مقالات هوش مصنوعی
نتیجه پژوهش دانشمندان هوش مصنوعی: یک تئوری یادگیری جدید
پژوهشگران آمریکایی موفق شدند یک تئوری جدید در مورد نحوه یادگیری مغز ارائه کنند. آنها در این روش روانشناسی شناختی را با مشاهدات بیولوژیک پیوند دادهاند.
پژوهشگران آمریکایی موفق شدند یک تئوری جدید در مورد نحوه یادگیری مغز ارائه کنند. آنها در این روش روانشناسی شناختی را با مشاهدات بیولوژیک پیوند دادهاند.
به گزارش پایگاه خبری فیزیک (phys.org)، بسیاری از دانشمندان علوم اعصاب، پژوهشگران پزشکی و مهندسان متخصص در زمینه هوش مصنوعی در تلاشاند مکانیسمهای (سازوکارهای) عصبی زیربنای یادگیری را بفهمند. هرچند، مطالعات، برخی جنبههای این مکانیسمها را آشکار کرده اما هنوز سؤالات متعددی بدون پاسخ باقی مانده است.
هوش مصنوعی (Artificial intelligence) که به طور مخفف آن را AI نیز مینامند، در واقع تکنولوژی است که به نحوی قابلیت تفکر دارد. البته این قابلیت تفکر با چیزی که ما به عنوان تفکر انسانی میشناسیم تا حد زیادی تفاوت دارد، اما در حقیقت سعی دارد تا از آن تقلید کند.
هوش مصنوعی در واقع شاخه ای از علوم رایانه است که هدف اصلی آن تولید ماشینهای هوشمندی است که توانایی انجام وظایفی که نیازمند به هوش انسانی است را داشته باشد. هوش مصنوعی در حقیقت نوعی شبیه سازی هوش انسانی برای رایانه است و منظور از هوش مصنوعی، ماشینی است که به گونه ای برنامه نویسی شده که همانند انسان فکر کند و توانایی تقلید از رفتار انسان را داشته باشد. این تعریف می تواند به تمامی ماشین هایی اطلاق شود که بگونهای همانند ذهن انسان عمل میکنند و میتوانند کارهایی مانند حل مسئله و یادگیری داشته باشند.
جِرِمی گوناواردِنا (Jeremy Gunawardena)، یکی از پژوهشگران مدرسه پزشکی هاروارد در ایالات متحده آمریکا، به تازگی جنبه جدیدی از یادگیری را معرفی کرده است که ایدههایی را از رشته روانشناسی شناختی با مشاهدات بیولوژیکی پیوند میدهد.
مقاله او که در مجله علمی پراسیدینگز آو دِ آیای (Proceedings of the IEEE) چاپ شده است، برخی از جنبههای یادگیری را برجسته میکند که احتمال دارد ارگانیسمهای (جانداران) بیولوژیکی را از رایانهها و ماشینها جدا کند.
گوناواردنا و همکارانش در پژوهشهای قبلیشان نشان داده بودند که اِستِنتور رُسِلی (Stentor roeseli) که یک تکسلولی پروتوزوآ (آغازیان جانورمانند) است، هنگامی که با ذرات جت تحریک میشود سلسلهرفتارهای پیچیده اجتنابی از خود نشان میدهد.
هربرت اِسپِنسِر جِنینگز (Herbert Spencer Jennings)، زیستشناس آمریکایی، در سال ۱۹۰۰، برای اولینبار این رفتار را توصیف کرد.
گوناواردنا و همکارانش در پژوهشهایشان بر یافته جنینگز صحه گذاشتند. آنها دریافتند که یک سلول تک به صورت بالقوه قادر است یادگیری پیچیدهتری در مقایسه با آنچه قبلاً پنداشته میشد، داشته باشد.
این دانشمند در مقاله اخیرش، یادگیری را به عنوان یک فرآیند گسترده و جهانی مطرح کرد که به تمام سیستمهای زنده از جمله گونههای مختلف حیوانات و همچنین به صورت بالقوه به گیاهان مربوط میشود.
او معتقد است که توصیف این فرآیند ممکن است به تحقیق در زمینههای مختلف کمک کند مثلاً ممکن است در زمینه زیستشناسی، به دیدگاههای نظری موجود که تمرکز شدیدی روی مولکولها و ساختار آنها دارد، چیزی اضافه کند.
مطالب مرتبط
تگها
مطالب پربیننده
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی صنایع سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی پزشکی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی مکانیک (2) سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی مکانیک (1) سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی نقشه برداری سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی عمران سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی برق سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای علوم شناختی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای علوم کامپیوتر و بیوانفورماتیک سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای ژئوفیزیک سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای فیزیک سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای ریاضی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای آمار سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای آموزش زبان و ادبیات انگلیسی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای بیوشیمی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای شهرسازی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای معماری سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مدرسی معارف اسلامی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای علوم ارتباطات سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای حسابداری سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای گردشگری سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای حقوق سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مدیریت سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای علم اطلاعات و دانش شناسی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای روانشناسی ۲ سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای سنجش و اندازه گیری سال 1403
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای روانشناسی سال 1403
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای علوم تربیتی سال 1403
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای فلسفه سال 1403
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای الهیات و معارف اسلامی سال 1403
- قوانین کلاس و مدرسه
- قالب آماده و زیبای پاورپوینت(15)
- ۵ فیلم که همه زنان ایرانی باید تماشا کنند
- شعار سال ۱۴۰۱ «سال تولید، دانشبنیان و اشتغالآفرین»
- پورنوگرافی چیست و چه اثری بر مغز و رابطه جنسی دارد؟
- رنگ چشم هایتان درباره شما و اجدادتان چه می گوید؟
- قالب زیبای پاورپوینت برای ارائه پروپوزال و دفاع رساله دکترا
- قالب پاورپوینت کادر دار زیبا
- متن کامل دعای جوشن کبیر با ترجمه
- قالب پاورپوینت گرافیکی و طرح دار زیبا
- قالب پاورپوینت گرافیکی زیبا
- نمونه تدریس درس اول هدیه آسمان پنجم
- قالب پاورپوینت گرافیکی جالب
- اندکی درباره درسپژوهی
- قیافه و ظاهر واسه متولدین کدوم ماه، خیلی مهمه؟
- قالب پاورپوینت
- همه زائران سلطان
- چشم رنگی ها چه شخصیتی دارند؟ روانشناسی رنگ چشم ها
- کتاب پسری که جادویی شد
- معرفی کتاب
- دوستی با کتاب
- قالب پاورپوینت گرافیکی
- درباره محسن رضایی
- تکنولوژی و اهمیت آن در زندگی امروزی
- معرفی کتاب
- خلاصه کتاب سواد بصری
- درباره امیر کبیر
- درباره فخرالدین عراقی
- کتاب پیوند زخم خورده
- کتاب راهنمای کامل Interaction access