پژوهش های جدید پزشکی
مغز نوجوانان افسرده نسبت به اطلاعات ناراحتکننده واکنشی ندارد
دانشمندان با بررسی فعالیت مغز نوجوانان مبتلا به افسردگی و فاقد افسردگی متوجه شدند که مغز نوجوانان افسرده به تصاویر ناراحت کننده واکنش نشان نمیدهد.
دانشمندان با بررسی فعالیت مغز نوجوانان مبتلا به افسردگی و فاقد افسردگی متوجه شدند که مغز نوجوانان افسرده به تصاویر ناراحت کننده واکنش نشان نمیدهد.
به گزارش پایگاه اینترنتی یورک الرت، تحقیقاتی که پیش از این روی بزرگسالان افسرده انجام شده بود، چنین تاثیری را نشان نمی دهد، این موضوع نشان می دهد که رشد مغز در نوجوانی ممکن است آسیب پذیری های خاصی نسبت به اطلاعات نگران کننده داشته باشد و شاید مغز نوجوان افسرده از اطلاعاتی که در نهایت می تواند افسردگی را تشدید کند اجتناب می کند.
با این حال استفاده از درمان های ضد افسردگی نشان داد که این درمان ها فعالیت مغز افسرده را به سطح «سالم» باز می گرداند.
محققان دانشگاه آکسفورد در این مطالعه فعالیت مغزی ۲۹ نوجوان افسرده را با ۱۶ نوجوان سالم ۱۳ تا ۱۸ ساله مقایسه کردند. آنها متوجه شدند زمانی که تعدادی تصاویر ناراحت کننده به نوجوانان افسرده نشان داده می شود، همانطور که در اسکن مغزی fMRI نشان داده شد ، فعالیت مناطق از مغز آنها که مربوط به پردازش بینایی است در مقایسه با نوجوانان بدون افسردگی کاهش می یابد. این تصاویر سناریوهایی مانند گریه کردن ، آسیب دیدن و حمله به دیگران را نشان می دهد.
دکتر لیلیانا کاپیتانو محقق ارشد این مطالعه گفت: توانایی تنظیم احساسات کلید رشد اجتماعی و عاطفی نوجوانان است. آنچه در این مطالعه مشاهده کردیم، باعث می شود باور کنیم که نوجوانان افسرده ممکن است از اطلاعات ناراحت کننده اجتناب کنند ، که به طور بالقوه می تواند تجربه افسردگی آنها را تشدید کند.
وی افزود: با این حال تفاسیر احتمالی دیگری نیز وجود دارد که برای تأیید ایده های خود به تحقیقات بیشتری نیاز داریم. به عنوان مثال ، این موضوع می تواند منعکس کننده نوعی «بی حسی احساسی» باشد ، به طوری که نوجوانان افسرده احساسات خود را غیر فعال می کنند و نسبت به آنچه در اطرافشان اتفاق می افتد «دخالت» نمی کنند یا حتی مشکلات مربوط به دیگران را منعکس نمی کنند زیرا تصاویر موقعیت های ناراحت کننده ای را نشان می دهد که برای دیگران اتفاق می افتد.
این محقق خاطرنشان کرد: این در حالی است که این تأثیر در تحقیقات قبلی با استفاده از تصاویر ناراحت کننده مشابه ای که به بزرگسالان مبتلا به افسردگی نشان داده شد، مشاهده نشده است که می تواند به این معنا باشد که آسیب پذیری بالقوه ای در مغز نوجوانان افسرده وجود دارد که در مغز بزرگسالان افسرده یافت نمی شود.
وی خاطرنشان کرد: آگاهی بیشتر در مورد افسردگی در این گروه سنی بسیار مهم است زیرا اکثر اختلالات عاطفی در نوجوانی شروع می شوند ، اما اغلب ناشناخته هستند. از آنجا که به نظر می رسد علائم و نشانه های جدید با گذشت زمان در اوایل بزرگسالی بدتر می شود ، افسردگی در دوران نوجوانی ممکن است فرصتی برای مداخله و تغییر مسیر بیماری باشد.
این محقق یادآور شد: نتایج این مطالعه از آنجا که سرنخی در مورد اندازه گیری عملکرد مغز نوجوان ارایه می دهد ، بسیار حائز اهمیت است، از آنجا که مغز نوجوانان نسبت به مغز بزرگسالان بالغ ، بسیار سازگار و هنوز در حال تغییر شکل است ، احتمال دا رد به راحتی تحت تأثیر مداخلات آموزش شناختی و یا درمان شناختی قرار گیرد.
نتایج این مطالعه در کنفرانس ECNP در لیسبون ارایه شده است.
مطالب مرتبط
-
چکاپهای ضروری برای زنان بالای ۳۵ سال کدامند؟
-
ارتباط بین مولکولهای ناشی از میکروبیوم روده با سلولهای عصبی جدید
-
کووید-۱۹ تاثیر مشابه آلزایمر بر مغز دارد
-
استفاده از دوربین موبایل برای تشخیص باکتری عامل آکنه
-
یک تزریق ششماهه جایگزین قرص فشار خون
-
استفاده روزانه از تلفن همراه و افزایش خطر بروز تومورهای سرطانی
-
تولید پانسمانهای جدید برای ترمیم زخم با استفاده از هیدروژل
-
استفاده از نانوذرات مغناطیسی برای درمان آندومتریوز زنان
تگها
مطالب پربیننده
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی صنایع سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی پزشکی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی مکانیک (2) سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی مکانیک (1) سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی نقشه برداری سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی عمران سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی برق سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای علوم شناختی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای علوم کامپیوتر و بیوانفورماتیک سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای ژئوفیزیک سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای فیزیک سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای ریاضی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای آمار سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای آموزش زبان و ادبیات انگلیسی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای بیوشیمی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای شهرسازی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای معماری سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مدرسی معارف اسلامی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای علوم ارتباطات سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای حسابداری سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای گردشگری سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای حقوق سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مدیریت سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای علم اطلاعات و دانش شناسی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای روانشناسی ۲ سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای سنجش و اندازه گیری سال 1403
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای روانشناسی سال 1403
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای علوم تربیتی سال 1403
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای فلسفه سال 1403
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای الهیات و معارف اسلامی سال 1403
- قوانین کلاس و مدرسه
- قالب آماده و زیبای پاورپوینت(15)
- ۵ فیلم که همه زنان ایرانی باید تماشا کنند
- شعار سال ۱۴۰۱ «سال تولید، دانشبنیان و اشتغالآفرین»
- پورنوگرافی چیست و چه اثری بر مغز و رابطه جنسی دارد؟
- رنگ چشم هایتان درباره شما و اجدادتان چه می گوید؟
- قالب زیبای پاورپوینت برای ارائه پروپوزال و دفاع رساله دکترا
- قالب پاورپوینت کادر دار زیبا
- متن کامل دعای جوشن کبیر با ترجمه
- قالب پاورپوینت گرافیکی و طرح دار زیبا
- قالب پاورپوینت گرافیکی زیبا
- نمونه تدریس درس اول هدیه آسمان پنجم
- قالب پاورپوینت گرافیکی جالب
- اندکی درباره درسپژوهی
- قیافه و ظاهر واسه متولدین کدوم ماه، خیلی مهمه؟
- قالب پاورپوینت
- همه زائران سلطان
- چشم رنگی ها چه شخصیتی دارند؟ روانشناسی رنگ چشم ها
- کتاب پسری که جادویی شد
- معرفی کتاب
- دوستی با کتاب
- قالب پاورپوینت گرافیکی
- درباره محسن رضایی
- تکنولوژی و اهمیت آن در زندگی امروزی
- معرفی کتاب
- خلاصه کتاب سواد بصری
- درباره امیر کبیر
- درباره فخرالدین عراقی
- کتاب پیوند زخم خورده
- کتاب راهنمای کامل Interaction access