مقالات تغذیه و سلامت

برای کاهش چربی خون چه بخوریم؟

مقالات تغذیه و سلامت

برای کاهش چربی خون چه بخوریم؟

گل کلم خاصیت فراوانی دارد که یکی از مهم‌ترین خواص آن تنظیم چربی خون بدن است؛ گل کلم می‌تواند چربی خون بالا را پایین بیاورد و آن را تنظیم کند.
راهکارهایی برای درمان بی اشتهایی کودکان  

مقالات تغذیه و سلامت

راهکارهایی برای درمان بی اشتهایی کودکان  

کودکان بیش از هر چیز به غذا، لباس و سرپناه و همچنین مقدار کافی خواب نیاز دارند. علاوه بر این برخی از والدین نگران بی‌اشتهایی کودکان خود هستند. 
رژیم غذایی چقدر بر افسردگی تاثیر دارد؟

مقالات تغذیه و سلامت

رژیم غذایی چقدر بر افسردگی تاثیر دارد؟

بسیاری از ما ارتباط میان تغذیه و سلامت جسمی یا بیماری را درک می کنیم. اما در مورد ارتباط میان رژیم غذایی و افسردگی اطلاعی نداریم؟
این غذاها باعث کاهش یادگیری دانش‌آموزان می‌شود

مقالات تغذیه و سلامت

این غذاها باعث کاهش یادگیری دانش‌آموزان می‌شود

فوق تخصص تغذیه و رژیم درمانی حذف سلف‌های غذا در برخی مدارس را اتفاق خوبی می‌داند و در این باره می‌گوید: «این اتفاق بسیار خوب است زیرا شرایط جسمی دانش آموزان با یکدیگر بسیار متفاوت بوده و ارائه یک مدل غذا برای همه آنها اصلا درست ن
آلوئه ورا؛ شربتی پرخاصیت برای روزهای گرم سال

مقالات تغذیه و سلامت

آلوئه ورا؛ شربتی پرخاصیت برای روزهای گرم سال

گیاه آلوئه ورا خواص بیشماری دارد که اغلب برای شفاف سازی پوست از آن نام برده می شود. خواصی چون بالا بردن ایمنی و افزایش انرژی بدن از جمله خواص دیگر آلوئه ورا می باشد. از برگ های آلوئه ورا می توان مربا و کمپوت نیز تهیه نمود. با طرز تهیه شربت آلوئه ورا
عوارض کمبود نمک در بدن

مقالات تغذیه و سلامت

عوارض کمبود نمک در بدن

مصرف نمک بایستی در حد تعادل باشد همانطور که مصرف بیش از آن برای سلامتی خطرناک است کمبود نمک بدن را به سمت مشکلات جدی خواهد کشاند.
آنچه باید درباره ویتامین D بدانید

مقالات تغذیه و سلامت

آنچه باید درباره ویتامین D بدانید

توجه کنید که هرچند تامین ویتامین D برای سلامت انسان بسیار ضروری است اما استفاده از قرص و آمپول ویتامین D با میزان بالا و به طور مکرر و به صورت خودسرانه می‌تواند باعث سردرد شود.
افراد سالمند در چه شرایطی روزه بگیرند

مقالات تغذیه و سلامت

افراد سالمند در چه شرایطی روزه بگیرند

روزه داری بدون نظر پزشک، ممکن است سالمندان عزیز را با مخاطراتی همچون کم آبی بدن روبه رو کند و شرایط روزه داری را سخت کرده و یا باعث مشکلات جسمی همچون یبوست بشود.
مصرف سلنیوم روند پیری را کند می‌کند؟

مقالات تغذیه و سلامت

مصرف سلنیوم روند پیری را کند می‌کند؟

سلنیوم یک ماده معدنی ضروری است که برای بسیاری از عملکردهای بدن مهم است. تحقیقات اخیر نشان می دهد که سلنیوم دارای خواص ضد پیری است و حتی ممکن است از ابتلا به بیماری های مرتبط با افزایش سن پیشگیری کند.
رابطه مصرف گوشت فراوری شده با خستگی مداوم

مقالات تغذیه و سلامت

رابطه مصرف گوشت فراوری شده با خستگی مداوم

اگر احساس خستگی می کنید دلایل مختلفی برای این احساس شما وجود دارد؛ ممکن است به اندازه کافی نخوابیده باشید اما دلایل بالقوه دیگری نیز می‌تواند برای این احساس شما وجود داشته باشد.
چرا «چاقی» جهان گرسنه را می‌بلعد؟

مقالات تغذیه و سلامت

چرا «چاقی» جهان گرسنه را می‌بلعد؟

گزارش‌های بین‌المللی حاکی است اگرچه بیماری چاقی تاکنون در کشورهای با درآمد بالا بیشتر خودنمایی کرده اما این روند در کشورهای درحال توسعه و فقیر نیز رو به افزایش است به طوری که پیش‌بینی می‌شود بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان تا
چگونه سوخت و ساز بدنمان را تقویت کنیم

مقالات تغذیه و سلامت

چگونه سوخت و ساز بدنمان را تقویت کنیم

همه مردم همواره در مورد روش‌هایی برای تقویت یا بهبود متابولیسم خود صحبت می کنند. زمانی که مردم به متابولیسم اشاره می کنند، در واقع در مورد میزان متابولیسم صحبت می کنند، که به ساده ترین عبارت، تعداد کالری‌هایی است که هر روز سوزانده می شوند.
خوردن تنقلات چه ارتباطی به پرخوری دارد؟

مقالات تغذیه و سلامت

خوردن تنقلات چه ارتباطی به پرخوری دارد؟

صبحانه، ناهار و شام شاید برای همه کافی نباشد. مصرف تنقلات مختصر به شما کمک می کند هم انرژی بگیرید هم هنگام خوردن وعده های غذایی اصلی، پرخوری نکنید.
ویتامینی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

مقالات تغذیه و سلامت

ویتامینی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ویتامین D۳ می‌تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر عفونت‌های ویروسی در مقایسه با ویتامین D۲ مؤثرتر باشد.
قزل‌آلای تنوری، منبع ویتامین‌ دی

مقالات تغذیه و سلامت

قزل‌آلای تنوری، منبع ویتامین‌ دی

ماهی منبع مناسبی از ویتامین D است و در فصل سرد سال که کمتر با نور خورشید مواجه می‌شویم می‌تواند تامین‌ کننده کمبود دریافت این ویتامین از راه نور خورشید باشد. با شیوع بیماری کرونا مصرف این ویتامین بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است.
معرفی بهترین دمنوش‌های لاغری شکم و پهلو

مقالات تغذیه و سلامت

معرفی بهترین دمنوش‌های لاغری شکم و پهلو

امروزه به علت داشتن سبک زندگی ناسالم بسیاری از افراد دچار چاقی و اضافه وزن هستند. برای درمان این مشکل تغذیه سالم و ورزش پیشنهاد می‌شود. اما راهکار ساده ما مصرف گیاهان دارویی است. افزون بر این که به سلامت مان آسیب نمی‌زند، به کاهش وزن مان هم
با بدغذایی کودک چه باید کرد؟

مقالات تغذیه و سلامت

با بدغذایی کودک چه باید کرد؟

خیلی وقت‌ها والدین از کم‌اشتهایی کودک خود شاکی و نگران‌اند. با این که کم‌اشتهایی در سنین ۲ تا ۵ سالگی شایع است؛ اما در برخی موارد می‌تواند علامت وجود یک مشکل باشد. در این مطلب همراه ما باشید تا به دلایل احتمالی کم‌اشتهای
بیماران دیابتی و ضرورت میان وعده‌ها

مقالات تغذیه و سلامت

بیماران دیابتی و ضرورت میان وعده‌ها

مهمترین عاملی که می تواند سبب ابتلا افراد به دیابت نوع دوم شود، اضافه وزن و چاقی است. در صورتی که افراد بتوانند وزن خود را در حد طبیعی نگه دارند، این اقدام بیش از ۵۰ درصد از ابتلا به دیابت جلوگیری می کند.
۱۰ میوه مفید برای دیابتی‌ها

مقالات تغذیه و سلامت

۱۰ میوه مفید برای دیابتی‌ها

باید در رژیم غذایی، میوه‌ها، سبزی‌ها، پروتئین‌ها و دانه‌هایی که داراری فیبر، کربوهیدرات و آنتی‌اکسیدان هستند، قرار دهید و مصرف چربی‌های اشباع‌شده، کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده و شیرینی‌ها را کاهش دهید.
مهم‌ترین علایم کمبود ویتامین B۱۲

مقالات تغذیه و سلامت

مهم‌ترین علایم کمبود ویتامین B۱۲

ویتامین B۱۲ یک ماده مغذی ضروری است که بدن همگی ما برای انجام صحیح فرآیندهایی مانند سنتز DNA، تولید انرژی و عملکرد سالم سیستم عصبی مرکزی به آن نیاز دارد.