جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله علمی و پژوهشی کاربرد گفتگو در برنامه تلویزیونی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی کاربرد گفتگو در برنامه تلویزیونی

مقاله علمی و پژوهشی" کاربرد گفتگو در برنامه تلویزیونی  " مقاله ای است در 18 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به کاربرد گفتگو در برنامه تلویزیونی، گفتگوی رسانه ای ، برنامه گفتگو محور ، ماهیت ارتباطی ، ماهیت گفتگو و کارکرد گفتگو اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب متغیر پنهان در سرمایه گذاری

ادامه مطلب

closeکتاب متغیر پنهان در سرمایه گذاری

تحلیل 15 اقتصاددان، فعال اقتصادی و فرهنگ‌پژوه درباره تاثیر رسانه بر سرمایه‌گذاری برای درک نسبت میان رسانه‌ها و توسعه اقتصادی همواره نیاز به مطالعات تاریخی، مطالعات تطبیقی و مطالعات میان‌رشته‌ای بوده و هست. نمی‌توان در دنیایی که پای همه وجوه و جوانب تغییرش به تحولات ارتباطی وابسته است، از کنار رسانه‌ها و دامنه‌های تاثیرگذاری دور و نزدیک آنها به آسانی و سادگی گذشت. زمانی که مشهودترین پدیده ارتباطی در مطبوعات خلاصه می‌شد، ماکس وبر، جامعه‌شناس برجسته آلمانی که خود اقتصاددان بزرگی نیز هست پرسشی اساسی را در نخستین کنگره جامعه‌شناسان جهان مطرح می‌کند که می‌توان امروز نیز با تعمیم نقش مطبوعات به رسانه‌های دیگر همچنان به آن اندیشید. او می‌گوید: «مطبوعات را از ذهن خود بزدایید و به این نکته فکر کنید که زندگی مدرن بدون تبلیغات تجاری که مطبوعات خالق آن بوده‌اند به چه شکل خواهد بود؟ جالب است که بپرسیم تبلیغات امروز شبیه چیست؟ و فردا به چه چیزی شباهت خواهد داشت؟ روزنامه‌ها فردا چه چیزهایی را تبلیغ می‌کنند و چه چیزهایی را تبلیغ نخواهند کرد؟» وبر برای توصیف تحولی که در مواجهه فعالیت‌های اقتصادی با وسایل ارتباط جمعی رخ داده است به تمثیلی روشن اشاره می‌کند؛ اینکه «بازار سهام آمریکا تا این اواخر برای پنجره‌های خود از شیشه‌های مشجّر استفاده می‌کرد تا به این ترتیب ارتباط بیرون را با نوسانات بازار قطع کند. اکنون می‌بینیم که بیشتر بخش‌های تشکیل‌دهنده یک روزنامه، دست کم تا حدودی تحت تاثیر ضرورت توجه به مسائل بازار سهام قرار دارند». بر همین اساس او به طرح پرسش‌های مهمی می‌پردازد که هنوز می‌توان و باید به آنها پرداخت: 1- آیا افزایش سرمایه به مفهوم افزایش حساس شدن تجارت در قبال نوسانات افکار عمومی است؟ 2- آیا وابستگی رو به تزاید مطبوعات به افکار عمومی رایج، پیامد نیاز فزاینده به سرمایه است؟ 3- آیا ما با توجه به افزایش سرمایه‌گذاری نقدی در روزنامه‌ها در حال حرکت به سوی تراست‌های مطبوعاتی هستیم؟ 4 - مفهوم توسعه سرمایه در فعالیت مطبوعاتی، برای موضع جامعه‌شناختی مطبوعات در کل و برای نقش آن در فرایند شکل‌دهی به افکار عمومی چیست؟ 5- روزنامه مطالبی را که به مردم می‌دهد چگونه به دست می‌آورد؟ ماهیت منابع خبری چیست و کارکرد خبرگزاری‌های بزرگ و مناسبات بین‌المللی آنها از چه قرار است؟ فهرست مطالبپیش‌گفتار مولفپیش‌گفتار هادی خانیکیپیش‌گفتار داود دانش‌جعفریبخش اول: مبانی نظری اهمیت رسانهمقدمهبخش دوم: مصاحبه‌هاگفتگو با دکتر مسعود نیلیگفتگو با دکتر محسن رنانیگفتگو با دکتر فرشاد مومنیگفتگو با دکتر عیسی کلانتریگفتگو با دکتر عباس شاکریگفتگو با دکتر سیدصفدر حسینیگفتگو با مسعود خوانساریگفتگو با دکتر سیدحمید حسینیگفتگو با دکتر پدرام سلطانیگفتگو با مسعود دانشمندگفتگو با محمدرضا بهرامنگفتگو با شاهرخ ظهیری

more_vert کتاب کاربرد رایانه در مدیریت و حسابداری

ادامه مطلب

closeکتاب کاربرد رایانه در مدیریت و حسابداری

کتاب کاربرد رایانه در مدیریت و حسابداری، حاوی مطالبی در مورد پیاده‌­سازی­‌های سیستم­‌های حقوق، دستمزد و حسابداری با نرم‌افزارهای Excel و Access است. پس از سال­‌ها تجربه در زمینه طراحی سیستم‌­های مالی و برنامه­‌نویسی آن­‌ها و همچنین تالیف کتب رایانه، گروه نویسندگان تصمیم به تالیف کتابی برای دانشجویان مدیریت و حسابداری گرفتند. کتاب کاربرد رایانه در مدیریت و حسابداری شامل 5 فصل و دو پیوست است. در فصل اول، آشنایی مقدماتی با سیستم­‌های رایانه‌­ای، کاربردها و اجزای آن آمده است. فصل دوم به آموزش سیستم­ عامل ویندوز 7 می­‌پردازد. در فصل سوم، ابتدا کاربرد اکسل در مدیریت و حسابداری بحث گردیده، سپس یک سیستم حقوق دستمزد را به طور کامل و با تمام جزئیات پیاده‌سازی نموده است. فصل چهارم به کاربرد اکسس در مدیریت و حسابداری پرداخته است. در این فصل یک سیستم حسابداری پیاده‌سازی گردیده است. فصل پنجم ابتدا کاربرد اینترنت را در مدیریت و حسابداری به طور کامل بیان نموده است. در پایان فصل، پست الکترونیکی، چگونگی ارسال و دریافت نامه‌­های الکترونیکی را آموزش می­‌دهد. در پیوست الف، توابع مالی و آماری آمده است و در پیوست ب، پرسش‌­های چهار گزینه‌­ای همراه با جواب آن­‌ها گنجانده شده است. فهرست مطالبفصل اول: آشنایی با مفاهیم اولیه رایانهفصل دوم: سیستم عامل ویندوزفصل سوم: کاربرد اکسل در مدیریت و حسابداریفصل چهارم: کاربرد اکسس در مدیریت و حسابداریفصل پنجم: اینترنت و پست الکترونیکیپیوست: توابع مالی و آماریپیوست: پرسش‌­های چهار گزینه‌ایمنابع

more_vert کتاب کاربرد رایانه در مدیریت و حسابداری

ادامه مطلب

closeکتاب کاربرد رایانه در مدیریت و حسابداری

کتاب کاربرد رایانه در مدیریت و حسابداری، حاوی مطالبی در مورد پیاده‌­سازی­‌های سیستم­‌های حقوق، دستمزد و حسابداری با نرم‌افزارهای Excel و Access است. پس از سال­‌ها تجربه در زمینه طراحی سیستم‌­های مالی و برنامه­‌نویسی آن­‌ها و همچنین تالیف کتب رایانه، گروه نویسندگان تصمیم به تالیف کتابی برای دانشجویان مدیریت و حسابداری گرفتند. کتاب کاربرد رایانه در مدیریت و حسابداری شامل 5 فصل و دو پیوست است. در فصل اول، آشنایی مقدماتی با سیستم­‌های رایانه‌­ای، کاربردها و اجزای آن آمده است. فصل دوم به آموزش سیستم­ عامل ویندوز 7 می­‌پردازد. در فصل سوم، ابتدا کاربرد اکسل در مدیریت و حسابداری بحث گردیده، سپس یک سیستم حقوق دستمزد را به طور کامل و با تمام جزئیات پیاده‌سازی نموده است. فصل چهارم به کاربرد اکسس در مدیریت و حسابداری پرداخته است. در این فصل یک سیستم حسابداری پیاده‌سازی گردیده است. فصل پنجم ابتدا کاربرد اینترنت را در مدیریت و حسابداری به طور کامل بیان نموده است. در پایان فصل، پست الکترونیکی، چگونگی ارسال و دریافت نامه‌­های الکترونیکی را آموزش می­‌دهد. در پیوست الف، توابع مالی و آماری آمده است و در پیوست ب، پرسش‌­های چهار گزینه‌­ای همراه با جواب آن­‌ها گنجانده شده است. فهرست مطالبفصل اول: آشنایی با مفاهیم اولیه رایانهفصل دوم: سیستم عامل ویندوزفصل سوم: کاربرد اکسل در مدیریت و حسابداریفصل چهارم: کاربرد اکسس در مدیریت و حسابداریفصل پنجم: اینترنت و پست الکترونیکیپیوست: توابع مالی و آماریپیوست: پرسش‌­های چهار گزینه‌ایمنابع

more_vert مقاله تبیین جامعه شناختی و بستر اخلاقی بنیان‌های گفتگو در اندیشه امام خمینی (ره)

ادامه مطلب

closeمقاله تبیین جامعه شناختی و بستر اخلاقی بنیان‌های گفتگو در اندیشه امام خمینی (ره)

مقاله علمی و پژوهشی " تبیین جامعه شناختی و بستر اخلاقی بنیان‌های گفتگو در اندیشه امام خمینی (ره)" مقاله ای است در 15 صفحه و با 18 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث گفتگو، بستر اخلاقی، اندیشه، بیداری اسلامی، فرهمندانه پرداخته شده است چکیده مقاله این مقاله با تبیین جامعه شناختی، به بررسی بنیانهای گفتگو در اندیشه امام خمینی(ره) ، با استفاده از روش اسنادی وتحلیل محتوی متون وتاکیدبرادبیات نظری تحقیق برگرفته ازآیات قرآن وتئوری رهبری فرهمندانه ماکس وبر و تئوری انقلاب کرین برینتون می‌پردازد. دربخش اسنادی از اغلب آثار امام خمینی (ره) فیش برداری شده است.عظمت امام این است که اصالت فکرش را در آثارش بتوانیم نشان دهیم ، بنابراین، توجه به اندیشه امام بیشترازگذشته ضروری است .امام با اخلاق و منش متعالی خود توانست، نظم فکری را به نظم اجتماعی با ساختاری جدید تبدیل کند و با تحلیل انتقادی گفتمان‌های قبلی آنها را به چالش کشید. پس می‌توان گفت امام با تأسی از روش انبیاء به گفتگو می‌پرداخته واز گفتگو بیشتر در تبیین واصلاح واشاعه استفاده نموده است، که البته در صورت عدم نتیجه به قیام وجنگ می‌پرداخت. امام با رویکرد تعاملی خود، اندیشه‌های یکسویه وجانبدارانه را به موزه‌های تاریخ اندیشه سپرد.ایشان درتعاملات دیپلماتیک با توجه به اصول اخلاقی ومصلحت جامعه ودفع مفاسد به تدبیر امور می‌پرداختند، پس در تحلیل اندیشه هایشان بایستی به این اصول ثابت تفکرشان توجه نمود. طرح اندیشه مذهبی واخلاقی در جهان وجهانی شدن اسلام، آگاهی بخشی، تمایز اسلام واقعی از اسلام آمریکایی، توجه خاص به نیروی انسانی، کاربست مفاهیم برمبنای اسلام، رعایت احترام متقابل و رعایت عدالت بین دولت‌ها، مصلحت اندیشی، تعمق وواقع بینی، خلق باوری، آینده پژوهی مبانی گفتگواو را تشکیل می‌دهند. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert کتاب مبانی نظری و عملی کاربرد اینترنت در فرآیند تدریس و یادگیری

ادامه مطلب

closeکتاب مبانی نظری و عملی کاربرد اینترنت در فرآیند تدریس و یادگیری

در دهه‌های اخیر رویکردهای سنتی یادگیری و تدریس با ظهور فناوری‌های نوین مانند چندرسانه‌ای ها، فرارسانه ای‌ها و ارتباط از راه دور دچار تغییر و تحول اساسی شده است. با ورود فناوری‌های کمکی به ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظام آموزشی در کلیه دوره‌ها و سطوح تحصیلی شاهد تحولات چشمگیری در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه بوده ایم. این تحولات با ورود اینترنت به عنوان شبکۀ بین المللی اطلاعات و ارتباطات مضاعف شده است و فرایند یادگیری و تدریس را عمیقاً تحت تأثیر خود قرار داده است. اینترنت باعث شده است تا دانش آموزان و معلمین علاوه بر تبادل اطلاعات از راه دور، بتوانند با یکدیگر تعامل گسترده‌ای نیز داشته باشند و این بر فرایند یادگیری و تدریس تأثیر بسزایی داشته است. کتاب حاضر مبانی نظری کاربرد اینترنت به عنوان بزرگتر ین شبکه ی بین المللی اطلاعات و ارتباطات را در فرایند یادگیری و تدریس نوین معرفی کرده و راهنمای عملی خوبی برای بهره‌گیری موثر از ابزارهای مختلف آن در فرایند یادگیری و تدریس در دوره‌های مختلف تحصیلی نظام آموزشی است. این کتاب مشتمل بر ده فصل است. در فصل اول نظریه‌های یادگیری و تدریس مبتنی بر وب و در فصل دوم برنامه ریزی و طراحی یادگیری و تدریس مبتنی بر وب به عنوان مبانی نظری معرفی شده است. فصل‌های بعدی کتاب که شامل فصل‌های سوم الی دهم می‌شود ، مبانی عملی کاربرد اینترنت در فرایند یادگیری و تدریس را معرفی می‌کند. این فصل‌ها با عناوین: شناسایی و ارزشیابی مواد و منابع یادگیری در اینترنت، انتشار اطلاعات روی اینترنت، فناوری‌های اینترنتی، کاربرد اینترنت در فرایند ارتباط، کاربرد اینترنت در حل مسأله ی مبتنی بر اطلاعات، کاربرد اینترنت در حل مسأله مشارکتی، کاربرد اینترنت در تحقیق و اکتشاف، و کاربرد اینترنت در مشارکت‌های برخط، تنظیم شده است. فهرست مطالبفصل 1: نظریه‌های یادگیری و تدریس مبتنی بر وبفصل 2: برنامه ریزی و طراحی یادگیری و تدریس مبتنی بر وبفصل 3: شناسایی و ارزشیابی مواد و منابع یادگیری در اینترنتفصل 4: انتشار اطلاعات روی اینترنتفصل 5: فناوریهای اینترنتی یادگیری و تدریسفصل 6: کاربرد اینترنت در فرایند ارتباطفصل 7: کاربرد اینترنت در حل مساله مبتنی بر اطلاعاتفصل 8: کاربرد اینترنت در حل مساله مشارکتیفصل 9: کاربرد اینترنت در تحقیق و اکتشاففصل 10: کاربرد اینترنت در مشارکت‌های برخط

more_vert مقاله علمی و پژوهشی کاربرد نظریه اتوپایسیس در مدیریت

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی کاربرد نظریه اتوپایسیس در مدیریت

مقاله علمی و پژوهشی" کاربرد نظریه اتوپایسیس در مدیریت " مقاله ای است که در 36  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به کاربرد نظریه اتوپایسیس در مدیریت ، تعین ساختاری ، اتصال ساختاری و اتوپایسیس اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی تاریخچه و کاربرد برخورد اندیشه ها

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی تاریخچه و کاربرد برخورد اندیشه ها

مقاله علمی و پژوهشی" تاریخچه و کاربرد برخورد اندیشه ها " مقاله ای است در 22  صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به تاریخچه و کاربرد برخورد اندیشه ها ، اندیشه ورزی ، اندیشه فعال و اندیشه گروهی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب شهروند نمونه در ارتباط و گفتگو

ادامه مطلب

closeکتاب شهروند نمونه در ارتباط و گفتگو

کتاب شهروند نمونه در ارتباط و گفتگو نوشته‌ی خلیل هیبتی به نکات و تکنیک‌های ساده و موثری اشاره دارد که می‌تواند جهت بهبود ارتباطات روزمره مورد استفاده هر خواننده‌ای قرار گیرد. این اثر برگرفته از کتاب پرفروش و مشهور «اصول شهروندی در فرهنگ ایرانی» است که در سراسر کشور مورد استقبال قرار گرفته و بیش از 150 مرتبه تجدید چاپ شد. کتاب شهروند نمونه در ارتباط و گفتگو به نکات در ظاهر ساده‌ای می‌پردازد که همه با آن‌ها آشنا هستید ولی بی‌توجهی یا کم توجهی به هر یک از آن‌ها می‌تواند پیامدهای منفی یا خسارت‌هایی را برای فرد یا جامعه دربرداشته باشد. این مجموعه شامل کتابچه‌هایی با عناوین: رانندگی، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، ارتباط، همسایه‌داری و آپارتمان‌نشینی، مکان‌ها و امکانات عمومی، گردشگری، محیط زیست و مصرف بهینه و... می‌باشد. در بخشی از کتاب شهروند نمونه در ارتباط و گفتگو می‌خوانیم: 1. معمولاً هدف مهمان از آوردن هدیه یا سوغات، خوشحال کردن میزبان می‌باشد. بنابراین آن را محترمانه بگیرید و تشکر کنید.2. هدیه را در جای مناسب قرار دهید. مثلا اگر گل باشد آن را در گلدان یا آب قرار دهید تا پژمرده نشود.3. هرچند هدیه‌ باب میل شما نباشد، به احترام از نکته‌ای مثبت در هدیه تعریف کنید تا هدیه دهنده احساس شادی و رضایت کند.4. هیچگاه بر هدایایی که دریافت می‌کنید عیب نگذارید. (هر چند که دلچسب شما نباشد).5. در حضور فرد کادوی وی را با دقت و آرامش باز کنید.6. وقتی کسی از سفر برای شما و دیگران سوغات آورده است، آن را با بقیه مقایسه نکنید. (حتی اگر آن را نمی‌پسندید، پس نفرستید برای دیگران نیز تعریف نکنید)7. اگر برای شما هدیه یا سوغاتی می‌آورند شما نیز سعی کنید جبران کنید.8. اگر آورنده هدیه از نزدیکان است و از باز کردن هدیه در حضور دیگران خوشحال می‌شود این کار را بکنید.9. در حضور فرد، هدیه‌اش را به کسی نبخشید.10. درباره قیمت هدیه‌ای که دریافت می‌کنید نپرسید و بحث نکنید. (انگیزه مثبت فرد را در نظر بگیرید).11. در مهمانی غیررسمی بهتر است از شیرینی یا خوردنی‌هایی که مهمان سلیقه به خرج داده و آورده است نیز، در پذیرایی استفاده شود. فهرست مطالب 1- سلام و احوالپرسی2- دست دادن3- ملاقات و معرفی4- ملاقات با پزشک5- به عنوان گوینده6- به عنوان شنونده7- هدیه دادن8- هدیه گرفتن9- پوشش10- کفش11- عزا12- عیادت از بیمار

more_vert مقاله علمی و پژوهشی تحقیق تاریخی ، شیوه ها و کاربرد آن در ارتباطات

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی تحقیق تاریخی ، شیوه ها و کاربرد آن در ارتباطات

مقاله علمی و پژوهشی" تحقیق تاریخی ، شیوه ها و کاربرد آن در ارتباطات " مقاله ای است در 19 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به تحقیق تاریخی ، شیوه ها و کاربرد آن در ارتباطات، روایت ، تحلیل ، منابع دست اول ، منابع دست دوم ، نقد درونی و نقد بیرونی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی مردم نگاری و کاربرد آن در ارتباطات

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی مردم نگاری و کاربرد آن در ارتباطات

مقاله علمی و پژوهشی" مردم نگاری و کاربرد آن در ارتباطات " مقاله ای است در 22  صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مردم نگاری و کاربرد آن در ارتباطات ، انواع مردم نگاری ، روش کیفی ، بازتابندگی ، امپکس ، اتیکس ، مردم نگاری کلاسیک ، مردم نگاری فرایندی و مردم نگاری مقطعی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب چگونه خوب صحبت کنم؟

ادامه مطلب

closeکتاب چگونه خوب صحبت کنم؟

کتابِ چگونه خوب صحبت کنم؟ راهنمایی کاربردی برای بهبود مهارت های خوب صحبت کردن و ایجاد ارتباطات موثر است. اگر شما هم تجربه‌ی یک گفتگوی بد را داشته‌اید، می‌دانید که هر بار بعد از یک گفت‌وگوی بد خود را سرزنش می‌کنیم و می‌گوییم کاش این حرف‌ها را می‌زدم، کاش آن را نمی‌گفتم. حتی گاهی حرف‌هایمان را از قبل آماده می‌کنیم که در گفتگو بگوییم؛ اما در شرایط گفتگو که قرار می‌گیریم انگار که همه‌چیز را فراموش می‌کنیم. خیلی از ما فکر می‌کنیم این فقط مشکل ما است که در جمع‌های بزرگ و کوچک نمی‌توانیم به‌راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنیم. شاید خیلی از ما آرام و پنهانی این کتاب را از قفسه‌ی کتاب‌فروشی یا نمایشگاه کتاب برداشته‌ایم. می‌ترسیم از این‌که کسی بفهمد ما برای صحبت کردن و ارتباط با دیگران دچار ترس‌ها و مشکلاتی هستیم. هیچ‌کس دوست ندارد به دیگران بگوید که در جمع‌ها یا حتی ارتباطات روزانه، با دوستان، همکاران یا حتی خانواده خود دچار مشکلاتی است؛ اما چاره کار اینجاست. ایجاد ارتباط مؤثر با دیگران مهارتی است که باید هرکسی با کم‌ترین میزان تحصیلات و دانش هم یاد بگیرد. این‌که بدانیم چگونه با دیگران ارتباط برقرار کنیم، چگونه گفتگویی را آغاز کنیم و چگونه با خوب صحبت کردن تأثیرگذارتر باشیم، نیازمند آموزش است. من در این کتاب سعی کرده‌ام مجموعه‌ای از تکنیک‌های یک ارتباط مؤثر را گردآوری کنم. تکنیک‌های ارائه‌شده تکنیک‌هایی مناسب با شرایط امروز ایران هستند که با مثال‌های بومی ساده‌تر شده‌اند. اگر دوست دارید مروری کلی بر مطالب کتاب حاضر داشته باشید به قسمت زیر توجه کنید. در فصل اول شش‌قدم برای شروع یک گفتگوی تأثیرگذار را بیان می‌کنیم. با این شش‌قدم ارتباط برقرار کردن با دیگران ساده‌تر خواهد بود. در فصل دوم گفتگوکنندگان ماهر را موردبررسی قراردادیم و خصوصیات آن‌ها را بیان می‌کنیم. در این فصل یاد خواهیم گرفت چگونه حرفه‌ای بودن خود در گفتگو را به رخ بکشیم. در فصل سوم در مورد طنز و جایگاه آن در یک گفتگوی رسمی یا دوستانه صحبت می‌کنیم. بعد از خواندن این فصل اگر اهل گفتن لطیفه در هر مکانی هستید، ازاین‌پس محتاط‌تر خواهید بود. در فصل چهارم در مورد چگونگی انتقاد کردن صحبت می‌شود. مثال‌هایی موردی در این فصل آورده شده است که چگونگی انتقاد تأثیرگذار را روشن می‌سازد. در فصل آخر گفتگوهای تلفنی را بررسی می‌کنیم. در این فصل یاد خواهیم گرفت چگونه از پشت تلفن تأثیرگذارتر باشیم. فهرست مطالب اجازه دهید در خرید این کتاب به شما کمک کنیممقدمهفصل اولبرای ایجاد یک گفتگو و آشنایی چه‌کار کنم؟گفتگوی دوستانهقدم اول: متناسب با شرایط روحی و جسمی او حرف بزنقدم دوم: بهترین جمله برای شروع یک گفتگوقدم سوم: در مورد چه بگویم؟قدم چهارم: چه‌کار کنم وقتی دیگه حرفی برای گفتن به ذهنم نمیاد؟قدم پنجم: دو پرسش پرورش‌دهنده‌ی گفتگوقدم ششم: سرنخ‌ها را برای شروع گفتگو پیدا کنتکنیک‌های گفتگوکنندگان ماهرشنونده‌ای خوب باشیدبرای مشارکت در یک گفتگو دچار شک نشویدموضوع صحبت را طبق خواسته خود عوض کنیدموضوع صحبت را عوض نکنیددیگران را به شیوه‌ی صحیح به هم معرفی کنیددیگران را کنجکاو و علاقه‌مند به شنیدن نظرتان بکنیدفصل سوم:چگونه در زمان مناسب و به شیوه‌ای درست لطیفه بگویم؟لطیفه‌گوییلطیفه‌ی نابجاکی لطیفه گفتن هیچ مانعی ندارد؟با چه هدفی لطیفه بگوییم؟چگونه لطیفه بگوییم؟کشتی نجات برای مواقعی که بیان لطیفه به‌خوبی پیش نمی‌رودچرا باید این‌قدر به فکر دیگران باشیم؟فصل چهارم:از دیگران انتقاد کنید، به‌گونه‌ای که از شما ناراحت نشوندآیا انتقاد کردن خوب است؟منتقد شایسته کیست؟انتقاد بدون رنجشچگونگی انتقاد بدون رنجشتوجه کنیدمراحل انتقاد کردن به شیوه‌ی درستبررسی یک مثال از چگونگی انتقادفصل پنجم:چگونه یک گفتگوی تلفنی را اثرگذار کنم؟گفتگوی تلفنیچگونه در یک گفتگوی تلفنی روی دیگران تأثیر بگذاریم؟مهارت گفتگو تلفنیچگونه صدای خود را تبدیل به تأثیرگذارترین صدا از پشت تلفن کنیم؟کنترل لهجه برای بیان میزان مهارت ارتباطاتجادوی بیان اسمنقش تلفن در القای حس مهم بودن به دیگراننشان دهیم شخصی که به دیدارش رفته‌ایم برایمان مهم استوقتی فردی که تماس گرفته است را به یاد نمی‌آوریم، چه کنیم؟تکنیک‌هایی که به‌واسطه آن‌ها شما تماس‌گیرنده یا مکالمه کننده‌ای باملاحظه خواهید بودزمان مناسب تماسنحوه برخورد با همسر، فرزند یا منشی صاحب تلفنپشت خطیبلندگوی تلفنسخن آخر

more_vert چطور سرصحبت با دیگران را باز کنیم؟

ادامه مطلب

closeچطور سرصحبت با دیگران را باز کنیم؟

هنر گفتگو یکی از مهم ترین هنرها و مهارتهایی می باشد که هر شخص باید آن را به طور کامل فرا گیرد. نحوه ی گفتگو و سخن گفتن شما شخصیت شما را به دوستان، آشنایان، مربیان، کارفرمایان و همکارانتان معرفی می کند و به عبارتی دیگر نحوه سخن گفتن شما نشان دهنده شخصیت وجودی شماست. اگر شما مهارت سخن گفتن را به خوبی ندانید، حتماً و قطعاً در اجتماع و یا محل شغلتان با سختی هایی برابر خواهید شد. هنگامی که شروع به حرف زدن با کسی می کنید ممکن است که در شروع ندانید که از چه قسمتی سر سخن را با طرف مقابلتان باز کنید و در سخن گفتن با ایشان دچار مشکلاتی می شوید و گاه پای شخصیت در میان است و دوست ندارید در ادای سخن کوتاهی نمایید.برای رفع این مشکل با ما همراه باشید. 1-تعریف کردن : تعریف از دیگران یکی از بهترین راه های ممکن برای شروع سخن و مکالمه با طرف مقابلتان میباشد. شما با تعریف کردن از دیگران و... در های مکالمه را هم به سمت خود و هم به طرف مقابلتان باز می کنید. فقط به خاطر داشته باشید که بهتر است به جای سخنان بیهوده، ابتدا در مورد لباس پوشیدن طرف مقابلتان یا کفش هایش سر صحبت را باز کنید، برای مثال( کفش های شما زیبا هستند) خوب یقینا با این حرف طرف مقابل شما شروع به سخن گفتن از خودش می کند و سر صحبت باز می شود. 2-بحث کوتاه : بحث های کوتاه در نظر اکثر افراد، می توان گفت که از آن راضی نمی باشند و از بحث های بلند لذت بیشتری میبرند. خب، جالب است که بدانید بحث های کوتاه در ابتدا نامشان بحث کوتاه است ولی در آخر تبدیل به بحث های بلند می شوند یا به عبارت دیگر بحث های کوتاه راهی برای بحث های عمیق و بلند می باشد. موضوعات بحث های کوتاه برخلاف عقیده تان بسیار آسان هستند و با کمی فکر آن را خواهید یافت. برای مثال به رستوران بروید ابتدا غذای دلخواهتان را سفارش دهید و پس از میل کردن سفارش تان در مورد آن نظر دهید و نکات مثبت و منفی آن را با یکدیگر مقایسه کنید و یا اگر گرمتان شد در مورد آب و هوا بحث را شروع کنید و آن را گسترش دهید. این دو مثال ذکر شده را تجربه نشان داده است که سر صحبت را به آسانی و به سرعت باز می کند. توصیه می کنیم حتماً از آنها نهایت استفاده را ببرید. 3-سوالات متعدد و متنوعی بپرسید :اگر به طور قطعی می خواهید که بحث های کوتاه را تمام کنید و وارد یک بحث واقعی شوید، باید دنبال فرصت باشید تا فورا بتوانید موضوع بحث را تغییر دهید و وارد یک بحث و گفتگو واقعی شوید. سعی نکنید که بدون هیچ مقدمه ای وارد یک بحث عمیق و قابل توجهی شوید، اگر می خواهید وارد گفتگوی عمیق شوید با طی مراحل و صبر کردن، به آن قسمتی که مورد دلخواه شما می باشد برسید و در این قسمت میتوانید مکالمه را عمیق تر کنید. 4-مهربان باشید : این مورد یقینا باید واضح باشد، اما متاسفانه اکثرا این موضوع را فراموش میکنیم و آن را به مرحله عمل نمی رسانیم. اگر شما در حین مکالمه با شخصی با لفظی آرام، لبخند روی لب هایتان و در آرامش باشید شخصیت بهتری نسبت به افرادی که با لفظی تند و عصبانیت محض با طرف مقابل خود سخن می گویند خواهید داشت. سعی کنید که دست هایتان را حین مکالمه تکان ندهید و سعی کنید در حفظ تماس چشمی کوشا باشید و با این حالت به طرف مقابلتان بفهمانید که به سخنانش گوش فرا می دهید. 5-صرفا شما گفتگو را در دست نگیرید: منظور از این مورد این است که به طرف مقابلتان اجازه نظر دادن و حرف زدن دهید و مانع ارائه نظرات و سخنان آن نشوید. اگر شما در این حین فهمیدید که شخص مقابلتان به خوبی به سوالاتتان پاسخ نمی دهد و گفتگو در حال کاهش است، توصیه می شود که فورا با ذکر کردن یک خاطره و یک داستان کوتاه شیرین جو را تغییر دهید و به حالت اول بازگردانید. منبع: نمناک

more_vert کتاب کاربرد فناوری اطلاعات در روابط عمومی

ادامه مطلب

closeکتاب کاربرد فناوری اطلاعات در روابط عمومی

کتاب کاربرد فناوری اطلاعات در روابط عمومی، تالیف احسان پوری، از روابط عمومی که هنری برای پیوند زدن دل‌هاست سخن می‌گوید. به کمک ابزارهای نوین ارتباطی سرعت ارتباطات بیشتر، فاصله‌ها کمتر، صداها شنیدنی‌تر و گستره مخاطبان وسعتی نامحدود یافته است. دهکده جهانی مارشال مک لوهان به مدد سرویس‌ها و خدمات ارایه شده بر بستر فناوری اطلاعات، جهان مدرن با شکوهی را شکل داده است. دنیایی که تکنولوژی‌های نوین ارتباطات و اطلاعات مرزهای زمان و مکان را در آن حذف کرده‌اند و مفهوم ارتباطات را در همه امور آن جاری ساخته است. فصل اول کتاب کاربرد فناوری اطلاعات در روابط عمومی، به زبانی ساده به مفهوم فناوری اطلاعات و ارتباطات و تاثیر آن بر حرفه روابط عمومی پرداخته است. در این فصل با تاکید بر اصل مخاطب محوری در رشته روابط عمومی به تبیین نقش و جایگاه فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات در فرآیند اطلاع‌رسانی اشاره می‌شود. فصل دوم به معرفی و کاربرد ابزارهای ارتباطی مبتنی بر فناوری‌های نوین ارتباطی پرداخته است. کارورز روابط عمومی در این فصل با کاربرد ابزارهای ارتباطی نوین در حرفه‌اش و مزایا و معایب هرکدام آشنا می‌شود. همچنین از آن‌جا که مخاطبان کتاب کاربرد فناوری اطلاعات در روابط عمومی دانشجویان، کارورزان، فعالان و علاقه‌مندان رشته‌های روابط عمومی، علوم‌ارتباطات، روزنامه‌نگاری و مدیریت‌رسانه‌ هستند، از بیان مفاهیم فنی و مهندسی پرهیز شده و صرفا مفاهیم کاربردی در اطلاع‌رسانی و حرفه روابط عمومی در جهت ارتقای آگاهی‌های مورد‌نیاز مورد توجه بوده است. فهرست مطالبپیش گفتارفصل اول: آشنایی با روابط عمومی الکترونیک1- مقدمه2- پیش به‌سوی روابط عمومی مخاطب محور3- فناوری اطلاعات4- فناوری اطلاعات و ارتباطات چیست‌؟5- بخش‌های اساسی فناوری اطلاعات6- روابط عمومی الکترونیک7- ویژگی‌های روابط عمومی الکترونیک8- ویژگی‌های روابط‌ عمومی و کارگزاران روابط عمومی9- نقش روابط عمومی الکترونیک در بهبود اطلاع‌رسانی10- روابط عمومی الکترونیک موفق11- مزایای روابط عمومی الکترونیک12- مشکلات و موانع روابط عمومی الکترونیک13- روابط عمومی سوار بر امواج فناوری اطلاعاتفصل دوم: تکنولوژی‌های کاربردی1- تکنولوژی‌های جمع‌آوری و پردازش اطلاعات2-1-کاربردموتورهای جستوجو در روابط عمومی الکترونیک3-1-کاربرد ایمیل در روابط عمومی الکترونیک4-1- کاربرد نشر الکترونیک در روابط عمومی5-1-کاربرد خبرنامه الکترونیک در روابط عمومی2- نشر آنلاین1-2- روزنامه نگاری سایبر2-2- پورتال چیست؟2-3-وب سایت‌های اینترنتی4-2- وبلاگ‌ها5-2-‌تکنولوژی‌های وب 26-2- تکنولوژی‌های تلفن‌همراه در روابط عمومی7-2- طراحی و اجرای محصولات چند رسانه‌ای8-2-گزارش‌های تصویری روابط عمومی‌ها9-2- ویدئو کنفرانس10-2-آی پی تلفنی11-2- سیستم تلفن گویا12-2- کیوسک‌های اطلاع‌رسانی13-2- خدمات الکترونیک14-2- نظرسنجی آنلاین15-2- نظر سنجی‌های اینترنتی16-2- تالارهای گفت و گو17-2- اطلاعات تماسمنابع: منابع و ارجاعات

more_vert کتاب کار‌آفرینی با رویکرد کشف فرصت و خلق ثروت

ادامه مطلب

closeکتاب کار‌آفرینی با رویکرد کشف فرصت و خلق ثروت

حسن عبدی در کتاب کار‌آفرینی با رویکرد کشف فرصت و خلق ثروت، به دنبال نشان دادن مسیر موفقیت کارآفرینان است به طوری که با مطرح کردن بحث خودشناسی و خو‌دباوری سعی دارد بیان کند در مسیر کارآفرینی و ایجاد کسب و کار، آمادگی ذهنی و ایجاد نگرش درست برای هر فردی لازم و ضروری است. امروزه تغییرات سریع و شتابان اقتصاد و بازار کشورها، تحولات عمیق فضای کسب و کار و افزایش رقابت‌پذیری سبب شده است تا بیش از گذشته نقش کارآفرینان به عنوان موتور محرکه رشد و توسعه اقتصادی اهمیت یابد. در کشور ما طی سال‌های اخیر سیاست‌ها به سوی کارآفرینان و کارآفرینی معطوف گردیده و اقداماتی نیز صورت پذیرفته است. اما هنوز حمایت از ارزش‌آفرینان و کارآفرینان بسیار محدود بوده و آنان با تمام مشکلات و تلاش در جهت تبدیل ایده به محصول بایستی شخصاً تمام ریسک سرمایه‌گذاری را عهده‌دار باشند. لذا شایسته است محدودیت‌ها و مشکلات فرا روی کارآفرینان از میان برداشته شود تا آنان به مانند همتایان خود در کشورهای توسعه یافته موجبات ارتقای تولید ناخالص ملی (GNP)، انباشت سرمایه و افزایش بهره‌وری اقتصاد ملی همراه با به فعل درآوردن امکانات بخش‌های مختلف اقتصاد به ویژه بخش صنعت به عنوان پیشران توسعه اقتصاد کشور را فراهم آورند. در بخشی از کتاب کار‌آفرینی با رویکرد کشف فرصت و خلق ثروت (entrepreneurship opportunities exploration and wealth creation) می‌خوانیم: ایده یک طرز تفکر قابل اجرا، منطقی و زیبا است که بر خلاقیت و تفکر خلاق مبتنی است و زمانی که به نوآوری تبدیل می‌شود؛ نشان‌ دهنده نوعی ساختارشکنی است. همچنین پروسه ایده‌پردازی در عصر اطلاعات و ارتباطات خیلی ساده و از طریق مدیریت کانال‌های ورودی اطلاعات به ذهن چون حواس پنج‌گانه و تمام رشته‌های فکری انسان‌ها قابل کنترل است. به طوری که امروزه با اطلاعات و ارتباطات فراوان، انسان‌ها از طریق ماهواره‌ها، شبکه‌های تلویزیونی، اینترنت، شبکه‌ها و کانال‌های مجازی و... بمباران اطلاعاتی می‌شوند و در این دنیای پریابی اطلاعاتی فقر انسان، فقر اطلاعات و ارتباطات نیست بلکه فقر مدیریت اطلاعات و ارتباطات است. بنابراین با مدیریت درست اطلاعات و دستیابی به اطلاعات و ارتباطات مهم در زمینه اهداف و ایجاد کسب و کارهای جدید می‌توان مسائل، مشکلات و چالش‌های زندگی را به آسانی حل و راه‌حل ارائه داد و از ارائه راه‌حل، ایده و از عملیاتی کردن ایده‌ها نوآوری و کسب و کارهای جدید متولد می‌شوند. به طوری که نوآوری به معنی خلاقیت عینیت‌ یافته یا تحقق‌ یافته است. به عبارت دیگر، خلاقیت فعالیت ذهنی و عقلایی برای ایجاد ایده جدید و تازه است در حالی که نوآوری به معنای تبدیل خلاقیت به عمل یا نتیجه است که با نوآوری کسب و کارهای جدید متولد و محصولات و خدمات جدید وارد بازار می‌شوند. فهرست مطالب پیشگفتارفصل اول: مفهوم و ضرورت ارزش‌آفرینی و کارآفرینی1-1- مقدمه2-1- مفهوم ارزش‌آفرینی و کارآفرینی3-1- اهمیت و ضرورت ارزش‌آفرینی و کارآفرینی4-1-‌ قانون 90/10 در عصر اطلاعات و ارتباطات5-1- جایگاه ارزش‌آفرینی و کارآفرینی در بین روش‌های کسب درآمدفصل دوم: چگونه ارزش‌آفرین و کارآفرین شویم؟1-2- خودشناسی مقدمه ارزش‌آفرینی2-2- خلقت و شناخت انسان3-2- خودآگاهی و ارزش‌آفرینی4-2- اندیشه و ارزش‌آفرینی5-2- باور و ارزش‌آفرینی6-2- مدیریت اطلاعات و ارتباطات در ارزش‌آفرینی7-2- خلاقیت8-2- ایده و نوآوری9-2- استارتاپ‌ها10-2- ارزش‌آفرینی و تکنولوژی11-2- دستاورد و ارزش‌آفرینی‌ انسان‌ها12-2- مثلث مالکیت کسب و کار- سرمایه‌گذار13-2- همکاری با دیگران و تیم‌سازی در ارزش‌آفرینی14-2- سرمایه‌های اساسی ارزش‌آفرینی و ثروت‌آفرینی15-2- اصول موفقیت استیو جابز در ارزش‌آفرینیفصل سوم: ارزش‌آفرینی و کارآفرینی در دیدگاه‌های مختلف1-3- کارآفرینی (ارزش‌آفرینی) در نظریه‌های اقتصادی2-3- کارآفرینی (ارزش‌آفرینی) در دیدگاه‌های غیراقتصادی1-2-3- رویکرد ویژگی‌ها2-2-3- رویکرد رفتاریفصل چهارم: توسعه و ارزش‌آفرینی1-4- توسعه محصول ارزش‌آفرینی و ثروت‌آفرینی2-4- نقش و اهمیت آموزش و ترویج ارزش‌آفرینی و کارآفرینی در توسعه3-4- ارزش‌آفرینی، اقتصاد و مدیریت خانوادهفصل پنجم: فرآیند ارزش‌آفرینی و کارآفرینی1-5- مقدمه2-5- شناسایی و کشف فرصت‌ها و ایده‌ها3-5- ارزیابی و انتخاب ایده مناسب4-5- تدوین طرح کسب و کار5-5- تأمین منابع مورد نیاز کسب و کار6-5- تأسیس و راه‌اندازی کسب و کار7-5- مدیریت و اداره کسب و کارفصل ششم: گفتگو با کارآفرینان برتر شهرستان بوکان1-6- سرمایه‌های نمادین ارزش‌آفرین2-6- گفتگو با مهندس مسعود سیادت3-6- گفتگو با عبدالله آهنگری4-6- گفتگو با دکتر سیامند عزیزنژاد5-6- گفتگو با حامد فرهادزاده6-6- گفتگو با حمزه امینی7-6- گفتگو با حاج رحمان امین‌پور8-6- گفتگو با بایزید غفور گولی9-6- گفتگو با فواد اسماعیل‌پورپیوست‌هاپیوست 1: نمونه فرم خام طرح کسب و کار کاملپیوست 2: نمونه فرم خام طرح توجیهی فنی، مالی و اقتصادی بر مبنای سایت بهین‌یابکلیات طرح توجیهیمطالعات فنی طرحمطالعات مالی و اقتصادی طرحمنابع- فارسی- انگلیسی

more_vert کتاب کاربرد آزمون های روانی در مشاوره

ادامه مطلب

closeکتاب کاربرد آزمون های روانی در مشاوره

کتاب«کاربرد آزمون های روانی در مشاوره» ویژه رشته کارشناسی ارشد مجموعه روانشناسی2 به قلم امید حمیدی(1363) شامل مجموعه سوالات کنکور کارشناسی ارشد از سال 86 تا 94 میباشد. در بخش پاسخ‌نامه تشریحی این کتاب علاوه بر ذکر شماره فصل، صفحه و سایر جزئیات، درسنامه‌ای جامع پیرامون موضوع مورد سؤال ارائه می‌شود که به غیر از پاسخ سوال مربوطه، سعی شده است به بررسی سایر گزینه ها نیز پرداخته شود.

more_vert رابطه مان درد می ‌کند!

ادامه مطلب

closeرابطه مان درد می ‌کند!

اگررابطه تان درد می کند خیلی نگران نباشید. این مسئله غیر عادی نیست. حتی همسرانی هم که به قول بعضی ها زندگی ایده آ‌لی (!) را پشت سر می گذارند گهگاه دردی را در رابطه شان احساس می کنند. فکر می کنید علت این درد چیست؟ و چطور می توان آن را مداوا کرد؟ در این مقاله سه علت مهم ایجاد کننده درد در رابطه با همسر به همراه درمان هر یک از آنها مطرح می شود. علت اول: مخفی نگه داشتن درونیات خود از همسر وقتی درباره مسئله ای با همسرمان گفتگو می‌کنیم اغلب به بیان سطحی ‌ترین لایه آن اکتفا می کنیم. به عبارت دیگر آن چه را که در دلمان می گذرد اعم از ترسها، نیازها و یا لذتهایمان را برای او روی داریه نمی ریزیم. و این در حالی است که دوست داریم او درونیات ما را بداند و برای آنها کاری بکند. اما طبیعتاً چون همسر چیزی نمی ‌داند اقدام موثری نیز نمی ‌تواند انجام دهد و به این ترتیب سر و کلّه اولین دردها در ناحیه رابطه پیدا می شود. درمان: برون ریزی درونیات برای همسر وقتی که بتوانیم نیازها، احساسات، آرزوها، ترسها و دغدغه های خود را با همسرمان مطرح کنیم زمانی است که می توانیم بگوییم به برون ‌ریزی درونیات خود پرداخته ایم. به خاطر داشته باشیم رابطه شاداب و سالم رابطه ‌ای است که همسران. علت دوم: انتقادگرایی بعضی از ما فکر می کنیم صحبت کردن درباره نکات مثبت همسر ضرورتی ندارد چرا که همین ‌طور که هست خوب است و به جای آن باید ضعفهای او را شناسایی و برطرف کرددر نتیجه انگشتمان را فقط روی ویژگیهایی می ‌گذاریم که مورد پسند ما نیست. چنین می شود که شروع می ‌کنیم به کاربرد وسیع جمله « تو....... » تا سیل انتقادات و حملات خود را به سوی او روانه کنیم. در این وضعیت طبیعتاً همسرمان هم بیکار نمی نشیند و در پاسخ به این حمله دست به ضد حمله می زند. به این ترتیب که به لاک دفاعی فرو می ‌رود و برای محافظت از خودش ضعفهای موجود را انکار می کند و او هم با متوسل شدن به جمله « تو........ » دست به حمله متقابل می زند. گفته های همسران نشان می دهد که این اتفاق تا چه حد می ‌تواند رابطه را دردناک کند. درمان: پرهیز از انتقادگرایی و مشخص کردن خواسته ها و انتظارات برای قطع چرخه "انتقاد کردن از همسر- دفاعی شدن همسر"بایدبه جای آنکه بر ضعفهای همسر تأکید کنیم، انتظاراتمان از وی را به صورت دقیق و شفاف مشخص کرده و با طمأنینه و احترام یک به یک آنها را برای او بازگو کنیم. وقتی خواسته هایمان را به صورت مشخص با همسرمان مطرح می کنیم نیاز او به دفاعی شدن را به طور کامل از میان برمی داریم و در نتیجه او با قلبی نرم و عطوف به نیازهای ما گوش می سپارد. ما در گفتگو چیزهایی می گوییم که از صافی ذهنی خودمان به سلامت عبور کرده ‌اند و کلماتی را به کار می بریم که به نظرمان می ‌تواند به بهترین شکل منظور ما را به دیگری برساند. اما گاهی مواقع تأثیر آن کلمات و مطالب بر همسرمان متفاوت از چیزی می ‌شود که منظور ما بوده استعلت سوم: تفاوت بین «منظور از گفته ‌ها» و «تأثیر آنها بر همسر» ما در گفتگو چیزهایی می گوییم که از صافی ذهنی خودمان به سلامت عبور کرده ‌اند و کلماتی را به کار می بریم که به نظرمان می تواند به بهترین شکل منظور ما را به دیگری برساند. اما گاهی مواقع تأثیر آن کلمات و مطالب بر همسرمان متفاوت از چیزی می شود که منظور ما بوده است. علت آن مشخص است؛ همسر هم صافی های ذهنی خودش را دارد که از دریچه آنها حرف های ما را ادراک می کند. اینجا زمانی است که ما به واکنش او اعتراض می کنیم و با گفتن "من چنین کلماتی را بر زبان نیاوردم" رابطه را با چالش بیشتری مواجه می کنیم. درمان: توجه به صافی های ذهنی همسر وقتی بین آنچه که می خواستیم به همسرمان برسانیم با آن چه که همسرمان برداشت کرده تفاوتی مشاهده می کنیم باید به درمان دردی که در ناحیه رابطه احساس می کنیم توجه ویژه ای نشان دهیم. یک راه این است که به همسرمان بگوییم "عزیزم، به نظر می رسد من نتوانستم منظورم را خوب بیان کنم. لطفاً برداشت خودت را از حرف من دقیق بگو تا من بتوانم منظور واقعیم را برای تو بیان کنم». و یا از خود بپرسیم که "چرا همسرم درباره حرف من به این نتیجه رسید؟ چه چیزی در این حرف او را اذیت کرد؟" سعی در درک معانی عمیق ‌تر مسائل از دریچه نگاه همسر به ما کمک می کند تا رابطه مان را از لوث دردها و بیماریها پاک کنیم. **** ما سعی می کنیم رابطه خوبی با همسرمان برقرار کنیم اما اغلب از راههای آسیب ‌زا برای این کار استفاده می ‌کنیم و در نتیجه فرصتهای ایجاد یک رابطه سالم را از دست می دهیم. وقتی رابطه دچار درد می شود تنها شناسایی علت کافی نیست بلکه لازم است برای درمان آن هم قدمی برداریم. برای اینکه رابطه ای بدون درد را تجربه کنیم باید مطمئن شویم که: 1) نیازها و احساساتمان را به صورت شفاف و مشخص برای همسرمان بازگو می کنیم، 2) از انتقادگرایی اجتناب می کنیم و 3) در جریان گفتگو صافی های ذهنی او را هم در نظر می ‌گیریم.

more_vert کتاب کاربرد رایانه در نقشه کشی معماری

ادامه مطلب

closeکتاب کاربرد رایانه در نقشه کشی معماری

در کتاب کاربرد رایانه در نقشه کشی معماری شما بیشتر با یکی از نرم افزار های معروف در این حرفه یعنی اتوکد آشنا خواهید شد. در حرفه ی معماری بخش قابل توجهی از جامعه ی مهندسین، استفاده از رایانه را آغاز نموده اند که باعث سرعت بالای نقشه کشی و امکان اصلاح خطا های احتمالی و دقت بالای ترسیمات نقشه و غیره شده است. در این کتاب سعی شده تا با توجه به دانسته های اولیه ی هنرجویان از رایانه، آموزش گام به گام نرم افزار نقشه کشی اتوکد ارئه گردد. این آموزش به گونه ای طراحی گردیده تا در پایان کتاب هنرجویان بتوانند با به کار گیری اتوکد، نقشه های دو بعدی ساختمانی را به طور دقیق و منظم ترسیم نموده و از خروجی های آن استفاده نمایند.

more_vert کتاب هنر گفتگو و مذاکره (هفت درس و هفتاد راهکار از نویسندگان بزرگ)

ادامه مطلب

closeکتاب هنر گفتگو و مذاکره (هفت درس و هفتاد راهکار از نویسندگان بزرگ)

کتاب هنر گفتگو و مذاکره (هفت درس و هفتاد راهکار از نویسندگان بزرگ) نوشتۀ منصور متین، شامل مطالبی الهام‌ بخش از آثار نویسندگان برجسته به زبان عامیانه است. این کتاب برای افزایش اعتماد به‌ نفس افراد درگیر در ارتباطات و مذاکرات مفید است. در کشور ما، اگر کتاب‌های روان‌شناسی همگانی از نویسندگان خارجی باشند، نزد مردم مقبولیت بیشتری دارند به همین جهت کتاب‌های فراوانی درباره‌ی گفتگو و مذاکره ترجمه شده است؛ اما متأسفانه روح کلی مباحث مطرح‌ شده در بیشتر این کتاب‌ها با فرهنگ شرقی ناسازگار است. بسیاری از این نوشته‌‌ها با تشبیه مباحثی چون مذاکره و گفتگو به شطرنج و سایر فعالیت‌های بازی‌ گونه به خوانندگان یاد می‌دهند که چگونه می‌توان منافعی از چنگ دیگران به در آورد. در این میان دو خصلت بیش از اندازه تبلیغ می‌شود، اول زیرکی و منفعت‌ جویی، دوم لفاظی و سخن‌ پردازی. اما تازه‌ترین رویکردها با عناوین مذاکره‌ی اصولی و مذاکره‌ی کارآمد، بحث را از منفعت‌ محوری فراتر کشانده و صورت‌ مسئله را عقلانی‌تر و انسانی‌تر طرح نموده‌اند. شاید بتوان گفت ارزنده‌ترین آموزه‌ی این رویکرد، توصیه به «عقلانیت»، «انصاف» و «انعطاف» است. ارتباطات انسانی - از جمله مذاکره - نه شطرنج است، نه بازی ورق و نه هیچ بازی دوز و کلک دیگری که هر یک از طرفین تنها به دنبال منافع خود باشد. مباحث کتاب هنر گفتگو و مذاکره در سه قسمت ارائه می‌شود. ابتدا، در بخش اول (کلیات) توضیحات لازم درباره‌ی سازمان کلی «تعامل» و چارچوب شناخته‌ شده‌ی هر نوع گفتگو و مذاکره را یادآوری و مرور می‌کنیم. سپس، وارد بخش دوم یا «دروس هفتگانه‌ی» کتاب می‌شویم که ارکان اصلی در شکل‌گیری فرآیند گفتگو و مذاکره را کوتاه و مختصر با خواننده در میان می‌گذارد. در بخش سوم، که به نحوی چکیده‌ی کتاب است، دستورات و توصیه‌هایی کوتاه دسته‌بندی و فهرست شده‌اند. شاید چنین دسته‌بندی باب میل کسانی باشد که وقت کمتری دارند یا بعدها گاهی کتاب را مرور مجدد می‌کنند. فهرست مطالبمقدمهبخش اول: کلیاتی درباره‌ی گفتگو و مذاکرهراهی برای رسیدن به خواسته‌هاساختار ساده‌ای از فرآیند گفتگومبانی عملکرد و رفتارآغاز، ادامه و پایان گفتگوبخش دوم: دروس هفتگانه1 - خواسته‌های مشخص و نقشه‌ی موفقیت2 - آمادگی فکری: اطلاعات3 - آمادگی عملی: افراد و تشکیلات4 - قواعد منطقی گفتگو: فهم متقابل5 - قواعد منطقی گفتگو: حسن نیت و همکاری سازنده6 - قواعد منطقی گفتگو: مدیرین هیجانات و احترام متقابل7 - قواعد منطقی گفتگو: انعطاف و خلاقیتبخش سوم: راهکارهای مؤثر در مذاکره‌ی حرفه‌ایالف - از آمادگی تا ورود به مذاکرات1 - با دید تازه‌ای به «فرآیند مذاکره» نگاه کنید2 - گفتگو و مذاکره راهی برای تصمیم‌گیری مشترک است3 - موفقیت در مذاکره یک کلمه است: آمادگی، آمادگی، آمادگی4 - در اولین قدم از آمادگی، خواسته‌ها و اولویت‌ها را معلوم کنید5 - «نقشه‌ی موفقیت» خود را کشف و خطوط آن را روشن سازید6 - یاران خود را در تیم مذاکره آماده کنید7 - برای‌شان مشخص کنید چه می‌خواهید و نتیجه‌ی این خواسته چیست8 - «نقشه‌ی موفقیت» را بارها وارسی کنید9 - به «نقشه‌ی موفقیت» طرف مقابل هم فکر کنید10 - انگیزه‌های طرف مقابل را هم شناسایی کنید یا تخمین بزنید11 - طرف مقابل را هم آماده سازید12 - دستور کار و ترتیب بحث را با طرف مقابل از قبل توافق کنید13 – با شعار «انصاف» و «انعطاف» وارد مذاکرات شوید14 - نقشه‌ی منافع را همراه خود یا در ذهن داشته باشید15 - در مذاکره توجه‌تان بر منافع و خواسته‌هایتان متمرکز باشدب - ورود به مذاکره16 - با دانش کافی وارد مذاکرات شوید17 - در اولین فرصت‌ها حدس و گمان‌های قبلی را به‌ نحوی چک کنید18 - آینده‌نگر باشید و رو به جلو فکر کنید19 - دامنه‌ی راه‌های ممکن برای توافق را هرچه بیشتر گسترش دهید20 - خلاقیت به خرج دهید و انرژی صرف کنید21 - به‌ تدریج در افکار و مواضع گروه مقابل نفوذ کنید22 - چند امتیاز کوچک را با یک امتیاز بزرگ معامله کنید23 - قیمت را با ارزش اشتباه نکنید24 - نتیجه‌ی هر بخش از مذاکرات و گفتگو را جمع‌بندی کنید25 - برای مذاکرات غیر‌منتظره هم آمادگی داشته باشید.26 - پیشنهادات غیر منتظره را مدیریت کنید27 - از خودگذشتگی بی‌مورد ممنوع!28 - تا حد ممکن خلاق باشید، ولی در صورت لزوم سازش کنید29 - بیش از حد به جلب رضایت دیگران نیندیشید30 - در صورت لزوم، حتی آمادگی ترک مذاکره را هم داشته باشیدج - مدیریت منطقی مذاکرات31 - باور و اشتیاق، نیروی محرکه‌ی مذاکره‌ی موفق است32 - با اعتماد به نفس مذاکره کنید33 - فرق اعتماد به ‌نفس با بی‌پروایی را بدانید34 - یکدنده و یک موضع نباشید35 - خواسته‌ی خود را حفظ و تثبیت کنید، نه موضع خود را36 - در پایبندی به خواسته‌ی خود استوار ولی انعطاف‌پذیر باشید37 - به افراد خود و نیز به افراد مقابل فرصت و آزادی عمل بدهید38 - احترام متقابل را به صورت علنی به نمایش بگذارید39 - یک وظیفه‌ی متقابل ایجاد کنید40 - بسیار گوش کنید تا با اطلاعات جامع‌تری موضع بگیرید41 - اول فقط گوش کنید، سپس وقتی را صرف تأمل کنید42 - مطمئن شوید که حرف طرف مقابل را درست فهمیده‌اید43 - فرق بین فهمیدن منظور و قبول و موافقت با آن را بدانید44 - اگر موافق پیشنهادی نبودید، واکنشی نشان ندهید45 - در برابر همه‌ی پیشنهادات حاضر جواب نباشید46 - با دیگران همکاری کنید، نه اینکه افکار خود را به آنان بقبولانید47 - به منافع مکمل فکر کنید، نه به موارد تنش‌زا48 - برای مباحثات تنش‌زا نقشه و تدابیری بیندیشید49 - گاهی خود را به جای طرف مقابل بگذارید50 - نگذارید حرف حساب اصلی در هیاهوی مباحثات داغ گم شود51 - با کسانی که بر مواضع خود اصرار می‌کنند به دقت بحث کنید52 - اعتماد خوب است، اما محتاط باشید53 - احتمال ترفند از طرف مقابل را صفر ندانید54 - در حین مذاکرات مواظب شروط ظاهرا ساده و جزئیات باشید55 - با ثبت و ضبط مذاکرات، مانع فراموشی توافقات شوید56 - مرجع حل اختلاف و جریمه‌ی نقض توافق را هم معلوم کنید57 - بگذارید معیارهای سنجش عملکرد، عینی و روشن باشد58 - یکسره گفتگو نکنید، مهلت تنفس بگیرید59 - در گرماگرم گفتگو همیشه اصول را به خود یادآوری کنیدد - مدیریت روانی مذاکرات60 - بر هیجانات خود مسلط باشید61 - پیشگیری کنید62 - از هیجانی شدن مباحثات و مذاکرات هم نگران نشوید63 - از تلافی احساسی بپرهیزید64 - صحنه‌ی گفتگو و مذاکره را هم‌تراز نگه دارید65 - در حین گفتگوها اعتمادسازی کنید66 - طرف مقابل را با احتیاط امتحان کنید67 - مواظب باشید، در جو نامساعد توافق نکنید68 - انرژی مثبت بدهید و به همکاری تشویق کنید69 - ادبیات مثبت را بر مذاکره حاکم کنید70 - برای مدیریت احساسات، این نکات را بخوانید و بر آن نیز بیفزاییدمنابع و کتابشناسی

more_vert کتاب هنر برقراری ارتباط

ادامه مطلب

closeکتاب هنر برقراری ارتباط

کتاب هنر برقراری ارتباط به قلم جودی اپس، به شما نشان می‌دهد که چگونه گام به گام، در خانه، خیابان و یا در محل کارتان با استفاده از قدرت کلام، با دیگران ارتباط برقرار کرده و آن‌ها را به خود جذب کنید. یک گفت و گوی خوب در ارتباطات شما تأثیر فراوانی دارد. این تاثیر را در جلسات کاری، مصاحبه‌ها، مذاکرات و همچنین در ارائه قابلیت‌هایتان به وضوح خواهید دید. یک گفت و گوی خوب به شما کمک کند تا شبکه ارتباطی خود را گسترش دهید و با اطرافیانتان روابطی قوی و مستحکم برقرار کنید. کتاب هنر برقراری ارتباط (The art of conversation) کمک می‌کند تا با شکستن سکوت، مکالمه را شروع و با درک انواع مختلف مکالمه و نحوه به کارگیری آن‌ها، ضمن استفاده از مهارت گوش دادن مؤثر، از ارتباطات غیر کلامی بهره جست. در یک کلام این کتاب راهنمایی است برای استفاده از گفت و گو برای ایجاد روابط، بهبود دوستی، توسعه کسب و کار، نفوذ در دیگران، متقاعدسازی و حتی گپ زدن با مردم. گفتگو! رایج‌ترین کار در دنیا همین است؛ گفتگویی بسیار عادی، بسیار طبیعی، همه‌ جا و همه‌ وقت. در سر تا سر دنیا مردم در حال گفتگو با یکدیگرند. یک آگهی تبلیغاتی هست که می‌گوید: «صحبت کردن خوب است.» خوب، آیا همه توانایی صحبت کردن را دارند؟ انسان‌ها اساساً موجوداتی اجتماعی هستند و با هم صحبت می‌کنند. یقینا غارنشینان هم راهی برای ارتباط و مکالمه با یکدیگر داشته‌اند. بسیاری از شما قبل از اینکه دهانتان را باز کنید تا حرفی بزنید، راجع به آن فکر نمی‌کنید. این خودجوش‌ترین کار در دنیاست. اما سؤال این است که شما چگونه صحبت می‌کنید. بسیاری از شما حرف زدن را از راه تقلید از والدین یا کسانی که در کودکی از شما مراقبت می‌کردند، آموخته‌اید. بسیاری از شما عناوین و زیر ساخت‌های مکالمه را در مدرسه نیاموخته‌اید. شما هرگز نیاموختید به‌ درستی از امکانات بالقوه و خارق‌العاده گفتگو استفاده کنید و حتی انجامش را نیز نیاموختید. در واقع هنر گفتگو رایج‌ترین مهارت نادیده گرفته شده در دنیاست. اگر شما در ایام جوانی بتوانید بر هنر مکالمه و گفتگو مسلط شوید، در همه ادوار زندگی‌تان از مزایای بی‌شماری بهره خواهید برد. جودی اپس (Judy Apps) متخصص ارتباطات بین‌المللی، مربی، نویسنده و سخنران انگیزشی است. او که مربی حرفه‌ای دارای مدرک از فدراسیون مربیگری بین‌المللی و عضو کاملاً واجد شرایط مربیان جهانی دانشگاه اِن ‌ا‌ِل ‌پی و شبکه مشاوران است، افرادی را در همه مراحل زندگی در مورد ارتباطات، اعتماد به‌ نفس و صدا آموزش می‌دهد. بخش اول این کتاب به شما نشان می‌دهد که چطور مکالمه همچون رقصی زیبا عمل می‌کند و می‌تواند دو نفر را که با یکدیگر سر و کار دارند، به هم پیوند بزند. در بخش دوم کتاب به مهارت‌هایی دست می‌یابید که شما را به سخنوری حرفه‌ای و ماهر تبدیل می‌کند. نحوه تأثیرگذاری در دیگران را می‌آموزید و صحبت‌هایتان را به سمت هدفی مشخص هدایت می‌کنید. در بخش سوم کتاب، گفتگو و مکالمه را وارد زندگی روزمره‌تان می‌کنید تا بتوانید مشکلات رایجی را که هر کسی با آن مواجه است، حل ‌و فصل کنید. شما مهارت‌های ارزشمندی را فراخواهید گرفت تا با دیگران مخالفت کنید بدون ‌آنکه آنان را ناراحت کنید و رابطه‌تان مخدوش شود. جملات برگزیدۀ کتاب هنر برقراری ارتباط: - عمل اصلی در رهبری باید عمل برقراری گفتگویی واقعی باشد.- اگر مجبورید ساده‌لوح باشید، به‌ طرزی دلنشین ساده‌لوح باشید.- هیچ شاخصی از شخصیت، قطعی‌تر و مطمئن‌تر از صدا وجود ندارد.- هیچ گفتگویی کسل‌ کننده‌تر از گفتگویی نیست که در آن همه با هم موافق هستند.- او اجازه می‌دهد که راه رفتنش کار صحبت کردنش را انجام دهد، او سخنوری برجسته است.- ملاقات دو شخصیت مثل تماس دو ماده شیمیایی است: اگر واکنشی وجود داشته باشد، هر دو متحول می‌شوند. در بخشی از کتاب هنر برقراری ارتباط می‌خوانیم: اَل پاچینو، بازیگری که نقش «پدر خوانده» را در این فیلم‌ها ایفا کرد، یک‌ بار به یک مصاحبه ‌کننده گفت: «بدترین چیز مشهور بودن این است که مردم همیشه با آدم خوب رفتار می‌کنند.» آنچه او در این مصاحبه گفت، هر قدر هم مسخره باشد، مردم صرفاً با آن موافقت می‌کنند. او مشتاق دیدن کسی بود که فقط یک ‌بار چیزی را به او بگوید که او نمی‌خواست بشنود. اما شاید حتی تصور عدم توافق در گفتگو در شما تنش ایجاد کند. شاید از این می‌ترسید که مبادا مخالفت با کسی باعث آزردگی او شود و بگو مگو پیش بیاید یا اینکه آن فرد به شما به صورت کلامی حمله کند و باعث خشم شما شود. شاید در گذشته تجربه بدی در تلاش برای مخالفت با کسی داشته‌اید و واکنش آن فرد پس از این عدم موافقت مثل این بوده که انگار شما او را به مبارزه‌ای مرگبار دعوت کرده‌اید. به ‌طور قطع فرهنگ‌های مختلف در جهان وقتی بحث عدم توافق پیش بیاید، به‌ گونه‌ای متفاوت واکنش نشان می‌دهند؛ مثلاً آنچه در امریکا عادی است، چه بسا در برخی از کشورهای واقع در اقیانوس آرام توهین محسوب شود. اما حتی اگر پای فرهنگ هم وسط باشد، به این معنا نیست که شما همیشه باید با افراد موافقت کنید؛ روش‌هایی برای ابراز مخالفتی که حداقل تضاد و کشمکش را به‌همراه داشته باشد، وجود دارد. این واقعیت مهم را درک کنید: ارتباط خوب به معنای موافقت نیست. شما می‌توانید بدون از دست دادن ارتباط با طرف مقابلتان مخالفت کنید. قبلاً فهمیدیم که ارتباط به لحن صدا و زبان بدن شما بیشتر بستگی دارد تا محتوای مکالمه‌تان. اگر ارتباطی خوب با طرف مقابلتان داشته باشید، می‌توانید به او بگویید که چه چیزی از نظر شما درست است و این حمله به او محسوب نمی‌شود. فهرست مطالبچکیدهمقدمهبخش اول: معرفی گفتگوفصل 1: رقص گفتگوفصل 2: ارتباط است که بیشترین اهمیت را داردفصل 3: رسیدن به حالت ذهنی صحیحفصل 4: شروع گفتگو – اصول پایهفصل5: گوش دادنبخش دوم: قدرت گفتگوفصل 6: تأثیرگذاری گفتگوفصل 7: انواع مختلف گفتگوفصل 8: ترجمان و ابراز خودتانبخش سوم: قایقرانی در دریای مکارفصل 9: موقع گیر کردن چه کار کنیدفصل 10: روغن‌کاری چرخ‌هافصل 11: ایفای نقشفصل 12: تشخیص بازی‌هایی که افراد می‌کنندفصل 13: لذت بردن از اختلاف‌نظرفصل 14: مواجهه و برخوردبخش چهارم: مکالمه‌های خلاقانهفصل 15: تغییر کل جهان با هر بار یک گفتگودرباره نویسنده