جعبه های سرعت نویسی

 جعبه های سرعت نویسی

آن چه برای انجام فعالیت لازم است: جعبه، کارت حروف، کارت کلمه

زمانی که دانش‌آموزان  5 تا ۶ صدا را یاد گرفتند از خانواده می‌خواهیم تا جعبه دورریختنی، مثل جعبه‌ی کفش یا... تهیه نمایند.
با کمک دانش‌آموز ابتدا کارت صامت‌ها و مصوت‌های خوانده شده، بریده می‌شود و در جعبه قرار می‌گیرد./ی

 

ارسال مطلب توسط زری کاکویی


معمولا در ساعت آموزش املا از این جعبه که مشهور به جعبه‌ی جادویی می‌باشد استفاده می‌شود و ترکیبات و کلمات، تمرین و تکرار می‌شود.
 بچه‌ها به صورت گروهی کنار هم قرار می‌گیرند و آموزگار از آنها می‌خواهد کلمه‌ای را بسازند، گروهی که زودتر کلمه ساختند برنده می‌شوند  و می‌توانند جای معلم کلمه‌ی بعدی را بگویند.
 با فراگیری نشانه‌های بیشتر کارت ترکیبات خارج و کارت کلمات خوانده شده، در جعبه قرار می‌گیرد.

چون دامنه‌ی لغات بچه‌ها افزایش یافته است، حالا آموزگار جمله‌‌ای را می‌گوید و گروه‌ها جمله‌ی مورد نظر را می‌سازند و در بعضی اوقات خود دانش‌آموزان با کلماتی که در جعبه دارند جمله‌ای را می‌سازند و با صدای بلند برای گروه‌های دیگر می‌خوانند.

اهداف این فعالیت:


1. قرار گرفتن دانش آموز ضعیف در کنار دانش‌آموز قوی و یادگیری آسانتر
2. بالا رفتن اعتماد به نفس، احساس لذت از یادگیری
3. بالا رفتن اشتیاق و سرعت عمل در املا و نوشتن
4. تقویت کلمه‌سازی و جمله‌سازی در بچه ها
5. تقویت حس همکاری درگروه
6. تنوع در یادگیری و آموزش املا


ارسال مطلب توسط زری کاکویی


مطالب مرتبط

تگ‌ها

مطالب پربیننده

پربیننده
آخرین مطالب

عضویت در خبرنامه