اخبار کنکور سراسری

نحوه درخواست بررسی مجدد انتخاب رشته کنکور سراسری

نحوه درخواست بررسی مجدد انتخاب رشته کنکور سراسری

 سازمان سنجش آموزش کشور شرایط و چگونگی ارایه درخواست برای بررسی مجدد فرم انتخاب رشته کنکور سراسری هر داوطلب را اعلام کرد.

 سازمان سنجش آموزش کشور شرایط و چگونگی ارایه درخواست برای بررسی مجدد فرم انتخاب رشته کنکور سراسری هر داوطلب را اعلام کرد.

باتوجه به انتشار کارنامه نهایی آزمون سراسری  سال ١۴٠٠ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور، تمامی متقاضیان می‌توانند با مشاهده کارنامه در صورتی که دارای یکی از شرایط زیر باشند تقاضای خود را به سازمان سنجش مبنی بر بررسی در اولویت‌های بعدی که دارای نمره علمی هستند، حداکثر تا تاریخ ۱۴ مهرماه در اطلاعیه اعلام نتایج نهایی هر آزمون در سایت سازمان سنجش ارایه کنند.

موارد و مصداق‌های اشتباه در انتخاب رشته

۱- عدم تناسب بین کدرشته قبولی با سایر رشته‌های انتخابی از نظر عنوان رشته تحصیلی (مثلاً رشته‌های انتخابی متقاضی اکثریت مهندسی هستند، ولی در بین آن‌ها اشتباهاً یک رشته علوم پایه درج شده باشد).

۲- عدم تناسب بین کدرشته قبولی با سایر رشته‌های انتخابی از نظر مقطع تحصیلی (مثلاً رشته‌های انتخابی متقاضی اکثریت کارشناسی هستند، ولی در بین آن‌ها اشتباهاً یک رشته با مقطع کاردانی درج شده باشد).

۳- عدم تناسب بین کدرشته قبولی با سایر رشته‌های انتخابی از نظر دوره تحصیلی (مثلاً رشته‌های انتخابی متقاضی اکثریت روزانه هستند، ولی در بین آن‌ها اشتباهاً یک رشته از دوره‌های شهریه‌پرداز اعم از دوره نوبت دوم «شبانه»، غیرانتفاعی، پیام‌نور درج شده باشد).

۴- عدم تناسب بین کدرشته قبولی با سایر رشته‌های انتخابی از نظر شهرستان محل قبولی متقاضیان نسبت به محل اقامت آن‌ها (بطور مثال فردی که محل اقامت وی در شهر اصفهان است، اکثریت رشته‌های انتخابی او در دانشگاه‌های واقع در شهر اصفهان است، ولی اشتباهاً یک رشته از دانشگاه تبریز در بین رشته‌های دانشگاه‌های واقع در شهر اصفهان درج کرده و در همین رشته اشتباه هم قبول شده باشد).

۵- نداشتن شرایط جهت تحصیل برای پذیرفته شده در رشته قبولی با تایید موسسه محل قبولی (دانشگاه محل قبولی در بررسی وضعیت فرد پذیرفته شده، با ارائه استدلال اعلام کند که ایشان شرایط تحصیل در رشته قبولی را ندارد).

روش ارایه درخواست
در صورتی که وضعیت داوطلب در قالب موارد فوق است، لازم است ابتدا وارد قسمت «سامانه پاسخگویی اینترنتی» سایت سازمان سنجش به نشانی https://request.sanjesh.org شود.

اگر داوطلب عضو سامانه پاسخگویی نیست ابتدا با تکمیل اطلاعات خواسته شده عضو این سامانه شود و با ورود به این سامانه و انتخاب عنوان آزمون سراسری و سال ۱۴۰۰ وارد قسمت «اشتباه در انتخاب رشته و اولویت بعدی» شده و درخواست خود را به صورت خلاصه با ذکر دلایل، ردیف کدرشته محل و عنوان کدرشته محل طبق مندرجات کارنامه نتایج نهایی (در صورتی که در آن کدرشته محل دارای نمره باشد) ثبت کند.

زمان اعلام نتیجه بررسی درخواست

نتیجه بررسی درخواست تا تاریخ ۱۰ آبان ۱۴۰۰ به صورت پیامک به متقاضیان اعلام می شود. قبل از این تاریخ نتیجه درخواست خود را از این سازمان پیگیری نکند.

مطالب مرتبط

تگ‌ها

مطالب پربیننده

امروز
هفته
ماه

عضویت در خبرنامه