more_vert کتاب سخنرانی موفق

ادامه مطلب

closeکتاب سخنرانی موفق

کتاب سخنرانی موفق نوشته برایان تریسی، به شما کمک می‌کند تا در صحبت کردن و سخنرانی مهارت فوق‌العاده‌ای پیدا کنید. داشتن این مهارت باعث می‌شود شما در شغلتان سریع‌تر پیشرفت کنید، به تمامی اهداف بزرگ خود برسید و مورد احترام دیگران قرار بگیرید. بزرگ‌ترین و ارزشمندترین دارایی شما ذهنتان است. قدرت خوب فکر کردن و بیان واضح و روشن همان فکر از گرانبهاترین مهارت‌هایی است که دارید. برایان تریسی (Brian Tracy) در این کتاب ذهن شما را به یک عضله تشبیه می‌کند و می‌گوید استفاده بیشتر از ذهن، شما را قوی‌تر و نیرومندتر می‌کند و به سمت موفقیت بیشتر و ترفیع رتبه و مقام پیش می‌برد. شما فقط در یک صورت می‌توانید تسلط خود بر موضوعی را نشان دهید و آن بیان نظرات و تفکرات خود با صدای بلند و یا نوشتن است. وقتی شما خوب صحبت کنید اطرافیانتان می‌گویند او به طور دقیق می‌داند درباره چه چیزی می‌خواهد حرف بزند. کتاب سخنرانی موفق (Speak To Win) به شما می‌آموزد که چگونه در هر موقعیتی قدرتمند ظاهر شوید و از چیزی هراس نداشته باشید. روانشناسان می‌گویند میزان عزت نفس شما یعنی اینکه تا چه اندازه خودتان را دوست دارید تا حدود زیادی کیفیت زندگی درون و بیرون شما را مشخص می‌سازد. هر چه بهتر و متقاعد کننده‌تر حرف بزنید، بیشتر خودتان را دوست دارید و هر چه بیشتر خودتان را دوست بدارید، خوشبین‌تر و مطمئن‌تر می‌شوید و رابطه‌تان هم با دیگران بهتر می‌شود. اگر شما یک سخنران مبتدی هستید این کتاب به شما نشان می‌دهد که چگونه فرایند صحبت با کفایت را یاد بگیرید. اگر سخنران باتجربه‌تری هستید، شما را با روش‌های بسیار قدرتمندی آشنا می‌کند. جملات برگزیده کتاب سخنرانی موفق: - سرنوشت ما با اندیشه‌هاى ما تغییر مى‌کند. مى‌توانیم به آنچه آرزو مى‌کنیم تبدیل شویم، مى‌توانیم کارى را که دوست داریم انجام دهیم، کافیست اندیشه‌هاى عادت شده ما با امیالمان همخوانى داشته باشند. - ارزش واقعى مرد را باید در هدف‌هایى اندازه گرفت که جستجو مى‌کند. - مثبت و مسلط بیندیشید، اعتماد به نفس و باور داشته باشید. اینگونه زندگى از ایمنى و امنیت خاطر بیشترى برخوردار مى‌شود، عملگراتر مى‌شوید و تجربه سرشارتر و موفقیت بیشترى به دست مى‌آورید. - انسان مؤثر همیشه در شروع جلسه به هدف خود و نتیجه‌اى که مى‌خواهد بگیرد اشاره مى‌کند. او همیشه در پایان جلسات به عبارت آغازین خود در سخنرانى‌اش برمى‌گردد و نتیجه به دست آمده را با قصد اولیه مطابقت مى‌دهد. - بزرگترین و بهترین آرزوها را براى خود داشته باشید. آرزوهایى که دوست دارید تحقق مى‌یابند. رؤیاى شما نویدى است بر چیزهایى که روزى در زندگى شما تحقق مى‌یابند. - یکى از بزرگ‌ترین رضایتمندی‌هاى فرد به خاطر این است که مى‌داند، مى‌تواند کارى را به بهترین نحو انجام دهد. - ما نمى‌توانیم موجب بارش باران شویم، ولى مى‌توانیم شاهد بارش باران روى مزرعه‌اى آماده شده باشیم. در بخشی از متن کتاب سخنرانی موفق می‌خوانیم: ارتباط برقرار کنندگان خوب به اینکه زبان تن آن‌ها چه تأثیرى در مورد قبول واقع شدن پیام آن‌ها برجاى مى‌گذارد توجه فراوان مى‌کنند. وقتى دست‌هایتان به شکل آزاد در دو سمت بدنتان آویزان است، وقتى کف دست‌هایتان به سمت بالا و باز است و شما با تبسمى بر لبان خود ضمن صحبت به حاضران در جلسه نگاه مى‌کنید، شنوندگان‌تان احساس آرامش مى‌کنند و پیامتان را به راحتى چون اسفنجى که آب را جذب مى‌کند، جذب خود مى‌نمایند. اگر چهره‌تان اخمو و جدى باشد، اگر بازوان‌تان را روى سینه به شکل ضربدر قرار داده باشید و یا با دست‌هایتان لبه‌هاى میز خطابه را گرفته باشید، شنوندگان این تصور را مى‌کنند که یک والد خشمگین با آن‌ها حرف مى‌زند. اینگونه گیرنده‌هایشان را به روى شما مى‌بندند، حالت تدافعى مى‌گیرند، در برابر پیامتان مقاومت مى‌کنند و به سادگى از حرفى که مى‌زنید متقاعد نمى‌شوند. زبان تن موضوع بسیار مهمى است! به راستى که شگفت‌انگیز است. آن‌هایى که به این توصیه من عمل مى‌کنند، تفاوت قابل ملاحظه‌اى در واکنش حاضران در جلسه مشاهده مى‌کنند. وقتى از سرعت صحبت خود مى‌کاهید، کلمات شما واضح‌تر مى‌شوند و شما شمرده‌تر حرف مى‌زنید. لحن صدایتان خوشایندتر و لذت‌بخش‌تر است. وقتى تبسم مى‌کنید، گرما، دوستى و پذیرفتن را از خود ساطع مى‌کنید. این امر سبب مى‌شود که شنوندگان شما در شرایط آرامش قرار بگیرند و پیام شما را بهتر دریافت کنند. فهرست مطالب مقدمه: براى بردن حرف بزنیدفصل 1: هنر سخنرانى و فن بلاغتفصل 2: برنامه‌ریزى و تدارک به زبان سادهفصل 3: اعتماد به نفس و تسلط ذهنىفصل 4: در برابر همه مخاطبان قدرتمند ظاهر شویدفصل 5: تسلط در جلسات با گروه‌هاى کوچکفصل 6: مهارت در سخنرانى و مذاکره با گروه‌هاى کوچکفصل 7: تسلط روى سن: تحت تأثیر قراردادن شنوندگانفصل 8: تسلط آوایى: روش‌هاى داشتن صدایى تأثیرگذارفصل 9: فوت و فن تجارت: تکنیک‌هاى استادان سخنرانفصل 10: کنترل فضاى متعلق به شمافصل 11: ضربه نهایى را وارد کنید: نفس آن‌ها را بگیریدفصل 12: ارائه سخنرانى به منظور فروش

more_vert کتاب نمی‌توانی به من دروغ بگویی:‌ برنامه‌ای بنیادی برای تقویت دروغ‌یاب درونی شما و رسیدن به حقیقت

ادامه مطلب

closeکتاب نمی‌توانی به من دروغ بگویی:‌ برنامه‌ای بنیادی برای تقویت دروغ‌یاب درونی شما و رسیدن به حقیقت

جنین درایور در کتاب نمی‌توانی به من دروغ بگویی:‌ برنامه‌ای بنیادی برای تقویت دروغ‌یاب درونی شما و رسیدن به حقیقت، به شما می‌آموزد که در ارتباط با افراد دروغ‌گو چگونه برخورد کرده و اساسا چطور تشخیص دهید که فرد مقابل شما حقیقت را نمی‌گوید. رئیس جدیدتان حین بالا انداختن مختصر شانه به شما می‌گوید: تو کمک مهمی برای گروه و موفقیت شرکت هستی. کار تو تحول زیادی ایجاد می‌کند. پرستار بچه‌ی شما می‌گوید: کافی است که از خانواده‌های قبلی بپرسید. همه مرا دوست دارند. می‌دانم که به شما خواهند گفت من قابل اعتماد و مطمئن هستم. نامزدتان در پایان یادداشتش برای شما یک شکل لبخند کشیده و نوشته است: «خوشحالم که با تو آشنا شده‌ام!» در تمام مثال‌های بالا، به احتمال زیاد به شما دروغ گفته شده است ولی آیا می‌توانید آن را تشخیص دهید؟ حتی باهوش‌ترین و تیزبین‌ترین انسان‌ها هم گاهی نشانه‌های دروغ و فریب را ندیده و قربانی افراد بی‌وجدان می‌شوند. این بی‌وجدان‌ها می‌توانند هرکسی باشند از شوهر خاطی گرفته تا همکار جنایت‌کار، فروشنده‌ی متقلب یا همسر خائن. در هر حال ما همواره باید آماده باشیم. شناسایی افراد دروغ‌گو به‌ معنی بدگمانی و دیگران را دشمن دانستن نیست. در واقع، مهارتی است که باید در خود پرورش دهیم یافتن حقیقت است نه دروغ! و رازش این است: اعتماد کنندگان، دروغ‌یابان خوبی هستند. افرادی که اعتماد نمی‌کنند نمی‌توانند مهارت تشخیص راست و دروغ را در خود پرورش بدهند، زیرا همه را دروغ‌گو می‌پندارند. بهای طرز تفکر چنین افرادی، نداشتن ارتباطات رضایت‌بخش و واقعی است. چرا که وقتی نتوان به هیچ‌کس اعتماد کرد، چطور می‌توان با دیگران ارتباط ایجاد کرد؟ به نظر من که یک زندگی غمبار خواهد بود. تحقیقات نشان داده است که بر خلاف نظر عموم مردم، افراد بسیار اعتماد کننده نه تنها به‌ راحتی دروغ را تشخیص می‌دهند بلکه در ارزیابی دیگران بهتر عمل می‌کنند، تصمیمات بهتری برای استخدام دیگران می‌گیرند و روی مهم‌ترین جزییاتی که نشانگر صداقت دیگران است تمرکز می‌کنند. آن‌ها معتقدند که همه بی‌گناهند مگر آنکه خلاف آن ثابت شود. از قضا آن‌هایی که به دیگران اعتماد ندارند تمایل بیشتری به استخدام افراد دروغ‌گو داشته و کمتر دروغ‌گوها را تشخیص می‌دهند. افرادی که اعتماد کمی به دیگران دارند بهای زیادی می‌پردازند، از جمله داشتن ارتباطاتی با قابلیت اعتماد کم. در کتاب نمی‌توانی به من دروغ بگویی (You Can't Lie to Me)، جنین درایور (Janine Driver) قصد دارد تا مجموعه‌ای از تمرین‌ها را ارائه دهد که شما را در آماده‌سازی ذهنی و تقویت به‌ یاد سپاری این اطلاعات یاری می‌رسانند. هر چه بیشتر به یاد بسپارید، سریع‌تر می‌توانید این دانش را در زندگی روزمره به کار گرفته و زودتر از ارتباطات قابل اعتمادتر، امن‌تر و عاشقانه‌تر لذت ببرید. این توانایی حفاظت از خود و عزیزان، همچنین احاطه شدن با افراد قابل اعتماد بیشتر، در دراز مدت به نتایج بسیار مفیدی منجر خواهد شد. محکم‌تر ایستاده و با شجاعت بیشتری با زندگی رو به رو می‌شوید. احساس قوی‌تری داشته و در شرایط متزلزل، حس خودباوری بیشتری دارید. ارتباطات غنی‌تر، قابل اعتمادتر و واقعی‌تری خواهید ساخت. دید دنیا را به خودتان تغییر داده و به دنیا خواهید گفت: تمام تلاشت را بکن. نمی‌توانی به من دروغ بگویی. جملات برگزیده نمی‌توانی به من دروغ بگویی: - مردم، همیشه بعد از شکار، در طول جنگ و پیش از انتخابات، بیش از مواقع دیگر دروغ می‌گویند.- رفتار خود را مناسب گفتار... و گفتار را هماهنگ با رفتار خود کنید.- بسیاری هستند که دروغ گفته و گیر نمی‌افتند؛ و این یک واقعیت است.- هر قدرتی فساد می‌آورد و قدرت کامل، کاملاً فساد می‌آورد.- بازیگری مثل دروغ‌گویی است. هنرِ خوب دروغ گفتن. من پول می‌گیرم که دروغ‌های با آب و تاب بگویم.- گفتار، سایه‌ی کردار است. در بخشی از کتاب نمی‌توانی به من دروغ بگویی می‌خوانیم: افرادی که بهترین دروغ‌سنج را دارند آن‌هایی هستند که می‌توانند هرگونه تغییر از خط پایه را سریع‌ تشخیص بدهند. افرادی مثل دوستم مارتی که کارآگاه خصوصی است و در فصل چهار به نامش اشاره کردم. یک شرکت ترابری او را استخدام کرد تا مقصر سرقت یک کامیون پر از آی‌پد را شناسایی کند. دو راننده‌ی این کامیون به‌ منظور اینکه کسی به آن نزدیک نشود، آن را کنار یک فنس الکتریکی پارک کرده بودند. متأسفانه هیچ‌یک شب هنگام از کامیون مراقبت نکرده و صبح روز بعد با جای خالی آن مواجه شده بودند. مارتی به ملاقات آن‌ها رفت. مارتی گفت یکی از آن دو زیادی زرنگ به‌ نظر می‌رسید. او در سوال پنچ یا ششم پی‌برد که آن راننده، دروغ می‌گوید. مارتی چطور این کار را کرد؟ راننده در حین گفتگو، دستش را به‌ عنوان سپری در برابر دهانش گرفته بود و هر بار که مارتی از محل تولدش سوال می‌کرد شانه‌ی چپش را بالا می‌انداخت. هممم، ماجرا چه بود؟ این راننده درباره‌ی بقیه موارد، صادق بود. او بلافاصله گوشی همراه خود را تحویل داد (کاری که اغلب تبهکاران نمی‌کنند) و اعتراف کرد که در مراقبت از کامیون، اهمال کرده است (که در نتیجه سارقان به‌ راحتی آن را دزدیدند). ولی چرا در مورد موضوع ساده‌ای مثل محل تولدش دروغ می‌گفت؟ مارتی به او گفت: «پسرم، خیلی بهتر است که هرچه هست خودت بگویی تا اینکه بعداً خودم متوجه بشوم». راننده نفس عمیقی کشیده، سرش را به پایین انداخته و به چپ و راست تکانی داده و سپس اعتراف کرد: «مسئولان شرکت نمی‌دانستند که من سابقه‌ی سرقت دارم و حالا اینرا می‌فهمند». او آی‌پدها را ندزدیده بود - ولی از همان ابتدا در فرم استخدام، به کارفرمایان خود دروغ گفته بود؛ همان‌هایی که مارتی را برای تحقیق، استخدام کرده بودند. فهرست مطالبمقدمهبخش 1: روشن کردن دروغ‌سنج شمافصل 1: حقیقتی درباره‌ی دروغ‌گوییفصل 2: طرز کار دروغ‌سنج چگونه است؟فصل 3: چه زمانی از دروغ‌سنج استفاده کنیم؟بخش 2: استادی در روال دروغ‌سنجفصل 4: مرحله‌ 1: جمع‌آوری اطلاعاتفصل 5: مرحله‌ی‌ 2: شُنودفصل 6: مرحله‌ی‌ 3: زیر نظر گرفتنفصل 7: مرحله‌ی‌ 4: نظارت بر تمام بدنفصل 8: مرحله‌ی‌ 5: بازجوییبخش 3: دروغ‌سنج شما از نگاه کلیفصل 10: آزمون فردیفصل 11: سخن آخراز همین مترجم

more_vert کتاب مهارتی که جا ماند...

ادامه مطلب

closeکتاب مهارتی که جا ماند...

کتاب مهارتی که جا ماند... به قلم حسین غیاثی، راهکارهایی ساده و عملی با مثال‌های بومی و ایرانی برای داشتن یک زندگی شادتر ارائه می‌دهد. حل و مدیریت تعارضات در زندگی، یک مهارت ضروری است که مبحث آموزشی‌اش در دوران تحصیل‌مان جا ماند و جای خالی‌اش در جعبه ابزار مهارت‌هایمان به شدت خالی‌ است. یک کتاب خوب در مورد چگونگی حل و مدیریت تعارضات برای هر کسی شدیداً مورد نیاز است. توانایی حل تعارض هم در زندگی شخصی‌تان و هم در شغل شما یک مهارت مفید است که باید یه دست آورده شود. نویسنده برای نوشتن این کتاب با 500 نفر مصاحبه کرده و آن را با سبکی غیرمعمول (خاص)، آسان، با مثال‌ها و داستان‌های ملموس به خوبی نوشته است. ساختاربندی خوبی دارد و کاملاً کاربردی است و قطعاً ارزش خواندنش دارد. به احتمال زیاد، شما هم یکی از شرایط زیر را تجربه کرده‌اید. مثلاً:- فرزندتان قول یک ساعت بازی کامپیوتری را داده بوده اما…- با پدر و مادر خود بر سر زمان بازی کردن با تبلت و… توافق ندارید. - با دوست‌تان قرار گذاشته‌اید و او برای چهارمین بار است که تقریباً نیم ساعت دیر می‌کند. - وقتی بعد از یک روز سخت کاری به خانه می‌آیید و همسرتان از شما می‌خواهد که بیرون بروید.- با همسر خود بر سر مدیریت بحران‌های مالی پیش آمده اختلاف نظر دارید.- با همسر خود بر سر این که فرزندتان را به مدرسه خصوصی بفرستید یا دولتی اختلاف نظر دارید. - همسرتان از شما می‌خواهد که به منزل یکی از فامیل بروید؛ درحالی که شما اصلاً رابطه‌ی خوبی با آن شخص ندارید. - مشتری از شما درخواست تخفیفی را دارد که موجب ضرر شماست و روی حرفش هم مؤدبانه پافشاری می‌کند.- بر سر نحوه‌ی انجام یک پروژه‌ی مهم با اعضای تیم‌تان اختلاف نظر دارید. - کارمندتان زمان شروع جلسه را اشتباه به شما خبر داده و شما دیر به جلسه رسیده‌اید. - همسایه‌تان صدای تلویزیونش به قدری است که شما را آزار می‌دهد و تا به حال 3 بار هم با او صحبت کرده‌اید اما…- در صف ایستاده‌اید؛ ناگهان شخصی شما را نادیده گرفته و جلوتر از شما داخل صف می‌شود.- در کلاسی نشسته‌اید؛ ناگهان یک نفر می‌آید و به شما می‌گوید که اینجا جای من است و لطفاً بلند شوید. خب حتماً شما در هر یک از این شرایط، واکنشی از خود نشان داده‌اید و سؤال این است که واکنش‌تان تا چه اندازه مؤثر بوده و اینکه آیا آن مسئله به طور کامل حل شده؟ اگر این موارد ذهن‌تان را درگیر کرده‌ است و احساس می‌کنید که برای ایجاد تغییر نیاز به برنامه دارید، این کتاب برایتان مفید خواهد بود. به این فکر کنید که با این روند، حال ارتباطات‌تان در 3 سال آینده چطور است... جملات برگزیدۀ کتاب مهارتی که جا ماند: - تفاهم یعنی توانایی حل و مدیریت تعارض‌ها.- هرچقدر به داشته‌ها یا علاقه‌ها توجه کنیم؛ ارتباط بهتر شکل می‌گیرد.- 10 درصد تعارض‌ها به دلیل تفاوت نظرات و 90 درصد آن‌ها به دلیل بیان و تن صدای ماست.- اگر اهمیت روابط را می‌دانستید؛ بیشتر از حساب بانکی‌تان روی آن سرمایه‌گذاری می‌کردید.- امروز کارهایی را می‌کنم که دیگران حاضر نیستند انجام دهند؛ تا فردا کارهایی را بکنم که دیگران قادر نیستند انجامش دهند. در بخشی از کتاب مهارتی که جا ماند می‌خوانیم: نوه گاندی تعریف می‌کند: روزی قرار بود که من پدرم را با ماشین به محل کارش ببرم و بعد از تمام شدن جلسه اون رو به خونه برگردونم که حدود 15 کیلومتر با محل کارش فاصله داشت. وقتی که ما به محل کار پدرم رسیدیم از من خواست که در این فاصله زمانی ماشین را به تعمیرگاه ببرم و راس ساعت 5 جلوی محل کارش منتظرش باشم. وقتی که ماشین را به تعمیرگاه بردم، خیلی زود مشکل ماشین حل شد. من هم ماشین را برداشتم و راه افتادم. در این فکر بودم که توی این چند ساعت چه کار کنم. چشمم به یک سینما افتاد. ماشین رو پارک کردم. اون روز سینما با هر بلیط، 2 فیلم رو پخش می‌کرد و من اونقدر غرق تماشای فیلم شده بودم که حتی تا آخر فیلم دوم به ساعتم یک نگاه هم نکردم. وقتی که از سینما بیرون اومدم ساعت 6 و پنج دقیقه شده بود. من به سرعت به سمت محل کار پدرم رفتم. دیدم که پدرم خیلی آروم منتظر من ایستاده. من از ماشین پیاده شدم و خیلی از پدرم معذرت‌خواهی کردم. اون با خونسردی پرسید: چرا دیر کردی؟ نگرانت شدم اتفاقی افتاده بود؟ و من در جواب گفتم: نه. تقصیر تعمیرکار ماشین بود. خیلی طول کشید که بفهمه مشکل چیه و تا درستش کرد خیلی دیر شده بود. پدرم حرفی نزد. فقط به من گفت: تو با ماشین برو خونه. من باید تا خونه پیاده بیام. من تعجب کردم و پرسیدم: امّا تا خونه خیلی راهه. مطمئنید که می‌خواید این مسیر رو پیاده طی کنید؟ پدرم گفت: پسرم، تو الآن هفده ساله‌ای و من در این مدت نتونستم اعتماد تو رو نسبت به خودم جلب کنم. من دارم یک جای کار، اشتباه می‌کنم. باید امروز تا خونه پیاده بیام و فکر کنم به این که چطور می‌تونم پدر بهتری برای تو باشم. (اون بعدها برای پسرش تعریف می‌کنه که اون روز چون نگرانش شده زنگ زده به تعمیرگاه و اون‌ها گفتن که کار ماشین خیلی زود تمام شده.) آرون باز هم از پدرش عذرخواهی می‌کنه و از اون می‌خواد که سوار ماشین بشه. اما پدرش سوار نمی‌شه و میگه تو برو. من خودم پیاده میام. آرون هم تمام راه را آروم پشت سر پدرش رانندگی می‌کنه و بارها از اون می‌خواد که سوار بشه. اون‌ها بعد از 5 ساعت و نیم به خونه می‌رسند و پدرش مستقیم به اتاقش می‌ره و می‌خوابه. فهرست مطالبمقدمه پروفسور کریس کرافتمقدمه‌ی منفصل آخرقبل از هر چیزاین کتاب به درد چه کسانی نمی‌خورد؟!فصل یک: تعارض چیست؟دوران آشناییما چه زمان‌هایی رفتار می‌کنیم؟چرا تعارض در روابط انسانی وجود دارد؟چه کسانی تعارض ندارند؟آش با جاش!انتخاب با شماست!فصل دو: چرا حل تعارض مهمه؟ آیا بلدیم حلش کنیم؟1 می‌دونید اگر تعارض مدیریت نشه؛ چی می‌شه؟2 واکسیناسیون... !3 رفتارهای ما1 مغز جدید2 مغز میانی3 مغز قدیماستاد شدن در حل تعارض چه فایده‌ای دارد؟الآن چطور عمل می‌کنیم؟فصل سه: اشتباهات رایج ما1 کپسول حل تعارض2 مجبورش می‌کنم جور دیگری رفتار کند!3 اینقدر بهش محبت می‌کنم تا عوض بشه!4 توجه به نقاط اشتباه...5 به جای توجه روی خودمان روی دیگران توجه می‌کنیمفصل چهار: چطور تعارض را حل یا مدیریت کنیم؟مدیریت تعارض مثل خلبانیهچه کسانی در کابین هستند؟کسی را به زور نمی‌توان "کمک خلبان" کردارتباط موثر؟! دقیقا یعنی چی؟1 پاک‌سازی کابین از هرگونه عامل تهدید کننده: امن سازی2 ساخت پل طلایی برای سالم بازگشتن غرور (قانون پل طلایی)توان نگاه‌کردن از دید طرف مقابلمعجزه‌ی سوالای‌وای از شبکه‌های مجازیتنها رسانه برای حل تعارضمدیریت توجهاتاول باید بگی که خودت حاضری چه‌کار کنی؟سیستم رفتاری حل تعارضاین سیستم چگونه کار می‌کند؟کدوم سبک بهتره؟حرف آخر

more_vert کتاب آموزش کاربردی زبان بدن

ادامه مطلب

closeکتاب آموزش کاربردی زبان بدن

کتاب آموزش کاربردی زبان بدن نوشته‌ی محمدحسین فردوسی، عادل شیرازی و عارف شیرازی، درباره‌ی ارتباط غیر کلامی و اهمیت به کارگیری آن در زندگی روزمره و کاری است. در این اثر چگونگی خواندن زبان بدن دیگران و همچنین به کارگیری آن را در تعاملات و ارتباطات خود می‌آموزید. در انتهای هر فصل کتاب تمرین‌های عملی جهت فراگیری و بهبود مهارت‌های زبان بدن ارائه شده است. موضوعاتی که در این اثر مورد بررسی قرار گرفته‌اند شامل: تفاوت‌های فرهنگی، برخوردهای روزانه، جذابیت شخصی، زبان بدن در محیط کار، تماس چشمی، حالات چهره، صحبت با سر، ژست‌ها، حالت و وضع بدن، فضا و جهت‌گیری شخصی، تماس جسمی، شکل بدن و ظاهر، زمان و زمان‌بندی، نشانه‌ها، واژگان و نقش زبان بدن در موفقیت است. زبان کلید ارتباطات است. شاید تصور کنید که این مسئله به معنای صحبت کردن باشد اما بیش از 90 درصد از آنچه که شما با دیگران تبادل می‌کنید به صورت خاموش و بدون گفتار است. شما از‌ طریق تماس چشمی، حالت صورت، ژست، حالت بدن و انواع مختلفی از صداها و دیگر نشانه‌های حسی، حالات خود را به دیگران بروز می‌دهید. این زبان بدن است که شما تمام مدت از آن استفاده می‌کنید و در بیشتر مواقع متوجه نمی‌شوید که در حال استفاده از این نوع ارتباط هستید. شما استفاده از آن را در زمان کودکی می‌آموزید یعنی درست زمانی که یاد می‌گیرید تا زبان مادری خود را با فراگیری واژگان و معنای آن‌ها از والدین و اطرافیان‌تان بیاموزید. اما تفاوت در این جاست، در حالی که اشتباهات در زبان صحبت شده معمولاً تصحیح می‌گردند اما اشتباهات زبان بدن ممکن است نادیده گرفته شوند و یا اینکه به اشتباه تفسیر گردند. بنابراین شما ممکن است رشد یابید، بدون اینکه متوجه شوید ارتباطات‌تان به صورت نامناسب و یا غیر موثر صورت می‌گیرد و همین مسئله دلیل نگارش این کتاب است. این نشانه‌ها و علائم، اطلاعاتی را درباره‌ی انگیزه‌ها، اهداف و احساسات شما انتقال می‌دهند. شما از زبان بدن برای انتقال انواع مختلف پیام‌ها و معانی استفاده می‌کنید و بیشتر شما این فرایند را قطعی در نظر می‌گیرید و هرگز متوجه این مسئله نمی‌شوید که این ارتباط نه به صورت خودآگاه بلکه در سطحی ناخودآگاه صورت می‌گیرد. یک دقیقه در مورد آن بیاندیشید؛ به اشاره چشم، چشمک زدن، تأیید با سر، آه و ناله، چه تعداد از این موارد را شما به صورت آگاهانه در ارتباطات خود به کار می‌گیرید؟ نکته این است که زبان همیشه نبایستی در قالب واژگان باشد تا معنا و منظور شما توسط دیگران درک گردد. شیوه‌ای که شما از بدن خود برای تأکید، نشان دادن، اطلاع‌رسانی، توضیح و یا حتی تغییر استفاده می‌کنید مانند نقطه‌گذاری گرامری است و بدون آن معنا و تأکید از بین می‌روند. جملات برگزیده‌ی کتاب آموزش کاربردی زبان بدن: - لبخند بزنید تا دنیا به شما بخندد.- درنهایت زبانی را فرا خواهید گرفت که کمتر کسی به آن مسلط است!- مهم‌ترین زمان در هنگام ملاقات دو نفر 5 دقیقه اول دیدارشان می‌باشد.- چشم‌ها همه چیز را نشان می‌دهد: تفکر دیداری شنیداری و بررسی احساسات. در بخشی از کتاب آموزش کاربردی زبان بدن می‌خوانیم: چشم‌ها حقیقتاً حیرت‌انگیزند، آن‌ها چیزهایی به ما می‌گویند که ممکن است هرگز از طریق صحبت منتقل نشوند آن‌ها فریبنده، قدرتمند، گمراه کننده، گیج کننده، نکوهش‌گر، حمایت کننده و عاشق هستند و نیت ما را در ارتباطات چهره به چهره دربرمی‌گیرند. ضرب‌المثل معروف می‌گوید یک نگاه تنها می‌تواند حرف‌های بسیاری داشته باشد. زیرا در یک نگاه سریع، ما متوجه چیزهایی می‌شویم که واژگان نمی‌توانند آن‌ها را منتقل کنند. تماس چشمی احتمالاً قوی‌ترین ابزار ارتباطی‌ست که ما در اختیار داریم و قدرت چشمان در شدیدترین حالت آن، زمانی ا‌ست که دو نفر به یکدیگر مستقیماً نگاه می‌کنند و به چشمان هم خیره می‌شوند. تجارب نشان داده‌اند که کودکان به صورت ویژه به نقاشی چشم‌ها دقیقاً به همان شیوه چشمان خود پاسخ می‌دهند و این مسئله نشان می‌دهد که از همان سنین اولیه آن‌ها چشمان دیگران را به شکل قابل توجهی جالب می‌دانند. آن‌ها به دوایری که شبیه چشم هستند نیز واکنش نشان می‌دهند، زیرا از طریق آن‌هاست که می‌توانند اولین تماس خود را با دیگران برقرار کنند. شاید این مسئله به این خاطر است که چنین واکنش‌هایی غریزی هستند و به الگوهای اساسی بقاء مرتبطند که بر پایه آن کودکانی که با تماس چشمی توجهات را به خود جلب می‌کنند شانس بالاتری برای تامین نیازهایشان دارند. تردیدی وجود ندارد زمانی که ما در حال رشد هستیم می‌آ‌موزیم که زمانی بزرگ‌تری به ما نگاه می‌کند رفتار نامناسبی نداشته باشیم. از آن جایی که تماس چشمی بین کودکان و بزرگسالان، زنان، مردان، درون‌گرایان، برون‌گرایان و غیره متفاوت است، هرگونه تلاشی برای تفسیرشان بایستی در زمینه خاص آن‌ها لحاظ گردد. حتی زمانی که افراد به صورت تلفنی مکالمه دارند، نمی‌توانند یکدیگر را ببینند. الگوهای حرکات چشمی مشابه ارتباطات چهره به چهره است. در این معنا چشم‌ها به صورت موثری، پنجره‌ای به روی روح در نظر گرفته می‌شود و می‌توانند به ما چیزهای زیادی درباره کار درونی اذهان‌مان بیاموزند. فهرست مطالبپیشگفتارمقدمهبخش اولفصل یک: تفاوت‌های فرهنگیزبان خاموشسیگنال‌های چشمیافکار و حرکاتلمس و لحنفضای شخصیزبان جهانی بدنزبان بدن محیط کاریتمرینتمارین و تجارب بیشترفصل دو: برخوردهای روزانهبرداشت‌های اولیهشکستن یخگپ‌های کوتاه و خودمانیدروغ‌های بدنتمرینتجارب و تمارین بیشترفصل سه: جذابیت شخصیملاقات پسر با دخترجفت‌های خوبروش‌های موفقیتتمرینتمارین و تجارب بیشترفصل چهار: زبان بدن در محیط کارمعرفی خودترس از اجراقوانین مشارکتبرقراری ارتباطتمرینتمارین و تجارب بیشتربخش دومفصل پنج: تماس چشمیکاربرد تماس چشمیمردمک چشم‌ها چه چیزی به ما می‌آموزند؟گرامر چشمچشم ذهن و ان‌ال‌پیتفکر بصریتفکر شنیداریتمرینتجارب و تمارین بیشترفصل شش: حالت چهرهطیف حالاتچهره‌ها و برداشت‌های اولیهصحبت با چهرهنکات مربوط به چهرهلبخند بزنید احساس بهتری خواهید داشتتمرینتمارین و تجارب بیشترفصل هفت: صحبت با سرصحبت با سرشنیدن فعالحالا شما آن را می‌بینیدبا حرکت سر خود تایید را به من نشان بدهاز سر خود استفاده کنیدتمرینتجارب و تمارین بیشترفصل هشت: ژست‌هااجازه بدهید زبان بدن‌تان صحبت کندنقشه ژست‌های موریسمشاهده مردمروانشناسی ژستاعمال بلندتر صحبت می‌کنندتمرینتمارین و تجارب بیشترفصل نه: حالت و وضع بدننشانه‌های خلق و خوتصویر بدنافشاگری‌های حالت بدنمن تمایل دارم تا شما را دوست داشته باشمتمرینتمارین و تجارب بیشترفصل ده: فضا و جهت‌گیری شخصیمتجاوزان به فضافضای من، قلمروی مننقاط راحتیجهت‌گیری بدنشما چیزی هستید که به نمایش می‌گذاریدتمرینتمارین و تجارب بیشرفصل یازده: تماس جسمیلمس کردنلمس کردن و یا لمس نکردنصمیمیتعدم مداخلهتمرینتمارین و تجارب بیشترفصل دوازده: شکل بدن و ظاهرایجاد تاثیراعتماد به نفس بدنانواع اشکال بدنبدن ایده‌آلساختن بهترین شکل خودتمرینتمارین و تجارب بیشترفصل سیزده: زمان و زمان‌بندیعجله بیشتر، سرعت کمترریتم را دنبال کنیدسکوت و وقفهنشان دادن حضوراستفاده مناسب از زمان در جهت منافع خودتمرینتمارین و تجارب بیشترفصل چهارده: نشانه‌ها و واژگانصدای خوبکلمات بدننشانه‌های متناقضچه چیزی تا به این حد بامزه است؟تمرینتمارین و تجارب بیشترفصل پانزده: موفقیتکمک به خودبرنده‌ها و بازنده هانه قانون طلاییتاثیرگذار بودننکته پایانیتمرینتمارین و تجارب بیشترنتیجه‌گیریمنابع

more_vert کتاب رازهایی از قدرت مذاکره

ادامه مطلب

closeکتاب رازهایی از قدرت مذاکره

آنچه کتاب رازهایی از قدرت مذاکره اثر راجر داوسون به آن می‌پردازد، آموزش فروشندگان برای فروش با سود بالاتر است. اگر روشی که این کتاب به شما آموزش می‌دهد، بیاموزید و به کار بندید، هرگز این حس را نخواهید داشت که مذاکره را به خریدار واگذار کرده‌اید. شما همیشه میز مذاکره را با علم به این موضوع ترک خواهید کرد که پیروز شده‌اید و ارتباط خود را با خریدار بهبود بخشیده‌اید. تا زمانی که شخصی چیزی را نفروشد، اتفاقی نمی‌افتد! اما فروش در امریکا دستخوش تغییر شده است. فروش در حال سخت‌تر شدن است. رقابت از آنچه که در گذشته بود فشرده‌تر شده است. رقابت بین‌المللی ما را مجبور می‌کند که بهتر باشیم. در برخی از صنایع، رقابت در کسب رتبه‌ی نخست در بخش معرفی یک محصول به بازار آن‌چنان در حال کوتاه شدن است که از سال به ماه و هفته کشیده شده است. خریداران، نسبت به گذشته، به مذاکره‌کنندگان بهتری تبدیل ‌شده‌اند. اینک خریداران از هر زمان دیگری بهتر تغذیه‌ی اطلاعاتی می‌شوند. خریدارانی که به آن‌ها، شما و فروشندگان شما می‌فروشند متحمل فشار مضاعفی می‌شوند تا از قیمت‌های شما بیشتر بکاهند. شما سودتان را از دست خواهید داد، اگرچه حجم فروش رشد یابد، مگر این‌که فروشندگان بدانند که چگونه باید به‌نحو احسن مذاکره کنند. فشار قیمت‌ها آن‌چنان فزاینده شده است که دیگر گفتن این جمله «تا زمانی که شخصی چیزی را نفروشد، اتفاقی نمی‌افتد!» کل ماجرا را منعکس نمی‌کند. در بیست و دو فصل آغازین کتاب رازهایی از قدرت مذاکره (Secrets Of Power Negotiating For Salespeople)،‌ راجر داوسون حرکت‌های راهبردی فنون مذاکرات فروش را به شما آموزش می‌دهد. نخست، شما حرکت‌های راهبردی آغازین را فرا می‌گیرید، فعالیت‌هایی که در مراحل اولیه‌ی تماس خود با خریدار انجام می‌دهید تا مطمئن شوید که در حال فراهم آوردن زمینه برای یک نتیجه‌گیری موفقیت‌آمیز هستید. این امر بسیار حیاتی است، زیرا همان‌طور که مذاکرات پیشرفت می‌کند متوجه خواهید شد که هر پیشرفتی وابسته به جوی است که شما در مراحل ابتدایی ایجاد می‌کنید. تقاضاهای شما و رفتار و منشی که برمی‌گزینید؛ باید بخشی از یک طرح به دقت از قبل طرح‌ریزی شده باشد تا در بر‌گیرنده‌ی تمام عناصر مذاکره باشد. حرکت‌های راهبردی آغازین شما، براساس ارزیابی دقیق از فروشنده، بازار، و شرکت خریدار باعث پیروزی یا شکست شما در بازی خواهد شد. سپس، به شما حرکت‌های راهبردی میانی را آموزش می‌دهد که باعث حفظ برتری به نفع شما خواهد بود. در خلال این وضعیت، امور متفاوتی وارد بازی می‌شوند. حرکاتی که توسط هر طرف صورت می‌پذیرد، جریان‌هایی را ایجاد می‌کند که حول و حوش شرکت‌کنندگان چرخ می‌زند و آن‌ها را به جهات متفاوت سوق می‌دهد. شما یاد خواهید گرفت که چگونه ضمن پاسخ دادن به این فشارها، به حفظ برتری در بازی ادامه دهید. در نهایت، حرکت‌های راهبردی پایانی را به شما آموزش خواهد داد. آن‌چنان‌که شما می‌توانید فروش را به پایان رسانید؛ پس از حصول به چیزی که می‌خواستید، زمانی که خریدار احساس می‌کند که او پیروز شده است، آخرین لحظات می‌تواند آثار مهمی داشته باشد. همانند مسابقه‌ی اسب‌دوانی، فقط یک نقطه در مسابقه وجود دارد که مهم است و آن خط پایان است. به عنوان یک مذاکره‌کننده‌ی آشنا به فنون مذاکره‌ی موفقیت‌آمیز، شما فرا خواهید گرفت که چگونه به نرمی، فرایند را تا موفقیت کامل در اختیار داشته باشید. راجر داوسون (Roger Dawson) در انگلستان متولد شد و در سال 1926 به کالیفرنیا مهاجرت کرد. ده سال بعد او شهروند ایالات متحده شد. مدت‌ها با عنوان ریاست یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های املاک و مستغلات در کالیفرنیا، مشغول به کار بود، تا این که در سال 1928، تبدیل به نویسنده‌ای تمام وقت و سخنرانی حرفه‌ای شد. راجر داوسون پایه‌گذار مؤسسه‌ی مذاکره‌ی موفقیت‌آمیز، در کالیفرنیاست. نوار ضبط‌شده‌ی نایتینگل کونانت، رموز مذاکرات موفقیت‌آمیز، پر فروش‌ترین برنامه‌ی بازرگانی/ تجاری است که تاکنون منتشر شده است. چند کتاب او جزء انتخاب‌های اصلی باشگاه‌های بزرگ کتاب است. فهرست مطالبپیش‌گفتار مؤسسهمقدمهبخش نخست: اهمیت مذاکرهفصل 1: فروش در هزاره‌ی جدیدفصل 2: مذاکره‌ی فروش هر دو طرف برندهفصل 3: مذاکره با استفاده از مجموعه‌ای از قواعد صورت می‌پذیردبخش دوم: حرکت‌های راهبردی آغازین مذاکرات فروشفصل 4: بیش از آن چیزی که انتظار دارید تقاضا کنیدفصل 5: مذاکره کردن در محدوده‌های شخصیفصل 6: هرگز به اولین پیشنهاد پاسخ مثبت ندهیدفصل 7: واکنش همراه با شگفتیفصل 8: وانمود کردن این‌که فروشنده‌ی راغبی نیستیدفصل 9: روی مذاکرات تمرکز کنیدفصل 10: حرکت راهبردی رندانهبخش سوم: حرکات راهبردی میانی در مذاکرات فروشفصل 11: نفوذ برترفصل 12: از مذاکرات اعتراض‌آمیز پرهیز کنیدفصل 13: نزول ارزش خدماتفصل 14: هرگز پیشنهاد ندهید که مبلغ مورد اختلاف را به‌طور مساوی تقبل کنیدفصل 15: موضوع مورد مناقشهفصل 16: معامله‌ی پایاپایبخش چهارم: حرکات راهبردی پایانی در مذاکرات فروشفصل 17: شخص خوب/ شخص بدفصل 18: درخواست تدریجیفصل 19: الگوهای اعطای امتیازاتفصل 20: پس گرفتن پیشنهادفصل 21: موقع‌یابی برای پذیرش آسانفصل 22: نوشتن قراردادبخش پنجم: چرا پول آن‌قدر که فکر می‌کنید مهم نیست؟فصل 23: خریداران می‌خواهند بیشتر بپردازند، نه کمترفصل 24: چیزهایی که از پول مهم‌ترندفصل 25: دریافتن این مطلب که خریدار چقدر هزینه خواهد کردبخش ششم: رموز پایان دادن به مذاکرات فروشفصل 26: چهار مرحله‌ی فروشفصل 27: 24 روش تصمیم‌گیری مشتری با استفاده از فنون مذاکرات تجاریفصل 28: روش‌های نهایی کردن سؤال‌برانگیزبخش هفتم: چگونه مذاکرات را کنترل کنیم؟فصل 29: محرک‌های مذاکراتفصل 30: حرکات راهبردی سؤال‌برانگیز و نحوه‌ی مقابله با آن‌هافصل 31: مذاکره کردن با افراد غیرامریکایی‌فصل 32: نقاط فشار در مذاکراتفصل 33: تعامل با مشکلات در مذاکراتفصل 34: نحوه‌ی تعامل با فرد عصبانیبخش هشتم: درک کردن مذاکره‌کننده‌ی دیگرفصل 35: توسعه دادن قدرت شخصیفصل 36: شناختن شخصیت خریدارفصل 37: مذاکرات فروش به روش هر دو طرف برنده

more_vert کتاب بازی مذاکره

ادامه مطلب

closeکتاب بازی مذاکره

همان‌طور که امکان دارد باورنکردنی به نظر برسد، کتاب بازی مذاکره اثر چستر لوییس کاراس، اولین کتابی است که تفکر تحلیلی مدرن را با عمل صحیح سر میز مذاکره ادغام می‌کند. این روش‌های منطقی و رشد یافته برای وکلا و سیاستمداران و به همان اندازه برای مشتریان و فروشندگان کاربرد دارد. علی‌رغم این حقیقت که انسان قدم در ماه گذاشته و اتم را ساخته است، ما هنوز مثل عهد باستان مجادله می‌کنیم. اگر یک بابِلی پنج هزارساله مجبور بود لباس بازرگانی بپوشد و سر میز روبه‌روی ما بنشیند، دلیل چندانی وجود ندارد که باور کنیم روش‌های او با روش‌های ما فرق دارد. انگار زمان بی حرکت ایستاده است؛ انگار کلمات نوشتاری، ماشین چاپ، مدیریت و روش علمی هرگز اختراع نشده است. مذاکره، تجارتی بیش از اندازه جدی است که نمی‌توان آن را سطحی برگزار کرد. کتاب بازی مذاکره (The Negotiating Game) تضمین نخواهد کرد که شما با دنبال کردن فهرستی از بایدها و نبایدها به موفقیت خواهید رسید. با این حال من مذاکره‌کنندهٔ باتجربه‌ای را دیده‌ام که هر نوع اهمیتی را به چنین فهرستی نسبت می‌دهد. در این کتاب به روشی سنجیده و مدرن دربارهٔ موضوع بحث شده است. بالاخره در هر رشته، انفجاری از افکار جدید وجود دارد. چرا در مذاکره نه؟ کتاب بازی مذاکره حاصل تقریباً چهل سال تجربه چستر لوییس کاراس (Chester Louise Karras) به عنوان یک مذاکره‌کننده و سه سال تحقیق فشرده است. این کتاب به سه بخش تقسیم شده است. بخش اول به تجربه‌ای جامع می‌پردازد که شامل مذاکره‌کننده‌های حرفه‌ای است. هدف این بررسی این است که چطور مردان و زنان متخصص به اهدافشان رسیده‌اند؛ نه تنها هنگامی که قدرت داشتند بلکه هنگامی هم که قدرت نداشتند. بخش دوم از طریق افشای دیدگاه شما، مثل قدرت و حدّ انتظار، به قلب مذاکره نگاه می‌کند. این عناصر سازندهٔ اصلی مذاکره است که، اگر درک شود، می‌تواند تفاوت بین عملکرد خوب و متوسط را بیان کند. بخش سوم مربوط به حقیقت‌های عملی مذاکره، به منظور برنده شدن است، از طریق سازمان‌دهی، تدابیر و خط‌مشی بهتر. فرض بر این بنا نهاده شده است که کسانی که مذاکره می‌کنند، دربارهٔ تجارت چیزهای زیادی می‌دانند. آن‌ها می‌دانند چطور بخرند، چطور عبارتی قاطع بنویسند، چطور فروش کنند و چه سیاستی را اعمال کنند که اگر نکنند، به سختی می‌توانند یاد بگیرند. من گمان می‌کنم که این مذاکره است که خواننده دوست دارد درباره‌اش بیشتر بداند نه تجزیه و تحلیل هزینه یا اصول قانونی. بنابراین، تنها یک تأکید وجود دارد، و آن ارائهٔ روشی عملی است که به‌وسیلهٔ آن افراد بتوانند به طور مؤثرتر مذاکره کنند و به اهدافشان برسند. فهرست مطالبپیش‌گفتار مجموعهمقدمهبخش 1: مرزهای جدید در مذاکره1. جامعه‌ی مذاکره‌کننده2. برنده‌ها و بازنده‌ها3. چه چیزی یک مذاکره‌کننده‌ی خوب را می‌سازد؟بخش 2: قلب روند مذاکره4. سطح انتظار شما چقدر است؟5. شما بیشتر از آنچه فکر می‌کنید قدرت دارید6. افرادی که اِعمال نفوذ می‌کنند7. تلقیح برضد تأثیر8. مقام9. نقش نقش10. نیازها، هدف‌ها و تعامل11. تشریح مذاکره12. فرضیه‌ی رضایت موردانتظار چگونه هر دو طرف در معامله پیروز شوندبخش 3: برنامه‌ای برای عملکرد13. موقعیت‌سنجی14. تاکتیک‌ها، بن‌بست و اقدامات متقابل15. مذاکرات یک مدیر موفق16. عشق، احترام و مذاکره17. رسیدن به اهداف را برنامه‌ریزی کنید18. چرخ مذاکره

more_vert کتاب سایکودرام و ابراز وجود در روان‌شناسی بالینی

ادامه مطلب

closeکتاب سایکودرام و ابراز وجود در روان‌شناسی بالینی

کتاب سایکودرام و ابراز وجود در روان‌شناسی بالینی نوشتۀ اصغر لائی و کریم افشاری نیا به مباحثی چون ضرورت توجه به ابراز وجود، سایکودرام در روان‌شناسی، اثرات ابراز وجود و... می‌پردازد. به عقیده پینیوا و ماورودیف ابراز وجود بعنوان یکی از عوامل مهم موفقیت در روابط بین فردی محسوب می‌شود. به گونه‌ای که یافته‌های پژوهشی موید این مهم است که ابراز وجود سطح بالا می‌تواند بر عملکرد تحصیلی، ارتباطات بین فردی، مشارکت در کار تیمی، کسب موفقیت، کنترل خشم و شاد بودن افراد موثر باشد و بهبود این مهارت‌ها می‌تواند عاملی برای حفظ سلامت روان افراد گردد. بالعکس ضعف در این توانایی موجب افزایش تنش روانی و در نتیجه اختلال در زمینه بهداشت روانی افراد خواهد شد. یکی از شاخص‌های بسیار مهم در قابلیت دفاع از موقعیت فردی برای دستیابی به اهداف و غلبه بر مشکلات، ابراز وجود است. این مسیر بایستی بدون رساندن آسیب به دیگران و رعایت حقوق سایرین طی شود. ابراز وجود بخشی از پتانسیل‌های فردی و پیش نیازی برای خودشکوفایی است. از سوی دیگر تحقیقات دیگر بیانگر تاثیر ابراز وجود بر موفقیت تحصیلی و شغلی هستند. از جمله مولفه‌های ابراز وجود توانایی نه گفتن به تقاضاهای نامعقول دیگران است. افرادی که از ابراز وجود بیشتری بهره‌مند هستند، می‌توانند در برابر خواسته‌های نامعقول دیگران ایستادگی کنند و طبق عقیده خودشان عمل نمایند و در کارهایشان نیز از استقلال بیشتری برخوردار هستند. شیوه‌ای که در برقراری روابط با دیگران اتخاذ می‌شود، مسئله حائز اهمیتی بویژه در پویایی‌های بین فردی است. ارتباطات ضعیف می‌تواند به روابط ناسالم منجر شود و فشار روانی را افزایش دهد. در واقع ابراز وجود مشخصه مهم پاسخ افراد در یک موقعیت است که در آن موضع و علایق فرد در تعارض با موضع و علایق دیگران قرار می‌گیرد که خود می‌تواند تضادهای بالقوه به همراه داشته باشد. این ویژگی در مشاغل نیازمند به تعاملات و همکاری‌های گروهی و بخصوص برای مدیران و رهبران گروه‌ها اهمیت فراوانی دارد. گروه دیگری از پژوهشگران در بررسی گروه درمانی متمرکز بر ابراز وجود در کاهش پرخاشگری و بهبود پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی نشان دادند که گروه درمانی متمرکز بر ابراز وجود می‌تواند موجب کاهش پرخاشگری و بهبود پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان شود. سال‌هاست که گونه‌های مختلف هنری نظیر درام، موسیقی، نقاشی و مجسمه‌سازی برای درمان فیزیکی و روانی انسان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و اصولا یک بحث قدیمی است که هنرمند پیش از آنکه با هدف خلق یک اثر هنری برای مخاطبان تلاش کند به دنبال تخلیه درونی و روانی خویش است. سایکودرام تحلیلی روانکاوانه است بر روح انسان و پدیدارشناسی، این مهم که چگونه می‌توان از منظر درام به هزارتوی انسانی رسید. انسانی که این روزها تجارب مشارکت‌های عرفانی خود را به مدد خرد از دست داده و در جهانی کاملا عینی زندگی می‌کند که برای هر پدیده‌ای نیازمند دلیلی است. از همین روی می‌توان به این نکته اشاره کرد که این درام که خود یکسره زندگی است، می‌تواند بار مهمی را در این آشکارسازی به همراه داشته باشد. انسانی که در این روزهای بی‌امتیاز تنهاست. در بخشی از کتاب سایکودرام و ابراز وجود در روان‌شناسی بالینی می‌خوانیم: شایستگی ابراز وجود یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌ها به خصوص برای مشاغلی است که نیاز به تعاملات زیاد، مذاکره، چانه‌زنی و دفاع از حقوق و منافع سازمانی دارد. شایستگی ابراز وجود یعنی توانایی افراد برای تعامل با محیط و انجام کاری است که به موجب آن صدای‌شان شنیده شود. شایستگی ابراز وجود باعث قدرتمند شدن افراد می‌شود و به ایشان کمک می‌کند خودشان را به دیگران معرفی کنند. کارکنان برای برقراری رابطه‌ای مؤثر با دیگران، اغلب لازم است جرأت‌ورز باشند و موقعیت‌های خطرساز را به گفتار در آورند. افرد جرأت‌ورز، خیلی خجالتی و یا غیرقابل کنترل نمی‌باشند آن‌ها می‌توانند بدون خشونت یا آزار دیگران، و اغلب به صورت مستقیم احساسات خود را بیان دارند. ابراز وجود، توانایی بیان احساسات، باورها و اندیشه‌ها می‌باشد و از حقوق فرد به طریقی غیرمخرب، دفاع می‌نماید. بنابراین ضروری است که در هر جامعه‌ای، راهکارهایی برای تقویت ابراز وجود مورد توجه قرار گیرد. امروزه با توجه به اهمیت موضوع، یکی از این راهکارها را می‌توان در سایکودرام، یا روان نمایشگری جستجو نمود. هنر درمانی یکی از راه‌های درمان معضلات و مشکلات روحی و روانی است. یکی از شاخه‌های هنر درمانی، بازی درمانی است که خود به شاخه‌های گوناگونی چون سایکودرام و درام درمانی تقسیم می‌شود. در نمایش درمانی تلاش می‌شود تا به کمک گروه، مددجو به درک درستی نسبت به معنا و تصاویر برسد و توانایی مشاهده نقش‌ها و احساسات درونی خود را تقویت کرده و با استفاده از مولفه‌های کلامی و غیر کلامی رفتار خود را در مواجهه با محیط پیرامون خود متوازن و متعادل سازد. سایکودرام دارای محاسن بیشماری است از جمله تقلیل احساسات انزوا طلبانه، تقویت مهارت‌های اجتماعی و الگوهای مقابله‌ای جدید، توسعه حدود و دامنه بیان احساسات فردی و بین فردی، تجربه تعاملات مثبت و ایجاد برقراری روابط بین فردی و اجتماعی است. فهرست مطالبمقدمهفصل اول: ضرورت توجه به ابراز وجودمقدمهمشکلات ناشی از عدم توجه به ابراز وجودکلیت آموزش ابراز وجود در جلسات سایکودرامضرورت کاربرد سایکودرام در ابراز وجودفصل دوم: سایکودراممقدمهتعاریف و اصطلاحات مرتبط با موضوعجراُت ورزیتاریخچه سایکودارمتئاتر درمانی کودکان و نوجوانانهنردرمانی- سایکودرامشیوه‌های اجرایی سایکودرامتفاوت تئاتر درمانی (سایکودرام) با تئاترنمایش و ارکان نمایشعناصر نمایشیشناخت کاراکتر (پروتاگون) در سایکودرامچرا سایکودرام (روان نمایشگری)؟اثرات سایکودرامگستره هنر درمانیشکلهای اصلی نمایش تئاتر درمانیسایکودرام در روان شناسیمهارت و شیوه اجرای سایکودرامبرخی از اثرات نمایش درمانیارکان روان نمایشگریاهداف سایکودرامفنون سایکودرامروش‌های مورد استفاده در سایکودرامفصل سوم: ابراز وجودابراز وجود چیست؟چارچوب نظریتعاریف و مفاهیم ابراز وجودتوجه به ابراز وجود بعنوان یکی از ده مهارت اصلی زندگیمهارت‌های پایه در ابراز وجوداثرات ابراز وجودفصل چهارم: بررسی پیشینه‌های عملیاتی در زمینه سایکودرام و ابراز وجودمقدمهبررسی پژوهش‌های مرتبط با ابراز وجود و سایکودرام در ایرانپیشینه پژوهش‌های خارجی در زمینه سایکودرام و ابراز وجودجمع‌بندی نتایج پژوهش‌های انجام شده در زمینه سایکودرام و ابراز وجودبرخی محدودیت‌ها در برگزاری جلسات سایکودرامپیشنهادهایی در زمینه اجرای سایکودرام و تاثیر آن بر ابراز وجودفهرست منابعضمایممعرفی پرسشنامه توانایی ابراز وجود گمبریل و ریچی (1975)پرسشنامه توانایی ابراز وجود گمبریل و ریچی (1975)

more_vert کتاب توسعه مهارت‌های فردی و حرفه‌ای

ادامه مطلب

closeکتاب توسعه مهارت‌های فردی و حرفه‌ای

کتاب توسعه مهارت‌های فردی و حرفه‌ای نوشته‌ی مانموهان جوشی، ضمن معرفی انواع مهارت، شخصیت و روابط بین فردی، به بررسی عوامل موثر بر آن‌ها و چگونگی تطبیق با سبک‌های مختلف می‌پردازد. طبق گفته‌ی مانموهان جوشی (Manmohan Joshi)، مهارت‌های نرم در مقابل مهارت‌های سخت (مانند مهارت‌های فنی) بسیار بر رشد شخصیت و توسعه فردی کارکنان تأثیر می‌گذارند. امروزه سازمان‌ها می‌دانند که توسعه حرفه‌ای کارکنان نقش مهمی در حفظ روابط با مشتریان، ارباب رجوع، تأمین‌ کنندگان، همکاران و ایجاد یک کسب و کار موفق دارد. با این وجود، مهارت‌های نرم جایگزینی برای مهارت‌های سخت و فنی نیستند. در حقیقت، آن‌ها مکمل یکدیگرند و پتانسیل افراد مجهز به مهارت‌های سخت را آشکار می‌کنند. کتاب توسعه مهارت‌های فردی و حرفه‌ای (Soft Skills) بیان می‌کند که هرچه زودتر مهارت‌های نرم مرتبط آموخته شوند بهتر است. مرحله یادگیری این مهارت‌ها اگر زودتر از زمان تحصیل در کارشناسی شروع نشده باشد باید حداقل درزمان تحصیل در کارشناسی شروع شود. امروزه شرکت‌ها، در زمان مصاحبه از کارجویان، در واقع در مورد عمق تخصص فنی یا دامنه تخصص دواطلبان نگران نیستند. آن‌ها می‌دانند که می‌توانند تکنولوژی‌های عجیب و غریب را بدون دردسر به آن‌ها آموزش دهند, بلکه آن‌ها آگاهند که آموزش مهارت‌های نرم سخت‌تر است. در بخشی از کتاب توسعه مهارت‌های فردی و حرفه‌ای می‌خوانیم: سبک رهبری دموکراتیک یا مشارکتیاین سبک رهبری دموکراتیک، که طبیعتا مشارکتی نیز هست، در میان رهبران محبوب است؛ زیرا آن را مردم‌گرا می‌دانند. اگر تصمیمی گرفته شود، تمام موضوعات مورد بحث به وسیله کل گروه مورد بحث قرار می‌گیرند. رهبر فقط ورودی را تسهیل می‌کند. او از تصمیمات اعضای خود برای غنی‌سازی خود استفاده می‌کند. این سبک اگرچه در همه فعالیت‌ها وجود ندارد اما در بیشترشان به کار می‌رود. با این حال، رهبر روشن می‌کند که اگر کارکنان نمی‌توانند تصمیم بگیرند، او حق دارد این کار را بکند. تحت این سبک رهبری، اعضای کارکنان همیشه از آنچه که در محل کار رخ می‌دهد مطلع هستند. هر دو نمایندگان و اعضای واقعی برای رسیدن به نتایج با یکدیگر تمرین می‌کنند. مولینز (2004) سبک رهبری دموکراتیک را توضیح می‌دهد که همان‌طور که اشاره گردید، اگر ارتباطات بین فردی بر پایه‌ای صحیح انجام شود، کار به طور خودکار انجام می‌شود. این یک سبک رهبری تیمی است که نگرانی برای تولید و نگرانی برای مردم را در سطح بالایی با هم ادغام می‌کند. بر کار گروهی تاکید شده و هدف‌گرا است. به طور خلاصه، سبک رهبری دموکراتیک بر مشارکت گروه و رهبر در دستیابی به اهداف و غایت‌های سازمان تاکید دارد. این رهبر دموکراتیک قدرت و اقتدار را از پیروان خود می‌گیرد. از سوی دیگر، او از طریق اعمال مهارت‌ها و ایده‌های اعضای سازمان عمل می‌کند و هوشیار است که مسئولیت را به آن‌ها واگذار کند. اما این رهبر دارای مجوز تصمیم‌گیری نهایی است حتی اگر همه اعضا کارهای اساسی را که منجر به تصمیم‌گیری شده‌اند انجام دهند. فهرست مطالبدرباره نویسنده1. مهارت‌های نرم1. 1 مقدمه1. 2. مهارت‌های نرم کدام هستند؟1. 3 ضرورت مهارت‌های نرم2. رشد شخصیت2. 1 شخصیت چیست؟2. 2 انواع شخصیت2. 3 رشد شخصیت2. 3. 1 اهمیت رشد شخصیت2. 4 عناصر رشد شخصیت2. 4. 1 خودآگاهی2. 5 تجزیه وتحلیل SWOT2. 5. 1 نقاط قوت2. 5. 2 فرصت‌ها2. 6 هدف گذاری2. 6. 1 هدف چیست؟2. 6. 2 انواع اهداف2. 6. 3 اهداف هوشمند SMART2. 7 خلاقیت2. 7. 1 فرایند خلاقیت2. 7. 2 نوآوری2. 7. 3 موانع خلاقیت2. 7. 4 گام‌هایی برای ایجاد خلاقیت2. 7. 5 انواع افراد2. 8 ارزش‌های انسانی2. 8. 1 دسته‌های ارزش‌ها2. 8. 2 ارزش‌ها و اصول اخلاقی2. 8. 3 تبدیل شدن به مدل نقش3. مهارت‌های ارتباطی3. 1 مقدمه3. 2 معنی3. 3 اهداف ارتباطات3. 4 فرآیند ارتباطات3. 4. 1 کانال3. 5 عناصر اصلی ارتباط6. 3 ویژگیهای ارتباط مؤثر3. 7 ابزار ارتباطی3. 8 ارتباط شفاهی3. 8. 1 ارتباط چهره به چهره3. 8. 2 استفاده از تلفن3. 9 مهارت‌های شنیداری3. 10 مهارت‌های صحبت کردن3. 11 ارتباطات غیر شفاهی3. 11. 1 نگرش3. 11. 2 رفتار3. 11. 3. زبان بدن3. 11. 4 فضا3. 12 برخورد با اختلاف نظر3. 12. 1 مذاکره، ترغیب، میانجیگری3. 12. 2 انتقاد3. 12. 3 خشم را کنترل کنید3. 13 موانع ارتباط3. 13. 1 موانع برای گوش کردن مؤثر3. 13. 2 موانع برای حل اختلافات3. 13. 3 چگونه بر موانع رفع اختلافات غلبه کنیم3. 14 غلبه بر موانع3. 14. 1 شناسایی فیلترهای ارتباطی3. 14. 2 کاهش فیلترها4. روابط بین فردی4. 1 مقدمه4. 2 اهمیت مهارت‌های ارتباطی بین فردی4. 3 انواع روابط بین فردی4. 4 استفاده از مهارت‌های ارتباطی بین فردی4. 5 عوامل مؤثر بر روابط بین فردی4. 5. 1 نگرش4. 5. 2 تعصب4. 5. 3 قالب شخصیتی دادن به افراد4. 6 چگونگی تطبیق با سبک‌های مختلف4. 6. 1 سبک عملگرا4. 6. 2 سبک "متفکر"4. 6. 3 سبک جستجوگر4. 6. 4 سبک "تفکر کننده آزاد"4. 7 پیامدهای روابط بین فردی5. تیم سازی5. 1 مقدمه5. 2 اهمیت روابط انسانی5. 3 تیم چیست؟5. 3. 1 چرا تیم‌ها بهتر کار می‌کنند؟5. 3. 2 چگونگی ایجاد یک تیم کارآمد؟5. 3. 3 رفتار فردی در تیم5. 3. 4 راه‌هایی برای مشارکت اعضای تیم5. 3. 5 تصمیم گیری‌های تیم5. 4 درک رفتار5. 4. 1 رفتار منفعلانه5. 4. 2 رفتار پرخاشگرانه5. 4. 3 رفتار تهاجمی5. 4. 4 رفتار قاطعانه5. 5 مناطق راحتی5. 6 مراحل رسیدن به قاطعیت5. 7 رفتن به برد / برد5. 8 بلوک‌های ارتقاء پذیری5. 9 مشخصات تیم‌های با عملکرد عالی5. 9. 1 ویژگی‌های تیم‌های دارای عملکرد عالی5. 10 پرسشنامه خودآزمایی6. رهبری6. 1 مقدمه6. 2 نگرش رهبری6. 3 اهمیت رهبری6. 4 روابط رهبری6. 5 رویکردهای رهبری6. 5. 1 رویکرد خصوصیات6. 5. 2 رویکرد رفتار رهبری6. 5. 3 رویکرد احتمالی یا اقتضایی6. 5. 4 روش عملکردی (یا گروه)6. 6 کارکردهای فردی، تیمی و کاری6. 6. 1 عملکردهای کاری6. 6. 2 عملکرد تیمی6. 6. 3 ویژگی‌های فردی6. 7. وظایف و مسئولیت‌های رهبری6. 8 سبک رهبری6. 8. 1 سبک رهبری دیکتاتور6. 8. 2 سبک رهبری آزادانه (عدم مداخله)6. 8. 3 سبک رهبری دموکراتیک یا مشارکتی6. 8. 4 سبک رهبری اقضایی7. مدیریت زمان7. 1 مقدمه7. 2 چطور زمان را مدیریت کنید؟7. 2. 1 شناسایی اولویت‌ها7. 2. 2 اولویت‌های خود را مدیریت کنید8. مهارت‌های ارائه8. 1 مقدمه8. 2 فرایند8. 2. 1مرحله گام 1: ارائه خود را برنامه ریزی کنید8. 2. 2 مرحله 2: ارائه‌ی خود را آماده کنید8. 2. 3 گام 3: کار خود راتمرین کنید8. 2. 4 مرحله 4: ارائه دهید8. 3 نمونه‌های زبان ارائه9. مدیریت استرس9. 1 مقدمه9. 2 استرس چیست؟9. 3 شناخت استرس9. 4 پذیرش استرس9. 5 نشانه‌های معمول استرس9. 5. 1 فیزیکی9. 5. 2 عاطفی9. 5. 3 احساسات هنگام استرس9. 6 رفع مشکل9. 6. 1 فرایند رفع مشکل9. 6. 2 خودپروری9. 6. 3 ابراز احساسات عاطفی9. 6. 4 تخریب فعال10. مهارت‌های تفکر10. 1 مقدمه10. 2 مهارت‌های اصلی تفکر10. 2. 1 مهارت‌های تمرکز10. 2. 2 مهارت‌های جمع آوری اطلاعات10. 2. 3 مهارت‌های به یاد سپاری10. 2. 4 مهارت‌های سازماندهی10. 2. 5 مهارت‌های تجزیه و تحلیل10. 2. 6 مهارت‌های مولد10. 2. 7 مهارت‌های تلفیقی10. 2. 8 مهارت‌های ارزیابی10. 3 دسته بندی‌های تفکر10. 3. 1 تفکر انتقادی10. 3. 2 تفکر خلاق11. حل مسئله11. 1 مقدمه11. 2 نیاز به حل مسئله11. 3 مهارت‌های حل مسئله11. 4. روش حل مشکلات11. 4. 1 توسعه مهارت‌های حل مسئله و تجزیه و تحلیل11. 5 مراحل حل مسئله11. 6 روش حل مسئله12. تصمیم گیری12. 1 مقدمه12. 2 ویژگی‌ها12. 3 دامنه12. 4 هدف12. 5 انواع12. 6 فرایند12. 6. 1 شناسایی، تعریف و محدود کردن مسئله12. 6. 2 تجزیه و تحلیل، تشخیص و ارزیابی این مشکل12. 6. 3 تعیین معیارها12. 6. 4 کشف راه حل‌های جایگزین12. 6. 5 جمع آوری داده‌ها12. 6. 6 انتخاب بهترین راه حل12. 6. 7 تبدیل تصمیم به عمل مؤثر13. ارتباطات استخدام13. 1 مقدمه13. 2 شغل پرستاری (رزومه تحصیلی)13. 2. 1 CV باید شامل چه چیزی باشد؟13. 2. 2 چطور یک CV عالی بنویسید؟13. 2. 3 نوشتن یک نامه کتبی کوتاه13. 2. 4 مهارت‌های مصاحبه14. آداب محل کار14. 1 مقدمه14. 1. 2 آداب جلسه14. 2 رفتار در محل کار14. 3 آداب شخصی14. 4 استفاده از خدمات و منابع اداری14. 5 آداب سفرمنابع

more_vert کتاب اسرار ارتباط موثر

ادامه مطلب

closeکتاب اسرار ارتباط موثر

اسرار ارتباط مؤثر: اسراری که با دانستن آن‌ها بهتر می‌توانید با دیگران ارتباط برقرار کنید. اگر نمی‌دانید که چگونه می‌توان با دیگران به‌صورت بهتری ارتباط برقرار کرد؟ اگر نمی‌دانید که چگونه باید با کودکان صحبت کرده و ارتباط برقرار کرد تا بهتر به حرف ما گوش دهند؟ اگر نمی‌دانید چگونه ارتباط برقرار کردنی در جلسه خواستگاری منجر به ازدواج می‌شود؟ اگر نمی‌دانید که چگونه باید انتقاد سازنده‌ای داشت؟ چگونه باید به درخواست‌های نا به‌جای دیگران نه گفت؟ و... مانعی ندارد چراکه در کتاب "اسرار ارتباط موثر" در مورد همین مسائل و بسیاری چیزهای دیگر که سبب بهبود روابط شما با دیگران خواهد شد صحبت می‌شود. نکته اصلی در ارتباط، داشتن زبان مشترک یا مجموعه‌ای از رفتارها، وسائل، مجاری ارتباط و ... است که در نهایت می‌توان از طریق آن، با دیگری ارتباط برقرار کرد. ارتباط، دریچه اصلی برقراری روابط انسانی است که طی آن می‌توانیم اهداف و مقاصد خود را به دیگران انتقال دهیم و در مقابل، اهداف و مقاصد دیگران را نیز درک کنیم. موضوع ارتباط، در زندگی انسان‌ها بسیار پر اهمیت است و شاید، مؤثرترین بخش زندگی یک فرد همین باشد. همه ما بخشی عمده از زندگی خود را در ارتباط با دیگران سپری می کنیم یا در فکر آن به سرمی بریم. کسی که نگرش ها و شخصیت، عواطف، جنبه های روانی، اجتماعی، ارزشی و فرهنگی و نوع رفتار خود را می شناسد، حدود انتظارات و علایق خود را مشخص می کند و می داند که از دیگران چه بخواهد و از آنها چه انتظاراتی داشته باشد. افرادی که خود را می شناسند، تا حدود زیادی بر خود، خواسته و رفتار خود مسلّط هستند. این افراد، از توان کنترل بر خود، برخوردارند و می توانند با محیط و دیگران، روابط مناسب برقرار کنند. عواطف و احساسات چه از لحاظ شکل دهی و تأثیر بر برخوردها و چه از لحاظ حفظ و پایان دادن روابط، تأثیر قابل توجهی بر روابط میان فردی دارند. فهرست مطالبمقدمه دکتر مهدی منوچهریمقدمه مولفارتباط چیست؟ارتباط مؤثر چیست؟اجزای یک ارتباطمشکلاتی که در فرستنده مانعی برای ارتباط می‌شوداهمیت ارتباط مؤثرهنر ارتباط مؤثراگر سنگدل و خشن بودیسرعین اردبیلاول همسایه بعد اهل خانهخرید حتی بدون چکای زمین بدماشینتان را قفل کنیدسطل شما چقدر پر است؟بدترین پدرعذر خواهی می کنمکاری که سخنران ها باید انجام دهندیعنی تو میخوای بگیمتوجه منظورت نمی شمبزرگترین نعمتسرتان را تکان دهیداز محضرش مرخص شدمموانع ارتباط مؤثرمشاجره کردنشکر آبدیدی بهت گفتمچون ترم قبل شاگرد من بودیبت پرستیقطع رابطهاسلایدهای فوق حرفه‌ایچگونه به راحتی از دیگران پول قرض بگیریمچرب‌زبانیدست جلوی دهانپنهان کردن چشم هاحرف های مبهمعرق کردنخواراندن گوش و بینیعدم تمایل به شنیدن حرف های خودبازی با وسایلرعایت نکردن فاصلهدستان خیسسیر تا پیازهنر قاطعیتسبک‌های ارتباطیچرا باید قاطعانه رفتار کنیم؟چگونه قاطعانه رفتار کنیم؟هنر گوش دادنچرا گوش دادن مهم است؟چگونه گوش دهیم؟هنر ارتباط با کودکانعواملی که به برقراری ارتباط مؤثر با فرزندان کمک می‌کندعواملی که مانع از برقراری ارتباط مؤثر با فرزندان می‌شودچگونه از کودک خود تعریف کنیمچگونه به درخواست‌های نا به‌جای کودک نه بگوییمهنر انتقاد کردنانواع انتقادچگونه انتقاد کنیم؟چگونه فرزندان منتقدی تربیت کنیم؟هنر رفع خجولیمهارت در یک‌ رشتهنیم ساعت زودترارتباط چشمیسؤال‌های الکیهر فرصتیشوره سرقانون جذب را که می‌شناسید؟چرا از شکست می‌ترسید؟کم‌توقع باشیدتعریف کردنهول بدهیدبازیگری را دوست دارید؟زیاده‌روی ممنوعکتاب بخوانیداز شما حرکتتیر آخرهنر متقاعدسازیمتقاعدسازی چیست؟تکنیک‌های متقاعدسازیهنر نه گفتنچه زمان‌هایی باید نه بگوییم؟چرا نه گفتن برایمان سخت است؟چگونه نه بگوییم؟هنر ارتباط در خواستگاریساده شروع کنیدشروع با پسرکاغذ قلمدقت به سؤالاتمخصوص فیلم هاشفافیت سؤالاتسؤالات کلی نپرسیدسراپا گوش باشیدخودتان را در موقعیت همسر فرض کنیداتاق عروس خانوممعنای واژه‌هاسؤالات را معکوس بپرسدسؤالات بله خیر ممنوعساعت 9 شبمچ‌گیری نکنیدبا مینی‌بوس نرویدصداقت معجزه می کنهارتباط چشمیرعایت فاصلهتا اطلاع ثانوی دلبری کردن ممنوعهنر ارتباط با همسراهمیت یادگیری مهارت‌های ارتباطی برای همسراننیازهای انسانعوامل مؤثر بر ارتباطات زوجینتکنیک‌هایی برای بهبود ارتباطات زوجینهنر ارتباط در محل کاراین کارها را هرگز انجام ندهیدمتن نامه‌های اداریهنر مشتری مداریتکنیک‌های برقراری ارتباط مؤثر با مشتری‌هاسخن پایانیتقدیر و تشکرمنابع