مقاله تأثیر بازاریابی درونی بر هوش سازمانی در مؤسسات فناور

مقاله تأثیر بازاریابی درونی بر هوش سازمانی در مؤسسات فناور

مقاله علمی و پژوهشی " تأثیر بازاریابی درونی بر هوش سازمانی در مؤسسات فناور " مقاله ای است در 22 صفحه و با 36 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است

در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث بازاریابی درونی؛ هوش سازمانی؛ ارتباطات درونی؛ توسعه‌ی منابع انسانی؛ نظام پاداش‌دهی پرداخته شده است

چکیده مقاله

ازجمله مسایلی که امروزه برای بسیاری از مؤسسات و شرکت‌ها به دغدغه مبدل شده، چگونگی چیرگی بر پویایی‌های محیطی و پیشگامی در بازارهای متلاطم امروزی است. چنین امری، در پرتو هوش سازمانی بالا در برابر محیط سازمان و به‌دنبال آن پاسخ‌گویی مناسب نسبت به آن تغییرات به‌خوبی محقق می‌گردد؛ اما چنین موفقیتی در گام نخست مستلزم توجه به بازار درونی سازمان یا به‌عبارتی نیروی انسانی شایسته‌ای است که بار کسب مزیت رقابتی پایدار را بر دوش می‌کشد.

هدف از انجام مطالعه‌ی حاضر بررسی تأثیر هر یک از ابعاد بازاریابی درونی بر هوش سازمانی در مؤسسات فناور است. بر این اساس، تعداد 39 شرکت فناور مستقر در پارک علم و فناوری فارس مورد مطالعه قرار گرفتند. اطلاعات مورد نظر از طریق توزیع و جمع‌آوری پرسشنامه استاندارد در بین 93 نفر از کارکنان به‌دست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم‌افزار  smart plsاستفاده گردید و مشخص شد؛ تأثیر هر یک از مؤلفه‌های بازاریابی درونی بر هوش سازمانی، مثبت و معنا‌دار است.

عنوان مقاله [English]

The Effect of Internal Marketing on Organizational Intelligence in Technological Institutions

چکیده [English]

How to manage environmental dynamicity and how to play in a very turbulent market seems to have made a great mental challenge for many companies and institutions. This can be encountered by a high organizational intelligence against the organizational environment, and by providing proper solutions for the changes. Yet, this can be achieved by considering the internal market of the organization, which refers to its human resource who can endure the responsibility of getting the constant competitive advantage, as the first step.

This research is mainly intended to assess the effect of any of the elements of internal marketing in technological institutes. Accordingly, 39 technological companies, placed in the Fars Technological Park, were selected to be studied. Data was collected through questionnaires distributed among 93 employees. The data was analyzed through smart pls. the results indicated that all of the elements of internal marketing had positive and significant effect on organization intelligence

کلیدواژه‌ها [English]

Internal marketing, Organizational intelligence, Internal Communication, Human Resource Development, Awarding System

دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

قیمت این محصول: 9,900 تومان
تلفن همراه:
جهت دریافت رسید بانکی و شناسه پرداخت شماره موبایل معتبر وارد نمایید.

مطالب مرتبط

تگ‌ها

مطالب پربیننده

پربیننده
آخرین مطالب

عضویت در خبرنامه