more_vert کتاب جهان زیباتر می‌شود اگر...

ادامه مطلب

closeکتاب جهان زیباتر می‌شود اگر...

رومینا کریمی در کتاب جهان زیباتر می‌شود اگر... به شما یاد می‌دهد که چطور عشق و دوست داشتن را یاد بگیرید و به دور از کینه و نفرت، روزگار خود را بگذارنید. همه‌ی ما برای «آرامش» شبانه‌روز ‌می‌جنگیم و تلاش می‌کنیم اما زندگی فقط ثروت نیست! گاهی انسان‌ها به غیر از پول احتیاج به محبت، عشق، آرامش، شادی و ... دارند. ما تنها محکوم به کار کردن و پول در آوردن نیستیم؛ بلکه باید درست زندگی کردن را خوب یاد بگیریم. در کتاب جهان زیباتر می‌شود اگر... (...The world will be prettier if) یاد می‌گیرید که برای زندگی کردن در این جهان کره مانند باید قوانین خاص آن را به خوبی بیاموزید. آموختن همیشه برای همه‌ی آدم‌ها سخت و دشوار بوده است و باید از این فرصت کمیاب به خوبی استفاده کنید و خودتان را نشان دهید. اغلب ما انسان‌ها ‌می‌گوییم: بگذاریم سرنوشت خودش همه چیز را درست کند! این درست نیست. این ما هستیم که باید به دنبال سرنوشتمان برویم، نه سرنوشت دنبال آن‌ها! انسان‌ها از چیزی در این جهان لذت واقعی نمی‌برند، شاید خودشان متوجه نشوند؛ اما همه جا را سکوت فرا گرفته؛ درست است که صدا هست اما نه یک صدای واقعی و خالصانه! ما باید از این ‌بی‌خوابی مطلق بیرون بیاییم، سکوت را بشکنیم و طعم شیرین خالصانه زندگی کردن را بچشیم؛ این حق انسان‌هاست و باید از حقمان دفاع کنیم! جملات برگزیده‌ی کتاب جهان زیباتر می‌شود اگر... - زندگیامون واقعی باشه به دور از کینه و دشمنی، سیاهی و زشتی، ناامیدی و تاریکی. زندگی را باید زندگی کرد از هر لحظه آن لذت برد و از تمام تجربیات دیگران بهره برد. - در لحظه زندگی کردن را یاد بگیریم راستی و درستی را فراموش نکنیم تمرکزمان به زندگی‌های حقیقیمان باشد نه مجازی! از همه مهم‌تر عشق و محبت را از خودمان دور نکنیم و نگذاریم انرژی‌های منفی دورمان را بگیرد و نگذارد نفسی چاق کنیم از زندگی لذت ببریم. - در لحظه زندگی کنیم و از فکر گذشته بیرون بیاییم. گذشته دیگر برنمی‌گردد و باید به فکر آینده بود، آینده‌ای که خودت می‌سازی چه خوب چه بد ترجیحا تلاش کنیم خوب بسازیم. - اعتیاد‌های ‌بی‌پایه و اساسمان را نابود کنیم و نگذاریم در ما رخنه کند. زود قضاوت نکنیم درباره هر چیزی و هرکسی شاید اونجوری که ما فکر می‌کنیم نباشد. با فکر و عقل پیش برویم و جهانی رنگی به وجود بیاوریم. رفتارمان را درست کنیم یاد بگیریم هر حرفی را کجا بزنیم دنیایمان را تمیز کنیم از هر چی قهر و کینه و دشمنی و حسادته. در بخشی از کتاب جهان زیباتر می‌شود اگر... می‌خوانیم: گاهی آدم‌ها فکر می‌کنند که گناهاشون، اشتباهاتشون باید یک مقصری داشته باشد! من ‌نمی‌فهمم چرا ما آدم‌ها این طوری شدیم یا هستیم چرا وقتی لیوانی از دستمان می‌افتد ‌بی‌دقتی خودمان را اصلاح ‌نمی‌کنیم و در آن حین فقط دنبال مقصری هستیم که از زیر این اشتباهمان بیرون بیاییم به جای اصلاح کار ‌می‌گوییم: که لیوان لیز بود افتادش تقصیر من نبود، قاتلی که مرتکب گناه و اشتباه و جرم شده... این اشتباه دنبال مقصر گشتن از زمان تولدمان باید اصلاح شود و باید در آموزه‌ها و اندیشه‌هایی که در آن دوران یاد ‌می‌گیریم این درس را نیز بگیریم و به گوش‌مان برسد. اشتباه به دنبال مقصر گشتن، در زندگی تمامی انسان‌های جهان است بدون هیچ حد و مرزی. تمام ما این اشتباه را می‌کنیم. اگر کمی به فکر پی بردن گناه و اشتباه خود باشیم خیلی بهتر از آن است که دنبال مقصر باشیم!! دنبال مقصر گشتن دردی را دوا نمی‌کند بلکه بدتر این عادت بد را پرورش می‌دهد و روز به روز باعث نادانی بیشتر انسان‌ها می‌شود. یاد بگیریم به جای مقصر، خودمان را اول به خود و بعد به دیگران «اثبات» کنیم. این کلمه خیلی مهمه با خودمان چندبار این کلمه را تکرار کنیم کلمه زیبایست و البته که آموزنده این که بتوانیم خودمان را اثبات کنیم یعنی یک آدم موفق هستیم یعنی توانسته‌ایم قله‌ی دماوند را بالا برویم و پرچم خودمان را برسرش فرود بیاوریم خودت را اثبات کن زیباست اینکه قابلیت توانایی خودت را به همه اثبات کنی عالیه... فهرست مطالبمقدمهزندگی کردن...صبور...مقصر...رفتار درست...حسادت...!!کینه...عشق...دخالت کردن... !شعور...سطح فکر...مطالعه...احترام گذاشتن...حقوق زنان و مردان…ازدواج...اعتیاد...حرف مردم...نگرش منفی و مثبت...کودکان کار...دنیای مجازی...نتیجه‌گیری...

more_vert کتاب چطور یک طرح کسب و کار بنویسیم

ادامه مطلب

closeکتاب چطور یک طرح کسب و کار بنویسیم

کتاب چطور یک طرح کسب و کار بنویسیم به قلم الکس جنادینیک با ارائه‌ی راهکارهایی کاربردی جهت شروع یک تجارت پر سود به شما کمک خواهد کرد تا رویاهای دست نیافتنی خود را به واقعیت تبدیل کنید. اگر به تازگی کسب و ‌کارتان را شروع کرده‌اید، یا قصد دارید کاری را آغاز کنید، بدون شک کتاب حاضر برای شما مناسب است. موضوع کتاب چطور یک طرح کسب و کار بنویسیم چیست؟ الکس جنادینیک (Alex Genadinik)، کتاب چطور یک طرح کسب و کار بنویسیم (Business plan template and example) را بر مبنای تجربیات شخصی خود در کسب و ‌کار و تجربیاتش در آموزش و مربی‌گری هزاران کارآفرین موفق به رشته‌ی تحریر در آورده است. او شما را یاری خواهد کرد تا بتوانید برای حرفه‌ای که می‌خواهید وارد آن شوید، یک طرح کسب و ‌کار عالی بنویسید، چرا که نوشتن یک طرح کسب و ‌کار برای شروع کار، جزء اقدامات پر اهمیت و واجب است که نباید از آن چشم‌پوشی کرد. جنادینیک همچنین اشتباهاتی را مطرح می‌کند که با خواندن آن‌ها بتوانید از بروزشان در کسب و ‌کار‌ خود جلوگیری کنید، تا وقت، انرژی و پولتان هدر نرود. در حقیقت این کتاب با دقت و اشتیاق، درباره کسب و ‌کار و شروع مسیرتان نوشته‌ شده است تا شما را یاری کند مسیرتان به عنوان یک کارآفرین، ساده‌تر شود. جملات برگزیده‌ی کتاب چطور یک طرح کسب و کار بنویسیم: - به هر چه که فکر کنید می‌توانید انجامش دهید، یا فکر کنید که نمی‌توانید انجامش دهید، درست فکر کرده‌اید، چون همان می‌شود.- اگر نمی‌توانید چیزی را برای یک بچه‌ی شش ساله توضیح دهید، پس بدانید که خودتان آن را نفهمیده‌اید.- زندگی بسیار ساده است، ما اصرار داریم که آن را پیچیده کنیم.- پیشرفت، در زیاد کردن آنچه دارید نیست، بلکه پیشرفت، پیشروی به سمت آنچه می‌خواهید باشید است.- وقتی در برنامه‌ریزی شکست ‌می‌خورید، قطعاً برای شکست خوردن برنامه‌ریزی کرده‌اید.- بصیرت، نتیجه‌ی کنار گذاشتن منطق به دلیل ناشکیبایی است. در بخشی از کتاب چطور یک طرح کسب و کار بنویسیم می‌خوانیم: آیا هنوز در مرحله‌ی فکر به کسب ‌و ‌کار‌تان هستید؟ یا اینکه کسب ‌و کارتان را شروع کرده‌اید و شاید نمونه‌ی اولیه‌ای هم از محصولتان تهیه کرده‌اید؟ یا شاید در حال حاضر از خودتان درآمد دارید و یک تیم کاری هم دارید و تمرکزتان بر روی رشد و پیشرفت کارتان است؟ در اینجا نیازی نیست جزئیات زیادی بیان کنید. خیلی ساده توضیح دهید که در کدام مرحله از تأسیس شرکتتان هستید، تا خواننده زمینه‌ای که قرار است ارائه دهید را متوجه بشود. اگر تازه در حال برنامه‌ریزی برای شرکتتان هستید و یا اینکه از قبل آن را تأسیس کرده‌اید و به سطحی از موفقیت هم دست یافته‌اید، باید تفاوت بزرگی ایجاد کنید. هر چه بیشتر در مراحل شروع و رشد کسب‌ و‌ کارتان پیش بروید، استراتژی‌هایتان اعتبار بیشتری به دست خواهند آورد و قابل ‌قبول‌تر خواهند شد. اگر چه بهتر است که در امتداد کارتان، پیش به سوی جلو حرکت کنید، اما از این که در حال حاضر در مرحله‌ی ایده‌پردازی برای کسب ‌و کارتان هستید، خجالت نکشید. در هر مرحله‌ای باشید، چه مرحله‌ی برنامه‌ریزی و چه مرحله‌ی ایده برای کسب ‌و کار، خوب است. هر شرکت موفقی یک زمانی در مرحله‌ی برنامه‌ریزی بوده‌ است. فقط در مورد جایی که در حال حاضر هستید صادق باشید. فهرست مطالبمقدمه‌ی مترجمپیش‌گفتارپیش از شروع بحث اصلی، این مقدمه را بخوانیدهدیه‌ای به شمامن و کارم را بیشتر بشناسیدفصل اول: مقدمه‌ای از برنامه‌ریزی برای کسب و ‌کار1. طرح و برنامه‌ی کسب و ‌کار چیست؟2. چه زمانی به یک طرح کسب و ‌کار نیاز دارید؟3. چه چیزهای باعث می‌شود یک طرح و برنامه‌ی کاری، خوب از آب در بیاید؟4. مدل کسب و ‌کار به چه معناست؟5. تجربیات شخصی من از طرح‌ها و برنامه‌های کسب و ‌کارفصل دوم: معرفی طرح کسب و ‌کار 3 جمله‌ای که به شما کمک می‌کند تا با ساده‌ترین طرح کاری ممکن، برنامه‌ریزی‌تان را شروع کنید1. معرفی طرح کسب و ‌کار 3 جمله‌ای2. نمونه‌ی طرح کسب و ‌کار 3 جمله‌ای برای یک محصول فنی3. نمونه‌ی طرح کسب و ‌کار 3 جمله‌ای برای مشاغل مربوط به فضای‌سبز4. تمرینی برای کسب و ‌کار خودتانفصل سوم: آهسته آهسته قدم برداشتن به سمت پیچیدگی‌های یک طرح کسب و ‌کار: طرح کسب و ‌کار یک‌ صفحه‌ای1. معرفی طرح کسب و ‌کار یک صفحه‌ای2. نمونه‌ی طرح کسب و ‌کار یک صفحه‌ای برای یک محصول فنی3. تحلیل نمونه‌ای از طرح کسب و ‌کار یک صفحه‌ای برای یک محصول فنی4. نمونه‌ی طرح کسب و ‌کار یک صفحه‌ای برای یک شغل سنتی5. تحلیل نمونه‌ای از طرح کسب و ‌کار یک صفحه‌ای برای یک شغل سنتیفصل چهارم: چطور یک طرح کسب و ‌کار بنویسیم1. خلاصه‌ی اجرایی (مدیریتی)2. خدمات یا محصولتان3. در چه سطحی از کسب و ‌کار‌تان هستید؟4. بازار هدف‌تان5. سایز بازار هدفتان6. طرح و برنامه‌ی بازاریابی: چطور می‌توانید محصولتان را به کاربران هدفتان عرضه کنید؟7. مدل درآمد8. امور مالی9. پیش‌بینی ماه‌ها و سال‌های آینده10. نمای کلی اقتصاد واحد11. تیم فعلی12. رقبای شما13. سرمایه‌گذاران قبلی و تأمین بودجه14. آنچه به دنبالش هستم15. ضمیمه‌ی برنامه تجاریفصل پنجم: نمونه‌هایی از فرایند فکری برای نوشتن یک طرح کسب و ‌کارفرایند فکری من هنگام ارزیابی ایده‌های جدید کاریفصل ششم: اشتباهات ممکن در برنامه‌ریزی کسب و ‌کار و تمریناتی برای غلبه بر آن اشتباهاتاشتباه مربوط به پاداش و انعامفصل هفتم: انتخاب جایگاه ویژه و درست در بازار کسب و ‌کار1. جایگاه ویژه‌ در بازار برای یک کسب و ‌کار چیست؟2. چرا شما به یک جایگاه ویژه در بازار شغلتان نیاز دارید؟3. درون و بیرون خودتان را بررسی کنید4. نکات اضافی درباره‌ی پیدا کردن یک جایگاه ویژه‌ی تجاری5. اشتباهات شخصی خودم هنگام انتخاب یک جایگاه ویژه در بازار6. چطور ایده‌های بکر و ناب کاری به ذهن‌مان خطور کند7. برای گرفتن بازخورد درست و حقیقی در مورد شغلتان، با دوستان صمیمی‌تان حرف بزنید8. چطور با کارشناسان شغلی‌تان صحبت کنیدفصل هشتم: برنامه‌ریزی راهکار‌هایی برای درآمدزایی1. مزایای برنامه‌ریزی برای کاربرد طولانی‌مدت و اشتغال2. راهکارهای درآمدزایی طولانی‌مدت به همراه مزایا و معایب آن‌ها3. چطور در هر شغلی بتوانیم مشتریانمان را به مشتری‌های بلندمدت تبدیل کنیمفصل نهم: تبدیل شما به یک کارآفرین برتر و شروع کسب و ‌کار خودتان1. به تعویق انداختن کارها2. انگیزه3. تمرکز، تکنیک مدیریت زمان پومودورو، حذف وقفه‌ها و فاصله‌ها4. تمرکز بر تصویری بزرگتر برای افزایش بهره‌وری چشمگیر5. نمایندگی، کنترل و هدایت به طور خودکار6. سه نوع از خطرات شغلی7. استیو بِلَنک و روش‌هایی برای توسعه‌ی مشتری8. اریک رایس و روش‌های شروع و راه‌اندازی کسب و ‌کار ناب9. تغییرِ ‌بی‌ذهنیتی10. ضمیر‌تان11. طرز رفتار با استرس12. طرز رفتار با شکست13. با آغوش باز پذیرای کار بودن14. اطرافتان را با افراد مثبت و درستکار پر کنید15. تجسم موفقیتمعرفی کتاب‌های دیگر برای کمک به برنامه‌ریزی، شروع و موفقیت در کسب و ‌کارتاندرباره نویسنده

more_vert کتاب رفت از من آنکه باید می‌رفت

ادامه مطلب

closeکتاب رفت از من آنکه باید می‌رفت

کتاب رفت از من آنکه باید می‌رفت مجموعه اشعاری دلنشین و زیبا به قلم الهام اصغری است. در بخشی از کتاب رفت از من آنکه باید می‌رفت می‌خوانیم: در تمام سال‌های سرد تنهاییدر تمام روزهای ابر و بارانیدر تمام جاده‌های بی‌نشان از عشقدر تمام لحظه‌های گنگه تکراریدر تمام ناله‌های از سر زاریدر ورای باور و تردیددر نگاه سرد و اجمالی...در میان آن همه تشویش و بی‌تابی،من به دنبال تو میگشتم...آنقدر گشتم که افتادم،از توان و تاب و هشیاری...آنقدر گشتم که رفت از من،آن جنون و حس پوشالی...آنقدر گشتم که رفت از من،آن ‌که بود قلبش پر از خالی فهرست مطالبآخرین بازماندهتو همانیحسرتبی تو ولی از تواجازهگذریلدای حضورتامید آخرآخرین نامهبازی دلبهونهتنهاییخیال تومسافرسارمنجیزندگیلذت عاشقیخوابرویاتقدیرشعر ازلباورمرهمعشقحسنیلیپلفاصلهیاد توسکوتپیدای پنهانآتش نگاهدل تنگقصهرفت از من آن‌که باید می‌رفت...

more_vert کتاب گلوگاه سرنوشت

ادامه مطلب

closeکتاب گلوگاه سرنوشت

کتاب گلوگاه سرنوشت نوشته‌ی کلثوم سادات موسوی، داستان دختری به نام ثریا را به تصویر می‌کشد که با وجود زندگی پرفراز و نشیب پدر و مادرش با مردی پولدار و عاشق ازدواج می‌کند. در بخشی از کتاب گلوگاه سرنوشت می‌خوانیم: سیمین و سامان اولین کلمه‌ای را که تکرار کردند بابا بود. تیمور از شادی داشت خودش را می‌کشت. بچه‌ها رو به حیاط آورده بود. خانۀ ما خیلی بزرگ بود، به گل‌ها آب می‌دادم که از خوشحالی تیمورخان فریاد می‌زد: ثریا، ثریا دارن من رو صدا می‌کنن، دارن می‌گن بابا! به طرف من دوید و شیلنگ آب را به‌ سمت آسمان گرفته بود و فریاد می‌زد: خدایا شکر. خودش را خیس آب کرده بود. قهقهۀ خنده‌هایمان توی تمام حیاط پیچیده بود. خنده‌های قشنگ تیمورخان که دندان‌های سفیدش زیباترش کرده بود، شور و شوقی در تار و پودم انداخته بود. تیمورخان به طرف من دوید. شیلنگ آب را به طرف من گرفت. من فرار می‌کردم و او شیلنگ را همانطور به طرف من گرفته بود و می‌گفت: ثریا قلب منی. دوستت دارم. خیس آب شده بودم. نفس‌نفس می‌زدم. تیمورخان دنبال من می‌دوید که شیلنگ آب نرسید و درآمد. تیمورخان افتاد کف حیاط. سریع دویدم و کنارش نشستم. سرش را روی پاهایم گذاشتم. باور نمی‌کردم، تیمور داشت گریه می‌کرد. دستانم را توی موهایش‌ می‌کشیدم. آرام پیشانی‌اش را بوسیدم و گفتم: گریه کن، گریه کن. دستانم را محکم گرفت و توی دستش فشار می‌داد: ثریا هیچ‌وقت منو تنها نذار. روی زمین توی حیاط کنار تیمورخان دراز کشیدم و سرم را روی بازویش گذاشتم. سامان و سیمین هم گوشۀ حیاط مشغول بازی بودند. دستم را روی قلب تیمورخان گذاشتم. با تپش‌های قلب او زندگی می‌کردم. گوشم را نزدیک صورتش بردم. صدای نفس‌هایش را می‌شنیدم. تمام بدنم را روی بدن او انداختم. عشق در ما غوطه‌ور شده بود. توی حیاط غلت می‌زدیم و تیمورخان به چشم‌های من نگاه می‌کرد و می‌گفت: چشماتو نبند، به من نگاه کن رؤیای من. چشم از من برندار. آن‌قدر غرق تماشای احساس شده بودیم که نفهمیدیم عشق و لذت چقدر به هم نزدیک هستند. هر دو بی‌حال زیر آلاچیق توی حیاط افتاده بودیم. نمی‌دانم چه شد که سر از آن جا درآوردیم! با صدای سیمین به خودم آمدم. تیمورخان با صدایی مالامال از عشق آرام گفت: ثریا.

more_vert کتاب قدم زدن روی ماه با اینشتین

ادامه مطلب

closeکتاب قدم زدن روی ماه با اینشتین

میکروکتاب قدم زدن روی ماه با اینشتین به قلم جاشوا فوئر، به شما نشان می‌دهد که با یک سال تلاش و پشتکار، چگونه می‌توانید کنترل ذهن خود را به دست بگیرد و حافظه‌تان را تقویت کند. جاشوا فوئر در میکروکتاب قدم زدن روی ماه با اینشتین (Moonwalking with Einstein) سوالاتی از قبیل: آیا می‌توان حافظه را تقویت کرد؟ چگونه ممکن است یک انسان معمولی بتواند با تلاش به حافظه‌ای خارق‌العاده دست پیدا کند؟ و... را مورد مطالعه قرار می‌دهد و اطلاعات مفیدی را در خصوص حافظه و راه‌های تقویت آن در اختیارتان می‌گذارد. نویسنده کتاب خود را با خاطره‌ای شروع می‌کند؛ او برای تهیه‌ی یک گزارش به مسابقه‌ی حافظه می‌رود و با شرکت‌کنندگان این مسابقه صحبت می‌کند و همه اقرار می‌نمایند که حافظه‌ای متوسط دارند و صرفاً با تمرین و تلاش توانسته‌اند به این موقعیت و توانایی دست پیدا کنند. این خبرنگار در هر بخش با ذکر مثال، نکات علمی و صحبت‌های نظریه‌پردازان، سعی می‌کند تا مفیدترین و بهترین روش جهت تقویت حافظه را به برای شما شرح دهد. میکروکتاب قدم زدن روی ماه با اینشتین به شما نشان می‌دهد که تمام انسان‌ها قادر خواهند بود تا یک حافظه‌ی قوی داشته باشند و تنها باید از روش‌های درست استفاده کنند. آلکس مولن که یکی از برندگان همین مسابقه‌ است، پس از خواندن تجربیات فوئر در این مسابقه شرکت می‌کند. مولن می‌گوید که با بکارگیری تکنیک‌های کتاب «قدم زدن روی ماه با اینشتین» به این موفقیت رسیده است. از اساسی‌ترین تکنیک‌هایی که در این کتاب با آن آشنا می‌شوید می‌توان به «کاخ ذهن» اشاره کرد که هزاران سال است برای تقویت ذهن و حافظه مورد استفاده قرار می‌گیرد. نکوداشت‌های کتاب صوتی قدم زدن روی ماه با اینشتین: - بسیار شگفت‌انگیز. (Bill Gates)- مسحور کننده، هوشمندانه و سرگرم‌کننده. (The New York Times Book Review)- کاوشی روشنگرانه درباره‌ی تأثیر وسیع و پنهان حافظه بر تمامی جنبه‌های زندگی ما. (Goodreads) جاشوا فوئر را بیشتر بشناسیم: جاشوا فوئر (Joshua Foer) سال 1982 دیده به جهان گشود. او در جوانی روزنامه‌نگاری مستقل بود و در سال 2004 در رشته‌های زیست‌شناسی تکاملی و بوم‌شناسی تحصیلات خود را به پایان رساند. فوئر پس از گذشت دو سال توانست رتبه‌ی اول مسابقه‌ی حافظه را از آن خود کند. میکروکتاب قدم زدن روی ماه با اینشتین برای چه کسانی مناسب است؟ جاشوا فوئر این کتاب را برای تمام کسانی که به دنبال راهی برای کنترل ذهن و حافظه‌ی خود هستند به رشته‌ی تحریر درآورده است. میکروکتاب چیست؟ چرا میکروکتاب‌ها مفید هستند؟ میکروکتاب‌های سبکتو در حقیقت چکیده‌ای مهم از کتاب‌ها هستند که شما بتوانید آن‌ها را در زمانی معقول بخوانید. همه ما در روز زمان‌های پرت زیادی داریم که می‌توانیم با میکروکتاب آن را به زمان طلایی تبدیل کنیم. میکروکتاب‌ها شامل بخش‌های ثابتی هستند، در ابتدا توضیحاتی در مورد نویسنده وجود دارد چرا که وقتی شما با نویسنده آشنا باشید بهتر با کتاب ارتباط برقرار می‌کنید. بخش بعدی، توضیحی کلی در مورد کتاب است که شما بتوانید در یک نگاه با مبحث کلی کتاب آشنا شوید و بخش آخر هم چکیده مفید آن است. در بخشی از میکروکتاب قدم زدن روی ماه با اینشتین می‌خوانیم: برای اینکه بتوانم ذهنم را به خوبی تربیت کنم، خودم را در شرایط مختلفی قرار می‌دادم. مثلا به کوچه و خیابان‌های اطراف منزل می‌رفتم و از اماکن دیدنی بازدید می‌کردم. حتی به خانه‌های دوستانم هم سر می‌زدم تا جزئیات خانه آن‌ها را به حافظه بسپارم. سعی می‌کردم همه جزئیات را مورد توجه قرار دهم و با اشیاء اطراف خودم رابطه احساسی برقرار کنم. هر چقدر تمرکز خود را بیشتر می‌کردم، بازیابی اطلاعات در من افزایش پیدا می‌کرد. برای این موضوع من باید یک کاخ حافظه در ذهن خود می‌ساختم تا با یادآوری یک شیء به راحتی سایر جزئیات را به خاطر آورم. در آن زمان من تازه از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده بودم و به شدت می‌خواستم که مستقل از خانواده زندگی کنم. همه چیز من محدود به خانه پدری‌ام بود، حتی دفتر کارم هم در زیرزمین خانه قرار داشت. در دیوار اتاقم یادداشت‌های زیادی برای برنامه‌های روزنامه‌ام چسبانده بودم. طی گذشت زمان دانسته‌هایی که در مورد تربیت مغز یاد گرفته بودم را مورد استفاده قرار دادم. به لیستی که در دیوار اتاق چسبانده بودم نگاه کردم و برای موارد بسیار ضروری تصویرسازی ذهنی انجام دادم. کاخ حافظه خود را در مزرعه بیرون شهر پدربزرگم تجسم کردم. یعنی هر چیزی که تصور می‌کردم محدود به آن منطقه بود. البته وقتی 10 مورد را به خاطر سپردم و برای آن تصویرسازی کردم، به مرور زمان خسته شدم، احساس می‌کردم که از نظر فیزیکی توانی برایم باقی نمانده است. از طرف دیگر سوالاتی در ذهنم ایجاد شد، مثلا اینکه چطور باید برای شماره تلفن‌ها تصویرسازی کنم یا وبسایت‌ها و ایمیل‌ها را به خاطر بسپارم؟ فهرست مطالبمیکروکتاب چیست؟درباره کتابدرباره نویسندهمقدمهفصل اول: مردی که بیش از اندازه می‌دانستفصل دوم: متخصصِ متخصصانفصل سوم: فراموش‌کارترین مرد دنیافصل چهارم: کاخ حافظهفصل پنجم: چگونه یک شعر را حفظ کنیمفصل ششم: پایانی برای حافظهفصل هفتم: وضعیت ثابت قابل قبولفصل هشتم: مستعدهای تا دهمفصل نهم: مرد بارانی در وجود همه مافصل دهم: مسابقه‌های قهرمانی حافظه آمریکاسخن آخرپیشنهاد میکروکتاب بعدی

more_vert کتاب زمان تغییر

ادامه مطلب

closeکتاب زمان تغییر

کتاب زمان تغییر نوشته‌ی نرگس راستی، به طرز شگفت‌آوری به شما کمک می‌کند تا نگرش‌ خود را دگرگون کنید و از یک انسان ناراحت، مضطرب، نگران، بیمار و ناموفق به یک انسان شاد و سالم و موفق و پیروز تبدیل شوید. زمان به ‌سرعت می‌گذرد و هر روز انسان‌ها بیشتر از خود واقعی و اصلی دور می‌شوند. آن‌ها یادشان می‌رود که مبدأ اصلی پیدایش چه بوده و خود را یک موجود رها شده و بی‌هدف در دنیا تصور می‌کنند. این کتاب به شما نشان می‌دهد که برای چه به این دنیا آمده‌اید. انسان‌ها همیشه در مقابل تغییر واکنش منفی از خود نشان می‌دهند، زیرا تغییر برایشان لازمه‌ی صرف وقت و هزینه است. شما از تغییر می‌ترسید زیرا خودتان را به شرایط موجود عادت داده‌اید و تصور می‌کنید با تغییر کردن شرایط بدتری به وجود می‌آید؛ نمی‌خواهید دست از عادات اشتباه بردارید و خود را انسانی کامل می‌دانید. متأسفانه همیشه بیشتر افراد در پی تغییر دادن دیگران مانند همسر، خانواده و جامعه هستند، اما رفتار خود را نمی‌بینند. اگر می‌خواهید عادات اشتباهتان را بپذیرید ابتدا باید به شناخت کاملی از خود دست یابید. این اولین مرحله‌ی تغییر است. یکی از راه‌های شناخت، پرسش از دیگران، دوست یا دشمن در رابطه با نقاط ضعف و مثبتتان می‌باشد؛ چرا که آن‌ها می‌توانند در این مسیر سخت کمک بزرگی به شما کنند. همیشه تغییرات در نقطه عطف زندگی شما رخ می‌دهد و نیازمند یک انگیزه قوی است؛ مانند مرگ یکی از عزیزان، طلاق، تولد فرزند یا ورشکستگی مالی. اینکه چه چیزی شما را دگرگون کند بستگی به بزرگ‌ترین نقطه ضعفتان در زندگی دارد. اگر بزرگ‌ترین نقطه ضعفتان ترس از طرد شدن و تنهایی باشد، در این زمان طلاق نقطه عطفی در زندگی‌ شماست یا افرادی که ترس از بیماری دارند نقطه عطف زندگی‌شان هنگامی است که دچار یک بیماری سخت یا لاعلاج می‌شوند. پس عزم و اراده‌ی خود را برای یک تغییر بزرگ و زمان‌بر جزم کنید و مطمئن باشید که پاداش این تغییر، بزرگ‌تر از آن چیزی است که تصورش را می‌کنید. در بخشی از کتاب زمان تغییر می‌خوانیم: انسان اشرف مخلوقات است چون دارای قدرت تفکر و انتخاب است، اما تمام موجودات اعم از گیاهان و حیوانات و انسان‌ها دارای روح هستند در غیر این صورت زنده نبودند، اما بُعد روحی انسان‌ها از بُعد روحی دیگر جانداران بالاتر است و انسان‌ها می‌توانند با قدرت انتخاب و تفکر، بُعد روحی خود را بالاتر ببرند. حیوانات و گیاهان بر پایه غریزه عمل می‌کنند اما انسان‌ها می‌توانند بین خِیر و شَر یکی را انتخاب کنند و آینده خودشان را با افکار و اعمال خود تغییر دهند. سؤال اساسی که مطرح می‌شود این است که انسان چگونه با قدرت فکر خود، می‌تواند خود و آینده‌اش را تغییر دهد؟ با یک امتحان ساده می‌توانید قدرت فکر خود را بر روی بدنتان مشاهده کنید. چشمان خود را ببندید و فکر کنید که در رستوران نشسته‌اید و در حال خوردن غذای مورد علاقه خود هستید و اینکه چقدر این غذا خوشمزه است و چقدر آن را دوست دارید. همین‌ طور که دارید این تصور را می‌کنید متوجه می‌شوید که دهان شما شروع به ترشح بزاق کرده است. شما در واقعیت هیچ غذایی نخورده‌اید، اما ذهن شما فرق بین تصور و واقعیت را درک نمی‌کند و به همین دلیل فرمان ترشح بزاق را به مغز می‌دهد و در چند دقیقه بعد حتی شما احساس سیری هم می‌کنید! این امتحان به شما نقش بسیار مهم افکار بر روی بدنتان را نشان می‌دهد. انسان دارای دو مرکز فکری است. فکری که از ذهن نشاءت می‌گیرد و فکری که روح منشأ آن است. به ‌عنوان ‌مثال شما بر اساس یک سری خواسته‌ها و امیال خود تصمیمی را می‌گیرید که این تصمیم بر اساس فکر ذهنی شما شکل می‌گیرد، ولی فکر روحی شما با آن تصمیم مخالف است و شما دچار تردید می‌شوید که آن کار را انجام دهید یا نه! فهرست مطالبپیش‌گفتار ناشرپیش‌گفتار مؤلففصل اول: نشانه‌های کسانی که خودشان را فراموش کرده‌اندفصل دوم: چرا به خودمان عشق بورزیمفصل سوم: چطور به خودمان عشق بورزیم1) بخشش2) قضاوت ممنوع3) دروغ ممنوع4) تزکیه5) ناظر بودن6) صد درصد به خداوند ایمان داشتن7) دلایل استرس و نگرانی را از زندگی حذف کنیشناخت ترس‌ها و عوامل ایجاد ترس‌هافصل چهارم: مشخصات کسانی که خودشان را پیداکرده و روح خود را صیقل داده‌اند

more_vert کتاب سروش موفقیت: روش مطالعه و برنامه ریزی

ادامه مطلب

closeکتاب سروش موفقیت: روش مطالعه و برنامه ریزی

کتاب سروش موفقیت: روش مطالعه و برنامه ریزی به قلم افسانه بوستانى کاشانى، روش برنامه‌ریزى و مطالعه درست را مورد بررسی قرار داده و به شما نشان می‌دهد که برای بالا بردن سرعت مطالعه و تمرکز چه کار باید کرد. اساس برنامه‌ریزى این است که هر کارى را در جاى خودش انجام دهید، اعتدال و میانه‌روى را به دقت مراعات کنید، یعنى برنامه را به گونه‌اى تهیه کنید که مطالعه، تفریح، استراحت، تغذیه، ورزش و... همه متناسب و کافى باشد، لذا پرخوانى، فشار بیش از اندازه به خود، مطالعه‌ى فوق‌العاده زیاد، کم کردن استراحت و تفریح، تغذیه‌ى ناکافى و عدم فعالیت بدنى و ورزش، زیان‌آور است و کار را خسته‌ کننده و زیان بار مى‌کند. سعى کنید در برنامه‌ریزى، واقع‌گرا باشید یعنى با عنایت به نیازهاى شخصى برنامه تهیه کنید و ساعاتى از روز را براى مطالعه و ساعاتى را براى کارهاى اجتماعى و تفریح و استراحت و ساعاتى را براى کارهاى موظف تعیین کنید و بعضى از اوقات روز را آزاد بگذارید. در صورتى که قسمتى از برنامه شما نیاز به تعویض یا اصلاح دارد حتما آن را به دقّت عوض کنید تا برنامه براى شما عملى شود، بنابراین از صمیم قلب موفقیت را بخواهید و با پافشارى و ثبات در کار خواسته‌ها و آروزهاى خود را به دست آورید، اندیشه‌ى شکست و ناکامى را از خود دور کنید و هرگز نگویید نمى‌توانم موفق شوم و ضعف‌هایم را از بین ببرم. این گونه تلقین‌ها اراده‌ى شما را سست مى‌کند. اما اگر توانستن را به خود تلقین کنید آن وقت براى همیشه موفق خواهید شد. قبل از اقدام به برنامه‌ریزى، باید به لزوم تأثیر بسزاى آن در موفقیّت ایمان داشت. اوّلین مزیت برنامه‌ریزى نظام‌مند شدن اطلاعات و جلوگیرى از هرگونه سرگردانى است، همچنین از اتلاف وقت جلوگیرى مى‌کند و باعث زیاد شدن وقت آدمى مى‌شود. پرمشغله‌ترین افراد با برنامه‌ریزى به همه‌ى کارهایشان مى‌رسند. از اثرات دیگر برنامه‌ریزى، کسب همت و پشتکار و طى کردن پله‌هاى موفقیّت، یکى پس از دیگرى است. اگر گاهى اوقات نتوانستید کل برنامه را اجرا کنید نگران و مأیوس نشوید، زیرا تغییرات ناخودآگاه و یا ضرورى در برنامه‌هاى از پیش تعیین شده طبیعى است. در بخشی از کتاب سروش موفقیت می‌خوانیم: مهم‌ترین عاملى که روان‌شناسان براى به یاد نیامدن اطّلاعات حافظه درازمدت ذکر کرده‌اند، مشکلات بازیابى است. طبق این نظریه، آن‌چه به حافظه‌ى درازمدت سپرده مى‌شود، هرگز از بین نمى‌رود. علّت این که ما پاره‌اى از مطالب قبلاً آموخته شده را نمى‌توانیم به یاد بیاوریم، این است که در بازیابى اطّلاعات ناتوانیم وگرنه مطالب در حافظه‌ى ما موجود هستند. اگر نشانه‌ها یا سرنخ‌هاى بازیابى لازم را پیدا کنیم، مى‌توانیم اطّلاعات فراموش شده را به یاد آوریم. این حالت درست مثل پرونده‌اى است که در بایگانى ذهن موجود است، امّا شماره‌ى آن را در دست نداریم. اگر شماره‌ى پرونده را در اختیار داشته باشیم، به راحتى مى‌توانیم آن را در بایگانى پیدا کنیم، به عنوان مثال یک قیاس دیگر، کوشش براى پیدا کردن مطلبى از حافظه‌ى درازمدت شبیه به پیدا کردن کتابى در یک کتابخانه بزرگ است؛ اگر ندانستیم که کتاب موردنظر با چه رمزى و در کجا قرار داده شده است، نمى‌توانیم آن را پیدا کنیم، هرچند که کتاب دلخواه ما در کتابخانه موجود باشد. روان‌شناسان براى روشن شدن این مطلب آزمایش انجام داده‌اند. در این آزمایش از آزمودنى‌ها خواسته شده تا فهرستى طولانى از کلمات مختلف را حفظ کنند؛ بعضى از این کلمات نام حیوانات بودند، مانند «سگ» و «گربه» و بعضى نام میوه‌ها بودند، مانند «سیب» و «پرتقال» و بعضى دیگر نام اشیا. در زمان یادآورى، آزمودنى‌ها به دو گروه تقسیم شدند. به یک گروه از اطّلاعات نشانه‌هاى بازیابى از قبیل حیوان، میوه و غیره داده شد و به گروه دیگر این نشانه‌ها داده نشد؛ گروه اول که نشانه‌هاى بازیابى را دریافت کردند، کلمات بیشترى را به یاد آوردند. فهرست مطالبمقدّمهبخش اوّل: برنامه‌ریزىبرنامه ریزى یعنى چه؟آیا برنامه‌ریزى لازم است؟چگونه برنامه‌ریزى کنیم؟آنچه باعث مى‌شود به برنامه‌ى درسى عمل کنیم.خصوصیّات یک برنامه‌ریزى خوبآنچه در طراحى برنامه‌ى درسى مؤثّر است.بخش دوم: روش مطالعهنظام یادحافظه‌ى حسىحافظه‌ى کوتاه‌مدتحافظه‌ى درازمدتراه‌هاى به خاطر سپردنعلّت فراموشى اطّلاعات از حافظه‌ى بلندمدتتصویرسازى ذهنى بهترین تقویت‌کننده‌ى حافظهچگونگى مطالعهاصول اجراى طرح شبکه‌اىطرح شبکه‌اى و فعالیّت مغزچگونگى ایجاد طرح شبکه‌اىچگونه بخوانیم تا کمتر فراموش کنیم؟کنکورى‌هاى مؤفّق چگونه‌اند؟مهم‌ترین توصیه‌ها درباره‌ى به‌خاطرسپارى مطالبیادداشت بردارىانواع یادداشت بردارىتکرار، معجزه مى‌آفرینداصول یادگیرى و روش مطالعهروش مطالعه‌ى دانش‌آموزان کنکورىروش مطالعه‌ى دروس عمومىروش مطالعه‌ى دروس اختصاصىبخش سوم: سرعت مطالعه و تمرکزفصل اوّل: سرعت مطالعهچگونگى محاسبه‌ى سرعت مطالعهسرعت مطالعه، چند کلمه در دقیقه باشد مناسب است؟آیا هر چه تندتر بخوانیم، از میزان فراگیرى ما کاسته مى‌شود؟فصل دوم: تمرکزتمرکزتمرکز حواستفکّر و تمرکز براى یادگیرىبخش چهارم: شیوه‌ى تست‌زنى و جلسه‌ى امتحانفصل اوّل: شیوه‌ى تست‌زنىزمان، سرعت و دقّت؛ سه اصل تست‌زنىدلایل این که نتوانستیم به یک آزمون به خوبى پاسخ دهیم.فصل دوم: جلسه‌ى امتحانآرامش از کجا سرچشمه مى‌گیرد و عوامل برهم‌زننده‌ى آن کدام‌اند؟مهم‌ترین عوامل مؤثّر در آرامش در 5 دسته گروه‌بندى مى‌شود.تذکّرات قبل و حین جلسه‌ى امتحانآرامش جلسه‌ى امتحانبخش پنجم: توصیه‌هاى آخر و تغذیهفصل اول: توصیه‌هاى آخربراى کسانى که تازه به فکر افتاده‌اند! دقیقه‌ى 90.زمان کمى تا کنکور باقى‌مانده استتوصیه‌هاى هفته‌ى آخرفصل دوم: تغذیهتغذیه و افزایش حافظه (you are what you eat)رژیم مناسب و کاهش اضطرابکلام آخر

more_vert کتاب 1000 برنامه ++C با حل آن‌ها (حل مسائل ++C - مرجع کامل)

ادامه مطلب

closeکتاب 1000 برنامه ++C با حل آن‌ها (حل مسائل ++C - مرجع کامل)

کتاب 1000 برنامه ++C با حل آن‌ها (حل مسائل ++C - مرجع کامل) به قلم رمضان عباس نژادورزی و نیلوفر شعیبی، به آموش کامل و جامع زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس پرداخته و با ارائه مثال‌هایی کاربردی، ‌ مطالب را برای شما قابل درک‌تر خواهد نمود. فصل اول این کتاب، شامل 53 مثال تحلیلی و 73 برنامه است که مسائلی از قبیل تعریف متغیرها دستورات cin، cout و عملگرها را در ++C آموزش می‌دهد. فصل دوم، 88 مثال تحلیلی و 235 برنامه را در اختیار شما قرار می‌دهد که بخشی از آن در کتاب و بخش دیگر آن در پیوست الکترونیکی حل گردیده است. در این فصل مباحثه تصمیم‌گیری (دستورات if , switch) و حلقه‌ای تکرار (دستورات for، while، do while، continue و break) با مثال‌های متعدد شرح داده شده است. فصل سوم، شامل 36 مثال تحلیلی و 107 مثال برنامه‌نویسی است که بخشی از آن در پیوست الکترونیکی آمده است. این فصل تعریف توابع و فراخوانی آن‌ها را با مثال‌های مختلف آموزش می‌دهد. در فصل چهارم، 105 مثال تحلیلی به همراه 160 مثال برنامه‌نویسی آورده شده است؛ این فصل مباحثی مانند آرایه‌های یک‌بعدی، دوبعدی و رشته‌ها را در ++C آموزش می‌دهد. فصل پنجم، به بررسی 26 مثال تحلیلی و 34 برنامه می‌پردازد که تعریف کلاس‌ها، وراثت، چندریختی و پیاده‌سازی مجدد عملگرها را به صورت جامع برای شما شرح می‌دهد. فصل ششم نیز شامل 15 مثال تحلیلی و 16 برنامه است که خواندن و نوشتن در فایل‌های متنی و باینری را آموزش می‌دهد و در نهایت فصل هفتم، شامل 39 برنامه است که گرافیک در ++C را آموزش می‌دهد. فهرست مطالبفصل اول: آشنایی با ++C و دستورات ورودی و خروجیفصل دوم: ساختار تصمیم و حلقه تکرارفصل سوم: توابع در ++Cفصل چهارم: آرایه‌ها و رشته‌هافصل پنجم: ساختمان و کلاس‌هافصل ششم: ورودی و خروجی فایلفصل هفتم: گرافیک در ++Cپیوست: الکترونیکیمنابع

more_vert کتاب پولسازترین نکته‌های تولید محتوا

ادامه مطلب

closeکتاب پولسازترین نکته‌های تولید محتوا

بهداد بلوری در کتاب پولسازترین نکته‌های تولید محتوا با ارائه مطالبی ناب و ارزشمند در خصوص بازاریابی و خلاقیت در این زمینه به شما کمک ‌می‌کند تا محتوایی جذاب تولید کنید. قطعا بارها عبارت «بازاریابی محتوا» را شنیده‌اید و فکر کرده‌اید باید با آن آشنا شوید، ولی خجالت می‌کشید از کسی درباره مفهوم دقیق آن سوال کنید. موسسه بازاریابی محتوا که رسانه و منبعی آنلاین در زمینه بازاریابی محتوا به شمار می‌آید، این سبک از بازاریابی را چنین تعریف کرده است: «بازاریابی محتوا، یک تکنیک بازاریابی برای تولید و توزیع محتوایی ارزشمند و دقیق است تا بتوانید مخاطبان مشخصی را جذب کنید، با این هدف که مشتریان سود‌آوری برای کسب و کار شما شوند.» بازاریابی محتوا را می‌توان بخشی از یک استراتژی بازاریابی در توسعه کسب و کار دانست؛ مبحثی که بر تولید و توزیع محتوایی ارزشمند، مرتبط و هماهنگ تمرکز دارد و هدف اصلی آن جذب مشتریان تازه و حمایت مشتریان قبلی خواهد بود. اما باید دانست که جذب مشتری در این استراتژی، با ارائه یک محتوای ارزشمند صورت می‌گیرد. بنابراین برای داشتن بازاریابی محتوای درست، ملزم به یک برنامه‌ریزی دقیق خواهید بود؛ چرا که اگر در تولید محتوا استراتژی و برنامه‌ریزی درستی نداشته باشید، خلاقیت‌ها و ایده‌ها کارآمدی لازم را نخواهند داشت. در بخشی از کتاب پولسازترین نکته‌های تولید محتوا می‌خوانیم: هر کسی به اندازه یک صفحه هم درباره خلاقیت خوانده باشد، با مفهوم طوفان فکری آشنا است. طوفان فکری در واقع یک روش گروهی برای ایده‌پردازی است. یک گروه 8 تا 12 نفر دور هم جمع می‌شوند و درباره یک صورت مسئله مشخص، هر ایده‌ای که به ذهنشان می‌رسد را بیان می‌کنند. یک نفر نیز منشی جلسه می‌شود و همه ایده‌ها را ثبت می‌کند. طوفان فکری چند قانون خیلی مهم دارد. اولین قانون این است که تعداد ایده‌ها مهم‌تر از کیفیت ایده‌هاست. یعنی همه باید تلاش کنند که بیشترین ایده‌های ممکن رو بدهند، نه لزوماً ایده‌های شدنی و با کیفیت. وقتی شما ایده‌های زیادی را لیست می‌کنید، بالاخره در همه ایده‌ها، یک ایده مناسب پیدا می‌شود. قانون دوم طوفان فکری این است که هر چه ایده‌ها مضحک‌تر و دور از ذهن‌تر باشد بهتر است. خیلی از ایده‌ها ممکن است در نگاه اول خنده‌دار و نشدنی به نظر بیایند، ولی وقتی عمیق‌تر به آن‌ها نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که با کمی تغییر می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. قانون سوم این است که هیچکس در گروه حق نقد ایده‌های دیگران را ندارد، ولی افراد می‌توانند ایده‌های هم دیگر را کامل کنند. فهرست مطالبفصل اول: بازاریابی محتوا به زبان سادهبازاریابی محتوا چیست؟استراتژی محتوا چیست؟تولید محتوا و روش‌های آنچه طور یک تیم محتوا داشته باشیم؟روش‌های پیشرفته برای ترویج محتوافصل دوم: تکنیک‌های خلاقیت در تولید محتواکمی خلاق‌تر باشیمسوالات مخاطب را پیدا کنیدطوفان فکری برگزار کنیداز تکنیک ارتباط اجباری استفاده کنیدهیجان را چاشنی کار خود کنیدمحتواها را بازآفرینی کنیدعکس جستجو کنیدبه جای ویژگی‌ها، روی منافع و ارزش‌ها تمرکز کنیدخلاقیت بدون استراتژی ممنوع