مقاله میزان انطباق عملکرد دریافتی از رفتار کارکنان و انتظارات مراجعین از سازمانهای دولتی
مقاله علمی و پژوهشی " میزان انطباق عملکرد دریافتی از رفتار کارکنان و انتظارات مراجعین از سازمانهای دولتی " مقاله ای است در 18 صفحه و با 12 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است
در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث رضایتمندی؛ اربابرجوع؛ رفتار کارکنان؛ عملکرد کارکنان؛ خدمت مورد انتظار؛ خدمت دریافتشده پرداخته شده است
چکیده مقاله
نحوهی رفتار با اربابرجوع از شاخصهای مهم حفظ کرامت و مؤثر بر رضایتمندی شهروندان خدمتگیرنده از خدمات دستگاههای دولتی است. براساس الگوی مفهومی این پژوهش، رضایتمندی از مقایسهی انتظار مراجعین و برداشت ذهنی آنها از عملکرد سازمان بهدست میآید. انتظار متأثر از عوامل مختلفی چون تجربهی تعامل، هزینه و... است و عملکرد دریافتی نیز احساسی است که از خدمت دریافتشده برای فرد بهوجود میآید که در این مقاله، این دو موضوع بررسی و مقایسه شدهاند. تحلیل دادهها نشان داد که بین عملکرد و انتظار در چهار متغیر مورد بررسی، اختلاف وجود دارد، فاصلهی مشاهدهشده در تمامی متغیرها منفی است و بدان معناست که دستگاههای مورد مطالعه، نتوانستهاند بهصورت کامل نیازهای مراجعین را پوشش دهند. بیشترین اختلاف در متغیر «سرعت انجام کار» و کمترین اختلاف، در «رعایت ادب و احترام» مشاهده شد. از سویی، آزمون آماری رابطهی بین رفتار کارکنان (بهعنوان متغیر پیشبین) و رضایتمندی (بهعنوان متغیر ملاک) را تأیید میکند. همبستگی بین این دو متغیر 87 درصد است و با اتکا به مدل نظری میتوان ادعا کرد که تأثیر نحوهی رفتار کارکنان بر سطح رضایتمندی مراجعین معنادار است. تدوین برنامههایی برای آموزش و نهادینهکردن شیوهی رفتار و تعامل با مخاطبین و همچنین تلاش برای اصلاح فرایندها، از پیشنهادهای مقاله میباشد.
عنوان مقاله [English]
The Degree of the Adaptation of the Received Performance of Employees and the Clients’ Expectations from Public Organizations
چکیده [English]
Behavior towards clients is an important indicator of protecting their dignity influencing their satisfaction. According to the conceptual model of this research, satisfaction can be measured by comparing the expectations of the clients and their mental perception of organizations’ performances. Expectations are influenced by various factors such as interaction, costs, etc. Received performance indicates a feeling caused by the services given to a special person. The results indicated that there are differences between performance and expectations regarding four variables. The distances are negative in all four cases indicating that the organizations under study have not been able to fulfill the clients’ expectations completely. The speed of performance gained the highest negative score, and showing respect was the lowest. On the other hand, statistical analysis indicated that there is relationship between employees’ behavior (as predictive variable), and satisfaction (as a standard variable). Correlation coefficient between these two variables was equal to 87 percent. Based on the theoretical model of this research, it can be proclaimed that there is a significant relationship between employees’ behavior and clients’ satisfaction. The researchers suggest that programs be presented for teaching and institutionalizing behavior and interaction with clients, and the processes be modified.
کلیدواژهها [English]
Satisfaction, Clients, Employees’ Behavior, Employees’ Performance, Expected Services, Receive Services
دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .
مطالب مرتبط
- مقاله طراحی الگوی ارزشیابی عملکرد کارکنان بر مبنای مدلهای ارزیابی عملکرد سازمانی برای سازمانهای دولتی ایران
- مقاله بررسی تطبیقی بازخورهای180، 360، 540 و 720 درجه در ارزیابی عملکرد کارکنان
- مقاله طراحی الگوی پیشرفت مسیر شغلی
- مقاله بررسی ابعاد اقتضایی سیستم ارزیابی عملکرد کارکنان کلیدی با رویکرد معماری منابع انسانی
- مقاله شناسایی عوامل موثر بر بهره وری نیروی انسانی
- مقاله اولویت بندی عوامل موثر بر جذب نیروی انسانی و ارائه الگوی مناسب مبتنی بر نظام شایستگی
- مقاله ارزیابی بلوغ فرآیندهای مدیریت منابع انسانی بر اساس مدل فیلیپس
- مقاله بررسی و تحلیل وضعیت نظام ارزشیابی عملکرد
تگها
مطالب پربیننده
- اربعین؛ پلی به سوی وحدت جهانی
- چالشهای ازدواج در دوران پیری
- اذن پدر برای ازدواج دختر لازم است یا خیر؟
- معرفی سوغات و صنایع دستی مازندران
- چگونه عطر مناسب بخریم؟
- زندگی نامه مسعود پزشکیان
- رابطه زناشویی برنده و بازنده ندارد
- درباره دوران بحرانی نوجوانی
- بازار کرمان با قدمت ۶۰۰ سال
- معرفی موزه هنرهای معاصر تهران؛ بازتابی از هنر ایران و جهان
- مصرفگرایی و ویرانی زندگی
- پاسخ به سوالات رایج درباره مصرف شیر
- معرفی جنگل فندقلو؛ بهشتی مینیاتوری در اردبیل
- درباره سن پیری بیشتر بدانیم
- اهمیت خواب را جدی بگیرید
- معرفی مسجد شیخ لطف الله، اثری شگفت انگیز از دوران صفویه
- پناهگاه سکوت
- نحوه خوابیدن به خواستههای درونی
- مضرات سیگار از آسیبهای پوستی تا تهدید سلامتی
- در مورد کف پای صاف و باورهای قدیمی
- چگونه با کودکان چاق تعامل داشته باشیم
- چگونه خشم بهاری را کنترل کنیم
- چگونه تشخیص دهیم یک تصویر با هوش مصنوعی ساخته شده؟
- آموزش کامل تهیه سبزه عید با تخم شربتی
- کاهش وزن علمی و بدون برگشت
- چگونه میتوان از اینستاگرام، تیکتاک و گوشیهای همراه فاصله گرفت؟
- کمبود چه مواد غذایی باعث افزایش ابتلا به افسردگی میشود؟
- چطور مامان بابای خودمان باشیم؟
- مادران تلفنهمراه خود را به کودکشان بدهند یا خیر؟
- چرا مردان در بیان احساسات خود موفق نیستند؟
- قوانین کلاس و مدرسه
- قالب آماده و زیبای پاورپوینت(15)
- ۵ فیلم که همه زنان ایرانی باید تماشا کنند
- شعار سال ۱۴۰۱ «سال تولید، دانشبنیان و اشتغالآفرین»
- قالب زیبای پاورپوینت برای ارائه پروپوزال و دفاع رساله دکترا
- قالب پاورپوینت کادر دار زیبا
- قالب پاورپوینت گرافیکی و طرح دار زیبا
- قالب پاورپوینت گرافیکی زیبا
- پورنوگرافی چیست و چه اثری بر مغز و رابطه جنسی دارد؟
- رنگ چشم هایتان درباره شما و اجدادتان چه می گوید؟
- نمونه تدریس درس اول هدیه آسمان پنجم
- قالب پاورپوینت گرافیکی جالب
- اندکی درباره درسپژوهی
- کتاب پسری که جادویی شد
- همه زائران سلطان
- قالب پاورپوینت
- معرفی کتاب
- دوستی با کتاب
- قالب پاورپوینت گرافیکی
- درباره محسن رضایی
- معرفی کتاب
- کتاب راهنمای کامل Interaction access
- درباره امیر کبیر
- کتاب پیوند زخم خورده
- کتاب آموزش علیه آموزش
- قیافه و ظاهر واسه متولدین کدوم ماه، خیلی مهمه؟
- خلاصه کتاب سواد بصری
- درباره فخرالدین عراقی
- درباره محسن مهر علیزاده
- تورم به کدام سو میرود؟