جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله علمی و پژوهشی هویت سازمانی و عوامل درونی و بیرونی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی هویت سازمانی و عوامل درونی و بیرونی

مقاله علمی و پژوهشی" هویت سازمانی و عوامل درونی و بیرونی " مقاله ای است که در18 صفحه و با 18 عنوان فهرست در مجلات معتبر علمی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به هویت سازمانی ،عوامل درونی، عوامل بیرونی، هویت اجتماعی، هویت شرکتی ، شکل دهی هویت و سازمان دولتی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی هویت بخشی سازمانی و رضایت شغلی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی هویت بخشی سازمانی و رضایت شغلی

مقاله علمی و پژوهشی" هویت بخشی سازمانی و رضایت شغلی " مقاله ای است که در22 صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به هویت بخشی سازمانی، ترک شغل ، رفتار شهروندی و رضایت شغلی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی جامعه پذیری و هویت سازمانی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی جامعه پذیری و هویت سازمانی

در این مقاله علمی و پژوهشی که در 20 صفحه و با 41 عنوان فهرست منبع ارائه شده است اشتیاق شغلی، جامعه پذیری ،هویت سازمانی و سرمایه اجتماعی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و در زمینه یافته های پژوهشی بحث و بررسی شده و نتایج آماری ارائه گردیده است دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد از نتایج این پژوهش و تحقیق علمی می توانند در رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد به عنوان یکی از منابع استفاده نمایند.

more_vert هویت و هویت یابی در نوجوانان

ادامه مطلب

closeهویت و هویت یابی در نوجوانان

وظیفه اصلی نوجوانی هویت یابی است. انحراف در هویت یابی هویت یابی زودرس: زودتر از موعد مناسب، تصور فرد از خود ثبت می شود: به تایید دیگران اهمیت می دهند. عزت نفس منوط به تایید دیگران است. به مراجع قدرت اهمیت زیادی می دهند .

more_vert مقاله علمی و پژوهشی مصرف رسانه و هویت ملی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی مصرف رسانه و هویت ملی

مقاله علمی و پژوهشی" مصرف رسانه و هویت ملی " مقاله ای است در 16 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مصرف رسانه و هویت ملی ، هویت دینی ، هویت اجتماعی ، هویت فرهنگی ماهواره ، اینترنت و رسانه های اجتماعی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی اینترنت و هویت اجتماعی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی اینترنت و هویت اجتماعی

مقاله علمی و پژوهشی" اینترنت و هویت اجتماعی " مقاله ای است در 34 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مطالعات جامعه شناختی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات اینترنت و هویت اجتماعی ، هویت ملی ، فضای مجازی ، هویت قومی ، هویت جهانی ، نظریه گیدنز ، نظریه تامپسون ، نظریه تاملینسون و دانشجویان مطرح شده است.  محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی هویت آنلاین و اینستاگرام

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی هویت آنلاین و اینستاگرام

مقاله علمی و پژوهشی" هویت آنلاین و اینستاگرام " مقاله ای است در 20 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به هویت آنلاین و اینستاگرام ، اپلیکیشن ، جوانان ، هویت آفلاین ، تحلیل گافمن ، نظریه هویت گیدنز، نام کاربری و پروفایل کاربران اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله تحلیل همبستگی بین هویت سازمانی و سبک رهبری امنیت‌مدار با عملکرد شغلی کارکنان

ادامه مطلب

closeمقاله تحلیل همبستگی بین هویت سازمانی و سبک رهبری امنیت‌مدار با عملکرد شغلی کارکنان

مقاله علمی و پژوهشی " تحلیل همبستگی بین هویت سازمانی و سبک رهبری امنیت‌مدار با عملکرد شغلی کارکنان" مقاله ای است در 26 صفحه و با 44 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث هویت سازمانی؛ سبک رهبری امنیت‌مدار؛ عملکرد شغلی پرداخته شده است چکیده مقاله پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطۀ بین هویت سازمانی و سبک رهبری امنیت‌مدار با عملکرد شغلی کارکنان دانشگاه بوعلی سینا انجام شده است. روش پژوهش توصیفی- پیمایشی است. جامعۀ آماری را کلیه کارکنانی تشکیل دادندکه با استفاده از روش نمونه­گیری تصادفی تعداد260 نفر انتخاب شدند. برای گردآوری داده­های موردنیاز از پرسشنامه استفاده شد. برای تجزیه‌وتحلیل یافته­های پژوهش از روش­های آمار توصیفی و استنباطی در حد آزمون کالموگروف- اسمیرونوف، آزمون T تک‌متغیره، ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه استفاده شد. یافته­ها نشان داد که بین هویت سازمانی و سبک رهبری امنیت‌مدار با عملکرد شغلی کارکنان دانشگاه بوعلی سینا رابطه مثبت و معنی‌دار وجود دارد. از میان ابعاد هویت سازمانی، مؤلفه دانش راهبردی بیشترین تأثیر را در پیش­بینی عملکرد شغلی داشته و از بین ابعاد سبک رهبری امنیت‌مدار، مؤلفه‌های مقبولیت و استفاده از انگیزه ذاتی به‌ترتیب بیشترین تأثیر را در پیش­بینی عملکرد شغلی کارکنان دانشگاه بوعلی سینا همدان دارند. عنوان مقاله [English] An Analysis of Correlation between Organizational Identity and Security-Oriented Leadership Style, and Employees’ Job Performance چکیده [English] This study is intended to investigate the relationship between organizational identity and security-oriented leadership style with employees’ job performance in Boo-Ali Sina University. This is a descriptive-survey research. Research population includes all the employees from whom 260 ones are selected through random sampling method. Questionnaires were employed to collect data. Different descriptive and inferential statistical methods, including Kolmogorov-Smirnov test, Univariate T test, Pierson Correlation, and multivariate regression analysis were employed to analyze the data. The results indicated that there is a significantly positive relationship between organizational identity and security-oriented leadership style, and job performance of the employees of Boo-Ali Sina University. The component of strategic knowledge from organizational identity turned out to be more effective on predictability of job performance. The components of acceptability and inner motivation from security-oriented leadership style were the most effective factors in the prediction of job performance of the employees of Boo-Ali Sina University of Hamedan.  کلیدواژه‌ها [English] Organizational identity, Security-Oriented Leadership Style, Job performance دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله علمی و پژوهشی ابعاد عدالت در جو سازمانی و وفاداری سازمانی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی ابعاد عدالت در جو سازمانی و وفاداری سازمانی

مقاله علمی و پژوهشی" ابعاد عدالت در جو سازمانی و وفاداری سازمانی " مقاله ای است که در24 صفحه در مجلات معتبر علمی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به ابعاد عدالت ، جو سازمانی ، عدالت سازمانی و وفاداری سازمانی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی جو سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی جو سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی

مقاله علمی و پژوهشی" جو سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی " مقاله ای است در 24 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به جو سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی ، سازمان رسانه ای ، خبرگزاری جمهوری اسلامی ، وجدان کاری ، تعریف جو سازمانی ، ویژگی جو سازمانی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی سلامت سازمانی و کارآفرینی سازمانی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی سلامت سازمانی و کارآفرینی سازمانی

مقاله علمی و پژوهشی" سلامت سازمانی و کارآفرینی سازمانی " مقاله ای است که در20 صفحه در مجلات معتبر علمی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به سلامت سازمانی و کارآفرینی سازمانی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی فضای مجازی و هویت مدرن

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی فضای مجازی و هویت مدرن

مقاله علمی و پژوهشی" فضای مجازی و هویت مدرن " مقاله ای است در 22 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به فضای مجازی و هویت مدرن ، هویت شخصی ، بازاندیشی ، اعتماد ، پیشامدرن ، پست مدرن ، نظریه ساخت یابی ، نظریه کنش متقابل ، نظریه نمایش ، نظریه های خوشبینانه و نظریه های بدبینانه اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب تاثیر فرهنگ سازمانی بر تعالی سازمان

ادامه مطلب

closeکتاب تاثیر فرهنگ سازمانی بر تعالی سازمان

کتاب تاثیر فرهنگ سازمانی بر تعالی سازمان، تالیف احسان پوری، ضمن معرفی فرهنگ سازمانی و عوامل موثر در آن به نقش فرهنگ سازمانی در تعالی سازمانی و افزایش بهره‌وری و بهبود عملکرد کارکنان در سازمان می‌پردازد. مفهوم فرهنگ سازمانی به عنوان عامل موثر در بهره‌وری و عملکرد سازمان در نظر گرفته شده است و چنانچه فرهنگ مناسب کاری به خوبی بین مدیران و کارکنان گسترش یابد به تحکیم تعهد سازمانی، ارتقاء اخلاقیات، عملکرد و بهره‌وری بالاتر منجر می‌شود. در کتاب تاثیر فرهنگ سازمانی بر تعالی سازمان می‌خوانیم که فرهنگ سازمانی، یکی از جدیدترین واژه‌های ادبیات مدیریت است که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه اندیشمندان و صاحب نظران مدیریت قرار گرفته است. اوچی پیترز و واترمن در پر فروش‌ترین کتاب‌هایشان بر اهمیت فرهنگ سازمان به عنوان شرط موفقیت سازمان‌ها تأکید کرده‌اند. پژوهشگران در زمینه فرهنگ سازمانی معتقد هستند که نسبت فرهنگ به سازمان مانند نسبت شخصیت است به فرد و اعتقاد دارند که برای ایجاد بالندگی در افراد جامعه باید در زمینه شخصیتی آن‌ها کاوش صورت گیرد. بر این اساس برای ایجاد بالندگی سازمانی که منجر به بالندگی جامعه می‌گردد باید در فرهنگ سازمان تحقیق شود. فهرست مطالب فصل اول: کلیات و تعاریففصل دوم: مدیریت منابع انسانیفصل سوم: نقش فرهنگ در سازمانفصل چهارم: فرهنگ سازمانی و بهبود عملکرد کارکنانفصل پنجم: هوش فرهنگی در سازمانیفصل ششم: فرهنگ کارآفرینی در سازمانفصل هفتم: فرهنگ یادگیری سازمانی و رضایت شغلیفصل هشتم: فرهنگ سازمانی و سوء رفتار سازمانیفصل نهم: نقش رهبری در فرهنگ سازمانیفصل دهم: مدیریت چالش‌ها در فرهنگ و رفتار سازمانیفصل یازدهم: کنترل رفتارهای کاری انحرافی در سازمانفصل دوازدهم: فرهنگ سازمانی و رضایت شغلی

more_vert مقاله علمی و پژوهشی نشانه شناسی عناصر بازنمایی هویت آنلاین

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی نشانه شناسی عناصر بازنمایی هویت آنلاین

مقاله علمی و پژوهشی" نشانه شناسی عناصر بازنمایی هویت آنلاین " مقاله ای است در 24 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به نشانه شناسی عناصر بازنمایی هویت آنلاین ، کاربران ایرانی ، برندسازی ، اینستاگرام ، رسانه های اجتماعی ، برندینگ شخصی ، نظریه نشانه شناسی ، نظریه هویت و نظریه تمایز اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی همترازی عناصر سازمانی و عملکرد سازمانی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی همترازی عناصر سازمانی و عملکرد سازمانی

مقاله علمی و پژوهشی" همترازی عناصر سازمانی و عملکرد سازمانی " مقاله ای است که در 16  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به همترازی عناصر سازمانی، همترازی ، نقاط مرجع استراتژیک، عناصر کلیدی سازمان و عملکرد سازمانی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی فرهنگ یادگیری سازمانی و تعهد سازمانی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی فرهنگ یادگیری سازمانی و تعهد سازمانی

مقاله علمی و پژوهشی" فرهنگ یادگیری سازمانی و تعهد سازمانی " مقاله ای است که در 19 صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به فرهنگ یادگیری سازمانی، تبادل رهبر-عضو و تعهد سازمانی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله واکاوی و تبیین پیامدهای شغلی و سازمانی بازاریابی داخلی

ادامه مطلب

closeمقاله واکاوی و تبیین پیامدهای شغلی و سازمانی بازاریابی داخلی

مقاله علمی و پژوهشی " واکاوی و تبیین پیامدهای شغلی و سازمانی بازاریابی داخلی" مقاله ای است در 24 صفحه و با 43 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث بازاریابی داخلی؛ پیوند با شغل؛ تعهد سازمانی؛ حمایت سازمانی ادراک شده؛ عجین شدن با شغل پرداخته شده است چکیده مقاله هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر بازاریابی داخلی بر پیامدهای شغلی (رضایت شغلی، عجین‌شدن با شغل و پیوند با شغل) و پیامدهای سازمانی (تعهد سازمانی، هویت سازمانی و حمایت سازمانی ادراک‌شده) در دفاتر و شعب بیمه پاسارگاد در استان تهران بوده است. در این پژوهش پیمایشی، جامعه هدف، شامل تمامی کارکنان دفاتر و شعب بیمه پاسارگاد در استان تهران و روش نمونه‌گیری، خوشه‌ای دومرحله‌ای بوده است. حجم نمونه براساس فرمول کوکران، 385 نفر ، ابزار جمع‌آوری اطلاعات، پرسشنامه و روش تحلیل داده‌ها مدل‌سازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم‌افزار SmartPLS2.0.M3 بوده است. مطابق نتایج پژوهش، بازاریابی داخلی بر رضایت شغلی، عجین‌شدن با شغل و پیوند با شغل تأثیر معنی‌داری داشته است. همچنین اثر معنی‌دار بازاریابی داخلی بر تعهد سازمانی، هویت سازمانی و حمایت سازمانی ادراک‌شده نیز تأیید شد. این پژوهش مدلی جامع از تأثیر بازاریابی داخلی بر پیامدهای شغلی و پیامدهای سازمانی را در بافت فرهنگی-اجتماعی ایران و در بخش خصوصی مورد تحلیل و بررسی قرار داده است. عنوان مقاله [English] An Analysis and Explanation of Occupational and Organizational Consequences of Internal Marketing چکیده [English] Abstract This research is aimed at investigating the impact of local marketing on occupational consequences (job satisfaction, occupational involvement and job engagement), and organizational consequences (organizational commitment, organizational identity and perceived organizational support) in Pasargad Insurance Company in Tehran. In this survey research, the target population includes all employees of Pasargad Insurance Branches in Tehran. The sample is selected through a two-step cluster sampling method. Samples size, decided based on Cochran formula, includes 385 people, and data was collected by questionnaire. Data analysis method was performed by structural equation modeling using SmartPLS2.0.M3 software. The results indicated that there is a significant relation between local marketing and job satisfaction, occupational involvement and job engagement. Trivial impact of local marketing on organizational commitment, organizational identity and perceived organizational support was confirmed. This study has studied a comprehensive model of the impact of local marketing on job and organizational consequences in Iran’s socio-cultural context and non-governmental sector. کلیدواژه‌ها [English] internal marketing, job engagement, organizational commitment, perceived organizational support, job involvement دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert کتاب تاثیر فرهنگ سازمانی بر تعالی سازمان

ادامه مطلب

closeکتاب تاثیر فرهنگ سازمانی بر تعالی سازمان

کتاب تاثیر فرهنگ سازمانی بر تعالی سازمان، تالیف احسان پوری، ضمن معرفی فرهنگ سازمانی و عوامل موثر در آن به نقش فرهنگ سازمانی در تعالی سازمانی و افزایش بهره‌وری و بهبود عملکرد کارکنان در سازمان می‌پردازد. مفهوم فرهنگ سازمانی به عنوان عامل موثر در بهره‌وری و عملکرد سازمان در نظر گرفته شده است و چنانچه فرهنگ مناسب کاری به خوبی بین مدیران و کارکنان گسترش یابد به تحکیم تعهد سازمانی، ارتقاء اخلاقیات، عملکرد و بهره‌وری بالاتر منجر می‌شود. در کتاب تاثیر فرهنگ سازمانی بر تعالی سازمان می‌خوانیم که فرهنگ سازمانی، یکی از جدیدترین واژه‌های ادبیات مدیریت است که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه اندیشمندان و صاحب نظران مدیریت قرار گرفته است. اوچی پیترز و واترمن در پر فروش‌ترین کتاب‌هایشان بر اهمیت فرهنگ سازمان به عنوان شرط موفقیت سازمان‌ها تأکید کرده‌اند. پژوهشگران در زمینه فرهنگ سازمانی معتقد هستند که نسبت فرهنگ به سازمان مانند نسبت شخصیت است به فرد و اعتقاد دارند که برای ایجاد بالندگی در افراد جامعه باید در زمینه شخصیتی آن‌ها کاوش صورت گیرد. بر این اساس برای ایجاد بالندگی سازمانی که منجر به بالندگی جامعه می‌گردد باید در فرهنگ سازمان تحقیق شود. فهرست مطالبفصل اول: کلیات و تعاریففصل دوم: مدیریت منابع انسانیفصل سوم: نقش فرهنگ در سازمانفصل چهارم: فرهنگ سازمانی و بهبود عملکرد کارکنانفصل پنجم: هوش فرهنگی در سازمانیفصل ششم: فرهنگ کارآفرینی در سازمانفصل هفتم: فرهنگ یادگیری سازمانی و رضایت شغلیفصل هشتم: فرهنگ سازمانی و سوء رفتار سازمانیفصل نهم: نقش رهبری در فرهنگ سازمانیفصل دهم: مدیریت چالش‌ها در فرهنگ و رفتار سازمانیفصل یازدهم: کنترل رفتارهای کاری انحرافی در سازمانفصل دوازدهم: فرهنگ سازمانی و رضایت شغلی

more_vert کتاب الگو های سازمانی

ادامه مطلب

closeکتاب الگو های سازمانی

الگوهای سازمانی و استعاره ها، ادراکات ما را شکل میدهند که به‌نوبه خود اعمال ما را هدایت می کند. همان‌طور که سرعت تغییر بیشتر می‌شود، الگوهای گوناگون جدید نیز افزایش می یابد. با این‌حال، برخی معتقدند نهادهای اجتماعی ما که دارای الگوهای قدیمی سازمان هستند به شیوه‌ای بنیادی رو به زوال هستند. در آغاز هزاره جدید، خطرها به شکلی فزاینده زیاد است. الگوهای سازمانی طراحی شده‌اند تا تفکر درباره ساختار و طرح آنچه از آن به عنوان «سازمان‌ها» نام می‌بریم برانگیزد. ما با یک برداشت کلی خیلی کوتاه از برخی تعاریف مرتبط با عقاید سنتی درباره الگوهای سازمانی و ساختارها آغاز می‌کنیم. سپس نگاهی گذرا به تکامل تاریخی الگوهای سازمانی خواهیم داشت پس از آن پیامدهای بازرگانی الکترونیک، جهانی شدن و جدیدترین افکار و تمرین برای الگوسازی مطرح خواهد شد. سپس در مورد سه داستان موفقیت بحث می‌شود و یک واژه‌نامه و لینک‌های منابع مرتبط در وب خواهد آمد. در پایان با هشدارهایی برای آنها که می‌خواهند به شکلی ناگهانی الگوهای تجاری خود را تغییر دهند و دستورالعمل‌هایی برای موثر کارکردن با الگوهای سازمانی در قرن بیست و یکم، نتیجه‌گیری خواهیم کرد. هر بخش می‌تواند جداگانه باشد. می‌توان بخش‌ها را به‌طور نامرتب و اتفاقی براساس علایق و نیازهایتان مطالعه کنید. این یک الگوی کتابی انعطاف‌پذیر است. فهرست مطالب فصل اول: مقدمه‏ ای بر الگوهای سازمانیفصل دوم: تعریف الگوهای سازمانیفصل سوم: تحول الگوهای سازمانیفصل چهارم: جنبه الکترونیک الگوهای سازمانیفصل پنجم: بعد جهانی الگوهای سازمانیفصل ششم: آخرین دستاوردهای الگوهای سازمانیفصل هفتم: داستان‏های موفقیت‏ آمیز الگوی سازمانیفصل هشتم: مفاهیم و متفکران کلیدی در الگوهای سازمانیفصل نهم: منابعی برای الگوهای سازمانیفصل دهم: 10 گام به سمت الگوهای سازمانی کارآمدسوال‏ هایی که معمولا پرسیده می‏شود

more_vert مقاله هویت بشری نبی در اندیشه متکلمان امامیه

ادامه مطلب

closeمقاله هویت بشری نبی در اندیشه متکلمان امامیه

مقاله علمی و پژوهشی " هویت بشری نبی در اندیشه متکلمان امامیه" مقاله ای است در 18 صفحه و با 57 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اندیشه نوین دینی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  نبی، هویت بشری، امکان وحی، عصمت، اختیار، اسوه بودن پیامبران پرداخته شده است چکیده مقاله پس از اصل توحید، «نبوت» جایگاه ویژه و نقش تعیین‌کننده‌ای در نظام فکری و اندیشه‌ دینی دارد. متکلمان مسلمان در مقام تبیین مفهوم نبی، به مؤلفه‌هایی چون هویت بشری، هویت واسطه‌ای و هویت اِخباری نبی اشاره کرده‌اند. متکلمان امامیه، بیش از متکلمان معتزلی و اشعری، به تعریف نبی اهتمام داشته‌اند و ازاین‌رو این مؤلفه‌ها در آثار کلامی امامیه با صراحت بیشتری واکاوی شده است. در این میان، تصریح متکلمان مسلمان در تبیین هویت نبی، به «بشر بودن» او، بیان‌کننده اهمیت این بُعد از حقیقت نبوت است. سر توجه ایشان به این هویت بشری، ازآن‌رو است که بشر بودن پیامبران، با بسیاری از مسائل کلامی در حوزه «نبی» و «نبوت»، ملازم و مرتبط است؛ از جمله: «امکان وحی الهی به پیامبران»، «برتری پیامبران بر فرشتگان»، «امکان عصمت پیامبران»، «رویکرد اختیارگرایانه در عصمت پیامبران» و «اسوه و الگو بودن پیامبران». دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .