جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله علمی و پژوهشی سرمایه اجتماعی و هوش عاطفی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی سرمایه اجتماعی و هوش عاطفی

در این مقاله علمی و پژوهشی که در 23 صفحه و با 32 فهرست منبع ارائه شده است تشکل مردم نهاد ، سرمایه اجتماعی،مفاهیم هوش عاطفی ، اهمیت هوش عاطفی،الگوهای هوش عاطفی،مفاهیم سرمایه اجتماعی،نقش سازمان مردم نهاد و هوش عاطفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و در زمینه یافته های پژوهشی بحث و بررسی شده و نتایج آماری ارائه گردیده است دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد از نتایج این پژوهش و تحقیق علمی می توانند در رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد به عنوان یکی از منابع استفاده نمایند.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی هوش عاطفی ، رفتار مدنی و تعهد سازمانی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی هوش عاطفی ، رفتار مدنی و تعهد سازمانی

مقاله علمی و پژوهشی" هوش عاطفی ، رفتار مدنی و تعهد سازمانی " مقاله ای است که در 25  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به هوش عاطفی ، رفتار مدنی، رفتار شهروندی سازمانی و تعهد سازمانی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی منابع قدرت مدیران، تعهد عاطفی کارکنان و کارآفرینی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی منابع قدرت مدیران، تعهد عاطفی کارکنان و کارآفرینی

مقاله علمی و پژوهشی" منابع قدرت مدیران، تعهد عاطفی کارکنان و کارآفرینی " مقاله ای است که در 25  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به منابع قدرت مدیران، تعهد عاطفی کارکنان، قدرت مدیران و کارآفرینی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert چطور با شکست عاطفی مدارا کنیم؟

ادامه مطلب

closeچطور با شکست عاطفی مدارا کنیم؟

چطور با شکست عاطفی مدارا کنیم؟مهم‌ترین مسئله برای مقابله با از دست دادن عملکرد عادی روزمره است. امیراصلانی اظهار کرد: شاید عمومی‌ترین واکنشی که به عنوان یک راه حل به ذهن کسی که درگیر اتمام رابطه عاطفی است می‌رسد، این است که با یک شخص دیگر رابطه عاطفی برقرار کند. چنین فردی می‌خواهد به خودش ثابت کند که مشکلی نداشته است و به راحتی می‌تواند با یک نفر دیگر به نتیجه برسد، اما این تصور کاملا غلط است؛ در واقع تا زمانی که خاطره فرد قبلی در ذهن‌مان پررنگ است، نمی‌توان به راحتی وارد حریم شخص دیگری شد و این اقدام عجولانه می‌تواند به افسردگی‌های بلندمدت منتج شود. این روان‌شناس ادامه داد: پناه بردن به مواد وابستگی‌آور مانند سیگار برای فراموش کردن رنج‌های عاطفی بسیار اشتباه است؛ چراکه نه تنها درد را تسکین نمی‌دهد، بلکه به مرور فرد را دچار خمودگی عاطفی کرده و خروج از این شرایط را بغرنج‌تر می‌کند؛ در واقع باید به شکست عاطفی به عنوان یک فرصت خودشناسی نگاه کنیم و یقین داشته باشیم که افراد زیادی بعد از تمام شدن یک رابطه عاطفی، انسان مثبت‌تری شده‌اند. وی افزود: می‌توانیم از زاویه دید طرف مقابل هم به رابطه نگاه کنیم. نگاه کردن از زاویه دید کسی که با ما در رابطه عاطفی بوده و متقابلا چیزهایی از دست داده است، می‌تواند در این راه بسیار کمک‌کننده باشد. همچنین حتما باید با افراد قابل اعتماد صحبت کنیم؛ چراکه انسان بعد از تمام شدن رابطه عاطفی، از گیر کردن کلمه و بغض توی گلو احساس خفگی می‌کند ولی مراجعه به مشاور و روانشناس می‌تواند در روند بهبودی بسیار موثر باشد. امیراصلانی تصریح کرد: تا زمانی که بهبودی کامل نیافته‌ایم باید برای مدتی هم که شده از گوش دادن به موسیقی‌های غمگین، شنیدن اشعار عاشقانه، خواندن داستان شکست‌خوردگان عاشق دست برداریم؛ چراکه با نمک پاشیدن به زخم خود، مدام خودمان را ضعیف‌تر می کنیم و قدرت بلند شدن دوباره را به تعویق می‌اندازیم. این روان‌شناس تاکید کرد: باید این مساله را درک کنیم که هیچ‌چیزی به صورت اتفاقی در زندگی انسان روی نمی‌دهد و همه چیز نظمی الهی دارد. همه افکار، همه لحظات، هر عملی که انجام می‌گیرد، هر رابطه و هر پیشامدی که در زندگی اتفاق می‌افتد، به خاطر این است که فرد را به سمت مرحله بعدی یادگیری و رشد فردی راهنمایی و هدایت کند. منبع: سلامت نیوز

more_vert مقاله علمی و پژوهشی مدیریت سرمایه انسانی ، اجتماعی و عاطفی در موفقیت شغلی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی مدیریت سرمایه انسانی ، اجتماعی و عاطفی در موفقیت شغلی

مقاله علمی و پژوهشی" مدیریت سرمایه انسانی ، اجتماعی و عاطفی در موفقیت شغلی " مقاله ای است در 16  صفحه و 44 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مدیریت سرمایه انسانی ، اجتماعی و عاطفی در موفقیت شغلی و مدل معادلات ساختاری اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert تاثیر بغل کردن در آرامش کودکان!

ادامه مطلب

closeتاثیر بغل کردن در آرامش کودکان!

دکتر مهدی بیاتی درباره رفع نیازهای عاطفی کودکان و واژه‌ «بغلی کردن» آن‌ها گفت: عمدتا عوام و کسانی که دانش لازم در ارتباط با مسائل کودکان را ندارند و نیاز کودک به بغل کردن را درک نمی‌کنند مدعی می‌شوند اگر مادر زمان زیادی در طول روز کودک خود را در آغوش بگیرد وی در اصطلاح «بغلی» می‌شود. واژه بغلی شدن غلط است و هیچ پایه علمی ندارد. بیاتی همچنین اظهار کرد: تمامی روان‌شناسان معتقدند «بغل کردن» و در آغوش گرفتن کودکان به خصوص در گروه سنی صفر تا دو سال از مهم‌ترین نیازهای عاطفی آنهاست. کودکان نیازهای عاطفی خود را با گریه کردن و رفتارهایی از این قبیل به والدین خود نشان می‌دهند. این روان‌شناس ادامه داد: نقش مادر در شکل‌گیری اعتماد به‌نفس و عزت نفس کودک بسیار مهم‌تر از پدر است و یکی از مهم‌ترین راه‌های رفع نیاز عاطفی کودک در آغوش گرفتن و نوازش وی تا زمانی است که این نیاز در آن رفع شده و به آرامش برسد. بیاتی رفتار والدین با کودک را «حالی به ‌حالی» عنوان کرد، و در این باره نیز گفت: زمانی که والدین بخصوص مادر، متناسب با حال خود با کودک رفتار می‌کنند این برخورد «حالی به حالی» است زیرا زمانی که حال خودشان خوب باشد با کودک مهربان بوده و او را بغل کرده و نوازش می‌کنند اما زمانی که حال مناسب ندارند با کودک نیز رفتار مناسبی نخواهند داشت. لذا زمانی که والدین متناسب با حال خود به پردازش نیازهای عاطفی کودک می‌پردازند باعث بهم ریختگی حوزه روانی کودک و دوگانگی رفتاری وی می‌شوند. وی افزود: کودک در این شرایط نمی‌داند چه زمانی ممکن است از طرف مادر طرد شود و چه زمانی با استقبال عاطفی از طرف وی مواجه می‌شود به همین دلیل در آینده دچار استرس و اضطراب جدایی و مشکلات این‌چنینی می‌شود. در واقع عوام معتقدند که اگر مادر یا پدر زمان زیادی در روز کودک خود را درآغوش بگیرند او را در اصطلاح «بغلی» کرده‌اند و این موضوع باعث وابستگی‌های روحی وی در زندگی آینده و بزرگسالی ‌کودک می‌شود. این باور غلط است و در واقع عکس آن صادق است. باید سعی کنیم چنین باورهای غلطی را از اذهان مردم پاک کنیم زیرا اگر این نیاز در کودکی برطرف نشود باعث وابستگی‌های شدید عاطفی و روانی این فرد در بزرگسالی می‌شود. این روان‌شناس در ارتباط با شکل‌گیری اعتماد در کودکان گفت: صفر تا دو سالگی زمانی است که اعتماد درکودک پایه‌ریزی می‌شود و وی به خود، والدین ودنیای اطراف اعتماد می‌کند. اگر در این سن به نیازهای عاطفی کودک پاسخ داده نشود وی دچار بی‌اعتمادی شده و این عدم اعتماد در بزرگسالی موجب شک، کم‌رویی و خجالتی شدن فرد می‌شود. وظیفه والدین محبت کردن و آماده کردن کودک برای ورود به زندگی اجتماعی با روحیه‌ای مناسب و شخصیتی متعادل است و این امر تنها از طریق رفع نیاز عاطفی و روانی کودک میسر می‌شود. منبع: جام جم سرا

more_vert کتاب آشنایی با روند تکامل جنسی کودکان

ادامه مطلب

closeکتاب آشنایی با روند تکامل جنسی کودکان

معرفی مراحل تکامل جسمی و عاطفی جنسی در کودکان تا بزرگسالی(این کتاب به روز رسانی شده است.) آیا راهی برای پیشگیری از این رویدادهای اندوهناک یافت می‌شود؟ آیا ترس‌ها و دلهره‌هایی از این دست در آینده هم باید دختران و پدران و خواهران و مادران خانواده‌هایی از این دست را قربانی خود کند؟ بی گمان آشنایی با روند شکل گیری توانایی‌های عاطفی و جنسی کودکان برای جلوگیری از ناهنجاریی که بارها به توانایی وی در شکل گرفتن رابطه‌های پایدار خانوادگی با همسر و فرزندان در آینده آسیب می‌زنند بسیار ارزشمند است. مفهوم رابطه عاطفی جنسی غریزه‌ی جنسی آنچنان در چهارچوب شخصیت انسان تنیده شده است که بدون آن مفهوم روشنی ندارد. واژه‌ی ”عاطفی- جنسی“ نشان دهنده همین بستگی ناگسستنی این دو است. فرضیه‌های نخستین فروید در نسبت دادن تمام رفتارهای خوشایند به انگیزه‌های جنسی تصویر درهمی از سرچشمه‌های غریزه‌ی جنسی در ذهن پزشکان ایجاد کرده بود. برای نمونه میدانیم دهان گاهی برای خوردن و آشامیدن و گاهی نیز برای رفتارهای جنسی بکار می‌رود. هردو این رفتارها لذتبخش است و با بهره گیری از یک اندام انجام می‌شود، اما ماهیت این دو رفتار آنچنان که فروید می‌پنداشت یکی نیست. هر رفتار لذتبخشی به ناچار از غریزه‌ی جنسی فرد ریشه نگرفته است. از طرف دیگر مردم گاهی از رابطه‌ی جنسی بعنوان ابزاری برای رسیدن به هدف‌های غیرجنسی مانند نمایش برتری، وابستگی، توانایی و جایگاه فردی بهره گیری می‌کنند. گاهی نیز انگیزه‌های جنسی و غیرجنسی هر دو در آغاز یک رفتار جنسی کارسازند. احساسات جنسی هرچند انگیزه‌ی همه‌ی رفتارهای انسانی نیست، اما در یک رابطه‌ی جسمی ساده بین دو نفر هم خلاصه نمی‌شود. فهرست مطالبمفهوم رابطه عاطفی جنسی پایه های چهارگانه دریافت های عاطفی- جنسی هویت جسمی هویت جنسی گرایش جنسی رفتار جنسی روند تکامل جنسی در کودکان و نوجوانان کودکی: از تولد تا 7 سالگی شکل گیری اندام ها و کارکردهای جنسی (هویت جسمی) پیش از بدنیا آمدن کودکی تا نوجوانی واکنش ها و پیامدها شکل گیری نخستین الگوهای عاطفی کودکان با نزدیکان پیام ها و برداشت ها پیدایش درگیری های درونی بررسی چند موضوع ویژه همجنسگرایی: گرایش جنسی ناهمسو ناکارایی هویت جنسی خودتحریکی و خودارضایی کودک آزاری جنسی

more_vert مقاله بررسی ارتباط بین ابعاد کیفیت زندگی کاری کارکنان با درگیری عاطفی-‌ ذهنی

ادامه مطلب

closeمقاله بررسی ارتباط بین ابعاد کیفیت زندگی کاری کارکنان با درگیری عاطفی-‌ ذهنی

مقاله علمی و پژوهشی " بررسی ارتباط بین ابعاد کیفیت زندگی کاری کارکنان با درگیری عاطفی-‌ ذهنی" مقاله ای است در 21 صفحه و با 29 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث کیفیت زندگی کاری؛ درگیری عاطفی- ‌ذهنی؛ کار معنی‌دارپرداخته شده است چکیده مقاله درگیری عاطفی- ذهنی کارکنان، پدیده‌ای تعاملی است که به تلاش دوطرفه از جانب کارکنان و سازمان نیازمند است. وجود آن در کارکنان نیازمند این است که افراد با حضور فیزیکی، عاطفی و شناختی به ایفای نقش کاری خود بپردازند. این پژوهش به بررسی ارتباط بین ابعاد کیفیت زندگی کاری با درگیری عاطفی- ذهنی کارکنان می‌پردازد. جامعه‌ آماری این پژوهش را 214 نفر از کارکنان کارخانه کاشی نیلو اصفهان تشکیل می‌دهند. برای سنجش مؤلفه‌های مربوط به متغیر کیفیت زندگی کاری از پرسشنامه استاندارد والتون (1973) استفاده شده و پرسشنامه‌ درگیری عاطفی- ‌ذهنی مربوط به شرکت مشاوره‌ای تاورزپرین است. داده‌های جمع‌آوری‌شده به روش معادلات ساختاری با استفاده از نرم‌افزارهای spss21 و smart PLS 2.0 مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت. نتایج یافته‌ها نشان داد که کیفیت زندگی کاری بر درگیری عاطفی‌- ذهنی کارکنان اثر مثبت دارد و مقدار آن 0.683 برآورد شد. عنوان مقاله [English] A Study of the Relationship between Employees Quality of The of Work Life and Their Emotional-Mental Learning چکیده [English] Mental-emotional conflict of the employees need interactive mutual attempts both by employees and the organizations. It requires the physical, emotional, and conscious presence of the employees at their work. This research is intended to study the relationship between employees’ quality of work life and their mental-emotional conflicts. Research population included 214 employees at Kashi Niloofar Esfahan. Walton’s standardized questionnaire was employed to appraise the components of life quality as well as Towers Perrin mental-emotional conflict questionnaire. The data was analyzed through structural equation method using SPSS21 and PLS2.0 Smart. The results indicated that work life quality positively affects mental-emotional conflict (0.683). کلیدواژه‌ها [English] work life quality, Mental-Emotional Conflict, Meaningful work دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert کتاب 5 زبان عشق برای نوجوانان

ادامه مطلب

closeکتاب 5 زبان عشق برای نوجوانان

سال‌ها پیش از من پرسیدند: پس چه وقت قصد دارید کتابی راجع به تربیت و اصلاح رفتار نوجوانان بنویسید؟ پاسخ دادم: وقتی فرزندانم به سلامت از این دوره گذشتند. جالب است بدانید، نسل حاضر در تربیت فرزندان بخصوص نوجوانان خود بهت‌زده و حیران است، خشونت نوجوانان و جوانان یکی از عوامل بهت و حیرت والدین محسوب می‌شود که از اخبار هر روز می‌شنویم و اثرات آن را می‌بینیم. به راستی که خودکشی، کشتار همسالان و حتی والدین به شکل یک مسأله عادی درآمده و عمومی شده است. در این کتاب، اهمیت عشق در تربیت و پرورش کودکان از نظر روانشناسی بررسی شده و راه‌های رفتار محبت‌آمیز با کودکان نشان داده می‌شود. به تصریح کتاب: زبان اصلی عشق کودک شما هر چه باشد، او نیازمند آن است که این عشق از یک راه راه بی‌قید و شرط ابراز شود. عشق بی‌قید و شرط نور هدایتگری است که راه تاریک را روشن می‌کند و ما و والدین را قادر می‌سازد تا ببینیم کجا هستیم و برای پرورش کودک‌مان چه کار باید بکنیم. بدون وجود این نوع عشق، پدران و مادران گیج و سردرگم می‌شوند و راه خود را گم می‌کنند... کودکان اساسا موجوداتی عاطفی هستند و اولین درک آن‌ها از دنیا عاطفی است. چندین بررسی اخیر نشان داده که وضعیت عاطفی ما در حتی بر جنین داخل رحم اثر می‌گذارد. جنین به خشم یا شادمانی مادر پاسخ می‌دهد. همچنان که کودکان بزرگ‌تر می‌شوند فوق‌العاده نسبت به حالت عاطفی والدین خود حساس می‌شوند... فهرست مطالبسپاس و تقدیرمقدمهفصل 1: درک نوجوانان این دورهفصل 2: اهمیت عشق والدین به فرزندانشانفصل 3: زبان عشق 1، استفاده از واژگان اثربخشفصل 4: زبان عشق 2، تماس فیزیکیفصل 5: زبان عشق 3، زمان کیفیفصل 6: زبان عشق 4، خدمت کردنفصل 7: زبان عشق 5، هدیهفصل 8: چگونه زبان عشق فرزندتان را کشف کنید؟فصل 9: عشق و خشم، کمک به والدینفصل 10: عشق و خشم، کمک به نوجوانان برای کنترل خشمفصل11: عشق و استقلالفصل 12: عشق و مسئولیتفصل 13: در زمان شکست، به او محبت کنیدفصل 14: زبان‌های عشق در خانواده‌های تک‌والدیفصل 15: زبان‌های عشق در خانواده‌های ترکیبی

more_vert مقاله بررسی رابطه‌ی بین شایستگی‌های عاطفی‌اجتماعی مدیران و رضایت کارکنان از کیفیت ‌زندگی‌کاری

ادامه مطلب

closeمقاله بررسی رابطه‌ی بین شایستگی‌های عاطفی‌اجتماعی مدیران و رضایت کارکنان از کیفیت ‌زندگی‌کاری

مقاله علمی و پژوهشی " بررسی رابطه‌ی بین شایستگی‌های عاطفی‌اجتماعی مدیران و رضایت کارکنان از کیفیت ‌زندگی‌کاری" مقاله ای است در 26 صفحه و با 31 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث شایستگی‌های عاطفی- اجتماعی؛ کیفیت ‌زندگی‌کاری؛ آموزش و پرورشپرداخته شده است چکیده مقاله این پژوهش، با هدف بررسی رابطه‌ی بین شایستگی‌های عاطفی- اجتماعی مدیران با رضایت کارکنان از کیفیت‌زندگی‌کاری اجرا شده است. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی و جامعه‌ی آماری آن، کلیه‌ی کارکنان ستادی نواحی چهارگانه‌ی آموزش و پرورش شیراز بوده‌اند که با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای 201 نفر انتخاب شدند.ابزارهای مورد استفاده، شامل سیاهه‌ی شایستگی عاطفی و اجتماعی (ESCI) بویاتزیس (2007) و مقیاس رضایت از کیفیت‌زندگی‌کاری فوریه (2004) بود. نتایج نشان داد که: 1. وضعیت شایستگی‌های عاطفی- اجتماعی و کیفیت ‌زندگی ‌کاری از حد مطوب پایین‌تر است. 2. از دیدگاه کارکنان، مدیران در شایستگی کارجمعی بالاترین و در بعد نفوذ و تأثیر پایین‌ترین میزان شایستگی را دارند. 3. کارکنان از عوامل‌ اجتماعی محیط‌ کاری بیشترین و از جوسازمانی کمترین میزان رضایتمندی را نشان دادند. 4. شایستگی‌های عاطفی- ‌اجتماعی مدیران پیش‌بینی‌کننده‌ی مثبت و معنادار رضایت از کیفیت ‌زندگی‌کاری کارکنان شناخته شد  عنوان مقاله [English] Assessment of the Relationship between Managers’ Emotional-Social Competences and Employees’ Satisfaction of Work Life Quality چکیده [English] This research is intended to assess the relationship between managers’ emotional-social competence and employees’ satisfaction of work life quality. The research follows a descriptive method using cooperation technique. Research population includes all staff members of four sections of the educational office in Shiraz. 201 subjects are selected as sample group through stratified random sampling. Statistical instrument used in the research included Boyatzis ESCI, and work satisfaction quality scale of February (2004). The results indicated that 1. The present situation of emotional-social competence and the quality of work life are lower than desirable situation. 2. According to the employees, the managers were the highest at group work and the lowest regarding influence and effectiveness. 3. The employees were most satisfied with social elements of work environment, and least satisfied with organizational atmosphere. 4. Emotional-social competence of the mangers could predict positively and significantly the satisfaction from the quality of work life. کلیدواژه‌ها [English] Emotional-Social Competence, work life quality, education دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله ارزیابی میزان انطباق روش‌های یاددهی- یادگیری با اهداف برنامه‌درسی اخلاق اسلامی

ادامه مطلب

closeمقاله ارزیابی میزان انطباق روش‌های یاددهی- یادگیری با اهداف برنامه‌درسی اخلاق اسلامی

مقاله علمی و پژوهشی " ارزیابی میزان انطباق روش‌های یاددهی- یادگیری با اهداف برنامه‌درسی اخلاق اسلامی " مقاله ای است در 24 صفحه و با 32 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث ارزیابی، میزان انطباق، روش‌های یاد دهی - یادگیری، برنامه درسی اخلاق اسلامی پرداخته شده است چکیده مقاله هدف ارزیابی میزان انطباق روش‌های یاددهی- یادگیری بکار گرفته شده توسط اساتید با اهداف برنامه‌درسی اخلاق اسلامی دانشگاه‌ها و روش پژوهش ترکیبی (کمی و کیفی) بود. جامعه‌آماری 273 دانشجو و نمونه‌آماری 157 نفر که به شیوه تصادفی‌طبقه‌ای انتخاب شدند. برای جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامه ارزیابی دیدگاه دانشجویان حاوی 48 سؤال با پایایی 972/0، فرم مشاهده تدریس 47 سؤالی با پایایی940/0، تحلیل 178 سوال امتحانی و مصاحبه با اساتید مجرب اخلاق اسلامی استفاده شد. تحلیل داده‌ها به کمک روش‌های توصیفی و آزمون‌ تی تک‌گروهی در قالب نرم افزار SPSS در کنار تحلیل کیفی نشان داد: از دیدگاه دانشجویان روش‌های یاددهی ـ یادگیری به کار گرفته‌شده در تدریس با اهداف این درس در سطوح شناختی، عاطفی و رفتاری همسویی کمی دارد. نتایج مشاهدات بیانگر، همسویی نحوه ارتباط اساتید با دانشجویان با اهداف این درس در سطوح شناختی، عاطفی و رفتاری است. اما فرایند تدریس اساتید، استفاده آنان از راهبردهای مناسب تدریس، و روش‌های به کار گرفته‌شده در فرایند تدریس به‌عنوان مؤلفه‌های اصلی روش‌های یاددهی ـ یادگیری در تدریس همسو با اهداف این درس در سطوح شناختی، عاطفی و رفتاری نیست. روش تدریس غالب در تدریس اساتید روش توضیحی بود. روش‌های ارزشیابی به کار گرفته‌شده در ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانشجویان همسو با اهداف این درس در سطوح شناختی، عاطفی و رفتاری نبود دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله بدرفتاری عاطفی و اختلالات درونی سازی شده در دختران نوجوان: نقش میانجی گر تنظیم هیجان

ادامه مطلب

closeمقاله بدرفتاری عاطفی و اختلالات درونی سازی شده در دختران نوجوان: نقش میانجی گر تنظیم هیجان

مقاله علمی و پژوهشی " بدرفتاری عاطفی و اختلالات درونی سازی شده در دختران نوجوان: نقش میانجی گر تنظیم هیجان" مقاله ای است در 18 صفحه و با 39 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مطالعات زنان و خانواده منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث مدل؛ بدرفتاری عاطفی؛ اختلالات درونی سازی شده؛ تنظیم هیجان؛ دختران نوجوان پرداخته شده است چکیده مقاله زمینه و هدف: بدرفتاری عاطفی با پیامدهای منفی زیادی در نوجوانی و جوانی پیوند دارد. از جملۀ این پیامدها می‌توان به افزایش میزان اختلالات درونی‌سازی شده اشاره کرد. شناسایی مکانیزم ارتباط بین بدرفتاری عاطفی و این اختلالات به شناسایی حلقه‌های مفهومی کمک می‌کند که می‌توانند محور مداخلات درمانی قرارگیرند. با توجه به اینکه تنظیم هیجان نقش کلیدی در ایجاد علایم اختلالات درونی‌سازی شده دارد، هدف از پژوهش حاضر آزمون نقش واسطه‌ای تنظیم هیجان در رابطه بین بدرفتاری عاطفی و علایم اختلالات درونی‌سازی شده در دختران نوجوان بود. روش پژوهش: پژوهش حاضر از نوع همبستگی بود که در آن از روش آماری تحلیل مسیر استفاده شد. نمونه پژوهش، شامل 200 دانش آموز دختر مقطع متوسطه دوم شهر تهران بود که به روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند و به پرسشنامه های خودگزارشی کودک آزاری، دشواری در نظم بخشی هیجان و فرم خودگزارش دهی نوجوان پاسخ دادند. یافته های پژوهش: نتایج نشان داد که بدرفتاری عاطفی به طور غیر مستقیم و از طریق راهبردهای ناکارآمد تنظیم هیجان می تواند علایم اختلالات درونی سازی شده در دختران نوجوان رادر سطح 0/001پیش بینی کند. نتیجه گیری: نتایج پژوهش حاضر از نقش تعیین کننده بدرفتاری عاطفی در پیش بینی اختلالات درونی سازی شده حمایت می کند. هم چنین نتایج نشان می دهد بخشی از واریانس مشترک بین حلقه های مفهومی بدرفتاری عاطفی و اختلالات درونی سازی شده، نتیجۀ تغییر پذیری در تنظیم هیجان است. عنوان مقاله [English] Emotional maltreatment and Internalizing Disorders in Adolescent Girls: The Mediating Role of Emotion Regulation چکیده [English] Background and Purpose: Emotional maltreatment is associated with negative and long-term consequences in adolescence and adulthood including increasing in internalizing disorders. Identify the mechanism of the relationship between emotional maltreatment and internalizing disorders help to identify the variables that these variables can be based of the interventions. Due to the key role of emotion regulation in internalizing and disorders, this study examined the mediating effect of emotion regulation on the relationship between child emotional maltreatment and internalizing disorders in adolescent girls. Materials and Method: This study was correlational research and Path analysis was used to assess the mediating effect.The sample of this study consists of 200 high school girl students that were selected by multistage random cluster sampling. participants completed the child abuse scale , Difficulties in emotion regulation scale and Youth self-report scale. Results: Results showed that emotional maltreatment can predict indirectly internalizing disorders in adolescent girls by limited access to emotion regulation strategies (P=0/001). Conclusion: In sum, on the one hand, the results provide further support for prediction of internalizing disorders by child emotional maltreatment and on the other hand, these finding show that the part of available variance in the context of prediction the internalizing and disorders by child emotional maltreatment, accounted for emotion regulation. کلیدواژه‌ها [English] model, emotional maltreatment, internalizing disorders, Emotion regulation, adolescent girls دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert چرا نمی‌توانم از تو بگذرم؟

ادامه مطلب

closeچرا نمی‌توانم از تو بگذرم؟

بیشتر آدم‌ها بعد از اینکه از یک رابطه عاطفی شکست خورده بیرون می‌آیند توانایی عبور از مرحله بحران، رسیدن به مرحله شفا و سپس آغاز یک زندگی تازه را دارند. به ویژه اگر کسی آگاهانه و با تصمیم مشترک یک رابطه عاطفی را تمام کرده باشد طی کردن این روند شفا برایش آسان‌تر است.‏اما این داستان همه رابطه‌های تمام شده نیست. برای برخی بسیار دشوار است که از یک رابطه عمیقاً عاطفی علی‌رغم مشکلاتش بیرون بیایند. اگر یک نفر در چنین رابطه‌ای رها کننده و دیگری به شدت وابسته به آن باشد این موضوع به یک شکست عاطفی جدی تبدیل می‌شود.‏ طرد شدن ویرانگر است. برخی پس از پایان رابطه اندوه ناتمامی را تجربه می‌کنند، اسیر بدبینی می‌شوند و همواره از این هراس دارند که دیگر دوست داشته نشوند. کنار آمدن با مساله جدایی بسیار سخت و دشوار است. برای همین است که تلاش می‌کنید هر طور شده دوباره پیوند عاطفی را از نو بسازید و خود را به کسی نزدیک کنید که از رابطه با شما بیرون آمده است. اما هیچ چیز بدتر از این نیست که بار دیگر توسط شریک عاطفی‌تان ترک شوید. این‌بار چه بسا دچار خشم و اندوهی شوید که با هیچ مرهمی آرام نمی‌گیرد.‏ اینکه نمی‌توانید از یک رابطه عاطفی بیرون بیایید و با غم از دست دادن کسی که دوستش داشته‌اید کنار بیایید نشان‌دهنده ویژگی‌های شخصیتی شماست. معمولا افرادی که نمی‌توانند با این حقیقت کنار بیایند ویژگی‌های شخصیتی مشخصی دارند. شاید اگر بدانید که مساله شما در کجا ریشه دارد بهتر بتوانید به خودتان کمک کنید تا از این وضعیت خارج شوید.‏ احساس ناامنی درونی این طبیعی است که آدم‌ها زمانی که با از دست دادن چیزی تهدید می‌شوند احساس ناامنی کنند. احساس ترس ناشی از ناامنی یک مکانیزم دفاعی در انسان‌هاست که برای بقا ضروری است. اما انسان‌ها توانایی سازگاری با غم از دست دادن را نیز دارند و می‌توانند از آن عبور کنند. اما متاسفانه برخی از افراد در شرایط از دست دادن اضطراب و هراس عمیق‌تری را احساس می‌کنند و کنار آمدن با غم از دست دادن برایشان به سادگی اتفاق نمی‌افتد.‏ این مساله باعث می‌شود آنها پس از طرد شدن در رابطه عاطفی اندوه بیشتری را تجربه کنند. آنها پس از رها شدن احساس ناتوانی، ناامیدی و بی‌قراری بیشتری می‌کنند و در یک نتیجه‌گیری کلی نمی‌توانند دوباره به عشق ایمان بیاورند.‏ ساختن عشق ایده‌آل کسانی که شریک عاطفی شان را موجود ایده‌ال و بی‌نقصی فرض می‌کنند پس از آنکه توسط این فرد رها می‌شوند به شدت ضربه روحی می‌خورند. در واقع اندوه این افراد بخاطر این ترس است که آنها نمی‌توانند موجودی به خوبی عشق سابق خود پیدا کنند. این تجربه معمولا نصیب افرادی می‌شود که همواره در رویای آدمی بی‌نظیر و خارق العاده بوده‌اند. شکست عاطفی در این شرایط به معنای فروریختن همه رویاها است. به همین دلیل است که این افراد نمی‌توانند از غم دوری و جدایی بیرون بیایند.‏ ترومای رها شدن در کودکی کسی که در کودکی ناامنی و ترس رها شدن را تجربه کرده باشد در بزرگسالی این ظرفیت را دارد که بخاطر شکست عاطفی دچار اندوه ناتمامی شود. کودکی که مراقبان خوبی نداشته، پیوند عاطفی درستی با والدینش برقرار نکرده و یا پس از جدایی والدینش نتوانسته نسبت به هیچ کدام از والدین تعلق عاطفی درستی پیدا کند در بزرگسالی نمی‌تواند به راحتی به روابط اعتماد کند. زمانی که او با سختی فراوان بالاخره یک رابطه عاطفی را تجربه می‌کند انتظار ندارد که آن را باز هم دوباره از دست بدهد. شکست عاطفی در این شرایط ضایعه‌ای است که به راحتی جبران پذیر نیست. البته این به معنای آن نیست که چنین فردی هرگز نمی‌تواند از اندوه از دست دادن بیرون بیاید. اما این قابل درک است که چرا اندوه از دست دادن یک رابطه برای چنین فردی یک ضایعه است.‏ ترس از تنهایی کسی که گمان می‌کند عشق هرگز اتفاق نمی‌افتد یا آنقدر اعتماد به نفس نداشته باشد که خود را لایق دوست داشته شدن بداند، یا دائم آزار و بی‌توجهی و بدرفتاری را از سوی دیگران تجربه کرده باشد ممکن است از دست دادن شریک عاطفی برایش بسیار سخت و گران باشد. ‏ تکیه بر دیگری کسی که همواره در رابطه عاطفی به شریک‌اش تکیه کرده است، اولویت را به او داده و خودش را با کسی که دوستش دارد تعریف کرده پس از ترک رابطه عاطفی به شدت از این مساله ضربه خواهد خورد. غم از دست دادن در این شرایط به معنای از دست دادن هویت خود است. به همین دلیل است که عبور از رابطه و فراموش کردن رابطه‌ای که تمام شده برای این فرد بسیار دشوار است. ‏ ترس از شکست آدم‌هایی وجود دارند که از شکست خوردن به شدت هراس دارند. از دست دادن رابطه برای چنین افرادی به معنای شکست است. کسانی که از شکست می‌ترسند معمولا همه تلاش خود را می‌کنند تا مانع هر شکستی شوند. زمانی که این تلاش‌ها نتیجه ندهد و آنها شکست بخورند اندوه ناشی از شکست برای آنها ناتمام خواهد بود.‏ پس از شکست عاطفی این افراد خود را مقصر و گناهکار می‌دانند و از یادآوری تلاش‌های بی‌نتیجه خود برای حفظ رابطه و ابراز علاقه به شدت دچار ناامیدی و یاس می‌شوند.‏ عشق ناتمام آدم‌هایی هستند که تاسرحد مرگ عشق می‌ورزند. برای این افراد عشق هرگز نمی‌میرد و عشق ورزی به شریک خود را مایه افتخار و غرور می‌دانند. حتی طرد شدن نیز مانع از آن نمی‌شود که آنها مسلک خود را تغییر بدهند. آنها می‌توانند تا ابد یک نفر را دوست داشته باشند و برای بازگشتش منتظر بمانند. بر اساس این باور آنها هرگز نمی‌توانند رابطه جدیدی را شروع کنند.‏ همانطور که می‌بینید دلایل زیادی وجود دارد که یک نفر نتواند از دلبستگی به کسی که دوستش داشته دست بردارد و ترک رابطه عاطفی برایش با وجود فراز و نشیب‌های فراوان دشوار باشد. اگر نتوانسته‌اید از فکر کسی که زمانی با او پیوندهای عاطفی داشته‌اید بیرون بیایید و دائم از خودتان می‌پرسید: «چرا نمی‌توانم با غم جدایی او کنار بیایم؟» این ویژگی‌ها را به یاد بیاورید. یافتن خود در میان این ویژگی‌های شخصیتی به شما کمک می‌کند راه درست را برای رهایی از این مخمصه پیدا کنید.‏ منبع: سلامت نیوز

more_vert بچه‌ های مامانی بیشتر افسرده می‌شوند

ادامه مطلب

closeبچه‌ های مامانی بیشتر افسرده می‌شوند

به گفته جیل سویتور، استاد جامعه شناسی دانشگاه پردیو « افرادی که از لحاظ احساسی و عاطفی بیشتر با مادر خود نزدیک هستند، هزینه‌ بزرگی را می‌پرداند و این کودکان خیلی بیشتر علائم و عوارض افسردگی را نشان می‌دهند تا آنهایی که بزرگترین کشمکش‌ها را با مادران خود دارند که معتقدند آنها فرزندانی هستند که بیشتر مایه سرخوردگی‌شان را فراهم آورده‌اند.»پژوهشی در دانشگاه پردیو در لافایت ایندیانا، ایالات متحده آمریکا نشان داده است که مورد علاقه مادر بودن نیز ممکن است به همان اندازه یا بیشتر از مایه سرخوردگی او را فراهم آوردن، پیامدهای ناگوار احساسی و عاطفی داشته باشد. داشتن چنین افتخاری ممکن است به شدت به سلامت روان شخص آسیب برساند. پایگاه اینترنتی futurity.org به نقل از خبرنامه دانشگاه پردیو نوشت که این نتیجه بر اساس دو فاز از یک پژوهش گسترده مربوط به تفاوت‌های درون خانوادگی گرفته شده است. به گفته جیل سویتور، استاد جامعه شناسی دانشگاه پردیو « افرادی که از لحاظ احساسی و عاطفی بیشتر با مادر خود نزدیک هستند، هزینه‌ بزرگی را می‌پرداند و این کودکان خیلی بیشتر علائم و عوارض افسردگی را نشان می‌دهند تا آنهایی که بزرگترین کشمکش‌ها را با مادران خود دارند که معتقدند آنها فرزندانی هستند که بیشتر مایه سرخوردگی‌شان را فراهم آورده‌اند.» این یافته‌ها بر اساس فازهای اول و دوم مطالعه‌ای در مورد تفاوت‌های درون خانواده حاصل شده است. اطلاعات لازم برای این پژوهش از هفت سال تحقیق مجزا روی 725 فرزند بزرگسالان 309 خانواده که مادران آنها در زمان آغاز این پروژه در سال 2001 در سنین 65 تا 75 قرار داشتند، به دست آمده است. مورد علاقه مادر بودن در این پژوهش با توجه به چهار شاخص قرابت عاطفی، کشمکش، غرور، و سرخوردگی تعیین شده است. مگان گیلیگان، استادیار رشته توسعه انسانی و مطالعات خانواده در دانشگاه دولتی آیوا و فارغ‌التحصیل دانشگاه پردیو می گوید: «هزینه احساسی که این افراد می پردازند، ناشی از تنشی است که فرزندان بزرگسال مورد علاقه مادر با توجه به قرابت عاطفی یا احساس مسئولیت بیشتر برای مراقبت احساسی از مادران سالخورده تحمل می‌کنند.»جزئیات و نتایج این پژوهش در Journal of Gerontology: Social Sciences ارائه شده و همچنین الگوهای نژادی نیز در آن مورد مقایسه قرار گرفته است. مطالعات قبلی نشان داده بود که در خانواده‌های سیاه‌پوست قربت عاطفی بیشتری وجود دارد. حدود یک چهارم در خانواده‌های مورد مطالعه سیاه‌پوست بوده‌اند.جیل سویتور در این مورد می‌گوید: «یافته‌های ما نشان می دهد که مخصوصاً فرزندان خانواده‌های سیاه‌پوست که نسبت به خواهران و برادران خود بیشتر مورد علاقه مادر هستند، بیشتر پریشان احوال می شوند.»کارل پیلمر، استاد توسعه انسانی در دانشگاه کرنل نیز از جمله نگارندگان این مقاله پژوهشی است. سرمایه این پژوهش را انستیتو ملی سالمندی آمریکا فراهم آورده است منبع: آنا

more_vert خود تنظیمی عاطفی

ادامه مطلب

closeخود تنظیمی عاطفی

پدر و مادرهای خوب، همیشه فرزندانشان را بدون قید و شرط دوست دارند این به این معنی نیست که اگر فرزندتان رفتار ناشایستی داشت، سکوت کنید و فقط نفس عمیق بکشید. هرگز!!   فرزندان شما همیشه به راهنمایی های شما نیاز دارند، ولی یادتان باشد وقتی که شما راهنمایی ها را از روی ناراحتی و خشم منتقل می کنید، آنها گوش نخواهند کرد.

more_vert مقاله تعادل عاطفی و الگوهای ارتباطی در خانواده

ادامه مطلب

closeمقاله تعادل عاطفی و الگوهای ارتباطی در خانواده

مقاله علمی و پژوهشی " تعادل عاطفی و الگوهای ارتباطی در خانواده: مطالعه ای مقایسه ای بین خانواده های با و بدون فرزند کم توان " مقاله ای است در 20 صفحه و با 49 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مطالعات زنان و خانواده منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث تعادل عاطفی؛ الگوهای ارتباطی؛ خانواده های دارای فرزند سالم؛ خانواده های دارای فرزند معلول پرداخته شده است چکیده مقاله خانواده‌های دارای کودک معلول انزوای اجتماعی و مشکلات سلامت روانی را در حد اعلای خود تجربه می‌کنند و نسبت به مشکلات رفتاری، اجتماعی و هیجانی آسیب‌پذیرترند. بر همین مبنا هدف پژوهش حاضر مقایسه تعادل عاطفی و الگوهای ارتباطی در خانواده‌های دارای فرزند معلول و خانواده‌های دارای فرزند سالم بود. روش کار: پژوهش حاضر از نوع علی – مقایسه‌ای می‌باشد. جامعه آماری آن شامل کلیه‌ی خانواده‌های دارای فرزند معلول جسمی – حرکتی و خانواده‌های دارای فرزند سالم شهر تهران در سال تحصیلی 95-1394 بود که به روش نمونه‌گیری هدفمند تعداد 150 خانواده(75 خانواده دارای فرزند کم‌توان جسمی-حرکتی و 75 خانواده دارای فرزند سالم) به‌عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. یافته‌ها: نتایج حاصل از تحلیل واریانس چند متغیره جهت مقایسه تعادل عاطفی و الگوهای ارتباطی در خانواده‌های دارای فرزند کم‌توان و خانواده‌های دارای فرزند عادی نشان داد که خانواده‌های دارای فرزند معلول تعادل عاطفی پایین‌تری نسبت به خانواده‌های دارای فرزند عادی دارند. همچنین خانواده‌های دارای فرزند کم‌توان در الگوی ارتباطی سازنده متقابل نمرات کمتری از خانواده‌های دارای فرزند سالم گزارش کردند و در مقابل در الگوهای ارتباطی اجتنابی متقابل و توقع/کناره‌گیر نمرات بیشتری را نسبت به خانواده‌های دارای فرزند سالم گزارش کرده‌اند. نتیجه‌گیری: با توجه به یافته‌های پژوهش می‌توان گفت که خانواده‌های دارای فرزند کم‌توان در مقایسه با خانواده‌های دارای فرزند سالم از تعادل عاطفی پایین‌تری برخوردارند و در روابط خانوادگی خود بیشتر از الگوهای ارتباطی اجتنابی متقابل و توقع/کناره‌گیر استفاده می‌کنند عنوان مقاله [English] emotional balance and communication patterns inFamily: A comparative study between families with and without disability students چکیده [English] Background and aim: Families with disabled children experience social isolation and mental health problems in fullest And vulnerable towards social - behavioral and emotional problems, accordingly The purpose of the this study comparison the emotional balance and communication patterns in families with disabilities children and families with normal children. Methods: this study Is causal- comparative and the population of study Included all families with physical – Motore disabled children and families with normal children in 2016 in tehran that by Purposive sampling method 150 families (75 families with physical – Motore disabled children and 75 families whit normal children) were selected as sample. Results: The results of multivariate analysis of variance to comparison emotional balance and communication patterns in families with disabilities children and families with normal children showed that families with disabilities children have lower emotional balance Compared with families with normal children. As well as families with disabilities children in mutual constructive communication reported Lower scores compared families with normal children, In contrast, in communication patterns mutual avoidance and demand / retiring reported more scores in compared families with normal children. Conclusion: According to the results, it can be said that families with disabilities children in compared families with normal children have lower emotional balance and they use more communication patterns mutual avoidance and demand / retiring in their relationships. کلیدواژه‌ها [English] Emotional balance, Communication patterns, families with normal children, families with disabilities children دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله پیش رانهای رفتاری و اخلاقی پایبندی مدیران به قوانین عدالت سازمانی

ادامه مطلب

closeمقاله پیش رانهای رفتاری و اخلاقی پایبندی مدیران به قوانین عدالت سازمانی

مقاله علمی و پژوهشی " پیش رانهای رفتاری و اخلاقی پایبندی مدیران به قوانین عدالت سازمانی: بررسی نقش محوری انگیزه ها و اختیارات مدیران " مقاله ای است در 28 صفحه و با 65 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث پایبندی مدیران به قوانین عدالت،انگیزه های شناختی،انگیزه های عاطفی، اختیارات مدیران پرداخته شده است چکیده مقاله اگر چه تحقیقات قابل توجهی در مورد واکنش کارکنان به قوانین عدالت سازمانی صورت گرفته است،اما تحقیقات کمی به بررسی علل رفتاری و اخلاقی مدیران برای پایبندی به قوانین عدالت ، صورت گرفته است.با توجه به رویکرد کنشگرانه به عدالت سازمانی، در مقاله به بررسی علل پایبندی مدیران به قوانین عدالت توزیعی، رویه ای، اطلاعاتی و میان‌فردی پرداخته شده است . جامعه آماری این پژوهش مدیران در سطوح مختلف مدیریت شاغل در 34 دستگاه دولتی انتخاب شده است.نمونه مورد مطالعه356 نفر است که از طریق نمونه گیری خوشه ای انتخاب شده‌اند.به منظور گردآوری داده‌ها از پرسشنامه استاندارد استفاده شده است. تحلیل داده های پژوهش از طریق تحلیل عاملی تاییدی و آمار ناپارامتریک توسط نرم افزارهای SmartPLS و spss22 انجام شد .نتایج نشان می‌دهد که هر دو انگیزه های شناختی (توافق اثربخش با زیردستان ،حفظ هویت مطلوب اجتماعی و عدالتخواهی( و عاطفی(افزایش عاطفه مثبت و کاهش عاطفه منفی) بر پایبندی مدیران به قوانین عدالت تاثیر دارد.علاوه بر این،انگیزه‌های شناختی بیشتر مرتبط با پایبندی مدیران به قوانین عدالتی است که مدیران دارای اختیارات کمتری هستند در حالی که انگیزه‌های عاطفی مرتبط با پایبندی مدیران به قوانین عدالتی است که مدیران دارای اختیارات بیشتری هستند. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert شش کلاه

ادامه مطلب

closeشش کلاه

ادوارد دوبونو (پدر تفکر خلاق) در کتاب «شش کلاه تفکر» روشی را برای فکر کردن گروهی پیشنهاد می‌دهد. 

more_vert خیانت کردن زناشویی درمان دارد

ادامه مطلب

closeخیانت کردن زناشویی درمان دارد

با مرور صفحات حوادث روزنامه ها وقتی سرگذشت زندگی های زناشویی را در مجلات مطالعه می کنید، به سینما می روید و فیلم می بینید، سریال های تلویزیونی را نگاه کرده و دلایل طلاق های عاطفی را پیگیری می کنید و آمار طلاق های قانونی را برانداز می کنید؛ با یک اصطلاح بیش از حد مواجه می شوید: «خیانت های زناشویی» البته شاید این اصطلاح از مناظر گوناگون مورد توجه قرار گیرد ولی نقطه مشترک در همه دیدگاه ها به نوعی نشان می دهد، اگر یک رابطه زناشویی با مانعی به نام «خیانت زناشویی» مواجه شد، آن رابطه قطعاً محکوم به فروپاشی است. در بهترین حالت تصویر زنی در ذهن ما شکل می گیرد که به خاطر حفظ زندگی مشترک خود و از دست ندادن فرزندان، قربانی شده و در کنار مردی خائن ادامه زندگی می دهد. اگر شما خواننده گرامی جز آن دست افرادی هستید که در معرض خیانت های زناشویی قرار گرفته اید، باید بدانید که در نظر گرفتن این چهار قانون ساده به عنوان یک نسخه می تواند زندگی تان را نجات دهد. البته منوط بر اینکه این چهار قانون هم از طرف فرد خیانت دیده و هم از طرف فرد بی وفا مورد توجه قرار گیرد. اگر سعی در یادگیری و سپس پیگیری این چهار قانون نکنید، بهبود زندگی مشترک شما تا حدی غیرممکن می شود. در ادامه این قوانین را مرور می کنیم: قانون اول: حمایتعامل نارضایتی و ناخشنودی همسرتان نباشید. قطعاً همه ما انسان ها با ویژگی های طبیعی مانند توانایی عصبانی شدن، خودخواهانه رفتار کردن، نامحترمانه برخورد کردن و... متولد شده ایم. اما همین توانایی ها، تهدید کننده های جدی زندگی مشترک بوده و در حقیقت طوفان عشق به شمار می روند و می تواند رابطه عاشقانه و عاطفی که می توانید با همسرتان داشته باشید را به اصطکاک بکشاند. حال آنکه شما می توانید با توجه و عمل به قانون حمایت، عشق همسرتان را برای همیشه حفظ کنید. یعنی طوری رفتارتان را انتخاب کنید که از گرایشات تخریبی (مانند عصبانی شدن، رفتارهای غیرمحترمانه، خودخواهی و...) دوری کرده و با حذف این گرایشات رابطه عاطفی تان را تضمین کنید. یکی از راه های دیگر برای جلب حمایت همسرتان، توافق مشترک است یعنی در زندگی زناشویی تان هیچ کاری را بدون توافق دو طرفه انجام ندهید. با این اقدام هیچ کاری در زندگی زناشویی، علی رغم میل دیگری صورت نمی گیرد و همواره در مورد هر مساله ای با همسرتان صحبت و توافق کرده و راه حل هایی را انتخاب می کنید که مورد پذیرش هر دوتان باشد. قانون دوم: توجهمهم ترین نیازهای عاطفی همسرتان را بشناسید و بر طرف کنید. تنها عاملی که باعث می شود، عشق در یک رابطه زن و شوهری همواره زنده بماند و طراوت و شادابی خود را حفظ کند، توجه دائمی زوجین به یکدیگر و به نیازهای عاطفی یکدیگر است. حال این نیازهای عاطفی در هر دوره ای از زندگی شکلی خاص به خود گرفته و اولویت ها مورد تغییر و تحول قرار می گیرد اما مساله مهم همان «اصل توجه» است که احساس عشق را در زندگی مشترک زنده نگه می دارد. پس سعی کنید، اول نیازهای عاطفی همسرتان را بشناسید و سپس یاد بگیرید که چگونه آن نیازها را برطرف کنید که برای خودتان هم لذت بخش خواهد بود. خیانت بین همسرانخیانت روابط را نابود کرده و آرزوها را نقش بر آب می‌کند‎ قانون سوم: زمانزمان ویژه ای برای خلوت کردن با همسرتان و توجه کامل به او اختصاص دهید. اجرای کامل این قانون نیازمند توجه به چند فاکتور مهم است: 1- سعی کنید برای با هم بودن، همیشه یک برنامه هفتگی داشته باشید که در آن به یکدیگر توجه کامل کرده و در آن زمان خاص حتماً با هم تنها باشید، حتی اگر صاحب فرزند هستید. 2- از این فرصت خاص بیشتر برای گفتگو، ابراز محبت به هم، تفریح کردن و خصوصاً برقراری رابطه جنسی استفاده کنید. 3- هر هفته حداقل 15 ساعت را صرف بودن با یکدیگر کنید. البته قطعاً زن و شوهری که صاحب فرزند هستند نمی توانند 15 ساعت را تنها با هم باشند ولی از این 15 ساعت حداقل باید 2- 1 ساعت را به تنهایی با هم صرف کنند. وقتی در یک زندگی زناشویی، زوجین تا این حد برای یکدیگر وقت صرف می کنند، دیگر نیازی به برقراری رابطه پنهانی نمی شود و ردپای خیانت در خانه شما دیده نمی شود. قانون چهارم: صداقتبا همسرتان روراست باشید. برای رعایت این قانون، داشتن کمی صداقت کافی نیست، بلکه نیازمند روراستی کامل است. صداقت یعنی اینکه همسرتان از همه احساسات مثبت و منفی، نقاط قوت و ضعف، برنامه روزانه، افکار و برنامه های آینده تان مطلع باشد. صداقت یعنی اینکه هرگز به همسرتان اطلاعات غلط ندهید. حفظ این صداقت برای موفقیت ازدواج ضروری است چرا که نه تنها باعث ارتباط عاطفی نزدیکتر میان زوجین می شود بلکه مانع از ایجاد عادات مخرب و مخفی کردن آنها از همسرتان می شود منبع: تبیان

more_vert نام نامناسب هم نوعی کودک آزاری است

ادامه مطلب

closeنام نامناسب هم نوعی کودک آزاری است

به طور کلی می‌توان کودک آزاری را اینگونه تعریف کرد: «مجموعه رفتار‌ها یا گفتارهایی که انجام دادن یا انجام ندادنشان باعث وارد شدن نوعی آسیب عاطفی، فیزیکی به کودک شود و این احساس را در او به وجود آورد که خوب و دوست داشتنی و مورد احترام نیست و ناخواسته است.» آمار‌ها نشان می‌دهد ۷۰ درصد آزارهایی که به کودکان از نظر عاطفی و جسمی وارد می‌شود، از سوی غریبه‌ها نیست و در چارچوب خانواده و به وسیله مراقبان و افراد نزدیک اتفاق می‌افتد.--مصادیق عاطفی کودک آزاری تو را نمی‌خواستم ما موارد متعددی را می‌بینیم که والدین یا یکی از آن‌ها مثلا به فرزند ۶ - ۷ ساله‌شان می‌گویند ما نمی‌خواستیم تو به دنیا بیایی و مامان اتفاقی تو را باردار شد و گرنه همین دو تا بچه برایمان کافی بود. البته حالا خیلی دوستت داریم. برخی مادر‌ها هم به محض بروز مشکلی با همسرشان، به کودک می‌گویند اگر تو نبودی، حتی یک روز هم با پدرت زندگی نمی‌کردم! این حرف‌ها احساس زیادی و ناخواسته بودن شدیدی به کودک می‌دهد و فکر می‌کند وجودش در این دنیا ناخواسته بوده یا باعث رنج مادرش شده است و اگر او به دنیا نمی‌آمد، والدینش می‌توانستند زندگی راحت تری داشته باشند. گاهی هم پدر یا مادر به بچه می‌گویند‌ای کاش تو هیچ وقت به دنیا نمی‌آمدی یا خیلی وقت‌ها می‌شنویم به کودک می‌گویند:«کی می‌شود من بمیرم و از دست تو راحت شوم...!» سختی به خاطر تو پدر و مادری که مدام به فرزندشان می‌گویند من به خاطر تو از تمام خوشی‌ها و تفریحات چشم پوشی کرده‌ام، او را آزار می‌دهند. همه ما می‌دانیم وظیفه نگهداری و مراقبت از بچه‌ها بر عهده والدین است و هر آنچه برای فرزندشان انجام می‌دهند جزو وظایفشان است. این اصولی نیست که در این راه خود را از تمام لذت‌ها، تفریح هاوارتباط‌ها محروم کنند و اگربه دلیلی مجبور به انجام این کار هستند، بیان آن کار درستی نیست و مصداق کودک آزاری است. به اسم صدا نزدن کودک متاسفانه برخی پدر و مادر‌ها فرزندشان را با عبارت‌ها و واژه‌هایی مثل:«هی بچه»، «هی پسر»،«هی دختر» و... صدا می‌زنند. برخی هم ناسزایی چاشنی این لقب می‌کنند. انتخاب نامی نامناسب یکی از مصادیق کودک آزاری عاطفی که خیلی‌ها از آن غافلند این است که نامی را روی کودک بگذاریم که بالقوه پتانسیل این را داشته باشد که دوستانش در مدرسه یا اطرافیان آن را تمسخر کنند.گاهی اسمهایی برای کودکان انتخاب می‌شود که بسیار قدیمی و مهجور هستند و باعث می‌شوند همیشه از داشتن آن احساس سرافکندگی کنند. مقایسه کودک با دیگران برخی فکر می‌کنند این کار باعث پیشرفت و الگو برداری کودک می‌شود ولی این کار فقط احساس خودکم بینی را به کودک می‌دهد و این احساس را به کودک می‌دهد که از نظر والدینش دوست داشتنی نیست. سکوت قهر کردن پدر یا مادر که به آن تنبیه سکوت می‌گویند و قطع رابطه کلامی به مدت چند ساعت تا چندروز با کودک به نشانه دلخوری، آسیب شدیدی به او می‌زند. سبک کلامی نادرست در برخی خانواده‌ها، سبک کلامی‌ای به عنوان یک فرهنگ رایج وجود دارد و اعضای آن به صورت عادی در جمله‌هایشان دشنام به کار می‌برند و فکر نمی‌کنند این خشونت کلامی چقدر می‌تواند برای بچه ازنظر روانی آزار دهنده باشد. انتظارهای غیر واقع بینانه برخی پدر و مادر‌ها انتظارهای نامناسب با سن و توانایی از فرزند خود دارند.مثلا «: توقع دارند نوزاد از شب تا صبح بدون اینکه بیدار شود بخوابد در حالی که چنین چیزی امکان ندارد. برخی هم از کودک نوپا انتظار دارند ۳۰ دقیقه بدون اینکه تکان بخورد، گوشه‌ای بنشیند.برآورده کردن چنین انتظارهایی فرا‌تر از توانایی یک کودک و مصداق آزار است.گاهی پدر یا مادر افسرده‌ای را می‌بینیم که باعث می‌شوند فرزندشان از کودکی بترسد چون می‌ترسند اگر زیاد بدود، راه برود، بلند حرف بزند و... حوصله پدر یا مادرش سر برود. آزارهای عاطفی هنگام طلاق طلاق ممکن است برای بچه‌ها آسیب رسان باشد اما شیوه طلاق و تعامل همسران با هم و فرزندان، در شدت این آسیب تاثیر بسزایی دارد. خیلی وقت‌ها می‌بینیم یکی از والدین که معمولا پدر است، بچه‌ها را گرو می‌گیرد تا همسر سابقش حاضر شود از گرفتن مهریه‌اش صرفنظر کند...!این رفتار یکی از بزرگ‌ترین جنایتهای عاطفی است. برخی از پدر و مادر‌ها هم روش ظالمانه دیگری را به کار می‌برند و به فرزندشان می‌گویند:«پدر یا مادرت تو را دوست ندارد که می‌خواهد طلاق بگیرد یا خانواده‌اش خیلی آدمهای بدی هستند» این رفتار‌ها چنان آسیب‌های عاطفی شدیدی به کودک وارد می‌کند که جبرانشان سخت خواهد بود. منبع: میگنا