اخبار استخدام جدید
استخدام ۵۰ هزار نیرو در آموزش و پرورش

موافقت اولیه برای جذب این تعداد نیرو در آموزش و پرورش اخذ شده و بزودی دفترچه آن در بخش آزمونهای استخدامی در سایت سنجش بارگذاری میشود.
معاون برنامهریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: برای سال ۱۴۰۰ مجوز جذب حدود ۵۰ هزار نفر نیرو دریافت شد که از این میان ۲۵ هزار نفر از محل کنکور سراسری و ۲۵ هزار نفر از محل ماده ۲۸ اساسنامه یا همان آزمون استخدامی هستند.
علی الهیار ترکمن در سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور اظهار داشت: موافقت اولیه برای جذب این تعداد نیرو در آموزش و پرورش اخذ شده و بزودی دفترچه آن در بخش آزمونهای استخدامی در سایت سنجش بارگذاری میشود.
وی افزود: نقشه راه معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع بر مبنای مدیریت برنامه ها و سیاست های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت توسعه امور رفاهی و ارتقای منزلت اجتماعی فرهنگیان، مدیریت برنامه، بودجه و نظارت راهبردی و مدیریت منابع انسانی، تشکیلات و فرآیندها، آمار و شاخصهای توسعه یافتگی ترسیم شده است.
او خاطرنشان کرد: در راستای اجرایی کردن اصل نخست اقداماتی نظیر تامین مسکن فرهنگیان، اعطای وام و تسهیلات، تقویت تعاونیهای مصرف و مسکن، افزایش قدرت خرید، بیمه و درمان، امور رفاهی و شفافیت مالی در دستورکار این معاونت قرار گرفت.
الهیار گفت: در راستای تامین مسکن فرهنگیان، تفاهمنامهای با وزارت راه وشهرسازی در روز دوم آذرماه ۹۸ منعقد شد که هدف آن تامین ۱۷۰ هزار واحد مسکونی طی یک دوره سه ساله بود، بیش از ۳۱۰ هزار نفر از فرهنگیان در این طرح ثبتنام کردند. از این میزان، پس از طی استعلامهای لازم از سوی وزارت راه و شهرسازی، شرایط و مشخصات ۷۵ هزار فرهنگی فاقد مسکن تایید شد.
وی عنوان کرد: تاکنون با همکاری وزارت راه و شهرسازی، در ۳۱ استان و ۲۵۱ شهر، زمین مورد نیاز برای احداث ۴۳ هزار و ۷۷۵ واحد مسکونی فراهم شده است؛ ۲۵ هزار نفر از متقاضیان در مرحله افتتاح حساب، واریز وجه، تکمیل موجودی و اتصال به پروژهها هستند. در این طرح اولویت واگذاری مسکن به زنان سرپرست خانوار، زوجین فرهنگی، کارکنان بالای ۲۰ سال خدمت و بازنشستگان داده شده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در راستای برقراری رفاه همکاران فرهنگی در سراسر کشور، اقداماتی نظیر تقویت و توسعه مراکز رفاهی، طرح اسکان موقت فرهنگیان، ایجاد مراکز بیماران صعب العلاج در استان ها، راه اندازی باشگاه پیشکسوتان فرهنگی و انعقاد تفاهمنامه با شرکت ارائه دهنده خدمات گردشگری همچون زاگرس، صورت گرفته است.
الهیار با یادآوری تامین بودجه و منابع مالی در اجرای اصل مدیریت برنامه، بودجه و نظارت راهبردی اظهار داشت: رتبه بندی معلمان در نیمه دوم سال ۱۳۹۸، با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان میسر شد و افزایش حقوق متعهدین خدمت (دانشجویان دانشگاه فرهنگیان) تا حداقل حقوق و پرداخت عیدی به آنان برای نخستین بار با اعتباری بالغ بر ۶۳۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۸ تصویب و اجرایی شد.
وی با اشاره به اجرای کامل فصل ۱۰ قانون مدیریت خدمات کشوری که از سال ۱۳۹۵ و با وجود صدور بخشنامه دولت به دلیل کمبود اعتبار معطل مانده بود و در اسفندماه ۱۳۹۸ با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان تامین و اجرایی شد گفت: افزایش حقوق ها در سال ۱۳۹۹ (ترمیم رتبه بندی معلمان) با اعتباری بیش از هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان، افزایش حقوق معلمان حق التدریس آزاد، پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان در سال های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ (از محل اعتبارات ردیف متفرقه) بدون تحمیل بارمالی به ردیف های اصلی وزارت آموزش و پرورش، تسویه حق التدریس شاغل و بازنشسته برای نخستین بار در سال های ( ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹) ، پرداخت سرانه مدارس عشایری برای نخستین بار از دیگر اقدامات انجام شده در مدیریت برنامه، بودجه و نظارت راهبردی است.
الهیار در ادامه با بیان اینکه با توجه به گزارش وضعیت تحول نیروی انسانی، کاستی هایی برای رفع نیازها و اقتضائات نظام تعلیم وتربیت کشور جهت دستیابی به آموزش و پرورش در تراز جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است اظهار داشت: اقدامات و تصمیمات مهمی نیز برای دستیابی به اهداف متعالی نظام آموزش و پرورش، جذب و تربیت معلمان شایسته و برخوردار از توانمندیها و صلاحیتهای عمومی و تخصصی و حرفه ای انجام شده است.
وی افزود: زیرنظام تربیت معلم و تامین منابع انسانی شامل جذب، آماده سازی،حفظ و ارتقاء و ارزشیابی معلم و سایر منابع انسانی است و در برگیرنده تمامی افرادی است که از سطح ستاد تا سطح مدرسه مسئولیت تربیت متربیان در نظام تربیت رسمی عمومی را برعهده دارد.
الهیار درباره نحوه جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش گفت: در راستای سخنرانی مقام معظم رهبری در اجلاس رؤسای آموزش و پرورش استان ها در شهریور ۹۹ و پیرو تأکیدات رهبری درخصوص جذب نیروی انسانی متعهد، خلاق و شایسته، توانمند با استعداد و با انگیزه و برخوردار از صلاحیت های عمومی، تخصصی و حرفه ای در آموزش و پرورش، سیاست های جذب، اصلاح و «ماده واحده نحوه جذب منابع انسانی» در مشاغل آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش در جلسه ۲۸ مهرماه ۹۹ شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و جهت اجرا به ادارات کل آموزش و پرورش استان ابلاغ شد.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهداف عملیاتی برنامه مذکور نیز گفت: طراحی و استقرار نظام جامع آموزش معلمان با تأکید بر نیازسنجی و طراحی شناسنامه آموزشی، ایجاد ساز و کارهای انگیزشی برای ترغیب منابع انسانی به توانمندسازی و خودارتقایی، توانمندسازی مدیران، معاونان و معلمان با بهره برداری از ظرفیت ها، امکانات و خلق فرصت های متنوع یادگیری، متناسب با نیازها، علایق و تفاوت های فردی، از اهداف عملیاتی برنامه توسعه شایستگی های حرفه ای منابع انسانی درآموزش و پرورش ذکر شده است.
وی ادامه داد: به استناد قانون صرفا از طریق دو دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی مجاز به جذب نیرو هستیم و باید ظرفیت ها را ارتقا داده و به گزینی درستی انجام دهیم. همچنین باید آموزش های با کیفیت ارائه و این نیروها با آمادگی وارد آموزش و پرورش شوند.
الهیار افزود: یک کار بزرگ برای تامین نیرو، استفاده از ظرفیت های قانونی به ویژه ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری برای استمرار خدمت بازنشستگان است. در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی دوشکل جذب از طریق کنکور سراسری و ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان داریم که بر مبنای آن فارغالتحصیلان سایر دانشگاهها بعد از پذیرش در آزمون استخدامی و طی دوره آموزشی، وارد آموزش و پرورش می شوند.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: فرایندهای مربوط در حال انجام است و موافقت های اولیه اخذ شده و به زودی دفترچه آن در بخش آزمون های استخدامی در سایت سنجش بارگذاری می شود.
مطالب مرتبط
-
سئوالات اختصاصی آزمون استخدامی شغل متصدی امور دفتری
-
سئوالات اختصاصی آزمون استخدامی شغل کارشناس برنامه و بودجه
-
سئوالات اختصاصی آزمون استخدامی شغل کارشناس ثبت اسناد و املاک
-
سئوالات اختصاصی آزمون استخدامی شغل مسئول خدمات مالی
-
مقاله بررسی عوامل موثر بر توسعه منابع انسانی با رویکرد نهادی
-
سئوالات اختصاصی آزمون استخدامی شغل کارشناس برنامه ریزی و آموزش
-
مقاله طراحی الگوی برلیان تعالی منابع انسانی برای وزارت آموزش و پرورش ایران (با رویکرد رفتاری-اخلاقی)
-
مقاله علمی و پژوهشی تسهیم دانش ، رفتار شهروندی سازمانی و رفتار سازمانی مثبت گرا
تگها
- توانمندسازی
- رتبه بندی معلمان
- استخدام
- سایت سنجش
- استخدام جدید
- اخبار استخدام
- نیروی انسانی
- دانشگاه فرهنگیان
- وزارت آموزش و پرورش
- شایستگی های حرفه ای
- استخدام آموزش و پرورش
- شهید رجایی
- آزمون استخدامی آموزش و پرورش
- آزمونهای استخدامی
- ارتقای منزلت اجتماعی فرهنگیان
- مسکن فرهنگیان
- وزارت راه و شهرسازی
- بازنشستگان
- باشگاه پیشکسوتان فرهنگی
- خدمات گردشگری
- دانشجویان دانشگاه فرهنگیان
- مدیریت خدمات کشوری
- افزایش حقوق معلمان
- مدارس عشایری
- جذب و تربیت معلمان
- صلاحیتهای عمومی
- نظام جامع آموزش معلمان
- خودارتقایی
- توانمندسازی مدیران
- استمرار خدمت بازنشستگان
مطالب پربیننده
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی صنایع سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی پزشکی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی مکانیک (2) سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی مکانیک (1) سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی نقشه برداری سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی عمران سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی برق سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای علوم شناختی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای علوم کامپیوتر و بیوانفورماتیک سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای ژئوفیزیک سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای فیزیک سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای ریاضی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای آمار سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای آموزش زبان و ادبیات انگلیسی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای بیوشیمی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای شهرسازی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای معماری سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مدرسی معارف اسلامی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای علوم ارتباطات سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای حسابداری سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای گردشگری سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای حقوق سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مدیریت سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای علم اطلاعات و دانش شناسی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای روانشناسی ۲ سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای سنجش و اندازه گیری سال 1403
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای روانشناسی سال 1403
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای علوم تربیتی سال 1403
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای فلسفه سال 1403
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای الهیات و معارف اسلامی سال 1403
- قوانین کلاس و مدرسه
- قالب آماده و زیبای پاورپوینت(15)
- ۵ فیلم که همه زنان ایرانی باید تماشا کنند
- شعار سال ۱۴۰۱ «سال تولید، دانشبنیان و اشتغالآفرین»
- قالب زیبای پاورپوینت برای ارائه پروپوزال و دفاع رساله دکترا
- پورنوگرافی چیست و چه اثری بر مغز و رابطه جنسی دارد؟
- قالب پاورپوینت کادر دار زیبا
- رنگ چشم هایتان درباره شما و اجدادتان چه می گوید؟
- قالب پاورپوینت گرافیکی و طرح دار زیبا
- قالب پاورپوینت گرافیکی زیبا
- نمونه تدریس درس اول هدیه آسمان پنجم
- قالب پاورپوینت گرافیکی جالب
- متن کامل دعای جوشن کبیر با ترجمه
- اندکی درباره درسپژوهی
- همه زائران سلطان
- کتاب پسری که جادویی شد
- قالب پاورپوینت
- معرفی کتاب
- دوستی با کتاب
- قالب پاورپوینت گرافیکی
- درباره محسن رضایی
- قیافه و ظاهر واسه متولدین کدوم ماه، خیلی مهمه؟
- چشم رنگی ها چه شخصیتی دارند؟ روانشناسی رنگ چشم ها
- معرفی کتاب
- درباره امیر کبیر
- کتاب راهنمای کامل Interaction access
- درباره فخرالدین عراقی
- خلاصه کتاب سواد بصری
- کتاب پیوند زخم خورده
- درباره محسن مهر علیزاده
- قوانین کلاس و مدرسه
- قالب آماده و زیبای پاورپوینت(15)
- ۵ فیلم که همه زنان ایرانی باید تماشا کنند
- شعار سال ۱۴۰۱ «سال تولید، دانشبنیان و اشتغالآفرین»
- قالب زیبای پاورپوینت برای ارائه پروپوزال و دفاع رساله دکترا
- پورنوگرافی چیست و چه اثری بر مغز و رابطه جنسی دارد؟
- قالب پاورپوینت کادر دار زیبا
- رنگ چشم هایتان درباره شما و اجدادتان چه می گوید؟
- قالب پاورپوینت گرافیکی و طرح دار زیبا
- قالب پاورپوینت گرافیکی زیبا
- نمونه تدریس درس اول هدیه آسمان پنجم
- قالب پاورپوینت گرافیکی جالب
- متن کامل دعای جوشن کبیر با ترجمه
- اندکی درباره درسپژوهی
- همه زائران سلطان
- کتاب پسری که جادویی شد
- قالب پاورپوینت
- معرفی کتاب
- دوستی با کتاب
- قالب پاورپوینت گرافیکی
- درباره محسن رضایی
- قیافه و ظاهر واسه متولدین کدوم ماه، خیلی مهمه؟
- چشم رنگی ها چه شخصیتی دارند؟ روانشناسی رنگ چشم ها
- معرفی کتاب
- درباره امیر کبیر
- کتاب راهنمای کامل Interaction access
- درباره فخرالدین عراقی
- خلاصه کتاب سواد بصری
- کتاب پیوند زخم خورده
- درباره محسن مهر علیزاده