی و طرح دار زیبا
- قالب پاورپوینت گرافیکی زیبا
- نمونه تدریس درس اول هدیه آسمان پنجم
- قالب پاورپوینت گرافیکی جالب
- متن کامل دعای جوشن کبیر با ترجمه
- اندکی درباره درسپژوهی
- همه زائران سلطان
- کتاب پسری که جادویی شد
- قالب پاورپوینت
- معرفی کتاب
- دوستی با کتاب
- قالب پاورپوینت گرافیکی
- درباره محسن رضایی
- قیافه و ظاهر واسه متولدین کدوم ماه، خیلی مهمه؟
- چشم رنگی ها چه شخصیتی دارند؟ روانشناسی رنگ چشم ها
- معرفی کتاب
- درباره امیر کبیر
- کتاب راهنمای کامل Interaction access
- درباره فخرالدین عراقی
- خلاصه کتاب سواد بصری
- کتاب پیوند زخم خورده
- درباره محسن مهر علیزاده
- قوانین کلاس و مدرسه
- قالب آماده و زیبای پاورپوینت(15)
- ۵ فیلم که همه زنان ایرانی باید تماشا کنند
- شعار سال ۱۴۰۱ «سال تولید، دانشبنیان و اشتغالآفرین»
- قالب زیبای پاورپوینت برای ارائه پروپوزال و دفاع رساله دکترا
- پورنوگرافی چیست و چه اثری بر مغز و رابطه جنسی دارد؟
- قالب پاورپوینت کادر دار زیبا
- رنگ چشم هایتان درباره شما و اجدادتان چه می گوید؟
- قالب پاورپوینت گرافیکی و طرح دار زیبا
- قالب پاورپوینت گرافیکی زیبا
- نمونه تدریس درس اول هدیه آسمان پنجم
- قالب پاورپوینت گرافیکی جالب
- متن کامل دعای جوشن کبیر با ترجمه
- اندکی درباره درسپژوهی
- همه زائران سلطان
- کتاب پسری که جادویی شد
- قالب پاورپوینت
- معرفی کتاب
- دوستی با کتاب
- قالب پاورپوینت گرافیکی
- درباره محسن رضایی
- قیافه و ظاهر واسه متولدین کدوم ماه، خیلی مهمه؟
- چشم رنگی ها چه شخصیتی دارند؟ روانشناسی رنگ چشم ها
- معرفی کتاب
- درباره امیر کبیر
- کتاب راهنمای کامل Interaction access
- درباره فخرالدین عراقی
- خلاصه کتاب سواد بصری
- کتاب پیوند زخم خورده
- درباره محسن مهر علیزاده