مدارس دولتی
![مدارس سرآمد؛ سهم طبقات بالا ۶۱.۹ درصد بیشتر است مدارس سرآمد؛ سهم طبقات بالا ۶۱.۹ درصد بیشتر است](/storage/cache/420-420-1-width-a0503c4c36d0c30f0bcc8cc29e37bbe7.jpg)
مقالات آموزشی
مدارس سرآمد؛ سهم طبقات بالا ۶۱.۹ درصد بیشتر است
موضوع پولی شدن و نظام طبقاتی مدارس که دسترسی دانشآموزان خانوادههای فقیر را به رشتههای پر متقاضی دانشگاه و آینده تحصیلی مناسب کم میکند، مسأله کوچکی نیست، به ویژه وقتی توزیع مدارس سرآمد و با کیفیت در مناطق اعیاننشین
![فراگیری مهارتهای اجتماعی در سایه آموزش حضوری فراگیری مهارتهای اجتماعی در سایه آموزش حضوری](/storage/cache/420-420-1-width-dbfedf3412f8d3d1c9edb104207866f8.jpg)
مقالات آموزشی
فراگیری مهارتهای اجتماعی در سایه آموزش حضوری
آموزش حضوری امکان فراگیری برخی مهارتها مانند توانایی برقراری ارتباط با دیگران، دوست یابی و سازش با دیگران را برای دانش آموزان فراهم میکند.
![تحصیل ۸۵ درصد دانشآموزان در مدارس دولتی تحصیل ۸۵ درصد دانشآموزان در مدارس دولتی](/data/media/image.php?url=contents/images/5dd58336d8488.jpg&w=460&h=460&cropping=1)
تحصیل ۸۵ درصد دانشآموزان در مدارس دولتی
مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: ۸۵ درصد دانشآموزان دوره دوم متوسطه کشور در مدرسههای عادی و ۱۵ درصد در مدرسههای غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.
عباس سلطانیان در همایش مدیران متوسطه استان سمنان در سالن
![تنوع مدارس و عدالت آموزشی تنوع مدارس و عدالت آموزشی](/data/media/image.php?url=contents/images/5dc95554b4605.jpg&w=460&h=460&cropping=1)
تنوع مدارس و عدالت آموزشی
عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و معاون پرورش سابق مرکز ملی استعدادهای درخشان در نشست بررسی مصوبه حذف تنوع مدارس به واکاوی دلایل تنوع مدارس و عدالت آموزشی پرداختند.
«محمد حسنی»در نشست بررسی مصوبه حذف تنوع مدارس که در دانشکده
![مصوبه کاهش تنوع مدارس و شورای عالی آموزشوپرورش مصوبه کاهش تنوع مدارس و شورای عالی آموزشوپرورش](/data/media/image.php?url=contents/images/5dbd83a317493.jpg&w=460&h=460&cropping=1)
مصوبه کاهش تنوع مدارس و شورای عالی آموزشوپرورش
مصوبه کاهش تنوع مدارس بدون نظر شورای عالی آموزشوپرورش تصویب شدمعاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: مجلس شورای اسلامی به این شورا مرجعیت قانونی داده، با این حال چه طور بدون طرح موضوع کاهش تنوع مدارس در این نهاد تخصصی، چنین مصوبه ای را تصوی
![عدالت آموزشی ... خیلی دور، خیلی نزدیک عدالت آموزشی ... خیلی دور، خیلی نزدیک](/data/media/image.php?url=contents/images/5dbc2d603f1db.jpg&w=460&h=460&cropping=1)
عدالت آموزشی ... خیلی دور، خیلی نزدیک
سیدمحمدباقر ثامنی راد دانش آموخته جامعه شناسیهنگامی که شرایط اقتصادی و فرهنگی اقشار جامعه با هم تفاوت دارد، مانند هم نمی اندیشند و چه بسا در صورت مشابهت دیدگاهشان، نیازهای ضروری تر بر اولویت بندی تاثیرگذار و تعیین کننده تر باشد. خانواده ای می خواهد ف
![پایان تنوع مدارس؛ آغاز عدالت آموزشی پایان تنوع مدارس؛ آغاز عدالت آموزشی](/data/media/image.php?url=contents/images/5dbc2b9da9a2e.jpg&w=460&h=460&cropping=1)
پایان تنوع مدارس؛ آغاز عدالت آموزشی
تصمیم تازه مجلسیها مبنی بر ممنوعیت تنوع و اداره مدارس به ۲ شیوه دولتی و غیردولتی از نگاه بسیاری از دستاندرکاران آموزش و پرورش به منزله برقراری عدالت آموزشی است.
چندی پیش مجلس شورای اسلامی در مصوبه تنظیم برخی مقررات مالی، اداری و پش