کاهش فشار خون

۷ ماده غذایی برای کنترل موثر فشارخون

مقالات تغذیه و سلامت

۷ ماده غذایی برای کنترل موثر فشارخون

اگر فشار خون شما بالاتر از ۱۲۰/۸۰ میلی متر جیوه است، و اگر بدنبال راهکارهای ساده برای حفظ سطح سالم فشار خون خود هستید، بشقاب غذا یک راه عالی برای رسیدن به این هدف است.
فایده مهم و عجیب دویدن برای سلامتی

مقالات ورزش و سلامتی

فایده مهم و عجیب دویدن برای سلامتی

۴ تا ۵ بار دویدن در هفته به صورت تناوبی را یکی از برنامه های روزمره خود قرار بدهید تا از منافع این ورزش بهرمند بشوید.
دانه‌های چیا را به ۸ دلیل به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید

مقالات تغذیه و سلامت

دانه‌های چیا را به ۸ دلیل به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید

دانه های چیا به خاطر هزار و یک دلیل سلامتی در جهان محبوبیت زیادی کسب کرده اند.این دانه های ریز بهترین مکمل های کاهش وزن محسوب می شوند و آنهم به دلیل فیبر بالا، اسیدهای چرب و اسیدهای آمینه موجود در آنها.
فواید شگفت‌انگیز پوست هندوانه

مقالات تغذیه و سلامت

فواید شگفت‌انگیز پوست هندوانه

شاید برای شما هم عجیب باشد که بدانید پوست هندوانه سرشار از مواد غذایی مفید است.به گزارش شمال نیوز، هندوانه میوه‌  تابستانی خوشمزه‌ای است که با قلب سرخ و قندی خود، مایعات فراوانی را در فصل گرما برای بدن به ارمغان می‌آورد و تفاوت فر
صاف نشستن تمرکز حواس را افزایش می‌دهد

پژوهش های جدید پزشکی

صاف نشستن تمرکز حواس را افزایش می‌دهد

محققان نشان دادند که صاف نشستن و قوز نکردن موجب بهبود روحیه، افزایش تمرکز و کاهش فشار خون می‌شود.
ضرورت کنترل فشار خون در زنان میانسال

مقالات پزشکی و سلامت

ضرورت کنترل فشار خون در زنان میانسال

 مطالعات اخیر محققان انجمن قلب اروپا نشان می‌دهد کنترل فشار خون در زنان میانسال مهمترین عامل جلوگیری از بروز بیماری‌های قلبی عروقی است.
۱.۱۳ میلیارد نفر در جهان به فشار خون بالا مبتلا هستند

به مناسبت روز جهانی فشار خون ۲۰۲۱

۱.۱۳ میلیارد نفر در جهان به فشار خون بالا مبتلا هستند

آمار سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد از هر چهار مرد یک نفر و از هر پنج زن یک نفر به فشار خون بالا مبتلاست و درمان این عارضه نیازمند تغییر اساسی در شیوه زندگی است.
مصرف سبزیجات با برگ سبز و کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی

مقالات تغذیه و سلامت

مصرف سبزیجات با برگ سبز و کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی

نتیجه یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مصرف سبزیجات دارای برگ سبز مانند اسفناج یا کلم پیچ خطر ابتلا به بیماری قلبی را تا ۲۶ درصد کاهش می‌دهد.  
این ۹ میوه و سبزی را به هیچ وجه دور نریزید!

محصولات کشاورزی

این ۹ میوه و سبزی را به هیچ وجه دور نریزید!

 اگر بلافاصله قطعاتی از محصولات تازه کشاورزی را جدا کرده و در سطح زباله بیندازید، بسیاری از مواد مغذی قدرتمند این محصولات را از دست داده اید.
فشار خون بالا، رابط بین دیابت و زوال عقل

پژوهش های جدید پزشکی

فشار خون بالا، رابط بین دیابت و زوال عقل

محققان کالج سلطنتی لندن دریافتند عوامل کاردیومتابولیک ناشی از دیابت، از جمله فشار خون بالا موجب بروز زوال عقل می‌شوند.
این غذاها را جایگزین مولتی ویتامین ها کنید!

مقالات تغذیه و سلامتی

این غذاها را جایگزین مولتی ویتامین ها کنید!

 این که مصرف میوه ها و سبزیجات منجر به جلوگیری از خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته مغزی، برخی سرطان ها و حفظ وزن در محدوده سالم می شود، ثابت شده است. ولی چنین ادعایی هنوز در مورد مکمل های غذایی یا همان مولتی ویتامین ها ثابت نشده است.
فشار خون بالا را در ۵ دقیقه کاهش دهیم

مقالات پزشکی و سلامت

فشار خون بالا را در ۵ دقیقه کاهش دهیم

متخصصان می‌گویند با انجام یک ورزش، می‌توان در پنج دقیقه فشار خون بالا را بدون استفاده از دارو کاهش داد.
فعالیت‌های داوطلبانه و سبک زندگی

مقالات سبک زندگی

فعالیت‌های داوطلبانه و سبک زندگی

مزایای فعالیت های داوطلبانه به شما، خانواده تان، و جامعه خود باز می گردد. انتخاب فعالیت داوطلبانه درست، می تواند به شما در رسیدن به جامعه، یادگیری مهارت های جدید، و حتی پیشرفت حرفه ای کمک کند. فرد داوطلب همچنین می تواند به حفاظت از سلامت ذهنی و فیزیک
نوروپاتی دیابتیک و غذاهای مناسب

مقالات تغذیه و سلامت

نوروپاتی دیابتیک و غذاهای مناسب

یکی از بهترین روش‌های طبیعی برای کنترل نوروپاتی دیابتیک (آسیب عصبی ناشی از دیابت) اصلاح روش تغذیه است. رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی گیاهی (فیتونورتینت)، امگا ۳، اسیدهای چرب، غلات کامل، ویتامین ب ۱۲ و لیپوئید اسید به عملکرد صحیح سیستم عصبی بدن ک
مواد غذایی که کلسترول خون را کاهش می‌دهند

مقالات تغذیه و سلامت

مواد غذایی که کلسترول خون را کاهش می‌دهند

کلسترول بالای خون یکی از مهمترین دلایل انسداد عروق و بروز بیماری‌های قلبی و مرگ و میر در سراسر جهان به شمار می رود. تبعیت از رژیم غذایی سالم مهمترین عامل در کاهش کلسترول است.
رژیم غذایی مناسب سالمندان

رژیم غذایی مناسب سالمندان

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت بیشتر بیماری‌هایی که گریبانگیر افراد سالمند می‌شود، ‌ناشی از رژیم غذایی غلط است. پیروی از رژیم غذایی سالم، به طوری که تمام مواد مورد نیاز بدن را تامین کند و از طرفی منجر به افزایش فشار خون، کلسترول و
سیب زمینی و هزار و یک خاصیت

سیب زمینی و هزار و یک خاصیت

سیب زمینی ضمن تامین نیاز بدن به انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی، به کاهش فشار خون، تسکین درد ناشی از روماتیسم مفصلی، حفظ سلامت استخوان‌ها، جوانسازی پوست و کاهش کلسترول خون کمک می‌کند و از خواص ضدسرطانی نیز برخوردار است. سیب زمینی که برای
۱۰ خاصیت اثبات شده موز برای سلامتی

فواید موز

۱۰ خاصیت اثبات شده موز برای سلامتی

موز از میوه‌های محبوب در سراسر جهان است که به کاهش وزن، رفع گرفتگی عضلات، کاهش فشار خون، درمان زخم معده و تضمین سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند.  
۱۰ خاصیت اثبات شده اسفناج برای سلامتی

۱۰ خاصیت اثبات شده اسفناج برای سلامتی

اسفناج یک منبع غنی از ویتامین‌ها است که به کاهش وزن و سلامت استخوان‌ها کمک کرده و خاصیت ضد سرطانی دارد. اسفناج یکی از سبزی‌های بومی ایران است که کاشت آن در کشورهای آسیایی و خاورمیانه به دو هزار سال قبل باز می‌گردد. کاشت این سبزی