بولینگ ریاضی

بولینگ ریاضی

یکی از اهداف آموزش ریاضیات در دوره ابتدایی، تقویت « درک عددی » در دانش ‌آموزان است.
درک عددی؛ قابلیت تشخیص اعداد، تعیین ارزش آنها نسبت به یکدیگر و فهم چگونگی
استفاده از آنها در فعالیت‌های مختلف مانند شمارش، محاسبات، اندازه‏‌گیری، تخمین و ... می‏‌باشد.
ایجاد درک عددی در دانش‌آموزان یک فرآیند طولانی مدت است که با استفاده از تجربیات متنوعِ
و بکارگیری اعداد توسعه می‏ یابد.
 پژوهش‏‌های مرتبط با آموزش ریاضی نشان داده است که یکی از روش‏هایی که باعث تقویت و توسعه درک عددی دانش‏‌آموزان می‏‌شود استفاده از « محاسبات ذهنی» در کلاس‏های ریاضی می‏باشد.
لذا برای رفع مشکل دانش‌آموزانی که در محاسبه ذهنی نیاز به تقویت دارند، بازی زیر طراحی شده است./ی

ارسال مطلب توسط فاطمه مهدی نیا و فاطمه صغری باباجانزاده

وسایل مورد نیازبرای انجام فعالیت:
 کاغذ و خودکار و بطری آب معدنی

بر روی ۶ بطری آب معدنی عددهای ۱۰۰۰- ۱۰۰۰۰۰- ۱۰۰۰۰۰۰- ۱۰۰۰۰۰۰۰- ۱۰۰۰۰۰۰۰۰ - ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰ را می‌نویسیم
 به صورت بازی بولینگ اعداد بزرگ‌تر در ردیف پایانی سه بطری، ردیف دوم دو بطری و در ردیف اول کمترین عدد یعنی یک بطری (۱۰۰۰) قرار می‌گیرد و
دانش‌آموز با پرتاپ توپ، مجموع قوطی‌هایی که به زمین انداخته را محاسبه می‌کند و در پایان هرکسی که
مجموع اعداد آن بزرگ‌تر باشد برنده می‌شود.

اهداف این فعالیت
-     محاسبه‌ی جمع عددهای چند رقمی
-  درک و بسط مفاهیم عددی
-  مهارت در محاسبات ذهنی
-    هماهنگی بین چشم و دست
-    تلفیق ریاضی با بازی و یادگیری شاد

ارسال مطلب توسط: فاطمه مهدی نیا و فاطمه صغری باباجانزاده

مطالب مرتبط

تگ‌ها

مطالب پربیننده

پربیننده
آخرین مطالب

عضویت در خبرنامه