جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert کتاب بهترین راه‌های یادگیری لغات انگلیسی

ادامه مطلب

closeکتاب بهترین راه‌های یادگیری لغات انگلیسی

یادگیری لغات انگلیسی یکی از مهمترین بخش‌های یادگیری این زبان است. اما نکته‌ای که در این‌جا حائز اهمیت است روش‌های یادگیری لغات است که در کتاب بهترین راه‌های یادگیری لغات انگلیسی، نوشته مصطفی خوری‌نژاد، به آن پرداخته شده است. از آنجا که لغات انگلیسی بسیار فرار بوده و اگر لغتی را در پس از یادگیری زیاد به کار نبریم یه زودی از ذهنمان می‌رود؛ کتاب بهترین راه‌های یادگیری لغات انگلیسی، در این مورد می‌تواند مؤثر باشد. حال آنکه می‌توانیم با روش‌های خوب و کاربردی لغات به ذهن سپرده شده را بیشتر در حافظه نگه‌داریم و بهترین استفاده را از آنها ببریم. زبان انگلیسی دارای لغات فراوانی است پس هیچگاه تصور نکنید که قادر به یادگیری تمامی لغات خواهید بود؛ ما تنها باید کاربردی‌ترین لغات انگلیسی را با روش‌های مناسب فرا بگیریم. در کتاب بهترین راه‌های یادگیری لغات انگلیسی سعی شده است تا بهترین روش‌های یادگیری لغات را به‌ار برده گردد. با استفاده از این کتاب خواهید توانست لغات انگلیسی را مدت زمان بیشتری در حافظه خود نگاه دارید.

more_vert کتاب یادگیری ماشینی: سفری به اعماق هوشمندی

ادامه مطلب

closeکتاب یادگیری ماشینی: سفری به اعماق هوشمندی

«یادگیری ماشینی» یکی از شاخه‌های بسیار مهم هوش مصنوعی است و این روزها به شدت در حال رشد و توسه است. برآورد می‌شود یکی از ۹ فناوری پول‌ساز سال ۲۰۱۷ باشد و در آینده‌ای نزدیک به یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های موفقیت در کسب‌وکارها تبدیل شود. اگر دوست دارید درباره این فناوری بیشتر بدانید؛ کتاب الکترونیکی «یادگیری ماشینی؛ سفری به اعماق هوشمندی» برای شما است. فهرست مطالبیادگیری ماشینی: جولانگاه تجربیات و خلاقیت‌ها۶ سوء‌تفاهم درباره یادگیری ماشینی۱۳ چارچوب منبع‌باز برای کسب مهارت در یادگیری ماشینییادگیری ماشینی چگونه به بهبود شرایط کسب‌وکارها کمک می‌کند؟

more_vert کتاب یادگیری ترکیبی

ادامه مطلب

closeکتاب یادگیری ترکیبی

کتاب یادگیری ترکیبی با بررسی کتاب‌ها و مقالات موجود در زمینه یادگیری ترکیبی به جنبه‌های مختلف یادگیری ترکیبی پرداخته است و خواننده را با این روش یادگیری آشنا می‌نماید. یادگیری الکترونیکی و به عبارتی یادگیری مجازی در چند دهه اخیر سیر رو به پیشرفتی داشته است، ولی در دو دهه اخیر در اکثر دانشگاه‌های کشورهای پیشرفته که به روش یادگیری از راه دور به آموزش دانشجویان می‌پردازند یادگیری ترکیبی به عنوان یک روش جایگزین مورد توجه قرار گرفته و در حال توسعه بوده و از محبوبیت خاصی برخوردار است. محورهای اساسی یادگیری عبارت است از یادگیری برای دانستن، یادگیری برای انجام دادن، یادگیری برای بودن و یادگیری برای با هم زیستن. بنابراین، در عصر حاضر آماده سازی یادگیرنده برای تسلط بر مهارت‌های شناختی از نخستین سال‌های یادگیری تا رسیدن به یادگیری مداوم در افراد ضروری است.یادگیری ترکیبی روش انتخابی امروز دنیا برای ارائه آموزش و مهارت آموزی است. گرچه، در اوایل سال ۲۰۰۰ آموزش مبتنی بر وب به عنوان جایگزینی برای کلاس درسی سنتی معرفی شد اما، یادگیری برخط به تنهایی نمی‌تواند برای یادگیری کافی باشد. یادگیری ترکیبی با استفاده از روش چهره به چهره و روش دیگری که غیرواقعی (مجازی) است می‌تواند یک روش کامل یادگیری باشد. یادگیری ترکیبی دامنه وسیع‌تری نسبت به یادگیری الکترونیکی دارد و یادگیری الکترونیکی تنها یک مؤلفه از یادگیری ترکیبی است. یادگیری ترکیبی در حال توسعه در محیط‌های آموزش عالی و آموزش دولتی در کشورهای پیشرفته است و به صورت بخشی اساسی در آموزش و مهارت آموزی درآمده است. این روش یادگیری موجب پیوند مربیان، یادگیرندگان و کلاس‌های درس می‌شود. کتاب یادگیری ترکیبی (Blended Learning)، نوشته بهاره عمرانی ساروی و ناصر همتی، یکی دیگر از کتاب‌های منتشر شده توسط انتشارات بشری است. فهرست مطالبفصل اول: یادگیری ترکیبیفصل دوم: ترکیبفصل سوم: اصول ترکیبفصل چهارم: رسانه‌ها و ابزارهای یادگیری ترکیبیفصل پنجم: مدیریت دانش و یادگیری الکترونیکی ترکیبیفصل ششم: راهبردهای سیستم مدیریت یادگیری در مدیریت و توسعه سرمایه انسانیفصل هفتم: سیستم‌های مدیریت محتوای یادگیریفصل هشتم: اشیاء یادگیریفصل نهم: تألیف سریع و ابزارهای انتقالفصل دهم: کتاب الکترونیکیفصل یازدهم: کاربردهای بی‌سیم و موبایل (سیار)فصل دوازدهم: مزایا، چالش‌ها، طراحی و روندهای مرتبط با یادگیری الکترونیکی ترکیبی

more_vert یادگیری همیارانه

ادامه مطلب

closeیادگیری همیارانه

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که روش تدریس تان در کلاس تا چه اندازه به ایجاد روحیه همیارانه (و نه رقابتی و فردی) منجر شده است؟

more_vert مقاله رابطۀ بین سبک یادگیری همگرا و واگرا و اثرگذاری تمرین تصادفی و مسدود در یادگیری مهارت‌های سرویس بدمینتون

ادامه مطلب

closeمقاله رابطۀ بین سبک یادگیری همگرا و واگرا و اثرگذاری تمرین تصادفی و مسدود در یادگیری مهارت‌های سرویس بدمینتون

مقاله علمی و پژوهشی" رابطۀ بین سبک یادگیری همگرا و واگرا و اثرگذاری تمرین تصادفی و مسدود در یادگیری مهارت‌های سرویس بدمینتون " مقاله ای است در 16 صفحه با 32 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است .در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات تمرین تصادفی؛ تمرین مسدود؛ سبک همگرا؛ سبک واگرا؛ سرویس بدمینتون مطرح شده است.چکیدهمطالعۀ حاضر با هدف تعیین رابطۀ بین سبک‌های همگرا و واگرا و اثرگذاری تمرین تصادفی و مسدود در یادگیری مهارت‌های سرویس بدمینتون صورت گرفت. روش تحقیق از نوع نیمه‌تجربی است. 48 دختر دانش‌آموز مقطع متوسطه، تصادفی در یکی از چهار گروه 1. سبک یادگیری همگرا با تمرین تصادفی، 2. سبک یادگیری همگرا با تمرین مسدود، 3. سبک یادگیری واگرا با تمرین تصادفی، 4. سبک یادگیری واگرا با تمرین مسدود قرار گرفتند. بنابراین، توجه به نقش سبک‌های یادگیری و تداخل یادگیری در آموزش مهارت‌های سرویس اهمیت دارد.محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب مهارت یادگیری نیاز اساسی زندگی

ادامه مطلب

closeکتاب مهارت یادگیری نیاز اساسی زندگی

آیا زندگی موجب یادگیری می‌شود یا یادگیری زندگی را بهبود می‌بخشد؟ آیا یادگیری مهارت اساسی زندگی است؟ اگر هست چرا؟ آیا یادگیری به زندگی رونق و دوام می‌دهد و یا زندگی یادگیری را ضروری می‌نماید؟ واقعیت این است که زندگی و یادگیری لازم و ملزوم یکدیگر هستند، نه بدون یادگیری می‌توان درست زندگی کرد و از آن لذّت برد و نه بدون زندگی یادگیری اتفاق می‌افتد. به عبارتی ابتدا باید انسان یا هر موجود دیگری زنده باشد، نفس بکشد و توان حرکت و اندیشه داشته باشد تا در پی آن بتواند چیزی یاد بگیرد که بوسیله آن راحت و لذت‌بخش، زندگی کند. بنابراین، زندگی هدف است، یعنی هدف آفرینش اصلاً زندگی کردن انسان است. چنان که خداوند در آیه شریفه ( لولاک لمّا خَلقتَ الافلاک )(6) می‌فرماید: همه چیز را بخاطر انسان خلق کردیم. امّا یادگیری برای رسیدن به یک زندگی شرافت‌مندانه و امیدبخش و رضایت‌مدار وسیله است. وسیله‌ای است که اگر کسی بدست آورد، زندگی خود را از طریق آن بهبود می‌بخشد و از بودن خود کسب رضایت کرده و با امید و نشاط زندگی می‌کند. بوسیله‌ی اندوخته‌های باارزش و هدفدار، می‌تواند سبب تغییر و تحولاتی عظیم و کشف و اختراعی شگفت‌آور شود. به عبارتی باید گفت: هر لحظه زندگی یادگیری است و هر یادگیری موجب بهبود بالندگی زندگی است. چنان که روان‌شناسان گفته‌اند، انسان و زندگی او محصول دو عامل اساسی وراثت و محیط است. وراثت است، به علت اینکه ویژگی‌هایی را هر موجودی از نسل قبلی خود( پدر و مادر)دریافت کرده و با خود به دنیا می‌آورد. محیط است، به جهت اینکه ویژگی‌های فطری و ذاتی بوسیله آنچه که از محیط کسب می‌شود، یعنی یاد گرفته می‌شود، شکل می‌گیرد و در وجود انسان نهادینه می‌شود. فهرست مطالبمقدّمهفصل اوّل: مهارت یادگیری، ماهیت و نظریه‌هافصل دوم: روش‌های یاددهی - یادگیریفصل سوم: مهارت خواندن و یادگیریفصل چهارم: مهارت نوشتن و یادگیریفصل پنجم: مهارت دیدن، گوش دادن،فصل ششم: مشکلات یادگیریفصل هفتم: اختلالات یادگیری و درمان آن

more_vert کتاب یادگیری ماشینی

ادامه مطلب

closeکتاب یادگیری ماشینی

این پرونده ویژه در شماره ۱۸۱ ماهنامه شبکه منتشر شده است و شامل مجموعه مقالاتی درباره یادگیری ماشینی (Learning machine) است. یادگیری ماشینی یکی از داغ‌ترین مباحث سال‌های اخیر دنیای فناوری است و تقریبا دارد با هر حوزه و صنعتی عجین می‌شود. یادگیری ماشینی به اندازه‌ای در دنیای روزمره ما رسوخ پیدا کرده است که «ماری برانسکوب»، نویسنده سایت «اینفورلد»، در مقاله مفصل خود با عنوان «یادگیری ماشینی مایکروسافت را بلعیده است» به بیان این نکته پرداخته که مایکروسافت چه دوست داشته باشد و چه نه، در حوزه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی پیشرفت‌های اساسی کرده است. این پیشرفت‌ها تا آنجا بوده‌اند که حتی کاربران پلتفرم مایکروسافت ردپایی از این فناوری را در بیشتر محصولات مصرفی این شرکت یا محصولاتی که بر مبنای پلتفرم مایکروسافت ایجاد می‌کنند، احساس می‌کنند. در این پرونده ویژه به بیان یادگیری ماشینی، تأثیر این فناوری بر سازمان‌ها و کسب‌وکارها، کارکردهای عینی این فناوری در زمینه برقراری امنیت در حوزه دستگا‌ه‌های اینترنت اشیا، معرفی چارچوب‌هایی که مهارت را در این حوزه افزایش می‌دهند، بخش‌هایی از زندگی روزمره که به واسطه یادگیری ماشینی بهبود پیدا کرده‌اند و آینده یادگیری ماشینی پرداخته‌ایم. فهرست مطالبیادگیری ماشینی جولانگاه تجربیات و خلاقیت‌هاآیا یادگیری ماشینی امنیت اینترنت اشیا را تضمین خواهد کرد؟13 چارچوب منبع‌باز برای کسب مهارت در یادگیری ماشینیماشین‌های هوشمند چگونه زندگی ما را بهبود بخشیده‌اند؟یادگیری ماشینی و سیستم‌های شناختی: نسل آینده هوشمندی سازمانیآینده یادگیری ماشینی به کجا خواهد رسید؟

more_vert موانع یادگیری

ادامه مطلب

closeموانع یادگیری

در مقابل قوانینی که به یادگیری کمک می‌کنند، عواملی نیز وجود دارند که ممکن است مانع یادگیری شوند. موانع یادگیری همه ی چیزهایی هستند که در راه رسیدن به یک هدف یادگیری سر راه ما قرار می گیرند. این موانع از منابع مختلفی ناشی می شوند. صرف نظر از منبعی که این موانع از آنها منتج می شوند، آنها انرژی شما برای یادگیری را پایین می آورند.

more_vert کتاب الگوی یادگیری یکپارچه (ULM)

ادامه مطلب

closeکتاب الگوی یادگیری یکپارچه (ULM)

موضوع این کتاب چگونگی وقوع یادگیری در انسان است. اگر چه همان گونه که عنوان کتاب نشان می دهد اصول یادگیری موضوعی کلی است، اما منظور اصلی ما یادگیری کلاسی است. در این کتاب مسئله یادگیری از دوره پیش دبستانی تا تحصیلات تکمیلی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. همچنین به آموزش های تجاری، صنعتی، و نظامی نیز خواهیم پرداخت. ما درباره چگونگی یادگیریِ صحبت کردن یا راه رفتن کودکان و یا ارتقاء مهارت های بازی تنیس در بزرگسالان صحبت نخواهیم کرد. ما به تبیین یادگیری که با عنوان " تفکر" توصیف شده و همچنین هر آنچه ممکن است در محیط های آموزشی رسمی تدریس شود می پردازیم. این کتاب مروری بر ادبیات موجود در این زمینه نیست، بلکه یک ترکیب است. دانش پژوهان و استادان احتمالا در باره بیشتر و یا حتی تمامی اطلاعاتی که ما جهت ارائه الگوی یادگیری یکپارچه استفاده می کنیم شنیده اند. آنچه در باره آن چیزی نشنیده اند، الگویی است که این اطلاعات را یکپارچه می سازد. در حقیقت ما جهت ارائه این الگو از دانش موجود استفاده می کنیم. آنچه انجام نمی دهیم چشم پوشی از برخی حقایق و داده ها و شکل دهی آن ها به منظور مطابقت با الگوی خودمان می باشد. نویسندگان این کتاب با توجه به دانش بالای خود قادراند تمامی داده های موجود در باره یادگیری را توضیح دهند. فهرست مطالبفصل اول: الگوی یادگیری یکپارچهبخش اول: بسط الگوی یادگیریفصل دوم: یادگیریفصل سوم: حافظه فعالفصل چهارم: دانشفصل پنجم: انگیزشبخش دوم: کاربست الگوی یادگیری یکپارچهفصل هفتم: مرور کاربردهای کلاسیفصل هشتم: نقش انگیزش در یادگیریفصل نهم: آموزش اثر بخشفصل دهم: بازخورد و ارزیابیفصل یازدهم: تمرکز بر تفکرفصل دوازدهم: تشویق خود-نظم دهیفصل سیزدهم: مدیریت محیط کلاسفصل چهاردهم: پیشرفت به عنوان یک معلمفصل پانزدهم: خط مشیفصل شانزدهم: مرزهافصل هفدهم: سخن آخر

more_vert آموزش موثر

ادامه مطلب

closeآموزش موثر

والدین عزیز بهتر است بدانید تعلیم و تربیت، پرورش هویت فکری در دانش آموزان است. یادگیری، حاصل تعامل شرایط درونی و بیرونی خانه، مدرسه، جامعه، سبک یادگیری، ارزشیابی و ... می باشد. وقتی که دانش آموز بتواند دانش قبلی خود را با دانش جدید پیوند بزند یادگیری اتفاق می افتد.

more_vert مقاله تأثیر بازخورد هنجاری بر یادگیری مهارت هدف‌گیری پرتابی کودکان

ادامه مطلب

closeمقاله تأثیر بازخورد هنجاری بر یادگیری مهارت هدف‌گیری پرتابی کودکان

مقاله علمی و پژوهشی" تأثیر بازخورد هنجاری بر یادگیری مهارت هدف‌گیری پرتابی کودکان 9 تا 11ساله " مقاله ای است در 14 صفحه با 23 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است .در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات بازخورد هنجاری؛ پرتابی؛ کودکان؛ مهارت هدف‌گیری؛ یادگیری مطرح شده است.چکیدهبازخورد هنجاری نوعی بازخورد است که در آن اطلاعاتی در مورد عملکرد فرد در مقایسه با دیگر همسالان، به‌صورت غیرواقعی (مثبت یا منفی) ارائه می­شود. این تحقیق، با هدف تعیین تأثیر بازخورد هنجاری بر یادگیری مهارت هدف­گیری پرتابی کودکان 9 تا 11­ سالۀ شهر اهواز انجام گرفت. بر اساس این پژوهش یافته ها نشان می دهد بازخورد هنجاری مثبت اثر تسهیل‌کننده در یادگیری حرکتی دارد.این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب یادگیری تلفیقی در آموزش عالی

ادامه مطلب

closeکتاب یادگیری تلفیقی در آموزش عالی

در سال‏‌های اخیر رویکرد مستقل نظام آموزشی به‌­ویژه در آموزش عالی با ظهور تکنولوژی‏‌های نوین و همچنین با ارائه نظریه‏‌های یادگیری جدید دستخوش تغییر و تحولات بنیادین شده است. این شرایط را می‏توان در بسیاری از نظام‏‌های آموزشی کشورهای توسعه یافته و حتی در حال توسعه مشاهده کرد. یادگیری تلفیقی با بهره‌­گیری از کلیه ظرفیت‏‌ها و توانمندی‌‏های نظام آموزش حضوری و نظام آموزش از راه دور به‌­ویژه نسل‏‌های نوینی که مبتنی بر کامپیوتر و شبکه می‌‏باشد، تجربه‌­های یادگیری را بهبود می‏‌بخشد. در این رویکرد به صورت سیستماتیک از کلیه نظریه‏‌های یادگیری بهره گرفته می­شود. این نظریه‌­ها عبارت­انداز: نظریه‏‌های یادگیری رفتاری، شناختی، ساختن­‌گرایی و ارتباط‌­گرایی، شناختی- اجتماعی، از کلیه رسانه‏‌های آموزشی و همچنین از روش­‌های مختلف یاددهی- یادگیری برای طراحی، توسعه، اجرا، مدیریت و ارزشیابی فرایند، منابع و فعالیت‏‌های یادگیری نیز استفاده می­شود. فهرست مطالبپیشگفتار مترجمانمقدمهبررسی اجمالی محتوای کتابتقدیر و تشکرمعرفی نویسندگان کتاببخش اول: چارچوب اجتماع کاوشگرفصل اول: یادگیری تلفیقی در آموزش عالیفصل دوم: یادگیری تلفیقی و اجتماع کاوشگرفصل سوم: طراحی محیط‏های یادگیری تلفیقی در راستای ایجاد اجتماع کاوشگرفصل چهارم: ایجاد اجتماع کاوشگر برای توسعه دانشکدهبخش دوم: یادگیری تلفیقی درعملفصل پنجم: طرح‌‏های یادگیری تلفیقیفصل ششم: دستورالعمل‏‌های یادگیری تلفیقیفصل هفتم: راهبردها و ابزارهای یادگیری تلفیقیفصل هشتم: آینده یادگیری تلفیقیمنابع (Reference)پیوست شماره 1: تغییر سازمانیپیوست شماره 2: فرم گزارش پروژه آموزشیپیوست شماره 3: طراحی مجدد دستورالعمل‏ها برای ایجاد یادگیری تلفیقیپیوست شماره 4: گزارش مستندی از برنامه‌‏ریزی اجتماع تلفیقی کاوشگر در دانشکدهپیوست شماره 5: پرسشنامه نظرسنجی از دانشجویانپیوست شماره 6: سوالات مصاحبه از اعضاء هیئت علمیپیوست شماره 7: نتایج نظرسنجی از دانشجویانپیوست شماره 8: اظهارات ارائه شده توسط اعضاء هیئت علمی در مصاحبهپیوست شماره 9: الگویی برای آماده‌‏سازی طرح کلی یادگیری تلفیقیپیوست شماره 10: نمونه‏‌ای از درس‏ها برخط بر پایه یادگیری تلفیقیپیوست شماره 11: پیشنهادهای حاصل از ارزیابی نمونه فوق برای تعیین کارپوشه الکترونیکیواژه نامه انگلیسی-فارسی

more_vert محیط یادگیری

ادامه مطلب

closeمحیط یادگیری

در ســال های اخیر با توجه به رشد روزافزون و وسعت تغییرات روش های آموزشی، سازگار نمودن بستر یادگیری با تمامی جوانب نیازهای یادگیرنده، در کانون توجه متخصصین آموزش قرار گرفته اســت.چرا که محیط فیزیکی به ســبب ساختار خود می تواند تعاملات و در پی آن فرآیند یادگیری را تقویت و یا تضعیف نماید.

more_vert کتاب سنجش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

ادامه مطلب

closeکتاب سنجش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

کتاب سنجش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان: فلسفه، اصول و انواع سنجش پیشرفت تحصیلیاصطلاح سنجش را می‌توان به معنای فرایند جمع‌آوری اطلاعات دربارۀ عملکرد تحصیلی و یادگیری دانش‌آموزان به منظور تصمیم‌گیری آموزشی در ارتباط با نحوۀ کمک به تعمیق، بهبود، و اصلاح یادگیری آنان تعریف کرد. به این منظور می‌توان از روش‌ها و ابزارهای متنوعی برای جمع‌آوری اطلاعات استفاده کرد. از جملۀ این روش‌ها و ابزارها می‌توان از آزمون (عینی و غیرعینی)، فهرست وارسی، مقیاس درجه‌بندی، پرسشنامه، مصاحبه، مشاهده، پروژۀ پژوهشی، پرسش شفاهی، ارائۀ گزارش، انجام تکلیف، کار در آزمایشگاه، و... نام برد. سنجش یکی از ابعاد مهم و ضروری تدریس معلم است در سنجش یادگیری، تمامی آموخته‌های دانش‌آموزان در طول دورۀ آموزشی سنجیده می‌شود و هدف آن نمره دادن است؛ اما سنجش برای یادگیری، فرایند جست‌وجو و تفسیر شواهد برای استفادۀ دانش‌آموزان و معلمان است تا آن‌ها بتوانند تشخیص دهند که دانش‌آموز در کجای پیوستار یادگیری قرار دارد؛ به کجا می‌خواهد برود؛ و چگونه می‌تواند به یادگیریش ادامه بدهد. فهرست مطالبمقدمهفصل اول: چرا یادگیری دانش‌آموز را می‌سنجیم؟فصل دوم:اصول و مبانی اصلی سنجشفصل سوم: اهمیت و نقشسنجش آغازین در فرایند یادگیری- یاددهیفصل چهارم: سنجش تکوینی و بهبود یادگیری دانش‌آموزانفصل پنجم: باز اندیشی در سنجش تراکمی

more_vert کتاب مبانی نظری و عملی کاربرد اینترنت در فرآیند تدریس و یادگیری

ادامه مطلب

closeکتاب مبانی نظری و عملی کاربرد اینترنت در فرآیند تدریس و یادگیری

در دهه‌های اخیر رویکردهای سنتی یادگیری و تدریس با ظهور فناوری‌های نوین مانند چندرسانه‌ای ها، فرارسانه ای‌ها و ارتباط از راه دور دچار تغییر و تحول اساسی شده است. با ورود فناوری‌های کمکی به ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظام آموزشی در کلیه دوره‌ها و سطوح تحصیلی شاهد تحولات چشمگیری در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه بوده ایم. این تحولات با ورود اینترنت به عنوان شبکۀ بین المللی اطلاعات و ارتباطات مضاعف شده است و فرایند یادگیری و تدریس را عمیقاً تحت تأثیر خود قرار داده است. اینترنت باعث شده است تا دانش آموزان و معلمین علاوه بر تبادل اطلاعات از راه دور، بتوانند با یکدیگر تعامل گسترده‌ای نیز داشته باشند و این بر فرایند یادگیری و تدریس تأثیر بسزایی داشته است. کتاب حاضر مبانی نظری کاربرد اینترنت به عنوان بزرگتر ین شبکه ی بین المللی اطلاعات و ارتباطات را در فرایند یادگیری و تدریس نوین معرفی کرده و راهنمای عملی خوبی برای بهره‌گیری موثر از ابزارهای مختلف آن در فرایند یادگیری و تدریس در دوره‌های مختلف تحصیلی نظام آموزشی است. این کتاب مشتمل بر ده فصل است. در فصل اول نظریه‌های یادگیری و تدریس مبتنی بر وب و در فصل دوم برنامه ریزی و طراحی یادگیری و تدریس مبتنی بر وب به عنوان مبانی نظری معرفی شده است. فصل‌های بعدی کتاب که شامل فصل‌های سوم الی دهم می‌شود ، مبانی عملی کاربرد اینترنت در فرایند یادگیری و تدریس را معرفی می‌کند. این فصل‌ها با عناوین: شناسایی و ارزشیابی مواد و منابع یادگیری در اینترنت، انتشار اطلاعات روی اینترنت، فناوری‌های اینترنتی، کاربرد اینترنت در فرایند ارتباط، کاربرد اینترنت در حل مسأله ی مبتنی بر اطلاعات، کاربرد اینترنت در حل مسأله مشارکتی، کاربرد اینترنت در تحقیق و اکتشاف، و کاربرد اینترنت در مشارکت‌های برخط، تنظیم شده است. فهرست مطالبفصل 1: نظریه‌های یادگیری و تدریس مبتنی بر وبفصل 2: برنامه ریزی و طراحی یادگیری و تدریس مبتنی بر وبفصل 3: شناسایی و ارزشیابی مواد و منابع یادگیری در اینترنتفصل 4: انتشار اطلاعات روی اینترنتفصل 5: فناوریهای اینترنتی یادگیری و تدریسفصل 6: کاربرد اینترنت در فرایند ارتباطفصل 7: کاربرد اینترنت در حل مساله مبتنی بر اطلاعاتفصل 8: کاربرد اینترنت در حل مساله مشارکتیفصل 9: کاربرد اینترنت در تحقیق و اکتشاففصل 10: کاربرد اینترنت در مشارکت‌های برخط

more_vert مقاله اختلال اوتیسم ، یادگیری حرکتی و اجرای مهارت

ادامه مطلب

closeمقاله اختلال اوتیسم ، یادگیری حرکتی و اجرای مهارت

مقاله علمی و پژوهشی" تأثیر بازخورد آگاهی از نتیجه با تواتر‌های مختلف بر میزان یادگیری یک مهارت هدف‌گیری در کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم " مقاله ای است در 15 صفحه با 24 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است .در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات بازخورد افزوده؛ بازخورد متواتر؛ کودکان اوتیسم؛ مهارت پرتابی و یادگیری مطرح شده است چکیدهبازخورد یکی از مهم‌ترین متغیرهای مؤثر بر کارایی یادگیری حرکتی و نحوة اجرای مهارت است و نقش بسیار مهمی در کنترل حرکتی و اکتساب مهارت حرکتی دارد. هدف این تحقیق بررسی میزان اکتساب‏‏ و یادداری یک مهارت جدید در کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم در شرایط ارائۀ بازخورد افزوده با تواترهای مختلف بود. به‌طور کلی توصیه می‌شود در یادگیری مهارت کودکان مبتلا به اوتیسم از بازخورد افزوده با تواتر بالا استفاده شود.محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله تکانش‌گری حرکتی و یادگیری مهارت‌های پایۀ بسکتبال

ادامه مطلب

closeمقاله تکانش‌گری حرکتی و یادگیری مهارت‌های پایۀ بسکتبال

مقاله علمی و پژوهشی " تکانش‌گری حرکتی و یادگیری مهارت‌های پایۀ بسکتبال" مقاله ای است در 21 صفحه و با 43 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به تفاوت‌های فردی؛ تکانش‌گری حرکتی؛ مهارت بسکتبال؛ مهارت‌های ورزشی پرداخته شده است چکیده مقاله ویژگی­های تکانش­گری افراد، الگوهای حرکتی آنها را در یادگیری مهارت­های ورزشی تحت تأثیر قرار می­دهد. ازاین‌رو در این تحقیق تأثیر سطوح مختلف تکانش­گری حرکتی بر یادگیری مهارت­های پایۀ بسکتبال بررسی شد. به این منظور سه گروه 12 نفری از پسران 10 تا 12 ساله که با توجه به سطوح تکانش گری حرکتی تعیین شده بودند، همراه گروه کنترل که به­صورت تصادفی انتخاب شده بود، در یک دورۀ آموزشی مهارت‌های پایۀ بسکتبال شرکت کردند. با استناد به این یافته‌ها می­توان گفت که سطوح مختلف تکانش گری حرکتی یکی از عوامل اصلی اثرگذار در یادگیری مهارت های ورزشی با در نظر گرفتن مهارت های سرعت محور و دقت‌محور است. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله علمی و پژوهشی سرمایه اجتماعی و یادگیری سازمانی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی سرمایه اجتماعی و یادگیری سازمانی

در این مقاله علمی و پژوهشی که در 18 صفحه و با 21 فهرست منبع ارائه شده است سرمایه اجتماعی ، یادگیری سازمانی ، فرهنگ یادگیری سازمانی ، پیشینه یادگیری سازمانی ، جامعه آماری و ابزار تحقیق مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و در زمینه یافته های پژوهشی بحث و بررسی شده و نتایج آماری ارائه گردیده است دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد از نتایج این پژوهش و تحقیق علمی می توانند در رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد به عنوان یکی از منابع استفاده نمایند.

more_vert مقاله تأثیر استرس محدودیت حرکتی بر یادگیری و حافظۀ فضایی

ادامه مطلب

closeمقاله تأثیر استرس محدودیت حرکتی بر یادگیری و حافظۀ فضایی

مقاله علمی و پژوهشی" تأثیر استرس محدودیت حرکتی بر یادگیری و حافظۀ فضایی و نقش پیش-گیرندۀ فعالیت بدنی بر آن در موش های صحرایی نر " مقاله ای است در 19 صفحه با 52 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات استرس؛ حافظۀ فضایی؛ رت؛ فعالیت بدنی؛ یادگیری مطرح شده است چکیده افزایش استرس بر کارکردهای شناختی اثر منفی می­گذارد. ازاین‌رو شناسایی راهبردهای مناسب برای جلوگیری از کاهش عملکرد شناختی و حرکتی ضروری است. هدف از این پژوهش، بررسی اثر استرس محدودیت حرکتی بر یادگیری و حافظه و نقش پیش­گیرندۀ فعالیت بدنی بر آنها بود. از میان رت­های نر آلبینو- ویستار انستیتو پاستور 32 رت به‌صورت تصادفی به چهار گروه تقسیم شدند. با توجه به نتایج تحقیق حاضر که استرس موجب تخریب یادگیری و حافظه شد، انتظار می‌رود از فعالیت بدنی بتوان به‌عنوان عاملی مؤثر برای تعدیل استرس استفاده کرد. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

close

انگیزه به صورت آمادگی روانی یک پیش نیاز یادگیری به حساب می آید و تاثیر آن بر یادگیری کاملا آشکار است.