معرفی کتب جدید
کتاب چگونه خوب بخوابیم
تاریخ 10 مرداد 1399 ساعت 21:27:29
کد خبر: 013740
کتاب چگونه خوب بخوابیم

نیل استنلی در کتاب چگونه خوب بخوابیم ضمن توصیف خواب به عنوان یک پدیدۀ مشترک و بسیار مهم در حیات بشری با روش و دلایل علمی‌ درصدد اصلاح و رد باورها و روش‌های نادرست مربوط به خواب است.

به بیان نیل استنلی (Neil Stanley) نیاز به خواب مانند قد افراد است، همۀ ما انسان‌های متفاوتی هستیم و نیاز ما به خواب به مقدار زیادی به ژنتیک ما بر‌می‌گردد. حال با توجه به این موضوع کتاب چگونه خوب بخوابیم (How to sleep well) سعی دارد تا به شما کمک کند الگوهای نادرست خواب خود را در طول شبانه روز تغییر دهید.

این کتاب برای تمام کسانی که در به خواب رفتن مشکل دارند، در طول شبانه روز مدام از خواب می‌پرند یا از خواب عمیق و خوبی برخوردار نیستند، می‌تواند مفید باشد. فصل اول کتاب چگونه خوب بخوابیم با پیش زمینه‌ی علمی در رابطه با خواب، شروع می‌شود، این که هر فرد به میزانی از خواب نیاز دارد، بدن در طول خواب چگونه عمل می‌کند و چه دلایلی در پس بسیاری از اختلالات رایج مربوط به خواب پنهان است.

نیل استنلی در فصل‌های بعدی این کتاب سعی در شناسایی عواملی دارد که چرخه‌ی طبیعی و نرمال خواب افراد را مختل می‌کند. او به شما خواهد آموخت که چطور می‌توان این اختلالات را به حداقل رساند؛ اختلالاتی که ممکن است ناشی از فشار کاری و یا ذهنی باشند.

به طور کلی پیشنهادات و راهکارهای اختصاصی در این کتاب به شما یاری می‌کند تا به کیفیت خواب مناسبی که نیاز دارید دست پیدا کنید. در پایان نیز یاد خواهید گرفت که چطور عادات خوابیدن به روشی سالم را در طول ساعت‌های بیداری پرورش دهید.

دیوید کلمنتس مدیر شرکت فیوچر دیزاینز درباره‌ی کتاب چگونه خوب بخوابیم می‌گوید: اثری سرشار از اطلاعات مفید و مختصر گاهی با ته ‌مایه‌های شوخ‌ طبعی که پلک‌هایم را به روی این جام مقدس گشوده نگه داشت ... از خواندنش بی‌نهایت لذت بردم و یک لحظه هم چرتم نگرفت!

در بخشی از کتاب چگونه خوب بخوابیم می‌خوانیم:

نیاز فرد به خواب شبیه قد اوست - همۀ ما در قد و اندازه متفاوت هستیم و نیاز به خواب تا اندازۀ زیادی تحت ﺗأثیر وراثت است. در هر جا از 4 تا 11 ساعت می‌تواند طبیعی باشد، اما یک ساعت کمتر از خوابی که ما در شب به آن نیاز داریم می‌تواند بر روی سلامتی روحی و جسمی ما اثرات قابل ‌توجه داشته باشد.

در واقع، نیاز فردی به خواب میزان خوابی هست که در روز بعد به شما احساس بیداری، هوشیاری و تازگی می‌بخشد. به زبان خیلی ساده، اگر در طول روز احساس خواب ‌آلودگی داشته باشید، انگار که هیچ حضوری ندارید، و به هر دلیل باید به اندازۀ نیازتان در شب بخوابید. بنابراین، اگر به چهار ساعت خواب در شب نیاز هست تا احساس خوبی در شما ایجاد گردد، ولی سعی کنید که هشت ساعت در روز بخوابید، این حالت بدان معناست که در جستجوی یافتن چیزی هستید که هیچ نیازی به آن ندارید، و در هر صورت به آن دست پیدا نمی‌کنید. اگر به یازده ساعت خواب نیاز است تا احساس بهتری در شما ایجاد گردد، آن را به هشت ساعت کاهش دهید، زیرا این میزان خوابی هست که به آن توصیه شده، فقط به این معنا که به طور قابل ‌ملاحظه‌ای از خواب محروم خواهید شد. از آن جا که نیاز به خواب با قد ‌قابل ‌مقایسه هست، باید تصریح گردد که نمی‌توانید از نیازتان به خواب بکاهید، اما به نسبت آن در دنیای کنونی امکان کاهش اندازۀ قد از 1.97 به 1.75 متر وجود دارد، هر چند در زمانی که در قسمت ارزان‌تر هواپیما و لای صندلی‌های تنگ سوار شوم این کار مطلوب و خواستنی خواهد بود.

فهرست مطالب

مقدمه: خواب خوش، زندگی بهتر
پیش‌درآمد: پایان جهان نزدیک است!
1: خواب چیست؟
مقدمه‌ای بر خواب
خواب چیست؟
آنچه شکسپیر سروده است
ساعت‌های بدن
من به چقدر خواب نیاز دارم؟
افسانۀ هشت ساعت خواب
آیا شما شباویز هستید یا چکاوک؟
‌خواب‌آلودگی یا خستگی؟
یک ساعت پیش از نیمه شب
رویاها و خیالبافی
تفسیر رویا
رویای روشن یا آگاهانه: دری به سوی خلاقیت انسانی
بچه‌ها و خواب
آیا مدارس باید با ﺗأخیر شروع شوند؟
خواب در زمان بزرگسالی
زنان و خواب
علت به خواب رفتن مردان بعد از آمیزش جنسی
چرت زدن
خواب نیمروزی
آیا باید به روش چرت زدن ژاپنی عادت کنیم؟
2: چرا خواب اهمیت دارد؟
رابطۀ خواب با تندرستی
ﺗأثیر خواب بر روابط بین‌فردی
ﺗأثیر خواب بر کار و اخلاق مدیریتی
هزینۀ اقتصادی ‌بی‌خوابی
رابطۀ خواب با عملکرد تحصیلی
رابطۀ خواب با فعالیت ورزشی
ﺗأثیر خواب بر سلامت غذایی
رابطۀ خواب با وزن
رابطۀ خواب با فعالیت جسمی
ﺗأثیر خواب بر رانندگی
خواب پیش از نیمه شب
3: چرا ما در حال خواب نیستیم
مدپرستی
نحوۀ ﺗأثیرگذاری کسب‌وکار بر خواب
کار نوبتی (شیفتی)
جامعۀ 24ساعتی
نگرانی/اضطراب
کودکان
عادت‌ها و روحیات فردیِ زوجین در خواب
4: اختلالات خواب
مرض بی‌خوابی
انواع مختلف بی‌خوابی
علت بی‌خوابی‌تان را پیدا کنید
چه موقع نزد پزشک‌تان بروید
وسواس شب‌خیزی
تنگی نفس و خروپف در خواب
اختلالات در ساعت بدن
گرفتگی عضلانی در شب
حملۀ خواب
راه رفتن در خواب
حرف زدن در خواب
هراس شبانه
رابطۀ جنسی در خواب
رابطۀ خواب شبانگاهی با اختلال غذایی
5: راه‌های درمان اختلالات خواب
استفاده از قرص‌های خواب‌
قرص‌های خواب‌آور نسخه‌دار
آیا قرص‌های خواب مرا تسکین خواهند داد؟
ترک داروهای خواب
داروهای ضد‌افسردگی
رفتاردرمانی شناختی مرض بی‌خوابی
آیا اینترنت بی‌خوابی را درمان خواهد کرد؟
فناوری خواب در آینده موفق است!
6: چگونه خوب بخوابیم
راهنمایی‌ها و مهارت‌هایی که کمک می‌کنند بهتر بخوابید
به راهنمایی بیاندیشید، نه فرماندهی
اتاق خواب
تختخواب
چه زمانی باید تختخواب جدید بخرید؟
بستر راحت دقیقاً چگونه است؟
خوراک‌ها و مکمل‌های غذاییِ خواب
چگونه در گرما بخوابیم
7: فرزندتان را چطور بخوابانید
فرزندتان را چگونه بخوابانید
آیا خوابیدن در کنار بچه اشتباه است؟
8: مشاغل و خواب
کار شیفتی را چگونه خوب انجام دهید
9: چرا باید توانایی خوابیدن در هتل‌ها را داشته باشید
چگونه در هتل بخوابید
10 :36 چیزی که برای بهتر خوابیدن نیاز ندارید
آیا برای داشتن خواب مطلوب به تدابیر تخصصی نیازمندیم؟
باید جدیدترین کتاب را دربارۀ خواب بخریم؟
باید ملاتونین مصرف کرد؟
حالت بدن هنگام خوابیدن اهمیت دارد؟
در 60 ثانیه به خواب بروید:4-7-8 بار تنفس
بدون پوشش بهتر خواهید خوابید
آیا باید از نور آبی دوری کنیم؟
آیا شمارش گوسفندان به خواب رفتن کمک می‌کند؟
ذهن ‌آگاهی و خواب
نتیجه‌گیری
پیوست 1: خواب و قانون یا چگونگی رهایی از جرم قتل
پیوست 2: بیش از 300 اقدامی که برای داشتن خواب مطلوب لازم نیست انجام دهید