جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert کتاب مبانی طراحی تجربه کاربری

ادامه مطلب

closeکتاب مبانی طراحی تجربه کاربری

کتاب مبانی طراحی تجربه کاربری در 9 فصل تنظیم شده که گستره وسیعی از مطالب و موضوعاتی که هر فرد برای شروع طراحی تجربه کاربری باید بداند را پوشش می‌دهد. رسیدن به طراحی تجربه کاربری بی‌نظیر و خاص، به نظر موضوع ترسناکی است. چرا که با موضوعات متعددی سر و کار دارد. از یک طرف با طراحی تعاملی (مجموعه‌ای از روانشناسی حرکت و بازخورد)، تفکر طراحی (فرایند حل مسئله بر پایه همدلی و تکرار پذیری) و کاربردپذیری (چقدر محصول به راحتی مورد استفاده قرار می‌گیرد) این‌ها تنها موارد کمی از لیست موضوعات هستند. با این حال تجربه کاربری زمینه‌ای است که برای بسیاری از افراد جذاب می‌باشد. چه مدیر کسب و کار برای تولید محصول جدیدی باشید و یا فردی مشتاق به یادگیری طراحی کاربر محور باشید، تجربه کاربری می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. به علاوه طراحی تجربه کاربری به عنوان یک شغل پر رونق در سرتاسر جهان به شمار می‌رود، فرصت‌های شغلی برای طراحی تجربه کاربری در حال افزایش است و طبق آمار از سال 2010 تا 2020، تا 13 درصد افزایش خواهد داشت. تعداد طراحان تجربه کاربری در شهرهایی چون سانفراسیسکو و نیویورک در حال رشد است و درآمد سالیانه آن‌ها بالای 110000 دلار می‌باشد. هر فصل کتاب مبانی طراحی تجربه کاربری، به عنوان دوره‌ای کوتاه، با معرفی کلمات کلیدی، بهترین شیوه‌ها و راهنمایی شروع می‌شود و در انتهای هر فصل خلاصه‌ای از مفاهیم کلیدی ارائه شده است. اگر خواندن هر فصل بتواند اشتیاق شما را درمورد موضوعی خاص برانگیزد و به عنوان مجموعه‌ای از چتر طراحی UX باشد، این کتاب به هدف خود رسیده‌ و کار خود را خوب انجام داده‌ است. فهرست مطالبمقدمهفصل 1: مقدمه‌ای مختصر درباره طراحی تجربه کاربری (UX)فصل 2: تفکر طراحی چیست و چرا این مبحث بسیار محبوب است؟فصل 3: هفت فاکتور که بر تجربه کاربری تاثیر می‌گذاردفصل 4: مقدمه‌ای بر کاربرد پذیریفصل 5: چگونه مصاحبه با کاربر را مدیریت کنیم؟فصل 6: هفت تکنیک تحقیقاتی عالی، آزمایش و تست شده UXفصل 7: طراحی تعاملی چیست؟فصل 8: طراحی تجربه کاربری موبایل وب: برخی از نکات سادهفصل 9: تجسم اطلاعات - یک مقدمه‌ی کوتاه

more_vert نرم افزار طراحی و نمونه سازی رابط کاربری و تجربه کاربری Adobe XD CC

ادامه مطلب

closeنرم افزار طراحی و نمونه سازی رابط کاربری و تجربه کاربری Adobe XD CC

نرم افزار طراحی و نمونه سازی رابط کاربری و تجربه کاربری - Adobe XD CC 2018 v4.0.12.6 x64 نرم افزار طراحی و نمونه سازی رابط کاربری و تجربه کاربری تجربهٔ کاربری (User Experience) یا همان UX شامل رفتارها، نگرش‌ها و احساسات یک کاربر دربارهٔ استفاده از یک محصول، سامانه یا سرویس خاص است و به عبارت دیگر همان خاطره‌ای است که با استفاده از یک محصول، سامانه یا سرویس در ذهن کاربر نقش می‌بندد. بنابراین در فرآیند ساخت و توسعه محصولات اهمیت ویژه ای دارد. Adobe XD CC راه حلی کامل برای طراحی، نمونه سازی و به اشتراک گذاری تجربه کاربری (User Experience) و رابط کاربری، برای انواع محصولات و خدمات نرم افزاری است. Adobe XD به منظور برآورده سازی نیازهای طراحان UX/UI ارائه شده است تا به وسیله ابزارهای شهودی که دقت و عملکرد بالایی دارند، انجام کاراهای معمول طراحان را آسان تر و پیشروی پروژه های نمونه سازی آن ها را سریع تر کند. استفاده از قابلیت های این نرم افزار باعث می شود تا به طور قابل توجهی در وقت صرفه جویی کنید و طرح های منعطفی را برای همه چیز ازطرح های کلی ساده گرفته تا نمونه های کاملاً تعاملی تنها در چند دقیقه آماده کنید. قابلیت های کلیدی نرم افزار Adobe XD CC:- آماده سازی طرح اولیه و نمونه سازی تعاملی- دستیاری قدرتمند برای طراحان UX/UI- انتشار نمونه ها در راستای گرفتن بازخورد- طراحی و نمونه سازی رابط کاربری و بررسی تجربه کاربری- سازگاری کامل با نرم افزارهایی نظیر Photoshop و Illustrator- ترکیب سطوح طراحی با یکدیگر برای تجسم ناوبری در برنامه های بزرگ- ارائه پنل Elements حاوی آیکون و سمبل ها مختلف با امکان تغییر محتویات پنل و افزودن آیکون ها، رنگ ها و ویژگی هایی داخواه کاربر به منظور استفاده مجدد- و ...

more_vert نرم افزار نمونه سازی و طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری Adobe XD

ادامه مطلب

close نرم افزار نمونه سازی و طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری Adobe XD

نرم افزار نمونه سازی و طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری - Adobe XD v22.3.12 x64 نرم افزار نمونه سازی و طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری تجربهٔ کاربری (User Experience) یا همان UX شامل رفتارها، نگرش‌ها و احساسات یک کاربر دربارهٔ استفاده از یک محصول، سامانه یا سرویس خاص است و به عبارت دیگر همان خاطره‌ای است که با استفاده از یک محصول، سامانه یا سرویس در ذهن کاربر نقش می‌بندد. بنابراین در فرآیند ساخت و توسعه محصولات اهمیت ویژه ای دارد.Adobe XD راه حلی کامل برای طراحی، نمونه سازی و به اشتراک گذاری تجربه کاربری (User Experience) و رابط کاربری، برای انواع محصولات و خدمات نرم افزاری است. Adobe XD به منظور برآورده سازی نیازهای طراحان UX/UI ارائه شده است تا به وسیله ابزارهای شهودی که دقت و عملکرد بالایی دارند، انجام کاراهای معمول طراحان را آسان تر و پیشروی پروژه های نمونه سازی آن ها را سریع تر کند. استفاده از قابلیت های این نرم افزار باعث می شود تا به طور قابل توجهی در وقت صرفه جویی کنید و طرح های منعطفی را برای همه چیز ازطرح های کلی ساده گرفته تا نمونه های کاملاً تعاملی تنها در چند دقیقه آماده کنید. قابلیت های کلیدی نرم افزار Adobe XD CC: - آماده سازی طرح اولیه و نمونه سازی تعاملی- دستیاری قدرتمند برای طراحان UX/UI- انتشار نمونه ها در راستای گرفتن بازخورد- طراحی و نمونه سازی رابط کاربری و بررسی تجربه کاربری- سازگاری کامل با نرم افزارهایی نظیر Photoshop و Illustrator- ترکیب سطوح طراحی با یکدیگر برای تجسم ناوبری در برنامه های بزرگ- ارائه پنل Elements حاوی آیکون و سمبل ها مختلف با امکان تغییر محتویات پنل و افزودن آیکون ها، رنگ ها و ویژگی هایی داخواه کاربر به منظور استفاده مجدد- و ...

more_vert نرم افزار طراحی رابط کاربری UI نرم افزار WireframeSketcher

ادامه مطلب

closeنرم افزار طراحی رابط کاربری UI نرم افزار WireframeSketcher

نرم افزار طراحی رابط کاربری UI نرم افزار - WireframeSketcher v4.7.6 نرم افزار طراحی رابط کاربری UI نرم افزار یکی از مهمترین بخش های توسعه یک نرم افزار، طراحی رابط کاربری (یا UI) آن است و بهتر است برای این کار چندین شمایی کلی از طرح و نمونه اولیه سریع ایجاد شده و سپس یکی از آن ها را انتخاب و در مراحل بعدی تکمیل نمود. در مرحله وایر فریمینگ نیازی نیست به جزئیات پرداخته شود زیرا این مرحله باید زورگذر باشد بنابراین بهتر است از ابزارهایی برای تسریع این فاز استفاده نمود. خروجی این فاز معمولاً یک نمونه شهودی به صورت سیاه ‌و سفید است.WireframeSketcher ابزاری برای وایرفریمینگ (ایجاد شمایی کلی از نرم افزار) است که به طراحان، توسعه دهندگان و مدیریان کمک می کند تا یک طرح کلی، موکاپ و نمونه اولیه ساده از برنامه های کاربردی در دست ساخت برای دستگاه های موبایل، برنامه های تحت وب و نرم افزار های تحت دسکتاپ ایجاد کنند. استفاده از این نرم افزار می تواند باعث شود تا توسعه دهندگان برنامه های کاربردی در مراحل اولیه ذهن خود را از مسائل جزئی مربوط به طراحی آزاد ساخته و به موارد مهم تری معطوف سازند. WireframeSketcher مجوعه ای از کنترل های رابط کاربری (یا UI) مانند انواع اشکال هندسی، فلوچارت ها، چک باکس ها، دکمه ها، جداول و دیگر اشکال مورد نیاز برای طراحی رابط کاربری یک نرم افزار یا صفحه ی وب را فراهم نموده است. قابلیت های کلیدی نرم افزار WireframeSketcher:- ایجاد شمای کلی از رابط کاربری یک نرم افزار/ سایت- قدرتمند و انعطاف پذیر- اجرا به صورت مستقل و یا پلاگینی برای نرم افزار Eclipse- دارای کتابخانه ای بزرگ از عناصر و اشکال موردنیاز برای طراحی رابط کاربری- ساخت نمونه های اولیه تعاملی- دارای مجموعه از وکتور آیکون- ایجاد کامپوننت ها با قابلیت استفاده مجدد- ایجاد خروجی PDF

more_vert نرم افزار طراحی رابط کاربری UI - WireframeSketcher

ادامه مطلب

closeنرم افزار طراحی رابط کاربری UI - WireframeSketcher

 نرم افزار طراحی رابط کاربری UI نرم افزار - WireframeSketcher v4.7.6 نرم افزار طراحی رابط کاربری UI نرم افزار یکی از مهمترین بخش های توسعه یک نرم افزار، طراحی رابط کاربری (یا UI) آن است و بهتر است برای این کار چندین شمایی کلی از طرح و نمونه اولیه سریع ایجاد شده و سپس یکی از آن ها را انتخاب و در مراحل بعدی تکمیل نمود. در مرحله وایر فریمینگ نیازی نیست به جزئیات پرداخته شود زیرا این مرحله باید زورگذر باشد بنابراین بهتر است از ابزارهایی برای تسریع این فاز استفاده نمود. خروجی این فاز معمولاً یک نمونه شهودی به صورت سیاه ‌و سفید است.WireframeSketcher ابزاری برای وایرفریمینگ (ایجاد شمایی کلی از نرم افزار) است که به طراحان، توسعه دهندگان و مدیریان کمک می کند تا یک طرح کلی، موکاپ و نمونه اولیه ساده از برنامه های کاربردی در دست ساخت برای دستگاه های موبایل، برنامه های تحت وب و نرم افزار های تحت دسکتاپ ایجاد کنند. استفاده از این نرم افزار می تواند باعث شود تا توسعه دهندگان برنامه های کاربردی در مراحل اولیه ذهن خود را از مسائل جزئی مربوط به طراحی آزاد ساخته و به موارد مهم تری معطوف سازند. WireframeSketcher مجوعه ای از کنترل های رابط کاربری (یا UI) مانند انواع اشکال هندسی، فلوچارت ها، چک باکس ها، دکمه ها، جداول و دیگر اشکال مورد نیاز برای طراحی رابط کاربری یک نرم افزار یا صفحه ی وب را فراهم نموده است. قابلیت های کلیدی نرم افزار WireframeSketcher:- ایجاد شمای کلی از رابط کاربری یک نرم افزار/ سایت- قدرتمند و انعطاف پذیر- اجرا به صورت مستقل و یا پلاگینی برای نرم افزار Eclipse- دارای کتابخانه ای بزرگ از عناصر و اشکال موردنیاز برای طراحی رابط کاربری- ساخت نمونه های اولیه تعاملی- دارای مجموعه از وکتور آیکون- ایجاد کامپوننت ها با قابلیت استفاده مجدد- ایجاد خروجی PDF

more_vert کتاب تغییر کاربری غیر قانونی اراضی کشاورزی و تملک قانونی اراضی توسط دولت

ادامه مطلب

closeکتاب تغییر کاربری غیر قانونی اراضی کشاورزی و تملک قانونی اراضی توسط دولت

کتاب تغییر کاربری غیر قانونی اراضی کشاورزی و تملک قانونی اراضی توسط دولت نوشته سید حسن حسینی المدنی و احمد جمشیدی کوهساری به بررسی موانع تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، واکاوی تغییر غیر قانونی کاربری اراضی و شناخت و بررسی تملک اراضی خصوصی توسط سازمان‌های دولتی در راستای قانون می‌پردازد. قانونگذار با هدف حفظ کاربری زمین‌های زراعی و باغ‌ها و تداوم بهره‌وری از آن‌ها در سال ۱۳۷۴ قانونی با عنوان «قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها» به تصویب رساند تا از تغییر کاربری این اراضی جلوگیری کند اما این که تا چه اندازه موفق بوده است، باید با بهره‌گیری از نظرات کار‌شناسان و متولیان این امر و پس از بررسی و ارزیابی با زبان آمار پاسخ گفت. مطابق قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، تغییر کاربری اراضی مزبور جز در موارد ضروری ممنوع است و در موارد ضروری، تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها بر عهده کمیسیونی است که در آن نمایندگان وزارتخانه‌های کشاورزی، مسکن و شهرسازی، جهاد سازندگی و سازمان حفاظت محیط زیست و استانداری حضور دارند که در هر استان زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی تشکیل می‌شود. تغییر کاربری اراضی در روستا‌ها طبق ضوابطی است که وزارت جهاد کشاورزی تعیین می‌کند و در سایر موارد (تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در خارج از محدوده شهر‌ها و شهرک‌ها) متقاضی تغییر کاربری یا جانشین او (مانند ورثه یا وکیل او) باید درخواست کتبی خود را به انضمام مدارک و اسناد مربوط به دبیرخانه کمیسیونی که در سازمان کشاورزی هر استان مستقر است، ارایه کند. با توجه به این تفاسیر بسیاری از افراد با تغییر کاربری غیر قانونی اراضی مرتکب عمل غیر قانونی شده و مستحق جریمه و خسارت هستند. یکی از مجازات‌ها که به عنوان مهم‌ترین مجازات در این راستا شناخته خواهد شد و به آن خواهیم پرداخت قلع و قمع بنا و مستحدثات در زمین است که در فصل سوم این پژوهش به طور دقیق به بررسی این مطلب خواهیم پرداخت. در بخشی از کتاب تغییر کاربری غیر قانونی اراضی کشاورزی و تملک قانونی اراضی توسط دولت می‌خوانید: در اجرای طرح‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی، همان طور که ماده یک لایحه قانونی نحوه تملک تصریح نموده‌اند، باید تا حد امکان از اراضی و املاک عمومی استفاده شود و تنها در مواردی که این اراضی و املاک کافی نبوده یا اصولا در محدوده مورد نیاز اراضی دولتی و عمومی به میزان کافی وجود نداشته باشد و یا با فرض وجود امکان استفاده از آن‌ها از لحاظ فنی، اجرایی یا صلاح و صرفه اقتصادی، منطقی و به صرفه نباشد، باید از اراضی و املاک خصوصی استفاده نمود. علاوه بر این تکلیف قانونی و الزام عقلی و منطقی، تأمین اراضی مورد نیاز طرح‌های عمومی و دولتی غالبا به صورت رایگان پیش‌بینی گردیده است. در مواردی که واگذاری اراضی عمومی و دولتی به طرح‌ها حتی از طریق خریداری، نسبت به خرید اراضی و املاک خصوصی و دولتی خاص مناسب‌تر و ارزان‌تر و به نفع پروژه باشد، هیچ دلیلی نمی‌تواند نافی این اولویت منطقی گردد. فهرست مطالب مقدمه مولفمقدمهفصل اول: کلیاتفصل دوم: بررسی موانع تغییر کاربری زمین‌های کشاورزیفصل سوم: واکاوی تغییر غیر قانونی کاربری اراضیفصل چهارم: شناخت و بررسی تملک اراضی خصوصی توسط سازمان‌های دولتی در راستای قانونفصل پنجم: نگاهی فقهی به تعارض تملک اراضی و تغییر کاربری توسط سازمان‌های دولتی با حقوق مالکانهمنابع و مآخذ

more_vert کتاب صوتی آموزش الفبای کاربری کامپیوتر

ادامه مطلب

closeکتاب صوتی آموزش الفبای کاربری کامپیوتر

  کتاب صوتی آموزش الفبای کاربری کامپیوتر اثر محمدرضا سواری سرشار از نکته‌های با ارزش و مهم تجربی، جهت انتقال سریع و آسان مطالب آموزشی به هنرجو می‌باشد. این کتاب برگزیده چهارمین جشنواره تولید کتاب‌های صوتی و ششمین جشنواره مجازی کتاب‌خوانی و همچنین برگزیده چهارمین جشنواره تولید کتاب‌های صوتی کودکان، نوجوانان و نابینایان شده است. خوانندگان با هر سطح علمی در زمینه کاربری رایانه، می‌توانند از کتاب صوتی آموزش الفبای کاربری کامپیوتر بهره‌مند شوند. این کتاب صوتی به شما کمک خواهد کرد تا صحیح بیاموزید و حرفه‌ای بیان کنید. کتاب آموزش الفبای کاربری کامپیوتر متن محور می‌باشد، به این معنا که مخاطب تنها با خواندن و یا شنیدن به آسانی و منطقی یاد می‌گیرد. نکته جالب این خصوصیت، امکان آموزش به افراد از طریق گفتگوی تلفنی می‌باشد و نیازی به ارائه تصاویر نیست. محمدرضا سواری طی سال‌ها سابقه تدریس در آموزشگاه‌های کار و دانش و هم‌چنین دانشگاه‌های علمی کاربردی، به تجربیات ارزشمندی در سبک و ارائه مطالب دست یافته است، انتقال مطالب آموزشی با شیوه‌های صحیح و قابل فهم، ثمره سال‌ها خلاقیت و توجه به تکنیک‌های مؤثر در تسهیل فرآیند تدریس بود. فهرست مطالب ۴ دقیقه مقدمه     ۱۱ دقیقه اطلاعات تماس     ۱۶ دقیقه مراحل ایجاد آرشیو تماس     ۱۱ دقیقه داستان تصویری     ۱۲ دقیقه برنامه یاهومسنجر     ۸ دقیقه خلق داستان تصویری     ۷ دقیقه مفهوم انتخاب یا select     ۴ دقیقه جمع بندی - مراحل اصلی آموزش

more_vert کتاب آموزش الفبای کاربری کامپیوتر: سبکی متفاوت قلمی نو

ادامه مطلب

closeکتاب آموزش الفبای کاربری کامپیوتر: سبکی متفاوت قلمی نو

آموزش الفبای کاربری کامپیوتر: سبکی متفاوت قلمی نو (ویرایش طلایی) خالق عشق، تمام وجودم هم اکنونغرق تماشای شکوه و عظمت توستبی وزن و شناور در دریای عاشقیخوشبخت و مستمای تکیه گاه بی همتامن نظاره گر شگفتی ها و عشق ورزی تو به بندگانت هستمچرا این کتاب نوشته شد؟طی سالها سابقه تدریس در آموزشگاه های کار و دانش و همچنین دانشگاه های علمی کاربردی، به تجربیات ارزشمندی در سبک و ارائه مطالب دست یافتم، انتقال مطالب آموزشی با شیوه های صحیح و قابل فهم، ثمره سالها خلاقیت و توجه به تکنیک های موثر در تسهیل فرآیند تدریس بود.برای مستند سازی و اثبات اثربخشی این سبک تصمیم به خلق کتاب آموزش الفبای کاربری کامپیوتر گرفتم.قابل توجه: نسخه الکترونیکی کتاب، شامل آخرین ویرایش های نهایی توسط نویسنده می باشد.مهم ترین خصوصیت این کتاب چیست؟کتاب آموزش الفبای کاربری کامپیوتر متن محور می باشد، به این معنا که مخاطب تنها با خواندن و یا شنیدن به آسانی و منطقی یاد می گیرد.نکته جالب این خصوصیت،امکان آموزش به افراد از طریق گفتگوی تلفنی می باشد و نیازی به ارائه تصاویر نیست.توصیه نویسنده به مخاطبین:عزیزان با هر سطح علمی در زمینه کاربری رایانه،می توانند از کتاب آموزش الفبای کاربری کامپیوتر بهره مند شوند،این کتاب جدا از مطالب آموزشی یک اثر نو و هنری محسوب می گردد.بی شک تجربه ای تازه و لذت بخش نصیب دوستان خواهد شد.این کتاب به شما کمک خواهد کرد تا صحیح بیاموزید و حرفه ای بیان کنید.سخن پایانی: قابل توجه مربیان تازه کار دنیای کامپیوتراین کتاب سرشار از نکته های با ارزش و مهم تجربی بکار رفته در متن، جهت انتقال سریع و آسان مطالب آموزشی به هنرجو می باشد.بازتعریف ها و نویسندگی محض، حاصل همین تجربیات و ایده های طلایی می باشد.سبک و قلم انحصاری این کتاب به شما کمک خواهد کرد که با تسلط و مهارت کافی، تکنیک های کاربری کامپیوتر را به هنرجو آموزش دهید. فهرست مطالبتقدیم و تشکرمقدمهفصل اول: اطلاعات تماسکاغذ، قلم و ابزارصفحات مجازی، صفحه کلید و برنامه هافضای آنالوگ و فضای دیجیتالسیستم عامل، برنامه های Notepad و Microsoft Office Wordهارد دیسک (Hard Disk)موس(Mouse)تمرین آموزشیمراحل ایجاد آرشیو تماسفصل دوم: داستان تصویریاتصال دستگاه های جانبیایمیل یاهو - لیست دوستانتمرین آموزشیبرنامه یاهو مسنجر و صندوق پست الکترونیکخلق داستان تصویری با استفاده از عکسهای موجود در اینترنتجمع بندی - مراحل اصلی آموزشسخنی با مخاطبین گرامی

more_vert کتاب طراحی تجربه کاربری - تعیین راهنمای دقیق و نهایی برای مبتدیان

ادامه مطلب

closeکتاب طراحی تجربه کاربری - تعیین راهنمای دقیق و نهایی برای مبتدیان

کتاب طراحی تجربه کاربری - تعیین راهنمای دقیق و نهایی برای مبتدیان، یک راهنمای اجمالی است که توسط جری کاو و گیسپ گتو، دو متخصص در زمینه UX، از گروه جذاب UXPIN، نوشته شده است. اگر به تازگی وارد دنیای پهناور تجربه کاربری شده‌اید و قصد دارید در این زمینه بیشتر بدانید یا تصمیم دارید که در مورد چگونگی انجام مراحل آن به طور کلی آشنایی پیدا کنید، این کتاب به شما کمک می‌کند تا مسیری درست و دقیق را برای ادامه راه خود پیدا کنید. خیلی وقت‌ها بین این‌که چه کسی طراح UX هست و چه کسی نیست می‌مانیم. اینکه یک طراح تجربه کاربری لازم است چه چیزهایی را بداند و یا لازم است چه تخصص‌هایی بلد باشد یا فرا گیرد. با چه کسانی باید کار کند و یا همکاران او چه کسانی هستند و چه نوع ارتباطی باید با آن‌ها داشته باشد. همه این موقعیت‌ها برای کسانی که تازه پا به عرصه تجربه کاربری می‌گذارند (یا حتی اسم آن را شنیده‌اند، مثل مابقی ما) تقریبا موقعیتی مشابه و قابل درک هست. چه الان در موقعیت شغلی به عنوان یک طراح گرافیست و یا طراح تجربه کاربری باشید و یا چه به عنوان مدیر محصول یا مدیر اجرایی‌ فنی یک استارتاپ یا سازمان باشید! اگر با مساله تجربه کاربری دست و پنجه نرم کرده باشید و برای شما مهم بوده باشد، قطعا با همچین موقعیت‌ها یا گفتگو‌های درونی آشنا خواهید بود. همانطور که قبل‌تر بیان شد، تجربه کاربری یک مبحث میان رشته‌ای‌ ست. کتاب طراحی تجربه کاربری می‌تواند فانوس روشنگری برای مدیران و صاحبان کسب وکارها باشد تا درک درستی از متخصصین و فیلدهای کاری آن‌ها داشته و در یک اجتماع تیمی، بهترین نتیجه را در کسب و کار خود شاهد باشند. کتاب طراحی تجربه کاربری - تعیین راهنمای دقیق و نهایی برای مبتدیان، شامل بهترین تمرینات و تاکتیک‌ها، فرآیند‌ها و توصیه‌های حرفه‌ای است که یک طراح UX می‌تواند برای شروع و پیشرفت خود از آن بهره ببرد و همچنین به فرآیند‌هایی می‌پردازد که شما را برای این شغل آماده می‌کند. نشان می‌دهد که آیا توانایی انجام یا ادامه این مسیر پر فراز و نشیب را دارید یا خیر؟ شبیه یک طراح تجربه کاربری فکر کردن، مراحل مختلف طراحی، مراحل طراحی‌های مختلف و فهمیدن آنها، فعالیت‌های مستمر و تاثیر‌گذار، پیدا کردن مربی و راهنما مناسب، پیشرفت در حرفه و توصیه‌های حرفه‌ای‌ها همه در کنار هم این مجموعه ارزشمند را در 5 فصل پدید آورده‌اند. فهرست مطالبمقدمه و سخن مترجمفصل اول‌: چطوری مثل یک طراح تجربه کاربری فکر کنیم؟UX هم یک فرآیند هست و هم یک محصولشخصیت (Ego) خود را بررسی کنیدپرسش خستگی ناپذیر در مورد مشکلاتتشخیص محدودیت‌هاجمع‌آوری محتوا - زمینه و مضمون (context) برای راه‌حل‌سازینتیجه‌گیریفصل دوم‌: تمرین UX: ‌وظایف و دست آورد‌ها (Deliverables)برای خود یک کتاب‌خانه شخصی UX شده بسازیدتمرینات مقدماتی تحقیق و تحقیقات کاربریتمرین نگهداری و معماری اطلاعات / استراتژی محتواتمرین کردن تست کاربری و تحقیقات کاربریاز این مباحث بیرون بزنید و ابزار‌های ux خود را یاد بگیرید و بکار ببندیدفصل سوم: بهتر شدن به عنوان طراح از طریق اشخاص دیگرتاکتیک 1: ایجاد رابطه با مربی UXتاکتیک 2: تبدیل شدن به یک شاگرد (کارآموز) UXتاکیتیک 3 : تجربه‌های یادگیری موثرتاکتیک 4 : مشارکت در پروژه‌های UX فردیتاکتیک 5 : پروژه‌هایی که به عنوان تجربه‌ای درست و قابل اتکا در UX محسوب نمی‌شوندبیرون بروید (در اجتماع) و درآنجا بمانید !فصل چهارم‌: راه اندازی شغل UX برای خودتانتاکتیک 1‌: UX را در سازمان فعلی خود انجام دهیدتاکتیک 2: نقش UX را در یک سازمان جدید دنبال کنیدتاکتیک 3‌: شرکت طراحی و یا مشاوره خود را راه اندازی کنیدبیرون بیایید و خودتان را (به عنوان یک فرد UX کار) باز‌سازی کنیدفصل پنجم: 10 طراح حرفه‌ای که مشاوره و توصیه‌های واقعا دقیق و حرفه‌ای ارائه می کنندPaul BoagEva KaniastyMike KusJack ZerbyLaura KleinJoshua GarityLis HubertMatt HammPavel MacekRobert Fabricantمنابع اضافی

more_vert نرم افزار حذف آسان پس زمینه تصاویر InstantMask Pro

ادامه مطلب

closeنرم افزار حذف آسان پس زمینه تصاویر InstantMask Pro

 نرم افزار حذف آسان پس زمینه تصاویر - InstantMask Pro 2.8 حذف پس زمینه عکس و انتخاب یک رنگ و یا عکس دلخواه برای آن InstantMask Pro برنامه کاربردی ساده و سریع است که به شما در حذف پس زمینه یک تصویر کمک می کند. با استفاده از این نرم افزار به راحتی می توانید تنها با چند کلیک موس و حرکت پس زمینه تصویر را حذف کرده و به جای آن هر تصویر دلخواه دیگری را قرار داده و یا برای پس زمینه آن رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید. کار کردن با این نرم افزار بسیار آسان است. این نرم افزار دارای یک رابط کاربری ساده است که برای شما راه اندازی پارامترهای اختصاصی با حداقل تلاش را فراهم می کند. راببط کاربری این نرم افزار به گونه ای طراحی شه است که علاوه بر داشتن گزینه بروزر برای مرور عکس ها، از کشیدن و رها کردن ان ها به داخل نرم افزار نیز پشتیبانی می کند. همچنین این نرم افزار از فرمت های تصویری رایج چون PNG, JPG, BMP, TIFF, و GIFF پشتیبانی می کند. این نرم افزار به میزان بسیار کمی از حافظه و CPU سیستم شما استفاده کرده و بر عملکرد کلی آن تأثیری نمی گذارد. قابلیت های کلیدی نرم افزار InstantMask Pro:- حذف سریع و آسان پس زمینه تصاویر- امکان آپلود کردن هر عکس دلخواه دیگر و یا انتخاب یک رنگ دلخواه برای پس زمینه تصاویر- دارای یک رابط کاربری ساده و اسان- پشتیبانی از از فرمت های تصویری رایج چون PNG, JPG, BMP, TIFF, و GIFF- استفاده بسیار کم از حافظه و CPU سیستم شما- پشتیبانی از درگ و دراپ (کشیدن و رها کردن) تصاویر به داخل نرم افزار- سازگار با نسخه های مختلف ویندوز

more_vert کتاب حل مسائل برنامه نویسی پیشرفته با پایتون

ادامه مطلب

closeکتاب حل مسائل برنامه نویسی پیشرفته با پایتون

کتاب حل مسائل برنامه نویسی پیشرفته با پایتون نوشته رمضان عباس نژادورزی و محمد نادعلی زاده چاری، به تحلیل و آموزش زبان برنامه‌نویسی پایتون که یک زبان همه منظوره است، می‌پردازد. زبان برنامه ‌نویسی پایتون کاربردهای فراوانی دارد. به وسیله‌ی این زبان می‌توان برنامه‌های تحت کنسول، برنامه‌های تحت ویندوز (دسک‌تاپی)، برنامه‌های تحت وب، برنامه‌های کار با بانک اطلاعاتی، برنامه‌های تحت شبکه و غیره را اجرا کرد. پایتون برای پیاده‌سازی این برنامه‌ها از کتابخانه‌های گوناگونی استفاده می‌کند. در کتاب حل مسائل برنامه‌نویسی پیشرفته با پایتون، به بررسی بعضی از این کتابخانه‌ها و طرز بهره‌وری از آن‌ها می‌پردازیم. این کتاب دربر دارنده 8 فصل است. فصل نخست، نمونه‌هایی از انواع اشتباهات و مدیریت کردن استثنا را توضیح داده است. فصل دوم، دربردارنده نمونه‌هایی از ماژول Turtle است. فصل سوم، دربردارنده نمونه‌هایی از ماژول Canvas (برای کشیدن شکل‌های گرافیکی گوناگون و نشان دادن تصویرها) است. فصل چهارم، در بر دارنده مثال‌های از بسته Tkinter (این بسته همراه با پایتون نصب می‌شود و برای تولید واسط کاربری مورد استفاده قرار می‌گیرد) است. فصل پنجم، مثال‌های فراوانی از برنامه‌نویسی هم‌زمان و پردازش موازی در پایتون دارد. فصل ششم، در بر دارنده مثال‌های از بسته PyQT (این بسته همراه با پایتون نصب نمی‌شود. به همین دلیل برنامه‌نویس باید نخست آن را نصب کند که برای تولید واسط کاربری پیشرفته مورد استفاده قرار می‌گیرد) است. در فصل هفتم، مثال‌های از برنامه‌نویسی شبکه و استفاده ماژول socket را شامل می‌شود. فصل هشتم، یک پروژه از مبحث بانک اطلاعاتی را حل می‌کند. فهرست مطالبفصل اول: مدیریت استثناهافصل دوم: بسته Turtleفصل سوم: بسته Canvasفصل چهارم: واسط کاربری Tkinterفصل پنجم: نخ‌ها و پردازش موازیفصل ششم: واسط کاربری PyQtفصل هفتم: شبکه در پایتونفصل هشتم: بانک اطلاعاتی در پایتونمنابع

more_vert نرم افزار تبدیل عکس به نقاشی Instant Photo Sketch Pro

ادامه مطلب

closeنرم افزار تبدیل عکس به نقاشی Instant Photo Sketch Pro

 نرم افزار تبدیل عکس به نقاشی - Instant Photo Sketch Pro 2.2 یک برنامه کاربردی ساده برای اعمال افکت های نقاشی با استفاده از مداد، خودکار و رنگ روغنی بر روی عکس های شما Instant Photo Sketch نرم افزار بسیار کم حجمی است که برای تبدیل عکس های شما به طراحی و یا نقاشی، ایجاد شده است. این نرم افزار دارای یک رابط کاربری ساده و بصری است که به شما اجازه می دهد با حداقل تلاش پارامترهای اختصاصی را راه اندازی کنید. همچنین رابط کاربری این نرم افزار از درگ و دراپ (کشیدن و رها کردن) تصاویر به داخل نرم افزار نیز پشتیبانی می کند. این نرم افزار از فرمت های تصویری رایج چون PNG, JPG, BMP, TIF, and GIF و ... پشتیبانی می کند. با استفاده از این نرم افزار قدرتمند می توانید عکس های خود را به نقاشی با خودکار، نقاشی با مداد سیاه، پوستر و نقاشی رنگ روغنی تبدیل کنید. همچنین این نرم افزار به میزان بسیار کمی از منابع سیستم استفاده کرده و بر عملکرد کلی آن تأثیری نمی گذارد. قابلیت های کلیدی نرم افزار Instant Photo Sketch Pro:- تبدیل تصاویر شما به نقاشی با خودکار، نقاشی با مداد سیاه، پوستر و نقاشی رنگ روغنی- پشتیبانی از فرمت های تصویری رایج چون PNG, JPG, BMP, TIF, and GIF و ...- دارای یک رابط کاربری ساده و بصری- پشتیبانی از درگ و دراپ (کشیدن و رها کردن) تصاویر به داخل نرم افزار- استفاده بسیار کم از منابع سیستم- سازگار با نسخه های مختلف ویندوز

more_vert نرم افزار تبدیل عکس به نقاشی Instant Photo Sketch Pro

ادامه مطلب

closeنرم افزار تبدیل عکس به نقاشی Instant Photo Sketch Pro

 نرم افزار تبدیل عکس به نقاشی - Instant Photo Sketch Pro 2.2 یک برنامه کاربردی ساده برای اعمال افکت های نقاشی با استفاده از مداد، خودکار و رنگ روغنی بر روی عکس های شما Instant Photo Sketch نرم افزار بسیار کم حجمی است که برای تبدیل عکس های شما به طراحی و یا نقاشی، ایجاد شده است. این نرم افزار دارای یک رابط کاربری ساده و بصری است که به شما اجازه می دهد با حداقل تلاش پارامترهای اختصاصی را راه اندازی کنید. همچنین رابط کاربری این نرم افزار از درگ و دراپ (کشیدن و رها کردن) تصاویر به داخل نرم افزار نیز پشتیبانی می کند. این نرم افزار از فرمت های تصویری رایج چون PNG, JPG, BMP, TIF, and GIF و ... پشتیبانی می کند. با استفاده از این نرم افزار قدرتمند می توانید عکس های خود را به نقاشی با خودکار، نقاشی با مداد سیاه، پوستر و نقاشی رنگ روغنی تبدیل کنید. همچنین این نرم افزار به میزان بسیار کمی از منابع سیستم استفاده کرده و بر عملکرد کلی آن تأثیری نمی گذارد. قابلیت های کلیدی نرم افزار Instant Photo Sketch Pro:- تبدیل تصاویر شما به نقاشی با خودکار، نقاشی با مداد سیاه، پوستر و نقاشی رنگ روغنی- پشتیبانی از فرمت های تصویری رایج چون PNG, JPG, BMP, TIF, and GIF و ...- دارای یک رابط کاربری ساده و بصری- پشتیبانی از درگ و دراپ (کشیدن و رها کردن) تصاویر به داخل نرم افزار- استفاده بسیار کم از منابع سیستم- سازگار با نسخه های مختلف ویندوز

more_vert نرم افزار ساخت اشکال گرافیکی از انبوه کلمات Wordaizer+ v5.0 Build

ادامه مطلب

closeنرم افزار ساخت اشکال گرافیکی از انبوه کلمات Wordaizer+ v5.0 Build

نرم افزار ساخت اشکال گرافیکی از انبوه کلمات - Wordaizer+ v5.0 Build 140 ایجاد ابر کلمه از فایل های متنی با استفاده از اشکال فراهم شده Wordaizer نرم افزار جالبی است که هر کسی می تواند با استفاده از آن تصاویر زیبایی از کلمات ایجاد کند. کار کردن با این نرم افزار بسیار مفرح و آسان است و راه حل بسیار جذابی برای نشان دادن متن است. با استفاده از این نرم افزار می توانید ابرهایی از کلمات ایجاد کرده و با آن ها اشکال مورد نظر خود را ایجاد کرده و تصاویر زیبایی از آن ها ایجاد کنید. نرم افزاری بسیار جالب برای ساخت اشکال و کلمات مختلف از انبوه کلمات است. در واقع کاربر می تواند با استفاده از کلمات مختلف لاتین، اشکال و دیگر کلمات را به صورت گرافیکی بسازد. همچنین این نرم افزار دارای یک محیط گرافیگی بسیار ساده، جدید و بصری است. در نتیجه هر کاربری بدون توجه به سطح تجربه آن ها در استفاده از کامپیوتر به راحتی می تواند از این نرم افزار استفاده کند. همچنین رابط کاربری این نرم افزار چند زبانه و قابل تنظیم است. قابلیت های کلیدی نرم افزار Wordaizer:- ساخت اشکال و کلمات مختلف از انبوه کلمات- دارای یک رابط کاربری ساده، جدید و بصری- امکان اعمال ماسک به ایجاد اشکال ابری کلمات- دارای یک ژنراتور تولید ابر کلمات تصادفی- امکان ذخیره و چاپ تصاویر ایجاد شده- امکان ذخیره و بارگذاری پروژه ها با تکرار یک ابر کلمات- سازگار با نسخه های مختلف ویندوز- و ...

more_vert کتاب الگوهای طراحی واسط کاربر ویژه ابزارهای موبایل

ادامه مطلب

closeکتاب الگوهای طراحی واسط کاربر ویژه ابزارهای موبایل

زمانی که شما تحت فشار زیادی برای طراحی یک واسط کاربری مناسب ،با منوهای آسان و کاربر پسند برای یک محصول نرم افزاری تحت موبایل هستنید ،دیگر وقت این را ندارید که دوباره چرخ را اختراع کنید! این کتاب یک راهنمای کاربردی و عملی است که در آن۷۰ الگو ی طراحی واسط کاربر ،برای طراحی انواع اپلیکیشن های موبایل ارایه شده است. این الگوها در قالب ۴۰۰ تصویر از نمونه های موفق و واقعی از نرم های iOs،Android ،BalckBerry ،Web OS ،Windows Mobile و اپلیکیشن های Symbian ارایه شده اند. ترزا نیل، متخصص طراح واسط کاربر و کاربر پذیری و نویسنده کتاب معروف طراحی واسط های کاربری وب (Designing Web Interfaces) شما را به یک سفر هیجان انگیز در زمینه طراحی واسط های کاربری در موبایل ها با ۱۰ دسته بندی موضوعی جدا گانه خواهد برد! در هر دسته بندی به خطاها و اشتباهات رایج طراحی اشاره خواهد شد. اگر شما طراح برنامه های موبایل هستید، یا ایده های موبایلی جدید را پیاده سازی میکنید، میتوانید از این کتاب و الگو های آن برای حل کردن مسایل طراحی خود استفاده کنید! این الگوها راه حل های مورد استفاده بزرگان صنعت تولید اپلیکیشن های موبایل هستند! پس برای مسایل طراحی خود چرخ را دوباره اختراع نکنید! ایده بگیرید و سریع کار را پیش ببرید! در کتاب حاضر که ترجمه ای آزاد از کتاب Mobile Design Pattern Gallery UI Patterns for Mobile Applications نوشته خانم جنیفر تدول میباشد،الگو های طراحی واسط کاربر، در تمامی کاربری های نرم افزار های تلفن همراه مبتنی بر استاندارد های سیستم عامل iOS ،Androidو BlackBerry بصورتی منظم مورد بررسی قرارداده شده است که خود گنجینه ارزشمندی برای ایده های طراحی می باشد!فهرست مطالب مقدمه مترجم و مولف مقدمه جنیفر تدول فصل اول: پیمایش Navigation فصل دوم: فرم ها Forms فصل سوم: جداول و لیست ها فصل چهارم: جستجو، مرتب سازی و فیلتر فصل پنجم: ابزارها Tools فصل ششم: نمودارها charts فصل هفتم: دعوت از کاربر Invitation فصل هشتم: بازخورد Feedback & Affordain فصل نهم: راهنما Help فصل دهم: ضد الگو

more_vert کتاب طراحی تجربه‌ کاربری برای مبتدیان

ادامه مطلب

closeکتاب طراحی تجربه‌ کاربری برای مبتدیان

جویل مارش در کتاب طراحی تجربه‌ کاربری برای مبتدیان، روند واقعی طراحی تجربه‌ کاربری را از آغاز تا پایان دنبال می‌کند، بنابراین می‌توانید مهارت‌هایی که می‌آموزید را به کار ببرید و با مرور مطالب، ذهن خود را برای دریافت مطالب بعدی آماده کنید. در کتاب طراحی تجربه‌ کاربری برای مبتدیان (UX for Beginners: A Crash Course in 100 Short Lessons)، برای یادگیری سریع طراحی نرم‌افزار و وب سایت، درس‌هایی وجود دارد و حتی اگر در مورد طراحی نیز اندکی اطلاعات داشته باشید مطالعه این کتاب بسیار سودمند است. کتاب‌های بسیاری در مورد تجربه‌ کاربری نوشته شده است، اما تعداد کمی شهامت داشته‌اند که طیف کاملی از رشته تجربه‌ کاربری را پوشش دهند و کتاب طراحی تجربه‌ کاربری برای مبتدیان این کار را به خوبی انجام داده‌ است. این کتاب با کنار هم چیدن قطعات قابل درک از تجربه‌ کاربری و طراحی، دید گسترده‌ای به افراد مبتدی می‌دهد و برای مطالعه کتاب تشویق می‌شوند تا درمورد بخش‌هایی از کتاب که به آن علاقمند هستند، عمیق‌تر تأمل کنند. مطالب این کتاب بر اساس درس‌ها و تجربه‌‌های کاربری مطرح شده در وبلاگ جویل مارش (Joel Marsh) نوشته شده است. این کتاب برای مدیران، برنامه‌نویسان، فروشندگان و بازاریابانی که خواهان مطالعه بیشتر برای یادگیری تجربه کاربری هستند، گزینه‌ی مناسبی است. جویل مارش یک‌ طراح حرفه‌ای است و بیشتر از ده سال در حوزه تجربه کاربری فعالیت کرده است. او برای استارتاپ‌ها و مارک‌های معروف جهانی از جمله سامسونگ و مک‌دونالد کار می‌کند. تجربه‌ کاربری یک زمینه وسیع با چیزهای زیادی برای یادگیری است. اگر تازه شروع به یادگیری این مبحث کرده‌اید، منحنی یادگیری برای شما دلهره‌آور به نظر می‌رسد. در کتاب طراحی تجربه‌ کاربری برای مبتدیان، جویل مارش، با ارائه درس‌های کاربردی که یک شروع قاطعانه در تجربه‌ کاربری را ارائه می‌کند و منحنی یادگیری را برای افراد مبتدی ساده‌تر کرده است. فهرست مطالبمقدمه نویسندهمقدمه مترجمینفصل اول - ایده‌های کلیدیدرس ۱: تجربه‌کاربری چیست؟درس ۲: پنج جزء اصلی سازنده تجربه‌کاربریدرس ۳: خط فکری و چشم انداز شمادرس ۴: سه سؤال از دیدگاه کاربردرس ۵: راه‌حل‌ها در مقابل ایده‌هادرس ۶: هرم تأثیر تجربه‌کاربری (منشور تاثیرات تجربه‌کاربری)فصل دوم – پیش از شروعدرس ۷: اهداف کاربر و اهداف کسب‌وکاردرس ۸: تجربه‌کاربری یک فرآیند استدرس ۹: جمع‌آوری نیازمندی‌هادرس ۱۰: جلب رضایت و موافقت عمومیفصل سوم - مبانی رفتاریدرس ۱۱: مقایسه روانشناسی و فرهنگدرس ۱۲: روانشناسی کاربر چیست؟درس۱۳: تجربه چیست؟درس۱۴: تجربه‌های آگاهانه در مقابل تجربه‌های ناخودآگاهدرس۱۵: احساساتدرس ۱۶: انگیزه‌ها چیستند؟درس ۱۷: انگیزه‌ی شهوت و عشقدرس ۱۸: انگیزه‌ی وابستگیدرس ۱۹: انگیزه‌ی وضعیت (موقعیت ها)درس ۲۰: انگیزه‌ی عدالتدرس ۲۱: انگیزه درک کردن (کنجکاوی)فصل چهارم – تحقیقات کاربریدرس ۲۲: تحقیقات کاربری چیست؟درس ۲۳: تحقیقات کاربری چه چیزهایی نیست؟درس ۲۴: به چه تعداد کاربر نیازمندید؟درس ۲۵: چگونه سؤال بپرسید؟درس۲۶: چگونه یک کاربر را نظاره کنید؟درس ۲۷: مصاحبهدرس ۲۸: نظرسنجیدرس ۲۹: مرتب سازی کارت‌هادرس ۳۰: ایجاد پروفایل کاربردرس ۳۱: دستگاه‌هافصل پنجم - محدودیت‌های ذهن مادرس ۳۲: درک مستقیم چیست؟درس۳۳: تعصب شناختی چیست؟درس۳۴: توهم انتخابدرس ۳۵: توجهدرس ۳۶: حافظهدرس ۳۷: کاهش میزان اغراق آمیز بودن در طراحیفصل ششم - معماری اطلاعاتدرس ۳۸: معماری اطلاعات (IA) چیست؟درس ۳۹: داستان‌های کاربردرس ۴۰: انواع معماری اطلاعاتدرس ۴۱: صفحات ثابت و پویادرس ۴۲: جریان چیست؟درس ۴۳: کاربران به عقب باز نمی‌گردند!فصل هفتم - طراحی رفتاردرس ۴۴: طراحی با قصد مشخصدرس ۴۵: پاداش و مجازاتدرس ۴۶: شایسته سازی و عادتدرس ۴۷: Gamification (بازی کاری)درس ۴۸: ساختار اجتماعی و ویروسیدرس ۴۹: چگونگه اعتمادکاربران را جلب کنیم؟درس ۵۰: چگونه تجربه، تجربه را تغییر می‌دهد؟فصل هشتم - اصول طراحی بصریدرس ۵۱: وزن‌های بصری (کنتراست و اندازه)درس ۵۲: رنگدرس ۵۳: تکرار و شکستن الگوهادرس ۵۴: خطوط و لبه‌های بحران در طراحیدرس ۵۵: ترازبندی و نزدیکیدرس ۵۶: استفاده از حرکت (Motion) در طراحی تجربه‌کاربریفصل نهم - وایرفریم‌ها و نمونه‌های اولیهدرس۵۷: وایرفریم چیست؟درس ۵۸: یک وایرفریم چه چیزی نیست؟درس ۵۹: مهارت‌ها را یاد بگیرید نه ابزارهادرس ۶۰: از ساخت نمونه‌های راحت و مناسب اجتناب کنیددرس ۶۱: الگوی طراحی چیست؟درس ۶۲: الگو z، الگو f، سلسله مراتب بصریدرس ۶۳: طرح بندی - چارچوب صفحهدرس ۶۴: طرح بندی - ساختار، تصاویر، عناویندرس ۶۵: طرح بندی- محور تعاملدرس ۶۶: فرم‌هادرس ۶۷: دکمه‌های اولیه و ثانویهدرس ۶۸: طراحی تطبیقی و پاسخگودرس ۶۹: طراحی جدید یا طراحی مجدد؟درس ۷۰: استفاده از صفحات لمسی در مقابل ماوسفصل دهم - روانشناسی کاربردپذیریدرس ۷۱: کاربردپذیری واقعاً چیست؟درس ۷۲: ساده، آسان، سریع یا بهینه (Minimal)درس ۷۳: مرور کردن، جستجو، یا کشف کردندرس ۷۴: ثبات و انتظاراتدرس ۷۵: ضد تجربه‌کاربریدرس ۷۶: قابلیت دسترسیفصل یازدهم - محتوادرس ۷۷: کپی ‌رایتینگ، تجربه کاربری در مقابل مدل تجاری کپی‌ رایتینگدرس ۷۸: فرمول درخواست انجام فعالیت از کاربر یا call-to-actionدرس ۷۹: دستورالعمل‌ها، برچسب‌ها و دکمه‌هادرس ۸۰: صفحات فروددرس ۸۱: قابلیت خواناییدرس ۸۲: فرمول ترغیب کردندرس۸۳: چگونه انگیزه به اشتراک گذاشتن را در افراد ایجاد کنیم؟فصل دوازدهم - لحظه مواجه با حقیقتدرس۸۴: ارائه محصول خودش یک آزمایش است!فصل سیزدهم - داده‌ها و اطلاعات آماری برای طراحاندرس ۸۵: آیا شما می‌توانید روح را اندازه‌گیری کنید؟درس ۸۶: تجزیه و تحلیل چیست؟درس ۸۷: انواع اشکال نمودارهادرس ۸۸: آمار و ارقام، میزان جلسات در مقایسه با تعداد کاربراندرس ۸۹: آمار و ارقام، کاربران جدید در مقایسه با کاربرانی که مجدداً به سایت باز می‌گردنددرس۹۰: آماروارقام، بازدید صفحاتدرس ۹۱: آمار و ارقام، زماندرس۹۲: نرخ پرش و نرخ خروجدرس۹۳: احتمال وقوع تعاملدرس ۹۴: ساختار در مقابل انتخابدرس ۹۵: آزمون A / Bدرس ۹۶: آزمون چند متغیریدرس ۹۷: گاهی اوقات تست A/B تنها راه برای دانستن استفصل چهاردهم – برای خود یک شغل پیدا کنید.درس ۹۸: یک طراح تجربه‌کاربری تمام روز چه کاری را انجام می‌دهد؟درس ۹۹: چه شغلی در زمینه طراح تجربه‌کاربری برای شما مناسب می‌باشد؟درس ۱۰۰: آنچه در رزومه‌ی مربوط به‌ تجربه‌کاربری شما قرار می‌گیرد چیست؟

more_vert نرم افزار ساخت آلبوم های آنلاین برای نمایش در وب jAlbum

ادامه مطلب

closeنرم افزار ساخت آلبوم های آنلاین برای نمایش در وب jAlbum

نرم افزار ساخت آلبوم های آنلاین برای نمایش در وب - jAlbum v15.0.6 x86/x64 نرم افزار ساخت آلبوم های آنلاین برای نمایش در وب jAlbum نرم افزاری برای ساخت آلبوم های آنلاین حاوی ویدئو و عکس است. این نرم افزار دارای رابط کاربری و ابزارهایی است که سازماندهی و ویرایش عکس ها را نیز در محیط آن امکان پذیر نمودند تا بتوان به راحتی ارائه های انعطاف پذیری را ساخت و منتشر نمود. با توجه به پشتیبانی نرم افزار از پروتکل FTP، کاربر می تواند برای ساخت گالری خود، از میان پوسته های (themes) مختلف یکی را انتخاب و پس از ایجاد آلبوم دلخواهش به راحتی آن را در هر سایتی آپلود کند. قابلیت های کلیدی نرم افزار jAlbum:- ساخت آلبوم های آنلاین برای نمایش در وب سایت های مختلف- رابط کاربری آسان با پشتیبانی از drag & drop برای کار با عکس ها و همچنین منوهای قابل فهم برای دسترسی به ابزارهای قدرتمند- ایجاد و آپلود آلبوم عکس در وب سایت یا وبلاگ- ساخت آلبو های عکس شامل 70 تصویر- تبدیل بیش از 160 فرمت ویدئویی به mp4 برای نمایش در وب سایت- شخصی سازی تنظیمات تم های آماده- افزودن متن به عکس ها قبل از قرارگیری در آلبوم- و ...

more_vert کتاب اثر سنجی تبلیغات در تجربه کاربری (UX) از طریق ردیاب چشمی

ادامه مطلب

closeکتاب اثر سنجی تبلیغات در تجربه کاربری (UX) از طریق ردیاب چشمی

کتاب اثر سنجی تبلیغات در تجربه کاربری (UX) از طریق ردیاب چشمی نوشته‌ی آندره شال و جنیفر رومانو برگستروم، به وضوح نشان می‌دهد چطور ردیاب چشم در حوزه‌هایی مانند وب‌ سایت‌های تجاری، شبکه‌های اجتماعی، دستگاه‌های تلفن همراه، بازی‌های ویدئویی، سطح سواد و تعاملات فیزیولوژیکی به کار گرفته می‌شود. کتاب اثرسنجی تبلیغات تجربه کاربری (UX) از طریق ردیاب چشمی (Eye tracking in user experience design) در واقع به شما نشان می‌دهد که چطور جریان داده‌هایی از دید بصری کاربر، می‌تواند اطلاعاتی درباره‌ تجربه کاربری بدهد. ردیابی چشم اکنون به‌ عنوان یک نیروی کمکی قوی در انبار ابزارهای ارزیابی تجربه کاربری پذیرفته شده است. ارزیابی فعالیت‌ها برای تجربه کاربری با استفاده از ردیابی چشم به‌ تازگی بهره‌برداری می‌شود و علت این امر نیز بیشتر به‌ دلیل پیشرفت‌های زیاد در کالیبراسیون و استفاده از سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پیشرفته با هزینه‌های ارزان‌تر بوده است. با پیشرفت بیشتر باز این هزینه‌ها کاهش می‌یابد. پتانسیل زیادی که توسط نرم‌افزارهای تجزیه و تحلیل ردیابی چشم به وجود می‌آید، محققان را قادر می‌سازد که تجربه استفاده آسان‌تری از آن داشته باشند. شاخص‌های کمی برای تعیین استراتژی‌های اسکن در بین گروه‌های کاربر نهایی، باید مقایسه شوند. مناطق مورد علاقه باید به‌ طور خودکار برای رابط‌های وب پویا تعریف شوند تا بتوان فرایند پردازش ویدئویی را به تصویر کشید. برای تعیین اعتبار معیارهای ردیابی چشم، نسبت به معیارهای سنتی کاربردپذیری که روی سنجه‌های کارآیی، اثربخشی و رضایتمندی وجود دارد، باید عملیات اضافه‌تری انجام دهید. کتاب اثر سنجی تبلیغات تجربه کاربری (UX) از طریق ردیاب چشمی، هنر و عمل ردیابی چشم را در زمینه تحقیق تجربه‌ کاربری برای بهبود تجربه‌ کاربر و توسعه اطلاعات برای گرفتن تصمیمات درست بازاریابی پوشش می‌دهد. این نقش مهمی برای ارتقای ردیابی چشم است و یکی از اولین کارهایی است که به طور خاص در خصوص ردیابی چشم و تحقیق کاربری در نظر گرفته شده است. این کتاب مطمئنا به گسترش مفاهیم پیشین شما برای چگونگی استفاده از ردیابی چشم برای اندازه‌گیری تجربه کاربری کمک خواهد کرد. در بخشی از کتاب اثر سنجی تبلیغات تجربه کاربری (UX) از طریق ردیاب چشمی می‌خوانیم: همه ما می‌دانیم که ارزش یک تصویر معادل هزار کلمه است و قدرت ردیاب چشم، در توانایی آن برای گرفتن بازخورد بصری است و خروجی آن به همان اندازه سیستم طراحی را قدرتمندمی سازد. من از عکس‌های ردیاب چشم در کارگاه‌ام برای کمک به اینکه چطور روی وب طراحی کنم استفاده می‌کنم. آن‌ها نکته‌های فوری و بصری را برای بعضی از نکات کلیدی به من نشان می‌دهند. الگوی اف محتوای صفحات را غنی می‌سازد و افراد کارگاه را برای گذاشتن اولین پیام کلیدی در این قسمت مجاب می‌کند. یک تصویر ردیاب چشم از صفحه فرود، همکارانم را در کارگاه قانع کرد که افراد روی تصاویر بزرگ یا یک پیام تبریک تمرکز نمی‌کنند وقتی آن‌ها دنبال اطلاعاتی هستند که می‌خواهند سریع به آن برسند، (جانیس جینی داریش، 2012). ما همیشه همانند طرفداران طراحان کاربرمحور، در حال جست‌وجوی راهی برای نشان دادن واقعیت به تیم طراحی برای مشاهده‌ بخش‌های تحقیق کاربری هستیم. توانایی ردیاب چشم برای تولید خروجی از زمان واقعی که چشم به نقطه‌ای نگاه می‌کند، به عنوان کلید انگیزشی برای اعضای تیم می‌شود که به این بخش بیشتر توجه کنند. علاوه بر فاکتور ساده انگیزشی، تیم می‌تواند خیلی سریع ببیند که آیا کاربران به جایی که طراحان انتظار داشته‌اند، نگاه کرده‌اند یا نه؟ طراحان یوایکس اغلب وقتی می‌بینند عناصری که آن‌ها ماه‌ها برای طراحی آن زحمت کشیده‌اند، به ندرت توسط کاربران مشاهده شده‌اند؛ دچار شوک می‌شوند. ردیاب چشم خیلی واضح و سریع چیزی که کاربرانی به آن نگاه کرده‌اند یا نکرده‌اند را کامل نشان می‌دهد. هیچ کدام از سایر روش‌های تحقیق مانند جمع‌آوری تجزیه و تحلیل‌ها، طراحان آزمایش A/B یا تست‌های کاربردپذیری بدون ردیاب چشم به ما چنان اطلاعات تعیین‌کننده و واضحی را در این نمی‌دهد که کجا کاربر تمرکز کرده و چه‌ چیزی را از دست داده است. فهرست مطالبفصل 1: مروری بر ردیابی چشمفصل 2: جست‌وجوی بصریفصل 3: آزمون کاربردپذیریفصل 4: اندازه‌گیری پاسخ‌های فیزیولوژیکیفصل 5: فرم‌ها و نظرسنجی‌هافصل 6: معماری اطلاعات و جهت‌یابی سایتفصل 7: محتوای وبفصل 8: وب‌سایت‌های تجاری – الکترونیکیفصل 9: شبکه‌های اجتماعیفصل 10: تلفن همراهفصل 11: بازیفصل 12: افراد سالخوردهفصل 13: افراد کم‌سوادفصل 14: آیندۀ ردیاب چشم و تجربه‌ کاربری

more_vert کتاب طراحی رابط کاربری با PyQt در پایتون

ادامه مطلب

closeکتاب طراحی رابط کاربری با PyQt در پایتون

کتاب طراحی رابط کاربری با PyQt در پایتون به قلم رمضان عباس نژادورزی و نوراله کریم تبار احمدچالی، خلاصه‌ای از آموزش مقدماتی پایتون و چگونگی طراحی رابط کاربری در این زبان را در اختیار شما قرار می‌دهد. از زبان برنامه‌نویسی پایتون استفاده‌های متعددی می‌توان کرد. با استفاده از این زبان می‌توانید برنامه‌های تحت کنسول، برنامه‌های تحت ویندوز (دسک تاپی)، برنامه‌های تحت وب، برنامه‌های تحت شبکه و غیره را راه‌اندازی و پیاده‌سازی کنید. پایتون برای پیاده‌سازی این برنامه‌ها از کتابخانه‌های مختلفی استفاده می‌کند. یکی از کتابخانه‌های معروف پایتون که برای طراحی و پیاده‌سازی رابط گرافیکی کاربر به کار می‌رود، کتابخانه PyQt است. اما توجه داشته باشید که قبل از مطالعه این کتاب باید مقدمات برنامه‌نویسی پایتون را بیاموزید. کتابخانه PyQt در اصل از QT گرفته شده است. این کتابخانه امکانی را فراهم می‌کند تا برنامه‌نویس بدون نیاز به کتابخانه‌ها و ابزارهای جانبی دیگر به تولید رابط‌های گرافیکی (بصری) کاربر بپردازد. اثر حاضر، کتابخانه PyQt را به طور کامل آموزش می‌دهد. این کتاب شامل 5 فصل است: در فصل اول، مقدمات PyQt، ویجت‌های QLineEdit QLabel، QPushButton همراه با مثال‌های متعدد آموزش داده می‌شود. فصل دوم ویجت‌های دیگر مانند QCheckBox، QMenu، ComboBoxQ QListBox و غیره را مورد بررسی قرار داده و فصل سوم، مباحث پیشرفته PyQt را آموزش می‌دهد. فصل چهارم، کادرهای محاوره را به طور کامل بررسی می‌کند و در فصل آخر طراح Qt را مورد بحث قرار می‌دهد. فهرست مطالبفصل اول: آشنایی با PyQt1-1. رابط کاربری1-2. مروری بر API PyQ1-3. مفاهیم اولیه در PyQt1-3-1. پنجره1-3-2. ویجت‌ها1-3-3. مفهوم سیگنال و اسلات1-4. اضافه کردن ماژول PQt به برنامه1-5. اضافه کردن پنجره1-6. ویجت QLabel1-7. وبجت QLineEdit1-8. مدیریت طرح بندی1-9. کنترل QPushButtonفصل دوم: برخی از ویجت‌های مهم PyQt2-1. ویجت QCheckBox2-2. ویجت QListWidget2-3. ویجت QComboBox2-4. ویجت QRogesBar2-5. ویجت QSpinBox2-6. ویجت QSlider2-7. ویجت QMenu2-8. ویجت QToolBar2-9. ویجت QStatiBar2-10. ویجت QTabWidget2-11. وبجت QStackedWidget2-12. ویچت QDock Widgetفصل سوم: مباحث پیشرفته در PyQt3-1. برنامه‌های چند پنجره ای3-2. کشیدن و رها کردن (Drag and Drop)3-3. گرافیک در PyQt3-4. کلاس QClipboardفصل چهارم: کادرهای محاوره در PyQt4-1. کلاس QMessageBox4-2. کلاس QinputDialog4-3. کلاس QFontDialog4-4. کلاس QColorDialog4-5. کلاس QFileDialogفصل پنجم: طراح Qt5-1. ابزار Qt Designer5-2. اضافه کردن ویجت5-3. حذف ویجت‌ها از پنجره5-4. تغییر خواص ویجت ها5-5. افزودن Signals & Slots5-6. روند ساخت یک برنامه با PyQtمنابع

more_vert 10 نرم افزار برتر گرافیکی سال 2019 - نرم‌افزار اینک اسکیپ InkScape

ادامه مطلب

close10 نرم افزار برتر گرافیکی سال 2019 - نرم‌افزار اینک اسکیپ InkScape

Inkscape Logo Proposal proposal logo inskcapeنرم‌افزار دیگری را که معرفی کنیم ، نرم‌افزار گرافیک InkScape نام دارد. این نرم‌افزار جایگزین بسیار مناسبی برای Adobe Illustrator جهت تولید تصاویر وکتور و برداری است و برای طراحانی که با فایل‌های SVG کار می‌کنند انتخابی مناسب خواهد بود. اما کاربران این نرم‌افزار باید توجه داشته باشند هر آن‌قدر که این نرم‌افزار در تولید فایل‌های وکتور حرفه‌ای است توانایی تولید تصاویر Jpeg را ندارد. اما بااین‌حال هنوز هم چیزی از ارزش‌های آن کم نخواهد شد. رابط کاربری دوستانه و راحت، تجربه کار با آن را هم برای مبتدیان و هم برای حرفه‌ای‌ها دلپذیر می‌کند. همچنین بهره‌مندی از فیلترها و افکت‌های جذاب شاید گزینه دیگری برای انتخاب این نرم‌افزار جهت انجام کارهای گرافیکی باشد. از دیگر ویژگی‌های بارز این نرم‌افزار توانایی خواندن فایل‌های eps است که این مورد برای طراحان و گرافیست‌ها بسیار قابل‌توجه خواهد بود. پس اگر قصد تولید فایل‌های گرافیکی وکتور را دارید و چندان نمی‌توانید با محیط کاربری نرم‌افزار Illustator ارتباط برقرار کنید، نرم‌افزار InkScape گزینه خوبی است. از نکات منفی این نرم‌افزار عملکرد کند آن می‌باشد.