جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله علمی و پژوهشی مدیریت نوآوری رسانه ای و تدوین چارچوبی یکپارچه

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی مدیریت نوآوری رسانه ای و تدوین چارچوبی یکپارچه

مقاله علمی و پژوهشی" مدیریت نوآوری رسانه ای و تدوین چارچوبی یکپارچه " مقاله ای است در 28 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مدیریت نوآوری رسانه ای و تدوین چارچوبی یکپارچه ، مدیریت رسانه ، سازمان رسانه ای ، مفهوم نوآوری ، چیستی نوآوری ، نظریه شومپیتر ، درجه های نوآوری ، نوآوری تدریجی ، نوآوری چشمگیر ، نوآوری بنیادی ، مطالعه تید و مطالعه ولبردا اشاره  نووری اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی گونه شناسی نوآوری های رسانه ای

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی گونه شناسی نوآوری های رسانه ای

مقاله علمی و پژوهشی" گونه شناسی نوآوری های رسانه ای " مقاله ای است در 26 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به گونه شناسی نوآوری های رسانه ای ، سیاستگذاری نوآوری ، سیاستگذاری رسانه ای ، نوآوری محصول ، نوآوری فرایند ، ویژگی نوآوری رسانه ، نوآوری پنهان ، نوآوری پایه ، گرایش فناورانه ، نوآوری کسب و کار و طبیعت نوآوری نووری اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب ده گونه نوآوری

ادامه مطلب

closeکتاب ده گونه نوآوری

کتاب ده گونه نوآوری اثر لری کیلی، رایان پیکل،برایان کوئین و هلن والترز است که توسط بابک وطن دوست, رضا قنبرزاده میاندهی و سینا فخارمنش ترجمه و از سوی انتشارات آریاناقلم منتشر شده است عنوان انگلیسی کتاب Ten Types of Innovation: The Discipline of Building Breakthroughs Life است بررسی موضوع کتاب نویسندگان کتاب، نوآوری را محدود به محصول یا خدمتی که ارائه می‏‌کنید نمی‌دانند، نوآوری می‏‌تواند در بخش کوچکی از فرایند سازمان اتفاق بیفتد اما اثر و صدای آن بلند باشد و به گوش مخاطب برسد. آنها با سال‏‌ها تحقیق و زیر ذره‌بین قرار دادن سازمان‏‌ها و نمونه‏‌های مختلف،‌ ده گونۀ متفاوت از نوآوری و ترکیبات مختلف آن را به صورتی ساده و کاربردی ارائه می‏‌کنند. آنها سعی کرده‌‏اند با قاعده‏‌مند کردن راه‌‏های خلق، ارائه و به نتیجه رساندن ایده‌ها میزان موفقیت پروژه‌‏های نوآوری و  کسب‏‌وکار را افزایش دهند.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی رسانه های اجتماعی و نوآوری باز

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی رسانه های اجتماعی و نوآوری باز

  مقاله علمی و پژوهشی" رسانه های اجتماعی و نوآوری باز " مقاله ای است در 16 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به رسانه های اجتماعی و نوآوری باز، شرکت کوچک ، شرکت متوسط ، رسانه های اجتماعی ، کاربرد رسانه اجتماعی جامعه نوآوری ، اکوسیستم نوآوری ، چارچوب نوآوری ، شکاف همکاری و شکاف نوآوری  نووری اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب ده گونه نوآوری

ادامه مطلب

closeکتاب ده گونه نوآوری

کتاب ده گونه نوآوری توسط لری کیلی، رایان پیکل،برایان کوئین و هلن والترز  نوشته شده است و بابک وطن‌دوست, رضا قنبرزاده میاندهی و سینا فخارمنش آنرا ترجمه کرده اند عنوان انگلیسی کتاب Ten Types of Innovation: The Discipline of Building Breakthroughs است و انتشارات آرایاناقلم آنرا منتشر کرده است بررسی موضوع کتاب : نویسندگان کتاب، نوآوری را محدود به محصول یا خدمتی که ارائه می‏‌کنید نمی‌دانند، نوآوری می‏‌تواند در بخش کوچکی از فرایند سازمان اتفاق بیفتد اما اثر و صدای آن بلند باشد و به گوش مخاطب برسد. آنها با سال‏‌ها تحقیق و زیر ذره‌بین قرار دادن سازمان‏‌ها و نمونه‏‌های مختلف،‌ ده گونۀ متفاوت از نوآوری و ترکیبات مختلف آن را به صورتی ساده و کاربردی ارائه می‏‌کنند. آنها سعی کرده‌‏اند با قاعده‏‌مند کردن راه‌‏های خلق، ارائه و به نتیجه رساندن ایده‌ها میزان موفقیت پروژه‌‏های نوآوری و  کسب‏‌وکار را افزایش دهند.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی ارتباطات گرافیکی و جذب مخاطبان

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی ارتباطات گرافیکی و جذب مخاطبان

مقاله علمی و پژوهشی" ارتباطات گرافیکی و جذب مخاطبان " مقاله ای است در 18 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به ارتباطات گرافیکی و جذب مخاطبان ، روابط عمومی ، ارتباط تصویری ، گرافیک محیطی ، نظریه اشاعه ، نظریه نوآوری ، نظریه میشل فوکو و وسایل ارتباط جمعی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله دیدگاه‌های مختلف در مورد مفهوم و نظریه رقابت و تطبیق آن با وضعیت رقابت در بخش صنعت‌ایران

ادامه مطلب

closeمقاله دیدگاه‌های مختلف در مورد مفهوم و نظریه رقابت و تطبیق آن با وضعیت رقابت در بخش صنعت‌ایران

مقاله علمی و پژوهشی " دیدگاه‌های مختلف در مورد مفهوم و نظریه رقابت و تطبیق آن با وضعیت رقابت در بخش صنعت‌ایران" مقاله ای است در 16 صفحه و با 13 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد سیاست ها و پژوهشهای اقتصادی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث رقابت، رفتارهای ذره‌ای، رقابت تعادلی، رقابت فرایندی، فرآیند خودمخرب، ابداع و نوآوری پرداخته شده است چکیده مقاله نظریۀ نئوکلاسیک، رقابت را یک موقعیت تعادلی می‌پندارد و آن را براساس ساختار بازار و تعداد بنگاه‌ها و شباهت آنها تعریف می‌کند. از سوی دیگر منتقدین این نظریه همچون‌هایک، شومپیتر، و روژن معتقدند رقابت فرایندی است که با تغییر دائمی، ابداع و نوآوری همراه است و اساساً تعادل ویژگی رقابت نمی‌باشد. رقابت فرایندی است پویا برای کشف ناشناخته‌ها که در طی آن روش‌های تولید و محصولات برتر معرفی می‌شوند. مخالفین نظریه نئوکلاسیک رقابت به جای تأکید بر همگنی محصول و شباهت بنگاه‌ها معتقدند هر بنگاه در بازار برای کسب مزیت رقابتی می‌باید قادر به تغییر ویژگی‌های خود باشد و محصول و خدمات خود را به شکلی متفاوت از سایر رقبا ارائه دهد. در این مقاله تلاش می‌شود مفاهیم و دیدگاههای مختلف رقابت معرفی شود و سپس نقد نظریه نئوکلاسیک از دیدگاه مخالفین آن مطرح می‌شود و نظریه فرایندی تکاملی رقابت و ویژگی آن به بحث گذارده می‌شود. با ارزیابی وضعیت رقابت در اقتصاد ایران با تأکید بر بخش صنعت و تطبیق آن با نظریه‌های رقابت درمی‌یابیم رقابت بین بنگاه‌ها مطرح نمی‌باشد و عمدتاً رقابت بین بخش‌های مختلف برقرار می‌باشد و این نتیجه اجتناب‌ناپذیر شیوه رایج تخصیص اداری منابع می‌باشد. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله علمی و پژوهشی فرایند نوآوری

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی فرایند نوآوری

مقاله علمی و پژوهشی" فرایند نوآوری" مقاله ای است که در16 صفحه و با 14 عنوان فهرست در مجلات معتبر علمی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به نوآوری ، فرایند نوآوری، ایده پردازی، تجاری سازی،تحلیل محتوا ، آسیب شناسی و انتروپی شانون اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب خلاقیت و نوآوری

ادامه مطلب

closeکتاب خلاقیت و نوآوری

کتاب خلاقیت و نوآوری، به تالیف علی شمیسا، مقدمه‌ای است بر بحث خلاقیت و نوآوری، که سعی می‌کند مفاهیم پایه‌ای آن را به زبانی ساده به شما آموزش بدهد و می‌تواند در پرورش قوۀ خلاقیت شما سهم به‌سزایی داشته باشد. سیستم خلاق و یا غیرخلاق؟ در کتاب خلاقیت و نوآوری، ابتدا بررسی می‌شود که فرد خلاق یا غیرخلاق از چه منبعی تغذیه فکری شده است. این منبع می‌تواند محیط خانواده، مدرسه، محلۀ زندگی، شهر، استان، کشور و یا دوستان باشند، که وقتی فرد در این چرخه قرار می‌گیرد، انرژی ذهنی خود را تهیه می‌کند. بسیاری از افراد نابغه و باهوش وقتی که در یک چرخۀ غیرخلاق قرار گرفتند، نابود شدند و بر‌عکس، بسیاری از افرادی که هوشی متوسط داشتند با قرار گرفتن در یک چرخۀ خلاق سرآمد روزگار شدند. شاید پرسیده شود که یک سیستم خلاق و یک سیستم غیرخلاق چگونه سیستمی هستند؟ در جواب باید گفت، یک سیستم خلاق هر جایی می‌تواند باشد. آنجایی‌که فرد را به جنبش درونی وا‌ می‌دارد، به او می‌آموزد همیشه نوعی دیگر بیندیشد، در مسیر عادات روزمره قرار نگیرد، علاوه بر اینکه به او نظریه می‌دهد، او را نظریه‌پرور می‌کند، زوائد ذهنی‌اش را کم می‌کند و ذهنیتی جدید برای او درست می‌کند، هر روز او را تشویق می‌کند، راه مبارزه با مشکلات را به او می‌آموزد، ‌به جای اینکه ماهی به او بدهد، فن ماهیگیری را به او می‌آموزد، او را ترسو بار نمی‌آورد، به فرد می‌آموزد که یک نفر است، اما نفری که می‌تواند جهانی را دگرگون کند، یک ذره اتم نیست، بلکه گلولۀ اتم است. یک سیستم خلاق، شور‌انگیز است؛ ترس و ریاکاری را به فرد نمی‌آموزد، بلکه جرأت و جسارت حرف‌زدن را به او می‌آموزد. یک سیستم خلاق، کنجکاوی و عشق یاد گرفتن را به فرد می‌آموزد و بسیاری از خصوصیات دیگر. اما یک سیستم غیرخلاق، فرد را به‌ناچار منفعل می‌کند، به او می‌آموزد خود را قبول نکند، توانایی‌هایش را باور نکند، تابع راه و رسم گذشتگان باشد، حرف نزند و اگر هم می‌زند تحولی ایجاد نکند و نظریۀ جدیدی ندهد. سیستم غیرخلاق را به راه‌های مختلف مطرح می‌کند تا اگر فرد خواست جهشی از خود نشان دهد، یاد زندان، دخمه و از دست‌دادن امتیازات باشد. به هرحال، یک سیستم غیرخلاق از فرد می‌خواهد که نقش بازی کند و خودِ خودش نباشد. آنچه در کتاب خلاقیت و نوآوری گفته می‌شود، به‌طور کلی شامل مباحث مقدماتی خلاقیت و راه و روش خلاق‌بودن به زبان ساده است تا هر فرد به‌راحتی بتواند با راهنمایی کتاب خلاقیت و نوآوری، راه‌های عملی تفکر، تصور و رفتار خلاق را بیاموزد. کتاب خلاقیت و نوآوری، مفهومی است که هم دانش و هم شکلی از تجربه است که هر فردی می‌باید با آن عمیقاً درآمیزد؛ تا به ژرفای آن برسد. با مطالعه محض نمی‌توان فردی خلاق شد. بهتر است با دید سیستمی به این موضوع نگریسته شود. یعنی مجموعه عوامل را با هم درآمیخت؛ تا پدیده خلاق به وجود آید. اگر قوانین خلاقیت را بیاموزیم و آن‌ها را درک نماییم و در زندگی روزمره به کار بگیریم راه مکاشفه گری را شروع کرده‌ایم. نوآوری، از قدم‌های کوچک و ساده شروع می‌شود. که قطعا شما را به آفرینشگری بر روی زمین تبدیل خواهد کرد. فهرست مطالبسخن اولفصل 1: اهمیت و ضرورت خلاقیتفصل 2: قدرت تصورفصل 3: دیدگاه‌های خلاقیتفصل 4: عوامل مؤثر بر خلاقیتفصل 5: خصوصیات شخصیتی افراد خلاقفصل 6: موانع خلاقیتفصل 7: محرک‌های عاطفی و خلاقیتفصل 8: دوران نهفتگی خلاقیتفصل 9: قوانین خلاقیتفصل 10: راه‌های رسیدن به نظریه‌های خلاقفصل 11: راه‌های پرورش خلاقیتفصل 12: برخورد خلاق با خودفصل 13: تمرین‌های سی روزه پرورش خلاقیتمنابع

more_vert مقاله علمی و پژوهشی مدل مدیریت نوآوری درصنایع ساخت تجهیزات نیروگاهی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی مدل مدیریت نوآوری درصنایع ساخت تجهیزات نیروگاهی

مقاله علمی و پژوهشی مدل مدیریت نوآوری درصنایع ساخت تجهیزات نیروگاهی مپنا با رویکردی آینده نگر مقاله ای است که در 19 صفحه و با 28 عنوان فهرست منابع منتشر شده است. در این مقاله علمی به موضوعات نوآوری؛ مدیریت نوآوری؛ صنعت نیروگاهی و پویایی شناسی سیستمها اشاره شده است دانشجویان دوره های دکترا و کارشناسی ارشد می توانند برای انجام رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد از این پژوهش علمی استفاده کنند.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی نظریات ارتباطات توسعه و چندگانگی فرهنگی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی نظریات ارتباطات توسعه و چندگانگی فرهنگی

مقاله علمی و پژوهشی" نظریات ارتباطات توسعه و چندگانگی فرهنگی " مقاله ای است در 21 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به نظریات ارتباطات توسعه و چندگانگی فرهنگی ، نظریات توسعه ، نظریه نوسازی ، پارادایم نوسازی ، نظریه نشر نوآوری ، بازاریابی اجتماعی و پارادایم وابستگی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی اعتماد و شکوفایی نوآوری

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی اعتماد و شکوفایی نوآوری

مقاله علمی و پژوهشی" اعتماد و شکوفایی نوآوری " مقاله ای است که در 22 صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به اعتماد ، پارک علم و فناوری ، تفکر سیستمی و شکوفایی نوآوری اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی نظریه ابن خلدون و مدرنیته سیاسی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی نظریه ابن خلدون و مدرنیته سیاسی

مقاله علمی و پژوهشی" نظریه ابن خلدون و مدرنیته سیاسی " مقاله ای است در 30 صفحه با 24 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مطالعات جامعه شناختی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات نظریه ابن خلدون و مدرنیته سیاسی ، نظریه ریزش ، نظریه چرخش ، عسبیت ، معرفت شناسی ، انسان شناسی ، نظریه گیدنز ، نظریه مارکس و حقوق شهروندی مطرح شده است   محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی توجیه پذیری پدیده پافشاری بر تصمیمات اولیه مدیران

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی توجیه پذیری پدیده پافشاری بر تصمیمات اولیه مدیران

مقاله علمی و پژوهشی" توجیه پذیری پدیده پافشاری بر تصمیمات اولیه مدیران " مقاله ای است در 16  صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به توجیه پذیری پدیده پافشاری بر تصمیمات اولیه مدیران ، تصمیم گیری ، نظریه خودتوجیهی، نظریه امید ، نظریه انتظار ، نظریه عامل ، نظریه تقرب ، نظریه اجتناب و نظریه گزینه واقعی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی مشتری گرایی و نوآوری راهبردی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی مشتری گرایی و نوآوری راهبردی

مقاله علمی و پژوهشی" مشتری گرایی و نوآوری راهبردی " مقاله ای است که در 16  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مشتری گرایی، نوآوری راهبردی ،  مشتری گرایی داخلی و مشتری گرایی خارجی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert ابلاغ آیین‌نامه بازار فناوری و سرای نوآوری دانشگاه آزاد

ادامه مطلب

closeابلاغ آیین‌نامه بازار فناوری و سرای نوآوری دانشگاه آزاد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور بخشنامه‌ای، آئین‌نامه جامع بازار فناوری و سرای نوآوری دانشگاه آزاد را به معاونان، رؤسای مراکز و مدیران کل سازمان مرکزی، رؤسای استان‌ها و واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد ابلاغ کرد. به گزارش روز یکشنبه دانشگاه آزاد، محمدمهدی طهرانچی در این بخشنامه آورده است که با توجه به نامگذاری سال ۱۳۹۸ به نام سال «رونق تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب و همچنین ظرفیت های عظیم انسانی، علمی و زیربنایی دانشگاه آزاد برای تقویت تولید ملی در حوزه دانش بنیان در سراسر کشور متناسب با ظرفیت های منطقه ای، آئین نامه جامع بازار فناوری و سرای نوآوری دانشگاه آزاد در ۳۲ ماده و ۱۹ تبصره با پیوست دستورالعمل مدیریت فعالیت های دانش بنیان ابلاغ می شود. در این بخشنامه آمده است: تمام مسئولان دانشگاه با تلاش و عزم جهادی برای حمایت از طرح های دانش بنیان بر اساس راهبرد شماره ۱ فصل هفتم از نظام پژوهش و فناوری سند دانشگاه اسلامی تا رسیدن به مرحله تجاری سازی و ارتقای تولید ملی از تمام توانمندی موجود بهره گیرند. آئین نامه جامع بازار فناوری و سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی که به تفصیل تدوین شده و در اختیار سازمان مرکزی و تمام واحدها و مراکز قرار گرفته است شامل مواردی از جمله تعاریف و اختصارات، دستورالعمل مدیریت فعالیت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی، اهداف، وظایف، شکل حقوقی، ارکان، وظایف و اختیارات شورای سیاستگذاری، فناوری و نوآوری دانشگاه، شورای مدیریت فعالیت‌های دانش‌بنیان، معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه، وظایف و اختیارات شورای مدیریت فعالیت های دانش بنیان، پارک علم و فناوری دانشگاه، صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر، ساختار سازمانی سرای نوآوری است.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی نقش خلاقیت ، نوآوری ، سلامت روانی و هوش معنوی برعملکرد فردی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی نقش خلاقیت ، نوآوری ، سلامت روانی و هوش معنوی برعملکرد فردی

مقاله علمی و پژوهشی" نقش خلاقیت ، نوآوری ، سلامت روانی و هوش معنوی برعملکرد فردی " مقاله ای است که در 20  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به نقش خلاقیت ، نوآوری ، سلامت روانی و هوش معنوی برعملکرد فردی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله تأثیر متغیر میانجی (جو اخلاقی) بر رابطه بین رهبری اخلاقی با نوآوری و رفتار اخلاقی

ادامه مطلب

closeمقاله تأثیر متغیر میانجی (جو اخلاقی) بر رابطه بین رهبری اخلاقی با نوآوری و رفتار اخلاقی

مقاله علمی و پژوهشی " تأثیر متغیر میانجی (جو اخلاقی) بر رابطه بین رهبری اخلاقی با نوآوری و رفتار اخلاقی کارکنان بانک ملی مشهد " مقاله ای است در 22 صفحه و با 22 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث رهبری اخلاقی، جو اخلاقی، رفتاراخلاقی، خلاقیت ، نوآوری پرداخته شده است چکیده مقاله این پژوهش درصدد است با معرفی مفاهیمی چون رهبری اخلاقی، جو اخلاقی، رفتار اخلاقی، خلاقیت و نوآوری به بررسی رابطه میان این مفاهیم و نحوه تاثیرگذاری آنها بپردازد. مسأله اصلی این پژوهش، تاثیر رهبری اخلاقی بر نوآوری و رفتار اخلاقی با استفاده از متغیرهای میانجی می باشد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده ها مشابه تحقیقات توصیفی- پیمایشی است. جامعه مورد نظر کارکنان بانک ملی مشهد بوده و داده های مورد استفاده از 186 نفر از کارکنان بانک ملی جمع آوری شده و جهت تحلیل یافته ها و تایید الگوی پژوهش از الگوسازی معادلات ساختاری بهره گرفته شده است. نتیجه پژوهش گویای آن است که رهبری اخلاقی به صورت مثبت و معنی داری بر نوآوری و رفتار اخلاقی تأثیرگذار بوده است. همچنین نتیجه تحقیق حاکی از این است که گر چه رهبری اخلاقی بر رفتار اخلاقی موثر است اما شدت این تاثیر گذاری از طریق جو اخلاقی بیشتر است. علاوه بر این، رهبری اخلاقی بر نوآوری موثر است اما شدت این تاثیر گذاری از طریق خلاقیت افزایش نیافته است بلکه از طریق جو اخلاقی افزایش یافته است. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله علمی و پژوهشی اشکال بیگانگی شهری و نظر جامعه شناسان

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی اشکال بیگانگی شهری و نظر جامعه شناسان

مقاله علمی و پژوهشی" اشکال بیگانگی شهری و نظر جامعه شناسان " مقاله ای است در 24 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مطالعات جامعه شناختی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات اشکال بیگانگی شهری و نظر جامعه شناسان ، دلزدگی ، بی سازمانی ، بیگانگی فضایی ، بیگانگی جمعی ، پرسه زنی ، نظریه جرج زیمل ، نظریه والتر بنیامین ، نظریه لویس ویرثت ، نظریه هانری لوفور ، نظریه دیوید هاروی و نظریه مانوئل کاستلز مطرح شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert فراخوان دوره هشتم برنامه تجاری‌سازی فناوری نانو

ادامه مطلب

closeفراخوان دوره هشتم برنامه تجاری‌سازی فناوری نانو

اولین فراخوان از دوره هشتم برنامه طرح‌های نوآورانه فناوری نانو (NanoMatch) همزمان با برگزاری نمایشگاه فناوری نانو از تاریخ ۱۸مهرماه جاری آغاز می‌شود و تا ۱۸ آبان‌ماه ادامه خواهد داشت. به گزارش ایسنا، امروزه جایگاه و اهمیت نوآوری در بهبود کیفیت زندگی و توسعه پایدار برای همگان آشکار شده است. یکی از جنبه‌های مهم نوآوری، استفاده از فناوری‌های نوین برای رفع چالش‌ها و افزایش بهره‌وری در صنایع مختلف است. چه بسا شرکت‌های بزرگی که به دلیل عدم انطباق با فناوری‌های جدید و عدم توانایی در ایجاد نوآوری سقوط کرده‌اند و یا شرکت‌های کوچکی که با تمرکز بر خلق نوآوری در کسب‌وکار خود، تحولات شگرفی را رقم زده‌اند و این موضوع نشانگر اهمیت بالای نوآوری در صنایع است. ایجاد نوآوری در شرکت‌های توسعه‌یافته به دلیل پیچیدگی در تغییر فرآیندها و زیرساخت‌ها، ممکن است دشوار باشد؛ اما برای یک تیم متخصص چندنفره بدون هیچ ساختار محدودکننده‌ای این موضوع امکان‌پذیر است. این تیم‌ها ذهن خلاق، دانش به‌روز، تمرکز و انگیزه لازم برای نوآوری را دارند. اما اغلب برای کسب موفقیت علی‌رغم تلاش‌های خود، به دلیل عدم بهره‌مندی از زیرساخت‌های حمایتی لازم برای تجاری شدن و آشنا نبودن با فرآیند توسعه فناوری و محصول، امکان ورود به صنعت را نمی‌یابند. برنامه طرح‌های نوآورانه فناوری نانو (NanoMatch) به عنوان یک برنامه دائمی در ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با هدف تسریع و تسهیل در تجاری‌سازی محصولات نانو و حمایت از فناوران، پژوهشگران و شرکت‌های نوپا ایجاد شده است. نانومچ از تیم‌های مستعدی که نمونه اولیه‌ای از محصول را تولید کرده‌اند و پتانسیل تجاری شدن دارد، حمایت می‌کند تا بتوانند با استفاده از زیرساخت‌های حمایتی این برنامه از جمله خدمات، تسهیلات و آموزش، نمونه اولیه را توسعه داده و آماده ورود به صنعت و بازار کنند.