لوبیا

۷ ماده غذایی برای کنترل موثر فشارخون

مقالات تغذیه و سلامت

۷ ماده غذایی برای کنترل موثر فشارخون

اگر فشار خون شما بالاتر از ۱۲۰/۸۰ میلی متر جیوه است، و اگر بدنبال راهکارهای ساده برای حفظ سطح سالم فشار خون خود هستید، بشقاب غذا یک راه عالی برای رسیدن به این هدف است.
کلسترول مغز و تنظیم پلاک‌های آلزایمر

پژوهش های جدید پزشکی

کلسترول مغز و تنظیم پلاک‌های آلزایمر

محققان انستیتوی تحقیقاتی اسکریپس واقع در آمریکا با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته تصویربرداری دریافتند میزان تولید پروتئین آمیلویید بتا (Aβ) در مغز که در بروز آلزایمر نقش دارد، توسط کلسترول تنظیم می‌شود.
غذا‌هایی که کلسیم مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند

مقالات تغذیه و سلامت

غذا‌هایی که کلسیم مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند

برخی از افراد به دلیل حساسیت نمی‌توانند شیر بنوشند و هضم آن برایشان دشوار است، بنابراین به دنبال منابع دیگری برای تامین کلسیم هستند.
ترکیبات میوه‌ها و پیشگیری و درمان پارکینسون

پژوهش های جدید پزشکی

ترکیبات میوه‌ها و پیشگیری و درمان پارکینسون

مطالعات اخیر محققان دانشکده پزشکی جان هاپکینز آمریکا نشان می‌دهد ترکیب فارنزول که در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات وجود دارد، مانع از دست دادن نورون‌های تولیدکننده دوپامین می‌شود و در پیشگیری و درمان پاکینسون موثر است.
 ۵ خوراکی برای کمک  به غضروف سازی

مقالات تغذیه و سلامت

 ۵ خوراکی برای کمک  به غضروف سازی

غضروف یک بافت پیوندی مهم است که در سراسر بدن ما یافت می‌شود. در صورت آسیب دیدن در مفاصل، می‌تواند منجر به درد، التهاب، دامنه حرکتی محدود و سفتی شود که در نهایت می‌تواند به استئوآرتریت (OA)  متداول‌ترین نوع آرتروز تبدیل شود، ب
معرفی خوراکی‌هایی برای شفافیت پوست

مقالات تعذیه و سلامت

معرفی خوراکی‌هایی برای شفافیت پوست

یکی از رایج‌ترین سوالاتی که بسیاری از افراد می‌پرسند ابن است که بهترین مواد غذایی برای داشتن پوستی سالم کدامند. درواقع برخی از افراد مایلند بدون دارو و درمان‌های رایج پزشکی و تنها از طریق روش‌های طبیعی پوست خود را بهبود دهند.
 بهترین و بدترین خوراکی‌ها برای درد آرتروز 

مقالات تغذیه و سلامت

 بهترین و بدترین خوراکی‌ها برای درد آرتروز 

در حالی که درمان آرتروز با روش‌های دارویی بسیار مرسوم است، اما درمان‌های بسیار زیاد و متنوع دیگری نیز برای این بیماری وجود دارد. از مهمترین این موارد می‌توان به پرهیز از غذا‌هایی که درد مفصل را تشدید می‌کنند و خوردن غذا‌
۶ گزینه غذایی که خستگی را از بین می برند

مقالات تغذیه و سلامت

۶ گزینه غذایی که خستگی را از بین می برند

احساس خستگی در زمان های خاصی از روز به ویژه زمان بیدار شدن از خواب صبحگاهی یا پایان یک روز طولانی طبیعی است اما خستگی مداوم بخصوص بعد از مصرف برخی مواد غذایی می تواند نشانه ای از یک رژیم نامناسب باشد.
حفظ عملکرد مغز مبتلایان به ام اس با رژیم غذایی مناسب

پژوهش های جدید پزشکی

حفظ عملکرد مغز مبتلایان به ام اس با رژیم غذایی مناسب

گزینه‌های غذایی مسکن انواع دردها

مقالات تغذیه و سلامت

گزینه‌های غذایی مسکن انواع دردها

برخی از بیماری‌های مزمن مانند بیماری های قلبی همیشه با التهاب همراه هستند. معمولا یکی از رایج ‌ترین درمان‌ ها برای رفع التهاب، همان استفاده از داروهای غیراستروئیدی است. اگرچه استفاده از این داروها در رفع التهاب مفید است، اما دارای عوار
ویتامین هایی که بعد از ۴۰ سالگی حتما باید بخورید!

مقالات تغذیه و سلامت

ویتامین هایی که بعد از ۴۰ سالگی حتما باید بخورید!

با قرار گرفتن در آستانه ۴۰ سالگی توده عضلانی شما کاهش می یابد، احتمال افزایش وزن بیشتر می شود و خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند سرطان، بیماری های قلبی و دیابت بیشتر می شود.
فقر منیزیم و ۵ هشدار جدی آن برای بدن!

مقالات تغذیه و سلامت

فقر منیزیم و ۵ هشدار جدی آن برای بدن!

سطوح کافی منیزیم برای عملکرد مغز، قلب و عضلات بسیار مهم است و ترکیب آن با ویتامین های کا و دی منجر به تقویت سلامت استخوان ها می شود.
با منابع سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ به غیر از ماهی آشنا شوید

مقالات تغذیه و سلامتی

با منابع سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ به غیر از ماهی آشنا شوید

علاوه بر ماهی های چرب و مکمل های روغن ماهی، گزینه های غذایی نیز وجود دارند که سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در غذاها منجر به کاهش التهاب در بدن، جلوگیری از آسیب اکسیداتیو و بسیاری از مزایای دیگر می شوند.
رژیم غذایی مدیترانه‌ای و فواید آن

مقالات تغذیه و سلامت

رژیم غذایی مدیترانه‌ای و فواید آن

درباره رژیم مدیترانه و مزایای این رژیم اطلاعات متعددی مطرح شده است، اما یکی از جدیدترین پژوهش‌ها حکایت از آن دارد که رژیم مدیترانه‌ای نه تنها روی بدن بلکه روی ذهن نیز اثراتی محسوس دارد.