جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله اثرخودگفتاری انگیزشی بر اجرای مهارت های حرکتی ساده و پیچیده بسکتبال

ادامه مطلب

closeمقاله اثرخودگفتاری انگیزشی بر اجرای مهارت های حرکتی ساده و پیچیده بسکتبال

مقاله علمی و پژوهشی" اثرخودگفتاری انگیزشی بر اجرای مهارت های حرکتی ساده و پیچیده بسکتبال " مقاله ای است در 16 صفحه با 22 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات بسکتبال، خودگفتاری انگیزشی، مهارت پیچیده و مهارت ساده مطرح شده است محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب مهارت‌های زندگی نوین 1

ادامه مطلب

closeکتاب مهارت‌های زندگی نوین 1

در کتاب مهارت‌های زندگی نوین 1، تالیف محمدعلی اقلامی، در بردارنده مجموعه‌ای از مهارت‌های زندگی مدرن ویژه نوجوانان است. مهارت‌های اداره زندگی و یا زندگی کردن، بسته به نوع شخصیت، فرهنگ و اعتقادات ما متنوع‌اند ولی در تمامی فرهنگ‌ها و آیین‌ها بهترین روش اجرای یک زندگی را مهارت‌ها و هنر زندگی کردن می‌گویند. در کتاب مهارت‌های زندگی نوین، به تعدادی از مهمترین مهارت‌های ارتباطی و مهارت‌های یک زندگی در قالب داستان‌ها و نمونه‌ها خواهیم پرداخت. نقش حکایات آموزنده با توجه به روایات و همچنین تاریخ گذشتگان، نقشی بی‌بدیل در ارتقاء سبک زندگی ایرانی - اسلامی است و همچنین اهمیت ویژه‌ای در بالابردن مهارت‌های زندگی ما دارد. فهرست مطالبفصل اول: پرورش افکارفصل دوم: حکایت‌های آموزندهفصل سوم: دانستنی‌هافصل چهارم: موفقیت

more_vert مهارت‌های مورد نیاز برای شروع کلاس اول

ادامه مطلب

closeمهارت‌های مورد نیاز برای شروع کلاس اول

کودکان 6 ساله برای ورود به کلاس اول باید بعضی از مهارت‌ها را داشته باشند تا این مهارت‌ها، پایه‌ای باشد برای این که مطالب درسی را بهتر یاد بگیرند بدیهی است که فقدان هر یک از این مهارت‌ها، خللی در امر یادگیری به وجود می‌آورد.

more_vert مقاله تکانش‌گری حرکتی و یادگیری مهارت‌های پایۀ بسکتبال

ادامه مطلب

closeمقاله تکانش‌گری حرکتی و یادگیری مهارت‌های پایۀ بسکتبال

مقاله علمی و پژوهشی " تکانش‌گری حرکتی و یادگیری مهارت‌های پایۀ بسکتبال" مقاله ای است در 21 صفحه و با 43 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به تفاوت‌های فردی؛ تکانش‌گری حرکتی؛ مهارت بسکتبال؛ مهارت‌های ورزشی پرداخته شده است چکیده مقاله ویژگی­های تکانش­گری افراد، الگوهای حرکتی آنها را در یادگیری مهارت­های ورزشی تحت تأثیر قرار می­دهد. ازاین‌رو در این تحقیق تأثیر سطوح مختلف تکانش­گری حرکتی بر یادگیری مهارت­های پایۀ بسکتبال بررسی شد. به این منظور سه گروه 12 نفری از پسران 10 تا 12 ساله که با توجه به سطوح تکانش گری حرکتی تعیین شده بودند، همراه گروه کنترل که به­صورت تصادفی انتخاب شده بود، در یک دورۀ آموزشی مهارت‌های پایۀ بسکتبال شرکت کردند. با استناد به این یافته‌ها می­توان گفت که سطوح مختلف تکانش گری حرکتی یکی از عوامل اصلی اثرگذار در یادگیری مهارت های ورزشی با در نظر گرفتن مهارت های سرعت محور و دقت‌محور است. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله تأثیر آموزش هوش هیجانی بر مهارت های روانی نوجوانان ورزشکار

ادامه مطلب

closeمقاله تأثیر آموزش هوش هیجانی بر مهارت های روانی نوجوانان ورزشکار

مقاله علمی و پژوهشی" تأثیر آموزش هوش هیجانی بر مهارت های روانی نوجوانان ورزشکار" مقاله ای است در 15 صفحه با 30 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات هوش هیجانی؛ خودآگاهی؛ خودمدیریتی؛ آگاهی اجتماعی؛ مدیریت رابطه؛ مهارت های روانی؛ نوجوان؛ ورزشکارمطرح شده است محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert دانشگاه خوارزمی پیشگام در حوزه مهارت افزایی

ادامه مطلب

closeدانشگاه خوارزمی پیشگام در حوزه مهارت افزایی

دانشگاه خوارزمی به خاطر ارائه و اجرای طرح بیست مهارت در بیست سالگی و ایجاد مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی به عنوان دانشگاه برگزیده کشور انتخاب شد. به گزارش چهارشنبه شب دانشگاه خوارزمی، روز ۲۷ آذرماه در هشتمین نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور که با حضور مسعود برومند معاون پژوهشی وزارت علوم و مدیران پژوهشی وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی کشور در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، دانشگاه خوارزمی به عنوان دانشگاه برگزیده در سال ۹۸ در حوزه مهارت‌های افزایی و اشتغال پذیری دانشجویان انتخاب و از سوی وزیر علوم تحقیقات و فناوری تقدیر و تندیس یادبود دریافت کرد. طرح ملی بیست مهارت تا ۲۰ سالگی طرحی است که دانشجویان در آن مهارت های کلیدی و اشتغالزا را همزمان با آموزش آکادمیک برای افزایش اشتغال پذیری می گذرانند. این طرح بر مهارت های پایه شایستگی های کلیدی و به طور کلی مهارت های نرم اصرار دارد. اهداف این طرح، کاهش نرخ بیکاری دانش‌آموختگان از طریق افزایش مهارت های کلیدی، تکمیل آموزش‌ها و شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان کشور، توسعه نهادی در آموزش عالی با رویکرد مهارت آموزی و اشتغال پذیری است. مهارت های ارائه شده در طرح ۲۰۲۰؛ کار گروهی، مهارت های ارتباطی، تصمیم گیری، حل مسئله، نحوه جستجوی شغل، برنامه ریزی، نحوه استفاده و تحلیل اطلاعات، رهبری، خلاقیت، فناوری ارتباطات و اطلاعات، خودانگیزشی، تفکر انتقادی، توانایی بهره‌گیری از زبان خارجی، مذاکره، قابلیت بررسی و پذیرش عقاید مختلف، فکر ابداعی، آگهی های مربوط به سازمان بنگاه و تجارت، ایده پردازی و ارزیابی ایده‌ها، مهارت های نوشتن و توانایی سخن گفتن در جمع است.

more_vert مقاله اثر کانون توجهی دستورالعمل بر یادگیری مهارت در مبتدیان بر اساس مدل مراحل یادگیری نیوول

ادامه مطلب

closeمقاله اثر کانون توجهی دستورالعمل بر یادگیری مهارت در مبتدیان بر اساس مدل مراحل یادگیری نیوول

مقاله علمی و پژوهشی " اثر کانون توجهی دستورالعمل بر یادگیری مهارت در مبتدیان بر اساس مدل مراحل یادگیری نیوول" مقاله ای است در 10 صفحه و با 16 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به پرتاب دارت؛ دستورالعمل؛ شوت چیپ؛ کانون توجه؛ مدل یادگیری نیوول پرداخته شده است چکیده مقاله مدل مراحل یادگیری نیوول یک مدل یادگیری براساس دیدگاه سیستم‌های پویاست که براساس شکل‌گیری ارتباط بین درجات آزادی یادگیرنده به سه مرحله تقسیم می‌شود. هدف از این مطالعه بررسی تأثیر کانون توجه دستورالعمل بر یادگیری یک مهارت ساده (پرتاب دارت) و یک مهارت پیچیده (ضربه چیپ با پای غیربرتر) بود. این مطالعه شامل دو آزمایش بود. در آزمایش اول 24 دانشجوی پسر دانشگاه تهران تحت آموزش مهارت پرتاب دارت قرار گرفتند. شرکت‌کنندگان براساس نمره‌های پیش‌آزمون به دو گروه تقسیم شدند و یک گروه دستورالعمل کانون توجه درونی و گروه دیگر دستورالعمل کانون توجه بیرونی دریافت کردند. نتایج نشان داد که در یادگیری مهارت پرتاب دارت کانون توجه بیرونی مفیدتر بود. در آزمایش دوم 24 دانشجوی پسر دانشگاه تهران تحت آموزش مهارت شوت چیپ با پای غیربرتر قرار گرفتند. شرکت‌کنندگان براساس نمره‌های پیش­آزمون به دو گروه تقسیم شدند و یک گروه دستورالعمل کانون توجه درونی و گروه دیگر دستورالعمل کانون توجه بیرونی دریافت کردند. نتایج نشان داد که در یادگیری شوت چیپ با پای غیربرتر کانون توجه درونی مفیدتر بود. نتایج این مطالعه نشان داد در مهارت­هایی که ساختار هماهنگ آنها هنوز شکل نگرفته، اتخاذ کانون توجه درونی سودمندتر است. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert کتاب روش‌های تدریس در مطالعات اجتماعی

ادامه مطلب

closeکتاب روش‌های تدریس در مطالعات اجتماعی

کتاب روش‌های تدریس در مطالعات اجتماعی به رویکردهای مختلف و تفاوت‌های درس مطالعات اجتماعی در نظام آموزشی قدیم و جدید و همچنین چگونگی تدریس و ویژگی‌های معلم این درس پرداخته است. این کتاب تعریف و درک درستی از مطالعات اجتماعی و ویژگی‌های آن دارد و به ایجاد فهم وسیعی از موضوعات علوم اجتماعی و وحدت در یادگیری آن تأکید می‌کند. روش‌های تدریس در مطالعات اجتماعی، کتابی است که روش‌های یادگیری علوم اجتماعی و انسانی را با توجه به ویژگی‌های مخاطبان خود، به روش‌های ساده‌ای بیان می‌کند و همچنین درباره ضرورت و اهمیت برنامه درسی مطالعات اجتماعی حرف‌های مهمی می‌زند. در بخشی از کتاب روش‌ های تدریس در مطالعات اجتماعی می‌خوانیم: وظیفه آموزش و پرورش هر جامعه، در دوره آموزش عمومی پرورش افرادی است که به مهارت‌های کلامی، جسمی، علمی و مهارت‌های اجتماعی مجهز شده باشند و فرد را آماده ورود به اجتماع کند. ابعاد اساسی و کلیدی این مهارت‌ها که تعیین کننده شخصیت فرد می‌باشد، در ارتباط و تعامل با دیگران شکل می‌گیرد. به عبارت دیگر می‌توان گفت تربیت اجتماعی و آماده ساختن فرد برای زندگی، اساسی‌ترین بعد نظام تعلیم و تربیت هر کشوری محسوب می‌شود. مطالعات اجتماعی، با مطالعه‌ی روابط انسانی برای ایجاد مسئولیت اجتماعی در مدرسه و جامعه، در راه نیل به این هدف از اهمیت خاصی برخوردار است.

more_vert کتاب بازی های تیم ساز

ادامه مطلب

closeکتاب بازی های تیم ساز

از زمانی که با نظریه ی بازی آشنا شدیم، پرسشی ذهنمان زاده شد که به راستی مرز بین زندگی واقعی و بازی کجاست؟ چرا ما زندگی را به بازی می گیریم ولی در بازی ها، خیلی جدی ظاهر می شویم؟ چگونه است که در مقابل بازیگران عرصه ی زندگی با نقاب های فراوان ظاهر می شویم ولی در بازی شخصیت اصیل خود را نشان می دهیم؟ و بالاخره یک پرسش جدی تر اینکه آیا ما اکنون مشغول بازی کردن هستیم یا زندگی؟ این کتاب دعوتی عمومی برای بازی کردن و آموختن از مجرای بازی است.در این کتاب سعی شده مهارت های اساسی که در یادگیری کار تیمی اهیمت دارند از طریق بازی آموزش داده شوند. مهارت هایی همچون نقش یابی در تیم، هماهنگی، ارتباط اثربخش، بازخورد دادن مناسب، مهارت های عضویت در تیم و مهارت های حرکتی (چالاکی، تعادل) از آن جمله اند و همچنین به مفاهیمی مانند:خطای فردی و تیمی، استراتژی تیمی و هم افزایی پرداخته شده است.

more_vert نرم افزار ساخت تصاویر GIF معکوس ILike Reverse Gif Maker

ادامه مطلب

closeنرم افزار ساخت تصاویر GIF معکوس ILike Reverse Gif Maker

 نرم افزار ساخت تصاویر GIF معکوس - ILike Reverse Gif Maker v1.8.8.8 نرم افزار ساخت تصاویر GIF معکوس این روزها گیف (GIF) یا همان تصاویر متحرک مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است. با توجه به محدودیت حجمی اینترنت کاربران، اکثر کاربران اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مختلف، از تصاویر متحرک GIF استفاده می‌کنند. تصاویر گیف راه مناسبی برای به اشتراک گذاری بخشی از ویدئو مد نظر کاربران است. یکی از کار هایی که موجب جذاب تر شدن این فایل های گرافیکی می شود معکوس ساختن آن ها می باشد. ILike Reverse Gif Maker نرم افزاری برای معکوس ساختن تصاویر متحرک GIF و ایجاد حلقه‌های تکرار می باشد. برای کار کردن با این نرم افزار به هیچ مهارت خاصی نیاز نخواهید داشت و در طی عملیات ساخت، کیفیت اصلی و اولیه همچنان حفظ خواهد شد. در ضمن پس از معکوس‌سازی انیمیشن‌های GIF می‌توانید آنها را به آسانی از طریق اینترنت به اشتراک بگذارید. قابلیت های کلیدی نرم افزار Reverse GIF Maker:- ایجاد GIF های معکوس جذاب و خیره کننده- امکان معکوس ساختن فایل های GIF متحرک به صورت دسته ای- معکوس ساختن GIF ها طی سه مرحله ساده- حفظ کیفیت اصلی- ساده و بدون نیاز به هیچ مهارت خاصی- و ...

more_vert تمدید مهلت ثبت‌نام دوره‌های مهارت‌آموزی دانشگاه فرهنگیان

ادامه مطلب

closeتمدید مهلت ثبت‌نام دوره‌های مهارت‌آموزی دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ثبت‌نام غیرحضوری جاماندگان و (تاخیر گزینشی‌های) دوره‌های مهارت‌آموزی سال‌های (۹۷، ۹۶، ۹۵ و ۹۴) این دانشگاه تا ۱۴ اردیبهشت ماه تمدید شده است. به گزارش روز شنبه دانشگاه فرهنگیان، ثبت نام غیرحضوری به اطلاع جاماندگان (و تاخیر گزینشی های) دوره های مهارت آموزی سال های قبل (۹۷، ۹۶، ۹۵ و ۹۴) که به دلیل نواقص موجود در اطلاعات دریافتی، بارگذاری اسامی این افراد در سامانه گلستان با تاخیر انجام شده است تا روز یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ ادامه خواهد یافت. همچنین به دلیل اینکه برخی از این افراد فاقد کد داوطلبی بوده‌اند این کد در دانشگاه فرهنگیان به آن‌ها تعلق گرفته است؛ بنابراین داوطلبان باید از این کد برای ثبت‌نام در سامانه گلستان استفاده کنند. نحوه ورود تاخیرگزینشی و جاماندگان به صورت (نام کاربری: کد داوطلبی u ۹۸۲ و گذرواژه: کد ملی) خواهد بود.  پس از برگزاری مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش و اعلام نتایج نهایی، داوطلبان پذیرفته شده باید برای ثبت نام حضوری و شرکت در دوره های مهارت آموزی اقدام کنند. دوره مهارت آموزی دوره ای یک ساله است که در آن تمام دروس تخصصی، تربیتی و کارورزی به مهارت آموز آموزش داده می شود.

more_vert کتاب راهنمای Mosaic 1

ادامه مطلب

closeکتاب راهنمای Mosaic 1

کتاب راهنمای Mosaic 1 به قلم برندا وگمن و میکی کنزویک، دارای 5 سطح و چهار مهارت درک مطلب ESL/EFL است که دانشجویان را برای موفقیت در دوره آموزشی آماده می‌کند. برندا وگمن (Brenda Wegmann) و میکی کنزویک (Miki Prijic Knezevic) موضوعات را در سطوح حرفه‌ای ادغام کرده و سطوح را در رشته‌های مهارتی بیان می‌کنند. در هر سری، مهارت‌های ارتباطی با تمرینات ایجاد کننده‌ی مهارت، ترکیب شده تا موفقیت آموزشی دانشجویان را تقویت و تضمین کند.

more_vert کتاب مهارت‌های کنفرانس و دفاع دانشجویی

ادامه مطلب

closeکتاب مهارت‌های کنفرانس و دفاع دانشجویی

با کتاب مهارت‌های کنفرانس و دفاع دانشجویی، به تالیف احسان رضازاده، مهارت‌های ارائه (کنفرانس) و دفاع دانشجویی را فراگرفته و علاوه بر آن مهارت‌های ارتباطی خود را ارتقاء دهید، روابط خود را بهبود ببخشید و اعتمادبه‌نفس را در تمام ابعاد زندگی‌تان گسترش دهید تا بهترین کنفراس‌ها را داشته باشید. مهارت‌های کنفرانس و دفاع دانشجویی از آن جمله مهارت‌هایی است که یادگیری آن در دوران دانشجویی شما را به شدت جلو انداخته و موفقیت‌های حرفه‌ای یا اجتماعی شما را در آینده امکان پذیر می‌سازد. با استفاده از کتاب مهارت‌های کنفرانس و دفاع دانشجویی و یادگیری مهارت سخنرانی در دوران دانشجویی، اتفاقات بسیار خوبی را در آینده می‌توانید رقم بزنید. علاوه بر کار روزانه در زندگی اجتماعی و شخصی، شما دائماً یا در حال سخنرانی هستید، یا نظر دیگران را می‌شنوید و یا سعی می‌کنید دیگران را تحت تأثیر قرار دهید و آن‌ها را با نظر خودتان متقاعد کنید. یقیناً فردی که بتواند در دوران دانشجویی توجه دیگران را به خود جلب کند، اعتمادبه‌نفس بالایی داشته باشد و برای مهارت‌های خودش زحمت بکشد، در آینده موفقیت‌های چشم‌گیرتری خواهد داشت. به جرئت می‌توان گفت با بخش «اشتباهات متداول در کنفرانس‌ها و دفاع‌های دانشجویی» که در کتاب آورده شده و برای نوشتن این بخش، بیش از 200 کنفرانس و دفاع دانشجویی را از نزدیک تحلیل و بررسی شده، دیگر شما در دام‌های ارائه دانشجویی نمی‌افتید و به راحتی می‌توانید کنفرانس یا دفاعی که دارید را ارائه دهید. چه اندازه روی مهارت‌های کلامی و خوب صحبت کردن با ما کار شده است؟ نهایتاً زنگ انشا و نوشتن داشتیم و اوضاع نوشتن ما را می‌بینید... برای نوشتن یک درخواست هم انتظار داریم یکی برایمان املا بگوید. اما اگر امروز برای این ضعفی که در اغلب ما وجود دارد اقدام نکنیم، مقصر اصلی آن خود ما خواهیم بود و هرآنچه سرمان می‌آید از خود ماست.

more_vert کتاب کلید جاوا

ادامه مطلب

closeکتاب کلید جاوا

کتاب کلید جاوا به قلم علی قنبری و رضا خلیلی، با زبانی ساده و روان شما را با محیط کار این نرم‌افزار و مثال‌هایی ساده از آن آشنا کرده و سپس پروژه‌های گسترده‌تری را بررسی خواهد کرد. یادگیری یک زبان برنامه‌نویسی جدید شاید مشکل به نظر برسد. اگر تاکنون برنامه‌نویسی نکرده‌اید تعجب خواهید کرد که چطور ممکن است بتوان با تایپ کلمات رمزگونه برنامه‌های مفید و قدرتمند نوشت. آیا می‌دانید که برای یادگیری یک زبان برنامه‌نویسی چه باید کرد؟ پاسخ این است که در یادگیری برنامه‌نویسی باید قدم به قدم پیش رفت. هرچند ممکن است برنامه‌نویسی عجیب به نظر برسد اما پس از اینکه با روش برنامه‌نویسی آشنا شدید بسیاری از ابهامات از ذهن شما برطرف خواهند شد. جاوا در جامعه‌ی تجاری بسیار مورد علاقه قرار گرفت و در حال حاضر جاوا برای توسعه‌ی برنامه‌های کاربردی سازمانی در مقیاس‌های عظیم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این زبان برای فراهم نمودن برنامه‌های کاربردی دستگاه‌های مختلف از قبیل گوشی‌های موبایل نیز استفاده می‌شود. کلیه‌ی کسانی که به هر دلیلی به زبان‌های برنامه‌نویسی علاقه‌مندند و افرادی که در مقاطع آموزشی و کارآموزی فعالیت می‌کنند، می‌توانند از این کتاب برای کار با یک نرم‌افزار قدرتمند، ایمن و پرکاربرد، فعالیت خود را شروع نمایند. در ضمن لازم به ذکر است که امروزه استفاده از این زبان برنامه‌نویسی در پروژه‌های تولید نرم‌افزارهای تجاری در ایران رو به افزایش است. کتاب کلید جاوا برای کسانی مناسب است که تجربه‌ای اندک در برنامه‌نویسی یا اطلاعات کمی در این زمینه دارند. این کتاب تنها با هدف افزایش هر چه سریع‌تر و آسان‌تر مهارت شما در برنامه‌نویسی نوشته شده است. در این کتاب سعی شده، آنچه را شما نیاز دارید آموزش داده شود. در بیشتر کتاب‌ها تمرکز روی تکنولوژی است تا کاربرد عملی آن، اما در این کتاب سعی شده تا تمرکز آموزش روی مهارت‌های عملی باشد. آنچه در کتاب کلید جاوا می‌آموزید: - آشنایی با محیط جاوا- ایجاد چند برنامه ساده با جاوا- طراحی نرم‌افزار ماشین حساب- ساخت فایل‌های اجرائی در جاوا فهرست مطالبپیشگفتارفصل اول: مقدماتفصل دوم: ایجاد برنامه‌های سادهفصل سوم: یک برنامه‌ی کاربردیسخن آخر

more_vert کتاب هوش هیجانی و استخدام

ادامه مطلب

closeکتاب هوش هیجانی و استخدام

می‌توان گفت که تقریبا در تمامی مشاغلی که امروزه به نیروی کار واگذار می‌شود، مهارت‌های اصلی هوش هیجانی (EQ) در گروی عملکرد مطلوب است. اغلب مدیر استخدام یا شخص مصاحبه‌کننده، از توجه به چنین مهارت‌های فردی در فرآیند مصاحبه غافل می‌شود. منظور این نیست که برای مهارت‌ها و توانایی‌های فنی افراد ارزشی قائل نشویم. مهارت‌ها و شایستگی‌های فنی باید پیوسته نقش برجسته‌ای در فرآیند ارزیابی ایفا کند. اگرچه، شواهد و قراین بسیاری دال بر آن است که وقتی مهارت‌های فنی افراد با هم برابر است، این شایستگی‌های آنها در هوش هیجانی است که عامل موفقیتشان در تصدی جایگاه‌های شغلی مختلف است. در واقع در برخی جایگاه‌های شغلی، شایستگی‌های هوش هیجانی بیش از شایستگی‌ها و مهارت‌های فنی افراد، توجیه‌کننده موفقیت شغلی آنها است. لیدرشیپ آی. کیو مرکز آموزشی تحقیقاتی که بهترین شیوه‌های مدیریت و اجرا را آموزش می‌دهد، مطالعه‌ای روی بیش از بیست هزار کارمند انجام داد تا عوامل موفقیت و شکست کارمندان تازه استخدام‌شده را بررسی کند. پس از مصاحبه با 5247 مدیر، پژوهشگران این مطالعه به این نتیجه دست یافتند که تنها 11 درصد از کارمندان به دلیل عدم برخورداری از مهارت فنی در انجام کار، با شکست روبرو شده‌اند. از دیگر دلایل ناکامی کارکنان تازه ‌استخدام‌شده، نارضایتی از همکاران، عدم پذیرش واکنش‌ها، عدم توانایی در مدیریت هیجانات و احساسات، عدم وجود انگیزه یا جذابیت و ایجاد روابط میان‌فردی ضعیف بود. این نتایج، کاملا روشن می‌سازد که گنجاندن مهارت‌های جامع هوش هیجانی به عنوان بخشی مهم در فرآیند مصاحبه شغلی، به مدیران استخدام و مصاحبه‌کنندگان این امکان را می‌دهد که جهت پیش‌بینی کفایت شخص داوطلب استخدام، به اطلاعات جدید و مهمی راجع به او دست یابند. فهرست مطالبفصل اول: مقدمهفصل دوم: پنج حوزه اصلی هوش هیجانی و احراز صلاحیت شغلی بر اساس هوش هیجانیفصل سوم: خودآگاهیمهارت فردی 1: اثربخشی در روابط میان‌فردیمهارت فردی 2: آگاهی هیجانی و درونیمهارت فردی 3: ارزیابی دقیق مهارت‌ها و توانایی‌هافصل چهارم: خودکنترلی یا مدیریت فردیمهارت فردی 1: بروز احساسمهارت فردی 2: شجاعت یا جسارتمهارت فردی 3: انعطاف‌پذیریمهارت فردی 4: برنامه‌ریزی برای نوع بیان در گفتگوفصل پنجم: همدلیمهارت فردی1: توجه احترام‌آمیزمهارت فردی 2: احساس تاثیرگذاری بر دیگرانمهارت فردی 3: تمایل به خدمت‌رسانیفصل ششم: مهارت اجتماعیمهارت فردی 1: ایجاد روابطمهارت فردی 2: همکاریمهارت فردی 3: حل اختلافمهارت فردی 4: شناخت سازمانیفصل هفتم: اثربخشی فردی: خوداثربخشیمهارت فردی 1: اعتماد به نفسمهارت فردی 2: ابتکار عمل و مسئولیت‌پذیریمهارت فردی 3: هدف‌یابیمهارت فردی 4: خوش‌بینیمهارت فردی 5: انعطاف‌پذیری و سازگارپذیریفصل هشتم: اثربخش فردی: اثربخشی در روابط میان‌فردیمهارت فردی1: رهبری دیگرانمهارت فردی 2: ایجاد فضای کاری مطلوبمهارت فردی 3: نتیجه‌گیری مطلوب از طریق دیگرانفصل نهم: اولویت‌بندی هدف و رویای ذهنیمهارت فردی 1: شناخت هدف و ارزش‌های فردیمهارت فردی 2: اقدام و گام برداشتن در جهت هدف فردیمهارت فردی 3: اصالتفصل دهم: تقلب در ضریب هوش هیجانی و دیگر علائم هشدارآمیزکاملا تک‌بُعدی: آنقدر خوب که نمی‌توان صحت آن را باور کردتوضیحی درباره حس ششمفصل یازدهم: سخن پایانیپیوست 1: جدول هوش هیجانی در زمینه قابلیت‌هاپیوست 2: پرسش‌ها بر حسب موضوعات و قابلیت‌ها

more_vert کتاب جادوی مهارت های کلامی در ارتباطات موثر

ادامه مطلب

closeکتاب جادوی مهارت های کلامی در ارتباطات موثر

بکارگیری مهارت‌های کلامی با آدمیان در مسیر زندگی، خلق خوش می‌آفریند و ارتباطات انسانی را در جهت فرآیندهای مثبت آن افزایش داده و ما را به فهم وقایع پیرامونمان سوق می‌دهد و به درک واقعی در معنای زندگی می‌رساند. قوه‌ی ادراک در مهارت‌های کلامی، ماحصلی از ذهنی صلح‌آمیز ما است، تمام تعارضات ما در زندگی روزمره به خاطر عدم توانایی است که در تفهیم و تفهم داریم، سوء تفاهمات در ارتباطات گفتاری، و با هم بودن بین ما و دیگران را به رکود می‌کشاند. احترام به ظرفیت‌های نهفته اعقتادی در وجود دیگران، اصل ارتباطات کلامی در کانون زندگی ما است، آغاز یک پیام مؤثر در رفتارهای کلامی و غیرکلامی، می‌تواند بیانگر درک وسیع‌تری از با هم بودن و با یکدیگر هم کلام شدن را به ارمغان آورد. شخصیت ما همیشه در گرو ارتباطات کلامی و عصاره‌ای برگرفته از روح ماست که از منظر چشممان می‌درخشد و از طریق صدایمان پخش می‌شود و در سکوت و رفتارمان آشکار می‌گردد و آنگاه خود را به گوش شنوندگانمان می‌رساند و با روح آن‌ها هم پیمان می‌شود تا عشق به زندگی مشترک را مهیا سازد و از من، ماهای بسیار بزرگی سازد تا چرخه زندگی انسانی با قدرت‌تر به حرکت درآید. « موفقیت شما در این مسیر حتمی است» فهرست مطالبکلامی بر این کتاب1- مهارت‌های کلامی در ارتباطات انسانی2- موانع ارتباطی و شیوه‌های غلبه بر آن‌ها3- عدم درک کلام طرف مقابل4- سخن نسنجیده و نامناسب5- مهارت‌های ارتباطات کلامی و غیرکلامی6- ارتباطات کلامی و منطقی و مؤثر7- شش اصل اساسی و مؤثر در مهارت‌های ارتباطات کلامی8- نظم وجود در مهارت‌های ارتباطی9- مهارت‌های گفتاری از اسرار وجود10- خجالتی‌ها در ارتباطات اجتماعی11- ارتباطات غیرکلامی در مهارت‌های در اجتماع12- وجه تمایز ارتباطات غیرکلامی و کلامی13- مهارت‌های گوش دادن به کلام دیگران14- تأثیر کلمات احساسی در کنترل اضطرابات روحی و روانی15- تأثیر مهارت‌های کلامی روی انسان16- شخصیت در معنا و مهارت‌های کلامی17- بیان لغت و نقش آن در مهارت‌های گفتاری18- مهارت‌هایی در طبقه‌بندی و ارزیابی ارتباطات کلامی19- تمرینات مؤثر برای تقویت عضلات اندام‌های گفتاری20- صمیمیت نفوذپذیر در کلام21- مهارت‌هایی درباره داشتن بیانی قاطع و روشن22- مهارت‌هایی در جمله‌سازیجادوی مهارت‌های مؤثر کلامی در زندگی مشترک23- مهارت‌هایی درباره ویژگی‌های کلام در زندگی مشترک24- کلمات پرانرژی و شگفت‌انگیز در مهارت‌های ارتباطی25- مهارت‌های کلامی با خانواده26- ارسال پیام‌های مبهم در زندگی مشترک27- تفهیم و تفاهم مؤثر در زندگی مشترک28- قوانین طلایی ارتباط کلامی با همسرجادوی ارتباطات کلامی بجا و مؤثر با فرزندان29- ارتباطات جذبی جنین با مادر30- مهارت‌هایی در ارتباط کلامی مؤثر مادر با جنین31- مهارت‌هایی درباره موسیقی و نقش آن در پرورش جنین32- اشتباهات متداول در ارتباط کلامی با کودک33- ارائه الگوی مناسب برای گفتار کودک

more_vert کتاب ساده‌سازی به زبان ساده در تولید محتوای آموزشی

ادامه مطلب

closeکتاب ساده‌سازی به زبان ساده در تولید محتوای آموزشی

در کتاب ساده‌سازی به زبان ساده در تولید محتوای آموزشی، تکنیک‌های علمی‌ کاربردی برای ساده آموزش دادن توسط محمد حسین اسلامی بیان شده است، که می‌توانید از این تکنیک‌ها در تدریس، نوشتن کتاب و هر محتوای دیگری، استفاده کنید تا قدمی برای ساده‌تر کردن مطالب آموزشی‌تان بردارید. نکته مهم در تولید محتوا ساده‌گویی و قابل فهم بودن آن است. ساده‌گویی اصلا کار آسانی نیست و نیاز به تخصص دارد ولی در کتاب ساده‌سازی به زبان ساده در تولید محتوای آموزشی سعی بر آن شده است که ساده‌سازی را با بیانی روان بنویسیم. در این جامعه‌ای که تقریبا سرعت حرف اول را می‌زند، سرعت در پخت غذا (فست فود)، سرعت ارسال پیام (شبکه‌‌های اجتماعی)، سرعت در مطالعه (تندخوانی)، سرعت اینترنت و ده‌ها نمونه دیگر مصرف کننده محتوای آموزشی سرعت در فهم مطالب را از تولیدکننده انتظار دارد. این مسئله با ساده‌سازی محتوا قابل حل است. حالا شمای تولید کننده ممکن است: - معلمی باشید که در مدارس سطوح ابتدایی آموزش می‌دهید.- نویسنده‌ای که کتاب‌های آموزشی می‌نویسید.- کارگردان فیلم‌های آموزشی باشید.- تولید کننده انیمیشن‌های آموزشی باشید.- استاد فوق تخصص دانشگاه یا حوزه علمیه باشید.- و یا شخصی باشید که می‌خواهد یک نکته به دیگری بیاموزد. در هر صورت شاگرد شما، خواننده کتابتان، بیننده فیلم و انیمیشن‌های شما و خلاصه مخاطبتان از شما انتظار دارد که راحت‌تر مطالب را بفهمد، ساده‌تر این مطالب را هضم کند و آسان‌تر به آن‌ها عمل نماید. فهرست مطالببخش صفرم: مقدمهبخش اول: تولید محتوا و ساده‌سازیبخش دوم: ضرورت ساده‌سازیبخش سوم: تکنیک‌های ساده‌سازیبخش چهارم: ابزارک‌های ساده‌سازیبخش پنجم: ادبیات ساده‌سازی

more_vert مقاله اختلال اوتیسم ، یادگیری حرکتی و اجرای مهارت

ادامه مطلب

closeمقاله اختلال اوتیسم ، یادگیری حرکتی و اجرای مهارت

مقاله علمی و پژوهشی" تأثیر بازخورد آگاهی از نتیجه با تواتر‌های مختلف بر میزان یادگیری یک مهارت هدف‌گیری در کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم " مقاله ای است در 15 صفحه با 24 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است .در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات بازخورد افزوده؛ بازخورد متواتر؛ کودکان اوتیسم؛ مهارت پرتابی و یادگیری مطرح شده است چکیدهبازخورد یکی از مهم‌ترین متغیرهای مؤثر بر کارایی یادگیری حرکتی و نحوة اجرای مهارت است و نقش بسیار مهمی در کنترل حرکتی و اکتساب مهارت حرکتی دارد. هدف این تحقیق بررسی میزان اکتساب‏‏ و یادداری یک مهارت جدید در کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم در شرایط ارائۀ بازخورد افزوده با تواترهای مختلف بود. به‌طور کلی توصیه می‌شود در یادگیری مهارت کودکان مبتلا به اوتیسم از بازخورد افزوده با تواتر بالا استفاده شود.محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert نرم افزار طراحی و ترسیم تصاویر Xara Photo & Graphic Designer

ادامه مطلب

closeنرم افزار طراحی و ترسیم تصاویر Xara Photo & Graphic Designer

نرم افزار طراحی و ترسیم تصاویر - Xara Photo & Graphic Designer 11.1.0.39728 هر آنچه شما برای یک طراحی گرافیکی با هر سطح از مهارت نیاز دارید. Xara Photo & Graphic Designer یکی از بهترین نرم افزارهای گرافیکی است که توسط آن قادر خواهید بود تا خیلی ساده به طراحی و ترسیم ایده آل عکس های خود برای استفاده در وب سایت و یا چاپ بپردازید. اگر شما به دنبال نرم افزاری برای نقاشی و طراحی عکس های خود هستید، Xara Photo & Graphic Designer می تواند راه حل موثری برای هدف شما در ساخت انواع طرح ها از یک لوگوی ساده تا تصاویر حیرت انگیز همراه با تمام جزئیات، باشد. با به کارگیری این نرم افزار شما می توانید تنها با چند کلیک طرح های فوق العاده ای از عکس های خود ایجاد کنید. همچنین این برنامه گرافیکی می تواند در طراحی تصاویری که برای وب سایت خود نیاز دارید بسیار موثر باشد.رابط کاربری آسان این نرم افزار به کاربران اجازه می دهد تا با هر سطحی از مهارت در طراحی، قادر به ایجاد طراح های گرافیکی و نقاشی باشند. قابلیت های کلیدی نرم افزار Xara Photo & Graphic Designer:- برنامه ای سریع و با کارایی بالا- ابزارهایی برای ایجاد افکت هایی مانند transparency, shadows, bevels و ...- پشتیبانی از drag و drop در محیط برنامه و وارد کردن عکس- ارائه شیوه ای متفاوت و سریع در انجام اعمالی مانند draw, move, rotate یا resize به جای انتخاب و کشیدن رئوس اشیاء- امکان استفاده نامحدود از ویژگی undo- امکان بزرگنمایی تا 25, 000%- تولید تصاویر با حجم بسیار کمتر نسبت به نمونه ی تولیدی در فتوشاپ

more_vert کتاب استراتژی حل مسئله - جلد اول

ادامه مطلب

closeکتاب استراتژی حل مسئله - جلد اول

در کتاب استراتژی حل مسئله - جلد اول تالیف رضا توشمالانی و عصمت کولیوند، هدف فراهم کردن منبعی برای والدین و معلمینی است که قصد دارند قدرت حل مسئله را در دانش‌آموزان و فرزندان خود ارتقا دهند. به طور قطع می‌دانیم که برای آینده تحصیلی و شغلی کودکان، مهارت‌های ریاضی یک ضرورت است. کودک شما برای موفقیت در دوره‌های پیشرفته تحصیلی، دبیرستان و دانشگاه حتماً باید مهارت‌های ریاضی را تا حد مورد نیاز آموخته باشد. توجیه اصلی در کتاب استراتژی حل مسئله، تأثیر ریاضی در ایجاد قدرت تفکر و استدلال، نظم فکری، قوه ابتکار و سرانجام، نیاز به ریاضی برای رفع مشکلات یعنی، درک مفاهیم ریاضی و توانایی کاربرد آن در دنیای حاضر است. مهارت حل مسئله نقطه تمرکز آموزش ریاضی است و بیشتر از سایر مهارت‌ها مورد تأکید است و فراتر از همه مهارت‌هاست. در مدارس جهت آموزش ریاضی، تنها قواعد و فرمول‌‌های ریاضی درس داده می‌شود تا دانش‌آموزان توسط آن مسئله حل کنند، در حالی که باید ریاضی با حل مسئله آموزش داده شود - در تدریس ریاضی از طریق حل مسئله نقطه شروع دنیای واقعی کودک است. یعنی مسئله از دنیای واقعی انتخاب می‌شود و سپس به زبان ریاضی ترجمه می‌شود. این روش در واقع بازی کردن با مشکل است یعنی موضوعات و مطالب یاد گرفتنی به صورت مسئله یا مشکل مطرح می‌شود و یاد گیرندگان مجبورند به جستجوی راه حل آن بپردازند. آرامش و اعتماد به نفس نتیجه یاد گرفتن‌های موفقیت‌آمیز است که بچه‌ها از بازی با موضوع بدست می‌آورند. اگر از معلمان ریاضی سؤال شود که مشکل اصلی دانش‌آموزان در درس ریاضی چیست؟ مطمئناً خواهند گفت: آن‌ها در حل مسئله ناتوان هستند. یکی از دلایل این ناتوانی، فقدان طرحی برای آموزش مهارت حل مسئله به دانش‌آموزان بوده است یا به عبارتی معلمان به آن‌ها یاد نداده‌اند که چگونه مسائل را حل کنند. حل مسئله هنری است همچون شنا کردن، این ورزش را می‌توان، یاد گرفت به شرطی که از الگوی خوبی پیروی کنیم. همان طور که یاد گرفتن شنا بدون وارد شدن به آب امکان‌پذیر نیست یاد گرفتن حل مسئله بدون یاد گرفتن راهبردهای حل مسئله امکان‌پذیر نیست. در این کتاب سعی شده است که در یک مجموعه دو جلدی روش‌های حل مسأله به دانش آموزان ارائه گردد برای هر روش تعدادی مسئله حل شده به منظور یادگیری روش آمده است و در پایان هر فصل چند مسئله با چینش از ساده به سخت آمده است که به منظور کمک به معلمان و والدین گرامی حل این مسئله نیز در پایان هر فصل آمده و انتظار می‌رود که معلمین و والدین گرامی در آخرین زمان ممکن به آن مراجعه نمایند تا فراگیران در فرصت کافی بتوانند برای حل مسائل تلاش کنند. حل مسئله قلب آموزش ریاضی است و استراتژی حل مسئله قوانینی برای حل موفقیت‌آمیز مسئله و پیشنهادهای کلی هستند که به فرد کمک می‌کنند تا مسئله را بهتر بفهمند و راهی برای حل آن بیابند. سری دو جلدی استراتژی حل مسئله نه رهیافت مختلف حل مسئله را ارائه نموده است. کتاب استراتژی حل مسئله برای دانش آموزان هر سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان قابل استفاده است. فهرست مطالبروش‌های حل مسئلهموارد استفاده این کتاب‌هامراحل حل مسئلهاستراتژی حل مسئله رسم نمودار درختیمسائلاستراتژی استفاده از اعداد ساده‌تراستراتژی رسم شکلمسائلاستراتژی حل مسائل به کمک رسم جدولمسائل