مقاله تأثیر بازاریابی درونی بر هوش سازمانی در مؤسسات فناور
مقاله علمی و پژوهشی " تأثیر بازاریابی درونی بر هوش سازمانی در مؤسسات فناور " مقاله ای است در 22 صفحه و با 36 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است
در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث بازاریابی درونی؛ هوش سازمانی؛ ارتباطات درونی؛ توسعهی منابع انسانی؛ نظام پاداشدهی پرداخته شده است
چکیده مقاله
ازجمله مسایلی که امروزه برای بسیاری از مؤسسات و شرکتها به دغدغه مبدل شده، چگونگی چیرگی بر پویاییهای محیطی و پیشگامی در بازارهای متلاطم امروزی است. چنین امری، در پرتو هوش سازمانی بالا در برابر محیط سازمان و بهدنبال آن پاسخگویی مناسب نسبت به آن تغییرات بهخوبی محقق میگردد؛ اما چنین موفقیتی در گام نخست مستلزم توجه به بازار درونی سازمان یا بهعبارتی نیروی انسانی شایستهای است که بار کسب مزیت رقابتی پایدار را بر دوش میکشد.
هدف از انجام مطالعهی حاضر بررسی تأثیر هر یک از ابعاد بازاریابی درونی بر هوش سازمانی در مؤسسات فناور است. بر این اساس، تعداد 39 شرکت فناور مستقر در پارک علم و فناوری فارس مورد مطالعه قرار گرفتند. اطلاعات مورد نظر از طریق توزیع و جمعآوری پرسشنامه استاندارد در بین 93 نفر از کارکنان بهدست آمد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از نرمافزار smart plsاستفاده گردید و مشخص شد؛ تأثیر هر یک از مؤلفههای بازاریابی درونی بر هوش سازمانی، مثبت و معنادار است.
عنوان مقاله [English]
The Effect of Internal Marketing on Organizational Intelligence in Technological Institutions
چکیده [English]
How to manage environmental dynamicity and how to play in a very turbulent market seems to have made a great mental challenge for many companies and institutions. This can be encountered by a high organizational intelligence against the organizational environment, and by providing proper solutions for the changes. Yet, this can be achieved by considering the internal market of the organization, which refers to its human resource who can endure the responsibility of getting the constant competitive advantage, as the first step.
This research is mainly intended to assess the effect of any of the elements of internal marketing in technological institutes. Accordingly, 39 technological companies, placed in the Fars Technological Park, were selected to be studied. Data was collected through questionnaires distributed among 93 employees. The data was analyzed through smart pls. the results indicated that all of the elements of internal marketing had positive and significant effect on organization intelligence
کلیدواژهها [English]
Internal marketing, Organizational intelligence, Internal Communication, Human Resource Development, Awarding System
دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .
مطالب مرتبط
- مقاله طراحی الگوی ارزشیابی عملکرد کارکنان بر مبنای مدلهای ارزیابی عملکرد سازمانی برای سازمانهای دولتی ایران
- مقاله بررسی تطبیقی بازخورهای180، 360، 540 و 720 درجه در ارزیابی عملکرد کارکنان
- مقاله طراحی الگوی پیشرفت مسیر شغلی
- مقاله بررسی ابعاد اقتضایی سیستم ارزیابی عملکرد کارکنان کلیدی با رویکرد معماری منابع انسانی
- مقاله شناسایی عوامل موثر بر بهره وری نیروی انسانی
- مقاله اولویت بندی عوامل موثر بر جذب نیروی انسانی و ارائه الگوی مناسب مبتنی بر نظام شایستگی
- مقاله ارزیابی بلوغ فرآیندهای مدیریت منابع انسانی بر اساس مدل فیلیپس
- مقاله بررسی و تحلیل وضعیت نظام ارزشیابی عملکرد
تگها
مطالب پربیننده
- چگونه تشخیص دهیم یک تصویر با هوش مصنوعی ساخته شده؟
- آموزش کامل تهیه سبزه عید با تخم شربتی
- کاهش وزن علمی و بدون برگشت
- چگونه میتوان از اینستاگرام، تیکتاک و گوشیهای همراه فاصله گرفت؟
- کمبود چه مواد غذایی باعث افزایش ابتلا به افسردگی میشود؟
- چطور مامان بابای خودمان باشیم؟
- مادران تلفنهمراه خود را به کودکشان بدهند یا خیر؟
- چرا مردان در بیان احساسات خود موفق نیستند؟
- آیا در برزخ، شفاعت وجود دارد؟
- "همای سعادت" اسطوره یا واقعیت؟!
- گیاهانی که استرس خانه و محل کار را کاهش میدهند
- سیگارهای الکترونیک یک جایگزین توهم زا
- سونامی سالمندی، بحران پیش روی کشور
- درباره خانه عباسیان، شاهکار معماری ایران در کاشان
- درباره قنات بلده فردوس؛ بیبدیل در دل کویر
- درباره شغاب، گورستان دلاوران در بوشهر
- کاخ خسرو کرمانشاه؛ شکوهی به جا مانده از دوران ساسانی
- درباره پل ساسانی دزفول، کهنترین پل آجری جهان
- چگونه سینمای ایران به رکورد فروش ۱۰۰۰ میلیارد تومان رسید؟
- لذتبخشترین نماز
- درباره تذهیب و انواع آن
- چقدر برای شریک زندگیمان وقت بگذاریم؟
- مواد غذایی موثر در بهبود علائم یائسگی
- حضرت زهرا (س) و تاکید روی آموزش علم
- هشدار؛ چه پیامکهایی را باز نکنید
- اسانسهای دافع اضطراب را بشناسیم
- حضرت زهرا (س)، الگوی بیبدیل یک زن مسلمان
- درمان تورم کف و قوزک پا
- معرفی غذاهای سنتی ایرانی در شب یلدا همراه با تصاویر
- نحوه آموزش صبر و بردباری به کودکان
- قوانین کلاس و مدرسه
- قالب آماده و زیبای پاورپوینت(15)
- ۵ فیلم که همه زنان ایرانی باید تماشا کنند
- شعار سال ۱۴۰۱ «سال تولید، دانشبنیان و اشتغالآفرین»
- قالب زیبای پاورپوینت برای ارائه پروپوزال و دفاع رساله دکترا
- قالب پاورپوینت کادر دار زیبا
- قالب پاورپوینت گرافیکی و طرح دار زیبا
- قالب پاورپوینت گرافیکی زیبا
- رنگ چشم هایتان درباره شما و اجدادتان چه می گوید؟
- قالب پاورپوینت گرافیکی جالب
- نمونه تدریس درس اول هدیه آسمان پنجم
- پورنوگرافی چیست و چه اثری بر مغز و رابطه جنسی دارد؟
- اندکی درباره درسپژوهی
- کتاب پسری که جادویی شد
- همه زائران سلطان
- قالب پاورپوینت
- معرفی کتاب
- دوستی با کتاب
- قالب پاورپوینت گرافیکی
- درباره محسن رضایی
- معرفی کتاب
- کتاب راهنمای کامل Interaction access
- درباره امیر کبیر
- کتاب پیوند زخم خورده
- کتاب آموزش علیه آموزش
- درباره فخرالدین عراقی
- خلاصه کتاب سواد بصری
- درباره محسن مهر علیزاده
- تورم به کدام سو میرود؟
- طغیان سرخک