مقاله طراحی الگوی ارزیابی عملکرد سازمانی بانک انصار

مقاله علمی و پژوهشی " طراحی الگوی ارزیابی عملکرد سازمانی بانک انصار" مقاله ای است در 24 صفحه و با 27 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است
در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث ارزیابی عملکرد؛ کارت امتیازی متوازن؛ فرایندهای داخلی؛ مشتریان؛ بانک انصار پرداخته شده است
چکیده مقاله
پژوهش حاضر با هدف طراحی الگوی ارزیابی عملکرد سازمانی بانک انصار انجام پذیرفته است. باتوجهبه ویژگیهای بانک انصار، یک مدل کارت امتیازی متوازن (BSC) پنجبعدی بومیشده، توسعه داده شده است تا بانک انصار همزمان بتواند چشمانداز خود را جامه عمل پوشانده و به اهداف موردنظر دست یابد. ابعاد کارت امتیازی متوازن توسعهیافته شامل ابعاد مالی، رشد و یادگیری، فرایندهای داخلی، پایداری و مشتریان است. اعتبار ابعاد، مؤلفهها و شاخصها با استفاده از نظرات خبرگان، ضریب لاشه و بار عاملی و پایایی آن با بهرهگیری از ضریب آلفای کرونباخ بررسی شده است. جامعه آماری پژوهش کلیه مدیران ارشد و خبرگان بانک انصار به تعداد 175 نفر میباشند. برای تحلیل، از آزمون همبستگی فریدمن استفاده شده است. نتایج تحلیلها نشاندهنده این است که بین پنج بُعدِ ابعاد الگوی ارزیابی، رابطه معنیدار وجود دارد. نتایج تحلیلهای مبتنی بر آزمون فریدمن نشان داد که بعد مالی در اولویت اول، بعد رشد و یادگیری در اولویت دوم، بعد فرایندهای داخلی در اولویت سوم، بعد پایداری در اولویت چهارم و درنهایت بعد مشتریان در رتبه آخر اولویتبندی، قرار گرفت.
عنوان مقاله [English]
Designing a Model for Organizational Performance Evaluation of Ansar Bank
چکیده [English]
This research is aimed at designing a model for organizational performance evaluation of Ansar Bank. Due to the special features of Ansar Bank, a five-dimensional balanced scorecard (BSC) model was developed to enable Ansar Bank to plan its vision and to achieve its goals simultaneously. The aspects of developed balanced scorecard includes financial, growth and learning, internal processes, sustainability, and customers. The validity of the aspects, components and indicators was tested by experts' opinions, Lawshe coefficient and factor load, and its reliability was assessed by Cronbach's alpha coefficient. The statistical population of the research contains all senior executives and experts (175 managers) of Ansar Bank. Friedman's correlation test was employed for data analysis. The results indicated that there is a meaningful relationship between five dimensions of the evaluation aspects of the model. The results of Friedman mthod analysis also showed that financial aspect gained the first priority, growth and learning was in the second position, internal processes was the third priority, sustainability was in the fourth position, and the dimension of customers gained the last priority.
کلیدواژهها [English]
performance evaluation, balanced scorecard, internal processes, customers, Ansar Bank
دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .
مطالب مرتبط:
- مقاله طراحی الگوی ارزشیابی عملکرد کارکنان بر مبنای مدلهای ارزیابی عملکرد سازمانی برای سازمانهای دولتی ایران
- مقاله الگوی توسعه تفکر راهبردی مدیران ارشد بانک انصار
- مقاله الگوی نشانگرهای ارزیابی عملکرد مراکز آموزش عالی در فرایند برنامهریزی راهبردی
- مقاله علمی و پژوهشی طراحی مدل مفهومی ارزیابی عملکرد مطبوعات کشور
- مقاله ارزیابی زیانهای تولیدی ناشی از بحرانهای پولی و نقش دخالت بانک مرکزی در اقتصادهای نوظهور
- مقاله بررسی و ارزیابی تأثیرات اقدامهای انگیزشزای سامانههایکاریِ با عملکرد بالا بر عملکرد واحدهای سازمان
- مقاله طراحی و تبیین الگوی مطلوب ومعیارهای مناسب ارزشیابیعملکرد کارکنان مأمور به خارج از سپاه
- مقاله طراحی الگوی مفهومی مدیریت عملکرد و تدوین راهبرد با بهرهگیری از BSCو EFQM
- مقاله ارائه یک الگوی بهینه برای نگهداری ذخایر ارزی کشور در بانک مرکزی با استفاده از منطق فازی
- مقاله علمی و پژوهشی همترازی عناصر سازمانی و عملکرد سازمانی