مقالات مدیریت منابع انسانی
مقاله رابطه‌ی مهارت‌های ارتباطی کارکنان با رضایت مشتریان
تاریخ 04 آذر 1398 ساعت 20:14:57
کد خبر: 004183
مقاله رابطه‌ی مهارت‌های ارتباطی کارکنان با رضایت مشتریان

مقاله علمی و پژوهشی " رابطه‌ی مهارت‌های ارتباطی کارکنان با رضایت مشتریان" مقاله ای است در 16 صفحه و با 34 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است

در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث مهارت‌های ارتباطی؛ مهارت کلامی؛ مهارت شنود؛ مهارت بازخورد؛ رضایت مشتری پرداخته شده است

چکیده مقاله

مهارت‌های ارتباطی در سطوح مختلف سازمان از آن جهت اهمیت دارد که تنها ازطریق ارتباطات است که ما می‌توانیم اطلاعات مورد نیاز را در جهت تصمیم‌گیری‌های موفق برای سازمان خود فراهم کنیم. این مقاله، به‌دنبال آن است که رابطه‌ی مهارت‌های ارتباطی کارکنان با رضایت مشتریان را در نمایندگی‌های مجاز شرکت ایران‌خودرو تهران مورد بررسی قرار دهد. روش تحقیق «همبستگی» بوده و از یک نمونه‌ی 211 نفری از کارکنان بخش فروش نمایندگی‌های مجاز شرکت و مشتریان‌شان برای جمع‌آوری اطلاعات استفاده شده است. داده‌های جمع‌آوری‌شده، ازطریق رگرسیون همزمان تحلیل شده است. نتایج نشان داد که به‌طور کلی وجود مهارت ارتباطی مناسب کارکنان با رضایت مشتریان آنها رابطه‌ای مثبت داشته است؛ همچنین، یافته‌های دقیق‌تر نشان دادند که مهارت‌های کلامی کارکنان عامل پیش‌بینی‌کننده‌ی قوی‌تری برای رضایت مشتریان بوده است.

عنوان مقاله [English]

Relationship between Communicative Skills of the Employees and Customer Satisfaction

چکیده [English]

Communicational skills at organizational level are important because information can only be obtained through communication for successful decision making in organizations. This research is intended to investigate the relationship between communicational skills and customer satisfaction in the Irankhodro sales offices in Tehran. This is a correlation research for which a sample containing 211 employees from the sales offices and the customers was established for data collection. The data was analyzed through simultaneous regression. The results indicated that proper communication skills of the employees are generally related to the satisfaction of customers. The findings also indicated that verbal skills of the employees can highly predict customers satisfaction

کلیدواژه‌ها [English]

Communicative skills, Verbal Skills, Listening Skills, Feedback Skills, Customers Satisfaction

دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

دانلود مقاله PDF