more_vert کتاب فنون مذاکره در قراردادهای تجاری بین‌المللی

ادامه مطلب

closeکتاب فنون مذاکره در قراردادهای تجاری بین‌المللی

کتاب فنون مذاکره در قراردادهای تجاری بین‌المللی به قلم چارلز چاترجی، ​مهارت در مذاکره و فنون آن را به طور کامل شرح داده و نشان می‌دهد شناخت محیط تجاری کشور طرف مقابل و حتی آگاهی از تاریخ و جغرافیای آن در این امر ضروری است. مذاکره در خصوص قراردادهای تجاری بین‌المللی دارای روش‌های خاصی است. دنیای تجارت بین‌المللی بر مبنای این باور است که تاجران این روش‌ها را می‌دانند. روش‌هایی که اهمیت بسیاری در تجارت بین‌المللی دارند. در این زمینه ذکر این نکته ضروری است که در صورتی ‌که یک‌ طرف معامله از وضعیت انحصاری در بازار بهره‌مند باشد موضوع مذاکره بر سر قرارداد پیش نخواهد آمد، زیرا طرف قوی‌تر شرایطش را بر ضعیف‌تر تحمیل می‌کند، ولی چنانچه رقبای زیادی در بازار وجود داشته باشند روش مذاکره بر سر یک قرارداد، حالت جدی‌تری پیدا می‌کند که این وضع کمابیش در دنیای تجارت بین‌المللی فعلی وجود دارد و رو به افزایش است. چارلز چاترجی (C. Chatterjee) در کتاب فنون مذاکره در قراردادهای تجاری بین‌المللی (Negotiating Techniques in International Commercial Contracts) نشان می‌دهد که در دنیای تجارت بین‌المللی امروز گزینه‌های مختلفی وجود دارد، بنابراین صرف‌ نظر از موقعیت اقتصادی و مالی طرف مقابل، لزوم یادگیری روش‌های مذاکره در مورد قراردادهای تجاری بین‌المللی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد. در بخشی از کتاب فنون مذاکره در قراردادهای تجاری بین‌المللی می‌خوانیم: ریسک‌های عملیاتی ممکن است به ‌وسیلۀ عوامل داخلی و خارجی ایجاد شوند. عوامل داخلی عواملی هستند که بنا به دلایل داخلی مثل تعطیلی محل کار، اعتصاب‌ها یا حالات دیگری از اختلافات کارگری، وقفه در عرضه کالاهای اساسی، مواد اولیه و موارد دیگر به‌ وجود می‌آیند. ممنوعیت صادرات کالا یا ممانعت از سفر کارشناسان که توسط دولت کشور تولید کننده یا سرمایه‌گذار ایجاد می‌شود، نمونه‌هایی از عوامل خارجی هستند. هر ریسکی که اجرای پروژه را متوقف کند ریسک عملیاتی نامیده می‌شود. در مرحله مذاکره، طرف‌ها باید در خصوص منابع جایگزین عرضه موافقت کنند و منابع عرضه جایگزین مورد توافق را در قرارداد بگنجانند. در هر حال عملاً وقتی که اجرای پروژه به خاطر کمبود عرضه لوازم و موارد مورد نیاز به تعویق بیفتد هر دو طرف برای یک دورۀ منطقی صبر می‌کنند تا ببینند آیا شرایط تغییر می‌کند یا نه. بنابراین در مرحله مذاکره باید در مورد اجرای طرح‌هایی در شرایط غیر مترقبه و هزینه پیامدهای آن صحبت شود. این موضوع تحت عنوان "ریسک وابستگی به کارشناسان" بیشتر توضیح داده شده است. ریسک‌های عملیاتی بر تکمیل پروژه تأثیر دارند. اگر این تأخیر به خاطر قصور یا کوتاهی کشور میزبان یا صنعت مربوط در این کشور به‌ وجود آمده باشد ممکن است به خاطر نقض قرارداد خسارتی مطالبه شود. بسیاری از کشورهای غربی چنین ریسک‌هایی را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهند. درصورتی‌که ریسک‌های عملیاتی در یک دورۀ طولانی‌مدت ادامه داشته باشند؛ طرف‌ها معمولاً توافق می‌کنند که چنین قراردادی را ادامه ندهند. فهرست مطالبمقدمهفهرست مطالعات موردیفصل یک: بعضی مفاهیم پایه‌ای که در مذاکرات قراردادهای تجاری بین‌المللی حائز اهمیت زیادی هستند1. 1 مقدمه1. 2 مذاکره چیست؟1. 3 مذاکره و ناسازگاری1. 4 آنچه که مذاکره به‌شمار نمی‌رود1. 5 محیط مذاکره1. 6 مذاکره و وابستگی متقابل1. 7 مهارت در مذاکره1. 8 نتیجه‌گیری‌هایادداشت‌هافصل دو: آماده شدن برای مذاکره2. 1 مقدمه2. 2 عناصر مشترک در مراحل مقدماتی مذاکره2. 3 جلسۀ اطلاع‌رسانی2. 4 مرحلۀ قبل از رفتن به یک کشور خارجی2. 5 شایستگی برای عضویت در یک گروه مذاکره‌کننده2. 6 نتیجه‌گیری‌هافصل سوم: مذاکره درباره قراردادهای تجاری بین‌المللی و ریسک‌ها3. 1 مقدمه3. 2 مطالعات امکان‌سنجی3. 3 تحلیل مختصر ریسک‌های معمولی مرتبط با سرمایه‌گذاری خصوصی خارجی3. 4 دلایل اصلی افزایش مصادرۀ دارایی‌های خارجی3. 5 روند کاهندۀ مصادرۀ دارایی‌های خارجی3. 6 نتیجه‌گیری‌هایادداشت‌هافصل چهارم: مذاکرۀ قراردادهای فروش بین‌المللی4. 1 مقدمه4. 2 کالاها4. 3 زمان تحویل4. 4 محل تحویل4. 5 قرارداد پرداخت4. 6 بحثی مختصر در مورد رایج‌ترین انواع تجارت متقابل4. 7 نکات مهمی که در ارتباط با تجارت متقابل باید در نظر گرفته شوند4. 8 قرارداد حمل (انتقال) کالاها4. 9 جایگزینی و خدمات4. 10 مذاکره برای فروش کالاهای دست دوم یا استفاده شده4. 11 نتیجه‌گیری‌هایادداشت‌هافصل پنجم: مذاکرۀ قراردادهای انتقال فناوری5. 1 مقدمه5. 2 عناصر مهم قرارداد انتقال فناوری5. 3 مندرجات قرارداد5. 4 نتیجه‌گیری‌هافصل ششم: تأمین مالی پروژه6. 1 مقدمه6. 2 ریسک‌ها6. 3 تعهدات طرف ثالث6. 4 تضمین پرداخت6. 5 توافق‌های میان وام‌دهندگان6. 6 موارد عمومی در پذیرش دارایی به ‌عنوان تضمین6. 7 ثبت تضمین‌ها6. 8 برخی موضوعات قانونی مهم درباره تأمین مالی پروژه6. 9 نتیجه‌گیری‌هایادداشت‌هافصل هفتم: مذاکره در مورد موافقت‌نامه‌های وام جمعی7. 1 مقدمه7. 2 آغاز جمعی شدن7. 3 روند مذاکره7. 4 سازماندهی وام جمعی7. 5 مدیر اصلی7. 6 کارگزار7. 7 پیشنهاد و قبول وام جمعی7. 8 برخی از مهم‌ترین بند‌های موافقت‌نامه‌های وام جمعی7. 9 نتیجه‌گیری‌هایادداشت‌هافصل هشتم: مذاکرۀ قراردادهای ساخت بین‌المللی8. 1 مقدمه8. 2 آمادگی برای مذاکره در مورد قرارداد ساخت بین‌المللی8. 3 کارفرما چگونه باید پیمانکار ساخت را انتخاب کند؟8. 4 آیا قرارداد ساخت بین‌المللی فرم استاندارد دارد؟8. 5 برخی از مهم‌ترین بندها در قراردادهای ساخت بین‌المللی8. 6 نتیجه‌گیری‌هایادداشت‌هافصل نهم: مذاکرۀ قراردادهای نفتی9. 1 مقدمه9. 2 ویژگی‌های اصلی قراردادهای دولتی9. 3 شرایط اصلی موافقت‌نامۀ نفتی9. 4 توضیحات کلی در رابطه با قراردادهای نفتی بین‌المللی9. 5 نتیجه‌گیری‌هایادداشت‌هافصل دهم: نقش وکیل در مذاکرۀ قراردادهای تجارت بین‌المللی10. 1 مقدمه10. 2 مسائل مربوط به قلمرو و قانون حاکم10. 3 نتیجه‌گیری‌ها

more_vert کتاب فن مذاکره: مهارت زندگی

ادامه مطلب

closeکتاب فن مذاکره: مهارت زندگی

کتاب فن مذاکره: مهارت زندگی، از مجموعه‌ای 5 جلدی است که محمدحسین فردوسی، عادل شیرازی و عارف شیرازی آن را گردآوری کرده‌اند. هر جلد از این کتاب به مبحثی از فن مذاکره می‌پردازد. مذاکره فنی است که لازمه هر انسان موفقی می‌باشد. در این مجموعه 5 جلدی فن مذاکره (Negotiation Skill)، درباره یک زندگی بهتر و موفق‌تر، از خرید خانه و خودرو گرفته تا مذاکره برای افزایش حقوق صحبت شده است. یادتان باشد هر کلامی با هر فرد می‌تواند مذاکره باشد. از مذاکرات بین‌المللی تا درخواست پول توجیبی از پدر! مذاکره فنی است لازمه هر انسان موفق که بدون آن فرد همواره دچار خسارت می‌شود. اگر می‌خواهید شانس و موفقیت خود را چند برابر کنید این مجموعه 5 جلدی را بخوانید تا با تکنیک‌های بی‌نظیر مذاکره بتوانید شرایط را به مثبت تغییر دهید. مهارت زندگی، چیدمان صحنه در مذاکره، طراحی و برنامه‌ریزی مذاکره، رو در رو و کارگاه آموزشی مذاکره کننده موضوعات این مجموعه را شامل می‌شود. در بخشی از متن کتاب فن مذاکره: مهارت زندگی می‌خوانیم: هیچ کدام از ما در یک خلأ زندگی نمی‌کنیم و همیشه با افراد دیگر در تعامل هستیم و تصویر فردی ما به شدت تحت تأثیر واکنش دیگران به ما قرار دارد. من ممکن است تصور کنم بهترین فرد در دنیا هستم؛ اما در صورتی که دیگران به گونه‌ای برخورد کنند که من طاعون دارم، من نیز تردید پیدا خواهم کرد. واکنش‌ها و نظرات دیگران، در نهایت، برای ما بسیار مهم هستند. ما می‌خواهیم دیگران ما را دوست داشته باشند، تصور کنند ما انسان خوبی هستیم و برداشت خوبی از ما داشته باشند. در نتیجه، گاهی اوقات برای دستیابی به تأیید از سوی دیگران خود را به انسان‌های بله-گو تبدیلمی‌کنیم. افراد بله-گو به ندرت مذاکره می‌کنند؛ آن‌ها مشغول انجام کارهایی هستند که دیگران از آن‌ها می‌خواهند. اما باقی ما – افرادی که مذاکره می‌کنند – می‌بایست با واکنش افراد در برابر ایستادگی خود کنار بیاییم. این کار همیشه آسان نیست، زیرا از واکنش آن‌ها مطمئن نیستیم. در صورتی که اهداف شما به خوبی دریافت شوند، هیچ نگرانی نخواهید داشت. فهرست مطالبمقدمهفصل 1: شما در مسیر درست قرار گرفته‌ایدفصل 2: عاری از ترس و هراسخویشتن‌شناسی و برای مذاکره روی من حساب نکنآن‌ها دشمن نیستندبا مذاکره سخت شما به احترام دست می‌یابیدناراحت کردن دیگرانترس از واکنش نامعلوممراقب یک کلمه پنج حرفی باشیدنتیجه گیری

more_vert کتاب مذاکره: 21 موضوع کلیدی درباره اسلوب مذاکره

ادامه مطلب

closeکتاب مذاکره: 21 موضوع کلیدی درباره اسلوب مذاکره

انسان در طول حیات اجتماعی خود همواره نیازمند مذاکره است. تفاوت میان انسان‌ها امری طبیعی است و همین امر به نوبه خود سبب ایجاد دیدگاه‌ها و در نتیجه نیازهای مختلف و گاه متضاد در میان آن‌ها می‌گردد. از آنجایی که ثبات، لازمه شکل‌گیری و تداوم تمدن بشری است، مذاکره نیز به بخشی جدانشدنی از زندگی انسان چه در بُعد اجتماعی و چه در بُعد فردی تبدیل شده است. با مطالعه دقیق بسیاری از مذاکرات و نیز مذاکره‌کنندگان حرفه‌ای و موفق، امروزه می‌دانیم که مذاکره یک فن است و درست همانند هر فن و شیوه دیگری دارای عناصر مشخصی است که با تمرین و ممارست می‌توان آن را آموخت و به بهترین شیوه ممکن به کار گرفت. آن چه در این کتاب می‌خوانید چکیده‌ای است از برترین و موثرترین راهبردهای مذاکره که می‌تواند شما را در انجام مذاکره در زندگی و نیز کسب‌وکار یاری رساند. این کتاب دومین جلد از یک سری چند جلدی است که توسط برایان تریسی به رشته تحریر در آمده است. برایان تریسی در این کتاب‌ها، تجربیات و دانش حاصل از چند دهه کار و مطالعه خویش را که در گذشته در قالب چندین کتاب به صورت پراکنده بیان کرده بود، این بار به شکلی متمرکز و البته کاربردی بیان می‌دارد. هر یک از مطالب مطرح شده در این کتاب،کاربردی است و بارها و بارها توسط مذاکره‌کنندگان حرفه‌ای مورد استفاده قرار گرفته و شما هم از همان لحظه یادگیری می‌توانید آن‌ها را به کار بندید. فهرست مطالب مقدمه مترجمانمقدمهفصل 1: هر چیزی قابل‌مذاکره استفصل 2: بر ترس خود از مذاکره کردن چیره شویدفصل 3: انواع مذاکرهفصل 4: رابطه بلندمدت کاریفصل 5: شش سبک مذاکرهفصل 6: چگونه در مذاکره قدرتمندتر ظاهر شویمفصل 7: اهمیت برداشت ذهنی طرف مذاکره از شمافصل 8: تاثیر هیجانات بر مذاکرهفصل 9: نقش زمان در مذاکرهفصل 10: خواسته‌های خود را مشخص کنیدفصل 11: پروژه مذاکره هارواردفصل 12: اهمیت آمادگیفصل 13: شفاف‌سازی مواضع خود و طرف مقابلفصل 14: قانون چهارفصل 15: اهمیت تلقین در مذاکرهفصل‌ 16: اقناع با بهره‌گیری از عمل متقابلفصل 17: اقناع با استفاده از اصل تایید اجتماعیفصل 18: راهکارهای مذاکره بر سر قیمتفصل 19: شیوه ترک مذاکرهفصل 20: مذاکره به معنی پایان کار نیستفصل 21: مذاکره‌کننده موفق

more_vert کتاب روانشناسی کلام در ادبیات گفتاری

ادامه مطلب

closeکتاب روانشناسی کلام در ادبیات گفتاری

« شخصیت هر کس پشت زبان او پنهان شده است.» پژوهشگران دریافته ­اند که لحن صدای ما، بیانگر احساسات­مان در ارتباطات با دیگران است، بیشتر احساسات از طریق شنیداری قابل انتقال است، همین است که از نوع صدا و طرز بیان کلمات، می‌­توان به شخصیت دیگران پی برد. برای مثال کسی که با صدای آرام و خونسرد صحبت می­ کند، لحن یکنواختی دارد، و کسی که با صدای بلند و بدون لکنت صحبت می­ کند، شخصی پرانرژی و فعال به نظر می­رسد. « صدا یک پدیده مادرزادی است، پس نمی­توان دخالتی در آن داشت.» به محض این که کلامی از زبان خارج ­شود، لحن سخن گفتن را تعیین می­ کند، در این صورت باید سعی کنیم تا صدای­مان آرام، صلح ­آمیز، منظم و نیرومند باشد. حواس­مان جمع باشد که بیش از حد بلند یا کوتاه سخن نگوییم. کلمات را به روانی و پشت سر هم ادا کنیم و از مکث­ ‌های غیر لازم و طولانی خودداری نماییم. صدا، اصلی‌­ترین عنصری است که توسط آن، اندیشه‌­ها و احساس‌­های مشخص و دقیق خود را بیان می­‌کنیم، در این صورت هرچه صدای ما حساس‌­تر و کارآمدتر باشد، دیگران منظور ما را در گفتارمان دقیق­تر و واضح­‌تر درک می­کنند. یکی از بهترین روش‌­های تقویت صدا این است که پاره شعرهایی را با آهنگ مناسب آن و صدای بلند بخوانیم. فهرست مطالبکلامی بر این کتابفنون مؤثر در صدا شناسیصدا در مسیر کلامزنجیره گفتار در ارتباطات کلامیپرورش صدا در پنج مرحله اساسیتحلیل صدا در گفتاررابطه تُن صدا با فرهنگ اجتماعیسرعت و آهنگ صدا در ارتباطات کلامیاهمیت لحن بیان در پرورش صداصدا در ماهیت وجودشتمرین صدا در ارتباطاتتاثیرگذاری صدای ما بر دیگرانصداهای ناموزونی که به ارتباطات کلامی آسیب میرساننداهمیت لحن بیان در ارتباطات انسانیلفظ در پرورش گفتارتُن و نوسان‌های صدا در کلامکلام در معنای سخنانتظارات مبهم و مشخص از گفتاراهمیت روابط عمومی در ارتباطات کلامیگسترش حلقه نفوذ در ارتباطات کلامیقدرت جاذبه کلاماهمیت کلام در ارتباطات انسانیشناسایی و درک پاسخ‌ها و دریافت‌ها در ارتباطات کلامیمیل به ایجاد ارتباطات کلامی با دیگراناصول پنج مادهای ارتباطات کلامیاعمال جسمانی در کلامبلندی آوا و سرعت بیان در ارتباطات کلامینفوذ کلام با استفاده از استراتژی تصورات ذهنیهنر گوش دادن در ارتباطات کلامیخلاقیت درگفتارموفقیت در ارتباطات کلامیزیبایی و جذابیت کلام در ارتباطاتکلمات را دقیق و روان انتخاب کنیمدر ارتباطات کلامی از نام افراد استفاده کنیمشگفتی‌های مغز آدمی در کلاممکانیزم مغز درگفتارتوانایی‌ها و مهارت‌های کلامی در سخنسخن آخر

more_vert کتاب چگونه دیگران را جذب خود کنیم

ادامه مطلب

closeکتاب چگونه دیگران را جذب خود کنیم

کتاب چگونه دیگران را جذب خود کنیم، نوشتۀ محمد صادقی سیار، به شما می‌گوید که تلاش و توجه تمام و کمال به نیازها و خواست‌های دیگران می‌تواند به ما این اطمینان را بدهد تا به چهره یک فرد جذاب تبدیل شویم. چگونه دیگران را جذب خود کنیم، جذابیت را اینگونه تعریف می‌کند: جذابیت یعنی اینکه بتوانید دیگران را به سوی خود جذب کنید. این خصلت اخلاقی به مرور زمان به دست می‌آید، از آنجایی که هر یک از افراد در زمان تولد با میزان مختلفی جذابیت پا به این دنیا می‌گذارند می‌توان گفت که درصد بسیار زیادی از جذابیت اکتسابی است و با کمی تمرین به راحتی قابل دسترسی خواهد بود. ارتباط مؤثر با دیگران نیاز به خلاقیت دارد. هر یک از ما در هر لحظه در شرایط ادراکی ویژه‌ای به سر می‌بریم. اگر از شیوه مورد علاقه شخص مخاطب خود استفاده کنید و خود را در سطح دیگران قرار دهید و از زبان آن‌ها برای انتقال نقطه نظرهای خود استفاده نمایید. او به اقدام و خواسته شما پاسخ مثبت خواهد داد و اغلب به نتیجه دلخواه موردنظر خود یعنی ارتباط مؤثر خواهید رسید. برای تسخیر دل‌ها، بهتر است به جای این که نگران باشید مردم درباره شما چه قضاوتی دارند، سعی کنید خود پیش قدم باشید. کاری کنید که موجب تحسین دیگران باشید. اگر می‌خواهید دیگران عاشق شما شوند، معطل نشوید و دست به کار شوید شما همان قدر جذاب هستید که می‌خواهید باشید. محمد صادقی سیار در این کتاب بر آن شده تا راهکارهای ساده و عملی برای ارتباط مؤثر، جذاب بودن و هم چنین جذب دیگران در موقعیت‌های متفاوت را ارایه کند. خیلی نگران تغییر طرز فکر و احساس درونی خود نباشید، چون ممکن است بروز هر پیشرفت یا هر نتیجه‌ای زمان زیادی بگیرد. در عوض، بر نحوه رفتار خود چنان دقیق تمرکز کنید که گویی قبلاً یک فرد باجذبه بوده‌اید. این تصور ذهنی را از خود دور بسازید که در درون فرد کاملاً با جذبه‌ای هستید و سپس در بیرون طبق آن عمل کنید. باشد که با بکارگیری این راهکارها ارتباط موفق و مؤثری داشته و جزء یکی از جذاب‌ترین و ماندگارترین‌ها باشید. فهرست مطالبمقدمهچگونه دیگران را جذب خود کنیمچگونه در اولین برخورد بیشترین تأثیر را بگذارید؟قانون جذب به احساسات شما پاسخ می‌دهدچگونه در برقراری ارتباط با دیگران جذاب باشیم و یک ارتباط مؤثر برقرار کنیمبا بکار بستن این راهکارها، علاقه دیگران را به خود جذب کنیدچگونه با الفاظ تأییدی دیگران را به خود جذب کنیمکلید جذب یک زن در زندگی مشترککلید جذب یک مرد در زندگی مشترکسعی کنید سریع لبخند بزنید و سریع بخندیددر ارتباطاتتان همگام با فرد مقابل باشیدتکلیف خود را انجام دهیدچگونه دیگران را جذب کنیدچگونه توجه بیشتری جهت جذب دیگران داشته باشیمکسب مهارت‌های ارتباطیچگونگی صحبت کردن با افراد متفاوتنشانه‌های جذاب یک زندگی عاشقانهتوانایی «نه» گفتن را یاد بگیریدصریح الهجه باشید15. روش برای تأثیرگذاری و متقاعد کردن دیگرانمدیران چگونه دستور دهند تا کارگران را جذب خود کنندچگونه سخنرانی کنیم تا دیگران جذب ما شوند.چگونه می‌توان قلب دیگران را تسخیر کردجذاب و دلربا باشیمشش فن برای برقرار ارتباط صحیحجادوی ارتباط مؤثرراه‌های محبوب واقع شدنچگونه دیگران را جذب خود کنیم؟پنج راه برای جذب کردن دیگرانبیایید کمی دیگر جذاب‌تر شویمچگونه شخصیتی افسانه‌ای داشته باشیم؟کتابنامه

more_vert کتاب 30 روش نامناسب برای خودکشی سخنرانان

ادامه مطلب

closeکتاب 30 روش نامناسب برای خودکشی سخنرانان

طی تجربیات محمد پیام بهرام‌ پور در زمینۀ سخنرانی، 30 اشتباه وجود دارد که سخنرانان به سادگی خود را گرفتار آن می‌کنند و به بیانی بهتر خودکشی می‌کنند! با مطالعه کتاب 30 روش نامناسب برای خودکشی سخنرانان هر فردی به سادگی متوجه این اشتباهات مهلک خواهد شد. کتاب 30 روش نامناسب برای خودکشی سخنرانان به گونه‌ای نوشته شده که هم برای سخنرانان با تجربه مفید باشد و هم برای کسانی که برای اولین بار قصد دارند یک سخنرانی ارائه بدهند.شما با مطالعه این کتاب با اصلی‌ترین اشتباهات سخنرانان آشنا می‌شوید و از همین رو هیچگاه مرتکب این اشتباهات نخواهید شد و از همین رو سخنرانی شما متفاوت‌تر و برتر از سایرین خواهد بود.- تقریباً‌ اکثر سخنرانان نمی‌دانند که چگونه شوخی‌های خود را پیش از سخنرانی تست کنند تا حین سخنرانی با مشکل بی‌مزه بودن مواجه نشوند.- کمتر سخنرانی می‌داند که چگونه باید مخاطبان خود را در حین سخنرانی مورد خطاب قرار دهد و به همین دلیل در بسیاری از موارد باعث رنجش مخاطبان خواهد شد.- تنها سخنران بسیار حرفه‌ای هستند که می‌دانند چه زمانی باید در حین سخنرانی عذرخواهی کرد و چه زمانی این کار قاتل سخنرانی شما خواهد بود... یکی از ایده‌های کتاببرای مثال یکی از ایده‌های این کتاب این است که اگر فکر می‌کنید حین سخنرانی دهان شما خشک می‌شود، نباید قبل از سخنرانی به مقدار زیادی آب بخورید! حقیقت این است که هرچقدر هم که آب بخورید، خشکی دهان شما رفع نخواهد شد بلکه فقط شما سنگین‌تر خواهید شد. راهکار این است که لحظاتی قبل از سخنرانیتان، مقداری نمک یا لیمو ترش بخورید! دیگر خیالتان راحت! خشکی دهان شما به مقدار قابل توجهی رفع خواهد شد!همین تشنگی و خشک شدن دهان برای یکی از دوستانم باعث مشکل عجیبی شد! او قبل از سخنرانی خود مقدار بسیار زیادی آب خورده بود اما حین سخنرانی نه تنها خشکی دهان او برطرف نشده بود، بلکه باعث شده بود که او بسیار سنگین بشود و البته از ابتدای سخنرانی نیاز به سرویس بهداشتی داشته باشد این شد که وی مجبور شد در وسط سخنرانی خود، سخنرانی را قطع کند و به سرویس بهداشتی رجوع کند! مطمئناً این بدترین اتفاق برای یک سخنران خواهد بود.چنین موضوع ساده‌ و پیش پا افتاده‌ای به سادگی و با مقداری نمک یا لیمو ترش به سادگی قابل حل بود... محمد پیام بهرام پور کیست؟- نویسنده 5 عنوان کتاب- برنده چهاردهمین دوره جایزه کتاب فصل- کسب عنوان جوان‌ترین پدیده علمی انقلاب اسلامی ایران- مربی سخنرانی مدیران دولتی و سخنرانان- مدرس دوره‌های آموزش سخنرانی در برخی از دانشگاه‌ها از جمله تربیت معلم (خوارزمی)- اجرای بیش از 200 سخنرانی موفق در 4 سال اخیر- عضو شورای سردبیری ماهنامه بین المللی آسمان شب فهرست مطالبفصل اول: پیش از سخنرانی1. تمرین کم و نامناسب2. عدم شناخت فرهنگی مخاطبان3. شوخی‌های تست نشده!4. روش انتقال نامناسب5. استفاده از واژگان بیگانه6. استفاده واژگان تخصصیِ غیر ضروری7. تند صحبت کردن، به هر دلیلی!8. عذرخواهی در ابتدای کلام9. روخوانی از متن سخنرانی10. حفظ کردن متن سخنرانیفصل دوم؛ حین سخنرانی11. خودتان محور سخنرانی باشید...12. استفاده از لحن یکسان صدا13. مدیریت زمانِ مدیریت نشده!14. استفاده نکردن از داستان15. ارائه همه مطالب در یک سخنرانی16. نشستن و ایستادن پشت تریبون17. نحوه صحیح ارائه اعداد و ارقام18. عدم استفاده از زبان بدن19. رفتار نامناسب با اختلال گران سخنرانی20. آشنا نبودن با واکنش‌های مخاطبان21. نداشتن تماس چشمی مناسب22. نحوه خطاب کردن مخاطبانفصل سوم؛ انتهای سخنرانی23. پایان بدون انرژی24. پاسخ ندادن به سوالات25. عذرخواهی بی مورد و تعارفات بی‌جا26. جمع‌بندی نکردن در انتها27. ترک کردن سریع صحنه سخنرانیفصل چهارم: اشتباهات تکنولوژیک!28. اصول آموزشی در پاورپوینتجمله نویسی نکنیدقانون 6 در 6 را رعایت کنید!29. اجزای بی مورد در پاورپوینت30. یک سخنران یا یک گرافیست؟ترکیب بندیرنگ‌بندیزیباسازی تصاویر31. چگونه با کله بخوریم روی سن؟!

more_vert کتاب مهارت‌های کلامی در کسب و کار

ادامه مطلب

closeکتاب مهارت‌های کلامی در کسب و کار

چگونه با حرفه‌ای صحبت کردن در کسب وکارمان به ‌سرعت رشد کنیم و اهداف خود را محقق سازیم؟ فرزانه قهرمانی در کتاب "مهارت‌های کلامی در کسب وکار" اصولی را توضیح می‌دهد که به کار بستن آن‌ها در مراودات کاری قبل از مطرح کردن هر درخواستی یا شروع هر صحبتی، برای رسیدن به خواسته‌تان ضروری است. چرا شما می‌توانید یک گفتگوی دل‌چسب را با یک شخص که فقط او را در جلسه ملاقات کردید، داشته باشید؟ درصورتی‌که فرد دیگر ممکن است همان شخص را فردی کسل‌کننده و یا تهدید آور قلمداد کند. رشد شخصیتی و سیر تکاملی ما (همچنین سیر تکاملی جوامع) درنتیجه ارتباط با همنوع به دست می‌آید، اما چنین عملکردی یک استعداد طبیعی برای گذراندن زمان با افراد است یا مواردیست که ما در طول این مسیر یاد می‌گیریم؟ حال اگر این موارد را بتوان یاد گرفت، می‌توان آن را آموزش داد؟ فرزانه قهرمانی می‌داند که افرادی نظیر شما (دوستداران شما) احساس طبیعی و راحتی با شما دارند و جز خوبی شمارا نمی‌بینند؛ اما وقتی افراد این احساس را نداشته باشند دیگر این موضوع صادق نیست. این کتاب برای قشر خاصی نوشته ‌نشده است. مطالب این کتاب برای هر فردی که دارای مراودات اجتماعی و شغلی است مناسب می‌باشد. خواندن این کتاب از این‌جهت ضروری است که موفقیت هر فرد بدون شک درگرو برقراری ارتباط با دیگران است. توانایی برقراری ارتباط یک عامل مهم برای داشتن یک زندگی موفق و شاد است و اولین گام برای برقراری ارتباط داشتن فن بیان مناسب می‌باشد. توانایی خوب صحبت کردن و داشتن فن بیان عالی یک امتیاز و عاملی برای پیشرفت ما محسوب می‌شود. فهرست مطالبمقدمهمقدمه مؤلففصل اول: چگونه در محل کار حرفه‌ای صحبت کنیمارزش ایده‌هایت را دست‌کم نگیرشخصیت شناسیگسترش دایره لغاتالگوبرداریمطالعه و تماشای فیلمعذرخواهی واقعیتمرین کردنشروع صحبت در موقعیت‌های جدید کاریراهنمای استیو جابز:چگونه مردم را ترغیب کنیمبا تمام قدرت اظهارنظر کنیدمردم را با چاپلوسی خلع سلاح کنیدبه بی‌رحمانه‌ترین شکل ممکن راست‌گو باشیدفصل دوم: گفتگوی حرفه‌ای با رئیس(شریک-مشتری و..)به کار بردن جملات کلیدیمن توانایی پذیرش مسئولیت بیشتر را دارممن یک‌راه حل برای مشکلمان دارممن مهارت‌هایم را تقویت می‌کنممن دنبال پیشرفت بیشتر هستممن ایده‌هایی در جهت منافع سازمان دارمصحبت درباره حجم کاری زیادبیان مناسب با حفظ جایگاه مدیرگزارش دادن موارد مهمپرهیز از مخالفت در حضور دیگرانشروع صحبت با بیان نکات مثبتفصل سوم: چگونه در مورد افزایش حقوق یا ارتقاء شغلی صحبت کنیمدر نظر گرفتن مزایای مطرح کردن درخواستنحوه معرفی ارزش خود برای طرف مقابلشکستن باورهای محدودکنندهاشتباهات رایجگفتگو با آمادگی کاملفصل چهارم: نحوه ارائه و سخنرانی بدون ترس در جلساتاین تنها مشکل ما نیستموقعیت‌های ایجاد ترس از صحبت کردن در جمع:راه‌حل چیست؟اشتباهات رایج برای از بین بردن ترسفصل پنجم: چگونه حرفه‌ای پشت تلفن صحبت کنیمنحوه پاسخگویی حرفه‌ای به تلفن:انتقال تماسپاسخ حرفه‌ای به تماس‌های تلفنی دشوارویژه مدیرانخلاصه کلام

more_vert کتاب اسرار سخنرانی و ارائه های استیو جابز

ادامه مطلب

closeکتاب اسرار سخنرانی و ارائه های استیو جابز

یک فرد می‌تواند بهترین ایده‌ی دنیا را در ذهن داشته باشد – به‌طور کامل بدیع و متفاوت – اما اگر نتواند دیگران را به‌خوبی متقاعد کند، ایده‌اش اهمیتی نخواهد داشت. (گرگوری برنز) استیو جابز یکی از بنیانگذاران اپل و تأثیرگذارترین برقرارکننده‌ی ارتباط در صحنه‌ی جهانی است. هیچ‌کس دیگری به پای او نمی‌رسد. مفاهیم موجود در این کتاب، شما را یاری خواهد کرد تا حضار را به شیوه‌هایی که تصورش را هم نکرده‌اید، متقاعد سازید. هزاران نفر از خوانندگان این کتاب در امریکای شمالی، آسیا، اروپا و امریکای جنوبی، سخنرانی و ارائه‌های خود را با کمک این تکنیک‌ها متحول کرده‌اند. اگر شما این کتاب را بخوانید و مثال‌هایش را با دقت مطالعه کنید، سخنرانی‌های شما هرگز همانند گذشته نخواهد بود و نکته همین‌جاست که مشتریان، کارمندان، سرمایه‌گذاران و شرکای شما از شیوه‌ی قدیمی و غیرجذاب طراحی و ارائه‌ی سخنرانی خسته شده‌اند. اما یک سخنرانی استیو جابز متفاوت از هرگونه سخنرانی و ارائه‌ای است که تاکنون دیده‌اید. این سخنرانی آگاهی می‌دهد، می‌آموزد و سرگرم می‌کند. روشن می‌سازد و انگیزه می‌دهد. مهم‌تر از همه‌ی این‌ها، از آنجا که استیو جابز «بر پایه‌ی اصول ارائه شده در این کتاب» سخنرانی خود را ایراد می‌کند، شما نیز می‌توانید از الگوی او اقتباس کنید تا خانه‌تکانی اساسی در ارائه و سخنرانی بعدی خود انجام دهید! شما می‌توانید هر کدام از تکنیک‌های جابز را شناسایی و در سخنرانی و ارائه‌های خود اعمال کنید تا مخاطبان خود را به وجد آورید. استفاده از صفات او، شما را یاری خواهد کرد تا ارائه‌های فوق‌العاده‌ی خود را خلق کنید و ابزاری را در اختیار شما قرار می‌دهد که با آن‌ها ایده‌هایتان را بسیار متقاعدکننده‌تر از آنچه که تا به حال تصور کرده‌اید، به فروش برسانید. کتاب اسرار سخنرانی و ارائه‌های استیو جابز را به عنوان نقشه‌ی راه خود برای موفقیت در سخنرانی و ارائه قرار دهید. این کتاب به اندازه‌ای به شما نزدیک است که گویا زمانی که شما ارزش خدمت، محصول، شرکت یا هدف خود را بیان می‌کنید، به نظر می‌رسد جابز به‌طور مستقیم در گوش شما سخن می‌گوید. چه شما مدیرعاملی باشید که در حال معرفی یک محصول جدید است، چه کارآفرینی که در حال متقاعد کردن سرمایه‌گذاران است، فروشنده‌ای که معامله‌ای را منعقد می‌کند، یا آموزگاری که تلاش می‌کند دانش‌پژوهان را باانگیزه سازد؛ جابز درسی برای آموختن به شما دارد. بیشتر افراد شاغل در حوزه‌ی کسب و کار برای دادن اطلاعات، سخنرانی ایراد می‌کنند نه برای نشان دادن استیو جابز. هدف سخنرانی استیو جابز آفرینش یک تجربه است - «تحریف واقعیت» - که حضار را مبهوت، تهییج و باانگیزه می‌سازد. فهرست مطالبپیشگفتارچگونه در برابر حضار، فوق‌العاده عمل کنیمپرده‌ی اول: خلق داستانصحنه‌ی اول: به‌صورت آنالوگ طرح‌ریزی کنیدصحنه‌ی دوم: مهم‌ترین پرسش را پاسخ دهیدصحنه‌ی سوم: حسی پر شور از هدف به ‌وجود آوریدصحنه‌ی چهارم: عناوینی توئیتر مانند بسازیدصحنه‌ی پنجم: نقشه‌ی راهی ترسیم کنیدصحنه‌ی ششم: شخصیت مخالف را معرفی کنیدصحنه‌ی هفتم: قهرمان فاتح را آشکار سازیدتنفس اول: از قانون ده دقیقه پیروی کنیدپرده‌ی دوم: ارائه‌ی تجربهصحنه‌ی هشتم: توانایی کشف و شهود آن‌ها را هدایت کنیدصحنه‌ی نهم: اعداد را زیبا جلوه دهیدصحنه‌ی دهم: از «واژگان نافذ و نیرومند »استفاده کنیدصحنه‌ی یازدهم: سِن را به اشتراک بگذاریدصحنه‌ی دوازدهم: ارائه‌ی خود را با اسباب مناسب همراه کنیدصحنه‌ی سیزدهم: لحظه‌ای «متحیرکننده» خلق کنیدتنفس دوم: شیلر از بهترین آموزگار، یاد می گیردپرده‌ی سوم: تصحیح و تمرینصحنه‌ی چهاردهم: تأثیرگذار باشیدصحنه‌ی پانزدهم: آن را آسان جلوه دهیدصحنه‌ی شانزدهم: لباس مناسبی بر تن کنیدصحنه‌ی هفدهم: متن را کنار بگذاریدصحنه‌ی هجدهم: خوش بگذرانیدیک نکته ی دیگر: همیشه گرسنه و همیشه احمق باقی بمانیدضمیمه: استیو جابز بر پایه‌ی اصول این کتاب

more_vert کتاب حرفه ای باشیم

ادامه مطلب

closeکتاب حرفه ای باشیم

کتاب حرفه ای باشیم در زمینه آداب معاشرت به زبان ساده و کاربردی نوشته شده و کسانیکه می خواهند دیگران در مورد آنها درست قضاوت کنند و در محیط کار از جایگاه بهتر و بالاتری برخوردار باشند توصیه می کنم این کتاب را مطالعه فرمایید. نیاز انسان به دانستن آداب معاشرت و رفتار درست، بیش از گذشته احساس می‌شود و دانستن این آداب برای ما و اطرافیانمان سودمند خواهد بود. با فراگیری آداب معاشرت صحیح می‌توان فرزندان خود را با فرهنگ صحیح و اجتماعی پرورش داد. برای ما ایرانیان که به فرهنگ و تمدن چند هزارساله خود می‌بالیم یادآوری این نکات و پرورش فرزندانمان با این اصول ضروری‌ست. تحقیقات نشان می‌دهد بیشترین تأثیر در روند جامعه‌پذیری و فرهنگ‌پذیری انسان تا قبل از شش‌سالگی پایه‌ریزی می‌شود و این زمان را انسان بیشتر در محیط خانواده می‌گذراند. پس مادر و پدر نقش به سزایی در شخصیت روانی و فرهنگی کودک دارند. آداب معاشرت فقط مختص رفتار شما بر سر میز غذا نیست. آداب معاشرت انعکاسی از چشم‌انداز کلی شما در روابط اجتماعی و زندگی جمعی است. در اکثر مواقع تصویر و ظاهر ما بخشی از چیزی نیست که توصیف‌کننده ماست؛ بلکه "همه" آن چیزی است که ما را توصیف می‌کند؛ کسانی که چیزی در مورد ما نمی‌دانند به وسیله تنها اطلاعاتی که در دست دارند جاهای خالی را پر می‌کنند و آن چیزی نیست جز آنچه از پوشش، رفتار و کردار ما می‌بینند. فهرست مطالبمقدمهفصل اول: آداب غذا خوردنآداب غذا خوردن در بعضی از فرهنگ‌هاآداب میزبانیآداب میهمانیفصل دوم: آداب معاشرت در محیط کارآداب پوشش در محل کارآداب نامه‌نگاریفصل سوم: آداب معاشرت الکترونیکیطرز صحبت با تلفنفصل چهارم: نکته های عمومی ازآداب معاشرتچند قانون حرفه‌ای از آداب معاشرتفصل پنجم: زبان بدنسخن پایانی