جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله ارائه چارچوبی برای تدوین استراتژی‌های منابع انسانی

ادامه مطلب

closeمقاله ارائه چارچوبی برای تدوین استراتژی‌های منابع انسانی

مقاله علمی و پژوهشی " ارائه چارچوبی برای تدوین استراتژی‌های منابع انسانی" مقاله ای است در 26 صفحه و با 28 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث راهبرد منابع انسانی؛ راهبرد زیرنظام‌های منابع انسانی؛ نقاط مرجع راهبردی پرداخته شده است چکیده مقاله تمرکز مدیریت راهبردی منابع انسانی، بر ارائۀ الگویی از راهبرد‌ها در حوزۀ منابع انسانی است که سازمان را قادر ‌سازد به اهداف راهبردی خود دست یابد. هدف پژوهش حاضر این است که چارچوبی نظام‌یافته و استاندارد بر اساس نظریۀ نقاط مرجع راهبردی برای تدوین راهبرد‌های منابع انسانی ارائه نماید. برای نشان‌دادن کاربست‌پذیری چارچوب پیشنهادی، راهبرد‌های منابع انسانی در یکی از شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت ایران تدوین شد. در این راستا، نخست 22 نفر از خبرگان حوزۀ منابع انسانی سازمان به شیوۀ نمونه‌گیری غیراحتمالی قضاوتی انتخاب شدند. شاخص‌های دو بُعد اصلی الگوی نقاط مرجع راهبردی، یعنی ضرورت واپایش فرایند/ نتیجه و تأمین نیرو از بازار کار داخلی/ خارجی، توسط این خبرگان تعیین شد. با بهره‌گیری از شاخص‌های تعیین‌شده، پرسشنامۀ نقاط مرجع راهبردی، تدوین و میان خبرگان توزیع شد. باتوجه‌به میانگین و انحراف معیار امتیازات شاخص‌ها، در گروه‌های شغلی چهارگانۀ سازمان، مختصات راهبردی هریک از این گروه‌ها تعیین شد. نتایج نشان داد راهبرد متعهدانه برای مشاغل مدیریتی و فنی، راهبرد پدرانه برای مشاغل پشتیبانی و راهبرد ثانویه برای مشاغل خدماتی سازمان مناسب است. درنهایت، راهبرد‌ زیرنظام‌های منابع انسانی برای هر یک از گروه‌های شغلی مذکور تدوین شد. عنوان مقاله [English] A Framework for Designing Human Resource Strategies چکیده [English] Concentration of the human resource strategic management on presenting a model for human resource management provides the organization with an ability to achieve its strategic goals. This research is intended to design a standard and systematic framework on the basis of strategic reference points for designing human resource strategies. The suggested framework was designed in an oil industry dependent company to examine the practicability of the suggested framework. 22 human resource experts were selected through a nonprobability judgment sampling method. The indicators of the two main aspects of reference point model, including the necessity of monitoring the process/result and the supply of workforce from inside/outside were proposed by these experts. Employing the indicators, the questionnaires of strategic reference points were developed and were distributed among the experts. Considering the mean and standard deviation of the indicators, the strategic characteristics of each of the fourfold job groups was identified. The results indicated that commitment strategy was suitable for managerial and technological jobs, paternal strategy was a proper one for supportive jobs, and secondary strategy was good for servicing jobs. Finally, the strategies for human resource subsystems were designed. کلیدواژه‌ها [English] human resource strategy, Human Resource Subsystem Strategy, Strategic Reference Groups دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert کتاب مدیریت راهبردی مساجد

ادامه مطلب

closeکتاب مدیریت راهبردی مساجد

  مسجد از محوری‌ترین نهادهای دینی است. تحول در نظام آموزش و پرورش در کشور مستلزم آن است که نقش این نهاد اصیل و جامع دینی به درستی و خوبی تعریف شود. برای این منظور باید کارکردهای آموزش زندگی و تربیت انسانها، به درستی، برای مسجد و نهادهای پیرامونی آن تعیین گردد. قدم اول برای شکل‌دهی و مهندسی جایگاه مدیریت راهبردی مجموعه نهادهای فرهنگی دینی به صورت یک نظام جامع، بررسی و مطالعهٔ کامل پیرامون آنها می‌باشد. تاکنون سهم اندکی از تلاشهای کارشناسی، سیاستگذاری و طراحی انجام شده در شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر ارگانهای تصمیم‌گیرنده کشور، به اعتلاء جایگاه و عملکرد نهادهای فرهنگی دینی از جمله مسجد، تخصیص یافته است. تعیین چگونگی مدیریت راهبردی نهادهای دینی، بخصوص مساجد، از موضوعات پیچیده‌ای است که به سهولت، دست یافتنی نیست. وجود انواع نهادهای دینی، مستلزم این است که به مدیریت راهبردی هر یک از این نهادها، به صورت خاص پرداخته شود. هرچند که می‌توان گفت که در مدیریت راهبردی این نهاد، وجوه مشترک زیادی وجود دارد.فهرست مطالب مقدمهفصل 1: اهمیت مسجدفصل 2: مدیریت در مسجدفصل 3: وضعیت موجود مساجد کشورفصل 4: طرح‌های راهبردی دستگاههای فرهنگی برای توسعه مساجد کشورفصل 5: هم اندیشی توسعه نهادهای دینی پیرامون مدیریت راهبردی مساجد

more_vert کتاب رهبری با تکیه بر نقاط قوت

ادامه مطلب

closeکتاب رهبری با تکیه بر نقاط قوت

در کتاب رهبری با تکیه بر نقاط قوت: رهبران موفق و تیم‌هایشان و چرایی پیروی افراد، نویسنده پر فروش‌ترین کتاب مدیریت جهان، تام راث و همچنین مشاور برجسته رهبری و مدیریت، بَری کانچی، نتایج سال‌ها پژوهش سازمان گالوپ در این زمینه را آشکار می‌سازند. سه راه حل کلیدی را برای اثر بخشی بیشتر در رهبری توسط کتاب رهبری با تکیه بر نقاط قوت ارائه می‌شود: شناخت نقاط قوت خود و سرمایه‌گذاری بر روی نقاط قوت دیگران، جذب و بهره‌مند شدن از افرادی با نقاط قوت لازم و مورد نظر در گروه، و در نهایت فهم و برآورده ساختن چهار نیاز اصلی کسانی که ما را به عنوان رهبر پذیرفته‌اند. با خواندن کتاب رهبری با تکیه بر نقاط قوت، نقل قول‌های دسته اولی از موفق‌ترین رهبران سازمانی در سال‌های اخیر - از موسس شرکت تیچ فور آمریکا گرفته تا مدیرعامل ریتز - کارلتون - خواهیم شنید. این افراد توضیح می‌دهند که چگونه نقاط قوت منحصر به‌ فردشان موفقیت‌های چشمگیری را برای آن‌ها به همراه داشته‌ است. کتاب رهبری با تکیه بر نقاط قوت که پر از پژوهش‌های تازه و ایده‌های عملی است، نقشه راه جدیدی را برای راهبریِ افراد به سوی آینده‌ای بهتر در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. با توجه به موارد آورده شده در کتاب رهبری با تکیه بر نقاط قوت، می‌توان اذعان نمود این کتاب برای افراد متفاوتی نوشته شده است؛ از جمله دانشجویان و اساتید رشته‌های مدیریت و رفتار سازمانی، که محتوای کتاب حاضر می‌تواند مبنایی بسیار قوی برای مباحث نظری آن‌ها فراهم نماید. از سوی دیگر، کتاب رهبری با تکیه بر نقاط قوت می‌تواند راهنمای جامعی در حوزه عمل باشد. آن‌ها که می‌خواهند سازمان، شرکت یا تیم خود را به بهترین نحو مدیریت و اداره نمایند، می‌توانند از رهنمودهای آن برای شناخت نقاط قوت خود و دیگران استفاده نموده، و با بهره‌گیری از این شناخت و بینش، به بهترین شکل از توانمندی‌های موجود کارکنان خود که به طور معمول کمتر حق انتخابی در پذیرش و به کارگیری آن‌ها در مجموعه خود داشته‌اند، استفاده نمایند. این کتاب می‌تواند راهنمایی مفید و کاربردی به منظور بهره‌ جستن از سرمایه‌های انسانی، که ارزشمندترین دارایی‌های یک سازمان به شمار می‌روند، باشد. کتاب رهبری با تکیه بر نقاط قوت در واقع فصل مشترک حوزه‌های چهارگانه توانمندی در مدیریت، راهبری و رفتار سازمانی (اجرا، تاثیرگذاری، ایجاد روابط، و تفکر راهبردی)، و همچنین پاسخگویی و برآورده ساختن چهار نیاز اساسی پیروان (اعتماد، دلسوزی و شفقت، ثبات و امنیت، و امید)، از یک سو، و شاخه جدیدی از روانشناسی و جنبشی عظیم به نام «نقاط قوت» است. در کتاب رهبری با تکیه بر نقاط قوت، 34 نقطه قوت با حوزه‌های چهارگانه راهبری و مدیریت تلفیق شده و کاربرد نقاط قوت در هر یک از حوزه‌های مدیریت، و بهره‌ بخشی کلّیِ آنها به حوزه‌های علمی راهبری و رفتار سازمانی با زبانی روشن و یک به یک توضیح داده می‌شود. فهرست مطالبپیش‌گفتار مترجمانمقدمهبهترین رهبران در خاطره‌ها می‌مانندبخش اول: سرمایه‌گذاری بر روی نقاط قوت خودرهبری با استفاده از تقلیدیافتن نقاط قوت رهبری در خودسرمایه‌گذاری بلندمدتبخش دوم: بیشینه‌سازی توانمندی‌های تیمچه چیزی باعث ایجاد یک تیم رهبری موفق می‌شود؟نقاط قوت رهبری در عملاجراتاثیرگذاریایجاد روابطتفکر راهبردیاستعداد جمعی یک تیمتیم‌های قدرتمند چه نقاط مشترکی با یکدیگر دارند؟بخش سوم: چرا افراد از رهبران خود پیروی می‌کنند؟چرا افراد پیروی می‌کنند؟اعتماد و اطمیناندلسوزی و شفقتثباتامیدسبک مدیریتی که فراتر از یک عمر باقی می‌ماندمنابع بیشترشرکت در آزمون «نقاط قوت یاب»بخش چهارم: 34 زمینه نقاط قوترهبری با نقطه قوت دست‌یابندهرهبری با نقطه قوت فعال‌سازیرهبری با نقطه قوت سازگاریرهبری با نقطه قوت تحلیل‌گریرهبری با نقطه قوت هماهنگ‌کنندگیرهبری با نقطه قوت فرماندهیرهبری با نقطه قوت ارتباطیرهبری با نقطه قوت رقابت‌جوییرهبری با نقطه قوت عدالترهبری با نقطه قوت گذشته‌نگریرهبری با نقطه قوت احتیاطرهبری با نقطه قوت پرورش‌دهندگیرهبری با نقطه قوت انضباطرهبری با نقطه قوت همدلیرهبری با نقطه قوت تمرکزرهبری با نقطه قوت آینده‌نگریرهبری با نقطه قوت هم‌سازیرهبری با نقطه قوت ایده‌پردازیرهبری با نقطه قوت دربرگیرندگیرهبری با نقطه قوت فردگراییرهبری با نقطه قوت دروندادرهبری با نقطه قوت تفکررهبری با نقطه قوت یادگیرندگیرهبری با نقطه قوت بیشینه‌سازیرهبری با نقطه قوت مثبت‌نگریرهبری با نقطه قوت «مثبت‌نگری»رهبری با نقطه قوت معاشرترهبری با نقطه قوت مسوولیت‌پذیریرهبری با نقطه قوت حلّال مشکلاترهبری با نقطه قوت اعتماد به نفسرهبری با نقطه قوت ارجمندیرهبری با نقطه قوت راهبردیرهبری با نقطه قوت جذابیتبخش پنجم: پیشینه پژوهشیالف) نقاط قوت شما: پژوهش‌های مربوط به «نقاط قوت‌یاب»ب) تیم شما: پژوهش‌های گالوپ درباره مشارکت تیمیج) چرا افراد از رهبران پیروی می‌کنند؟معرفی مولفان

more_vert مقاله همسویی راهبرد عام منابع انسانی با راهبرد زیرسیستم‌های منابع انسانی

ادامه مطلب

closeمقاله همسویی راهبرد عام منابع انسانی با راهبرد زیرسیستم‌های منابع انسانی

مقاله علمی و پژوهشی " همسویی راهبرد عام منابع انسانی با راهبرد زیرسیستم‌های منابع انسانی" مقاله ای است در 24 صفحه و با 57 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث نقاط مرجع راهبردی؛ همسویی راهبردی؛ راهبرد منابع انسانی؛ راهبرد‌ زیرنظام‌های منابع انسانی پرداخته شده است چکیده مقاله مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهند که میان استراتژی های کلی سازمان و راهبردهای منابع انسانی رابطه وجود دارد. همچنین وجود راهبردهای هماهنگ در حوزه‌ منابع انسانی بر عملکرد کلی سازمان مؤثر است. هدف پژوهش حاضر بررسی میزان همسویی راهبرد کلی ‌نظام مدیریت منابع انسانی سازمان و راهبرد‌‌ زیر نظام­های منابع انسانی است. به منظور بررسی همسویی افقی و عمودی، از الگوی نقاط مرجع راهبردی بامبرگر و مشولم (SRP) استفاده شده و روش اصلی پژوهش نیز توصیفی پیمایشی است. جامعۀ آماری تحقیق،کلیة مدیران و کارشناسان­ ارشد (خبرگان) شرکت تولید مواد غذایی کاله می‌باشند. جمع‌آوری اطلاعات مربوط به شناسایی گونه‌های مختلف راهبرد‌ از طریق پرسشنامه ارائه شده به مدیران یا کارشناسان ارشد خبره و مطلع در شرکت مزبور انجام گرفته است. سنجش ضریب پایایی عناصر پرسشنامه به کمک نرم­افزار SPSS و بر اساس آزمون آلفای کرونباخ صورت گرفت و میزان آن %91 به دست آمد که نشان‌دهندۀ قابلیت اعتماد ابزار پژوهش است. یافته‌ها حاکی از آن است که راهبرد‌‌ اصلی مدیریت منابع انسانی شرکت از نوع سرباز وفادار، تأمین نیروی انسانی از نوع جنبی، آموزش و توسعه از نوع انتخابی، ارزیابی عملکرد از نوع همانندسازی، جبران خدمات از نوع رقابتی و همچنین روابط کارکنان از نوع دستوری، گونه‌های غالب محسوب می‌شوند. در مجموع می‌توان گفت که بین راهبرد کلی منابع انسانی و راهبردهای ‌زیرنظام­های آن شکاف شدید وجود ندارد، ولی عدم هماهنگی نسبی قابل تأیید است. عنوان مقاله [English] Alignment of Human Resource General Strategy with Human Resource Subsystem Strategy چکیده [English] Studies show that there are relationship between general strategy of the organization and its human resource strategies. On the other hand, coordinated strategies in human resource fields affect general performance of organizations. This research is intended to investigate the alignment of the organizations’ general strategy of human resource and its subsystem human resource strategies. Bamberger and Mesoulan model of strategic reference point (SRP) was employed to investigate the vertical and horizontal alignment. This is basically a survey research. Research population includes all expert employees at Kaleh Food Company. Questionnaires were employed to collect data from different types of research. The reliability of the questionnaires was tested through SPSS and Cronbach’s alpha. It turned out equal to 91 percent. The results indicated that the company’s most dominant human resource strategies include loyal soldier, recruiting peripherals human resource, selective training and development, reproductive performance evaluation, competitive compensation, and imperative employee communication. The research came about with the conclusion that there is a deep gap between the organization’s general human resource strategy and those of the subsystems. Lack of coordination is also conformed. کلیدواژه‌ها [English] strategic reference point (SRP), Strategic Alignment, human resource strategy, Human Resource Subsystem Strategy دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert کتاب راهبرد کسب‏ و کار: واکاوی الگوهای تدوین و پیاده‌سازی راهبرد

ادامه مطلب

closeکتاب راهبرد کسب‏ و کار: واکاوی الگوهای تدوین و پیاده‌سازی راهبرد

  کتاب «راهبرد کسب‏ و کار» مفاهیم پایه و بنیادین مرتبط با راهبرد و شیوه ‏های تدوین و اجرای آن را به زبانی ساده توضیح می‏دهد و نمونه‏ هایی از تجربیات نویسنده را نیز در اختیار خواننده قرار می‏ دهد. برایان تریسی طی سه دهه گذشته، با بیش از هزار شرکت بزرگ بین المللی و نیز بیش از ده هزار شرکت کوچک و متوسط همکاری داشته ام. در این همکاری‌ها متوجه شدم که بیشتر شرکت ها، هیچ نوع برنامه راهبردی ندارند. این شرکت ها با وجود بهره مندی از بودجه و برنامه های عملیاتی، فقط مجموعه ای از امیدها، رویاها و فکرهای بزرگ دارند و در مقابل، هیچ برنامه شفاف و مکتوبی برای آینده سازمان و تعیین نحوه دستیابی به این آینده ایده آل در اختیار ندارند. همچنین به این نتیجه رسیدم که فقط تعداد بسیار محدودی از شرکت ها، یک برنامه راهبردی هوشمندانه برای خود تعریف کرده اند. با داشتن تفکر راهبردی و نیز انجام اقدامات راهبردی می‌توانید سودآوری و نیز میزان رضایت‌مندی‌ خود از کسب‌و‌کار شرکت یا شغلتان را افزایش دهید و بر میزان کیفیت و البته نفوذتان در بازار بیافزایید. افزون بر این احساس خواهید کرد که بر سرنوشت زندگی فردی و شغلی‌تان تسلط بیشتری دارید. در نهایت اینکه هر یک یا دو سال می‌توانید نگاهی به گذشته بیاندازید و ببینید که موقعیت فعلی‌تان همان چیزی است که پیش از آن برنامه‌ریزی کرده بودید یا خیر.فهرست مطالب پیش‌گفتار مترجمپیش‌گفتارفصل اول: آشنایی با راهبرد: اسکندر کبیرفصل دوم: اصول مهم در طراحی راهبردفصل سوم: پنج پرسش در زمینه برنامه‌ریزی راهبردیفصل چهارم: افراد کلیدی در طراحی راهبردفصل پنجم: ارزش‌ها، چشم‌انداز و مقصودفصل ششم: ماموریت شرکت خود را تعیین کنیدفصل هفتم: از آینده به گذشتهفصل هشتم: حوزه‌های مهم راهبردیفصل نهم: اهمیت نیروی پیشران در راهبردفصل دهم: چهار مفهوم کلیدی در برنامه‌ریزی راهبردیفصل یازدهم: بر نقاط قوت خود متمرکز شویدفصل دوازدهم: حرکت به سمت حوزه‌های مجاورفصل سیزدهم: راهبرد واگذاری سرمایه را در پیش گیریدفصل چهاردهم: تفکر بر مبنای صفرفصل پانزدهم: رویکردی تهاجمی در پیش بگیریدفصل شانزدهم: اهمیت انعطاف‌پذیریفصل هفدهم: بازارهای جدیدی خلق کنیدفصل هیجدهم: رقیبانتان را برگزینیدفصل نوزدهم: لزوم مشارکت جمعی در تدوین راهبردفصل بیستم: اهمیت ساختار سازمانیفصل بیست و یکم: پنج مرحله تدوین و اجرای راهبرد

more_vert ناسا با نقاط کوانتومی بازده کشاورزی در فضا را ارتقا می‌دهد

ادامه مطلب

closeناسا با نقاط کوانتومی بازده کشاورزی در فضا را ارتقا می‌دهد

 ناسا از طریق انعقاد قراردادی با یک شرکت نانویی از فناوری نقاط کوانتومی برای افزایش بازده کشاورزی در فضا استفاده می‌کند. در این روش، نقاط کوانتومی موجب افزایش جذب نور شده و در نهایت تولید محصولات را ارتقا می‌دهد. به گزارش ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، یوبی‌کیودی (UbiQD) یکی از شرکت‌های نانویی اعلام کرد که از طرف سازمان فضایی آمریکا؛ ناسا، یک قرارداد انتقال فناوری کسب وکار کوچک (STTR) را دریافت کرده است. این قرارداد ۲۴ ماهه بوده و بودجه آن ۷۵۰ هزار دلار است. این پروژه با همکاری شرکت یوبی‌کیودی و دانشگاه آریزونا انجام خواهد شد که در آن با استفاده از نقاط کوانتومی تلاش می‌شود تا بهره کشاورزی افزایش یابد. این کار به ناسا کمک می‌کند تا عملکرد بهتری در رشد محصولات کشاورزی در فضا داشته باشد طوری که نقاط کوانتومی با جذب بهتر طیف‌های مختلف طول موج نور امکان افزایش کارایی کشاورزی را در فضا فراهم کنند. یوبی‌کیودی برای اولین بار در آگوست سال ۲۰۱۸ از سوی ناسا به‌عنوان بخشی از ماموریت راهبردی این سازمان برای پیشبرد قابلیت‌های پیشرفته در حوزه فناوری فضایی انتخاب شد تا به ناسا کمک کند موفقیت بیشتری در تولید مواد غذایی در فضا داشته باشد، از این رو فاز اول STTR با شرکت یوبی‌کیودی آغاز شد. در این پروژه، عملکرد پرورش کاهو در فضا با موفقیت ارتقاء پیدا کرد، یکی از دستورالعمل‌های مورداستفاده در این مطالعه، محصول گلخانه‌ای لومینسانس یوبی‌کیودی موسوم به UbiGro بود که موجب افزایش ۱۳ درصدی در وزن سبزیجات به عمل آمده و افزایش ۸ درصدی سطح برگ شد. ژن گیاکومیلی از محققان دانشگاه آریزونا گفت: در ماموریت‌های فضایی طولانی ‌مدت، جایی که فضانوردان باید بیشترین استفاده از منابع را داشته باشند، افزایش تولید مواد غذایی می‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد؛ این فناوری می‌تواند به ما در رسیدن به این هدف کمک کند. شرکت یوبی‌کیودی پس از دریافت بودجه از آزمایشگاه بریک‌اوت به دنبال این فناوری رفت و روشی برای بهبود کشاورزی با نقاط کوانتومی ارائه کرد، این فناوری در چند کشور مختلف مورداستفاده قرار گرفت و نتایج مثبتی به‌دست آمد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی ارزیابی عملکرد مبتنی بر نقشه راهبردی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی ارزیابی عملکرد مبتنی بر نقشه راهبردی

مقاله علمی و پژوهشی" ارزیابی عملکرد مبتنی بر نقشه راهبردی " مقاله ای است که در18 صفحه در مجلات معتبر علمی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به ارزیابی عملکرد ، سلسله مراتبی فازی ، تکنیک دیمتل فازی، کارت امتیازی متوازن و نقشه راهبردی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی مشتری گرایی و نوآوری راهبردی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی مشتری گرایی و نوآوری راهبردی

مقاله علمی و پژوهشی" مشتری گرایی و نوآوری راهبردی " مقاله ای است که در 16  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مشتری گرایی، نوآوری راهبردی ،  مشتری گرایی داخلی و مشتری گرایی خارجی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب راهنمای متون تخصصی (1) علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی دانشگاه پیام نور

ادامه مطلب

closeکتاب راهنمای متون تخصصی (1) علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی دانشگاه پیام نور

کتاب راهنمای متون تخصصی (1) علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی دانشگاه پیام نور، تالیف مرضیه علیزاده جدیدی، به شما در یادگیری کلمات عمومی و تخصصی موجود در انواع کتابخانه­‌ها و کارکردهای آن‌ها یاری رسانده و توانایی شما را در درک مطلب خواندنی تخصصی ارتقا می‌بخشد. فهرست مطالبفصل 1: کتابخانه‌ها: انواع و کارکردهافصل 2: کتاب‌های الکترونیکیفصل 3: فناوری اطلاعات و کتابخانه‌هافصل 4: فهرستنویسی و سازماندهی دانش (1)فصل 5: فهرستنویسی و سازماندهی دانش (2)فصل 6: خدمات مرجعفصل 7: خدمات مرجع دیجیتالی: آینده خدمات مرجعفصل 8: خودکارسازی کتابخانه

more_vert سئوالات آزمون دکترای سال 97 رشته مدیریت بازرگانی و راهبردی

ادامه مطلب

closeسئوالات آزمون دکترای سال 97 رشته مدیریت بازرگانی و راهبردی

بانک مقالات ایران برای آشنایی هر بیشتر دانشجویان و علاقمندان سئوالات آزمون دکترای سال 97 دانشگاهها و موسسات آموزش عالی را منتشر می نماید   برای دریافت سئوالات آزمون دکترای رشته مدیریت بازرگانی و راهبردی سال 97  از لینک زیر استفاده نمائید  

more_vert مقاله هم‌آهنگی بین استراتژی سازمان و استراتژی ساختار با استفاده از نقاط مرجع استراتژیک (SRPs)

ادامه مطلب

closeمقاله هم‌آهنگی بین استراتژی سازمان و استراتژی ساختار با استفاده از نقاط مرجع استراتژیک (SRPs)

مقاله علمی و پژوهشی " هم‌آهنگی بین استراتژی سازمان و استراتژی ساختار با استفاده از نقاط مرجع استراتژیک (SRPs)" مقاله ای است در 21 صفحه و با 17 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث استراتژی سازمان؛ نقاط مرجع استراتژیک؛ هم‌آهنگی ساختار و استراتژی پرداخته شده است چکیده مقاله با توجه به این که هدف هر سازمان، مبنای تدوین استراتژی‌های کلی و کارکردی آن است، در این مقاله، با تشریح الگوهای هم‌آهنگی استراتژیک با سه رویکرد عقلایی، طبیعی و ترکیبی، الگوی هم‌آهنگی بین استراتژی و ساختار مورد مطالعه قرار گرفته است. مقاله با نگاه به سطح استراتژیک در تلاش است تا با هدف دست‌یابی به انسجام، هم‌آهنگی و ایجاد هم‌افزایی در شرایط زمانی که مدیران و رهبران دچار نگرانی جدی درخصوص افزایش بهره‌وری و بالا بردن عملکرد سازمان می‌باشند به این سؤال پاسخ دهد که چه‌گونه بین استراتژی سازمان و استراتژی ساختار هم‌آهنگی و ارتباط برقرار می‌شود. نتایج حاصل از مطالعات در الگوهای هم‌آهنگی استراتژیک نشان می‌دهد که ساختار بسیار مکانیکی با استراتژی تدافعی، ساختار مکانیکی با استراتژی واکنشی، ساختار ارگانیک با استراتژی تحلیل‌گر و ساختار بسیار ارگانیک با استراتژی آینده‌نگر هم‌آهنگی دارد. نتیجه‌ی نهایی، مبین این واقعیت است که در صورت تعریف رابطه بین استراتژی سازمان با ساختار آن می‌توان بهره‌وری در عملکرد سازمان را افزایش داد. عنوان مقاله [English] Coordination between the Organizational Strategy and Strategy of Structure by the Use of Strategic Reference Points (SRPs) چکیده [English] Since the purpose of any organization is the basis for making its general and practical strategy, the researchers have tried to describe three strategic coordination models by three rational, natural, and compound approaches to study the model of coordination between strategy and structure. Having a strategic look, this research is trying to give an answer to this question: "How can we coordinate the strategy of the organization and that of the structure?" Providing an answer to this question will help achieve objectives such as integration, coordination, and collaboration in a condition where the managers are seriously worried about how to increase productivity and practice of the organization. The results of the studies on the strategic coordination model in this research indicated that highly mechanical structures are in line with defensive strategy, mechanical structures are coherent with reactive strategy, and organic structure are consistent with futurologist structures. The final result indicated that if the relationship between the strategy of organizations and their structures are defined, the productivity and the practice of organizations increase.   کلیدواژه‌ها [English] Strategy of Organization, strategic reference points, Strategic and Structural Coordination دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله الگوی هم‌آهنگی درونی راهبردهای ارتباطات منابع انسانی و عملکرد سازمان

ادامه مطلب

closeمقاله الگوی هم‌آهنگی درونی راهبردهای ارتباطات منابع انسانی و عملکرد سازمان

مقاله علمی و پژوهشی " الگوی هم‌آهنگی درونی راهبردهای ارتباطات منابع انسانی و عملکرد سازمان" مقاله ای است در 23 صفحه و با 65 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث عملکرد سازمانی؛ هم‌آهنگی درونی؛ ارتباطات منابع انسانی؛ راهبردهای ارتباطات پرداخته شده است چکیده مقاله هدف از پژوهش حاضر، ارایه‌ی الگوی هم‌آهنگی درونی راهبردهای ارتباطات و زیرسامانه‌های آن با عملکرد سازمانی است که در دو فاز انجام شده است: نخست، ارایه‌ی الگوی هم‌آهنگی راهبردی ارتباطات و دوم، آزمون الگوی معرفی‌شده. جامعه‌ی آماری این پژوهش، صنعت نفت است که نمونه آماری مورد نظر در هر دو فاز بر اساس نمونه‌گیری قضاوتی (غیراحتمالی) انتخاب شده است. در فاز اول، صاحب‌نظران ارتباطات در دانشگاه و صنعت نفت و در فاز دوم، 24 شرکت در چهار بخش اصلی این صنعت شامل نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش به عنوان نمونه‌ی تحقیق، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. روش‌شناسی تحقیق، مبتنی بر روش ترکیبی (کمی و کیفی) است. در فاز اول، بر اساس روش دلفی، زیرسامانه‌‌ها و گونه‌های راهبردی آن‌ها شناسایی گردید. در فاز دوم، با استفاده از تحلیل هم‌بستگی، تحلیل مسیر و تحلیل محتوا، الگوی هم‌آهنگی راهبردی ارتباطات مورد آزمون قرار گرفته است.  یافته‌های فاز اول نشان می‌دهد که ارتباطات سازمانی را در هشت زیرسامانه با عناوین روابط کارکنان، روابط عمومی، افکارسنجی و مطالعات اجتماعی، مدیریت ارتباط با رسانه، ارتباط با ذی‌نفعان و مخاطبان، نشر مطلب، ارتباطات خارجی و ارتباطات الکترونیک تقسیم‌بندی نمود که بر هر کدام بر اساس نقاط مرجع راهبردی معنابخشی و مسیر ارتباطات دارای چهارگونه راهبرد هستند. در فاز دوم، نتایج تحلیل هم‌بستگی نشان می‌دهد که هم‌آهنگی درونی و بیرونی و اثر تعاملی آن‌ها، بر عملکرد شرکت‌های صنعت نفت مؤثر است. علاوه بر این، دو متغیر هم‌آهنگی بیرونی و درونی، 73 درصد از واریانس عملکرد شرکت‌ها را تبیین کردند. مابقی، مربوط به متغیرهایی است که اثر آن‌ها در این پژوهش مورد بررسی قرار نگرفته است. عنوان مقاله [English] Toward the Internal Alignment Model of Human Resource Communication Strategies with Organizational Performance چکیده [English] The aim of this study is to investigate the strategic alignment in communication system. For this purpose, external alignment of communication strategy with organizational strategy, internal alignment in communication system and its relationship with organizational performance are considered. The research population consists of Iran Petroleum Industry from which the collected data from 24 companies are analyzed. In this study, mixed (qualitative and quantitative) methodology via correlation and path analysis for quantitative method and content analysis are used to analyze the views of 24 public relation managers of the sample companies. The findings of the correlation analysis indicate that the internal and external alignments are influential on the performance of companies in petroleum industry. In addition, internal and external alignments explain 73% of variance in the performance of companies, where as the residual is related to the effects of other variables which were not taken into account in this study. کلیدواژه‌ها [English] Organizational Performance, Internal Alignment, Human Resources Communication, Strategic Communication دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert افزایش یک میلیون ساعت عمر نقاط کوانتومی توسط سامسونگ

ادامه مطلب

closeافزایش یک میلیون ساعت عمر نقاط کوانتومی توسط سامسونگ

 شرکت سامسونگ فرآیند جدیدی ارائه کرده است که با استفاده از آن نقاط کوانتومی عاری از کادمیم ساخته می‌شود که کارایی بالایی دارد. کارایی این نقاط کوانتومی ۲۱.۴ درصد نسبت به نقاط کوانتومی رایج، بهبود یافته و عمر آن‌ها تقریبا یک میلیون ساعت افزایش یافته است. به گزارش ستاد توسعه فناوری نانو، شرکت سامسونگ به دنبال تولید نقاط کوانتومی عاری از فلزات سنگین است. از این رو موسسه تحقیقات پیشرفته سامسونگ اقدام به ارتقاء فناوری تولید نقاط کوانتومی کرده است تا از این محصولات برای تولید نمایشگرهای بزرگ استفاده شود. این نقاط کوانتومی دارای دو مزیت هستند، اول اینکه کارایی بالایی داشته و دوم اینکه عاری از فلزات سنگین هستند. نقاط کوانتومی بلورهای نیمه‌ هادی نانومقیاسی هستند که به دلیل بهره‌مندی از مکانیک کوانتوم می‌توانند خواص منحصربه‌فرد نوری و الکترونیکی داشته باشند. از زمان توسعه این نقاط در دهه ۸۰ میلادی، دانشمندان از آن‌ها در ادوات نوری مختلف استفاده کرده‌اند اما این نقاط همیشه دو مشکل اساسی داشته‌اند، اول اینکه بر پایه ترکیبات کادمیومی بوده که در نتیجه سمی هستند و دومین مشکل آن‌ها این است که فسفرهای نقاط کوانتومی که در نمایشگرها استفاده می‌شوند نشر خودبه‌خودی ندارند یعنی باید با دیودهای نشر نقاط کوانتومی جایگزین شوند تا از این طریق کارایی آن‌ها افزایش یابد. تلویزیون‌های فعلی QLED از QLEDها به‌عنوان منبع نور استفاده نمی‌کنند و به جای آن از LCD استفاده می‌شود تا نور پس‌زمینه تولید کنند که با استفاده از فیلمی از جنس نقاط کوانتومی جذب می‌شوند. در این پروژه جدید، شرکت سامسونگ تلاش کرده تا هر دو مشکل را رفع کند. این دستاورد تنها یک ماه پس از اینکه سامسونگ اعلام کرد برای ۵ سال آینده ۱۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌کند، به‌دست آمده است. رویکرد جدید محققان این است که ساختار جدیدی ارائه کنند که از زوال هسته نقاط کوانتومی در اثر اکسیداسیون جلوگیری کند. برای این کار، پوسته‌ای در اطراف نقاط کوانتومی ایجاد می‌شود تا از نشت انرژی جلوگیری شود. این تیم تحقیقاتی لیگاند را در سطح پوسته به قدری کوتاه می‌کنند که جریان سریع‌تر نشر یابد. این گروه کادمیوم را با فسفید ایندیم جایگزین کردند که ماده‌ای زیست‌سازگارتر است. محققان اعلام کردند که این تغییرات موجب شده تا کارایی نقاط کوانتومی ۲۱.۴ درصد بهبود یافته و عمر نقاط کوانتومی تقریبا یک میلیون ساعت افزایش یابد.

more_vert بازخورد در کلاس درس

ادامه مطلب

closeبازخورد در کلاس درس

بازخورد عاملی است که در تحقق  اهداف آموزشی و بهبود کیفیت یادگیری ، ارتقاء سطح کیفی آموزش و عملکرد فراگیران ، نقش بی بدیلی دارد و به عنوان مغناطیس توجه، عامل مهمی است که توجه  ذی‌نفعان(دانش آموز و والدین) را به خودجلب می نماید ؛چراکه در این حوزه ،بازخورد،آیینه ی بازتاب داوری وتصمیم ها ی معلم است./گ                                 تهیه کننده: فرامرز علی پور 

more_vert مقاله علمی و پژوهشی همترازی عناصر سازمانی و عملکرد سازمانی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی همترازی عناصر سازمانی و عملکرد سازمانی

مقاله علمی و پژوهشی" همترازی عناصر سازمانی و عملکرد سازمانی " مقاله ای است که در 16  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به همترازی عناصر سازمانی، همترازی ، نقاط مرجع استراتژیک، عناصر کلیدی سازمان و عملکرد سازمانی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert سئوالات آزمون دکترای مدیریت راهبردی و آینده پژوهی سال 1396

ادامه مطلب

closeسئوالات آزمون دکترای مدیریت راهبردی و آینده پژوهی سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته مدیریت راهبردی و آینده پژوهی سال 1396 در این دفترچه 80 سئوال در زمینه آمار و کاربرد آن در مدیریت ، مبانی سازمان و مدیریت ، اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام ، بازاریابی پیشرفته و مدیریت استراتژیک پیشرفته ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert مقاله الگوی ممیزی وضعیت مدیریت راهبردی منابع انسانی

ادامه مطلب

closeمقاله الگوی ممیزی وضعیت مدیریت راهبردی منابع انسانی

مقاله علمی و پژوهشی " الگوی ممیزی وضعیت مدیریت راهبردی منابع انسانی" مقاله ای است در 27 صفحه و با 49 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث مدیریت راهبردی منابع انسانی؛ انسجام راهبردی؛ سازگاری راهبردی؛ مزیت رقابتی پرداخته شده است چکیده مقاله پژوهش حاضر تعیین وضعیت مدیریت منابع انسانی در صنایع پیشرو ایران را به‌عنوان هدف اساسی دنبال نموده و در این راستا به شناسایی و تبیین مراحل تحول مدیریت سنتی منابع انسانی به مدیریت راهبردی منابع انسانی پرداخته است. نوع تحقیق از نظر هدف توصیفی و از لحاظ روش تحقیق با راهبردی پیمایشی انجام شده است و با استفاده از پرسش‌نامه‌ی محقق‌ساخته وضعیت مدیریت منابع انسانی را براساس نظرات جامعه‌ی آماری (1280=N) متشکل از مدیران ارشد، اعضای کمیته‌ی راهبردی، اعضای هیأت‌مدیره، مدیران بخش‌ها، مدیران صفی و متخصصین پرسنلی که تعداد آنها در 45 سازمان بزرگ صنعتی در سه بخش از صنعت ایران: نفت، پتروشیمی و فولاد مورد بررسی قرار داده است. تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد که مدیریت منابع انسانی در صنایع مورد مطالعه، هنوز بسیاری از ویژگی‌های مدیریت سنتی منابع انسانی را حفظ نموده و با حفظ ساختار متمرکز و فقدان انسجام راهبردی در پیمودن مسیر تحول و برخورداری از ویژگی‌های رویکرد راهبردی با موانع و چالش‌های بسیاری روبه‌روست عنوان مقاله [English] A Model for Auditing Human Resource Strategic Management in Oil, Petrochemistry, and Steel Industries چکیده [English] This research is mainly intended to clarify the situation of human resource management in the leading industries in Iran. Hence, it has tried to identify and explain different stages of changing from traditional human resource management to strategic human resource management. The purpose of this study is descriptive, with a survey method. Researcher-made questionnaires were used to review the answers of the subjects, which included 1280 top managers, members of strategic committee, and members of the board of directors, department managers, line managers, and staff experts working in 45 industrial organizations in three general fields. 712 questionnaires were distributed among the samples having been selected according to stratified random sampling. 619 (%87) of the questionnaires were returned with responses. SPSS and LISREL software were employed for data analysis. The results indicated that still traditional human resource management methods are being used in these industries. It seems that because of having centralized structure and not having strategic integrity, transforming management in these organizations will face great challenges. کلیدواژه‌ها [English] Strategic Human Resource Management, human resource strategy, Strategic Integrity, Strategic Adaption, competitive advantage دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert کتاب مدیریت راهبردی از منظر سیره شهدا

ادامه مطلب

closeکتاب مدیریت راهبردی از منظر سیره شهدا

کتاب مدیریت راهبردی از منظر سیره شهدا نوشته‌ی عباس چهاردولی و داوود نام آور، با اشاره بر این‌که مدیریت پیچیده‌ترین عنصر زندگی اجتماعی است، به سیره‌ی شهدا برای الگوبرداری در این راستا می‌پردازد. یکی از مشکلات اصلی در دنیای امروز تسلط دیدگاه‌های غربی بر تمامی جوامع زندگی انسان است و این قیبل دیدگاه‌ها با تکیه بر منافع شخصی است و به دور از آموزه‌های دینی و مذهبی که در کشورهایی همچون جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود. کتاب مدیریت راهبردی از منظر سیره شهدا تحقیقی درباره‌ی این موضوع است و به درک مدیریت راهبردی بر اساس آموز­ه­‌های دینی با تکیه بر سیره‌­ی شهدا می‌پردازد. عباس چهاردولی و داوود نام آور در این کتاب سعی دارند تا به سوال‌های زیر نیز پاسخ دهند: - آیا مدیریت راهبردی در سیره شهدا الگوی مناسبی در این راستا است؟- چه عواملی در مدیریت سیره شهدا تأثیرگذار بوده است؟- راهکارهای دستیابی به این الگو چیست؟ این نوشتار نوعی تحقیق توسعه‌ای - کاربردی محسوب می‌شود. با توجه به نوع داده‌ها و همچنین تهیه پرسشنامه، تحقیق از نوع کمی - کیفی است. روش تحقیق به کار گرفته شده در این مجموعه روش کیفی - توصیفی به شیوه تحلیل محتوا و همچنین کمی به صورت پرسش‌نامه‌ای است. با مطالعه سیره عملی شهدا، وصیتنامه شهدا، گفتارپژوهی؛ مولفه‌ها و شاخص‌های مدیریتی سیره شهدا تبیین خواهد شد. در بخشی از کتاب مدیریت راهبردی از منظر سیره شهدا می‌خوانیم: آدمی خواسته‌ها و تمایلات خودخواهانۀ زیادی دارد که بدون هیچ قیدی، اشباع شدن آن‌ها را می‌خواهد و از طرف دیگر تحقق بی‌قید و شرط این تمایلات خود‌خواهانه با کمال ذات وی و کمال جامعه در تضاد است. مهار کردن این خواسته‌ها و تمایلات خود‌خواهانه با دو نیروی حق و عدالت و برطرف نمودن موانع کمال انسان، «تقوا» است. به عبارت دیگر و مختصرتر، «تقوا» صیانت ذات تکاملی انسان است. تقوی شخصی که همان حفظ و صیانت ذات تکاملی زمام‌دار و دیگر مقامات سیاسی است، وی را از افتادن به دام خواهش‌های نفسانی و تمایلات خودخواهانه نگه می‌دارد. مدیر یا مسئولی که نفس خود را با تقوی حفظ نکند، مقام و مسئولیتی که دارد برای او نوعی آفت به حساب می‌آید. زیرا نفس آن‌گاه که به وسیلۀ تقوی مهار نشود، بی‌تردید در خدمت هوای و هوس قرار می‌گیرد و چنین انسانی اگر به مقامی برسد، آتش هوی در او شعله‌ور می‌شود و با سرکشی و طغیان بر گناهان و خطاهای او می‌افزاید. فهرست مطالبپیشگفتارفصل اول؛ کلیاتفصل دوم؛ مبانی نظریفصل سوم؛ مدیریت راهبردی شهدا بر اساس الگوی سه شاخگیفصل چهارم؛ تجزیه و تحلیل داده‌ها

more_vert کتاب اجرای راهبرد (راهنمای پیاده سازی استراتژی)

ادامه مطلب

closeکتاب اجرای راهبرد (راهنمای پیاده سازی استراتژی)

بسیاری از راهبردها (برنامه‌های دستیابی به نتایج ویژه در کسب و کار) در رسیدن به نتایج امیدبخش - اعم از اینکه سودآوری بیشتر، سهم بزرگتری از بازار، مشارکت بهتر کارکنان یا دیگر منافع مطلوب مدنظر باشد - ناکام می‌مانند. دلیل این ناکامی‌ها چیست؟ مشکل معمولاً در فرآیند برنامه‌ریزی راهبرد نیست بلکه در فرآیند اجرای آن است یعنی گام‌هایی که در اجرای برنامه راهبردی برداشته می‌شود. حتی برجسته‌ترین راهبردها هم بی‌استفاده می‌ماند مگر این که کسانی در یک مجموعه یا سازمان آن راهبرد را به اجرا دربیاورند. این کتاب شما را با فرآیند طرح‌ریزی راهبرد آشنا می‌سازد اما سپس بر گام‌هایی تاکید می‌کند که شما در مقام مدیر با برداشتن آن‌ها این اطمینان را می‌یابید که راهبرد شرکت یا مجموعه شما نتایج مورد انتظار را کسب می‌کند. دیویس فاگ (نویسنده ی این کتاب) یک سخنران برجسته و یک مشاور در طرح‌ریزی راهبرد است که در تدوین و به کار بستن برنامه‌های راهبردی شرکت‌ها تخصص دارد. او مدیر کل اسبق شرکت جانستون و مورفی و رئیس بخش محصولات مصرفی شرکت باوش‌اند لومب است. وی در دانشگاه‌های واندربیلت، کلمبیا، اموری، ام‌آی‌تی، ایالتی پنسیلوانیا و سیکانسین به تدریس دوره‌های برنامه‌ریزی راهبردی، به کار بستن راهبرد و مدیریت عمومی پرداخته است. فهرست مطالبپیام مشاوره: قدرت یک راهبرد به خوبی اجرا شدهاجرای راهبرد: مبانیفصل اول - نقش راهبردراهبرد چیست؟چرا راهبرد مهم است؟راهبرد چگونه ساخته و پرداخته می‌شود؟کانون توجه این کتابیادداشتی در مورد ترم‌شناسیفصل دوم - چهار عنصر اساسی برنامه‌ریزی راهبردیبیانیه سمت وسواهداف راهبردیموضوعات اولویت‌داربرنامه‌های اقدامفصل سوم - گام‌های پنج گانه فرآیند برنامه‌ریزی راهبردیگام 1: تحلیل عوامل بیرونی و درونیگام 2: انجام تحلیل SWOTگام 3: پیش‌نویسی موضوعات اولویت‌دارگام 4: تدوین برنامه‌های اقدام رده‌ی عالیگام 5: نهایی‌سازی برنامهفصل چهارم - برنامه اقدام برای ابتکار راهبردی شمامولفه‌های برنامه اقدامنمونه یک برنامه اقدامفصل پنجم - تعریف اهداف و سنجی‌‌هاشناسایی حوزه‌های نتایج کلیدیتعیین معیارهای موفقیتنوشتن اهداففصل ششم - تعیین منابع لازمبرآورد منابع لازماندیشیدن دراز مدتفصل هفتم‌ - تبیین میان‌پیوندهانیاز به همکاری میان‌کارکردیچالش هماهنگ‌سازی گروه‌ها با همدیگرفصل هشتم - برنامه اقدام را در مسیر نگه داریدبازبینی پیشرفتدرک علل ناهمراستاییپیش‌بینی ناهمراستاییفصل نهم - تعیین پاسخگوییتعیین مسئولیت‌هاگردآوری درون‌دادها از دیگرانداوری در مورد کارهافصل دهم - ایجاد محیطی برای حرکت به سوی تعالیایجاد قالب ذهنی راهبردی در گروهتوجه به فرهنگتانپرورش رهبریشناسایی و رفع مقاومتآموزش افراد برای آیندهفصل یازدهم - ارزیابی و پاداش‌دهی به عملکردبهره‌گیری از معیار کلیبهره‌گیری از معیار کیفیپاداش به نتایج مطلوبنکته‌ها و ابزارهافصل دوازدهم - ابزارهایی برای اجرای راهبردخودآزماییپاسخ به پرسش‌های آزمونبرای یادگیری بیشتر

more_vert کتاب مرجع شاخص های کلیدی ارزیابی عملکرد سازمان

ادامه مطلب

closeکتاب مرجع شاخص های کلیدی ارزیابی عملکرد سازمان

کتاب مرجع شاخص های کلیدی ارزیابی عملکرد سازمان نوشته استیون براگ است که  محسن قره‌خانی  و حسین صامعی کتاب را  ترجمه و انتشارات آریاناقلم آن را منتشرنموده است عنوان انگلیسی کتاب Business Ratios and Formulas: A Comprehensive Guide می باشد بررسی موضوع کتاب: این کتاب برای همه مدیرانی تهیه شده است که می‌خواهند وضعیت عملکرد واحدهای مختلف شرکت خود را بدانند. در این کتاب علاوه بر شاخص‌‏های عمومی عملکرد سازمان، شاخص‏‌های خاص ارزیابی عملکرد واحدهای مختلف شامل حسابداری، مالی، مهندسی، لجستیک، تولید، بازاریابی و فروش ارایه شده است. شاخص‌‏های مطرح شده نه تنها بعد مالی سازمان را پوشش می‏‌دهند، بلکه کارایی، اثربخشی، ظرفیت و سهم بازار شرکت را نیز مورد بررسی قرار می‏‌دهند.