جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert کتاب استراتژی رسیدن به استراتژی

ادامه مطلب

closeکتاب استراتژی رسیدن به استراتژی

کتاب استراتژی رسیدن به استراتژی نوشته مارتین ریوز، نات هانس و جانمجایا سینها است که  سید حسین جلالی کتاب را  ترجمه و انتشارات آریاناقلم آن را منتشرنموده است عنوان انگلیسی کتاب Strategic Market Management, 10th Edition  می باشد بررسی موضوع کتاب: تصور می‌کنید استراتژی موفقی دارید، اما آیا واقعاً اینگونه است؟ معمولاً ایده‌ها و برنامه‌های زیادی برای رسیدن به استراتژی در ذهن یا روی کاغذ دارید، اما بسیاری از این ایده‌ها و اقدامات با هم در تضادند. برای دستیابی به استراتژی مناسب باید بزرگ باشید یا سریع؟ باید اقیانوس آبی خلق کنید یا انطباقی عمل کنید؟ باید به دنبال بازی برد باشید یا دستیابی به مزیت رقابتی پایدار را از ذهنتان پاک کنید؟ در محیط کسب‌وکاری که هرروز با سرعت بیشتری تغییر می‌کند و پیچیده‌تر و نامطمئن‌تر می‌شود، هیچگاه انتخاب رویکرد مناسب به استراتژی تا این اندازه مهم یا دشوار نبوده است. ریوز، هانِس و سینها از گروه مشاورۀ بوستون در این کتاب روش آزمایش‌شده‌ای برای تصمیم‌گیری دربارۀ رویکرد بهینه به استراتژی پیشنهاد می‌دهند.

more_vert کتاب جاری‌سازی استراتژی، راهنمای گام‌به‌گام پیاده‌سازی استراتژی در عمل

ادامه مطلب

closeکتاب جاری‌سازی استراتژی، راهنمای گام‌به‌گام پیاده‌سازی استراتژی در عمل

کتاب جاری‌سازی استراتژی، راهنمای گام‌به‌گام پیاده‌سازی استراتژی در عمل نوشته  دکتر مجتبی لشکربلوکی است که انتشارات آریاناقلم آن را منتشرنموده است بررسی موضوع کتاب: بسیاری از ما شاهد استراتژیهایی بوده‌ایم که هیچگاه پیاده نشده‌اند و یا در کشاکش رویارویی با ناهمواری های داخلی و محیطی از پیشروی باز مانـده‌اند. این شرایـط برای هیچکس مطلوب نیست ولی به هرصورت اتفاق افتاده و هنوز هم میافتد، چرا؟ زیرا جاری‌سازی استراتژی دنیایی پیچیده و بزرگ است که باید آن را به خوبی دنیای برنامه‌ریزی استراتژیک شناخت در این کتاب برآنیم تا حتی‌المقدور متدولوژی‌ای کامل، ساختیافته و کاربردی ارایه شود. این الگو همانند یک نقشه راهنما، در هر مقطع از سیر حرکت استراتژیک، ضرورت‏‌های اصلی را آشکار ساخته و اولویت‌های مدیریتی و راهبری را در کانون توجه قرار می‌دهد.

more_vert کتاب بازی برد

ادامه مطلب

closeکتاب بازی برد

کتاب بازی برد اثر نویسندگان: اِی.جی. لافلِی، راجراِل.مارتین است که  سید حسین جلالی کتاب را  ترجمه و انتشارات آریاناقلم آن را منتشرنموده است عنوان انگلیسی کتاب Playing to Win: How Strategy Really Works می باشد بررسی موضوع کتاب: آیا استراتژی‌هایتان به نتیجه نمی‌رسد؟ این مسئله فقط برای شرکت شما رخ نمی‌دهد، حتی شرکت بزرگی مانند پی‌اندجی (P&G) نیز با این مشکل روبرو بوده است، اما آنچه این شرکت را به جایگاه امروزی‌اش رسانده، بازی کردن به شیوۀ برنده‌هاست. فلسفۀ برد چندان پیچیده نیست، نگرش برنده‌ها نسبت به دستیابی به استراتژی مشابه است و اگر قصد دارید یکی از برنده‌ها باشید، باید این نگرش را یاد بگیرید. بازیِ برد با طرح مثال‌های متنوعی از شرکت پی‌اندجی راهنمای خودآموزی برای دستیابی به استراتژی برد است. بازیِ برد فرصتی برای همراه شدن با مدیرعامل و مشاور استراتژی پی‌اندجی و فراگیری هنر دستیابی به استراتژی برد از زبان آنهاست.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی استراتژی منابع انسانی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی استراتژی منابع انسانی

مقاله علمی و پژوهشی" استراتژی منابع انسانی " مقاله ای است که در16 صفحه و با 12 عنوان فهرست در مجلات معتبر علمی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به منابع انسانی ، استراتژی، استراتژی منابع انسانی ، مدیریت استراتژیک و نقاط استراتژیک اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله تدوین استراتژی‌ منابع انسانی در هم‌آهنگی با استراتژی کسب‌وکار، فرهنگ و ساختار سازمانی

ادامه مطلب

closeمقاله تدوین استراتژی‌ منابع انسانی در هم‌آهنگی با استراتژی کسب‌وکار، فرهنگ و ساختار سازمانی

مقاله علمی و پژوهشی " تدوین استراتژی‌ منابع انسانی در هم‌آهنگی با استراتژی کسب‌وکار، فرهنگ و ساختار سازمانی " مقاله ای است در 26 صفحه و با 34 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث استراتژی منابع انسانی؛ استراتژی کسب‌وکار؛ ساختار سازمانی؛ فرهنگ سازمانی؛ نقاط مرجع استراتژیک پرداخته شده است چکیده مقاله امروزه هماهنگی استراتژیک، ابزاری اساسی برای سازماندهی و استاندارد کردن عملیات بخش­های مختلف سازمان به منظور ایجاد یک کلیت واحد و منسجم است. هدف از این پژوهش ارائه الگوی تدوین استراتژی­ منابع انسانی و هم­آهنگی آن با استراتژی کسب­وکار، فرهنگ و ساختار سازمانی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس بر مبنای نقاط مرجع استراتژیک می­باشد. این پژوهش از نظر ماهیت کاربردی ـ توسعه­ای و ابزار جمع­آوری داده­ها اسناد و مدارک و پرسشنامه­های استاندارد و محقق ساخته می­باشد. جامعه آماری شامل کارکنان، مدیران و کارشناسان شرکت توزیع نیروی برق فارس است. نتایج نشان می­دهد که استراتژی کسب­وکار از نوع محافظه­کارانه، استراتژی ساختار سازمانی از نوع مکانیکی، استراتژی فرهنگ سازمانی از نوع مأموریتی و در نهایت استراتژی منابع انسانی از نوع پیمانکارانه تبعیت می­کند. جهت تدوین استراتژی­های منابع انسانی هماهنگ با استراتژی­های کسب­وکار، ساختار و فرهنگ سازمانی سناریوهایی بیان گردید که شرکت می­تواند از آنها استفاده کند. عنوان مقاله [English] Developing Human Resource Strategy Coherent with Business Strategies, Culture and Organizational Structure چکیده [English] Strategic coordination is now regarded as an essential device for organizing and standardizing the operations of various parts of the organizations in order to create a unique and coherent entity. This research is intended to provide a model for developing human resource strategy coordinated with business strategy, culture and organizational structure of Fars Power Distribution Company on the basis of strategic reference points. This is an applied-developmental research whose data is collected by reviewing documents as well as researcher-made and standard questionnaires. The research population includes employees, managers and experts of Fars Power Distribution Company. The results indicated that business strategy was conservative, organizational structure strategy was mechanical, organizational culture strategy was mission-oriented, and human resource strategy was contractual. In order to formulate human resources strategies consistent with business strategies, organizational structure and culture, some scenarios are presented to be employed by the company. کلیدواژه‌ها [English] human resource strategy, business strategy, Organizational Structure, organizational culture, strategic reference points دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert کتاب استراتژی کسب و کار: راهنمایی برای پیش بردن کسب و کار شما

ادامه مطلب

closeکتاب استراتژی کسب و کار: راهنمایی برای پیش بردن کسب و کار شما

کتابی که در دست دارید، به تبیین یکی از اصول زیربنایی‌ کسب‌وکار یعنی مفهوم «استراتژی» در سه بخش شناخت، تدوین و اجرا پرداخته است. در تعریف استراتژی کسب‌وکار آمده است: «استراتژی کسب‌وکار عبارت است از طرح‌ها، گزینه‌ها و تصمیماتی که در مسیر هدایت یک شرکت به سمت سوددهی و موفقیت بیشتر به کار گرفته می‌شوند». نگاه دقیق به عناصر مطرح در این تعریف، به‌خوبی اهمیت شناخت درست از این مفهوم و اجرایی کردن آن طبق اصول موجود را نشان می‌دهد. درواقع یکی از اصول محوری که موفقیت یا شکست یک کسب‌وکار را تعیین می‌کند، استراتژی است که در پیش‌گرفته می‌شود. این کتاب ارائه گر تکنیک‌هایی برای پشتیبانی از تصمیم‌گیری‌های مدیریتی و ارزیابی ابزارهایی است که اگر به‌درستی استفاده شوند می‌توانند هدف غایی هر کسب‌وکار که رسیدن به سود است تأمین کنند. همچنین راه‌حل‌هایی برای مشکلات رایج و هماهنگ شدن با ضرباهنگ پرشتاب تغییر ارائه می‌دهد. اهمیت این کتاب از چند جهت است. نخست اینکه در انتشارات معتبر «اکونومیست» با رویکردی کارکردی و عملیاتی تدوین و منتشرشده است. دوم اینکه نویسنده آن، «جرمی کوردی»، از مؤلفین بنام حوزه مدیریت سازمانی است که آثار پرشمار خود را در این حوزه با اتکا به تجربیات خود از فعالیت در شرکت‌های معتبری مانند اچ‌اس‌بی‌سی، پیرسون و مدرسه کسب‌وکار لندن منتشر کرده است؛ ضمن اینکه کار او حاصل پژوهش‌های گسترده تیمی است که به کنکاش در رفتار مدیران شرکت‌های مختلف در تمام سطوح پرداخته‌اند و موردپژوهی‌های زیادی برای رسیدن به اصول مبنایی تدوین و اجرای استراتژی در دستور کار داشته‌اند. جرمی کوردی بیش از 23 کتاب در حوزه مدیریت سازمانی نوشته است که به بیش از15 زبان ترجمه شده‌اند.   فهرست مطالبمقدمه مترجمبخش اول: شناخت استراتژی1-استراتژی کسب‌وکار چیست؟2-دیدگاه‌های مختلف درباره استراتژیبخش دوم: تدوین استراتژی3-نیروهای شکل‌دهنده به استراتژی کسب‌وکار4-سناریوها5-منابع و استراتژی6-استراتژی‌هایی برای رشد7-ارائه یک استراتژی کسب‌وکار و تفکر استراتژیکبخش سوم: اجرای استراتژی8-چشم‌انداز9-فرایند اجرای استراتژی کسب‌وکار10-نوآوری استراتژیک11-تصمیم‌گیری‌ استراتژیک12-رقابت‌پذیری و مشتری‌مداری13-فروش، بازاریابی و مدیریت برند14-مدیریت دانش و اطلاعات15-مدیریت مالیه و ریسک16-رهبری

more_vert کتاب نهایت مزیت رقابتی: تغییر استراتژی پابه‌پای سرعت کسب‌وکار

ادامه مطلب

closeکتاب نهایت مزیت رقابتی: تغییر استراتژی پابه‌پای سرعت کسب‌وکار

کتاب نهایت مزیت رقابتی: تغییر استراتژی پابه‌پای سرعت کسب‌وکار نوشته ریتا مک گراث است که  دکتر سید حسین جلالی کتاب را  ترجمه و انتشارات آریاناقلم آن را منتشرنموده است عنوان انگلیسی کتاب The End of Competitive Advantage: How to Keep Your Strategy Moving as Fast as Your Business می باشد بررسی موضوع کتاب: دراین کتاب دربارۀ لزوم اجتناب مدیران اجرایی از مبنا قراردادن مفهوم مزیت رقابتی پایدار در استراتژی‌هایشان صحبت می‌شود و ریتا مک‌گراث دیدگاه استراتژی بر مبنای مزیت رقابتی ناپایدار و موقت را مطرح می‌کند. این کتاب با مبنا قراردادن مجموعۀ جدیدی از فرضیه‌ها دربارۀ رخدادهای دنیای کسب‌وکار، راهنمای خودآموز جدیدی در استراتژی است و به شما نشان خواهد داد که چگونه برخی از موفق‌ترین شرکت‌های جهان با وجود ناپایدار بودن مزیت‌ها به رقابت می‌پردازند و موفق می‌شوند.

more_vert کتاب استراتژی خوب استراتژی بد

ادامه مطلب

closeکتاب استراتژی خوب استراتژی بد

کتاب کتاب استراتژی خوب استراتژی بد نوشته ریچارد روملت است که  بابک وطن دوست کتاب را  ترجمه و انتشارات آریاناقلم آن را منتشرنموده است عنوان انگلیسی کتاب Good Strategy Bad Strategy: The Difference and Why It Matters می باشد بررسی موضوع کتاب:  این کتاب تمامیِ خرافات و تفکراتِ درهم و برهمی که اساسِ بسیاری از استراتژی‌هاست را کنار زده و راهی روشن برای خلق و پیاده‌سازیِ استراتژیِ قدرتمندِ اقدام‌محور در جهانِ واقعی را فراهم می‌سازد. استراتژیِ خوب، پاسخی ویژه و منسجم و رویکردی برای غلبه بر موانعِ پیشروی است. استراتژیِ خوب، قدرت را مهار کرده و آن را در جایی به کار می‌برد که بیشترین تأثیر را بر چالش‌ها خواهد گذاشت. روملت استدلال می‌کند که بینش، قلبِ استراتژیِ خوب است (بینش نسبت به ذاتِ واقعیِ موقعیت، به قدرتِ نهفته در موقعیت و نسبت به پاسخِ مناسب). او به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید با استفاده از انواعِ ابزارهایی که برای هدایتِ تفکرتان فراهم شده‌اند، به بینش برسید.

more_vert کتاب راهبردهای منابع انسانی

ادامه مطلب

closeکتاب راهبردهای منابع انسانی

کتاب راهبردهای منابع انسانی نوشته‌ی میر مهرداد پیدایی و حجت عزیزلو، ضمن ارائه مبانی علمی و عملیاتی برنامه‌ریزی استراتژیک منابع انسانی، نحوه ارزیابی وضع موجود و وضع مطلوب فرایندها و ویژگی‌های منابع انسانی را شرح داده و با بیان تجارب شرکت‌های متعدد داخلی و خارجی، به نحوه تدوین سند راهبردی منابع انسانی پرداخته است. چالشی که امروزه در مدیریت منابع‌ انسانی مطرح شده و پاسخ‌گویی به آن را در شکل دهی به نقش‌های نوین در حال تعریف برای این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار ساخته است؛ چگونگی ایجاد هماهنگی، یکپارچگی و انسجام بین زیر سیستم‌های منابع‌ انسانی از یک طرف و برقراری هماهنگی و انسجام بین سیستم منابع‌ انسانی با سایر سیستم‌های عملیاتی سازمان از طرفی دیگر است. در شرایطی که تعدد نقش‌ها، وظایف و کارکرد‌ها، ضرورت توجه به کانون هماهنگی را سوای سطح عملیاتی و اجرایی نشان می‌‌دهد، چاره کار را می‌توان در مدیریت استراتژیک منابع‌ انسانی دنبال کرد. با توجه به این که امروزه سرمایه‌ انسانی ارزشمند‌ترین عامل تولید و سرمایه هر سازمان است، یکی از اساسی‌ترین برنامه‌ریزی‌های سازمانی، برنامه‌ریزی منابع‌ انسانی خواهد بود. اساسی‌ترین عامل برای داشتن برنامه‌ریزی منابع‌ انسانی، برنامه‌ریزی جهت رسیدن به نیازهای مهارتی، آموزشی و در آخر بهسازی منابع‌ انسانی است. مؤثرترین راه دستیابی به مزیت رقابتی در شرایط کنونی علاوه بر جذب درست نیرو، کارآمدتر کردن کارکنان سازمان‌ها از راه بهبود و بهسازی آنان است. آنچه که در راستای توسعه منابع‌ انسانی اهمیت دارد این است که پیشرفت منابع‌ انسانی فقط با آموزش‌های فنی و تخصصی به دست نمی‌آید بلکه باید از روش‌های متعدد به توسعه سرمایه‌های انسانی اقدام نمود که از جمله اصلی‌ترین آن‌ها برنامه‌ریزی استراتژیک منابع‌ انسانی است. منابع‌ انسانی، منبعی استراتژیک برای سازمان‌ها به شمار می‌آید، جزء مهم و جدا نشدنی مباحث برنامه‌ریزی استراتژیک است و بیش‌تر برنامه‌ریزی‌های سازمانی و منابع‌ انسانی ماهیت راهبردی دارند. از اصلی‌ترین عواملی که باعث نگرش جدید در برنامه‌ریزی استراتژیک منابع‌ انسانی می‌شود روند تغییرات و دگرگونی‌های تکنولوژیک، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در محیط داخلی و خارجی سازمان‌ها است که همواره با آن رو به رو هستند. اگر سازمان‌ها بخواهند هم جهت با این تغییرات باشند بایستی دیدی جامع و راهبردی داشته و الزامات متفاوتی را مدنظر قرار دهند. در عصر حاضر، اساسی‌ترین منبع رقابتی سازمان‌ها، منابع‌ انسانی کارآمد یا کارکنان دانشی هستند. میر مهرداد پیدایی در این کتاب به دنبال معرفی روشی است تا ابتدا بتوان چالش‌ها و پیشرانه‌های داخلی و بیرونی سازمان‌ها را شناسایی کرده و سپس به دنبال اصلاح نقاطی در سازمان رفت که می‌تواند پاشنه آشیل سازمان بوده و اصلاح آن به ما کمک کند. در بخشی از کتاب راهبردهای منابع انسانی می‌خوانیم: استراتژی بازاریابی به عنوان بیانیه‌ای که تعیین کننده مسیر حرکت سازمان در دست‌یابی به هدف‌های بازاریابی است، تعریف شده است (کاتلر و آرمسترانگ، 1380). این استراتژی مجموعه تصمیمات و فعالیت‌های به هم پیوسته‌ای را مورد توجه قرار می‌دهد که به واحد تجاری در تحقق اهداف بازاریابی و ارزش‌های مورد انتظار مشتریان کمک می‌کند (اعرابی و رضوانی، 1387). به اعتقاد هامبریک و همکارانش (1996)، استراتژی بازاریابی شامل اتخاذ تصمیمات بلندمدت و تخصیص منابع لازم برای توسعه محصول در حوزه‌های تدوین اهداف بازار، انتخاب بازار هدف، قیمت‌گذاری، بسته‌بندی، تبلیغات و توزیع می‌باشد (جعفرنژاد و مختار‌زاده، 1386). سازمان‌های مختلف بر اساس ترکیب‌های گوناگون از آمیزه‌های بازاریابی، استراتژی‌های متفاوتی تدوین می‌کنند که این استراتژی‌ها معمولاً زیر‌مجموعه استراتژی‌های کلانی چون استراتژی قیمت‌گذاری، استراتژی توزیع کالا، استراتژی تبلیغات و استراتژی محصول است. در واقع، استراتژی بازاریابی، روش‌های تحقّق هدف‌های بازاریابی را مشخص می‌کند و عناصری چون محصول، مشتری، قیمت، توزیع، ترفیع، پیام‌های کلیدی، ارتباط با مشتری و ابزارهای تبلیغات را دربرمی‌گیرد (ساکرای، نیجر و هانسون، 2007). تمرکز اصلی استراتژی‌ بازاریابی بر روی تخصیص مناسب و هماهنگ نمودنِ منابع و فعالیت‌های بازاریابی به منظور تأمین هدف‌های شرکت از حیث یک محصول/ بازار خاص می‌باشد. بنابراین، مسأله حیاتی مربوط به قلمروی استراتژی‌ بازاریابی، عبارت است از تعیین بازار (های) هدف خاص برای یک خانوادۀ محصول یا یک محصول خاص. سپس، شرکت‌ها از طریق طراحی و اجرای برنامۀ مناسب عناصر آمیخته بازاریابی (اساساً چهار آمیخته محصول، قیمت، توزیع و ترویج) طبق نیازها و خواسته‌های مشتریان بالقوه در آن بازار هدف، به دنبال کسب مزیت رقابتی و ایجاد هم‌افزایی می‌باشند (واکر و همکاران، 1386).

more_vert کتاب راهبردهای منابع انسانی

ادامه مطلب

closeکتاب راهبردهای منابع انسانی

کتاب راهبردهای منابع انسانی نوشته‌ی میر مهرداد پیدایی و حجت عزیزلو، ضمن ارائه مبانی علمی و عملیاتی برنامه‌ریزی استراتژیک منابع انسانی، نحوه ارزیابی وضع موجود و وضع مطلوب فرایندها و ویژگی‌های منابع انسانی را شرح داده و با بیان تجارب شرکت‌های متعدد داخلی و خارجی، به نحوه تدوین سند راهبردی منابع انسانی پرداخته است. چالشی که امروزه در مدیریت منابع‌ انسانی مطرح شده و پاسخ‌گویی به آن را در شکل دهی به نقش‌های نوین در حال تعریف برای این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار ساخته است؛ چگونگی ایجاد هماهنگی، یکپارچگی و انسجام بین زیر سیستم‌های منابع‌ انسانی از یک طرف و برقراری هماهنگی و انسجام بین سیستم منابع‌ انسانی با سایر سیستم‌های عملیاتی سازمان از طرفی دیگر است. در شرایطی که تعدد نقش‌ها، وظایف و کارکرد‌ها، ضرورت توجه به کانون هماهنگی را سوای سطح عملیاتی و اجرایی نشان می‌‌دهد، چاره کار را می‌توان در مدیریت استراتژیک منابع‌ انسانی دنبال کرد. با توجه به این که امروزه سرمایه‌ انسانی ارزشمند‌ترین عامل تولید و سرمایه هر سازمان است، یکی از اساسی‌ترین برنامه‌ریزی‌های سازمانی، برنامه‌ریزی منابع‌ انسانی خواهد بود. اساسی‌ترین عامل برای داشتن برنامه‌ریزی منابع‌ انسانی، برنامه‌ریزی جهت رسیدن به نیازهای مهارتی، آموزشی و در آخر بهسازی منابع‌ انسانی است. مؤثرترین راه دستیابی به مزیت رقابتی در شرایط کنونی علاوه بر جذب درست نیرو، کارآمدتر کردن کارکنان سازمان‌ها از راه بهبود و بهسازی آنان است. آنچه که در راستای توسعه منابع‌ انسانی اهمیت دارد این است که پیشرفت منابع‌ انسانی فقط با آموزش‌های فنی و تخصصی به دست نمی‌آید بلکه باید از روش‌های متعدد به توسعه سرمایه‌های انسانی اقدام نمود که از جمله اصلی‌ترین آن‌ها برنامه‌ریزی استراتژیک منابع‌ انسانی است. منابع‌ انسانی، منبعی استراتژیک برای سازمان‌ها به شمار می‌آید، جزء مهم و جدا نشدنی مباحث برنامه‌ریزی استراتژیک است و بیش‌تر برنامه‌ریزی‌های سازمانی و منابع‌ انسانی ماهیت راهبردی دارند. از اصلی‌ترین عواملی که باعث نگرش جدید در برنامه‌ریزی استراتژیک منابع‌ انسانی می‌شود روند تغییرات و دگرگونی‌های تکنولوژیک، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در محیط داخلی و خارجی سازمان‌ها است که همواره با آن رو به رو هستند. اگر سازمان‌ها بخواهند هم جهت با این تغییرات باشند بایستی دیدی جامع و راهبردی داشته و الزامات متفاوتی را مدنظر قرار دهند. در عصر حاضر، اساسی‌ترین منبع رقابتی سازمان‌ها، منابع‌ انسانی کارآمد یا کارکنان دانشی هستند. میر مهرداد پیدایی در این کتاب به دنبال معرفی روشی است تا ابتدا بتوان چالش‌ها و پیشرانه‌های داخلی و بیرونی سازمان‌ها را شناسایی کرده و سپس به دنبال اصلاح نقاطی در سازمان رفت که می‌تواند پاشنه آشیل سازمان بوده و اصلاح آن به ما کمک کند. در بخشی از کتاب راهبردهای منابع انسانی می‌خوانیم: استراتژی بازاریابی به عنوان بیانیه‌ای که تعیین کننده مسیر حرکت سازمان در دست‌یابی به هدف‌های بازاریابی است، تعریف شده است (کاتلر و آرمسترانگ، 1380). این استراتژی مجموعه تصمیمات و فعالیت‌های به هم پیوسته‌ای را مورد توجه قرار می‌دهد که به واحد تجاری در تحقق اهداف بازاریابی و ارزش‌های مورد انتظار مشتریان کمک می‌کند (اعرابی و رضوانی، 1387). به اعتقاد هامبریک و همکارانش (1996)، استراتژی بازاریابی شامل اتخاذ تصمیمات بلندمدت و تخصیص منابع لازم برای توسعه محصول در حوزه‌های تدوین اهداف بازار، انتخاب بازار هدف، قیمت‌گذاری، بسته‌بندی، تبلیغات و توزیع می‌باشد (جعفرنژاد و مختار‌زاده، 1386). سازمان‌های مختلف بر اساس ترکیب‌های گوناگون از آمیزه‌های بازاریابی، استراتژی‌های متفاوتی تدوین می‌کنند که این استراتژی‌ها معمولاً زیر‌مجموعه استراتژی‌های کلانی چون استراتژی قیمت‌گذاری، استراتژی توزیع کالا، استراتژی تبلیغات و استراتژی محصول است. در واقع، استراتژی بازاریابی، روش‌های تحقّق هدف‌های بازاریابی را مشخص می‌کند و عناصری چون محصول، مشتری، قیمت، توزیع، ترفیع، پیام‌های کلیدی، ارتباط با مشتری و ابزارهای تبلیغات را دربرمی‌گیرد (ساکرای، نیجر و هانسون، 2007). تمرکز اصلی استراتژی‌ بازاریابی بر روی تخصیص مناسب و هماهنگ نمودنِ منابع و فعالیت‌های بازاریابی به منظور تأمین هدف‌های شرکت از حیث یک محصول/ بازار خاص می‌باشد. بنابراین، مسأله حیاتی مربوط به قلمروی استراتژی‌ بازاریابی، عبارت است از تعیین بازار (های) هدف خاص برای یک خانوادۀ محصول یا یک محصول خاص. سپس، شرکت‌ها از طریق طراحی و اجرای برنامۀ مناسب عناصر آمیخته بازاریابی (اساساً چهار آمیخته محصول، قیمت، توزیع و ترویج) طبق نیازها و خواسته‌های مشتریان بالقوه در آن بازار هدف، به دنبال کسب مزیت رقابتی و ایجاد هم‌افزایی می‌باشند (واکر و همکاران، 1386).

more_vert کتاب مدیریت استراتژیک

ادامه مطلب

closeکتاب مدیریت استراتژیک

مدیریت استراتژیک فرایندی است سازمانی برای تعریف راهبرد سازمان و تصمیم گیری برای چگونگی یافتن منابع مورد نیاز برای رسیدن به مقصود استراتژی، صورت می‌گیرد. این فرایند افراد و منابع را نیز شامل می‌شود. برای آنکه سازمان بداند به کجا خواهد رفت باید بداند اکنون دقیقاً کجا قرار گرفته است. پس از آن باید آنچه می‌خواهد باشد را به درستی تعریف کرده و چگونگی رسیدن به آن جایگاه را مشخص کند. مستندات حاصل از این فرایند را برنامهٔ راهبردی سازمان می‌نامند. فهرست مطالبکلیاتی در خصوص مفاهیم مدیریت ماهیت مدیریت استراتژیک استراتژی ها در حوزه عمل رسالت سازمان بررسی عوامل خارجی بررسی عوامل داخلی بررسی، انتخاب و اجرای استراتژیک ارزیابی و کنترل استراتژی برنامه ریزی منابع بنگاه مدیریت موجودی کالا چهارچوب تحلیلی جهت تهیه سند راهبردی (تدوین استراتژی) سازمان های یاد گیرنده (دانش محور) فرهنگ سازمان منابع

more_vert کتاب نقشه استراتژی؛ تبدیل دارایی های نامشهود به پیامدهای مشهود

ادامه مطلب

closeکتاب نقشه استراتژی؛ تبدیل دارایی های نامشهود به پیامدهای مشهود

کتاب نقشه استراتژی؛ تبدیل دارایی های نامشهود به پیامدهای مشهور اثر نویسندگان: دیوید نورتون و رابرت کاپلان است که مترجمان این کتاب حسین اکبری، مسعود سلطانی و امیر ملکی هستند عنوان انگلیسی این کتاب Strategy maps: converting intangible assets into tangible outcomes  می باشد موضوعات مهم کتاب برنامه‌ریزی استراتژیک و داشتن نگاهی استراتژیک در پیشبرد اهداف سازمان از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. سازمان‌ها در اتخاذ رویکرد استراتژیک با دو چالش اساسی مواجه هستند: اول، تدوین استراتژی‌های سازمان و دوم، تحقق و ارزیابی اهداف و برنامه تدوین شده. رویکرد کارت امتیازی متوازن با هدف پاسخگویی به این چالش‏‌ها توسط رابرت کاپلان و دیوید نورتون در سال 1996 ارایه شد وکارت امتیازی متوازن به عنوان یک سیستم اندازه‌گیری عملکرد معرفی شد و تا حدودی نیز در مورد عملیاتی کردن استراتژی در چارچوب کارت امتیازی متوازن بحث شد. هدف آن‌ها این بود که نه تنها راه‏‌حلی برای مسئلة اندازه‌گیری جامع عملکرد سازمان‏‌ها ارایه دهند، بلکه تبدیل برنامه‌های استراتژی به برنامه‌های عملیاتی و مدیریت برنامه‌های عملیاتی و کنترل پیشرفت آن در جهت پیاده‌سازی استراتژی را راه‌گشایی کنند.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی جمهوری اسلامی و مؤلفه های تدوین استراتژی مبارزه با فساد

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی جمهوری اسلامی و مؤلفه های تدوین استراتژی مبارزه با فساد

مقاله علمی و پژوهشی" جمهوری اسلامی و مؤلفه های تدوین استراتژی مبارزه با فساد " مقاله ای است در 20  صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به جمهوری اسلامی، استراتژی، فساد اداری ، شاخص سیاسی ، شاخص اقتصادی ، شاخص اجتماعی  و مؤلفه های تدوین استراتژی مبارزه با فساد اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب زمان در دسترس : استراتژی‌هایی برای تعالی در مدیریت نگهداشت

ادامه مطلب

closeکتاب زمان در دسترس : استراتژی‌هایی برای تعالی در مدیریت نگهداشت

کتاب زمان در دسترس : استراتژی‌هایی برای تعالی در مدیریت نگهداشت نوشته  جان دیکسون کمبل و جیمز ریس پیکنل است که توسط علی زو اشکیانی و محسن ربیعی ترجمه شده است . بررسی موضوع کتاب کتاب حاضر که نام کامل آن زمان در دسترس: استراتژی‌هایی برای تعالی در مدیریت نگهداشت است، مرجعی معتبر هم برای متخصصان نگهداشت و هم دیگر کارکنان است و دورنمایی از مدیریت نگهداشت به دست می‌دهد. این کتاب به بررسی عناصر مختلفی می‌پردازد که مدیران نگهداشت با آن‌ها سروکار دارند و دستورالعمل‌هایی برای موفقیت نگهداشت ارائه می‌کند.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی رسانه های اجتماعی و استراتژی های نوظهور رسانه ها

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی رسانه های اجتماعی و استراتژی های نوظهور رسانه ها

مقاله علمی و پژوهشی" رسانه های اجتماعی و استراتژی های نوظهور رسانه ها " مقاله ای است در 16  صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به رسانه های اجتماعی و استراتژی های نوظهور رسانه ها، سازمان رسانه ای ، تلویزیون ، صنعت خبر و فیس بوک اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب استراتژی اقیانوس آبی

ادامه مطلب

closeکتاب استراتژی اقیانوس آبی

کتاب استراتژی اقیانوس آبی نوشته  دبلیو چان کیم و رنه مابورنیا می باشد که علیرضا پور ممتاز آن را ترجمه کرده است عنوان انگلیسی کتاب Blue Ocean Strategy می باشد و این کتاب را انتشارات آریاناقلم منتشر کرده است بررسی موضوع کتاب نویسندگان کتاب استراتژی اقیانوس آبی معتقدند که تنها راه پیروزی در رقابت، تلاش نکردن برای پیروزی در رقابت است. به باور آنها به‏جای ورود به رقابت خونین در اقیانوس سرخ باید وارد فضای بازار نامحدود اقیانوس‌های آبی شد و دست به خلق تقاضا زد. اما همان‌طور که بسیاری از این مدیران دریافتند، همین اقیانوس‌های آبی نیز دیر یا زود سرخ و رقبا وارد آن می‌شوند. در این وضعیت چه باید کرد؟ این نکته‌ای کلیدی است که در نسخۀ جدید، نویسندگان به تفصیل به آن پرداخته‌اند. آنها در فصل‌هایی که به کتاب اضافه شده است دربارۀ بازسازی یا تجدید اقیانوس‌های آبی توضیح داده‌اند.

more_vert کتاب بازی های تیم ساز

ادامه مطلب

closeکتاب بازی های تیم ساز

از زمانی که با نظریه ی بازی آشنا شدیم، پرسشی ذهنمان زاده شد که به راستی مرز بین زندگی واقعی و بازی کجاست؟ چرا ما زندگی را به بازی می گیریم ولی در بازی ها، خیلی جدی ظاهر می شویم؟ چگونه است که در مقابل بازیگران عرصه ی زندگی با نقاب های فراوان ظاهر می شویم ولی در بازی شخصیت اصیل خود را نشان می دهیم؟ و بالاخره یک پرسش جدی تر اینکه آیا ما اکنون مشغول بازی کردن هستیم یا زندگی؟ این کتاب دعوتی عمومی برای بازی کردن و آموختن از مجرای بازی است.در این کتاب سعی شده مهارت های اساسی که در یادگیری کار تیمی اهیمت دارند از طریق بازی آموزش داده شوند. مهارت هایی همچون نقش یابی در تیم، هماهنگی، ارتباط اثربخش، بازخورد دادن مناسب، مهارت های عضویت در تیم و مهارت های حرکتی (چالاکی، تعادل) از آن جمله اند و همچنین به مفاهیمی مانند:خطای فردی و تیمی، استراتژی تیمی و هم افزایی پرداخته شده است.

more_vert کتاب مدیریت استراتژیک فناوری اطلاعات

ادامه مطلب

closeکتاب مدیریت استراتژیک فناوری اطلاعات

کتاب مدیریت استراتژیک فناوری اطلاعات اثر انگ کی. چو و پیتر یوتسشاک، یکی از دورس اختصاصی رشته­‌های فناوری اطلاعات و مدیریت است. کتاب حاضر توسط شورای عالی برنامه­‌ریزی وزارت علوم و دانشگاه پیام­ نور به عنوان منبع درس مدیریت استراتژیک فن­اوری­ اطلاعات معرفی گردید. این ترجمه شامل کل کتاب مدیریت استراتژیک فناوری اطلاعات (Information Technology Strategy And Managment) نیست، بلکه فصل­‌های 1 تا 7 را در بردارد که در مقطع کارشناسی تدریس می­‌شود. در این فصل‌­ها مباحثی از قبیل تئوری­‌ها و مدل‌­های شرکت­‌های تجاری، اصول مدیریت استراتژیک، تنظیم استراتژی ارزش IT و تحلیل سازمانی، عوامل موفقیت در استراتژی IT، تنظیم استراتژیک برای ایجاد ارزش تجاری، شرکت‌­ها و معماری­‌های تکنولوژی و برنامه‌­های استراتژیک (طراحی و اجرا) را مورد بررسی قرار می­‌دهد. فهرست مطالبفصل اول: تئوری‌ها و مدل‌‌های شرکت‌های تجاریفصل دوم: اصول مدیریت استراتژیکفصل سوم: تنظیم استراتژی، ارزش IT و تحلیل سازمانیفصل چهارم: عوامل مهم موفقیت در استراتژی ITفصل پنجم: تنظیم استراتژیک برای ایجاد ارزش تجاریفصل ششم: شرکت و معماری‌های تکنولوژیفصل هفتم: برنامه‌های استراتژیک: طراحی و اجرا

more_vert کتاب رقابت برای بردن

ادامه مطلب

closeکتاب رقابت برای بردن

کتاب رقابت برای بردن اثر ای جی لفلی و راجر ال مارتین، داستان انتخاب است؛ انتخاب ایجاد رویه‌ تفکر استراتژیک و اِعمال استراتژی در یک سازمان. استراتژی، مفهومی نسبتاً جدید است. آنچه اکنون‌ به‌عنوان استراتژی شناخته می‌شود تا نیمه‌ قرن گذشته در زیرمجموعۀ مدیریت قرار می‌گرفت. پس چندان عجیب نیست که سازمان‌های بسیاری در تلاشند تا مشخص کنند که استراتژی چیست و چگونه باید استراتژی‌ کارآمدی ایجاد کرد؛ هیچ تعریف استاندارد، روشن و فراگیری از استراتژی یا حتی چگونگی تدوین آن وجود ندارد. هدف کتاب رقابت برای بردن (Playing Selling)، ارائه راهنمای استراتژی است؛ راهنمایی که شما را چنان هدایت کند که خودتان همه‌ مراحل را انجام دهید. آنچه ارائه می‌کنیم مفاهیم، فرآیند و ابزار عملی لازم برای ایجاد و توسعۀ‌ استراتژی پیروزی برای کسب‌وکار و سازمانتان است؛ استراتژی‌ای که نیاز مشتریان را بهتر پاسخ دهد، شما را قادر به رقابتی موفق کند و درنهایت منجر به پیروزی‌تان شود. پیروزی باید در قلب هر استراتژی باشد. به عقیده‌ ای جی لفلی (A. G. LafLey) و راجر ال مارتین، استراتژی مجموعه‌ای منسجم و هماهنگ از پنج انتخاب است: آرمان پیروزی، محل بازی، چگونه بردن، شایستگی‌های کلیدی و سیستم‌های مدیریت. فصل اول، این پنج انتخاب ضروری را به‌عنوان سؤال‌های استراتژیک معرفی می‌کند. در هریک از فصل‌های 2 تا 6 به‌صورت متمرکز به یکی از این سؤال‌ها پرداخته می‌شود، ماهیت انتخابی که باید صورت گیرد شرح داده می‌شود و چند توصیه برای انتخاب و تصمیم‌گیری در زمینه‌ کاری‌تان ارائه می‌شود. این پنج مورد، فرآیند انتخاب استراتژیک، اساس کار استراتژیک ما و محور این کتاب را شکل می‌دهند. اگرچه، برای اینکه به دید استراتژیک واقعی دست یابید، این فرآیند کافی نیست. در فصل 7، ابزار دیگری معرفی می‌شود؛ جریان منطقی استراتژیک، چارچوبی طراحی شده برای هدایت تفکر شما به سمت و سوی آنالیز کلیدی است که پنج انتخاب استراتژیک شما را شکل می‌دهد. سپس در فصل 8، روشی ویژه برای توجیه گزینه‌های استراتژیک متناقض ارائه می‌شود، فرآیندی به نام مهندسی معکوس برای اتخاذ تصمیم‌های استراتژیک با دیگران. پنج انتخاب، یک چارچوب و یک فرآیند در کنار هم یک کتاب کاربردی برای تدوین استراتژی در هر سازمانی ارائه می‌کند. فهرست مطالب مقدمهاستراتژی چگونه کار می‌کند؟!استراتژی چیست؟کتاب استراتژی: پنج انتخاب، یک چارچوب، یک فرآیندفصل اول: استراتژی، همان انتخاب استبازنگری اُلِیچه چیزی استراتژی محسوب می‌شود (و چه چیزی نه)قدرت انتخاب‌هاجمع‌بندیفصل دوم: پیروزی چیسترقابت برای رقابترقابت برای پیروزیبا کسانی که بیشترین اهمیت را دارنددر برابر بهترین‌هاجمع بندیاستراتژی‌ به‌عنوان پیروزیفصل سوم: کجا بازی کنیماهمیت زمین بازی مناسبسه وسوسه خطرناکتصور محل بازی جدیدعمیق‌تر کاویدنقلب استراتژیبایدها و نبایدهای محل بازیفصل چهارم: چگونه پیروز شویماستراتژی‌های رهبری هزینهاستراتژی‌های تمایزمسیرهای متعدد به سوی پیروزیتقویت انتخاب‌هاجمع‌بندیپمپِرز: تنها‌ مهم‌ترین درس استراتژیک پی اند جیفصل پنجم: بازی براساس نقاط قوت‌ خودژیلت و آبشار انتخاب استراتژیکدرک شایستگی‌ها و سیستم‌های فعالیتشایستگی‌های سراسر سازماناستراتژی چند سطحیژیلت: میله‌های تقویت‌کنندهحمایت از انتخاب‌هابایدها و نبایدهای ایجاد شایستگی‌هافصل ششم: آنچه اهمیت دارد را مدیریت کنیدسیستم‌های ساخت و بررسی استراتژیهنجارهای جدید برای گفتگوساختاری شکل‌دهندهانتقال (ابلاغ) استراتژیسیستم‌های حمایت از شایستگی‌های کلیدیاندازه‌گیری پیامدهای مطلوبتغییر دندهانتقال به سازمانفصل هفتم: از طریق استراتژی فکر کنیدتجزیه‌وتحلیل صنعتتجزیه‌وتحلیل ارزش مشتریتجزیه‌وتحلیل موقعیت نسبیتجزیه‌وتحلیل رقابتیچارچوبی برای استراتژیبایدها و نبایدهای جریان منطق استراتژیراه طولانی به جریان منطقفصل هشتم: شانس‌تان را افزایش دهیدایجاد توافق: سنتیپرسیدن‌ سؤال مناسبمهم‌ترین‌ سؤال در استراتژیقدرت شریک خارجی استراتژینتیجه‌گیری: تعقیب بی‌پایان پیروزیشش تله استراتژیشش نشانه داشتن استراتژی پیروزی‌بخش

more_vert مقاله علمی و پژوهشی برون سپاری ، کارت امتیاز متوازن و استراتژی برون سپاری

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی برون سپاری ، کارت امتیاز متوازن و استراتژی برون سپاری

مقاله علمی و پژوهشی" برون سپاری ، کارت امتیاز متوازن و استراتژی برون سپاری " مقاله ای است در 16  صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به برون سپاری ، کارت امتیاز متوازن و استراتژی برون سپاری اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.