گیم سازی دیجیتال
هرآنچه که باید در مورد بازیسازی بدانید
بازی سازی یا توسعه بازی ویدیویی، هنر ایجاد بازی محسوب میشود که شامل طراحی، توسعه و انتشار یک بازی است. یک بازیساز باید نقش یک برنامهنویس، طراح صدا، هنرمند، طراح و بسیاری نقشهای دیگر را بازی کند.
بازی سازی یا توسعه بازی ویدیویی، هنر ایجاد بازی محسوب میشود که شامل طراحی، توسعه و انتشار یک بازی است. یک بازیساز باید نقش یک برنامهنویس، طراح صدا، هنرمند، طراح و بسیاری نقشهای دیگر را بازی کند.
صنعت بازی سازی یکی از صنایعی است که چند سالی است در سراسر جهان بسیار فراگیر شده و امروزه جزو یکی از پردرآمدترین مشاغل حال حاضر دنیا میباشد، از این رو افراد زیادی علاقهمند هستند نحوهی ساخت بازی را یاد گرفته و آنها نیز سهمی در این بازار پر رونق داشتهباشند، شما در این مقاله به طور کامل با مهارتها و تخصصهای لازم برای ورود به این حرفه آشنا خواهید شد.
بهطور کلی، جایگاههای شغلی صنعت بازیهای ویدیویی را میتوان به شرح زیر تقسیمبندی کرد که در هر کدام نیز چندین گرایش و زیر مجموعه دارد:
• کارگردان هنری
کارگردان بازی قطب اصلی ایدهها و خلاقیتهای طراحی یک بازی است. وی از ابتدا تعریف میکند که بازی در نهایت قرار است چگونه از آب دربیاید و در حین مراحل تولید بازی قدرت اتخاذ هرگونه تصمیمی را دارد. مسئولیت هماهنگی تمام نقشها و حفظ یکپارچگی دید هنری بازی بر عهدهی اوست. درواقع شخصی که مسئولیت هماهنگی بخشهای مختلف را برعهده دارد.
• برنامهنویس
برنامهنویس باعث میشود یک بازی جان بگیرد. تمام کارها، حرکات، صداها از جمله راه رفتن، تیراندازی، پریدن، حرکت دوربینها، تعامل با دنیا در یک بازی که رخ میدهند توسط برنامهنویس ها برنامهریزی و کنترل میشوند که معمولا این کار را توسط موتورهای بازیسازی انجام میدهند.
• مدیر بخش صداسازی و موسیقی
آهنگسازی بازی به سه بخش اصلی طراحی صدا، طراحی افکتهای صوتی و موسیقی متن بازی تقسیم میشود. ساخت موسیقی متن بازی و افکت های صوتی می تواند توسط یک یا دو نقش مجزا انجام شود. هیچ یک از بازیهایی که در حال ساخت آن هستید، نمیتوانند بدون افکتهای صوتی باشند. یکی از عناصری که به صورت ناخود آگاه در رضایت گیمر از بازی تاثیر می گذارد افکت های صوتی و موسیقی مناسب هستند و به همین دلیل این نقشها نیز باید جدی گرفته شوند.
کانسپت آرتیست
وظیفه این بخش طراحی، طرح های مفهومی داخل بازی است. تحقیق، طراحی و نقاشی. هدف کانسپت نشان دادن یک نمای کلی از چیزی که قرار است ساخته شود است و به همین دلیل شما ممکن است یک طرح ساده که توسط خودکار کشیده شده است ببینید. مسائلی چون معماری و سبک آنها، نورپردازی، طراحی لباس و چیزهای دیگر در کانسپت آرتها وجود دارند.
• انیماتور
وظیفهی انیماتور طراحی انیمیشنها و چگونگی نمایش و پیادهسازی آنها را در بازیها میباشد و باید تصاویر دوبعدی و یا مدلهای سهبعدی ساخته شده را حرکت دهد تا انیمیشن ساخته شود. انیماتور مسئول پیادهسازی تمامی حرکات شخصیتها و اشیاء در بازیهاست و باید بتواند آنها را به بهترین شکل در بازی مورد نظر طراحی و پیادهسازی کند و در کنار این موارد، محدودیتها و شاخصهای موتور گرافیکی بازی را نیز بهخوبی بشناسد.
• طراح بازی
طراح بازی ویدئویی کسی است که طراحی کلی، محیط عمومی بازی، شخصیتها و داستان آن را برعهده دارد. بسیاری از طراحان بازی کار خود را در انجام فعالیتهایشان به صورت آزمایشی پیگیری میکنند و پس از آزمون و خطاهای فراوان بخش به بخش، هر بخش از طراحی بازی را تکمیل میکنند. طراحان حرفهای بازی درک دقیقی از بازی دارند و تمام ایده و تفکرات جدیدی که برای ساخت بازی جدید به ذهن آنها خطور میکند را سامان میدهند.
• آزمایشکننده(Tester)
بعد از ساخت یک نمونه اولیه از بازی کار متخصصان این بخش شروع میشود. آنها وظیفه دارند از دید یک گیمر و مشتری بازی را انجام دهند و مشکلات یا حتی باگهای موجود را به متخصصان آن بخش تذکر دهند.اين افراد بايد بتوانند مشكلات بازي را كشف كرده و به سازندگان توضيح دهند تا شايد برطرف شود.
تهیهکننده(Producer)
تهیه کننده کارهای مختلفی را برای ساخت بازی باید انجام دهد. معمولا این فرد جزو اولین کسانی هست که وارد تیم شده و آخرین فردی که از تیم خارج می شود. وظایف یک تهیه کننده معمولا شامل استخدام افراد، تشکیل دادن تیم ، نوشتن قرار دادها، اظهار نظر در طراحی بازی، برنامهریزی زمان، بودجه و دیگر برنامه ریزیهای لازم حل کردن مشکلات و اختلاف نظرها، ارتباط با ناشر و رسانهها و هماهنگی تستهای بازی میباشد. وظایف تهیه کننده با توجه به اندازه و نوع تیم میتواند کم و زیاد شود.
نویسنده
بازیهایی که نیاز به روایت داستان دارند معمولا باید از یک نویسنده استفاده کنند تا بتواند داستانی منسجم، دیالوگهای منطقی و دیگر عناصر لازم برای یک داستان خوب را ارائه دهد. گاهی اوقات از نویسندههای مشهور برای تبلیغ بازی نیز استفاده میشود که میتوان به بازیهای Tom Clancy اشاره کرد.
جمعبندی
همانطور که در پروژههای مختلف برنامهنویسی برای توسعهی بهتر و راحتتر برنامه، از افراد مختلفی در روند ساخت برنامه استفاده میشود، در ساخت بازی نیز از یک تیم بازیسازی برای تمرکز بیشتر بر هر یک از بخشهای بازی و بالارفتن سرعت تولید بازی استفاده میکنیم، که در این مقاله سعی کردیم تا مهمترین مهارتهای مورد نیاز تیم بازیسازی را به شما معرفی کنیم.
مطالب مرتبط
-
تربیت و فناوری های نوین
-
تعریف استارت آپ
-
مقاله اندازهگیری و تحلیل شاخصهای عمومی بهرهوری به تفکیک بخشهای اقتصادی ایران؛ با رویکرد نوین
-
مقاله تأثیر سرمایهی انسانی و فناوری بر رشد بهرهوری کل عوامل بازرگانی ایران
-
«بومی» برنده
-
توسعه دهنده اپلیکیشن چه کسی است و چه کاری انجام میدهد؟
-
وزیر علوم طرح تحول همکاری دانشگاهها با صنعت را ابلاغ کرد
-
موتور بازی سازی 2 بعدی و 3 بعدی Godot Engine
تگها
مطالب پربیننده
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی صنایع سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی پزشکی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی مکانیک (2) سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی مکانیک (1) سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی نقشه برداری سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی عمران سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی برق سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای علوم شناختی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای علوم کامپیوتر و بیوانفورماتیک سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای ژئوفیزیک سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای فیزیک سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای ریاضی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای آمار سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای آموزش زبان و ادبیات انگلیسی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای بیوشیمی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای شهرسازی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای معماری سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مدرسی معارف اسلامی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای علوم ارتباطات سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای حسابداری سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای گردشگری سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای حقوق سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مدیریت سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای علم اطلاعات و دانش شناسی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای روانشناسی ۲ سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای سنجش و اندازه گیری سال 1403
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای روانشناسی سال 1403
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای علوم تربیتی سال 1403
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای فلسفه سال 1403
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای الهیات و معارف اسلامی سال 1403
- قوانین کلاس و مدرسه
- قالب آماده و زیبای پاورپوینت(15)
- ۵ فیلم که همه زنان ایرانی باید تماشا کنند
- شعار سال ۱۴۰۱ «سال تولید، دانشبنیان و اشتغالآفرین»
- پورنوگرافی چیست و چه اثری بر مغز و رابطه جنسی دارد؟
- رنگ چشم هایتان درباره شما و اجدادتان چه می گوید؟
- قالب زیبای پاورپوینت برای ارائه پروپوزال و دفاع رساله دکترا
- قالب پاورپوینت کادر دار زیبا
- متن کامل دعای جوشن کبیر با ترجمه
- قالب پاورپوینت گرافیکی و طرح دار زیبا
- قالب پاورپوینت گرافیکی زیبا
- نمونه تدریس درس اول هدیه آسمان پنجم
- قالب پاورپوینت گرافیکی جالب
- اندکی درباره درسپژوهی
- قیافه و ظاهر واسه متولدین کدوم ماه، خیلی مهمه؟
- قالب پاورپوینت
- همه زائران سلطان
- چشم رنگی ها چه شخصیتی دارند؟ روانشناسی رنگ چشم ها
- کتاب پسری که جادویی شد
- معرفی کتاب
- دوستی با کتاب
- قالب پاورپوینت گرافیکی
- درباره محسن رضایی
- تکنولوژی و اهمیت آن در زندگی امروزی
- معرفی کتاب
- خلاصه کتاب سواد بصری
- درباره امیر کبیر
- درباره فخرالدین عراقی
- کتاب پیوند زخم خورده
- کتاب راهنمای کامل Interaction access