نحوه امتحان نهایی دانش آموزان

دستورالعمل نحوه برگزاری ارزشیابی پیشرفت تحصیلی- تربیتی

دستورالعمل نحوه برگزاری ارزشیابی پیشرفت تحصیلی- تربیتی

در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان برای ارزشیابی پیشرفت تحصیلی - تربیتی، فراهم باشد، ارزشیابی دانش آموزان مطابق آیین نامه های مربوط و مجوز ستاد کرونا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی انجام خواهد شد.

مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش، دستورالعمل «نحوه برگزاری ارزشیابی پیشرفت تحصیلی - تربیتی نوبت دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹» را به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ، ابلاغ کرد.

با استناد به مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش و آیین نامه های مربوطه و در اجرای «برنامه ریزی، طراحی سؤالات و برگزاری امتحانات نهایی و غیرنهایی در سال ۹۹»، از سوی «مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش»، دستورالعمل «نحوه برگزاری ارزشیابی پیشرفت تحصیلی-تربیتی نوبت دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹»، به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها، ابلاغ شد.

در بندهایی از این دستورالعمل آمده است: در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان برای ارزشیابی پیشرفت تحصیلی - تربیتی، فراهم باشد، ارزشیابی دانش آموزان مطابق آیین نامه های مربوط و مجوز ستاد کرونا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی انجام خواهد شد.

همچنین اعلام شده است: در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان برای ارزشیابی پیشرفت تحصیلی-تربیتی، فراهم نباشد، ارزشیابی دانش آموزان مدارس روزانه دوره های اول و دوم متوسطه به استثنای پایه نهم و دوازدهم به صورت غیرحضوری و با مسئولیت معلم و نظارت مدیر مدرسه انجام می شود.

در بخش دیگری از دستورالعمل نوشته شده است: نحوه ارزشیابی از دانش آموزان با نیازهای ویژه، در دروس غیرنهایی از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی ابلاغ خواهد شد.

 بر اساس این دستورالعمل، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی - تربیتی نوبت دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، در بازه زمانی ۲۷ اردیبهشت تا ۲۲ خردادماه انجام خواهد شد.

مطالب مرتبط

تگ‌ها

مطالب پربیننده

پربیننده
آخرین مطالب

عضویت در خبرنامه