فیبر

ادویه‌هایی با بیشترین میزان ویتامین و آنتی اکسیدان

مقالات تغذیه و سلامت

ادویه‌هایی با بیشترین میزان ویتامین و آنتی اکسیدان

ادویه ها و گیاهان معطر علاوه بر اینکه مقدار کمی ویتامین، املاح و فیبر به غذا اضافه می کنند، حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که عوامل تخریب کننده سلول ها یعنی رادیکال های آزاد را خنثی کرده و سطح سلامتی را ارتقا می بخشند.
۷ ماده غذایی برای کنترل موثر فشارخون

مقالات تغذیه و سلامت

۷ ماده غذایی برای کنترل موثر فشارخون

اگر فشار خون شما بالاتر از ۱۲۰/۸۰ میلی متر جیوه است، و اگر بدنبال راهکارهای ساده برای حفظ سطح سالم فشار خون خود هستید، بشقاب غذا یک راه عالی برای رسیدن به این هدف است.
۴ عادت بد و تضعیف سیستم ایمنی بدن

مقالات تغذیه و سلامت

۴ عادت بد و تضعیف سیستم ایمنی بدن

کارشناسان می‌گویند رژیم غذایی سرشار از سدیم و غنی از غذاهای فرآوری شده می‌تواند منجر به التهاب در بدن شده و خطر بیماری‌های مزمن را افزایش دهد.
غذاهایی که قاتل خستگی هستند

مقالات تغذیه و سلامت

غذاهایی که قاتل خستگی هستند

 نوع مواد غذایی و چگونگی مصرف آن‌ها نقشی مهم در سطح انرژی و خستگی دارند، استفاده از غذاهای مناسب و مصرف وعده‌های کوچک و پرتعداد در روز راهکار مناسبی برای مبارزه با این خستگی ها است.
بامیه ، گیاهی شگفت انگیر در درمان دیابت

مقالات تغذیه و سلامت

بامیه ، گیاهی شگفت انگیر در درمان دیابت

بامیه که با نام «لیدی فینگر» نیز شناخته می‌شود، یک گیاه گلدار سبز رنگ بوده که به مانند گل ختمی و پنبه از خانواده «پنیرکیان» محسوب می‌شود. بر اساس نتایج یک پژوهش بامیه جدای از طعم شگفت انگیزش، مملو از مواد مغذی و
راهکارهای ساده برای کاهش استرس

مقالات روانشناسی

راهکارهای ساده برای کاهش استرس

افراد می توانند با داشتن یک سبک زندگی سالم و دوری از موقعیت‌های استرس‌زا تا حد زیادی از بروز آن جلوگیری کنند.
مواد غذایی مفید برای حفظ سلامت قلب

مقالات تغذیه و سلامت

مواد غذایی مفید برای حفظ سلامت قلب

مصرف برخی خوراکی‌ها می‌تواند به حفظ سلامت قلب کمک کند. بیماری قلبی در سراسر جهان دلیل یک سوم مرگ‌ومیر‌ها است. رژیم غذایی نقش بسزایی در سلامت قلب دارد.
فواید و خواص زغال اخته

مقالات تغذیه و سلامت

فواید و خواص زغال اخته

 زغال اخته ، دانه‌ای است کوچک و بیضی‌شکل. این دانه معمولا یا قرمز کم‌رنگ است یا قرمز تیره. البته بیشتر انواع زغال اخته که در نقاط مختلف رشد می‌کنند به همان رنگ قرمز تیره هستند.
مواد غذایی برای جلوگیری از کم آبی بدن

مقالات تغذیه و سلامت

مواد غذایی برای جلوگیری از کم آبی بدن

تحقیقات نشان می دهد خوردن غذاهای حاوی آب نه تنها کالری کمتری دارند و به کاهش وزن کمک میکنند، بلکه انتخاب مفیدی برای جلوگیری از کم آبی بدن در روزهای گرم سال هستند.
غذا‌هایی که کلسیم مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند

مقالات تغذیه و سلامت

غذا‌هایی که کلسیم مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند

برخی از افراد به دلیل حساسیت نمی‌توانند شیر بنوشند و هضم آن برایشان دشوار است، بنابراین به دنبال منابع دیگری برای تامین کلسیم هستند.
خوراکی‌های دشمن سلامتی کبد

مقالات تغذیه و سلامت

خوراکی‌های دشمن سلامتی کبد

ممکن است به این موضوع اهمیت چندانی ندهید، اما کبد شما به طور شبانه روزی و به سختی کار می‌کند تا شما را سرحال و سالم نگه دارد. بنابراین، هنگامی که از مراقبت مناسب کبدتان خودداری می‌کنید، ممکن است عوارض مختلف و مسائلی جدی برای کبد ایجاد شود.
فقر آهن چیست و چه تاثیری بر بدن دارد؟

فقر آهن چیست و چه تاثیری بر بدن دارد؟

کم‌خونی فقر آهن عارضه‌ای است که در آن، کمبود آهن در بدن منجر به کاهش تعداد گلبول‌های قرمز خون می‌شود.
صبحانه مناسب برای افراد دیابتی 

مقالات تغذیه و سلامت

صبحانه مناسب برای افراد دیابتی 

در صورت ابتلا به دیابت، با توجه به اینکه گزینه‌های محبوب صبحانه سرشار از کربوهیدرات هستند، ارائه گزینه‌های صبحانه مقوی، خوشمزه و سیر کننده می‌تواند مشکل باشد. در صورت ابتلا به دیابت، معمولاً لازم است سطح قند خون خود را کنترل کنید و این
مزایای انگور برای سلامت

مقالات تغذیه و سلامت

مزایای انگور برای سلامت

انگور حاوی مواد مغذی گیاهی برای حفظ سلامت قلب از جمله پلی فنول ها و اسید فنولیک است. بسیاری از تمدن های باستانی فواید سلامتی انگور و میوه آن را شناخته اند؛ از پیشگیری از شیوع بیماری های قلبی گرفته تا جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع ۲، می توان به خواص د
کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی با مصرف غلات

پژوهش های جدید پزشکی

کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی با مصرف غلات

مطالعات محققان دانشگاه ایالتی بولینگ گرین در اوهایو نشان می‌دهد مصرف سه وعده غلات کامل در روز، خطر بروز بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.
نوشیدنی شیرین و سرطان روده بزرگ

مقالات تغذیه و سلامت

نوشیدنی شیرین و سرطان روده بزرگ

 هر بار نوشیدنی شیرین بخورید یک گام به سرطان روده بزرگ نزدیک تر می شوید یک مطالعه جدید نشان داد که نوشیدن نوشیدنی‌های شیرین و سرشار از  قند، مانند نوشابه، می‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را در اوایل بیماری افزایش دهد.
فواید شگفت‌انگیز پوست هندوانه

مقالات تغذیه و سلامت

فواید شگفت‌انگیز پوست هندوانه

شاید برای شما هم عجیب باشد که بدانید پوست هندوانه سرشار از مواد غذایی مفید است.به گزارش شمال نیوز، هندوانه میوه‌  تابستانی خوشمزه‌ای است که با قلب سرخ و قندی خود، مایعات فراوانی را در فصل گرما برای بدن به ارمغان می‌آورد و تفاوت فر
خوراکی های مفید برای درمان بیماری کبد چرب

مقالات پزشکی و سلامت

خوراکی های مفید برای درمان بیماری کبد چرب

دو نوع عمده بیماری کبد چرب وجود دارد، بیماری کبد چرب ناشی از الکل و غیر الکلی. بیماری کبد چرب تقریباً یک سوم بزرگسالان آمریکایی را درگیر می‌کند و یکی از بزرگترین عوامل موثر در نارسایی کبد است. بیماری کبد چرب غیرالکلی معمولاً در افرادی که چاق یا
با عوامل یبوست چطور مقابله کنیم؟

مقالات پزشکی و سلامت

با عوامل یبوست چطور مقابله کنیم؟

ابتلا به یبوست در اغلب موارد به دلیل عادات ناسالم زندگی مثل رژیم غذایی کم فیبر، عدم نوشیدن آب کافی، عدم تحرک بدنی و بی توجھی به اجابت مزاج، است. اما گاھی نیز عواملی در بروز یبوست نقش دارند که اصلا به ذھن ما نمی رسند.
۶ گزینه غذایی که خستگی را از بین می برند

مقالات تغذیه و سلامت

۶ گزینه غذایی که خستگی را از بین می برند

احساس خستگی در زمان های خاصی از روز به ویژه زمان بیدار شدن از خواب صبحگاهی یا پایان یک روز طولانی طبیعی است اما خستگی مداوم بخصوص بعد از مصرف برخی مواد غذایی می تواند نشانه ای از یک رژیم نامناسب باشد.