more_vert کتاب چگونه حیوانات را طراحی کنیم

ادامه مطلب

closeکتاب چگونه حیوانات را طراحی کنیم

کتاب چگونه حیوانات را طراحی کنیم روش کشیدن 133 حیوان اعم از پستانداران، حشرات، آبزیان و پرندگان را به صورت گام به گام به شما آموزش می‌دهد. اگر تمامی مراحل را مو به مو و با دقت انجام دهید از نتیجه کارتان شگفت زده خواهید شد. آموزش‌های این کتاب حتی برای کسانی که تجربه‌ای در زمینه طراحی ندارند نیز مفید و کاربردی است. ممکن است در ابتدا کمی برای شما مشکل باشد، اما با کمی تمرین این مساله حل می‌شود و دیگر بدون این‌که دستتان مداد را هدایت کند بصورت اتوماتیک این طرح‌ها را به بهترین نحو می‌کشید.

more_vert کتاب پرتره‌های خلاقانه

ادامه مطلب

closeکتاب پرتره‌های خلاقانه

پدرام حکیم زاده در کتاب پرتره‌های خلاقانه، نمادهای چهره انسان را به صورت جزء به جزء واکاوی کرده و سپس 50 تصویر پرتره در اختیار شما قرار می‌دهد. در بخشی از کتاب پرتره‌های خلاقانه می‌خوانیم: در نگرش عرفانی ایرانی جایگاه خروج کلام معشوق و نفس رحمانی است. نزد شیخ محمد لاهیجی به تجلی جلالی در صور حجابی جسمانی اشاره دارد. در بسیاری از نقاشی‌ها و تندیس‌ها و حتی شعرها، همواره کوچک و بسته است که دلالت به آثار سکوت، تمعن و تفکر در شخصیت مورد نظر است. در خط شدم ز لعل لبت تا دهان تو / از قفل لعل چون در در خوشاب بست. (عطار) در ضرب المثل؛ «به دهان کسی نگاه کردن» یعنی حرف کسی را راهنمای عقل و فکر خود نمودن، استفاده از حرف دیگری کردن است. همچنین «لب بود که دندان آمده»: پدری باید کوشیده باشد تا فرزند کار آمدی به وجود آید. محصول باغ ثمره دلسوزی و مراقبت باغبان است. لب آویزان شدن: مأیوس و نا امید گشتن، به منظور و مقصود خود دست نیافتن، بسیار خسته شدن و از رمق افتادن. زیر الب: کنایه از آهسته و پوشیده سخن گفتن. شاخص‌ترین ترکیبات کاربردی در ادبیات ایران: آب دهان: پاد زهر، نیروی درمان بخش، سرزنش و ملامت. همچنین کنایه از آرزوی دل است.آب دهان انداختن: نماد تحقیر و نفرت به چیزی می‌باشد.آب دهان خوردن: کنایه از تحمل کردن است.پنبه دهان: کنایه از کم گوی، چراغپنبه دهانی به زبان دراز / با همه کس گرم سر و سوز و ساز (امیر خسرو)نکن لب: با تشک لب؛ نازک لب (دهخدا).در گلستان لطافت چو گل نو خیزش / تنک اندام و تنک پوش و تنک لب نگزید (امیر خسرو).تنگ دهان: کنایه از معشوق، دارای دهانی کوچک و زیبابا تو خو کردم و خو باز همی باید کرد / از تو‌ای تند خوی سنگ دل تنگ دهان (فرخی).دهان تنگ: دهان تنگ شیرینش مگر ملک سلیمان است / که نقش خاتم لعلش جهان زیر نگین دارد (حافظ). فهرست مطالبنمادشناسی پرتره انسانسرصورت (چهره)نقاب (ماسک)چشمچشمک (غمزه)مژه (مژگان)ابرو (حاجب)بینی (دماغ)مو (موی)زلفریشلب و دهانحنجرهزبانخنده (قهقهه)گوشگونهتصاویر پرتره‌ها

more_vert کتاب طراحی پرندگان

ادامه مطلب

closeکتاب طراحی پرندگان

مجموعه طراحی های با موضوع پرندگان با مداد سیاه

more_vert کتاب طراحی کودکان

ادامه مطلب

closeکتاب طراحی کودکان

مجموعه طراحی های با موضوع کودکان با مداد سیاه

more_vert کتاب طراحی گرافیک گشتالتی

ادامه مطلب

closeکتاب طراحی گرافیک گشتالتی

کتاب طراحی گرافیک گشتالتی (1)کتاب طراحی گرافیک گشتالتی (1) اثر پدرام حکیم زاده، همراه با 140 اثر گشتالتی به بررسی معنی و مکتب گشتالت، هنر گشتالتی و نقاشی‌ها و طرح‌های گشتالتی برای علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی می‌پردازد. گشتالت مکتبی روان‌شناسی است که در اوایل قرن بیستم در آلمان شکل گرفت. در این هنگام هنر مدرن در اروپا در حال رشد و اوج‌گیری بود، هنرمندان در آلمان و مدرسه باهاوس شیفته یافته‌های پایه‌گذاران این مکتب یعنی ماکس ورتایمر، کورت کوفکا و ولفگانگ کهلر در زمینه تجربیات ادراک بصری شده بودند. و با با اشتیاق متقابلی که روان شناسان گشتالت نیز به هنر مدرن داشتند موجب تعامل و پیوند هر‌چه بیشتر روان‌شناسی و هنر شد و در حوزه هنرهای تجاری، طراحی صنعتی، طراحی گرافیک تأثیر پایدار به جا گذاشت. مفهوم گشتالت، اولین بار در فلسفه و روان‌شناسی معاصر توسط کریستین وان اهرن فلس معرفی شد. از نظر او همه ادراک‌های شما دارای کیفیات گشتالت‌اند، اما اجزای سازنده آن‌ها فاقد این خصوصیات می‌باشند. برای مثال، فرد خطی را که از اجتماع تعدادی نقطه به وجود آمده است، می‌بیند و نه تک‌تک نقطه‌ها را. و مشابه آن این که، آدمی با گوش دادن به یک ملودی، نت‌های تشکیل دهنده آن را به صورت انتزاعی نمی‌شنود، بلکه کلیت ملودی را ادراک می‌کند. ریشه این اعتقاد به زمان‌های دور برمی‌گردد، جایی که در قرن سوم پیش از میلاد در چین بوسیله پیامی در تائوتچینگ آمده است که، هر چند یک چرخ از 20 میله ساخته شده است، اما این فضای بین میله‌هاست که شکل کلی چرخ را تعیین می‌کند. برای ساختن چرخ محورها را به هم وصل می‌کنیم؛ ولی این فضای تهی میان چرخ است که باعث چرخش آن می‌شود. در شکل‌گیری نظریه گشتالت، عقاید و افکار متفکرانی چون امانوئل کانت، جان استوارت میل، ارنست ماخ ماکس ورتهایمر موثر بوده است. در بخشی از کتاب طراحی گرافیک گشتالتی (1) می‌خوانیم: اصل بنیادین ادراک بصری است که ما را در خواندن یک ساختار تصویرپردازی شده یاری می‌رساند. خوانش یک تصویر با توجه به تضاد میان شکل و زمینه است که ممکن می‌شود. در یک تصویرپردازی، آنچه قابل تشخیص است و بیشتر به آن پرداخته می‌شود شکل و مابقی زمینه نام دارد. به عبارتی دیگر آنچه توجه ما را بیشتر جلب می‌کند شکل و غیر از آن، زمینه است. دو نکته حائز اهمیت است: اول آنکه همواره زمینه، همان پس زمینه نیست و در مواردی میان این دو تفاوت‌هایی وجود دارد؛ دوم آنکه در مواردی تشخیص میان شکل و زمینه چندان هم آسان به نظر نمی‌رسد. اشکال دو هویتی از این گونه‌اند. اشکال دو هویتی، اشکالی هستند که در آن‌ها شکل و زمینه به طور مداوم جای خود را عوض می‌کنند زیرا دارای خصوصیات و امکانات مشابه هم‌اند در اینگونه از اشکال، شکل و زمینه همدیگر را تعریف می‌کنند. به عبارتی شما با کشیدن یک شکل، زمینه را نیز می‌کشید، از این رو این دو غیرقابل تفکیک از هم‌اند. این پدیده در نماد آیینی و بسیار کهن «یین و یانگ» ریشه دارد. اما معروف‌ترین شکل دو هویتی گلدان روبین یا نیمرخ پیتروپاول روبین است. در گلدان روبین، مثبت و منفی بودن قسمت‌های شکل با یکدیگر تعویض می‌شوند و بستگی به آن دارد که به گلدان توجه کنیم یا به دو نیمرخ که روبه‌روی یکدیگرند. تعیین آنکه کدام را اول می‌بینیم بسیار دشوار است. در حقیقت می‌توان گفت که هر دو را با هم می‌بینیم. از این رو، شکل و زمینه رابطه تنگاتنگی با هم دارند. به طور کلی روابط میان شکل و زمینه با استفاده از خطای باصره، می‌تواند در راستای ایجاد وحدت، تاکید و جلب توجه مخاطب، قابلیت‌های زیادی از خود به نمایش بگذارد. بخشی از تصاویر این کتاب در باره این اصل است.

more_vert کتاب فرهنگ تصویری نمادها و اسطوره‌ها

ادامه مطلب

closeکتاب فرهنگ تصویری نمادها و اسطوره‌ها

کتاب فرهنگ تصویری نمادها و اسطوره‌ها - جلد اولدر کتاب فرهنگ تصویری نمادها و اسطوره‌ها - جلد اول اثر پدرام حکیم زاده، گزیده‌ای از اشکال و تصاویر اسطوره‌ای "نمادها و اسطوره‌ها" از فرهنگ‌های مختلف بشری گردآوری و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است. این کتاب جلد اول از فرهنگ تصویری نمادها و اسطوره‌ها است و مناسب دانشجویان رشته هنر و گرافیک است. انسان از ابتدای زندگی بر روی زمین با اشکال و تصاویری روبه‌رو بوده است که با خود رمز و رازی به همراه داشته‌اند. او در ورای پدیده‌ها و حادثه‌های طبیعی نیروی مرموزی و روحی پنهان را می‌دید که آن روح یا نیرو سبب موجودیت یا حادث شدن آن پدیده می‌شد. این اشکال و تصاویر که امروزه از آن‌ها به عنوان نماد، سمبل و اسطوره یاد می‌شود نقشی مهم در دنیای ارتباطی معاصر که جهانی تصویری است پیدا کرده‌اند. اصطلاح "سمبل" که در فارسی به "نماد" ترجمه شده است، از ریشه مصدر یونانی "سمبالین" (Symballein) به معنای "به هم پیوستن" گرفته شده است. "سمبالین" در زبان یونانی باستان به معنای «نشان» «مظهر»، «نمود» و «علامت» نیز به کار رفته است. فهرست مطالبمقدمهآدم‌ها و شمایل انسانی‌هاصورت‌ها و صورتک‌هادین و مذاهبتمدن یونان و رومتمدن امریکای لاتین (سرخپوستان، مایا، اینکا، آزتک و... )تمدن مصرتمدن شرقی (ژاپن)تمدن آفریقایی، اقوام بدویتمدن غربی و اروپایی

more_vert کتاب مسائلی از هندسه پرسپکتیو

ادامه مطلب

closeکتاب مسائلی از هندسه پرسپکتیو

کتاب مسائلی از هندسه پرسپکتیو نوشتۀ ابوالفضل مروتی، به پایه‌ای‌ترین تا دشوارترین مسائل هندسه پرسپکتیو می‌پردازد. کتاب حاضر برآیندی از کلاس هندسه پرسپکتیو (Problems Of Perspective Geometry) دوره دانشجویی و کلاس‌های تدریس ابوالفضل مروتی است. در این کتاب از ارائه مباحث تئوریک و تکراری صرف نظر شده و اساس را بر روش‌های عملی و کارگاهی قرار داده است.

more_vert کتاب مطالعه در آثار نقاشان جهان

ادامه مطلب

closeکتاب مطالعه در آثار نقاشان جهان

کتاب مطالعه در آثار نقاشان جهان (1) اثر پدرام حکیم زاده دربردارنده مجموعه‌‌ نقاشی‌هایی از هنرمندان گوناگون است که به موضوع کاهش مطالعه در جامعه امروزی می‌پردازد. در عصر حاضر ارزش‌های انسانی و اخلاقی در جهان با توجه به رشد روز افزون وسایل تکنولوژی و ضعف معنویات مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند و در معرض تهدید جدی قرار دارند. ارزش‌هایی مانند ازدواج زن و مرد، احترام به پدر و مادر، فرزندآوری و عشق به آنان، نگهداری و مراقبت از کهن‌سالان، کانون گرم خانواده و... . از آن‌جا که وسایل رسانه‌ای چه به‌صورت مکتوب و چه به‌صورت دیجیتالی می‌توانند به انسان‌ها در هر زمینه‌ای آموزش دهند نشر پدرام بر آن شده است تا این ارزش‌های اخلاقی را در همه فرهنگ‌های بشری آن هم از دید نقاشان جهان در معرض دید علاقمندان قرار دهد.

more_vert کتاب فرهنگ تصویری نمادها و اسطوره‌ها

ادامه مطلب

closeکتاب فرهنگ تصویری نمادها و اسطوره‌ها

کتاب فرهنگ تصویری نمادها و اسطوره‌ها - جلد دومدر کتاب فرهنگ تصویری نمادها و اسطوره‌ها - جلد دوم اثر پدرام حکیم زاده، گزیده‌ای از اشکال و تصاویر اسطوره‌ای "نمادها و اسطوره‌ها" از فرهنگ‌های مختلف بشری گردآوری و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است. این کتاب جلد دوم از فرهنگ تصویری نمادها و اسطوره‌ها است. انسان از ابتدای زندگی بر روی زمین با اشکال و تصاویری روبه‌رو بوده است که با خود رمز و رازی به همراه داشته‌اند. او در ورای پدیده‌ها و حادثه‌های طبیعی نیروی مرموزی و روحی پنهان را می‌دید که آن روح یا نیرو سبب موجودیت یا حادث شدن آن پدیده می‌شد. این اشکال و تصاویر که امروزه از آن‌ها به عنوان نماد، سمبل و اسطوره یاد می‌شود نقشی مهم در دنیای ارتباطی معاصر که جهانی تصویری است پیدا کرده‌اند. اصطلاح "سمبل" که در فارسی به "نماد" ترجمه شده است، از ریشه مصدر یونانی "سمبالین" (Symballein) به معنای "به هم پیوستن" گرفته شده است. "سمبالین" در زبان یونانی باستان به معنای «نشان» «مظهر»، «نمود» و «علامت» نیز به کار رفته است. فهرست مطالبمقدمهماندالاها و اشکال هندسیمعماری و بناهادین و مذاهبماه‌ها و صور فلکینمادهای غربی و اروپایینمادهای شرق (ژاپن)نمادهای اقوام بدوینمادهای ظروفنمادهای اسلامی - ایرانی