more_vert کتاب مهارت‌های تلفنی

ادامه مطلب

closeکتاب مهارت‌های تلفنی

کتاب مهارت‌های تلفنی اثری فوق‌العاده از مری ریچاردز، رهنمودها و تکنیک‌های تبدیل شدن به یک ابر کاربر تلفنی را به شما آموزش می‌دهد. بدست آوردن یک مشتری جدید نسبت به ابقای یک مشتری قدیمی هشت برابر بیشتر هزینه دارد. ابرکاربرهای تلفنی به حفظ وفاداری مشتری کمک می‌کنند. با فراگیری تکنیک‌های ضروری کتاب مهارت‌های تلفنی (The telephone skills pocketbook)، کنترل همه‌ی تماس‌های تلفنی‌تان را بدست گیرید و هر روز بهره‌ی بیشتری کسب نمایید. مری ریچاردز (Mary Richards) نویسنده‌ی این کتاب، سابقه‌ی آموزشی، بازاریابی بین‌المللی و مدیریت عمومی دارد. سال‌ها کار در طراحی و ارائه آموزش به سازمان‌های دولتی و خصوصی، جوانان و افراد مسن، افراد مشتاق یا آن‌هایی که راغب نبوده‌اند، برای وی تجربه‌ای ارزشمند فراهم نموده که وی اکنون از آن برای خلق انتشارات در زمینه‌ی مهارت‌های تجاری و منابع درسی جهت ارائه به کارآموزان بهره می‌برد. او در این اثر پیغامی محکم برای هر کسی که نیاز به نمایش تصویری حرفه‌ای و پویا از طریق تلفن دارد، ارائه می‌دهد. در حالیکه تکنولوژی‌های در حال توسعه، پیشرفت‌های مستمری را در سیستم‌ها و روش‌های ارتباطاتی فراهم می‌سازند، تلفن همچنان جزء اصلی ارتباطات تجاری است. از زمانی که تلفن از یک کالای نادر به آیتمی معمول و عادی تبدیل شده، ارتباط ما با آن تغییر یافته است و قدر این وسیله را نمی‌دانیم. ما فراموش می‌کنیم که تلفن هم ابزاری تجاری و هم وسیله‌ای برای ارتباطات است. به این ترتیب باید تلفن را به عنوان دارایی مهم و کلیدی تجاری محسوب نماییم. برخوردها، شیوه‌ها و تکنیک‌های تلفنی به طور گسترده با هم متفاوت هستند. شاید شما یک ابر کاربر باشید. در مقیاسی بین ابر کاربر تا کاربر عادی، احتمالاً شما بسته به موقعیت، حس‌تان، یا فشاری که تحت آن هستید در سطوح مختلفی می‌باشید. احتمال دارد در رسیدگی و برخورد با شکایات مشتری "فوق‌العاده" باشید ولی اگر قرار باشد تماسی برای فروش بگیرید، چند سطح پایین‌تر بیایید. یا احتمالاً وقتی کارتان بستگی دارد به تماس تلفنی یا وقتی رئیس‌تان دور و بر شما است کمتر عادی و غیررسمی باشید. در بخشی از کتاب مهارت‌های تلفنی می‌خوانیم: مطمئن شوید که با فرد صحیح سروکار دارید، سپس به حقایق بپردازید، بدون احساسات- بگویید چه می‌خواهید (پرداخت یک صورت حساب)- دریابید باید چه چیزی رخ دهد تا شما به آنچه می‌خواهید برسید (مدیر باید چک را امضا کند و تا جمعه هم نیست)- این اطلاعات را به مشخصات در مورد کسی که باید اقدام کند و اینکه این موارد چه زمانی انجام می‌شوند مبدل سازید ("پس مدیر کی برمی‌گردد، شما از او بخواهید تا چک را امضا کند و من اول وقت روز دوشنبه دوباره تماس می‌گیرم")- بیان کنید که چه اقدامات پیگیرانه‌ای را انجام خواهید داد تا مطمئن شوید که این اتفاق می‌افتد (احتمالاً شما الان گرفتارید، من جمعه زنگ می‌زنم تا یادآوری کنم)- رکورد پیشرفت کار را حفظ کنید و در صورت لزوم تماس‌های پیگیری را به صورت کتبی ثبت و نگهداری کنید.- برنامه‌تان را دنبال کنید- پایداری و استمرار نتیجه‌بخش است (اول از همه جمعه زنگ بزنید و دریابید که چک چه ساعتی امضا می‌شود، دوباره سر همان ساعت زنگ بزنید، و اگر فکر می‌کنید ضروری است یکبار دیگر هم زنگ بزنید تا چک کنید که امروز پست جک را انجام می‌دهند)- تماس بگیرید و دریافت چک را تصدیق کرده و تشکر نمایید. فهرست مطالبمقدمهاجزای اصلی کسب و کار (تجارت)اصلی یا معمول؟یک دارایی تجارینقطه ضعف تجاریارتباط شما با تلفنآیا شما همیشه یک ابر کاربر هستید؟یا گاهی یک کاربر عادی هستید؟مهارت‌های تلفنی‌تان را مورد توجه قرار دهیدابر کاربر در برابر کاربر عادیشما بعنوان کسی که ارتباط برقرار می‌کندآشنا به نظر میاید؟اصولشیوهشما بعنوان طرف تماس تماس گیرنده10 راه برای اینکه تماس گیرنده‌تان تجربه بدی از شما داشته باشدبدانید تماس گیرنده چه می‌خواهدتماس گیرنده‌ها خواهان C.A.S.H هستند10 راه برای اینکه تماس گیرنده تجربه خوبی با شما داشته باشداز انتظاراتشان فراتر رویدپاسخ به تلفناعلام حضور خوداستفاده از سیستم پاسخ دهیپاسخ دادن تماس دیگرانپیغام گرفتنوقتی تماس برای شما نیستوصل کردن تماس- مرحله 1وصل کردن تماس- مرحله 2قطع شدناولین/ آخرین تاثیرات پابرجا هستنددریابید تماس گرفتن با شما چگونه استیافتن شماره شمامتشاکیان را به مشتریان وفادار تبدیل کنیددریافت یک شکایتدریافت شکایتمدیریت پرخاشگری و بی ادبیپرس و جو و کند و کاومشتریان داخلیشما بعنوان یک تماس گیرندهمشکلاتی که ممکن است داشته باشید.تماس گرفتنتماس گرفتنسخن گفتن روی ماشین پیغام گیردستیابی به افراداگر در دسترس نبودندنگه داشتن گوشیکسب اطلاعاترسیدن به آنچه می‌خواهیدشکایت کردنمذاکره کردنبرقراری تماس تلفنی بین المللیشما بعنوان سازنده یک رابطه دوستانهده راه آسان برای اینکه کسی را از خود بیزار کنیدرابطه دوستانه = نتایجاستفاده از رابطه دوستانهراه‌های ساخت رابطه‌ای دوستانهگفتن "متشکرم"استمرارشما بعنوان یک ابر کاربرسوگند ابر کاربرانتخاب با شما استدر مورد نویسنده

more_vert کتاب قدرت کلام

ادامه مطلب

closeکتاب قدرت کلام

کتاب قدرت کلام نوشته‌ی رمضان صادقی مقدم، شیوه‌ها و تکنیک‌های مهارت و تقویت فنون بیان و سخنرانی را به شما می‌آموزد. هر فردی دوست دارد آن‌قدر خوب و با اعتماد به نفس حرف بزند که مردم به حرف‌هایش گوش کنند و او را جدی بگیرند. فن بیان یکی از کلیدهای موفقیت بسیاری از افراد می‌باشد؛ طوری که برخی با همین فن به راحتی به اهدافشان دست می‌یابند. هدف از خوب صحبت کردن، دروغ گفتن نیست یا اینکه کلمات را به گونه‌ای پیچیده کنید تا طرف مقابل دچار اشتباه شود. فن بیان با زرنگ بودن فرق می‌کند. شما می‌توانید در عین حال که فرد خوبی هستید خوب هم حرف بزنید. فن بیان در ساده‌ترین مفهوم به معنای توانایی حرف زدن است. توانایی شما در صحبت کردن هر چه زیادتر باشد یعنی فن بیان‌تان بهتر است. برای بهره‌مندی از فن بیان باید توانایی این را داشته باشید که خوب، با اعتماد به نفس و واضح صحبت کنید. با مطالعه و تمرین مطالب این کتاب به موفقیت در فن بیان دست خواهید یافت است. ارائه‌ی مطلب و سخنرانی از جمله مهارت‌های مهمی هستند که نقش مهمی در موفقیت شغلی و تحصیلی شما خواهند داشت. هر چند گاهی اوقات عنوان این دو مهارت به جای یکدیگر استفاده می‌شوند، اما در واقع مهارت ارائه‌ی مطلب، بحثی بزرگ‌تر و گسترده‌تر است و مهارت سخنرانی یکی از زیر مجموعه‌های آن محسوب می‌شود. شنونده‌ی خوبی برای دیگران بودن، فقط برای هضم و جذب دانسته‌ها، کلمات، مفاهیم و سبک رفتاری آن‌ها مفید نخواهد بود. عادت به شنونده بودن و دریافت دائمی اطلاعات از طرف مقابل سبب می‌شود که احساس طرف مقابل نسبت به روند ارائه‌ی مطلب را بهتر درک کنید و در صورت نیاز، مسیر بحث را متناسب با شرایط، آهسته‌تر و سریع‌تر کرده و یا به کلی تغییر دهید. در بخشی از کتاب قدرت کلام می‌خوانیم: یکی از متداول‌ترین ترس‌هایی که تاکنون شناخته شده ترس حین صحبت در جمع یا در مقابل گروهی از افراد است. یکی از نگرانی‌های عمدۀ هر فرد ترس از سخن گفتن در حضور جمع است. بسیاری از مردم به راحتی با هم گفتگو می‌کنند اما هنگامی که برای سخنرانی فرا خوانده می‌شوند دچار ترس و واهمه می‌گردند. برخی از افراد همین که به صحبت کردن در جمع فکر می‌کنند، دچار اضطراب و ناآرامی شده و هنگامی که در مقام عمل شروع به سخنرانی می‌کنند، خشکشان می‌زند، تپش قلبشان شدیدتر میشود، دستانشان شروع به لرزش می‌کند و به صورتی گسسته و لکنت‌وار شروع به صحبت می‌نمایند. اگر شما از ایستادن روی بلندی و صحبت کردن برای جمع می‌ترسید، بدانید که تنها نیستید. سال 1973 در جامعۀ آمریکا تحقیق جالب توجهی در زمینه موارد ترس به عمل آمد و از 2500 نفر آمریکایی خواسته شد که هر کدام فهرستی از عمده‌ترین زمینه‌های ترس خود را بنویسند. در پایان کار آنچه محققان را بسیار متعجب ساخت میزان 41 درصدی پاسخگویان بود که همگی بزرگترین مورد ترس خود را سخنرانی در برابر گروهی از مردم می‌دانستند. تا حدی که بسیاری از آن‌ها قبول چنین کاری را سرنوشتی هولناک‌تر از مرگ تلقی می‌کردند. منظور از یک جمع، 500 سهامدار عصبانی در جلسات آخر سال نیست، بلکه می‌تواند از چند فروشنده، کارمند و یا چند دوست در جشن تولد نیز تشکیل شود. فهرست مطالبمقدمهفن بیان چیست؟7 شیوه صحبت کردن که باعث می‌شود باهوش‌تر به نظر بیاییدمهارت ارائه مطلب و سخنرانی (نقشه راه درس)شناخت بهتر استرس سخنرانی و صحبت در مقابل جمعبرای تقویت فن بیان روی کدام مهارت‌ها وقت بگذاریم؟انتخاب سرعت مناسب برای بیان کلمه‌ها و جمله‌هاشناخت بهتر استرس سخنرانی و صحبت در مقابل جمعگام اول در غلبه بر استرس هنگام سخنرانیتکنیک‌های سخنرانی در جمعقبل از سخنرانی چه احساسی دارید؟مفهوم و انواع مخاطبمخاطب به مثابه یک بازاررویکرد "فرهنگ سلیقه"تفاوت در عرصه‌های استفاده از رسانه (عمومی و خصوصی)رویکرد خرده فرهنگ هارویکرد "شیوه زندگی"رویکرد "قومیت"رویکرد"جنسیت"مخاطب" هواخواه"تعریف مخاطب بر اساس کانال یا محتواسه مدل سیاست‌های ارتباطیتقسیم‌بندی مخاطبان بر مبنای تمایز متقابل بین گرایش و هدفطبقه‌بندی مخاطبان براساس کنترل مخزن اطلاعات و کنترل وقت و موضوعمخاطب سرسختتقسیم‌بندی مخاطب بر مبنای درآمدروابط مخاطب و رسانهاستفاده اجتماعی از رسانه‌هاتعریف مخاطب؛ مخاطب شناسی و رسانهتعریف مخاطبتعریف مخاطب از مخاطبدسته بندی مخاطبانانواع مخاطبانپایدارى مخاطبچالش‌هاى جدیدمخاطب شناسیرسانه چیست؟روزنامه هامجلاترادیوسینماتلویزیونماهوارهاینترنتکارکرد رسانه‌هامخاطب سنجیبا چند جمله طرف مقابلتان را جذب کنیدنتیجه‌گیریفهرست منابع

more_vert کتاب یواشکی بخوانید و محرمانه به کار بگیرید

ادامه مطلب

closeکتاب یواشکی بخوانید و محرمانه به کار بگیرید

مصاحبه به‌تنهایی، مهم‌ترین بخش، برای به دست آوردن یک شغل است. بنابراین برای انجام مصاحبه حرفه‌ای و تأثیرگذار نیاز به کسب مهارت‌هایی است که با توجه به دغدغه حامد قاسمی، در همین راستا کتاب یواشکی بخوانید و محرمانه به کار بگیرید نگارش شده است. با توجه به سال‌ها تجربۀ نویسنده در مصاحبه‌های استخدامی به‌عنوان مصاحبه‌کننده با افرادی از قشر زحمتکش کارگر گرفته تا مدیران ارشد، این موضوع را درک کرده‌ است که متقاضیانی که به‌منظور آمادگی جهت مصاحبه تنها نمونه سؤالاتی را حفظ کرده‌اند، در جلسه مصاحبه دستشان رو می‌شود زیرا مصاحبه‌کنندگان با درک این موضوع مسیر سؤالات مصاحبه را تغییر داده و به‌صورت هدفمند سؤالاتی را جایگزین می‌کنند و درنهایت عدم توانایی آنان نیز آشکار می‌گردد. فصل‌های کتاب یواشکی بخوانید و محرمانه به کار بگیرید، بر اساس نیاز شما در بخش‌های: خیلی قبل از مصاحبه، روزهایی قبل از مصاحبه، در زمان مصاحبه و بعد از مصاحبه طراحی‌شده است. اگر از افراد موفق در هر شغلی در خصوص جلسه مصاحبه استخدامی‌شان سؤال شود اکثر آن‌ها از جلسه مصاحبه به‌عنوان به‌یادماندنی‌ترین لحظات زندگی خود یاد می‌کنند. حتی با گذشت سالیان سال مصاحبه‌گر خودشان را به یاد داشته و سؤالات مطرح‌شده و پاسخ‌های خودشان و نیز حالات و چهره مصاحبه‌گر را در برخی از موارد با جزئیات شرح می‌دهند. زیرا همه به‌خوبی به نقش مصاحبه در فرآیند استخدام، آگاهی داشته و به این درک رسیده‌اند که گذر از مصاحبه مهم‌ترین عامل برای به دست آوردن یک شغل است. در بخشی از یواشکی بخوانید و محرمانه به کار بگیرید می‌خوانیم:اگر از مصاحبه استخدامی لذت نبرید باید خودتان را از پیش بازنده بدانید؛ و حتماًً این را به‌عنوان یک اصل باور کنید. هر مصاحبه احتمالاً حدود یک ساعت زمان می‌برد. با این نگرش به جلسه مذکور بروید که همین زمان محدود، از سرنوشت‌سازترین ساعت‌های عمرتان محسوب شده و آینده شما را تضمین می‌کند. پس اگر به دستاوردهای مصاحبه بیاندیشید پی می‌برید، ارزش آن را دارد که به‌قدر نیاز با آموزش‌های کاربردی بر استرس خود غلبه کرده و آینده خود را به بهترین شکل رقم بزنید. فهرست مطالبورودیهفصل آخر!: این فصل را در انتها بخوانید.مصاحبه شما به‌یادماندنی خواهد ماندمهارت، مقدم بر دانشاهداف انجام مصاحبه‌های استخدامیاحتمالاً شما به یکی از دلایل زیر برای مصاحبه استخدامی دعوت می‌شویدگزیده‌ای از نمونه سؤالات مصاحبه‌های استخدامیمناسب‌ترین پاسخ‌ها در صورت سابقه اخراج از محل کار قبلیوضعیت متقاضیان استخدام در مصاحبه‌های استخدامیفصل اول: خیلی قبل از مصاحبهاسترس، اضطراب و شاید هم ترسنکته امیدوارکننده در داشتن استرسبه‌وسیله استرس ارزیابی می‌شویدنتایج استرس را می‌توانید در موارد زیر ببینیدطراحی سؤالشناخت ویژگی‌های شخصیتی و کاری هر شغلراهکارهایی برای جوانان کم‌سابقهنکاتی در مورد نیروهای جوانخود اصلی شما کیست؟اصل کلیدی انتخاب شغلافرادی که سابقه فعالیت در مشاغل غیر مرتبط دارند این‌گونه اقدام کنندچطور جذاب به نظر برسیماعتمادبه‌نفسدیکته نانوشته غلط نداردچگونه با این شغل آشنا شدید؟متقاضیانی که به سطح شغلی پایین‌تر از شغل قبلی راضی می‌شوندافرادی که حرفه‌های مختلفی را تجربه کرده‌اندبا فراگیری نکات زیر خود را برای تغییر حرفه آماده کنیدتأثیر خوش‌صحبتیافرادی که حرفه‌ ها‌ی مختلفی را تجربه کرده‌اندبا فراگیری نکات زیر خود را برای تغییر حرفه آماده کنیدتأثیر خوش‌صحبتیانواع مصاحبه‌های استخدامیضرورت دانستن انواع مصاحبه‌های استخدامیمصاحبه استخدامی ازنظر ساختارمصاحبه کلیشه‌ایمصاحبه آزادمصاحبه ترکیبیمصاحبه‌های توأم با فشار عصبی:مصاحبه استخدامی به لحاظ شکلیمصاحبه فردبه‌فردمصاحبه‌های گروهیمصاحبه‌های گروهی چند نفر با یک نفرمصاحبه رفتار محورمصاحبه به‌قصد مذاکرهمصاحبه کنترل‌شدهشخصیت کاریزماتیک داشته باشید.نحوه نگارش و بیان رزومه کاریاجزاء رزومهبررسی پست‌های قبلی (مدیران)رفتار مدیر در قبال افراد زیرمجموعه و ارباب‌رجوعکشمکش بین افرادهوش سازمانیمیزان تحمل یک مدیر در برابر ناملایماتتوانایی رهبریمیزان آستانه تحملفصل دوم: روزهایی قبل از مصاحبههدف از مصاحبه استخدامیبه شغلتان اعتبار دهید.جایگاه شما نسبت به رقبامثل مصاحبه‌گر رفتار کنید.ویژگی‌های افراد برون‌گرا و درون‌گراتأثیر شناخت مصاحبه گرانراه‌های شناخت مصاحبه‌گروسایل موردنیاز در جلسه مصاحبه استخدامیوضعیت فرهنگینحوه پی بردن به فرهنگ غالب در سطح شهرفصل سوم: در زمان مصاحبهموقع انتظارمصاحبه‌کننده خود را بهتر بشناسیدپوشش در مصاحبه استخدامیاستفاده از عطروقت‌شناسی در روز مصاحبهموقع ورودتأثیر برخورد اولیهقدرت زبان بدنچشم دوختن به‌طرف مقابلحین مصاحبهقرار نیست همه حقایق را بگویید!احتیاجات خود به شغل موردنظر را نشان ندهید.کاربردی کردن تجربه کاریمصاحبه‌گرانی که خودشان را برای پیچاندن شما تجهیز کرده‌اندسناریو از پیش تعیین‌شدهاز نقاط ضعفتان پلی برای پیروزی بسازیدفقط خودت نباش!پاسخ به یک سؤال تکراری: درباره خودتان بگویید.استفاده از سؤال غیرمستقیمدلیلی برای اخراج شدناعتبار مدرک تحصیلی!چه میزان در فعالیت‌های گروهی شرکت داشته‌اید؟چرا بیکاری؟در لیست تعدیل نیرو بودمچطور می‌توان حس همدردی در مصاحبه‌کننده ایجاد کرد؟نبایدهای مصاحبه‌های استخدامیاستفاده از تلفن همراه ممنوع می‌باشد.پرسیدن از رفاهیات ممنوعرعایت ادب در جلسه مصاحبهببینید مصاحبه‌گر از چه چیزی خوشش می‌آیدنکاتی در خصوص نحوه پاسخ گویی به سؤالات مصاحبه گرانزمان ترک مصاحبهخروج راهبردیگل زدن در وقت اضافهفصل چهارم: بعد از مصاحبهمذاکره بر سر پولکشف قیمت بازاریچه قیمتی مناسب است؟نحوه پیگیری پس از مصاحبه استخدامی

more_vert کتاب بدن سخن می‌گوید

ادامه مطلب

closeکتاب بدن سخن می‌گوید

کتاب بدن سخن می‌گوید نوشته‌ی جو ناوارو و ماروین کارلینز، ارتباط غیر کلامی، زبان ایما و اشاره و نحوه‌ی درک حالات افراد را توضیح می‌دهد. بر خلاف بسیاری از کتاب‌های دیگر در مورد رفتار غیر کلامی، اطلاعات ارائه شده در کتاب بدن سخن می‌گوید (What every BODY is saying) براساس حقایق علمی و یافته‌های امتحان شده‌ی میدانی به جای عقاید فردی و فرضیات ذهنی است. عموم مردم فکر می‌کنند که زبان بدن فقط برای مجریان تلویزیونی، بازیگران، نیروی پلیس یا کارآگاهان کاربرد دارد، در صورتی که زبان بدن، زبان خاموش هر انسان است که ناگفته‌های هر شخص را به صورت فیزیکی به بدن انتقال می‌دهد که ما این انتقال را هر روز با چشم‌ها و بدنمان حس می‌کنیم؛ اما کمتر به مفهومش دقت می‌کنیم. در این اثر موضوعی مطرح می‌شود که در کتاب‌های منتشر شده‌ی دیگر اغلب اوقات نادیده می‌گیرند: «نقش بسیار مهم سیستم اعضا و جوارح مغز انسان برای درک و استفاده‌ی موثر از سرنخ‌های غیر کلامی.» این کتاب را بخوانید و اطلاعات غیر کلامی‌تان را افزایش بدهید. شما می‌توانید بر زبان ساکت بدن مسلط باشید. خواه به‌ دلیل پیشرفت در شغلتان زبان غیر کلامی را مطالعه کنید و خواه به‌ سادگی به‌ دلیل بهتر سر کردن با دوستان و خانواده‌تان، در هر دو حالت این کتاب برای شما طراحی شده است. با خواندن کتاب بدن سخن می‌گوید احساسات و رفتارها را رمزگشایی و از مشکلات پنهان اجتناب کنید و به دنبال رفتارهای فریبکارانه بگردید. همچنین خواهید آموخت چطور حالات و رفتار بدنتان بر طرز تفکر رئیس، خانواده، دوستان و غریبه‌ها تأثیر می‌گذارد. شما خواهید فهمید: - غرایز، محرک حالات و رفتار بدن هستند.- چرا صورت کمترین احتمال را برای سنجش احساسات حقیقی فرد دارد؟- شست، پاها و پلک‌ها چه چیز را در مورد روحیات و انگیزه‌ها افشا می‌کند؟- قدرتمندترین رفتارهایی که اعتماد به نفس و احساسات واقعی ما را نشان می‌دهند، کدام است؟- رفتارهای غیر کلامی ساده به سرعت اعتماد ایجاد می‌کند.- رفتارهای غیر کلامی به سرعت اقتدار را منتقل می‌کند.این کتاب که مملو از نمونه‌ها و تجربه‌های حرفه‌ای است، شیوه‌ی جدید قدرتمندی برای جهت‌‌یابی در جهان ارائه می‌کند. جو ناوارو (Joe Navarro) فرد مهمی است که علاوه‌ بر افشای قاتل یخ‌شکن، طی بیست‌وپنج سال فعالیت در دایره‌ی پلیس تجسس، هزاران مجرم از جمله «جاسوس‌های حرفه‌ای» را دستگیر کرده است. او چطور توانست این کار را انجام بدهد؟ اگر از او بپرسید، به‌ آرامی جواب می‌دهد: «این کار را مدیون توانایی خواندن زبان بدن دیگران هستم.» جو تمام وقتش را برای بررسی، بهبود بخشیدن و به‌ کار بردن علم ارتباطات غیرکلامی سپری کرده است، اظهارات صورت، حالت‌های تصنعی، حرکات فیزیکی، فاصله‌ی بدن، لمس کردن، حالت بدن، حتی لباس پوشیدن، تا رمزگشایی کند مردم به چه‌ چیز فکر می‌کنند، قصد دارند چگونه رفتار کنند و آیا اظهارات آن‌ها صحت دارد؟ در هر صورت این موضوع برای شما خوانندگان، خبر خوبی است، چون همان دانش غیر کلامی که جو برای استاد شدن در «دستگیری جاسوس»، «دروغ‌سنجی انسان» و مربی‌گری در دایره‌ی پلیس تجسس به آن اتکا کرده است، چیزی است که به شما خواهد گفت تا بتوانید احساسات، افکار و نیات اطرافیان خود را بهتر بفهمید. جو به‌ عنوان یک نویسنده و تعلیم‌ دهنده‌ی معروف، به شما خواهد آموخت چطور مثل یک متخصص مشاهده و رفتارهای غیرکلامی دیگران را رمزگشایی کنید تا بتوانید تعامل موفق‌تری با آن‌ها داشته باشید. برای کسب‌وکار یا سرگرمی، این دانش و آگاهی، زندگی شما را غنی می‌کند. در بخشی از کتاب بدن سخن می‌گوید می‌خوانیم: هنگام بررسی رفتار و حالات بدن، اغلب افراد مشاهده‌شان را از بخش بالایی بدن فرد (صورت) شروع می‌کنند و پایین می‌آیند. برخلاف این واقعیت که صورت بخشی از بدن است، اغلب اوقات برای بلوف زدن و پنهان کردن احساسات واقعی استفاده می‌شود. راهکار من مخالف این است. من که هزاران مصاحبه انجام داده‌ام، یاد گرفته‌ام اول روی پاهای مظنون تمرکز کنم؛ سپس در طی مشاهداتم به‌ سمت بالا حرکت کنم تا وقتی که سرانجام همه‌ی حرکات صورت او را ارزیابی کنم. هنگامی که سخن از صداقت به میان می‌آید، حرکت از پاها به‌ سمت سر یعنی صداقت کاهش یافته است. متأسفانه، ادبیات اجرای قانون طی شصت سال گذشته، شامل تمرکز بر صورت هنگام انجام مصاحبه یا تلاش برای خواندن ذهن افراد بوده است. چیزی که خواندن صادقانه را پیچیده‌تر می‌کند، این واقعیت است که اغلب مصاحبه کنندگان با اجازه دادن به مصاحبه‌ شوندگان برای پنهان کردن پاهایشان زیر میز، کار را پیچیده‌تر می‌کنند. دلیل خوبی برای ماهیت پر فریب اظهارات صورت ما وجود دارد. ما با صورتمان دروغ می‌گوییم چون این کاری است که از بچگی به ما آموخته‌اند تا انجام دهیم. وقتی صادقانه به غذایی که والدینمان پیش رویمان گذاشته‌اند، واکنش نشان می‌دهیم، آن‌ها غر می‌زنند: «خودت را این شکلی نکن» و می‌گویند: «وقتی پسر عموهایت می‌آیند، حداقل شاد به‌ نظر برس» و شما یاد می‌گیرید به‌ زور لبخند بزنید. والدین و جامعه به ما می‌گویند برای هماهنگی با اجتماع با صورتمان چیزی را پنهان کنیم، فریب دهیم و دروغ بگوییم. بنابراین، تعجبی ندارد که در انجام این کار، ماهر می‌شویم، آن‌قدر خوب که در واقع در یک گردهمایی خانوادگی چهره‌ای شاد به خود می‌گیریم، تا آن‌جا که ممکن است به‌ نظر برسد اقوام همسرمان را دوست داریم؛ اما در واقع فکر می‌کنیم چه کاری کنیم که زودتر از پیش ما بروند. فهرست مطالبتشکر و قدردانیپیشگفتارمی‌بینم به چه‌چیز فکر می‌کنیدفصل یک: مسلط شدن بر اسرار ارتباطات غیرکلامیارتباطات غیر کلامی چیست؟استفاده از رفتار غیر کلامی برای ارتقای زندگیتسلط یافتن بر ارتباطات غیر کلامی مستلزم مشارکت استپیروی از ده فرمان برای مشاهده و رمزگشایی موفقیت‌آمیز ارتباطات غیر کلامیتعیین رفتارهای غیر کلامی مهم و معنای آن‌هازنگ‌ها برای که به صدا در می‌آیدفصل دوم: زیستن میراث دست و پامغز بسیار دقیق اعضا و جوارحپاسخ‌های اعضا و جوارح ما، سه نوع رفتار غیر کلامیپاسخ انجمادپاسخ فرار (گریز)پاسخ جنگراحتی، ناراحتی و آرام‌بخش‌هااهمیت رفتارهای آرام‌بخشانواع رفتارهای آرام‌بخشرفتارهای آرام‌بخش مربوط به گردنرفتارهای آرام‌بخش مربوط به صورترفتارهای آرام‌بخش مربوط به اصواتزیاد خمیازه کشیدنساییدن ران‌هاهواکشدر آغوش گرفتن بدن توسط خود فرداستفاده از آرام‌بخش‌ها برای مؤثرتر خواندن ذهن افرادنکته‌ی پایانی در مورد میراث اعضا و جوارحمانفصل سوم: کمک گرفتن از حرکات پاهارفتار غیر کلامی پاهایادداشت تکاملی «پا»صادق‌ترین بخش بدن مارفتارهای غیرکلامی قابل توجه مربوط به پاهاوقتی پاها به‌سوی یک فرد یا شیء یا برای فاصله گرفتن تغییر جهت می‌دهندچنگ انداختن به زانورفتارهای شدید کششی و حرکت پاها مخالف جاذبه‌ی زمیناز هم فاصله دادن پاها (ساق پاها)ضرورت اجرای نمایش مربوط به قلمرونمایش راحتی زیاد با پا و ساق پانمایش پاها طی رابطه‌ی دوستانهنیاز ما به فضاسبک راه رفتنپاهای همکاری‌کننده در مقابل پاهای غیر همکاری‌کنندهتغییر قابل توجه شدت حرکت پاانجماد پا (بی‌حرکت شدن)قفل کردن پاها و ترک کردنجمع‌بندیفصل چهارم: نکات نیم‌تنهرفتارهای غیرکلامی نیم‌تنه، باسن، سینه و شانه‌هارفتارهای غیر کلامی مهم شامل نیم‌تنه، باسن، سینه، شانه‌ها و خم شدن نیم‌تنهانکار شکمی و رویارویی شکمیسپر نیم‌تنهتعظیم نیم‌تنهتزیین نیم‌تنهخود را درست کردنگشاد شدن (ولو شدن) نیم‌تنهباد انداختن به سینهبرهنه کردن نیم‌تنهرفتار تنفس و نیم‌تنهشانه بالا انداختننمایش‌های ضعیف شانهنکته‌ی نهایی در مورد نیم‌تنه و شانه‌هافصل پنجم: دانش در دسترسرفتار غیر کلامی بازوهارفتارهای غیر کلامی قابل توجه شامل بازوهاکنار کشیدن بازوهامحدودسازی حرکت بازواستفاده از سرنخ‌های بازو برای ارزیابی روحیه یا احساساتسرنخ‌های بازو که افراد را مجزا می‌کند (ایزوله)نمایش‌های قلمروی بازوهادست به کمراثر کلاهکحالت تصنعی غالبرفتار بازوها در رابطه‌ی همسرانتزیینات و مصنوعات روی بازوهابازوها به‌عنوان مجراهای محبت و عاطفهچند نکته‌ی پایانی درباره‌ی رفتار غیر کلامی بازوهافصل ششم: چنگ زدنرفتار غیر کلامی دست‌ها و انگشتانچگونه ظاهر و رفتار غیر کلامی دست‌ها بر دریافت بین فردی تأثیر می‌گذارد؟حرکات کارامد دست، اعتبار و قدرت ترغیب ما را افزایش می‌دهدپنهان کردن دست‌ها تأثیر منفی می‌گذارد: آن‌ها را قابل مشاهده نگه داریدقدرت دست دادناز حالت‌های تصنعی دست که دیگران را می‌رنجاند، اجتناب کنیدهنگام استفاده از رفتارهای خودآرایی از طریق دست‌ها محتاط باشیدظاهر فیزیکی دست‌هایتانیاد بگیرید چطور دست‌های عرق کرده را مدیریت کنیدخواندن رفتار غیر کلامی دست‌هادست‌های عصبی پیغام مهمی را می‌فرستدنمایش دست‌ها هنگامی که اعتمادبه‌نفس بالاستنمایش‌های شستنمایش اعتمادبه‌نفس بالا، جایگاه بالا با طرز قرار دادن انگشت شستنمایش اعتماد کم، جایگاه پایین با طرز قرار دادن انگشت شستقاب گرفتن قسمت پایین جلوی بدننمایش استرس یا اعتمادبه‌نفس پایین با دستچند نکته‌ی پایانی در مورد رفتار غیر کلامی دست‌ها و انگشتانفصل هفتم: نقاشی رنگ و روغن ذهنرفتارهای غیر کلامی صورتنمایش‌های احساسی مثبت و منفی صورتتفسیر رفتار غیر کلامی چشم‌هاانقباض مردمک و چپ کردن چشم به‌عنوان شکلی از انسداد چشمبستن چشم چگونه اتفاق می‌افتددرک رفتارهای غیر کلامی دهاننمایش‌های زباندیگر رفتارهای غیر کلامی صورتنکات نهایی در مورد صورتفصل هشتم: آشکار ساختن فریببا احتیاط پیش برویددروغ و فریب: موضوع شایان بررسیراهکاری جدید برای آشکار ساختن نیرنگ و فریبدو الگوی رفتاری غیر کلامی اصلی برای تشخیص دروغگوییرفتارهای غیر کلامی خاص برای تشخیص دروغگوییفصل نهم: چند نکته‌ی نهایی

more_vert کتاب هنر بحث و مناظره: راهکارها و عبارات کلیدی در اقناع مخاطب

ادامه مطلب

closeکتاب هنر بحث و مناظره: راهکارها و عبارات کلیدی در اقناع مخاطب

کتاب هنر بحث و مناظره: راهکارها و عبارات کلیدی در اقناع مخاطب نوشتۀ ژرار وینیه، در واقع تلاشی برای آموزش مدیریت کلام در گفتگو، مذاکره، سخنرانی و مناظره است. در بسیاری از موقعیت‌های زندگی روزمره برای تصمیم‌گیری و توافق با دیگران نیاز جدی به ارتباط، گفتگو، سخنرانی، مصاحبه، مذاکره یا حتی مناظره است. در این موقعیت‌ها، لازم می‌آید تا طی روندی خاص و با رعایت آداب و ترتیب منطقی، مجموعه‌ی افکار خود را در معرض قضاوت دیگران قرار دهیم. در مجالس، گردهمایی‌ها، کنفرانس‌های کلاسی، مناقشات سیاسی، گفتگوهای صنفی، جلسات اداری با همکاران، مذاکرات بازرگانی و بسیاری موارد دیگر، روابطی برقرار می‌شود که مستلزم رعایت اصول و آداب کلامی است. البته در برخی از این موارد، فاکتورهای جانبی، از قبیل ظواهر و شخصیت خود فرد، استفاده از نقشه، تصویر و فیلم، سطح فهم مخاطبان و غیره نیز اهمیت شایانی در موفقیت گوینده دارند، اما عناصر کلامی همچنان رکن اصلی فرآیند اقناع مخاطب است. در این راستا، روان‌شناسی، منطق، دستور زبان و صنایع کلامی در کنار همدیگر به شکل‌گیری نظم و سازماندهی مجموعه اندیشه‌ها کمک می‌کند. ژرار وینیه (Gerard Vigner) در کتاب هنر بحث و مناظره: راهکارها و عبارات کلیدی در اقناع مخاطب (Parler et convaincre) با بررسی نمونه‌هایی از گفتگوهای محترمانه‌ی رسمی، مهارت‌های کلامی لازم را برای این کار مشخص نموده، عبارات و کلمات کلیدی را برجسته‌نویسی می‌کند. در پایان هر گفتگو، مذاکره‌ی رسمی یا عامیانه، جلسه‌ی سخنرانی، کنفرانس علمی، یا حتی پس از مطالعه‌ی یک کتاب و خواندن یک مقاله، جزئیات به فراموشی سپرده می‌شوند و آنچه می‌ماند، قضاوت مخاطب با دو کلمه است، قبول یا غیر قابل قبول؟ درست یا غلط؟ این قضاوت تا اندازه‌ی زیادی به میزان موفقیت ما در مهندسی سازمان کلام بستگی دارد. فهرست مطالبمقدمه مترجمبخش 1: سازماندهی کلام1– شیوه‌ی طرح مسئله2– توضیح منظور 13– توضیح منظور 24– شرح و تفضیل5– مثال زدنبخش 2: رفتارهای کلامی1– اظهار نظر2– حق دادن به دیگران3– کوچک شمردن (کم اهمیت جلوه دادن)4– حاشا و انکار5– متقاعد کردن6– اطمینان دادن7– توضیح تفاوت‌ها (فرق گذاشتن)8– طرح احتمالات9– مداخله در بحثبخش 3: مهارت‌های راهبردی1– بحث و مناظره2– تاثیرگذاری، ترغیب و تشویق3– منصرف کردن (تغییر تصمیم مخاطب)

more_vert کتاب مهارت‌های کنفرانس و دفاع دانشجویی

ادامه مطلب

closeکتاب مهارت‌های کنفرانس و دفاع دانشجویی

با کتاب مهارت‌های کنفرانس و دفاع دانشجویی، به تالیف احسان رضازاده، مهارت‌های ارائه (کنفرانس) و دفاع دانشجویی را فراگرفته و علاوه بر آن مهارت‌های ارتباطی خود را ارتقاء دهید، روابط خود را بهبود ببخشید و اعتمادبه‌نفس را در تمام ابعاد زندگی‌تان گسترش دهید تا بهترین کنفراس‌ها را داشته باشید. مهارت‌های کنفرانس و دفاع دانشجویی از آن جمله مهارت‌هایی است که یادگیری آن در دوران دانشجویی شما را به شدت جلو انداخته و موفقیت‌های حرفه‌ای یا اجتماعی شما را در آینده امکان پذیر می‌سازد. با استفاده از کتاب مهارت‌های کنفرانس و دفاع دانشجویی و یادگیری مهارت سخنرانی در دوران دانشجویی، اتفاقات بسیار خوبی را در آینده می‌توانید رقم بزنید. علاوه بر کار روزانه در زندگی اجتماعی و شخصی، شما دائماً یا در حال سخنرانی هستید، یا نظر دیگران را می‌شنوید و یا سعی می‌کنید دیگران را تحت تأثیر قرار دهید و آن‌ها را با نظر خودتان متقاعد کنید. یقیناً فردی که بتواند در دوران دانشجویی توجه دیگران را به خود جلب کند، اعتمادبه‌نفس بالایی داشته باشد و برای مهارت‌های خودش زحمت بکشد، در آینده موفقیت‌های چشم‌گیرتری خواهد داشت. به جرئت می‌توان گفت با بخش «اشتباهات متداول در کنفرانس‌ها و دفاع‌های دانشجویی» که در کتاب آورده شده و برای نوشتن این بخش، بیش از 200 کنفرانس و دفاع دانشجویی را از نزدیک تحلیل و بررسی شده، دیگر شما در دام‌های ارائه دانشجویی نمی‌افتید و به راحتی می‌توانید کنفرانس یا دفاعی که دارید را ارائه دهید. چه اندازه روی مهارت‌های کلامی و خوب صحبت کردن با ما کار شده است؟ نهایتاً زنگ انشا و نوشتن داشتیم و اوضاع نوشتن ما را می‌بینید... برای نوشتن یک درخواست هم انتظار داریم یکی برایمان املا بگوید. اما اگر امروز برای این ضعفی که در اغلب ما وجود دارد اقدام نکنیم، مقصر اصلی آن خود ما خواهیم بود و هرآنچه سرمان می‌آید از خود ماست.

more_vert کتاب هفت چالش: نکته‌ها و تمرین‌هایی برای برقراری ارتباط موثر و مشارکتی

ادامه مطلب

closeکتاب هفت چالش: نکته‌ها و تمرین‌هایی برای برقراری ارتباط موثر و مشارکتی

کتاب هفت چالش: نکته‌ها و تمرین‌هایی برای برقراری ارتباط موثر و مشارکتی نوشتۀ دنیس ریورز، هفت راه را پیش پای شما می‌گذارد که از طریق آن‌ها مکالمات خود را به‌ گونه‌ای هدایت کنید که هم برای شما و هم برای طرف مقابل رضایت‌بخش‌تر باشد. این هفت راه، برگرفته شده از تجارب مدرسان و محققانی است که در حوزه ارتباطات فعالیت می‌کنند. هر چند که این هفت مهارت دربرگیرندۀ همۀ آنچه که یک فرد باید برای صحبت کردن، گوش‌ دادن و رفع تضادها بداند نیست؛ دنیس ریورز (Dennis Rivers) بر این اعتقاد است که این مهارت‌ها بخش عمده‌ای از ضروریات را دربرمی‌گیرند و لذا نقطه شروع خوبی محسوب می‌شوند. حوزۀ ارتباطات بین فردی از عارضه‌ای رنج می‌برد که نویسنده نام آن را «دردسر غنا» گذاشته است. این حوزه از نظر توصیه‌ و نصیحت غنی است ولی فکر نمی‌کنم فردی پیدا شود که بتواند همۀ آن‌ها را به ‌کار بندد. بنابراین آنچه در پس همۀ این توصیه‌ها و نصایح مطرح است مسئله اولویت‌هاست: چه موضوعی از همه مهم‌تر است و باید در کانون توجه قرار گیرد؟ چه اقداماتی بیشترین تأثیر مثبت را روی زندگی افراد خواهد داشت؟ کتاب هفت چالش (The seven challenges) حاصل تلاش نویسنده برای پاسخگویی به این سؤالات است. هدف دنیس ریورز در وحله نخست گردآوری نکاتی است که به تأیید بسیاری از صاحب‌نظران دربرگیرندۀ مهم‌ترین اصول ارتباطات بین‌فردی است. در وحله بعد می‌خواهد این اصول را به ‌گونه‌ای بیان کند که هم آسان به خاطر سپرده شوند و هم در کنار هم قرار دادن و به ‌کار بستن آن‌ها راحت باشد. عمدۀ مطالبی که در این کتاب به آن‌ها اشاره می‌شود، سال‌هاست که بر همگان آشکار است اما این بدان معنا نیست که همگان قادر به بهره بردن از آن‌ها بوده‌اند. این کتاب تلاشی است برای پرکردن خلأ میان آنچه می‌دانیم و آنچه انجام می‌دهیم. دنیس ریورز در این کتاب به هفت مهارت قوی، ثمربخش و چالشی اشاره خواهد کرد. این هفت گام، گام‌هایی بوده‌اند که به خود نویسنده در امر برقراری ارتباط با دیگران کمک کرده‌اند و خلأهایی که در روابط خانوادگی‌اش ایجاد شده بود را پر کرده‌اند. از ‌آن ‌جا که یک مکالمه، حاصل ایفای نقش هر دو طرف است، چنانچه شما تغییری مثبت را در نحوه گوش‌ دادن و صحبت کردن خود اعمال کنید، می‌توانید «دست‌ تنها» کیفیت مکالمات خود را تغییر دهید. اقدامات شرح‌ داده‌ شده در این کتاب، هفت مثال از تغییراتی است که همیشه به دنبال آن بوده‌ایم. در بخشی از کتاب هفت چالش می‌خوانیم: ممکن است اتفاقات خیلی بدی بیافتد. در طی سال‌های اخیر تراژدی‌های متعددی به وقوع پیوسته که نشان می‌دهند مکالمات خشن، زورگویانه و نامطبوع تا چه حد می‌توانند فاجعه‌بار باشند. در سایت عملیاتی فضاپیمای چلنجر یکی از مهندسان به مدیران هشدار داد که هوای سرد، ممکن است باعت نقص عملکرد بعضی قسمت‌های موشک شود ولی مسئولین با «بی‌تفاوتی» از کنار این امر گذشتند و چهار فضا‌نورد جان‌شان را بر اثر فاجعه چلنجر از دست دادند. یک هواپیمای مسافربری حین برخواستن از زمین سقوط کرد و تمام سرنشینانش کشته شدند چون خلبان این هواپیما، کمک خود را به‌ زور وادار کرده بود که علی‌رغم یخ‌زدگی بال‌ها، هواپیما را به پرواز در بیاورد. و همچنین یکی از ماجراهای تکراری که همه‌روزه در آمریکا شاهد آن هستیم این است که نوجوانانی که در مدرسه مورد تحقیر قرار گرفته‌اند به مدرسه برمی‌گردند و همکلاسی‌ها و معلمان‌شان را به قتل می‌رسانند. این موارد و مواردی از این دست آشکارا به ما می‌گویند به نفع خودمان است که راجع ‌به نیات مطبوع و مطلوب محاوره‌ها بیشتر بدانیم. اگر می‌بینید که خودتان در تعاملات روزمره و برای رسیدن به مقاصد خود به‌ کرّات از روش‌ها و رفتارهایی مشابه آنچه در مثال‌های فوق بدان اشاره شد استفاده می‌کنید و یا در تعامل با افرادی هستید که اینگونه رفتار می‌کنند، بهتر است با یک متخصص یا مشاور مشورت کنید. فهرست مطالبمقدمه و کلیات: پیدایش کتاب حاضر، جستجو به دنبال چالش‌های هفتگانه ‌و فایدۀ سبک مشارکتی در گوش‌ دادن و صحبت کردنچالش اول: گوش ‌دادن با دقت و حساسیت بیشترتمرین 1 1: گوش دادن فعالتمرین 2 1: درس گرفتن از گذشته با ابزارهای حالچالش دوم: توضیح مقصودتان و دعوت از دیگران برای موافقتتمرین 1 2: توضیح دادن نوع محاورۀ مورد تمایل‌تانتمرین 2 2: بررسی و شناخت نیات و مقاصد مسئله‌ساز در محاوره‌هاچالش سوم: ابراز عقاید به‌ گونه‌ای شفاف و کاملتمرین 3: بررسی پیام‌های پنجگانهگفتار 1 3: بیان آنچه در دل داریدگفتار2 3: مشاوره با دوستان و پیام‌های پنجگانهچالش چهارم: تبدیل گله‌ها و انتقادات به درخواست و خواهشتمرین 1 4: کار بر روی موقعیت‌های گوناگون در زندگی‌تانگفتار و تمرین 2 4: رها کردن ترسگفتار و تمرین 2 4: (ادامه)گفتار و تمرین3 4: 10 توصیه ضروری برای ارتباط مشارکتیگفتار و تمرین 3 4: (ادامه)چالش پنجم: پرسیدن سؤالات بازتر و خلاق‌تربخش اول: پرسیدن سؤالات بازترتمرین 1 5: استفاده از سؤالات برای نیل به اهدافتمرین 2 5: تبدیل سؤالات بله یا خیریبخش دوم: پرسیدن سؤالات خلاق‌ترتمرین 3 5: تقویت خزانۀ سؤالات خلاقگفتار 1 5: سؤالات بنیادین برای موقعیت‌های بحرانیچالش ششم: بیان سپاس قدردانیقدرت تشکر و قدردانیبررسی بعد عمیق‌تر قدردانیتمرین 1 6: اتفاقاتی که باید به خاطر آنها شکرگزار بودبررسی سه بخش قدردانیتمرین 2 6چالش هفتم: تمرکز بر یادگیری: اعمال مبتنی بر شش چالش قبل را تبدیل به بخشی از کارهای روزمره خود کنید.گفتار 1 7: در باب قدرت ارتباطاتگفتار 2 7: در باب قدرت ارتباطاتگفتار 3 7: در باب قدرت ارتباطات

more_vert کتاب سخنرانی انگیزشی

ادامه مطلب

closeکتاب سخنرانی انگیزشی

در کتاب سخنرانی انگیزشی اثر احمد معین، شما با نحوه اجرای سخنرانی و ایجاد انگیزش آشنا می‌شوید تا بتوانید در ارتباطات خود بهتر عمل کنید، با استفاده از آن بتوانید به صورت انگیزشی درک و یادگیری را چند برابر کنید و موفقیت خود را در سخنرانی و صحبت‌های خود چند برابر کنید. خوب صحبت کردن و فهماندن آن به دیگران کاری بسیار مهم و ضروری است؛ مهارت خوب صحبت کردن را باید به خوبی یاد بگیرید تا بسیار راحت بتوانید خوب صحبت کنید و بتوانید آنچه را که در ذهن دارید به خوبی انتقال دهید. این مسئله‌ای است که بسیاری از افراد جامعه با آن روبه‌رو هستند و نمی‌توانند به خوبی صحبت کنند و پیام خود را انتقال دهند و در تعاملات خود دچار مشکل می‌شوند. پس با دانستن این موضوع کتاب سخنرانی انگیزشی قصد دارد مهارت خوب صحبت کردن را به شما آموزش دهد تا بهتر از قبل ارتباط بر قرار کنید و در خانواده موثر باشید، متمایز نسبت به دیگر افراد سخن بگویید، در کسب‌و‌کار خود پیشرفت چشم‌گیری داشته باشید و تجربه‌های خوبی را پشت‌سر بگذارید. فهرست مطالبسرآغازفصل اولسخنرانی چیست؟فن بیان چیست؟اهمیت سخنرانیفصل دومنگرش چیست؟برای شناخت مخاطب چه چیزهایی لازم است و چه اطلاعاتی به درد ما می‌خورد؟آواتار چیست؟ساختار سخنرانیزمانبندیبیان نکات به ترتیب اهمیت محتواداشتن چشم انداز با گذشته و حال و آیندهمسئله و حل مسئله ذهن مخاطبطبقه بندی مؤثربیان تقابل‌هاتعریف نظریه عمل برای مخاطباثر بخشی سخنرانی با گفتن داستان یا ماجرااهمیت ترتیب در اجراحالا با دانستن این نکات می‌خواهیم یک ساختار را نام ببریمفصل سومچطور سخنرانی انگیزشی را شروع کنیم؟لحظه طلاییحالا این نیازهای مخاطب چیست؟چهارده عنوان از نیازهای تحریک پذیرمخاطبدر ارائه یک نکته بسیار مهم استخصوصیات واقعی یک سخنران انگیزشیقرآن دارای دو خصوصیت استفصاحت امیر المؤمنین علیه السلامفصاحت و زیبایی کلام امام حسین علیه السلامفصل چهارمترس و توهم ترسچگونه کلید طلا را در جیب خودتان بگذارید؟01 اعتماد به نفسترس‌هایی از آیندهاول تمرین، دوم تمرین، سوم تمرینچگونه تمرین کنیم؟نکاتی برای اجرافصل پنجمهدف سخنرانیسخنران و کتابکتاب‌ها را به چند نوع می‌توان خواندتهیه دست نوشتهمزایای دست نوشتهفصل ششمجذابیت سخنران و سخنران انگیزشییک نکته جهت خانم‌های محترمدر سخنرانی و ایجاد انگیزش باید مغز را روشن کنیدفصل هفتممراحل اجرایی سخنرانیقدردان مخاطب باشیدفعال کردن دو نیم کره مغزارتباط چشمیزبان بدنتمرین و تمرین و تمرین شما نشانه اعتماد به نفس و موفقیت شماستحق کپی رایت: کپی کردن ممنوعپس کپی ممنوعصدای شما دلنشین استبه صدای خود اهمیت بدهیدصدای زیبای شمانکته طلاییسخنرانی خوب شما با آتش بازی ایجاد انگیزش و توجه می‌کندگلوله آتش اول را شلیک کنیدگلوله آتش دوم را شلیک کنیداین فشفشه‌ها چیزهایی نیستند جزپس در سخنرانیفصل هشتمایجاد حسنکته‌های ارزشمندخلاقیتصداقتسخن آخر

more_vert کتاب احساس خوب با هم بودن

ادامه مطلب

closeکتاب احساس خوب با هم بودن

کتاب احساس خوب با هم بودن اثر دیوید دی برنز و ترجمه مریم فتاح زاده به این موضوع می‌پردازد که چرا انسان‌ها نمی‌توانند با یکدیگر کنار بیایند و مشکلات خود را حل کنند. روابط تیره، آزاردهنده هستند. بیشتر ما احساس ارزش‌مندی را تا حدی بر اساس روابط خود با دیگرات حس می‌کنیم. جروبحث یا جنگیدن با فردی که برای شما مهم است، لذتی ندارد. حتی کینه‌توزی نسبت به فردی که اهمیتی برای شما ندارد، نیز ممکن است باعث فرسودگی شما شده و انرژی و شادی‌تان را از بین ببرد. فرقی نمی‌کند فردی که با او اختلاف دارید همسر، خواهر یا برادر، پدر یا مادر، همسایه، دوست شما یا فردی کاملا غریبه باشد. هر که باشد، به شما نشان خواهیم داد که چگونه احساس ناامیدی و تنفر را به صمیمیت و اعتماد تبدیل کنید و این می‌تواند بسیار سریع‌تر از تصورتان اتفاق بیفتد. در واقع، این کار، گاه فقط ظرف چند دقیقه انجام می‌شود. این تغییر به تلاش بسیاری از جانب شما نیاز دارد. پس ملزم هستید برخی ویژگی‌های خودتان را ببینید که پیش از این، تمایلی به دیدن آن‌ها نداشتید. مسیر دستیابی به صمیمیت تقریبا همیشه با درد و رنج همراه است. اگر بتوانید شهامت و فروتنی پیشه کنید و تمایل داشته باشید که آستین‌های خود را بالا بزنید و تلاش کنید، پدیده‌ای شگفت‌انگیز به شما نشان خواهیم داد که زندگی‌تان را تغییر خواهد داد. در زندگی همهٔ ما، افرادی هستند که با آن‌ها اختلاف داریم: یکی از دوستان یا همکاران ما که همواره شکایت می‌کند، رئیس ما که همواره در حال انتقاد است، یک همسایهٔ بداخلاق، یک نوجوان که اخم می‌کند و در را به هم می‌کوبد یا همسری دوست‌داشتنی اما آزاردهنده. دیوید دی. برنز (David D. Burns)، در کتاب پرفروش خود از حال بد به حال خوب به معرفی «درمان رفتاری‌شناختی» پرداخت که یک روش درمانی بدون دارو و مورد تأیید از نظر بالینی است و درمان بالینی افسردگی را در سرتاسر جهان متحول ساخت. در کتاب احساس خوب با هم بودن، او روش جدید درمان شناختی میان‌فردی را معرفی می‌کند که به‌کمک آن می‌توانید روابط تیره و مشکل‌آفرین خود را به روابطی موفق و نشاط‌آور تبدیل کنید. روش دکتر برنز برای بهبود این روابط، به‌نحوی شگفت‌انگیز ساده و مؤثر است. کتاب احساس خوب با هم بودن (Feeling good together) براساس بیست‌وپنج سال تجربهٔ بالینی و پژوهش اولیه بر بیش از 1000 نفر، نظریه‌ای کاملا جدید ارائه داده است که برمبنای آن روشن می‌شود چرا ما هنگام کنار آمدن با یکدیگر با مشکلاتی فراوان مواجه می‌شویم. کتاب احساس خوب با هم بودن به شما نشان خواهد داد چگونه به روابطی سودمند و صمیمانه که شایستهٔ شماست دست یابید. دکتر دیوید دی. برنز، استادیار بازنشستهٔ روان‌شناسی بالینی دانشکدهٔ روان‌پزشکی و علوم رفتاری در دانشگاه علوم پزشکی استانفورد و پژوهش‌گر دانشگاه علوم پزشکی هاروارد است. کتاب پرفروش او با عنوان از حال بد به حال خوب بیش از چهار میلیون نسخه فروش داشته است. در سال‌های اخیر، بیش از 50000 متخصص بهداشت روانی در برنامه‌های آموزشی دکتر برنز در سرتاسر آمریکا و کانادا شرکت کرده‌اند. بیش از 100 مقاله دربارهٔ کارها و آثار او در مجلاتی مانند Reader’s Digest و Psychology Today به چاپ رسیده است. همچنین وی در مصاحبه‌های متعددی با مجریان رادیو و تلویزیون، از جمله اپرا وینفری، مایک والاس، چارلی روز، موری پویچ و فیل دوناهو شرکت کرده است. فهرست مطالبمقدمهبخش اول: چرا نمی‌توانیم با یکدیگر کنار بیاییم؟فصل 1: آنچه کارشناسان می‌گویندفصل 2: نیمه‌ی تاریک ماهیت انسانفصل 3: چرا مخفیانه دوست داریم از دیگران متنفر باشیمفصل 4: ایده‌هایی که زندگی شما را تغییر می‌دهدبخش دوم: تشخیص بیماری‌های موجود در روابط شمافصل 5: رابطه‌ی شما تا چه میزان رضایت بخش است؟فصل 6: شما به‌واقع خواستار چه هستید؟فصل 7: بهای صمیمیتفصل 8: فرم یادآوری رابطهفصل 9: گفتگوی بد در مقایسه با گفتگوی خوبفصل 10: چگونه دیگران را کنترل می‌کنیمفصل 11: سه زوج که با مشکل مواجه شده‌اندبخش سوم: چگونه با افرادی که دوست‌شان داریم رابطه‌ایسرشار از عشق و محبت برقرار کنیمفصل 12: پنج راز ارتباط مؤثرفصل 13: تکنیک خلع سلاحفصل 14: هم‌دلی احساسی و هم‌دلی فکریفصل 15: پرسش «آیا درست متوجه شده‌ام؟»فصل 16: جملاتی که با «احساس می‌کنم که…» آغاز می‌شودفصل 17: تعریف و تمجیدروابط «من آن» در مقایسه با «من شما»فصل 18: جمع‌بندی: راه‌حل‌هایی برای مشکلات ارتباطی متداولبخش چهارم: استفاده‌ی عملی از رازهای پنج‌گانه‌ی ارتباط مؤثرفصل 19: مسلط شدن بر رموز پنج‌گانه‌ی ارتباط مؤثرفصل 20: استفاده از 5 راز ارتباط مؤثر در زندگی واقعی: تمرین صمیمیتفصل 21: آموزش صمیمیت به زوج‌ها: تمرین یک دقیقه‌ایبخش پنجم: دام‌های متداول و چگونگی اجتناب از آن‌هافصل 22: «کمک کنید! رازهای پنج‌گانه اثری نداشت»فصل 23: کمک و حل مسئلهفصل 24: پنهان کردن سر در برف: ترس از اختلاف و عصبانیتفصل 25: عذرخواهی: «آیا می‌توانم فقط بگویم متأسفم؟»فصل 26: سلطه‌پذیری: «من باید رضایت او را جلب کنم»فصل 27: مقاومت دوباره: «چرا من باید همه‌ی این کارها را انجام دهم؟»بخش ششم: تکنیک‌های پیشرفتهفصل 28: تغییر تمرکز: آیا فیلی در اتاق هست؟فصل 29: چارچوب‌سازی مثبت: گشودن در به روی صمیمیت و موفقیتفصل 30: همدلی چندگزینه‌ایچگونه با فردی صحبت کنید که از صحبت با شما امتناع می‌کندضمیمهجعبه ابزار صمیمیتدرباره‌ی نویسنده