مدارس

عوارض انتخاب کوله‌پشتی غیراستاندارد برای کودکان

مقالات بهداشت و سلامت

عوارض انتخاب کوله‌پشتی غیراستاندارد برای کودکان

کودکانی که به لحاظ جثه کوچک‌تر هستند، اگر از کوله پشتی مناسب نکنند با مشکلات مواجه خواهند شد. در واقع استفاده از کوله پشتی نامناسب عارضه‌هایی برای کودک به همراه دارد که می‌تواند باعث آسیب به بدن کودک شود.
مدارس در حال تبدیل شدن به بنگاه اقتصادی هستند

مقالات آموزشی

مدارس در حال تبدیل شدن به بنگاه اقتصادی هستند

 یکی از پیش‌فرض‌های مهم در زمینه کاهش سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه عمومی دولت، کاهش تعداد دانش‌آموز و میزان درآمدهای نفتی است، اما نتایج پژوهش‌های علمی نشان می‌دهد که این موضوعات ارتباطی با کاهش سهم آموزش و پرورش از
کودکی‌ فرزندان فدای کنکور می‌شود

نظام آموزشی

کودکی‌ فرزندان فدای کنکور می‌شود

  مدارس ایران با آسیب‌های زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. در نگاه تجاری و طبقاتی حاکم بر نظام آموزشی، گروهی در رقابت نفس‌گیر و فرسایشی برای کنکور دوران بازی و کودکی را از دست می‌دهند؛ گروهی نیز در مدارس عادی کیفیت پایین آمو
ترمیم فروچاله از مدرسه

مدارس و چالش‌های زیست‌محیطی

ترمیم فروچاله از مدرسه

 بسیاری از تهدیدهای پیشِ روی زیست‌بوم و زندگی طبیعی ما از عادت‌واره‌هایی ناقص ریشه می‌گیرد؛ عادت‌واره‌هایی که مهمترین درگاه تغییر آن را باید در نظام آموزشی جست.صحبت از فرونشست و فروچاله و خشکسالی سخنی تازه نیست اما
عقب‌ماندگی ۸ ماهه آموزش در جهان

مقالات آموزشی

عقب‌ماندگی ۸ ماهه آموزش در جهان

  افت تحصیلی از جمله هزینه‌هایی است که کرونا بر جامعه جهانی تحمیل کرد؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد به طور متوسط آموزش در جهان ۸ ماه عقب مانده است و دولت‌ها باید برای جبران آن هزینه‌های جداگانه‌ای در نظر بگیرند
مدرسه‌داری مسئولان ممنوع!

اخبار آموزشی

مدرسه‌داری مسئولان ممنوع!

 سیاست‌گذاری درخصوص مدارس و مراکز آموزشی‌وپرورشی غیردولتی به شورای‌عالی آموزش‌وپرورش واگذار شده است و مدیران آموزش‌وپرورش دیگر امکان تاسیس مدارس و مراکز آموزشی‌وپرورشی غیردولتی را نخواهند داشت.
طنین زنگ مهر در آذر

بازگشایی مدارس

طنین زنگ مهر در آذر

 زنگ آغاز سال تحصیلی که همیشه اول مهر در مدارس نواخته می‌شد، امسال اول آذر با حضور دانش‌آموزان در هوایی بارانی و سرد به صدا درآمد. دیروز خیلی از دانش‌آموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سر کلاس‌های درس نشستند، برخی معلمان
پایانی بر ۲۱ ماه تعطیلی مدارس

مقالات آموزشی

پایانی بر ۲۱ ماه تعطیلی مدارس

 یکی از پرچالش‌ترین مسایل در ۲۱ ماه اخیر؛ حضور یا عدم حضور دانش‌آموزان در مدارس بود. آموزش مجازی علیرغم تمام تلاشی که معلمان انجام داده‌اند، نتوانسته جای آموزش حضوری را بگیرد به همین دلیل مقامات دولتی با صدور دستوالعمل‌هایی د
انقلاب فرهنگی یک انقلاب ناتمام

شورای عالی انقلاب فرهنگی

انقلاب فرهنگی یک انقلاب ناتمام

 ساختار و عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی همواره مورد انتقاد واقع می‌شود و ایرادات اساسی وارده شده به آن به‌هیچ‌وجه به دولت خاصی مرتبط نیست.
شیوه ترکیبی در آموزش؛ راهکاری مناسب در دوران کرونا

مقالات آموزشی

شیوه ترکیبی در آموزش؛ راهکاری مناسب در دوران کرونا

در شرایط کنونی، تلاش برای تلفیق هر دو نوع آموزش حضوری و مجازی، به فراخور موضوع درسی و نیز رده تحصیلی راهکاری مهم و ضروری است.
فرهنگ وقف و ریشه‌کنی فقر

مقالات اجتماعی و فرهنگی

فرهنگ وقف و ریشه‌کنی فقر

وقف بهترین و مؤثرترین ابزار تکامل اجتماعی به شمار می‌رود و برای خدمت عمومی یا نگه داشتن اصل هر چیزی و جاری بودن سود ناشی از آن در مسیر خیر، نیکی و رضای خدا به کار می‌رود تا منافع آن در راه تأمین نیازمندی‌های مردم و تحقق عدالت اجتماعی م
آموزش آنلاین، پرورش آفلاین

آموزش مجازی

آموزش آنلاین، پرورش آفلاین

لپ‌تاپ، فایل صوتی و ویدیو؛ خانه به جای مدرسه، آموزش آنلاین. این کلمات دیگر برای همه ما آشناست. آیا در سال دوم همه‌گیری کرونا باز هم دانش‌آموزان باید مجازی درس بخوانند؟ آیا هنوز شرایط برای آموزش حضوری مهیا نیست؟
آیین نامه اجرایی جدید مدارس

اخبار آموزشی

آیین نامه اجرایی جدید مدارس

«آیین نامه اجرایی مدارس مصوب چهل و یکمین جلسه کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش» برای اجرای آزمایشی به مدت سه سال، به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ شد.
کتاب در یادگیری ریاضیات به فرزندتان کمک کنید

معرفی کتب انتشارات رشد

کتاب در یادگیری ریاضیات به فرزندتان کمک کنید

کتاب حاضر، تلاشی است برای همراه کردن والدین با نتایج جدیدترین پژوهش‌های صورت گرفته در این حوزه و دیگر اطلاعات عملی که آن‌ها را در حمایت و پشتیبانی از یادگیری کودکان در منزل و آگاهی از آنچه باید از مدارس فرزندانشان انتظار داشته باشند
کتاب کودک جهان

معرفی کتب انتشارات رشد

کتاب کودک جهان

مونته سوری معتقد بود که یادگیری ذاتا با رشد کودک در ارتباط است و از کودکی با کودک دیگر تفاوت دارد. یادگیری را باید از بدو تولد آغاز کرد و برای کودک، محیط و شرایط یادگیری را فراهم نمود.