جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله بایسته‌های اخلاقی فیلترینگ و پالایش محتوا در فضای مجازی

ادامه مطلب

closeمقاله بایسته‌های اخلاقی فیلترینگ و پالایش محتوا در فضای مجازی

مقاله علمی و پژوهشی " بایسته‌های اخلاقی فیلترینگ و پالایش محتوا در فضای مجازی" مقاله ای است در 24 صفحه و با 33 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اخلاق وحیانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  فیلترینگ؛ پالایش محتوا؛ وظیفۀ اخلاقی؛ اخلاق فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ اخلاق اسلامی پرداخته شده است چکیده مقاله از منظر اخلاقی، مهم‌ترین هدف پالایش محتوا یا فیلترینگ پیشگیری از نقض اخلاق در فضای مجازی است؛ ولی تحقق چنین هدفی مستلزم آن است که همۀ مرتبطان با فیلترینگ با تکالیف خود آشنا باشند و برای عمل به آن‌ها تلاش کنند. تا این وظایف و دشواری‌های آن‌ها شناسایی نشود، نمی‌توان انتظار داشت فیلترینگ هم در خدمت اخلاق باشد و هم اخلاقی اِعمال شود. این مقاله افزون‌بر معرفی مهم‌ترین وظایف شهروندان و نهادهای حاکمیتی دربارۀ فیلترینگ، دشواری‌های آن را تحلیل می‌کند و برای کاهش آن‌ها راهکارهایی می‌دهد. وظایفی چون اطلاع‌رسانی، نظارت، دور نزدن فیلترینگ، همدلی و همراهی کاربران و نهادها و رازداری و امانت‌داری، و دشواری‌هایی چون خطای انسانی و فنی، تعارض وظایف اخلاقی و ضعف انگیزه را معرفی می‌کنیم. برای تبیین هرچه‌بهتر، وظایف را به مشترک و اختصاصی تقسیم کرده‌ایم. مبحث دیگر مقاله، تعریف وظیفۀ اخلاقی، اهمیت آن و مبانی و منشأ الزام وظیفۀ خلاقی است. عنوان مقاله [English] Moral Necessities of Content Filtering and Refinement in Cyberspace چکیده [English] Ethically, the most important purpose of content filtering and refinement in cyberspace is to prevent the violation of moral principles. Achieving this purpose, however, requires that all practitioners of filtering be aware of their duties and responsibilities and do their best to realize them. But until these duties are not recognized and specified, it would be an absurd expectation that filtering serve the moral purposes and be implemented in a moral way. In this paper, the most important responsibilities of citizens and public authorities for filtering are introduced, the related challenges are analyzed, and some strategies are presented for decreasing them. Responsibilities include information-giving, supervision, avoidance of bypassing the filtering, companionship between users and related administrations, privacy and trust, and challenges include technical and human mistakes, the conflict between moral responsibilities, and weakness of motivation. For the convenience and clarification of the discussion, responsibilities are divided into two general categories of shared and dedicated ones. There are other related discussions in this paper like the definition of moral duty, its importance, and the source and foundation of commitment to moral duty. The methodology of the paper is analytical and it is for practical applications, and besides its philosophical analysis it uses the moral teachings of Islam.  کلیدواژه‌ها [English] Filtering, Content Refinement, Moral Duty, IT Ethics, Islamic ethics دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert کتاب آموزش مصور نصب سیستم مدیریت محتوا وردپرس و جوملا

ادامه مطلب

closeکتاب آموزش مصور نصب سیستم مدیریت محتوا وردپرس و جوملا

امروزه داشتن سایت برای هر شرکت یا شخصی ضروری است چه برای ارایه سرویس و چه برای تبلیغات. رشد روز افزون اینترنت موجب شده هست که سایت ها هم به نوبه خود با این پیشرفت خود را ارتقا دهند چند سال پیش اگر شخص یا شرکتی میخواست سایتی بسازد باید طراحی و ساخت سایت خود را به شخصی می سپرد که با زبان برنامه نویسی تحت وب اشنا باشد که هم هزینه بالایی داشت هم مدت زمان اماده شدن سایت بالا بود و هم ظاهر خوبی نداشت اما امروزه با نرم افزار های تحت وبی که انها را سیستم مدیریت محتوا نامیده اند میشود در عرض کمتر از یک ساعت یک وب سایت زیبا طراحی کرد بدون اینکه شخص با زبان برنامه نویسی آشنا باشد. ما در این کتاب میخواهیم شما را با نحوه نصب دو تا از بهترین و پرطرفدارترین سیستم های مدیریت محتوا اشنا کنیم. همان طور که میدانید خیلی از سایت های اینترنتی هستند که برای نصب این سیستم های مدیریت محتوا هزینه هایی حتی بیش از 15000 تومان میگیرند اما شما با داشتن این کتاب میتوانید این دو نرم افزار تحت وب را به راحتی نصب کنید آموزش نصب این نرم افزار ها از صفر تا صد هست.فهرست مطالب مقدمه مرحله یک : خرید هاست و دامنه مرحله دو : ساخت دیتابیس مرحله سه : آپلود نرم افزار سیستم مدیریت محتوا بخش یک : آموزش نصب سیستم مدیریت محتوا وردپرس بخش دو : آموزش نصب سیستمم مدیریت محتوا جوملا

more_vert وردپرس محبوب‌ترین سامانه مدیریت محتوا در جهان است

ادامه مطلب

closeوردپرس محبوب‌ترین سامانه مدیریت محتوا در جهان است

- نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که وردپرس (WordPress) در بین مشاغل سازمانی که از دو یا چند سیستم مدیریت محتوا استفاده می‌کنند، سیستم برتر است و در پلتفرم‌های هِدلس (headless) نیز حرف اول را می‌زند. به گزارش پایگاه اینترنتی «تک رادار»، کمپانی وی پی انجین (WP Engine) با مطالعه بر روی ۳۰۰ تصمیم گیرنده حوزه فناوری اطلاعات و بازاریابی سطح سازمانی در آمریکا و انگلیس، گزارش جدیدی تهیه کرده است که مشابه آن در سال ۲۰۱۷ انجام شد. این گزارش حاکی از افزایش چشمگیر استفاده از نرم افزار وردپرس بین مشتریان سازمانی است. براساس یافته‌های این پژوهش، این نرم افزار مدیریت محتوای محبوب در مقایسه با سایر نرم افزارهای مشابه از جمله Adobe Experience Manager، Sitecore، Joomla، Drupal و Umbraco، بیشترین میزان افزایش مصرف را داشته است. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا برای راه اندازی و ایجاد سایت‌ها و وبلاگ‌ها است که در ابتدا تنها یک سیستم رایگان وبلاگ‌نویسی بود که امکانات خوبی را در اختیار وبلاگ نویسان قرار می‌داد و سپس به صورت یک سامانه مدیریت محتوا یا نرم‌افزار متن باز برای مدیریت محتوای سایت‌ها معرفی شد.

more_vert حمایت مرکز رشد دانشگاه علامه از تولید محتوا در حوزه کودک و نوجوان

ادامه مطلب

closeحمایت مرکز رشد دانشگاه علامه از تولید محتوا در حوزه کودک و نوجوان

مرکز رشد واحدهای فناور علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی از ایده ها و طرح های منجر به تولید محتوا و سرویس های دیجیتال در حوزه کودک و نوجوان در چارچوب برنامه های تجاری سازی و شتاب دهی حمایت می کند. به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی، در ادامه فعالیت های مرکز واحدهای فناور در دانشگاه، مرکز توسعه سرویس های دیجیتال «وسنی» حاضر در مرکز رشد واحدهای فناور علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی از ایده ها و طرح های منجر به تولید محتوا و سرویس های دیجیتال در حوزه کودک و نوجوان در چارچوب برنامه های تجاری سازی و شتاب دهی حمایت می کند. دانشگاه علامه از صاحبان ایده و یا تیم های فعال در این حوزه دعوت کرد که برای ثبت نام به سایت vasnigroup.ir بخش حمایت مراجعه کنند.

more_vert کتاب کلید جدول، نمودار و ابزار گرافیکی در EXCEL

ادامه مطلب

closeکتاب کلید جدول، نمودار و ابزار گرافیکی در EXCEL

کتاب کلید جدول، نمودار و ابزار گرافیکی در EXCEL به قلم محمدتقی مروج، توانایی‌های گسترده اکسل در زمینه‌ی رسم نمودار و تحلیل‌های گرافیکی را مورد بررسی قرار داده و آن‌ها را در قالب چندین پروژه به صورت عملی نشان می‌دهد. نرم‌افزار اکسل به دلیل دو توانایی بسیار مهم در سر تا سر دنیا مشهور شده است: یکی فرمول‌نویسی و دیگری رسم نمودار. ابزارهای متنوع و قدرتمندی در اکسل وجود دارند که برای به کارگیری آن‌ها نه از فرمول‌نویسی، بلکه از دستورها و ابزارهای موجود در نوار ابزار و یا منوها استفاده می‌شود. ابزارهایی مانند مرتب‌سازی داده‌ها، پالایش داده‌ها، قالب‌بندی شرطی، حفاظت از داده‌ها، سنجش درستی داده‌های ورودی و بسیاری موارد دیگر. از آن‌جا که استفاده از این ابزار به صورت گرافیکی انجام می‌شود نام عمومی ابزار گرافیکی برای آن انتخاب شده است. اگر یک آشنایی ابتدایی نیز با اکسل داشته باشید می‌توانید به خوبی از این کتاب برای بالا بردن سطح مهارت‌تان استفاده کنید. اما اگر مفاهیم پایه را یاد بگیرید بی‌شک بهره‌ی بیشتری از مطالب خواهید برد. ولی برای تبدیل شدن به یک کاربر قدرتمند در اکسل، لازم است که در کنار این کتاب، فرمول‌نویسی را نیز به خوبی یاد بگیرید تا بتوانید با ترکیب آن با ابزارهای گرافیکی به اوج قدرت در اکسل برسید و بتوانید انواع مسائل حرفه‌ای که با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید را حل کنید. ساختار این کتاب بر پروژه‌های کاربردی و همچنین تمرین‌های هدف‌دار بنا شده و برای آموزش بهتر مطالب، از تعداد زیادی عکس استفاده شده است. مطالب مورد بررسی در کتاب کلید جدول، نمودار و ابزار گرافیکی اکسل: - بیش از 100 قطعه فیلم آموزشی، پروژه و تمرین- ترسیم و ویرایش انواع نمودارهای ریاضی، آماری، زمانبندی- تحلیل پیشرفته داده‌ها و گزارش‌گیری- قالب بندی شرطی، مرتب سازی و پالایش، تنظیمات امنیتی فهرست مطالبپیشگفتارفصل اول - کشیدن نمودارفصل دوم - مرتب کردن داده‌هافصل سوم - پالایش داده‌هافصل چهارم - جدول‌های جادوییفصل پنجم - قالب‌بندی شرطیفصل ششم - سنجش درستی داده‌های ورودیفصل هفتم - جدول و نمودارهای محوریفصل هشتم - حفاظت از داده‌هافصل نهم - تعریف قالب بندی‌های دلخواه و حرفه‌ای پروژهفصل دهم - فصل آخر

more_vert کتاب نسل چهارم بازاریابی

ادامه مطلب

closeکتاب نسل چهارم بازاریابی

کتاب نسل چهارم بازاریابی اثر نویسندگان فیلیپ کاتلر، ایوان ستیاوان و هرماوان کارتاجایا است که مترجمان حمید رضا ایرانی و مصطفی اسماعیلی مهیاری آنرا ترجمه کرده اند . عنوان انگلیسی کتاب Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital است و انتشارات آریاناقلم این کتاب را منتشر شده است بررسی موضوع کتاب: در نسل چهارم بازاریابی، به مسائلی همچون تولید محتوا و بازاریابی محتوا، بازاریابی همه‌کاناله، و مدیریت ارتباط با مشتری اجتماعی پرداخته می‌شود. در این کتاب یاد خواهید گرفت جا‌به‌جایی‌های قدرت و تأثیر ارتباطات دیجیتال در حلقه های مشتریان را تشخیص دهید و آنها را به مزیت تبدیل کنید.

more_vert سامانه آموزش مجازی مدارس استعدادهای درخشان

ادامه مطلب

closeسامانه آموزش مجازی مدارس استعدادهای درخشان

 رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از راه اندازی سامانه آموزش مجازی دانش آموزان توسط مدارس استعدادهای درخشان خبر داد. به گزارش روز پنجشنبه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، فاطمه مهاجرانی در چهارمین گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش و مدیران و معاونان ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها که به صورت ویدئو کنفرانس برگزارشد، اظهار داشت: این سازمان در راستای آموزش مجازی دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان و دانش‌آموزان سایر مدارس کشور، با همکاری استان‌ها و به مرکزیت استان فارس سامانه‌ای به آدرس esampad.farsedu.pnjco.ir طراحی کرده است. وی افزود: این سامانه پاسخی به خلق تمایز در اقدامات ما نسبت به گذشته است و از تلاش تمامی استان‌ها برای راه اندازی این سامانه و تولید محتوا قدردانی می‌کنم. رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با اشاره به تولیدمحتوا، خاطرنشان کرد: استان همدان و استان‌های ذیل این قطب برای پایه هفتم،استان خوزستان و استان‌های ذیل این قطب برای پایه هشتم،استان البرز و استان‌های ذیل این قطب برای پایه نهم، المپیادها و پرورشی تولید محتوا خواهند کرد. وی در ادامه اضافه کرد: استان یزد و استان‌های ذیل این قطب برای تمامی سه رشته پایه دهم،استان آذربایجان شرقی و استان‌های ذیل این قطب برای تمامی رشته‌های پایه یازدهم،استان خراسان و استان‌های ذیل این قطب هر سه رشته پایه دوازدهم و سمپاد مهارتی و تهران و استان‌های ذیل این قطب برای کلیه المپیادها نیز تولید محتوا خواهند کرد.

more_vert کتاب زودآموز آب و فاضلاب - استفاده مجدد از پساب تصفیه خانه فاضلاب

ادامه مطلب

closeکتاب زودآموز آب و فاضلاب - استفاده مجدد از پساب تصفیه خانه فاضلاب

کتاب زودآموز آب و فاضلاب - استفاده مجدد از پساب تصفیه خانه فاضلاب نوشته سایه مهری چمبلی، به الگوهای ریاضی تصفیه زیستی فاضلاب و چگونگی استفاده مجدد از آب می‌پردازد. هدف این کتاب بیان پیامدهای بزرگ مربوط به کاربرد دوباره پساب، ارزیابی خطر، سادگی ذخیره‌سازی برای آب بازیافت شده، کاربرد اصلی پساب فاضلاب، سنجش‌های تخلیه پساب و سنجش‌های طراحی برای دهانه‌ها است. یکی از نگرانی‌های مهم بهداشت عمومی و ایمنی و محیط‌زیست پیامدهای بزرگ کاربرد مجدد پساب است. سیستم‌های پالایش فاضلاب که اکنون در دسترس‌اند به خوبی درک شده، کارساز و بااطمینان هستند. این وسایل قادر به ساخت پساب با هر کیفیت دلخواهی می‌باشند. با این وجود، همچنان نگرانی از سلامتی و ایمنی طولانی مدت انسان و خطرات زیست‌محیطی است که برای پالایش کردن بسیار سخت هستند. به همین دلایل، کاربرد مجدد فاضلاب در موارد بسیاری پذیرفته نشده است. در بخشی از کتاب زودآموز آب و فاضلاب - استفاده مجدد از پساب تصفیه خانه فاضلاب می‌خوانیم: هیچ قانون فدرال برای کنترل آب بازیافتی و کاربرد دوباره در آمریکا وجود ندارد. ایالت‌های فردی گسترش یافته و قوانین را در سطح دولت ایالتی اجرا کرده‌اند. EPA آمریکا راهنماها و داده‌های پس زمینه برای کاربرد دوباره آب را گسترش داده است. نخستین کتابچه راهنما در سال 1980 چاپ شد و سه بار در سال 1992، 2004 و 2012 به روز شد. چند دهه، بسیاری از ایالت‌ها از این راهبردها و منابع دیگر برای گسترش قانون‌ها و راهبردها برای ایالت‌هایشان به کار برده‌اند. EPA آمریکا پیوسته وضعیت قانون‌های کاربرد دوباره آب و راهبردهای گسترش یافته توسط این ایالت‌ها در راهبردهای به روز شده را ارزیابی و به‌روزرسانی کرده است. این نشریه‌ها همچنین شامل راهبردهای به روز شده، پیشرفت‌های فنی، داده‌های پژوهشی و دیگر داده‌ها است. قانون‌های کاربرد دوباره به وسیله ایالت‌های فردی بسیار متفاوت گسترش یافت. تا آگوست 2012، 43 ایالت بود که دارای قانون‌ها و یا راهبردها برای کاربرد دوباره از آب بازیافتی بودند. دولت نیوجرسی قانون‌های کاربرد دوباره و همچنین راهبردها را تصویب کرده است. هیچ یک از قانون‌ها و راهبردها در شش ایالت باقی مانده و بخش کلمبیا گسترش داده نشده است. فهرست مطالب1- مقدمه2- پیامدهای بزرگ مربوط به کاربرد دوباره پساب2-1- پارامترهای کیفیت آب بازیافت شده2-2-تکنولوژی پالایش برای آب بازیافتی2-3- قانون‌ها یا راهبردهای مربوط به کاربرد دوباره از آب بازیافتی3- بررسی خطر بهداشتی3-1- سم‌شناسی کمی3-2- ارزیابی خطر3-3- ارزیابی اثرات غیرسرطان‌زا بودن3-4- ارزیابی اثرات سرطان‌زا4- امکانات ذخیره‌سازی برای آب تصفیه شده4-1- مخازن ذخیره‌سازی محصور شده4-2- مخازن ذخیره روباز5- استفاده مجدد از آب بازیافتی5-1- استفاده مجدد برای مصارف شهری5-2- استفاده مجدد صنعتی از آب5-3- استفاده مجدد برای آبیاری کشاورزی5-4- آبگیری برای استفاده مجدد تفریحی و زیبایی محیط5-5- استفاده مجدد محیطی برای بازسازی و بهبود زیستگاه5-6- تغذیه آب زیرزمینی5-7- افزایش منبع آب آشامیدنی6- تخلیه پساب به درون آب‌های طبیعی6-1- الزامات برون‌ریز6-2- مدل‌های کیفیت آب آب سطحی6-3- طراحی سازه‌های خروجی

more_vert مقاله علمی و پژوهشی آسیب شناسی سیاست گذاری تولید محتوای فضای مجازی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی آسیب شناسی سیاست گذاری تولید محتوای فضای مجازی

مقاله علمی و پژوهشی" آسیب شناسی سیاست گذاری تولید محتوای فضای مجازی " مقاله ای است که در 25  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به آسیب شناسی سیاست گذاری تولید محتوای فضای مجازی، مدیریت تولید محتوا ، تولید محتوا محتوای رسانه ای، چالش فضای مجازی و فضای مجازی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب ساده‌سازی به زبان ساده در تولید محتوای آموزشی

ادامه مطلب

closeکتاب ساده‌سازی به زبان ساده در تولید محتوای آموزشی

در کتاب ساده‌سازی به زبان ساده در تولید محتوای آموزشی، تکنیک‌های علمی‌ کاربردی برای ساده آموزش دادن توسط محمد حسین اسلامی بیان شده است، که می‌توانید از این تکنیک‌ها در تدریس، نوشتن کتاب و هر محتوای دیگری، استفاده کنید تا قدمی برای ساده‌تر کردن مطالب آموزشی‌تان بردارید. نکته مهم در تولید محتوا ساده‌گویی و قابل فهم بودن آن است. ساده‌گویی اصلا کار آسانی نیست و نیاز به تخصص دارد ولی در کتاب ساده‌سازی به زبان ساده در تولید محتوای آموزشی سعی بر آن شده است که ساده‌سازی را با بیانی روان بنویسیم. در این جامعه‌ای که تقریبا سرعت حرف اول را می‌زند، سرعت در پخت غذا (فست فود)، سرعت ارسال پیام (شبکه‌‌های اجتماعی)، سرعت در مطالعه (تندخوانی)، سرعت اینترنت و ده‌ها نمونه دیگر مصرف کننده محتوای آموزشی سرعت در فهم مطالب را از تولیدکننده انتظار دارد. این مسئله با ساده‌سازی محتوا قابل حل است. حالا شمای تولید کننده ممکن است: - معلمی باشید که در مدارس سطوح ابتدایی آموزش می‌دهید.- نویسنده‌ای که کتاب‌های آموزشی می‌نویسید.- کارگردان فیلم‌های آموزشی باشید.- تولید کننده انیمیشن‌های آموزشی باشید.- استاد فوق تخصص دانشگاه یا حوزه علمیه باشید.- و یا شخصی باشید که می‌خواهد یک نکته به دیگری بیاموزد. در هر صورت شاگرد شما، خواننده کتابتان، بیننده فیلم و انیمیشن‌های شما و خلاصه مخاطبتان از شما انتظار دارد که راحت‌تر مطالب را بفهمد، ساده‌تر این مطالب را هضم کند و آسان‌تر به آن‌ها عمل نماید. فهرست مطالببخش صفرم: مقدمهبخش اول: تولید محتوا و ساده‌سازیبخش دوم: ضرورت ساده‌سازیبخش سوم: تکنیک‌های ساده‌سازیبخش چهارم: ابزارک‌های ساده‌سازیبخش پنجم: ادبیات ساده‌سازی

more_vert کتاب‌های درسی تا دو سال آینده تغییر نمی‌کند

ادامه مطلب

closeکتاب‌های درسی تا دو سال آینده تغییر نمی‌کند

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: کتاب های درسی تا ۲ سال آینده هیچ تغییری نخواهد کرد. به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، علی باقرزاده اظهار داشت: در حال حاضر تدوین راهنمای برنامه‌های درسی حوزه‌های یازده‌گانه تربیت و یادگیری طبق آنچه که در برنامه درسی ملی تاکید شده با یک الگوی کلان و جدید مدنظر است. وی ادامه داد: باید استانداردهای تولید محتوا در داخل راهنمای برنامه درسی پیش‌بینی شود و محتوا منطبق با برنامه درسی ملی باشد. سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در مدت ۶، هفت سال اخیر تلاش‎ های شایسته‌ای در این زمینه انجام داده است. به ویژه بعد از اجرای ساختار جدید نظام آموزشی با عنوان هم‌سویی با برنامه درسی اقدامات جدی انجام شد. هم‌سویی به معنای انطباق کامل با برنامه درسی نیست، قاعدتا با تولید راهنمای برنامه درسی، ممکن است عنوان، محتوا و حجم جدیدی برای دروس پیش‌بینی شود. معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه رویکرد کلی سازمان این است که حجم کتب درسی متناسب با زمان آموزش، نیازها، اقتضائات امروز و آینده آموزش و پرورش تغییر یابد، گفت: علاوه بر همه این ها، مهارت‌محوری و توجه به مهارت در برنامه آموزشی حائز اهمیت است. وی ادامه داد: هم اکنون حوزه‌های تربیت و یادگیری در آموزش و پرورش شکل گرفته و مسئولان این حوزه‌ها هم تعیین شده‌اند. این حوزه‌ها به سمت نیازسنجی و مطالعات تخصصی حوزه دانش و معرفت و پیش‌نویس اولیه راهنمای برنامه درسی خواهند رفت و بعد از آن مراحل اعتباربخشی و تصویب در کمیسیون برنامه درسی و شورای عالی آموزش و پرورش انجام خواهد شد.

more_vert کتاب آموزش جامع نرم افزار Flip Pdf Professional

ادامه مطلب

closeکتاب آموزش جامع نرم افزار Flip Pdf Professional

کتاب آموزش جامع نرم افزار Flip Pdf Professional اثر خدیجه مشایخی تلاش دارد مطالب کاربردی این نرم افزار را پوشش دهد و به عنوان منبع آموزشی مورد استفاده مدرسان، همکاران فرهنگی، دانش آموزان و دیگر علاقه‌مندان به تولید محتوای الکترونیکی قرار گیرد. محتوای الکترونیکی به مجموعه‌ای از تصاویر، متون، فیلم‌ها و صداها اطلاق می‌شود که هدف آن آموزش یک یا چند بخش از محتوای درسی است. بخشی از محتوای الکترونیکی E-learning یا همان آموزش الکترونیکی می‌باشد که امروزه یکی موضوعات مهم در دنیای اینترنت و مجازی است که به مجموعه‌ای از عکس‌ها، متن‌ها و پویانمایی‌های صوتی و تصویری گفته می‌شود که به کمک برنامه‌های مختلف ساخت و تولید محتوا به وجود آمده‌اند تا یک مبحث درسی را آموزش دهند محتوای آموزشی الکترونیکی میزان یادگیری فراگیر را بالا می‌برد و تجربه مفید و لذت بخشی را برای او فراهم می‌کند؛ به عبارت دیگر مقصود ما از محتوای الکترونیکی یک درس الکترونیکی است. تولید محتوای الکترونیکی شامل مراحل مختلفی می‌شود: 1- مرحله طراحی است که شامل آماده سازی محتوا جهت تبدیل به الکترونیکی 2- تولید اجزای مورداستفاده در تولید محتوای الکترونیکی 3- جمع بندی یعنی ساخت محصولی شامل: متن، عکس، انیمیشن، فیلم، صوت + تعامل که به ارائه محتوا بپردازد. 4- انتشار یا ارائه محتوای الکترونیکی از طریق CD یا Web می‌باشد. نرم‌افزار Professional PDF Flip یک نرم افزار حرفه‌ای و قابل حمل با امکانات کامل برای ویرایش فایل‌های PDF و تبدیل آن‌ها به کتاب الکترونیک قابل ورق زدن بر پایه Adobe Flash است. با این نرم افزار می‌توان چندین فایل PDF را ترکیب کرد و یک کتاب الکترونیک قابل ورق زدن ایجاد کرد. این نرم افزار دارای ویژگی‌هایی مانند قرار دادن لینک، قرار دادن آلبوم عکس، ویدئو، فایل صوتی، فلش، ویدئوهای یوتیوپ و ... برای کاربران است. استفاده از نرم‌افزار Professional PDF Flip این امکان را فراهم می‌آورد که متن کتاب را با صدا، فیلم، برنامه‌های کاربردی و ... همراه کنید مهم‌ترین خصیصه این نرم‌افزار واسط کاربری ساده آن است. فهرست مطالبمحتوای الکترونیکی چیست؟مراحل تولید محتوای الکترونیکینرم افزار Flip PDF Professionalویژگی ‌های کلیدی نرم افزارساخت کتاب ورق زن - مرحله اول: وارد کردن فایل (Import PDF)مشخص کردن مسیر فایل pdfمعرفی محیط نرم افزارمعرفی نوارها و منوهامعرفی دکمه‌هانگاهی گذرا به عملکرد گزینه‌های پنل تنظیماتساخت کتاب ورق زن - مرحله دوم: Template یا الگوها در نرم‌افزارمعرفی تنظیمات کاربردی کتاب ورق زنساخت کتاب ورق زن - مرحله سوم: افزودن محتوا به صفحاتمعرفی چند ابزار کاربردی در قسمت اضافه کردن محتوا به صورت عملیمعرفی اعمالی که می‌توان به دکمه انتصاب دادساخت کتاب ورق زن - مرحله چهارم: خروجی گرفتن از نرم افزار (Publish)

more_vert کتاب شیرپوینت را قورت دهید

ادامه مطلب

closeکتاب شیرپوینت را قورت دهید

کتاب شیرپوینت را قورت دهید نوشته فرشید باباجانی به آموزش کامل sharepoint server 2013 می‌پردازد. شما برای سازمان خود نیاز به نرم‌افزاری دارید که منابع انسانی، اسناد و مدارک، به اشتراک گذاری فایل‌ها و... را مدیریت کند، هم چنین بتواند آرشیو سازی اطلاعات را به خوبی و با اطمینان کامل انجام دهد. حفظ امنیت کاربران از مباحث بسیار مهم در سازمان شما است. نرم‌افزاری که به کار می‌برید باید توانایی این کار را داشته باشد. باید نرم‌افزاری انتخاب کنید که جستجوی بسیار قوی و پیشرفته‌ای داشته باشد و بتواند حتی به داخل فایل‌ها نفوذ کند و کلمه مورد نظر شما را پیدا کند. این کارها مایکروسافت را بر آن داشت که برای اولین بار نرم افزار Share Point را در سال ۲۰۰۱ ایجاد و معرفی کند که زیاد هم نتوانست بین نرم‌افزارهای مدیریت محتوا جا باز کند. بعد از آن مایکروسافت با سرمایه گدازی زیاد در سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۰۷، ۲۰۱۰، ۲۰۱۳ نسخه‌های مختلف آن را با ویژگی‌های مختلف وارد بازار کرد. شیر پوینت در حال حاضر جزء اولین نرم‌افزارهای مدیریت محتوا می‌باشد،در نسخه ۲۰۱۳ این نرم‌افزار تغییرات گسترده‌ای به نسبت نسخه ۲۰۰۷ مشاهده می‌شود، که با هم در این کتاب به آن خواهیم پرداخت.

more_vert نرم افزار ادوبی میوز سی سی Adobe Muse CC 2018

ادامه مطلب

closeنرم افزار ادوبی میوز سی سی Adobe Muse CC 2018

 نرم افزار ادوبی میوز سی سی 2018  Adobe Muse CC 2018.1.0.266 x64 Adobe Muse CC نرم افزاری است که به شما این امکان را می‌دهد تا در کمترین زمان صفحات اینترنتی را بدون هیچ گونه کد نویسی برای نمایش در کامپیوتر و موبایل با آخرین استاندارهای وب و HTML تولید کنید. طراحی سایت با این نرم افزار نیازی به تخصص نداشته و به آسانی هر فردی می‌تواند صفحات وب بسازد. در این نسخه جدید، می‌توان صفحات اینترنتی را بدون وارد شدن به برنامه اصلی و از طریق مرورگر ویرایش کرد. این کار باعث بالا رفتن سرعت طراحی کاربر شده است.این نرم افزار با سیستم عامل‌های ویندوز و مکینتاش سازگاری کامل دارد که باعث می‌شود کاربر به آسانی بتواند فایل‌های خود را بین این دو سیستم تبادل کند. از ویژگی‌های این نسخه می‌توان به هماهنگی با نرم افزار Adobe Dreamweaver نیز اشاره کرد که می‌توان برای بهتر شدن طراحی نهایی از آن نیز بهره برد. قابلیت‌های کلیدی نرم افزار Adobe Muse CC:- ساخت سریع صفحات وب- مدیریت محتوا- بروزرسانی محتوا- فایل خروجی کم حجم- لایه بندی طراحی- سرعت بالای مرور صفحات- قالب‌های آماده

more_vert مقاله درآمدی بر مسئولیت مدنی در فضای سایبر

ادامه مطلب

closeمقاله درآمدی بر مسئولیت مدنی در فضای سایبر

مقاله علمی و پژوهشی " درآمدی بر مسئولیت مدنی در فضای سایبر" مقاله ای است در 21 صفحه و با 25 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد حقوق خصوصی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  مسئولیت مدنی؛ فضای سایبر؛ واسطه های اینترنتی؛ کاربران؛ اینترنت پرداخته شده است چکیده مقاله در فضای سایبر دو دسته بازیگر بعنوان واسط های اینترنتی با مصادیق رساها، تولیدکنندگان محتوا و مدیران سایت ها ازیک طرف و کاربران یا مصرف کنندگان نهایی اینترنت از سوی دیگر ایفای نقش می کنند. علی رغم وحدت منابع تحقق مسئولیت مدنی در دنیای واقعی و سایبر لکن با عنایت به تفاوت ماهیتی که این دو حوزه با هم دارند، نمی توان قائل به مبنای واحد و منفرد مسئولیت مدنی در ارتباط با همه بازیگران فضای سایبر بود بلکه با شناخت هر بازیگر حاضر در این حوزه و ماهیت عملکرد او، باید مبنای مستقلی قائل شد. مبنای مسئولیت در مورد رساها مبتنی بر تقصیر،در موردتولیدکنندگان محتوا مبتنی برخطر، و در مورد مدیران سایت ها لاضرر است. و کاربران نیز اگر صرفا نقش جستجو گر(Searcher) داشته باشند فاقد مسئولیند اما در صورت ارائه محتوا در قلمرو تولیدکنندگان محتوا قرار خواهند گرفت عنوان مقاله [English] tort in the cyberspace چکیده [English] in the cyber space tow group players are acting. one of them are internet intermediates such as internet service provider and site mangers and data producer also second group of them are users that are end consumers of internet service. the resource of making tort in the cyber space is same with others resource in the actual world because of nature difference between cyber space and actual world we can not performance total rules of basic tort in cyber space all so we can not performance same and one doctrine about this world. in this paper we try to reconnaissance the players who are present in the cyber space. and we could comparison resource of making tort in actual world white cyber space. at end we try to comparison important doctrine about base of tort in cyber space. finally we can not performance all rules of tort that there is in actual world in the cyber space but we should be more inventor کلیدواژه‌ها [English] cyberspace, intermediate, users, Tort دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله فراترکیب مطالعات منزلت کارکنان در ایران

ادامه مطلب

closeمقاله فراترکیب مطالعات منزلت کارکنان در ایران

مقاله علمی و پژوهشی " فراترکیب مطالعات منزلت کارکنان در ایران" مقاله ای است در 22 صفحه و با 50 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث منزلت؛ کارکنان؛ فراترکیب؛ تحلیل اسنادی؛ مدیریت منابع انسانی پرداخته شده است چکیده مقاله حفظ و ارتقای منزلت کارکنان، یکی از ضروریات سازمانی در راستای ایجاد رضایت و انگیزش در آنهاست. هدف پژوهش حاضر، تحلیل کیفی نتایج پژوهش‌های انجام‌شده در زمینه منزلت کارکنان است تا از این طریق سازمان‌ها بتوانند برای ارتقای منزلت کارکنان خود ارزیابی و برنامه‌ریزی داشته باشند. برای این منظور مطابق با روش فراترکیب کیفی که یکی از انواع روش‌های فرامطالعه است، پس از جستجوی اولیه و یافتن و پالایش منابع مرتبط با موضوع منزلت کارکنان، با روش ارزیابی حیاتی، از 143 منبع اولیه یافت‌شده، تعداد 39 منبع انتخاب‌ و سپس با روش کیفی تحلیل اسنادی با استفاده از نرم‌افزار اطلس.تی، 224 کد اولیه حاصل شد. بعد از پالایش و دسته‌بندی مجدد کدهای اولیه توسط تیم پژوهش، 4 بعد، 15 مؤلفه و 42 شاخص در رابطه با منزلت کارکنان به‌دست آمد. ابعاد اصلی منزلت کارکنان شامل بعد شخصی، بعد شغلی، بعد سازمانی و بعد اجتماعی است عنوان مقاله [English] Meta-analysis of the Researches on the Dignity of Employees in Iran چکیده [English] Maintaining and upgrading employees' dignity is an organizational requirement for creating satisfaction and motivation in them. This research is intended to analyze the results of the researches conduced in the field of employees’ dignity qualitatively in order to help organizations upgrade their plans and evaluations relating their employees' dignity. Having reviewed the initial researches and findings, and having refined the resources related to the status of employees through a critical evaluation method, according to the qualitative research methodology, one of the most advanced methods, we reached to 39 sources selected from 143 sources. Then 224 primary codes were obtained by the qualitative analysis of the documents by Atlas T software. After refining and re-categorizing the initial codes by the research team, the researchers identified 4 dimensions, 15 components and 42 indicators relating to employees' dignity. The main dimensions of employees’ dignity include personal, occupational, organizational and social dimensions. کلیدواژه‌ها [English] dignity, Employees, meta-analysis, documentary analysis, human resources management دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert کتاب مسئولیت کیفری و تامین امنیت در فضای سایبر

ادامه مطلب

closeکتاب مسئولیت کیفری و تامین امنیت در فضای سایبر

  کتاب مسئولیت کیفری و تامین امنیت در فضای سایبر نوشته جلیل شکربیگی، به مسئولیت کیفری و شناخت آن در فضای سایبر، داده‌ها و اطلاعات مجرمانه در فضای سایبر و مسئولیت کیفری ناشی از آن و عدم تامین امنیت در فضای مجازی و بررسی مسئولیت کیفری می‌پردازد. تولید یا ارائه یا انتشار محتویات غیرقانونی در فضای مجازی رایانه و اینترنت جرم و قابل مجازات است و قاعدتا مسئولیت کیفری بر کسی بار می‌شود که عناوین مجرمانه مربوط به محتویات رایانه‌ای را انجام دهد، اما چون دسترسی به اینترنت و خدمات آن از طریق ارائه دهندگان خدمات اینترنتی میسر می‌شود، این عوامل در بعضی مواقع باید مسئولیت کیفری ناشی از ارائه محتویات غیرقانونی را متحمل شوند. غیرقانونی بودن محتویات، گاه به این دلیل است که قانون از آن‌ها حمایت کرده و شخصی این حمایت قانونی را نقض کرده است، مثل محتویات متضمن نقض کپی رایت یا نقض حریم خصوصی. گاهی نیز غیرقانونی بودن محتویات به این دلیل است که این محتویات ذاتا غیراخلاقی و نامشروع هستند، مثل انتشار تصاویر یا فیلم‌های مستهجن. ارائه دهندگان خدمات اینترنتی بر اساس مقررات و در حد متعارف مکلف هستند از طریق تدابیری همچون پالایش، نصب دیوار آتشین و مواردی از این دست، از ارائه محتویات غیرقانونی تعریف شده در قانون جلوگیری کنند. مسئولیت پالایش و ممانعت از ارائه محتویات غیرقانونی را می‌توان «مسئولیت پیشگیرانه» یا «مسئولیت پیش از ارتکاب جرم» نامید. در مورد مسئولیت پس از ارتکاب جرم، برای ارائه دهندگان خدمات اینترنتی بر فرض آگاهی و اطلاع از محتویات مستهجن یا غیرقانونی، سه نوع مسئولیت کیفری مطرح می‌شود: مسئولیت کیفری مستقیم، مسئولیت کیفری ناشی از فعل غیر و مسئولیت مشترک. در بخشی از کتاب مسئولیت کیفری و تامین امنیت در فضای سایبر می‌خوانید: در واقع به واسطه‌ی ویژگی‌های فضای سایبر است که حقوق کیفری مجبور می‌شود به جای اعمال قواعد سنتی خود راهکارهای پیش‌گیرانه را که قطعا کم هزینه‌تر، مطمئن‌تر و البته مؤثرتر از تعقیب و سرکوب بزه‌کار است اتخاذ نماید؛ و به همین دلیل است که روش‌های پیش‌گیری غیرکیفری در جایگاه اول توجه قرار می‌گیرند؛ در این میان خصوصا توجه به راهکارهای فنی، که بر خلاف راهکارهای آموزشی که به سختی می‌توان به آن‌ها جنبه الزامی بخشید و اجبار در خصوص اجرای آن‌ها معمولا به سختی مقدور و نیازمند طی زمان طولانی برای نهادینه شدن است، اهمیت به‌ سزایی می‌یابند و عمده رویکرد بر راهکارهای پیش‌گیری فنی و تکنولوژیک متمرکز می‌شود؛ و ناگفته پیداست که این امر خود سبب تحولات عمده‌ای در حوزه‌ی مسئولیت نیز می‌شود، چه، از آن‌ جا که با توجه به مشکلات حادث در این حوزه قسمتی از بار تکلیف خصوصا در حوزه‌ی پیش‌گیری بر اشخاص دیگر بار می‌شود، قطعا این تکلیف حوزه‌ی مسئولیت را نیز دچار تحول می‌کند و با تمرکز زدایی از مسئولیت مرتکب اصلی تحمل قسمتی از تکلیف و مسئولیت بر دوش دیگر اشخاص استوار می‌شود. فهرست مطالب مقدمهفصل اول: مسئولیت کیفری و شناخت آن در فضای سایبرفصل دوم: داده‌ها و اطلاعات مجرمانه در فضای سایبر و مسئولیت کیفری ناشی از آنفصل سوم: عدم تامین امنیت در فضای مجازی و بررسی مسئولیت کیفری ناشی از آنفهرست منابع

more_vert کتاب بازاریابی محتوا

ادامه مطلب

closeکتاب بازاریابی محتوا

کتاب بازاریابی محتوا نوشته‌ی ربکا لیب، روی محتوای آنلاین تمرکز دارد و به شما کمک می‌کند تا برای رسانه‌های آنلاین یا کسب و کار خود، یک استراتژی خوب و موفق محتوایی در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید. بازاریابی محتوا امری ضروری است. کسب و کار‌ها حتما باید بطور دائم خلق محتوا کنند. آن‌ها نمی‌توانند تنها محتواهای قدیمی خلق کنند. محتوا باید مرتبط و با کیفیت باشد. همچنین باید ارزشمند بوده و تعاملات سودآور با مشتری ایجاد کند. و همچنین باید درباره نیازهای مشتری و رغبت‌های مشتری باشد، نه به زبان تبلیغات، که همواره درباره «خود ما» است. بازاریابان هر روز کمتر هزینه خرید رسانه می‌دهند. آن‌ها دارند خودشان به رسانه تبدیل می‌شوند، و حتی بهترین‌های آن‌ها در حال رقابت با مطبوعات بر سر مخاطبان، کاربران و بینندگان هستند. برخی از بازاریابان، ناشران را در این بازی برده‌اند. بازاریابی محتوا چیز جدیدی نیست. شرکت‌ها دهه‌هاست که خبرنامه‌ منتشر می‌کنند و فیلم‌های کوتاه می‌سازند. اما ازدیاد ابزارهای کم‌هزینه و محدودیت‌های کمتر از همیشه برای ورود امکان خلق محتوا را در اختیار همه قرار داده است. این در زمانی اتفاق افتاده که مصرف‌کنندگان هر روز بیشتر نسبت به تبلیغات بدگمان شده و قدرت بیشتری برای حذف آن‌ها از زندگی روزمرشان (مثلا در تلویزیون‌های هوشمند) دارند. هدف کتاب بازاریابی محتوا (Content marketing) کمک به هرکسی است که نیاز دارد برای بازاریابی یک کسب و کار، مانند یک ناشر فکر کند تا بتواند از مزایای بازاریابی محتوا بهره‌مند شود. این اثر اقسام مختلف بازاریابی محتوا را توضیح می‌دهد. آیا شما باید افراد را سرگرم کنید؟ آگاهی دهید؟ آموزش دهید؟ خدمات مربوط به مشتریان را ارائه کنید؟ شما همچنین فراخواهید گرفت که چگونه و کجا باید تلاش‌هایتان را متمرکز کنید. همچنین مروری بر کانال‌های محتوا می‌کند، از وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی تا کتاب‌های الکترونیکی و وبینارها، و مزایا و معایب هر کانال را توضیح می‌دهد. ربکا لیب (Rebecca Lieb) در کتاب بازاریابی محتوا راهنمای جامع و مفصلی را همراه با جزئیات کاربردی به شما ارائه می‌دهد تا با استفاده از آن‌ بتوانید هم مخاطبین خود را افزایش دهید و هم در تبدیل مخاطبین به مشتری‌ها و همراهان، به خوبی عمل کنید. بازاریابی محتوا، برای تمامی فعالین دنیای آنلاین، اعم از سازمان‌ها، نهادها، شرکت‌ها، انواع کسب‌ و کارها و افراد فعال در زمینه‌های مختلف، یک ضرورت غیرقابل انکار است، به گونه‌ای که در دنیای فعلی، هر کس که محتوا تولید نمی‌کند و صدایش شنیده نمی‌شود، محکوم به شکست و حذف است. در بخشی از کتاب بازاریابی محتوا می‌خوانیم: بسیاری از مردم وقتی درباره محتوا می‌اندیشند، رسانه‌های نوشتاری، تصویری یا صوتی را به خاطر می‌آورند: واژه‌ها، عکس‌ها، تصاویر، ویدئوها، اصوات و حتی شاید نمودارها، جداول و اینفوگراف‌ها. می‌توان به‌ خوبی استدلال کرد که در محیط دیجیتال، ابزارها نیز محتوا به حساب می‌آیند. آن‌ها می‌توانند آموزنده، آگاهی‌بخش، کمک کننده، تسهیل کننده تصمیم و خرید، سرگرم کننده، تعاملی و مهمتر از همه، سودمند باشند. به آن‌ها به عنوان محتوای به ارمغان آورنده فایده نگاه کنید، و به این فکر کنید که تا به حال چقدر از آن‌ها استفاده کرده‌اید. وب‌سایت‌های خدمات مالی Think محاسبات مربوط به وام یا بازنشستگی و برنامه‌هایی برای محاسبات تطبیقی برای انواع رهن و اجاره و پس‌انداز ارائه می‌دهند. به تعداد دفعاتی که به eBay، UPS یا Amazon. com سر زده‌اید تا نرخ ارسال کالا، سرعت آن، نحوه پیگیری بسته‌ها یا نحوه تحویل را چک کنید. ابزارهای مالی به سایت‌های خرید و فروش خودرو نیز رسیده‌اند، درست مثل آن‌هایی که برای انتخاب و تنظیم مطلوب یک وسیله نقلیه به شما کمک می‌کنند (شکل 7. 1). دو در یا چهار در؟ رنگ قرمز بهتر است یا سبز؟ برای داشتن سیستم صوتی پیشرفته یا صندلی‌های گرمایشی چقدر بیشتر باید پرداخت؟ این سودمندی‌ها نه تنها به خریداران احتمالی در تصمیم‌گیری کمک می‌کنند، بلکه به آن‌ها موقعیت ارزیابی همه گزینه‌هایشان را می‌دهند. و البته تنها تولید کنندگان نیستند که از این ابزارها استفاده می‌کنند. وب‌سایت‌هایی مثل AutoTraders نیز اینگونه ابزارها را دارند، تا یک خریدار بتواند یک وسیله نقلیه که در محدوده او برای فروش گذاشته شده را نشان کند و به داشتن خودرو رویایی‌اش نزدیک‌تر شود. فهرست مطالب درباره نویسندهمقدمهپیش‌گفتاربازاریابی محتوا چیز تازه‌ای نیست1: بازاریابی محتوا، اصلاً چیست؟فضای دیجیتال همه چیز را تغییر داد2: چرا محتوا حالا مهم شده است؟3: شما یک ناشر هستید. مانند یک ناشر فکر کنید.4: شما چه نوع محتوایی هستید؟5: محتوای سرگرم‌کننده6: محتوای آموزشی و آگاهی‌ بخشمثال: مخزن نوشیدنی‌هامثال: کورنینگمثال: هاب‌اسپاتمثال: جوامع آنلاینمحتوای با نام‌تجاری که آموزنده و آگاهی‌بخش است7: ارائه فایده (سودمندی)8: هدایت و تجمیع محتوامثال‌هایافتن محتوادزد سر گردنه نباشیدسکو‌های تجمیع، غربالگری و هدایت9: یافتن لحنسخنگو یا شخصیت گفتاری10: مروری بر کانال‌های محتوای دیجیتالشبکه‌های اجتماعیفیس‌بوکلینکداینگوگل‌پلاسشبکه‌های اجتماعی خاصشبکه‌های اجتماعی-جغرافیاییمحتوای مبتنی بر مکاننمایه‌های آنلاینرایانامهوبلاگ‌هانشانه‌گذاری اجتماعیویدئو‌های آنلاینپادکست‌هاوبینار‌هاتوییتر (و میکروبلاگ‌ها)تامبلر و پوستروسانتشار در شکل بلند (کتاب‌های الکترونیکی، مقاله‌های سفید، مجله‌های دیجیتال)مرکز رسانه دیجیتال / اتاق مطبوعاتبرنامک‌ها و ابزارک‌هامطالعات موردیمقالات و ستون‌هاآموزش الکترونیکی و آنلایناجتماعات آنلاینویکی‌هااطلاعات بصری (جداول، نمودار‌ها، اینفوگراف‌ها، نقشه‌ها)11: محتوا و بهینه‌ سازی موتور جستجوکلیدواژه‌ها کلید هستندبهینه‌ سازی تصاویر و محتوای چندرسانه‌ایکیفیت مهم است – همچنین جزئی بودن12: محتوا و روابط عمومیورود نشر خبری بهینه‌ سازی شدهیافتن افراد نافذ (و نه لزوماَ روزنامه‌نگاران)13: محتوا و تبلیغات14: بازاریابی محتوا برای رویدادهای زندهقبل: ایجاد هلهله و اشتیاقبرچسب‌ها، یک پی‌ریزی حیاتیکانال‌های رسانه‌های اجتماعیحین : ایجاد درگیری و مشارکتبعد: محتوا در اختیار شماست!15: محتوا و خدمات مشتریانپیش‌بینی و پاسخ به نیازخلق سازوکار بازخورخلق ارتباطات یک به یک16: محتوا و مدیریت شهرتمدیریت بحران17: محتوای کاربر ساختهتمنای ایده18: نشر و توزیع محتوامشارکتترویجهم‌نشری بوسیله خروجی RSS19: محتوا کار چه کسی است؟شرح شغل: مدیر ارشد محتواخلاصه جایگاه شغلیمسئولیت‌هامعیارهای موفقیتتجربه و دانش مورد نیازمهارت‌های مورد نیاز20: چگونگی اجرای ممیزی محتوامرحله 1: خلق یک سیاهه محتوامرحله 2: تعیین آنچه محتوا باید پوشش دهدمرحله 3: تایید دقیق و بوقت بودنمرحله 4: تعیین همراستایی محتوا با اهدافمرحله 5: توجه به یافتن محتوا توسط مردممرحله 6: تایید صحت و صناعت محتوامرحله 7: ذخیره سازمان محتواییمرحله 8: ارزیابی لحنمرحله 9: توجه به کلیدواژه، متادیتا و SEOمرحله 10: تشخیص هرگونه شکافمرحله 11: تعریف تغییرات / اعمال مورد نیاز21: چگونگی تجزیه و تحلیل نیاز‌های محتواییاز کجا شروع کنیم؟چه مقدار و کی‌ها؟چه وقت؟22: گردش کار محتواسایر ابزارهای این پیشه23: شنود و پاسخگوییچرا شنود؟چه چیز را باید شنیدچطور و کجا باید شنیددخیل کردن دیگران و مشخص کردن نقش‌هاپاسخگویی24: بازسازی، بازطراحی و هدف‌گذاری مجدد محتواریزریز کردنهمانطور که می‌شنوید باید محتوا خلق کنیددر عدم اطمینان شاید تکراری بشوید25: ابزار‌های این پیشهشبکه‌های اجتماعیابزارهای شنودمدیریت توییتراعداد و ارقام توییتراشتراک‌گذاری محتواروابط عمومیبلاگ‌نویسیتحلیل و اندازه‌گیریپیمایش آنلاینصوت / تصویر و گرافیکپژوهش در کلیدواژه‌هاارائه‌دهندگان وبینارگوناگون26: خوب، آیا واقعاَ کار می‌کند؟ تحلیل و اندازه‌گیری محتوایک برنامه اندازه‌گیری پایه‌گذاری کنیدمثالی از اندازه‌گیری بازاریابی محتوای شرکت-به-شرکتمثالی از اندازه‌گیری بازاریابی محتوای شرکت-به-مشتریمراجعین وب و میزان مشارکتفروشبازخور کیفی مشتریانکیفیت سرمشق فروشجستجو و رتبه رسانه اجتماعینتیجه‌گیری

more_vert کتاب خلاقیت در هنر

ادامه مطلب

closeکتاب خلاقیت در هنر

کتاب خلاقیت در هنر به قلم پدرام حکیم زاده، همراه با 300 نمونه تصویر هنری، چگونگی به کارگیری خلاقیت در این زمینه را نشان می‌دهد. در بخشی از کتاب خلاقیت در هنر می‌خوانیم: افراد خلاق خیال‌پرداز هستند و رویاهای خود را بهتر به خاطر می‌آورند و ساده‌تر از دیگران هیپنوتیزم می‌شوند. اسکیزوفرنی و خلاقیت به طرقی با هم ارتباط دارند. چون افراد بسیار خلاق در بین بستگان افراد اسکیزوفرن بسیار دیده شده ممکن است پیوند ژنتیکی مستقیمی بین این دو خصوصیت وجود داشته باشد. مندلسون عنوان کرد تفاوت در تمرکز توجه، علت تفاوت در خلاقیت است. اگر کسی بتواند تنها به دو چیز در یک زمان توجه کند فقط یک قیاس ممکن در آن زمان می‌تواند کشف شود، اگر به چهار چیز توجه کند شش مقایسه ممکن وجود خواهد داشت. فهرست مطالبخلاقیتفرایند خلاقیتمرحله اول: حقیقت‌یابیمرحله دوم: پالایشسوم: تجزیه و تحلیلمرحله چهارم: ایده‌یابیمرحله پنجم: راه حل یابیمرحله ششم: دریافت بازخوردهاخصوصیات افراد خلاقموانع رفتاری و ارزشی بروز خلاقیتراه‌های پرورش خلاقیتدیدگاه در مورد فرهنگ آفرینندگی در ایرانتصاویر هنری خلاقانه

more_vert کتاب طراحی پروژه محور وب سایت (از مبتدی تا نینجا) PHP & Mysql

ادامه مطلب

closeکتاب طراحی پروژه محور وب سایت (از مبتدی تا نینجا) PHP & Mysql

در این کتاب، یک پروژه طراحی وب سایت با نام "بانک اطلاعاتی اینترنتی جوک ها" تعریف شده و به صورت قدم به قدم اقدام به ساخت آن شده است. این وب سایت حاوی جوک هایی است که عموم مردم آن را ارسال کرده اند و پس از تأیید توسط ویرایشگرهای محتوا، در وب سایت درج شده اند. تمام کدهای این وب سایت به وسیله افزونه شیء گرای PDO در PHP که سریع تر و امن تر از سایر روش های اتصال قدیمی می باشد، نوشته شده است. توسط این وب سایت فرضی، شما با اسکریپت های کنترل کننده و الگوها، session ها، ساختار بانک اطلاعاتی رابطه ای و mysql، اعطای نقش های مختلف به کاربران عضو سایت، آپلود فایل ها و مباحث به روز دیگری از طراحی وب سایت آشنا می شوید. در فصل اول کتاب، شما با روش نصب نرم افزار XAMPP و تنظیمات آن آشنا می شوید. در فصل دوم کتاب، به معرفی Mysql پرداخته و توسط query (پرس و جو)های مختلف، دستورات ایجاد بانک اطلاعاتی و جدول، درج درون جدول، ویرایش و حذف رکوردها و نیز انتخاب رکوردهای موردنیاز از بانک اطلاعاتی در محیط phpmyadmin توضیح داده شده است. در فصل سوم کتاب، مقدمات PHP شامل متغیرها، عملگرها، روش های GET و POST در ارسال اطلاعات، ساختارهای کنترلی IF، FOR و WHILE، الگوها و کنترل کننده ها آموزش داده شده است. در فصل چهارم کتاب، ایجاد حساب کاربری در mysql، اتصال به mysql به روش PDO، اداره کردن خطاها، ارسال درخواست های اضافه کردن رکورد به بانک اطلاعاتی Mysql، ویرایش و حذف و در آخر دریافت و نمایش نتایج دریافت شده در صفحه وب توضیح داده شده است. در فصل پنجم کتاب، مفاهیم بانک اطلاعاتی رابطه ای، موجودیت ها، اتصال جداول مختلف از طریق join آموزش داده شده و در آخر، انواع ارتباطات یک به یک، یک به چند و نیز چند به چند در قالب مثال های کاربردی روی جداول پروژه فرضی سایت جوک ها پیاده سازی شده است. در فصل ششم کتاب، برنامه نویسی ساخت یافته، شامل ضمیمه کردن فایل ها با دستورات include و require بحث شده و در کنار آن چگونگی ساخت توابع سفارشی و آشنایی با انواع میدان دید متغیرها آموزش داده شده است. در فصل هفتم کتاب، نحوه ساخت یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) تشریح شده که دارای امکاناتی از قبیل مدیریت جوک ها، مدیریت نویسنده ها، مدیریت دسته بندی جوک ها و نیز فرم جستجوی جوک ها می باشد. در فصل هشتم کتاب، قالب بندی محتوا با عبارات با قاعده توضیح داده شده و چگونگی تشخیص متون تأکیدی، پاراگراف ها و لینک ها، و کاربرد آنها در سایت فرضی جوک ها آموزش داده شده است. در فصل نهم کتاب، به کوکی ها و سشن ها و کاربرد آنها در کنترل دسترسی کاربران پرداخته شده است. برای کاربردی تر شدن بحث سشن ها، از آنها در ساخت یک سبد خرید استفاده شده است. در ضمن، جدولی برای نگهداری نقش های مختلف کاربران اعم از مدیر سایت و ویرایش گرهای محتوا ایجاد شده و چگونگی اعطای این نقش ها به کاربران توضیح داده شده است. در فصل دهم کتاب، مسائل مدیریتی سرویس دهنده بانک اطلاعاتی Mysql مانند ایجاد پشتیبان و بازیابی آنها، نکات کنترل دسترسی ها در Mysql، اندیس ها، فیلدهای کلید خارجی و کاربرد آنها تشریح شده است. در فصل یازدهم کتاب، پرس و جوهای پیشرفته SQL مانند مرتب سازی نتایج با استفاده از ORDER BY، ایجاد محدودیت با استفاده از LIMIT، تراکنش های بانک اطلاعاتی، نام های مستعار (alias) ستون ها و جداول، گروه بندی نتایج جستجو با استفاده از GROUP BY، LEFT JOIN محدودسازی نتایج با استفاده از HAVING آموزش داده شده است. در فصل دوازدهم کتاب، داده های باینری و انواع ستون هایی که در Mysql برای آنها در نظر گرفته شده است، اداره کردن فایل آپلود شده، اختصاص نام منحصر به فرد به فایل های آپلود شده و ذخیره کردن آنها در بانک اطلاعاتی توضیح داده شده است. این کتاب، همان طور که از نام آن پیداست، طراحی وب سایت را از مبتدی (برای برنامه نویسان تازه کار که در ابتدای راه کار با PHP هستند) تا نینجا (برای برنامه نویسان حرفه ای تر که قبلاً با PHP و دستورات آن آشنا بوده اند، اما اکنون می خواهند مفاهیم جدید و حرفه ای PHP را فرابگیرند) آموزش می دهد. تمام کدهای ذکر شده در کتاب در قالب پوشه هایی با نام فصل های کتاب و برای سهولت در استفاده توسط شما در فضایی از وب آپلود گشته است... فهرست مطالبمقدمه فصل 1: نصب فصل 2: معرفی Mysql فصل 3: معرفی PHP فصل 4: انتشار داده های Mysql روی وب فصل 5: طراحی بانک اطلاعاتی رابطه ای فصل 6: برنامه نویسی ساخت یافته PHP فصل 7: یک سیستم مدیریت محتوا فصل 8: قالب بندی محتوا با عبارات با قاعده فصل 9: کوکی ها، جلسات و کنترل دسترسی فصل 10: مدیریت mysql فصل 11: پرس و جوهای پیشرفته SQL فصل 12: داده های باینری