جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله شناسایی و اولویت‌بندی عارضه‌های کانون‌های ارزیابی و توسعه در ایران

ادامه مطلب

closeمقاله شناسایی و اولویت‌بندی عارضه‌های کانون‌های ارزیابی و توسعه در ایران

مقاله علمی و پژوهشی " شناسایی و اولویت‌بندی عارضه‌های کانون‌های ارزیابی و توسعه در ایران" مقاله ای است در 27 صفحه و با 49 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث کانون ارزیابی و توسعه؛ مدل شایستگی؛ برنامۀ توسعۀ فردی؛ عارضه‌یابی؛ روش دلفی پرداخته شده است چکیده مقاله کانون‌های ارزیابی، ابزاری مهم و مؤثر برای انتخاب و ارتقای سرمایه‌های انسانی سازمان، تشخیص نقاط قوت و ضعف ارزیابی‌شوندگان و توسعۀ شایستگی‌های آنها محسوب می‌شوند. به‌رغم مزایای استفاده از کانون‌های ارزیابی، فرایند استفاده از این کانون‌ها دچار عارضه‌هایی است. در این مقاله، نتایج شناسایی و اولویت‌بندی عارضه‌های کانون‌های ارزیابی و توسعه در راستای کمک به سازمان‌ها در جهت استفاده بهینه از کانون‌های ارزیابی و نیل به رویکرد شایسته‌سالاری در سازمان‌ها، با استفاده از روش دلفی ارائه شده است. ابتدا از طریق مرور ادبیات و مصاحبه با خبرگان، 42 عارضه‌، شناسایی و در ادامۀ پژوهش، اعضای پانل دلفی، سایر عارضه‌ها را شناسایی و سپس آنها را اولویت‌بندی کردند. از مجموع 50 عارضۀ شناسایی‌شده، 15 عارضۀ اولیه که از نظر اعضای پانل دلفی، مهم‌تر تشخیص داده شده بود، به‌عنوان نتایج دلفی و یافته‌های پژوهش انتخاب شد. در این میان 11 عارضه از طریق مصاحبه با خبرگان و 4 عارضه از سوی اعضای پانل دلفی ارائه شده‌اند. عدم حمایت مدیر ارشد، بومی‌نبودن مدل شایستگی، عدم توجه به هدف کانون ارزیابی و مد تلقی‌شدن آن، عملی‌نشدن نتایج کانون جهت ارائه برنامۀ توسعۀ فردی و منحصربه‌فرد نبودن مدل شایستگی در سطح مشاغل به‌عنوان 5 عارضۀ مهم کانون‌‌های ارزیابی و توسعه، شناسایی شدند. عنوان مقاله [English] Identification and Prioritization of the Problems of the Evaluation and Development Centers in Iran چکیده [English] Evaluation centers are important and effective instruments for selecting and promoting organizations’ human capital, identify strengths and weaknesses of the candidates, and developing their competencies. Despite the advantageous usage of these evaluation centers, the process of their application encounters some problems. Using Delphi method, this research is intended to identify and prioritize the problems affecting evaluation and development centers in order to help organizations make use of these center to achieve proper meritocracy. Having reviewed the literature and having interviewed the experts, the researchers identified 42 problems. Other problems were found out by Delphi panel. Then they were all prioritized. Among the 50 problems, 15 ones were identified to be most important by the experts. They were proposed as the findings of this research. Weak support by the higher manager, meritocracy’s models not being native, disregarding the evaluation center and looking at it as a fashion, no practice of the results in individual development, and particularity of meritocracy model were identified as the five most important problems in evaluation and development centers. کلیدواژه‌ها [English] Evaluation and Developmentcenters, Meritocracy Model, Individual Development Plans, Problem Finding, Delphi method دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert برگزاری آزمون بین‌المللی تافل

ادامه مطلب

closeبرگزاری آزمون بین‌المللی تافل

معاون آموزشی کانون زبان ایران گفت: آزمون‌ اینترنتی تافل (آی.بی.تی) برای اولین بار از ۱۲ بهمن‌ماه سال‌جاری در مرکز آزمون‌های بین‌المللی این کانون برگزار می‌شود. به گزارش روز دوشنبه کانون زبان ایران، علیرضا اسلامی اظهار داشت: کانون زبان ایران پس از فراهم آوردن تجهیزات به‌روز و آموزش نیروی انسانی متخصص، با گذراندن آزمون‌ها و دریافت استانداردهای لازم، با امضای تفاهم‌ نامه‌ همکاری با موسسه ETS برای اولین بار، آزمون بین‌المللی تافل اینترنتی را برگزار می کند.وی در خصوص این آزمون خاطرنشان کرد: تافل IBT (مخفف Test of English as a Foreign Language) یکی از معتبرترین آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی است که افراد زیادی از سراسر دنیا هر ساله در آن شرکت می‌کنند.معاون آموزشی کانون زبان ایران گفت: حدود ۱۰ هزار دانشگاه و موسسه آموزش عالی مختلف در دنیا مدرک تافل را معتبر می‌دانند.اسلامی پیرامون اهمیت آزمون تافل تاکید کرد: داشتن نمره‌ای خوب در آزمون تافل می‌تواند شرح حال افراد را تقویت کند و شانس افراد را برای یافتن فرصت‌های شغلی مناسب و یا کرسی‌های دانشگاهی افزایش دهد.وی خاطرنشان کرد: موفقیت در این آزمون، اعتبار علمی و اجرایی برای افراد به همراه دارد تا جایی که در افواه عمومی داشتن مدرک تافل برابر با داشتن سطح ممتاز در دانش زبان انگلیسی است.به گفته این مقام مسوول، کانون زبان ایران با توسعه و گسترش آزمون‌های بین‌الملل و با بهره‌گیری از به‌روزترین تجهیزات سعی در ارائه بهترین خدمات در زمینه آموزش و ارزیابی زبان‌های خارجی را به مخاطبان خود دارد.

more_vert مقاله تأثیر دستورالعمل های مختلف کانون توجه و سبک های شناختی بر یادگیری مهارت پرتاب دارت

ادامه مطلب

closeمقاله تأثیر دستورالعمل های مختلف کانون توجه و سبک های شناختی بر یادگیری مهارت پرتاب دارت

مقاله علمی و پژوهشی " عنوان " مقاله ای است در ۱۶ صفحه و با ۳۹ فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است  در این مقاله علمی و پژوهشی به پرتاب دارت سبک شناختی؛ کانون توجه؛ یادگیری پرداخته شده است چکیده مقاله این تحقیق با هدف بررسی تأثیر دستورالعمل‌های مختلف کانون توجه و سبک‌های شناختی بر یادگیری مهارت پرتاب دارت اجرا شد. نتایج نشان داد در تمام مراحل بین نمره‌های گروه­ها تفاوت معنادار بوده (05/P<) و افراد با سبک شناختی مستقل از زمینه در شرایط کانون توجه بیرونی نسبت به کانون توجه درونی عملکرد بهتری داشتند و گروه سبک شناختی وابسته به زمینه با کانون توجه درونی عملکرد بهتری نسبت به کانون توجه بیرونی داشتند. به‌عبارت دیگر، در حین اتخاذ کانون‌های توجهی، سبک‌های شناختی افراد نیز باید مدنظر قرار گیرد.دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله علمی و پژوهشی کانون های تفکر و خط مشی گذاری

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی کانون های تفکر و خط مشی گذاری

مقاله علمی و پژوهشی" کانون های تفکر و خط مشی گذاری " مقاله ای است که در24 صفحه و با 35 عنوان فهرست در مجلات معتبر علمی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به کانون های تفکر، تفسیر پذیری ، گونه شناسی و خط مشی گذاری اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله اثر کانون توجهی دستورالعمل بر یادگیری مهارت در مبتدیان بر اساس مدل مراحل یادگیری نیوول

ادامه مطلب

closeمقاله اثر کانون توجهی دستورالعمل بر یادگیری مهارت در مبتدیان بر اساس مدل مراحل یادگیری نیوول

مقاله علمی و پژوهشی " اثر کانون توجهی دستورالعمل بر یادگیری مهارت در مبتدیان بر اساس مدل مراحل یادگیری نیوول" مقاله ای است در 10 صفحه و با 16 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به پرتاب دارت؛ دستورالعمل؛ شوت چیپ؛ کانون توجه؛ مدل یادگیری نیوول پرداخته شده است چکیده مقاله مدل مراحل یادگیری نیوول یک مدل یادگیری براساس دیدگاه سیستم‌های پویاست که براساس شکل‌گیری ارتباط بین درجات آزادی یادگیرنده به سه مرحله تقسیم می‌شود. هدف از این مطالعه بررسی تأثیر کانون توجه دستورالعمل بر یادگیری یک مهارت ساده (پرتاب دارت) و یک مهارت پیچیده (ضربه چیپ با پای غیربرتر) بود. این مطالعه شامل دو آزمایش بود. در آزمایش اول 24 دانشجوی پسر دانشگاه تهران تحت آموزش مهارت پرتاب دارت قرار گرفتند. شرکت‌کنندگان براساس نمره‌های پیش‌آزمون به دو گروه تقسیم شدند و یک گروه دستورالعمل کانون توجه درونی و گروه دیگر دستورالعمل کانون توجه بیرونی دریافت کردند. نتایج نشان داد که در یادگیری مهارت پرتاب دارت کانون توجه بیرونی مفیدتر بود. در آزمایش دوم 24 دانشجوی پسر دانشگاه تهران تحت آموزش مهارت شوت چیپ با پای غیربرتر قرار گرفتند. شرکت‌کنندگان براساس نمره‌های پیش­آزمون به دو گروه تقسیم شدند و یک گروه دستورالعمل کانون توجه درونی و گروه دیگر دستورالعمل کانون توجه بیرونی دریافت کردند. نتایج نشان داد که در یادگیری شوت چیپ با پای غیربرتر کانون توجه درونی مفیدتر بود. نتایج این مطالعه نشان داد در مهارت­هایی که ساختار هماهنگ آنها هنوز شکل نگرفته، اتخاذ کانون توجه درونی سودمندتر است. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert جذب مدرس در کانون زبان ایران

ادامه مطلب

close جذب مدرس در کانون زبان ایران

نام‌نویسی برای شرکت در آزمون جذب مدرس کانون زبان ایران در زمستان سال ۱۳۹۸ در بخش های مختلف انگلیسی و غیرانگلیسی آغاز شده، این نام‌نویسی اینترنتی است و تا ۱۲ بهمن ماه ادامه دارد. به گزارش روز چهارشنبه کانون زبان ایران، این موسسه آموزشی به عنوان قدیمی‌ترین موسسه آموزش زبان در ایران، برای تکمیل کادر علمی خود در سراسر کشور، آزمون جذب مدرس را در بخش‌های انگلیسی (کودکان، نوجوانان، جوان و بزرگسالان) و بخش‌های غیرانگلیسی (فرانسه، عربی، اسپانیایی، آلمانی، روسی و ایتالیایی) برگزار می‌کند. زمان ثبت‌نام در این آزمون از ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ۲۲ دی‌ماه در آدرس reg.ili.ir آغاز شده است و تا ساعت ۲۳ روز شنبه ۱۲ بهمن‌ماه ادامه می‌یابد. آزمون جذب مدرس زمستان ۹۸ قرار است در روز جمعه ۱۸ بهمن‌ماه ساعت ۱۰ صبح برگزار شود. کانون زبان ایران به عنوان قدیمی‌ترین موسسه و بزرگترین آموزش زبان‌های خارجی در ایران و خاورمیانه از سال ۱۳۰۴ با عنوان کانون زبان ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرد. پس از وقفه کاری از سال ۱۳۰۶ تا ۱۳۲۱، از فروردین سال ۱۳۲۲ فعالیت انجمن از سرگرفته شد و برگزاری کلاس‌های آموزش مکالمه زبان انگلیسی در انجمن ایران و آمریکا از فعالیت‌های آن در زمان بازگشایی در دهه ۱۳۲۰ بر طبق اساسنامه اعلام شد. پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ و انحلال انجمن ایران و آمریکا، در سال ۱۳۵۸ مرکز آموزش زبان با حکم دادستانی به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واگذار شد و به کانون زبان ایران تغییر نام داد. این مؤسسه با پیروی از الگویی جدید و متناسب با شرایط انقلابی جامعه، آموزش زبان‌های دیگر مانند فرانسوی، آلمانی، روسی، اسپانیایی و حتی زبان فارسی را نیز در برنامه آموزشی خود قرار داد. هم‌اکنون کانون زبان ایران در ۳۱ استان و ۱۰۰ شهر با بیش از ۲۷۰ مرکز آموزشی و بیش از یک میلیون زبان آموز در هر سال، در زمینه آموزش زبان‌های انگلیسی، فرانسه، آلمانی، عربی، اسپانیایی و روسی و همچنین تولید محصولات آموزشی و کمک‌آموزشی در زمینه آموزش زبان‌های خارجی و آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان فعالیت می‌کند.

more_vert مقاله طراحی و اجرای کانون ارزیابی ارتقایی مدیران

ادامه مطلب

closeمقاله طراحی و اجرای کانون ارزیابی ارتقایی مدیران

مقاله علمی و پژوهشی " طراحی و اجرای کانون ارزیابی ارتقایی مدیران " مقاله ای است در 21 صفحه و با 33 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث ارزیابی؛ بُعد؛ تمرین شبیه سازی؛ ارتقایی پرداخته شده است چکیده مقاله هدف این پژوهش، طراحی و اجرای کانون ارزیابی ارتقای مدیران در شرکت گاز استان اصفهان بود. برای دست‌یابی به این هدف، در مرحله‌ی اول، الگوی شایستگی یا ابعاد مدیریتی شرکت گاز طراحی شد تعداد نه بُعد مربوط به شغل (حل مشکل، برنامه‌ریزی، آگاهی بین‌فردی، انعطاف‌پذیری، نتیجه‌محوری، مربی‌گری، ارتباط شفاهی، ارتباط نوشتاری و ارتباط شنیداری)، برای طراحی کانون، انتخاب گردید. در مرحله‌ی دوم، تعداد شش تمرین شبیه‌سازی مربوط به شغل (مطالعه‌ی موردی، ارایه‌شفاهی، بحث گروهی، کشف حقیقت، کازیه و تعاملی) برای سنجش ابعاد مورد نظر، طراحی گردید. در مرحله‌ی سوم، تعداد هشت شرکت‌کننده (مدیران میانی شرکت‌) و 9 ارزیاب (کارشناسان ارشد روان‌شناسی صنعتی و سازمانی) به روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند. در مرحله‌ی چهارم، با اجرای کانون، امتیاز هر بُعد در هر تمرین شبیه‌سازی، امتیاز کلی بُعد، امتیاز هر تمرین و امتیاز کلی عملکرد معین شد. عنوان مقاله [English] Designing and Implementing Managers’ Promotional Evaluation Center چکیده [English] This research aimed at designing and implementing mangers’ promotional evaluation center in Isfahan Gas Company. In the first phase, the managerial competence model of the company was deigned. Nine aspects, including problem solving, programming, interpersonal awareness, flexibility, result-oriented management, instruction, oral communication, written communication, and listening communication were selected for designing the model. In the second phase, six simulated exercises including case study, oral presentation, group discussion, fact finding, cartulary, and interaction, were selected for the assessment of the aspects. In the third phase, nine assessors (all Masters’ degree at industrial psychology) were selected by purposive sampling. In the fourth phase, having administered the center, the score of each aspect in the simulated practice, the score of each aspect, and the general score were calculated. کلیدواژه‌ها [English] Evaluation Center, Aspect, Simulated Practice, Simulation, Promotional Evaluation دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .چ

more_vert مقاله تأثیر کانون توجه درونی و بیرونی بر اکتساب، یادداری و انتقال پرتاب دارت در کودکان کم‌توان ذهنی

ادامه مطلب

closeمقاله تأثیر کانون توجه درونی و بیرونی بر اکتساب، یادداری و انتقال پرتاب دارت در کودکان کم‌توان ذهنی

مقاله علمی و پژوهشی " تأثیر کانون توجه درونی و بیرونی بر اکتساب، یادداری و انتقال پرتاب دارت در کودکان کم‌توان ذهنی" مقاله ای است در 17 صفحه و با 45 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به پرتاب دارت؛ توجه بیرونی؛ توجه درونی؛ کم توان ذهنی؛ یادگیری حرکتی پرداخته شده است چکیده مقاله هدف از تحقیق حاضر، بررسی تأثیر کانون توجه بر یادگیری پرتاب دارت در کودکان کم‌توان ذهنی بود. در این مطالعۀ شبه‌تجربی، 22 پسر 10 تا 12 سالۀ کم­توان ذهنی براساس هوشبهر 70 - 50 به‌صورت تصادفی انتخاب و پس از یک جلسه تمرین و پیش­آزمون، براساس امتیاز به‌دست‌آمده، سن و هوشبهر در دو گروه توجه (درونی، بیرونی) همسان قرار گرفتند. براساس یافته­های تحقیق، گروه توجه بیرونی قادر به یادداری و انتقال مهارت به شرایط جدید بودند که فرضیۀ عمل محدودشدۀ ولف و همکاران (2001) در افراد کم‌توان ذهنی نیز تأیید می‌شود. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert ۲۷ کانون خلاقیت در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور راه‌اندازی می‌شود

ادامه مطلب

close۲۷ کانون خلاقیت در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای کشور گفت: مجوز راه‌اندازی ۲۷ کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری در دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای کشور صادر شده‌است که نخستین آن امروز در دانشکده فنی‌وحرفه‌ای شهید مفتح همدان به بهره‌برداری رسید. ابراهیم صالحی‌عمران عصر پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از نخستین کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در دانشکده فنی‌وحرفه‌ای شهید مفتح همدان افزود: دانشگاه باید ارتباط بیشتری با بازار کار و صنعت داشته باشد و شتاب دهنده این کار مراکز شکوفایی نوآوری و خلاقیت‌ها هستند. وی اظهار داشت: وجود اینگونه مراکز فرصت‌هایی برای تولید، تجارت، توسعه صنعت و ایجاد اشتغال ایجاد می‌کند. صالحی عمران بیان کرد: ما از اینجا ارتباط دانشجویان را با دنیای مشاغل و بازار کار برقرار می‌کنیم و نوآوری‌ها از اینجا شکوفا می‌شوند. وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای تحصیلات تکمیلی را فرامی‌گیرند، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۹۰ هزار دانشجو در دوره‌های کاردانی و کارشناسی این دانشگاه ثبت نام کنند. رئیس دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای کشور گفت: این تعداد دانشجو در نزدیک به ۱۶۰ رشته دانشگاهی در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای تحصیل می‌کنند که ۱۱۰ رشته آن در دوره کاردانی و ۵۰ رشته دیگر نیز در دوره کارشناسی است. دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان همدان ۶ دانشکده دارد که سه دانشکده در شهر همدان، ۲ دانشکده در ملایر و یک دانشکده در نهاوند واقع شده اند. نزدیک به پنج هزار و ۴۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای همدان تحصیلات تکمیلی را فرامی‌گیرند.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی طراحی مدل مفهومی ارزیابی عملکرد مطبوعات کشور

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی طراحی مدل مفهومی ارزیابی عملکرد مطبوعات کشور

مقاله علمی و پژوهشی" طراحی مدل مفهومی ارزیابی عملکرد مطبوعات کشور " مقاله ای است در 24 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به طراحی مدل مفهومی ارزیابی عملکرد مطبوعات کشور ، ارزیابی مطبوعات ، مدل مفهومی ، تعریف مطبوعات و اهداف ارزیابی عملکرد اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله تاثیر کانون توجه در شرایط تمرین کم‌خطا و پرخطا بر عملکرد و یادگیری مهارت پرتاب دارت

ادامه مطلب

closeمقاله تاثیر کانون توجه در شرایط تمرین کم‌خطا و پرخطا بر عملکرد و یادگیری مهارت پرتاب دارت

مقاله علمی و پژوهشی " تاثیر کانون توجه در شرایط تمرین کم‌خطا و پرخطا بر عملکرد و یادگیری مهارت پرتاب دارت" مقاله ای است در 18 صفحه و با 43 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به کانون توجه بیرونی؛ کانون توجه درونی؛ مهارت پرتاب دارت؛ یادگیری پرخطا؛ یادگیری کم خطا پرداخته شده است چکیده مقاله هدف مطالعه حاضر بررسی اثر تعاملی نوع دستورالعمل کانون توجه و دو شیوه یادگیری (کم‌خطا و پرخطا) بر عملکرد و یادگیری مهارت پرتاب دارت بود. این احتمال وجود دارد که با تغییر دشواری کارکردی تکلیف، نوع دستورالعمل کانون توجه اثر متفاوتی بر عملکرد داشته باشد. تعداد60 دانشجوی دختر به طور تصادفی در شش گروه درونی-کم‌خطا، بیرونی‌-کم‌خطا، کنترل-کم‌خطا، درونی-پرخطا، بیرونی-پرخطا و کنترل-پرخطا قرار گرفتند. گروه کم خطا تمرین خود را از فاصله کم نسبت به هدف آغاز و به تدریج فاصله را بیشتر می‌کردند. در گروه پرخطا عکس این قضیه اجرا می‌شد. گروه توجه درونی، توجه خود را به آرنج و مچ دست پرتاب و گروه بیرونی توجه خود را به صفحه دارت معطوف می‌کردند. افراد پس از پیش‌آزمون 5 بلوک 60 کوششی را اجرا کردند و 48 ساعت بعد در آزمون یادداری شرکت نمودند. از آزمون تحلیل واریانس عاملی جهت تحلیل داده‌ها استفاده شد. نتایج نشان داد که در گروه کم‌خطا بین کانون توجه درونی و بیرونی تفاوت معنی‌داری وجود ندارد (p>0.05) اگرچه در شرایط یادگیری پرخطا، بین گروه‌ها تفاوت معنی‌داری مشاهده شد (p=0.043). همچنین نتایج نشان داد در گروه توجه درونی بین شرایط تمرینی کم‌خطا و پرخطا تفاوت معنی‌داری به نفع گروه کم‌خطا وجود دارد (p= 0.012). بر اساس نتایج این پژوهش، به نظر می‌رسد، نقش چالش‌برانگیزی شرایط تمرین در اثرگذاری نوع دستورالعمل کانون توجه، بسیار حائز اهمیت است و پیشنهاد می‌شود در شروع تمرین، در هنگام استفاده از دستورالعمل کانون توجه درونی از یادگیری به شیوه کم خطا استفاده شود. عنوان مقاله [English] The Effect of Attention Focus in Errorless and Errorful Practice Conditions on Performance and Learning of Dart Throwing Skill چکیده [English] The aim of this study was to investigate the interactional effect of instruction type of attention focus and two methods of learning (errorless and errorful) on performance and learning of dart throwing skill. It is likely that instruction type of attention focus has a different effect on performance when functional difficulty of task changes. 60 female students were randomly assigned to six groups: internal-errorless, external-errorless, control-errorless, internal-errorful, external-errorful and control-errorful. Errorless groups began their practice with low distance from the target and gradually increased the distance. This was opposite in errorful groups. Internal attention groups focused their attention on elbow and wrist of their throwing hand. External attention groups focused their attention on dart board. After pretest, subjects performed 5 blocks (60 trials each block) and participated in retention test after 48 hours. Factor analysis of variance was used to analyze the data. The results showed no significant differences between internal and external focus in the errorless groups (P>0.05), there was a significant difference among the groups in errorful learning condition (P=0.043). There was a significant difference between errorless and errorful conditions in internal focus groups (in favor of errorless group) (P=0.012). It seems that the challenging role of practice condition is very important in the effectiveness of instruction type of attention focus. It is recommend that errorless learning should be used when using internal attention focus instruction at the beginning of practice. کلیدواژه‌ها [English] Dart throwing skill, errorful learning, errorless learning, external attention focus, internal attention focus دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله مدل تعاملی انعطاف منابع انسانی و تحلیل‌رفتگی

ادامه مطلب

closeمقاله مدل تعاملی انعطاف منابع انسانی و تحلیل‌رفتگی

مقاله علمی و پژوهشی " مدل تعاملی انعطاف منابع انسانی و تحلیل‌رفتگی " مقاله ای است در 19 صفحه و با 36 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث تحلیل‌رفتگی؛ انعطاف منابع انسانی؛ کانون واپایش درونی؛ خودباوری پرداخته شده است چکیده مقاله انعطاف منابع انسانی با توسعه‌ی قابلیت‌های سرمایه‌های انسانی و تجهیز بهتر کارکنان، تسهیل فرایندهای مدیریت منابع انسانی و فراهم آوردن قابلیت انطباق کارکنان با تقاضاهای متعدد و در حال تغییر، زمینه‌ی پیش‌گیری از تحلیل‌رفتگی آنان را فراهم می‌کند. هدف پژوهش حاضر، بررسی چگونگی پیش‌گیری از تحلیل‌رفتگی منابع انسانی از منظر ویژگی‌های شخصیتی و با نگاهی به ابتکارات مدیریت منابع انسانی می‌باشد. ابزار گردآوری داده‌ها پرسش‌نامه است. جامعه‌ی آماری پژوهش، کارکنان ستاد وزارت راه و شهرسازی می‌باشد. روش انجام پژوهش، از نوع توصیفی‌همبستگی و مبتنی بر مدل‌سازی معادلات ساختاری است. نتایج نشان می‌دهد که بین انعطاف کارکردی با خودباوری و انعطاف مهارتی با کانون واپایش درونی، رابطه‌ی مثبت و معنادار وجود دارد. ضمن آنکه بین انعطاف کارکردی و انعطاف رفتاری با کانون واپایش درونی رابطه‌ای معنادار مشاهده نشد. درنهایت اینکه، بین دو بعد شخصیتی کانون واپایش درونی و خودباوری با تحلیل‌رفتگی، رابطه‌ی منفی و معنادار وجود دارد عنوان مقاله [English] An Interactive Model of Human Resource Flexibility and Job Burnout چکیده [English] The flexibility of human resource along with development of employees’ competence and providing them with more facilities, simplifying human resource management processes, and providing the situation for the employees to adapt with various changing requirements, will protect human resources from job burnout. The main purpose of this study is to consider how it possible to prevent job burnout of human resources with regard to personal traits and managerial human resource innovations. Questionnaires were employed to collect data. The research population included all the employees at the headquarter of the ministry of road and urban development. This correlational research followed a descriptive method based on structural equation model, (SEM). The results indicated that there are significant relationship between performance flexibility and self-esteem, and between skill flexibility and internal control. There is also a significant relationship between performance flexibility and behavioural flexibility, and the central internal control. Finally there is a negative relationship between personality internal control and self-esteem, and job burnout. کلیدواژه‌ها [English] Job Burnout, Human Resource Burnout, Central Internal Control, self-esteem دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله اثر تعاملی کافئین و کانون توجه بر ثبات قامتی افراد با سطوح متفاوت فعالیت جسمانی

ادامه مطلب

closeمقاله اثر تعاملی کافئین و کانون توجه بر ثبات قامتی افراد با سطوح متفاوت فعالیت جسمانی

مقاله علمی و پژوهشی " اثر تعاملی کافئین و کانون توجه بر ثبات قامتی افراد با سطوح متفاوت فعالیت جسمانی" مقاله ای است در 18 صفحه و با 45 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به پرتحرک؛ توجه بیرونی؛ توجه درونی؛ کافئین؛ کم‌تحرک؛ مرکز فشار پرداخته شده است چکیده مقاله هدف از این پژوهش تعیین اثر تعاملی کافئین و کانون توجه بر ثبات قامت افراد با سطوح متفاوت فعالیت جسمانی بود. 20دانشجوی پسر براساس پرسشنامۀ بین‌المللی فعالیت بدنی به دو گروه مساوی پرتحرک و کم‌تحرک تقسیم شدند. نوسانات قامتی آنها طی دو کوشش30ثانیه‌ای با 1 دقیقه استراحت بدون هیچ‌گونه مداخله‌ای در پیش‌آزمون و در دو شرایط کانون توجه درونی (توجه به اندام تحتانی) و بیرونی (تمرکز روی نقطه دیوار روبرو) از دستگاه سکوی نیرو جمع‌آوری شد. در روز دوم آزمایش به آزمودنی‌های هر دو گروه معادل 5 میلی‌گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن کافئین داده شد و پس از 30 دقیقه آزمون ثبات قامت تحت دو شرایط توجه درونی و توجه بیرونی به‌عمل آمد. نتایج تحلیل واریانس مکرر در سطح آلفای 05/0، نشان داد که نوسانات قامتی هر دو گروه‌ در شرایط کانون توجه درونی و بیرونی افزایش معنا‌داری یافته است. همچنین، مداخلۀ کافئین موجب افزایش معنا‌دار نوسانات قامتی دو گروه‌ در شرایط توجه درونی و بیرونی شد. همچنین، افراد پرتحرک در مقایسه با کم‌تحرک نوسانات قامتی کمتری در شرایط مختلف از خود نشان دادند. صرف‌نظر از کانون توجه اتخاذشده، کافئین احتمالاً با تأثیر بر سیستم سمپاتیک و افزایش انقباضات و لرزش عضلانی موجب نوسانات بیشتر قامت در هر دو گروه با سطح متفاوت فعالیت جسمانی می‌شود. در پژوهش‌های آینده باید به عواملی چون تفاوت‌های فردی در پاسخ به مصرف کافئین یا تأثیر آن بر تکالیف توأم با آشفتگی‌های قامتی توجه شود. عنوان مقاله [English] Interactive Effect of Caffeine and Attention Focus on Postural Stability of Individuals with Different Levels of Physical Activity چکیده [English] The aim of this study was to determine the interactive effect of caffeine and attention focus on the postural stability in subjects with different levels of physical activity. 20 male students were divided into two equal groups (physically active and inactive) by the international physical activity questionnaire. Their postural sways were gathered from a force plate system during two 30-second trials with a 1-minute rest interval with no interventions in the pretest and in internal attention focus (attention to the lower extremity) and external attention focus (attention to a point on the front wall) conditions. On the second day of the experiment, subjects in both groups received 5 mg of caffeine per kg of body weight and the postural stability test was conducted under internal and external attention focus conditions after 30 minutes. The results of ANOVA with repeated measures at α=0.05 showed significant increases in the postural sways of both groups in internal and external conditions. Also, the caffeine intervention significantly increased the postural sways of both groups in internal and external conditions. Furthermore, active subjects showed less postural sways in different conditions than the inactive group. Regardless of the focus of attention, caffeine causes more postural sways in both groups with different levels of physical activity through affecting the sympathetic system and increased muscle contractions and tremor. In future studies, other factors such as individual differences in response to caffeine intake or its effect on tasks along with postural disturbances should be considered. کلیدواژه‌ها [English] Active, caffeine, center of pressure, external attention, inactive, internal attention دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله علمی و پژوهشی ارزیابی عملکرد مبتنی بر نقشه راهبردی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی ارزیابی عملکرد مبتنی بر نقشه راهبردی

مقاله علمی و پژوهشی" ارزیابی عملکرد مبتنی بر نقشه راهبردی " مقاله ای است که در18 صفحه در مجلات معتبر علمی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به ارزیابی عملکرد ، سلسله مراتبی فازی ، تکنیک دیمتل فازی، کارت امتیازی متوازن و نقشه راهبردی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله مقایسه اثر فاصله کانون توجه بیرونی بر اجرای تکلیف تعادلی پویا

ادامه مطلب

closeمقاله مقایسه اثر فاصله کانون توجه بیرونی بر اجرای تکلیف تعادلی پویا

مقاله علمی و پژوهشی " مقایسة اثر فاصله کانون توجه بیرونی بر اجرای تکلیف تعادلی پویا" مقاله ای است در 16 صفحه و با 35 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به تعادل؛ تعادل سنج.؛ توجه بیرونی دور؛ توجه بیرونی نزدیک؛ دستورالعمل کانون توجه پرداخته شده است چکیده مقاله یکی از عوامل اثرگذار بر یادگیری و اجرای مهارت‌های حرکتی، توجه است و کانونی کردن آن یک روش برای افزایش بازدهی و یادگیری است. نتایج تحقیقات اخیر نشان داد که کانون توجه اجراکننده نقش مهمی بر اجرا و یادگیری مهارت‌های حرکتی دارد. هدف از این پژوهش، مقایسه اثر دستورالعمل کانون توجه بیرونی دور و نزدیک بر اجرای تکلیف تعادلی پویا بود. در این پژوهش از بین دانشجویان پسر مقطع کارشناسی دانشگاه فردوسی مشهد که واحد تربیت بدنی عمومی 1 را در نیمسال دوم سال تحصیلی 89-88 انتخاب کرده بودند، تعداد 60 نفر به‌صورت تصادفی در 3 گروه توجه بیرونی دور (توجه به نشانگر دور از پاها)، گروه توجه بیرونی نزدیک (توجه به نشانگر نزدیک پاها) و گروه کنترل (بدون دستورالعمل توجهی) جایگزین شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها از دستگاه تعادل‌سنج (بایودکس) استفاده شد. هر شرکت‌کننده 3 کوشش20 ثانیه‌ای از آزمون تعادل پویا را اجرا کرد. ابتدا داده‌های بدست آمده توسط آمار توصیفی و پس از اطمینان از طبیعی بودن داده‌ها، به کمک آزمون آماری تحلیل واریانس یک‌طرفه و آزمون تعقیبی دانکن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که عملکرد گروه توجه بیرونی دور به طور معنی‌داری بهتر از گروه کنترل بود، درحالی که گروه توجه بیرونی نزدیک تفاوت معنی‌داری را در اجرای تکلیف تعادلی نسبت به گروه کنترل ایجاد نکرد. عنوان مقاله [English] The Comparison Effect of the Distance of an External Focus of Attention on Dynamic Balance Task چکیده [English] Attention is one of the effective factors when learning and performing motor skills. Focus of attention is a method to increase the efficiency and learning. Previous studies have shown that focus of attention plays an important role in learning and performing motor skills. The purpose of the present study was to compare the effect of the instruction of far and near external focus of attention on dynamic balance task performance. In this study, sixty male undergraduate students of Ferdowsi University of Mashhad, who had taken the general physical education course in the second semester of 1388-89, were assigned randomly in three groups: far external attention group (attention to those signs far from the feet), near external attention group (attention to those signs near the feet) and control group (no attentional instruction). The stabilometer (Biodex) was used to collect the data. Each participant performed three 20-second trials in dynamic balance test. The obtained data were analyzed by descriptive statistics as well as inferential statistics such as one-way ANOVA and Duncan post hoc test. The results showed that far external attention group performed significantly better than control group while near external attention group did not reveal any significant difference compared to the control group. کلیدواژه‌ها [English] Balance, far external attention, Focus of attention instruction, near external attention, Stabilometer. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله تعیین شاخص‌های ارزیابی عملکرد مراکز پژوهشی دفاعی

ادامه مطلب

closeمقاله تعیین شاخص‌های ارزیابی عملکرد مراکز پژوهشی دفاعی

مقاله علمی و پژوهشی " تعیین شاخص‌های ارزیابی عملکرد مراکز پژوهشی دفاعی" مقاله ای است در 23 صفحه و با 33 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث ارزیابی عملکرد؛ مراکز پژوهشی دفاعی؛ معیارهای ارزیابی؛ شاخص‌های ارزیابی پرداخته شده است چکیده مقاله نظام‌های ارزیابی عملکرد وقتی موفق می‌شوند که شاخص‌های ارزیابی عملکرد مناسب و خاص آن سازمان انتخاب یا طراحی شده باشند و علاوه بر این، شاخص‌ها با راهبردهای سازمان در یک راستا بوده و مأموریت، بینش، ارزش‌ها و جهت‌های راهبرد سازمان توسط این شاخص‌ها به سطوح مختلف آن منتقل شوند .شاخص‌های ارزیابی عملکرد مراکز پژوهشی دفاعی با شاخص‌های ارزیابی عمل‌کرد سایر سازمان‌ها متفاوت بوده و ضرورت دارد که طراحان نظام ارزیابی عملکرد مراکز پژوهشی دفاعی شاخص‌های خاص این مراکز را طراحی نمایند. هدف نهایی این تحقیق، طراحی نظام مناسب برای ارزیابی عملکرد مراکز پژوهشی دفاعی است. جامعه‌ی آماری این تحقیق، 22 نفر از مدیران و کارشناسان عالی شاغل در بخش ارزیابی عملکرد و بخش‌های مربوط در مراکز پژوهشی دفاعی هستند. خصوصیات انحصاری شاخص‌های ارزیابی عملکرد مراکز پژوهشی دفاعی آن است که این شاخص‌ها به ابعاد رشد و یادگیری، فرایندهای داخلی، کارفرمایان و کاربران بیش‌تر و به جنبه‌های مالی کم‌تر توجه می‌کنند. عنوان مقاله [English] Designing Performance Evaluation Indicators in Defense Strategic Centers چکیده [English] Evaluation systems of organizations can work successfully when their special evaluation indicators are appropriately selected or designed. Moreover, the indicators have to be in line with organizational strategies. They must be able to transfer the mission, insight, values and strategic directions throughout its various levels. Performance evaluation indicators of defense research differ from those of other organizations. It seems quite necessary that the designers of the evaluation system of the defense research centers are responsible for designing such indicators. This research is intended to design an appropriate evaluation system for research centers. A research population of 22 managers and high level professionals in the field of evaluation at defense research centers, were selected purposefully for this research. The exclusive characteristic of the indicators was that they regarded aspects such as improvement, learning, internal processes, employers and employees more than financial aspects.  کلیدواژه‌ها [English] performance evaluation, Defense Research Centers, Evaluation Criteria, Evaluation Indicators دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله علمی و پژوهشی زمینه اجتماعی سازمان و ارزیابی عملکرد کارکنان

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی زمینه اجتماعی سازمان و ارزیابی عملکرد کارکنان

مقاله علمی و پژوهشی" زمینه اجتماعی سازمان و ارزیابی عملکرد کارکنان " مقاله ای است در 14  صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به زمینه اجتماعی سازمان، بافت اجتماعی، متغیرهای دور ، متغیرهای نزدیک،  و ارزیابی عملکرد کارکنان اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert دانلود مقاله رهیافتی بر تأثیر باورهای کلامی بر ارزیابی سند و متن

ادامه مطلب

closeدانلود مقاله رهیافتی بر تأثیر باورهای کلامی بر ارزیابی سند و متن

مقاله علمی و پژوهشی رهیافتی بر تأثیر باورهای کلامی بر ارزیابی سند و متن حدیث مقاله ای است که در 22 صفحه و با 88 عنوان فهرست منابع منتشر شده است . در این مقاله موضوعات باورهای کلامی؛ حدیث؛ سند؛ متن مورد بحث و بررسی قرار گرفته است

more_vert طرح پیشگیری از مصرف مواد به دانشگاه‌ها ابلاغ شد

ادامه مطلب

closeطرح پیشگیری از مصرف مواد به دانشگاه‌ها ابلاغ شد

 رئیس مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان گفت: طرح پیشگیری از مصرف مواد (پیام دو) برای کاهش آسیب های روانی اجتماعی دانشجویان از سوی این مرکز به دانشگاه‌ها ابلاغ شد. «منصوره سادات صادقی»  از ابلاغ برنامه پیام دو به دانشگاه ها خبر داد و اظهارداشت: طرح پیشگیری از مصرف مواد(پیام) در جامعه دانشگاهی از جمله سیاست های دفتر مشاوره و سلامت در کاهش آسیب های روانی اجتماعی است که توسط مرکز مشاوره دانشجویی اجرا می شود.وی افزود: برنامه جامع پیشگیری از مصرف مواد در دانشجویان دانشگاه های تابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۹۶ تدوین و در چندین دانشگاه کشور به صورت پایلوت اجرا شد. رئیس مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان خاطرنشان کرد: بعد از بررسی های انجام شده، این برنامه در سال ۹۸ مورد بازنگری قرار گرفت و با عنوان برنامه «پیام دو» با تغییراتی که در آن انجام شد از نظر اجرایی دارای انعطاف و قابلیت بیشتری برای اجرا در دانشگاه ها با مقیاس های متفاوت است.صادقی یادآور شد: این برنامه بومی سازی شده و جامع چهار فاز حمایت گیری و استقرار، توانمندسازی، اجرای برنامه در قالب بسته های خدمتی و آموزشی و ارزشیابی برنامه دارد که برخی فازها در دانشگاه ها در حال اجرا است.وی به شعار مراکز مشاوره دانشجویی سراسر کشور اشاره کرد و اظهارداشت: مراکز مشاوره دانشجویی سراسر کشور در سال تحصیلی جدید با شعار افزایش سواد سلامت روانی جامعه دانشگاهی فعالیت های خود را تقویت می کنند.وی افزود: فعالیت های سال تحصیلی جدید مراکز مشاوره دانشجویی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور در زمینه پیشگیری و مداخله با هدف افزایش آگاهی جامعه دانشجویی نسبت به ضرورت ارتقای سلامت روان قوت می یابند.عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی درمورد آغاز هفته سلامت روان دانشگاه ها خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هفته سلامت روان از ۱۸ مهرماه آغاز می شود، برنامه هایی در جهت افزایش توانمندی های دانشجویان، کاهش آسیب های روانی اجتماعی و افزایش نشاط اجتماعی دانشجویان در دستور کار قرار دارد.صادقی همچنین از اجرای طرح پایش سلامت روان و جسم در دانشگاه های سراسر کشور در آغاز سال تحصیلی خبرداد و گفت: امسال همزمان با ورود نودانشجویان طرح پایش سلامت روان و جسم در مراکز مشاوره و مراکز بهداشت و درمان دانشگاه ها و برخی موسسات آموزش عالی سراسر کشور شروع شده است.وی افزود: این طرح در سال جدید با تاکید بر اجرا به روش اینترنتی است تا در مورد دانشجویانی که نیاز به خدمات مشاوره یا بهداشت و درمان دارند با سرعت و دقت بیشتری خدمات رسانی مفیدی توسط مراکز مشاوره و بهداشت انجام شود.رئیس مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان ادامه داد: تاکنون حدود ۷۰ هزاردانشجو در این طرح شرکت کرده اند.صادقی همچنین به توسعه کانون های همیاران سلامت روان در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی با تاکید بر افزایش سواد سلامت روانی اجتماعی همیاران اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف دفتر مشاوره و سلامت ارتقای سلامت روانی اجتماعی با تکیه بر نیروی دانشجویان همیار است.وی افزود: در سال تحصیلی جدید با تغییر در برنامه های همایش ها و نشست های دانشجویان همیار سلامت روان، هدف افزایش آموزش های عمومی و تخصصی به اعضای این کانون ها با درنظر داشتن آسیب های بومی مناطق است. رئیس مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: این دانشجویان با آموزش در زمینه نشانه شناسی رفتارهای پُرخطر و کمک به دانشجویان هم دانشگاهی خود اقدام موثری در کاهش آسیب های روانی اجتماعی در دانشگاه ها می کنند.صادقی یادآور شد: حدود ۴۰۰ کانون در حال حاضر در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی وجود دارد و ۱۷ هزار دانشجو عضو آنها هستند.وی اظهارداشت: امسال برای آموزش های بیشتر و درگیری بیشتر اعضای کانون همایش های منطقه ای با تاکید بر عوامل بومی و سپس همایش کشوری برگزار می شود.

more_vert گوشی «گلکسی نوت 9 » سامسونگ به روزرسانی شد

ادامه مطلب

closeگوشی «گلکسی نوت 9 » سامسونگ به روزرسانی شد

شرکت سامسونگ نسخه جدید بتا اندروید 10 را برای گلکسی نوت 9 منتشر کرده است. این به روزرسانی هیچ ویژگی جدیدی را به همراه ندارد. اما چند اشکال موثر در اتصال کانون های تلفن همراه ، عکاسی و ویژگی هایS-Pen را بهبود می بخشد. سیستم عامل جدید با شماره نسخه N960FXXU4ZSL7 ثبت شده است و حجم آن حدود 400 مگابایت است و هم اکنون در هند منتشر شده است ولی به زودی وارد انگلستان و کره جنوبی می شود. قرار است گلکسی نوت 9 از ماه آینده میلادی نسخه پایدار اندروید 10 را دریافت کند ، اما ممکن است این اقدام سریع تر از زمان مشخص شده رخ دهد، زیرا این شرکت اعلام کرده است که به جای اضافه کردن ویژگی های جدید به بتا،روی رفع اشکالات تمرکز کرده و نسخه پایدار را به زودی منتشر می کند.