رابطه "رنگ خودرو" با شخصیت
روان شناسان اظهار می دارند که از روی نوع و رنگ اتومبیل ها می توان به شخصیت ، حالات روحی وخصوصیات اخلاقی افراد به راحتی پی برد، البته به شرط این که انتخاب اتومبیل محدود به میزان پول فرد نباشد زیرا در بسیاری مواقع افراد بر اساس جیب خود اتومبیلی را خریداری می کنند و باید گفت کم خرج و ارزان بودن اتومبیل یکی از دلایل انتخاب برای افراد می باشد.
در زیر به چند مورد اشاره می کنیم:
اتومبیل های شانسی بلند
شخصیت افرادی که اهل جسارت و کنجکاوی هستند وبه مکان های نا شناخته طبیعت علاقه دارند طالب اتومبیل های شاسی بلند هستند. آدم های محتاط نیز مشتری این نوع خودروها می باشند . یکی از دلایل افراد محتاط برای خریداری این اتومبیل ها ایمنی بیشتر هنگام رانندگی است. این گونه افراد می خواهند با سوار شدن بر اتومبیل های شاسی بلند قدرت خود را به دیگران نشان دهند .
اتومبیل های بدون صندوق
شخصیت افرادی که این اتومبیل ها را انتخاب می کنند می خواهند جانب احتیاط را رعایت کنند وافرادی منطقی هستند. آنها در لباس پوشیدن وخرج کردن هم دقت دارند و قوانین اجتماعی رارعایت می کنند .
اتومبیل های ساده
صاحبان این نوع خودرو ها نمی خواهند با نمایش دادن، چیزی را به کسی ثابت کنند و قبل از این که به زرق وبرق توجه کنند، در مورد کاربردی بودن انتخاب های شان حساسیت به خرج می دهند . این افراد انسان های اخلاق گرایی هستند که از تجمل گرایی گریزانند . تنوع طلب نیستند و مطلقی و حساب شده تصمیم می گیرند .
کامیون ها
افرادی مردسالار وقدرت گرا هستند . آنها در رفتار خوداز حرکات کلیشه ای استفاده می کنند . در واقع این افراد مرد خانواده هستند، برتری جو می باشند ومی خواهند توجه دیگران را جلب کنند .
وانتی ها
افرادی که وانت را برای خود انتخاب می کنند مانند یک کوک می باشند که می خواهند به یک نفر پناه بیاورند. آنان دوست دارند مورد حمایت دیگران باشند . در عین حال نترس هستند و سرعت عمل بالایی دارند وبرای انجام کارهای شان از کوتاه ترین و حتی خطرناک ترین راه استفاده می کنند ومیان بر می زنند .
اتومبیل های قرمز رنگ
روان شناسان معتقدند رنگ قرمز ناخودآگاه افراد را به فکر سرعت ، بی احتیاطی وبی پروایی می اندازد. صاحبان اتومبیل های قرمز، پر انرژی وفعال می باشند ودر صحبت کردن از دیگران پیشی می گیرند .
اتومبیل های نقره ای
به گفته کارشناسان ، اتومبیل های نقره ای کمتردچار تصادف می شوند . یکی از دلایلش خوب دیدن شدن این اتومبیل ها در جاده می باشد. به نظر روان شناسان ، افرادی که این رنگ را انتخاب می کنند ، آرام ، متین و خونسرد وبه مسائل فنی خودرو آگاهند . این افراد ، آینده نگر می باشند .
اتومبیل های سفید
افراد با اعتماد به نفس و برون گرا ،رنگ سفید را برای اتومبیل شان انتخاب می کنند. آنها واقعیت ها را نادیده نمی گیرند و البته کمی ریسک پذیرند .
اتومبیل های سیاه
افرادی این رنگ را انتخاب می کنند و می پسندند که در کارهای شان شتابزده عمل می کنند و به توانایی و قدرتمند بودشان اطمینان دارند. آنها به راحتی براساس حدس وگمان ، قصاوت و تصمیم گیری می کنند .
اتومبیل های زرد
افراد باهوش ، سرزنده و شاداب این نوع رنگ را انتخاب می کنند واز هیچ فرصتی برای نشان دادن این سرزندگی به دیگران فروگذار نیستند. آنها در واقع افرادی با نشاط و برون گرا هستند .
انتخاب نام برای اتومبیل
بعضی از صاحبان اتومبیل ها برای خودروی خود نام های خاصی انتخاب می کنند. برای مثال از هر 5 خودروی آمریکایی یکی نام گذاری شده ومالک آن معمولا خانم های 18 تا 24 ساله می باشند.
البته مردان وابستگی بیشتری به اتومبیل خود دارند وبه آن بیشتر رسیدگی می کنند اما خانم ها به دلیل احساساتی بودن شان برای اتومبیل شان نام انتخاب می کنند. همچنین نوجوانان وجوانان بیشتر از افراد میانسال خودروی خود را نام گذاری می کنند.
اغلب خانم ها نام زنانه برای ومردان نیز نام های مردانه برای خودروی شان انتخاب می کنند وبه ندرت از نام های زنانه استفاده می کنند .
منبع: باشگاه خبرنگاران
مطالب مرتبط
- پورنوگرافی چیست و چه اثری بر مغز و رابطه جنسی دارد؟
- قیافه و ظاهر واسه متولدین کدوم ماه، خیلی مهمه؟
- چشم رنگی ها چه شخصیتی دارند؟ روانشناسی رنگ چشم ها
- تماشای فیلم های مستهجن این پیامدهای ناگوار را دارد
- عکس پروفایل تان، نشانه شخصیت شماست!
- ترس از آمپول زدن
- زنان آلفا و ویژگیهای بارز آنها
- سبک های یادگیری
تگها
مطالب پربیننده
- چه کسانی می توانند نامخانوادگیشان را تغییر دهند
- روزانه چقدر پروتئین مصرف کنیم؟
- خواص شگفتانگیز کیوی را بشناسید
- فراخوان دومين كنگره بين المللی راهكارهای گسترش فرهنگ غدير و ترويج نهج البلاغه
- ۳ نوشیدنی مفید برای سالمندان
- نکاتی مهم درباره جوشهای صورت
- علائم بیش فعالی در دخترها و پسرها را بشناسید
- میوه ای برای تقویت سیستم ایمنی بدن
- گیاهی برای دفع سنگ کلیه
- اربعین؛ پلی به سوی وحدت جهانی
- چالشهای ازدواج در دوران پیری
- اذن پدر برای ازدواج دختر لازم است یا خیر؟
- معرفی سوغات و صنایع دستی مازندران
- چگونه عطر مناسب بخریم؟
- زندگی نامه مسعود پزشکیان
- رابطه زناشویی برنده و بازنده ندارد
- درباره دوران بحرانی نوجوانی
- بازار کرمان با قدمت ۶۰۰ سال
- معرفی موزه هنرهای معاصر تهران؛ بازتابی از هنر ایران و جهان
- مصرفگرایی و ویرانی زندگی
- پاسخ به سوالات رایج درباره مصرف شیر
- معرفی جنگل فندقلو؛ بهشتی مینیاتوری در اردبیل
- درباره سن پیری بیشتر بدانیم
- اهمیت خواب را جدی بگیرید
- معرفی مسجد شیخ لطف الله، اثری شگفت انگیز از دوران صفویه
- پناهگاه سکوت
- نحوه خوابیدن به خواستههای درونی
- مضرات سیگار از آسیبهای پوستی تا تهدید سلامتی
- در مورد کف پای صاف و باورهای قدیمی
- چگونه با کودکان چاق تعامل داشته باشیم
- قوانین کلاس و مدرسه
- قالب آماده و زیبای پاورپوینت(15)
- ۵ فیلم که همه زنان ایرانی باید تماشا کنند
- شعار سال ۱۴۰۱ «سال تولید، دانشبنیان و اشتغالآفرین»
- قالب زیبای پاورپوینت برای ارائه پروپوزال و دفاع رساله دکترا
- قالب پاورپوینت کادر دار زیبا
- پورنوگرافی چیست و چه اثری بر مغز و رابطه جنسی دارد؟
- قالب پاورپوینت گرافیکی و طرح دار زیبا
- قالب پاورپوینت گرافیکی زیبا
- رنگ چشم هایتان درباره شما و اجدادتان چه می گوید؟
- نمونه تدریس درس اول هدیه آسمان پنجم
- قالب پاورپوینت گرافیکی جالب
- اندکی درباره درسپژوهی
- کتاب پسری که جادویی شد
- همه زائران سلطان
- قالب پاورپوینت
- معرفی کتاب
- دوستی با کتاب
- قالب پاورپوینت گرافیکی
- درباره محسن رضایی
- معرفی کتاب
- قیافه و ظاهر واسه متولدین کدوم ماه، خیلی مهمه؟
- درباره امیر کبیر
- کتاب راهنمای کامل Interaction access
- متن کامل دعای جوشن کبیر با ترجمه
- کتاب پیوند زخم خورده
- درباره فخرالدین عراقی
- درباره محسن مهر علیزاده
- کتاب آموزش علیه آموزش
- خلاصه کتاب سواد بصری