الگوی تدریس همیاری

الف_محاسن:

 

با روش همیاری، همکاری گروهی و احساس دوستی در بین اعضا تقویت می شود.

در جریان بحث گروهی اعتماد به نفس افراد تقویت می شود و روحیه نقد در آنها ایجاد می شود.

روش تدریس همیاری، هراس افراد کمرو یا خجالتی را برای صحبت کردن در جمع کاهش می دهد.

روش بحث گروهی قدرت مدیریت و رهبری فراگیران را تقویت می کند.

روش تدریس همیاری در تقویت استدلال و قدرت اندیشه منظم بسیار مفید است.

افراد در روشهای همیاری می توانند در عقاید و تجربیات یکدیگر سهیم شوند.

در جریان بحث گروهی فرصتی فراهم می شود که افراد خود را مورد ارزیابی قرار دهد.

 

ب_ محدودیت ها ‍:

 

یکی از ایرادات مهمی که ممکن است بعضی از همکاران به این روش وارد بدانند، کمبود وقت است.

در کلاس های پر جمعیت با فضای کوچک این روش موفقیت آمیز نیست.

محدودیت در دروسی که نمی توان آن ها را به بخش های مستقل و مساوی تقسیم نمود.

وجود تفاوت های زیاد در توانایی و یادگیری دانش آموزان نتایج طرح را مخدوش می کند.

محدودیت فضا های گروهی برای چینش گروهی. محدودیت کاربرد برای دانش آموزان اول و دوم ابتدایی. مشکل بودن کنترل کلاس برای بعضی معلمین. ممکن است در برخی موضوعات، بحث های دانش آموزان به حاشیه برود و به مفهوم مورد نظر دست پیدا نکنند.

 

 

تهیه کننده: فرامرز علی پور 

مطالب مرتبط

تگ‌ها

مطالب پربیننده

پربیننده
آخرین مطالب

عضویت در خبرنامه