اخبار دانشگاهی
ایجاد۲۵۴ رشته های جدید در دانشگاه فنی وحرفه ای

برای سال تحصیلی جدید، ۱۲۰ هزار نفر ظرفیت دانشجو در دوره کاردانی و ۵۰ هزار نفر ظرفیت برای دوره کارشناسی ناپیوسته در نظرگرفته شده است.
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای از موافقت شورای گسترش آموزش عالی با ایجاد ۲۵۴ رشته محل جدید در این دانشگاه خبر داد
ابراهیم صالحی عمران گفت: در راستای اجرای بند ب ماده ۶۵ قانون برنامه ششم توسعه با رویکرد تحقق اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان به منظور افزایش سهم آموزش های مهارتی در نظام آموزشی کشور، شورای گسترش و برنامهریزی آموزش عالی، در جلسه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ با ایجاد ۱۶۹ رشته محل در مقطع کاردانی (پیوسته و ناپیوسته) و ۸۵ رشته محل در مقطع کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) مهارتی در دانشگاه فنی حرفهای موافقت کرد.
وی افزود: با توجه به ابلاغ معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، هرگونه ایجاد رشته محل جدید در مقاطع تحصیلی در سال تحصیلی آینده منوط به تدوین و تصویب شاخص های ایجاد رشته محل در شورای گسترش و برنامهریزی آموزش عالی است.
صالحی عمران پیشتر در باره ظرفیت پذیرش دانشجو در دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته گفت: برای سال تحصیلی جدید، ۱۲۰ هزار نفر ظرفیت دانشجو در دوره کاردانی و ۵۰ هزار نفر ظرفیت برای دوره کارشناسی ناپیوسته در نظرگرفته شده است.
وی همچنین با یادآوری فرصت های ایجاد شده در دوره شیوع کرونا از ادامه شیوه تدریس ترکیبی حضوری و مجازی در این دانشگاه سخن گفت و اظهار داشت: به دلیل الکترونیکی شدن آموزش ها، به این نتیجه دست یافتیم که کلاس های برخی دروس امکان برگزاری الکترونیکی و مجازی را دارند از این رو در صورت از بین رفتن شرایط کرونایی در کشور، آموزش این دروس به صورت مجازی ادامه می یابد.
رییس دانشگاه فنی وحرفه ای تاکید کرد: از این پس شیوه آموزشی در این دانشگاه به صورت ترکیبی دنبال می شود. برخی دروس حضوری و برخی نیز مجازی ارائه می شوند که این مساله در برنامه ریزی های آموزشی نیز لحاظ شده است.
مطالب مرتبط
-
جزئیات پرداخت ۷ نوع وام به دانشجویان دانشگاه آزاد
-
مقاله آسیب شناسی اخلاق حرفه ای اعضای هیئت علمی
-
مقاله علمی و پژوهشی آسیب شناسی خط مشی های خصوصی سازی در ایران
-
دانشگاه علم و صنعت دانشجوی دکتری فناوری ماهواره می پذیرد
-
راهکارهای عملی وحدت حوزه و دانشگاه
-
مقاله علمی و پژوهشی شرکت های زایشی و پژوهشی و توسعه سرمایه اجتماعی
-
وحدت حوزه و دانشگاه، عوامل و آثار آن
-
مقاله بررسی تحقیقات رضایت شغلی در ایران
تگها
- دانشگاه
- نظام آموزشی
- اقتصاد مقاومتی
- دوره کاردانی
- برنامه ریزی آموزشی
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
- ظرفیت پذیرش دانشجو
- برنامه ششم توسعه
- مقطع کارشناسی
- دانشگاه فنی و حرفه ای
- معاونت آموزشی
- شورای گسترش آموزش عالی
- مقطع کاردانی
- اقتصاد دانش بنیان
- آموزش های مهارتی
- شورای گسترش و برنامهریزی آموزش عالی
- مقطع کاردانی پیوسته
- مقطع کاردانی ناپیوسته
- مقطع کارشناسی پیوسته
- مقطع کارشناسی ناپیوسته
- مقاطع تحصیلی
- دوره کارشناسی ناپیوسته
- دروس حضوری
مطالب پربیننده
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی صنایع سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی پزشکی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی مکانیک (2) سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی مکانیک (1) سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی نقشه برداری سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی عمران سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مهندسی برق سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای علوم شناختی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای علوم کامپیوتر و بیوانفورماتیک سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای ژئوفیزیک سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای فیزیک سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای ریاضی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای آمار سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای آموزش زبان و ادبیات انگلیسی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای بیوشیمی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای شهرسازی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای معماری سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مدرسی معارف اسلامی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای علوم ارتباطات سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای حسابداری سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای گردشگری سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای حقوق سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای مدیریت سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای علم اطلاعات و دانش شناسی سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای روانشناسی ۲ سال ۱۴۰۳
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای سنجش و اندازه گیری سال 1403
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای روانشناسی سال 1403
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای علوم تربیتی سال 1403
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای فلسفه سال 1403
- سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای الهیات و معارف اسلامی سال 1403
- قوانین کلاس و مدرسه
- قالب آماده و زیبای پاورپوینت(15)
- ۵ فیلم که همه زنان ایرانی باید تماشا کنند
- شعار سال ۱۴۰۱ «سال تولید، دانشبنیان و اشتغالآفرین»
- قالب زیبای پاورپوینت برای ارائه پروپوزال و دفاع رساله دکترا
- پورنوگرافی چیست و چه اثری بر مغز و رابطه جنسی دارد؟
- قالب پاورپوینت کادر دار زیبا
- رنگ چشم هایتان درباره شما و اجدادتان چه می گوید؟
- قالب پاورپوینت گرافیکی و طرح دار زیبا
- قالب پاورپوینت گرافیکی زیبا
- نمونه تدریس درس اول هدیه آسمان پنجم
- قالب پاورپوینت گرافیکی جالب
- متن کامل دعای جوشن کبیر با ترجمه
- اندکی درباره درسپژوهی
- همه زائران سلطان
- کتاب پسری که جادویی شد
- قالب پاورپوینت
- معرفی کتاب
- دوستی با کتاب
- قالب پاورپوینت گرافیکی
- درباره محسن رضایی
- قیافه و ظاهر واسه متولدین کدوم ماه، خیلی مهمه؟
- چشم رنگی ها چه شخصیتی دارند؟ روانشناسی رنگ چشم ها
- معرفی کتاب
- درباره امیر کبیر
- کتاب راهنمای کامل Interaction access
- درباره فخرالدین عراقی
- خلاصه کتاب سواد بصری
- کتاب پیوند زخم خورده
- درباره محسن مهر علیزاده
- قوانین کلاس و مدرسه
- قالب آماده و زیبای پاورپوینت(15)
- ۵ فیلم که همه زنان ایرانی باید تماشا کنند
- شعار سال ۱۴۰۱ «سال تولید، دانشبنیان و اشتغالآفرین»
- قالب زیبای پاورپوینت برای ارائه پروپوزال و دفاع رساله دکترا
- پورنوگرافی چیست و چه اثری بر مغز و رابطه جنسی دارد؟
- قالب پاورپوینت کادر دار زیبا
- رنگ چشم هایتان درباره شما و اجدادتان چه می گوید؟
- قالب پاورپوینت گرافیکی و طرح دار زیبا
- قالب پاورپوینت گرافیکی زیبا
- نمونه تدریس درس اول هدیه آسمان پنجم
- قالب پاورپوینت گرافیکی جالب
- متن کامل دعای جوشن کبیر با ترجمه
- اندکی درباره درسپژوهی
- همه زائران سلطان
- کتاب پسری که جادویی شد
- قالب پاورپوینت
- معرفی کتاب
- دوستی با کتاب
- قالب پاورپوینت گرافیکی
- درباره محسن رضایی
- قیافه و ظاهر واسه متولدین کدوم ماه، خیلی مهمه؟
- چشم رنگی ها چه شخصیتی دارند؟ روانشناسی رنگ چشم ها
- معرفی کتاب
- درباره امیر کبیر
- کتاب راهنمای کامل Interaction access
- درباره فخرالدین عراقی
- خلاصه کتاب سواد بصری
- کتاب پیوند زخم خورده
- درباره محسن مهر علیزاده