جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert کتاب کلید Viber

ادامه مطلب

closeکتاب کلید Viber

کتاب کلید Viber به قلم احسان مظلومی، به شما کمک می‌کند تا به طور کامل با نرم‌افزار وایبر آشنا ‌شوید و بتوانید از تمام امکانات و ترفندهای آن استفاده کنید. چند سال است به لطف سیستم عامل اندروید که قیمت گوشی‌های هوشمند را کاهش داده، باعث شده بسیاری از افراد صاحب این گوشی‌ها شده و بازار گوشی‌های هوشمند رونق یابد. در این میان ابزارها و اپلیکیشن‌های تماس رایگان از محبوبیت بیشتری برخوردارند و مدتی طولانی است که اپلیکیشن‌هایی مثل Viber و WhatsApp در رده‌های بالای اپلیکیشن‌های پرطرفدار قرار دارند. Viber یکی از نرم‌افزارهایی است که به شما کمک می‌کند تا از طریق اینترنت تماس تلفنی برقرار کنید. محبوبیت این نرم‌افزار به این دلیل است که دقیقاً شبیه تماس تلفنی عمل می‌کند. به این صورت که گوشی را برمی‌دارید، اسم مخاطب را لمس می‌کنید و تماس برقرار می‌شود. برای این کار حتی اینترنت سیم کارت که سرعت کمی هم دارد مناسب است. این نرم‌افزار به شما کمک می‌کند تا علاوه بر تماس تلفنی، بتوانید به راحتی چت کنید. گفتگوی ویدیویی داشته باشید، فایل‌های مختلف بفرستید، چت گروهی کنید، تبلیغات کنید، بازاریابی کنید و در مجموع تمام اموری که در زمینه ارتباطات می‌توان انجام داد را انجام دهید. تمام مطالبی که می‌خواهید از وایبر یاد بگیرید در این کتاب آورده شده است. وایبر مثل نرم افزارهای دیگر آنقدر بزرگ و پیچیده نیست که لازم باشد کتاب‌های متعدد یا حجیمی برای آن نوشت و با خواندن این کتاب از منابع دیگر برای یادگیری وایبر بی‌نیاز خواهید بود. البته وایبر هم مانند نرم‌افزارهای دیگر مرتب تغییر می‌کند و لازم است با تغییرات آن شما هم به روز شوید. اما با اطلاعاتی که این کتاب به شما داده، تغییرات و امکانات جدید را هم به راحتی یاد خواهید گرفت. این کتاب برای تمام کسانی که با گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها به تازگی آشنا شده و کار می‌کنند مفید است و حتی قدیمی‌تر‌ها هم که با کار با این گوشی‌ها آشنا هستند می‌توانند در بخش ترفندها، نکات جالبی بیابند. در بخشی از کتاب کلید Viber می‌خوانیم: در این حالت اگر بخواهد تماس شما را جواب بدهد (یعنی اصطلاحا گوشی را بردارد) باید گوشی سفید رنگ را لمس کرده و آن را روی گوشی سبز رنگ سمت راست بکشد. اگر آن را روی گوشی قرمز رنگ سمت چپ بکشد، تماس قطع خواهد شد. و اگر آن را روی نشان بنفش رنگ بالا بکشد، می‌تواند بجای جواب دادن به تماس، یک پیام متنی برایتان بفرستد. با این کار، کادری شامل چند پیام متنی آماده ظاهر خواهد شد که کاربر می‌تواند یکی از آن‌ها را انتخاب کند. یا اینکه آخرین گزینه را لمس کند و پیام متنی دلخواه خودش را بنویسد. البته تصویر زمینه‌ی شما متفاوت خواهد بود و عکس پروفایل کسی است که با او تماس گرفته‌اید. همچنین ممکن است گزینه‌های شما هم کمی تفاوت داشته باشند. با توجه به نسخه‌های مختلف نرم‌افزار و اینکه از تبلت استفاده می‌کنید با گوشی. ولی کارکردها تفاوتی ندارند. از همان بالا گزینه‌ها را بررسی می‌کنیم. با لمس کردن گزینه ی Video در بالا سمت چپ، می‌توانید تماس ویدیویی برقرار کنید (به شرطی که هر دو طرف این امکان را داشته باشید). گزینه‌ی Transfer call در صورتی کاربرد دارد که وایبر را روی دو ابزار نصب کرده باشید. مثلا یک گوشی و یک تبلت. یا لپتاپ. در این صورت با لمس این گزینه، تماس به دستگاه دیگر منتقل می‌شود و آن دستگاه زنگ می‌خورد. گزینه‌ی Mute صدای میکروفون شما را قطع می‌کند. گزینه‌ی Hold طرف مقابل را پشت خط نگه می‌دارد. و گزینه‌ی Speaker که در تصویر فعال است، صدای طرف مقابل را از بلندگوها پخش می‌کند. فهرست مطالبپیشگفتاراین کتاب برای چه کسانی است؟آنچه در این کتاب می‌خوانیدفصل اول: نصب و آشنایینصب Viberنصب وایبر از طریق بازارفعال سازی وایبرآشنایی با محیطمشخصات من در وایبر؟فصل دوم: گفتگوی متنی و تماس تلفنیگفتگوی صوتیگفتگوی متنی (چت)فصل سوم: عملکردهای پیشرفته ترارسال پیام صوتی در چتفرستادن Sticker یا برچسبفرستادن عکسفرستادن فیلمفرستادن هنرنمایی‌ها (Doodle)ارسال مکان جغرافیاییگفتگوی صوتی تصویریچت گروهی (ساختن گروه)فصل چهارم: تنظیمات وایبرحریم خصوصیاطلاعیه‌های وایبرتنظیمات چت و مکالمهتنظیمات صدا و تصویرتنظیمات عمومیفصل پنجم: وایبر در کامپیوترنصب و فعال سازیآشنائی با محیطتنظیماتفصل ششم: ترفندهای وایبرحذف مکالمهساکت کردن گروهارسال یک پیام دریافتی برای فردی دیگرپیوست: گفتگوهای عمومیسخن آخر

more_vert مقاله علمی و پژوهشی شبکه های اجتماعی و هویت ملی و دینی دانشجویان

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی شبکه های اجتماعی و هویت ملی و دینی دانشجویان

مقاله علمی و پژوهشی" شبکه های اجتماعی و هویت ملی و دینی دانشجویان " مقاله ای است در 18 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به شبکه های اجتماعی و هویت ملی و دینی دانشجویان ، تربیت دینی ، واتس اپ ، وایبر و لاین اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی شبکه های اجتماعی موبایلی و گرایش دانش آموزان

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی شبکه های اجتماعی موبایلی و گرایش دانش آموزان

مقاله علمی و پژوهشی" شبکه های اجتماعی موبایلی و گرایش دانش آموزان " مقاله ای است در 22 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به شبکه های اجتماعی موبایلی و گرایش دانش آموزان ، تلگرام ، وایبر ، واتس اپ ، تانگو ، هویت شخصی ، هویت اجتماعی ، اینترنت  و رشد اجتماعی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert 9 تکنیک حیرت انگیز برای تقویت مغز

ادامه مطلب

close9 تکنیک حیرت انگیز برای تقویت مغز

1- ساعت هایی را آفلاین باشید گاهی اوقات بی خیال اینترنت شوید و بدون آن زندگی کنید. مثلا آخر هفته ها ایمیل و همین طور پست های شبکه های اجتماعی تان را بررسی نکنید. از فیس بوک گرفته تا وایبر، واتس آپ، لاین و تلگرام! واقعا مجبور نیستید هربار آنلاین می شوید، وقت خود را با بررسی شبکه های اجتماعی و انجام کارهای بیهوده و وقت گیر تلف کنید. اینترنت پر از منابع آموزشی بزرگ است. از جمله دوره های آموزشی آنلاین، ویدئوهای جذاب و کاربردی و ابزارهای افزایش دامنه واژگان. به جای تلف کردن وقت خود با موضوعات بی فایده، به تغذیه مفید مغز خود بپردازید و متناسب با فعالیت های اجتماعی تان، اطلاعاتتان را افزایش دهید. 2- یادداشت بردارید یادتان هست وقتی مدرسه می رفتید و شب های امتحان به خصوص سالی که کنکور داشتید، چقدر از درس هایتان یادداشت بر می داشتید؟ حالا هم همان کار را انجام دهید و اصلا لازم نیست یادداشت هایتان ادبی یا طولانی باشد! همان چند دقیقه ای که صرف نوشتن آموخته های آن روز می کنید، راهی مطمئن برای افزایش قدرت مغز است. کافی است یک یادداشت 400 کلمه ای از مطالبی که هر روز می آموزید، تهیه کنید. 3- چه کارهایی انجام داده اید؟ بخش عمده ای از هوشمندی با میزان اعتماد به نفس و شادی شما مرتبط است؛ پس همین الان یک کاغذ بردارید و برخلاف همیشه که فهرستی از «کارهایی که می خواهم انجام دهم» تهیه می کردید، این بار آمار«کارهایی که انجام داده ام» را بگیرید تا هم اعتماد به نفستان افزایش یابد و هم خوشحال و شاد شوید. 4- حروف متقاطع یا سودوکو؟! تفاوتی نمی کند! همه بازی های ذهنی و جدول ها علاوه بر سرگرم کردن شما، می توانند با درگیر کردن مغز، روشی مفرح و موثر برای تربیت و فعال کردن مغز باشند. مدتی این روش را امتحان کنید تا ببینید سرعت پردازش مغزتان چقدر افزایش می یابد. 5- پسر نوح با بدان بنشست... اگر می خواهید باهوش تر شوید، باید دوستان باهوش داشته باشید. شاید اوایل این ارتباط ها اعتماد به نفستان کمی خدشه دار شود اما یادتان باشد رفت و آمد با کسانی که باهوش تر از شما هستند، یکی از سریع ترین راه های یادگیری است. دور و برتان را پر کنید از آدم های باهوش و سعی کنید علاوه بر حفظ فروتنی خود، همیشه تشنه دانستن باشید و از آنها چیزی یاد بگیرید. 6- او یار مهربان است! مهم نیست چه می خوانید، فقط بخوانید! بیشتر تحقیقات پژوهشگران نشان داده اند بهترین افزایش دهنده قدرت مغز، مطالعه و خواندن است. از روزنامه رفته تا رمان، کتاب علمی و... خلاصه هرچه دستتان رسید، بخوانید چون سوژه متن مهم نیست، کمیت اهمیت دارد! 7- مطمئنید یاد گرفته اید؟ انیشتین گفته: «اگر نمی توانید چیزی را برای دیگران به راحتی توضیح دهید، به این دلیل است که آن را به اندازه کافی درک نکرده اید». پس هر موضوعی را که یاد گرفتید، سعی کنید برای دیگران تعریف کنید و اطلاعاتتان را در اختیار بقیه بگذارید تا با تکرارشان، هم در ذهنتان ماندگار شوند و هم مطمئن شوید که مطلب را تمام و کمال گرفته اید. 8- همیشه در چارچوب حرکت نکنید! استیو جابز جوان پس از ترک تحصیل، زمان بیکاری زیادی داشت که از آن برای یادگیری خوشنویسی استفاده کرد. در آن زمان خوشنویسی برای او بی ربط به نظر می رسید، اما مهارت های طراحی که او یاد گرفته بود، بعدها به مکینتاش راه یافت. شما هرگز نمی دانید در آینده چه چیزی مفید است. فقط کافی است سعی کنید چیز جدیدی یاد بگیرید و منتظر بمانید تا فرصت استفاده از آن به دستتان بیاید. خواهید دید همین دانسته های در ظاهر بی ربط چطور با جنبه های مهم زندگی تان ارتباط برقرار می کنند! پس، از امتحان کردن مهارت های بی ربط با امروزتان نترسید. 9- یک زبان جدید لطفا! سرعت یادگیری مهم نیست؛ کافی است به هر طریقی که شده؛ سفر به کشورهای خارجی یا شرکت در کلاس های آموزش زبان یا حتی استفاده از خودآموزها و دوره های مجازی آموزش زبان این کار را شروع کنید. فقط سعی کنید کارتان را زودتر شروع و مداوم آن را دنبال کنید تا مغزتان فعال و پویا بماند. منبع: هفته نامه زندگی مثبت

more_vert اینجا خانواده زندگی می کنه!

ادامه مطلب

closeاینجا خانواده زندگی می کنه!

در این مقاله می خواهیم بیاموزیم چگونه می توانیم از فناوری اطلاعات و فضای مجازی کمترین ضربه را متحمل و بیشترین استفاده را ببریم؟ آری، این حریم امن نیز مانند هر سیستم دیگری دستخوش حوادث روزگار می شود که از جمله مهمترین آن ها می توان به روابط سرد زوجین و از هم پاشیدگی بنیان خانواده اشاره کرد. پیشرفت های بشری، در عین کاربردهای مفیدی که دارند و زندگی بشر را آسان نموده اند با تهدیداتی همراه هستند. از جمله اهم آن ها امنیت و آرامش است که دستخوش تحولات گوناگون قرار گرفته است. باید مراقب باشیم آرامش خودمان و خانواده مان را فدای تکنولوژیی که به سرعت در حال گسترش است نکنیم. در شرایط کنونی جامعه، که مدارس و موسسات آموزشی و ... برای اطلاع رسانی از گروه های مختلف استفاده می کنند و والدین را ملزم به عضویت در گروه های مجازی می نمایند، می شود فضای مجازی و نرم افزارهای موبایلی را نادیده گرفت؟ آیا می شود در مقابل پیشرفت های بشری ایستاد و آن را ندید؟ چه کسی بر این باور است که با عدم ورود به دنیای مجازی و عدم نصب این نرم افزارها مشکلات زندگی بین همسران از بین می رود و آن ها زندگی خوب و عاری از مشکل را تجربه خواهند کرد؟ با این فرض باید ادعا کنیم که پدر و مادرهای ما که زندگی بدون اینترنت، وایبر، واتس آپ، لاین و ... را تجربه کرده اند زندگی ایده آل و بی دردسری داشته اند. به جرات می توان گفت دغدغه های نسل امروز بیش از نسل دیروز است. پس به همان نسبت که دغدغه های امروز بیشتر است باید آگاهانه تر و عاقلانه تر رفتار کرد. دنیای مجازی شکل دیگری از دنیای واقعی است، و تنها چگونگی و جنس آن تفاوت دارد. پس لازمه اصول رفتاری و تعامل در دنیای مجازی با دنیای فیزیکی تفاوت چندانی نمی کند. متاسفانه به دلیل وسعت عملی که افراد در دنیای مجازی به دست می آورند و آشنایی که با فرهنگ های دیگر پیدا می کنند، ناخودآگاه زمینه کمرنگ شدن ارزش های دینی و اجتماعی برای آن ها بوجود می آید که در نهایت منجر به تغییرات اساسی در ارکان خانواده و اجتماع می شود. به یاد داشته باشید که فعالیت ها و خط قرمزهای شما در فضای مجازی نباید با دنیای واقعی تفاوت داشته باشد. اگر ارتباط دوستی، پیام، فیلم، تصویر و جمله ای و ... در دنیای واقعی پسندیده نیست و با فرهنگ و مذهب شما سازگاری ندارد در دنیای مجازی نیز پسندیده نخواهد بود. در دنیای مجازی و واقعی نباید میان طرز برخورد و رفتار، نحوه صحبت کردن، طرز تفکر و به طور کلی مهارتهای رفتاری و گفتاری شما تفاوت وجود داشته باشد. متاسفانه افراد در فضای مجازی به خود این اجازه را می دهند که یک و یا چند گام جلوتر روند و ملزومات اخلاقی و حریم های میان دو جنس مخالف را کمتر رعایت کنند. اگر همان طور که افراد برای حضور در مکان های حقیقی، به ارزش ها و مسائل فرهنگی و خانوادگی خود توجه می کنند به هنگام حضور در فضای مجازی نیز با چشمانی باز و آگاهانه در دایره تعادل، با اتکا به رعایت مسائل فرهنگی و خانوادگی حضور یابند دیگر ما شاهد چنین اختلافاتی نخواهیم بود. آری حقیقت این است که، حضور غیرآگاهانه در شبکه های اجتماعی باعث تغییر سبک زندگی و طرز تفکر افراد می شود. تغییر طرز تفکر و سبک زندگی، منجر به کمرنگ شدن ارزش های دینی، سستی روابط عاطفی و جایگزینی ارزش های مدرن نسبت به ارزش های اسلامی و ایرانی می شود که از جمله دلایل اصلی اختلاف بین زوجین است. این حقیقت مسلم را باید پذیرفت که استفاده از اینترنت و شبکه های مجازی باید کنترل شده و آگاهانه باشد. خانواده ها مخصوصا زوج های جوان باید نسبت به عوارض و تاثیرات تدریجی این شبکه های مختلف آگاهی داشته باشند و بدانند که استفاده بی مورد و افراطی از اینترنت و شبکه های اجتماعی هرچند در فضای سالم اخلاقی، تاثیرات نامطلوبی بر روی سلامت جسم و روان آن ها می گذارد. از جمله تاثیرات تدریجی آن می توان به کمرنگ شدن روابط بین همسران، انزوا و گوشه گیری و ... اشاره کرد. با انتشار هنجارسازی های مثبت، من جمله قرار دادن جملات دینی، فرهنگی، اخلاقی، علمی، خبری و ... در صفحات مختلف، به اصلاح الگوهای رفتاری بپردازید و دین، امید و اخلاق و ... را انتشار دهید. به عبارت دیگر با قدم برداشتن در راستای اصلاح الگوهای رفتاری و ادامه سبک اسلامی، کنترلی بر این ابزارها باشید. سعی کنید با حفظ هویت اسلامی و ایرانی خود در برابر کاهش آسیب های اینترنتی و شبکه های اجتماعی قدمی بردارید. همچنین هر عقیده به اصطلاح روشنفکرانه را بدون تفکر و تامل در معرض دید دیگران قرار ندهید و نسبت به انتشار ناهنجاری های اجتماعی بی تفاوت نباشید. به این معنا که به هنگام برخورد با ناهنجاری های اجتماعی نه تنها آن ها را باز نشر نکنید بلکه بی تفاوت نیز از کنار آن عبور نکنید و به نشانه تعارض با مذهب و فرهنگ آن مطلب را "آن لایک" کنید. استمرار و صحبت های طولانی با دوستان مجازی نیز یکی دیگر از دلخوری های بین همسران شمرده می شود. سپری کردن ساعات متمادی در هر لحظه از شبانه روز در فضای مجازی، باعث دور شدن از همسر و ایجاد کدورت می شود. استفاده از این ابزار را به زمان معین و مناسب محدود کنید و جایگزین آن اوقات بیشتری را به همراه همسرتان در بیرون از فضای خانه سپری کنید. نقش عاطفه، مهر و محبت را در زندگی تان پر رنگ کنید تا همسرتان جهت جبران این کمبود به فضای مجازی پناه نبرد. بعضی چنین می پندارند که ارسال پیام، جمله، لطیفه و ... فقط مخصوص دوستان است. در طول روز نیز در تمام گروههایی که عضو هستند و یا برای دوستان نزدیکشان پیغام های عمومی و خصوصی قرار می دهند. ولی هیچ گاه به این فکر نمی افتند که برای شریک زندگی شان، پیغامی غیر از لیست خرید و یادآوری کارهای روزانه ارسال کنند. در راستای استحکام بخشیدن رابطه عاطفی میان همسران، می توان از پیغام های عاشقانه و ابراز احساسات های عاطفی در فضای مجازی استفاده کرد. همه اعضای خانواده مخصوصا همسران باید بیاموزند که چگونه می توان از پیشرفت های بشری در راستای استحکام خانواده، این نهاد مقدس استفاده کرد؟

more_vert کتاب بازاریابی انفجاری در اینستاگرام

ادامه مطلب

closeکتاب بازاریابی انفجاری در اینستاگرام

کتاب بازاریابی انفجاری در اینستاگرام نوشته‌ی حمید جعفری، ضمن پرداختن به امکانات و فضای کار در اینستاگرام، روش‌های مختلف و نوین بازاریابی در این شبکه‌ی اجتماعی قدرتمند را ارائه و در هر قسمت ایده‌های متعددی پیشنهاد می‌کند. بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی مخصوصاً در اینستاگرام یکی از موضوعات داغ در کشورهای مختلف است. اینستاگرام به سرعت در حال پیشرفت می‌باشد و این طور که از امکانات جدید آن مشخص است؛ فعالیت‌های تجاری جزیی از سیاست‌ها و اهداف مالکان آن به شمار می‌رود. اکنون گوی و میدان در اینستاگرام مهیا است و هر کسب و کاری که در این عرصه وارد نشود از میدان به در خواهد شد. امروزه اگر کسی از اهمیت علم بازاریابی و قدرت اینترنت و شبکه‌های مجازی در کسب و کار خبر ندارد؛ مطمئنا فردی بی‌سواد است. کسب و کارهایی که همچنان به روش‌های سنتی تکیه کرده‌اند و از معجزه‌ی فضای مجازی غافلند، بدون شک محکوم به شکست هستند. کتاب بازاریابی انفجاری در اینستاگرام (Explosive Marketing On Instagram)، حاصل تجربه و تحقیق نویسنده در باب برندسازی، بازاریابی و فروش قدرتمند در شبکه‌ی اجتماعی محبوب اینستاگرام است. اکنون که اینستاگرام در حال تبدیل شدن به بزرگترین شبکه‌ی اجتماعی در سراسر جهان است؛ توجه به آن شرط تعقل و دورنگری می‌باشد. مطالعه‌ی دقیق این اثر و بهره‌گیری از تک تک نکات آن، علاوه بر گسترش کسب و کارتان، موجبات کارآفرینی در کشور را نیز فراهم می‌آورد. دنیای مجازی، واقعیتی انکارناپذیر است که با سرعتی سرسام آور به سوی رشد و تکامل پیش می‌رود و ایمان نداشتن به آن، عقوبت دردناکی جز عقب ماندگی در بر ندارد. تا چند سال پیش چه کسی فکر می‌کرد اینترنت و شبکه‌های اجتماعی تا این اندازه در زندگی مردم تأثیرگذار و حتی حیاتی باشد؟ و امروز چه کسی می‌داند که تا چند سال آینده اوضاع به چه صورتی خواهد شد؟ شبکه‌های اجتماعی، مانند هر ابداع و اختراع دیگری برای پاسخ به نیازهای بشر به وجود آمده‌اند. در چند دهه‌ی گذشته و با بیشتر شدن مشغله‌های روزمره، نیاز به ارتباط بین افراد جامعه بیش از پیش احساس شد. نیاز دیگر، امکان بیشتر دیده شدن افراد و به اشتراک گذاشتن نظرها، فکرها، اخبار و حتی لحظه‌ لحظه زندگی افراد با همدیگر است. بر اساس این نیازها شبکه‌های اجتماعی مختلفی شکل گرفت که هر یک مزایا و معایب خاص خود را داشت. یاهو مسنجر، ارکات، فیس‌بوک، لینکدین، گوگل‌پلاس، فیس‌نما، توییتر، یوتیوب، آپارات، وایبر، واتس‌آپ، تانگو، تلگرام و در آخر اینستاگرام از جمله معروف‌ترین شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌هایی بودند که برخی آمدند و رفتند و برخی همچنان در میدان رقابت باقی مانده‌اند و به فعالیت خود ادامه می‌دهند. در بخشی از کتاب بازاریابی انفجاری در اینستاگرام می‌خوانیم: هشتگ یکی از بهترین امکانات اینستاگرام است که در انتشار پست‌های خود مخصوصاً پست‌های تجاری حتما باید از آن استفاده کنیم. هشتگ اولین بار توسط توییتر استفاده شد و بعد به شبکه‌های اجتماعی دیگر مثل اینستاگرام، فیس‌بوک، گوگل پلاس و ... وارد شد. در ابتدا فهمیدیم که ایده اصلی اینستاگرام انتشار و اشتراک‌گذاری عکس‌ و ویدئو است. وقتی در اینستاگرام یک عکس یا ویدئو منتشر می‌کنیم؛ اینستاگرام از محتوا یا موضوع آن باخبر نمی‌شود و عکس یا ویدئوی ما در جستجوی دیگران نشان داده نمی‌شود. اهمیت هشتگ همین‌جا مشخص می‌شود. وقتی یک عکس یا ویدئو منتشر می‌کنیم بهتر است برای آن یک زیرنویس اضافه کنیم و درباره آن توضیح دهیم. قدم بعدی این است که در توضیحات آن، کلمات کلیدی مربوط به موضوع آن را مشخص کنیم. با این کار موضوع یا موضوعات پست خود را به اینستاگرام معرفی می‌کنیم و هر کسی با جستجوی این موضوعات به راحتی پست ما را پیدا می‌کند. برای نوشتن هشتگ باید ابتدا علامت # را تایپ کنیم و سپس کلمه یا عبارت کلیدی مرتبط با موضوع پست مورد نظر را بنویسیم. اگر هشتگی که ایجاد می‌کنیم شامل چند کلمه به هم پیوسته یا یک عبارت باشد؛ باید کلمات را با آندرلاین یا زیرخط (_) از هم جدا کنیم. بعد از ساخت یک هشتگ، کلمه یا عبارت مورد نظر به رنگ آبی درمی‌آید و اینستاگرام موضوع پست ما را می‌فهمد. با لمس یک هشتگ می‌توانیم تمام پست‌هایی را که از آن هشتگ استفاده کرده‌اند مشاهده کنیم. همچنین اینستاگرام هشتگ‌های مرتبط را نیز به ما معرفی می‌کند. طبق آمار اینستاگرام، با استفاده از هشتگ، حداقل 12 درصد پست ما بیشتر دیده می‌شود. برای استفاده از هشتگ باید به این نکته نیز توجه کنیم که برای دیده شدن پست ما، لازم است حساب کاربری ما عمومی باشد وگرنه، فقط فالوئرهای ما می‌توانند پست‌های ما را ببینند. فهرست مطالب مقدمهمقدمه ناشرفصل اول: اینستاگرام چیست؟شبکه‌های افسانه‌ایراه حلی برای تنبل‌ها!از کجا شروع شد؟اژدها وارد می‌شود!جایی برای پیرمردها نیستفصل دوم: شروع کار با اینستاگرامبه سادگی آب خوردنیک پروفایل ایده‌آلاول ایمنی، بعد کار!بلاک کردنگزارش دادنپیدا کردن دوستاندعوت از دوستانمعرفی دوستان به همدیگرفعالیت دوستان خود را ببینیممصرف کمتر حجم اینترنتانتشار اولین پستمخاطب قرار دادنویرایش پست‌های منتشر شدهاستفاده از هشتگنمایش عکس‌ها با کیفیت بهترپیام خصوصیانتشار یک داستان روزانهپخش زندهاعلاناتتنظیم اعلاناتتنظیم اعلانات خارجیجستجوپاک کردن تاریخچه جستجوخارج شدن از حساب کاربری خودغیرفعال کردن حساب کاربریحذف حساب کاربریمحدودیت‌های اینستاگراماصطلاحات رایجفصل سوم: ابزارهای اینستاگرامیابزارهای جستجوی عکسابزارهای ویرایش عکسابزارهای تغییر اندازه عکسابزارهای تولید عکس‌نوشتهابزارهای چینش عکسابزارهای ساخت لوگوابزارهای تولید و ویرایش ویدئوابزارهای دانلود عکس از اینستاگرامابزارهای مدیریت پست‌هاابزارهای تحلیل پروفایلنسخه‌های غیر رسمیاستفاده از امکانات اپلیکیشن اینستاگرام در کامپیوترفصل چهارم: ساختن یک حساب کاربری تجاریابزاری برای حرفه‌ای هاچگونه یک حساب کاربری تجاری بسازیمامکانات حساب کاربری تجاریفصل پنجم: استراتژی‌های بازاریابی در اینستاگرامساخت یک حساب کاربری تجارییک دو راهی مهمانتخاب یک نام کاربری حرفه ایطراحی یک عکس پروفایل فوق العادهتوضیحات پروفایلایده‌های مختلف برای تولید پستطراحی عکس هاعکس نوشتهسوار بر موج هشتگ هابازی سازیپیشنهاد فوق العادهبرندسازیخوش آمدگوییپشتیبانی از محصولاتنظرسنجیبازاریابی انتظاریافتن شریک انتفاعیبازاریابی محبوبیتبازاریابی انگیزشیتبلیغات بیرونیکمی فعال تر!برخورد مناسب با مخاطباناهرم آمارفوت و فن‌های پست گذارییک پروفایل چشم نوازبازی در زمین دیگران!حرف آخر