جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert کتاب روانشناسی عمومی

ادامه مطلب

closeکتاب روانشناسی عمومی

کتاب« روانشناسی عمومی» ویژه مجموعه روانشناسی(1) به قلم راضیه جعفری(1359) شامل مجموعه سوالات کنکور کارشناسی ارشد از سال 86 تا 94 میباشد. در بخش پاسخ‌نامه تشریحی این کتاب علاوه بر ذکر شماره فصل، صفحه و سایر جزئیات، درسنامه‌ای جامع پیرامون موضوع مورد سؤال ارائه می‌شود که به غیر از پاسخ سوال مربوطه، سعی شده است به بررسی سایر گزینه ها نیز پرداخته شود.

more_vert کتاب روانشناسی بالینی

ادامه مطلب

closeکتاب روانشناسی بالینی

کتاب« روانشناسی بالینی» ویژه مجموعه روانشناسی(1) به قلم ابوالفضل زارعی(1370) شامل مجموعه سوالات کنکور کارشناسی ارشد از سال 86 تا 94 میباشد. در بخش پاسخ‌نامه تشریحی این کتاب علاوه بر ذکر شماره فصل، صفحه و سایر جزئیات، درسنامه‌ای جامع پیرامون موضوع مورد سؤال ارائه می‌شود که به غیر از پاسخ سوال مربوطه، سعی شده است به بررسی سایر گزینه ها نیز پرداخته شود.

more_vert کتاب روانشناسی رشد

ادامه مطلب

closeکتاب روانشناسی رشد

کتاب« روانشناسی رشد» ویژه کارشناسی ارشد مجموعه روانشناسی(1) به قلم نفیسه مطلق(1369) شامل مجموعه سوالات کنکور کارشناسی ارشد از سال 86 تا 94 میباشد. در بخش پاسخ‌نامه تشریحی این کتاب علاوه بر ذکر شماره فصل، صفحه و سایر جزئیات، درسنامه‌ای جامع پیرامون موضوع مورد سؤال ارائه می‌شود که به غیر از پاسخ سوال مربوطه، سعی شده است به بررسی سایر گزینه ها نیز پرداخته شود.

more_vert کتاب روانشناسی مرضی و کودکان استثنائی

ادامه مطلب

closeکتاب روانشناسی مرضی و کودکان استثنائی

کتاب« روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی» ویژه مجموعه روانشناسی(1) به قلم سعید اردستانی(1370) شامل مجموعه سوالات کنکور کارشناسی ارشد از سال 86 تا 94 میباشد. در بخش پاسخ‌نامه تشریحی این کتاب علاوه بر ذکر شماره فصل، صفحه و سایر جزئیات، درسنامه‌ای جامع پیرامون موضوع مورد سؤال ارائه می‌شود که به غیر از پاسخ سوال مربوطه، سعی شده است به بررسی سایر گزینه ها نیز پرداخته شود.

more_vert کتاب روانشناسی

ادامه مطلب

closeکتاب روانشناسی

کتاب« روانشناسی» ویژه رشته علوم انسانی به قلم حسن قاسم زاده(1359) شامل مجموعه سوالات کنکور سراسری از سال 88 تا 94 میباشد. در بخش پاسخ‌نامه تشریحی این کتاب علاوه بر ذکر شماره فصل، صفحه و سایر جزئیات، درسنامه‌ای جامع پیرامون موضوع مورد سؤال ارائه می‌شود که به غیر از پاسخ سوال مربوطه، سعی شده است به بررسی سایر گزینه ها نیز پرداخته شود.

more_vert کتاب روانشناسی

ادامه مطلب

closeکتاب روانشناسی

کتاب« روانشناسی» ویژه رشته علوم انسانی به قلم حسن قاسم زاده(1359) شامل مجموعه سوالات کنکور سراسری خارج از کشوراز سال 88 تا 94 میباشد. در بخش پاسخ‌نامه تشریحی این کتاب علاوه بر ذکر شماره فصل، صفحه و سایر جزئیات، درسنامه‌ای جامع پیرامون موضوع مورد سؤال ارائه می‌شود که به غیر از پاسخ سوال مربوطه، سعی شده است به بررسی سایر گزینه ها نیز پرداخته شود.

more_vert کتاب روانشناسی تربیتی

ادامه مطلب

closeکتاب روانشناسی تربیتی

کتاب«روانشناسی تربیتی» ویژه مجموعه علوم تربیتی (1) به قلم صابر عبدالملکی(1365) و رقیه ذباح(1337) شامل مجموعه سوالات کنکور کارشناسی ارشد از سال 85 تا 94 میباشد. در بخش پاسخ‌نامه تشریحی این کتاب علاوه بر ذکر شماره فصل، صفحه و سایر جزئیات، درسنامه‌ای جامع پیرامون موضوع مورد سؤال ارائه می‌شود که به غیر از پاسخ سوال مربوطه، سعی شده است به بررسی سایر گزینه ها نیز پرداخته شود.

more_vert دفترچه سئوالات آزمون دکترای رشته روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی سال 1396

ادامه مطلب

closeدفترچه سئوالات آزمون دکترای رشته روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی سال 1396 در این دفترچه 80 سئوال در زمینه روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی،  آمار و روش تحقیق کمی ،کیفی و آمیخته و آسیب شناسی روانی کودک ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert مقاله علمی و پژوهشی روانشناسی،حکومت مندی و نولیبرالیسم

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی روانشناسی،حکومت مندی و نولیبرالیسم

مقاله علمی و پژوهشی" روانشناسی،حکومت مندی و نولیبرالیسم " مقاله ای است در 32 صفحه با 38 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مطالعات جامعه شناختی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات روانشناسی،حکومت مندی و نولیبرالیسم ، خودتنظیمی ، سیاست زدایی ، اجتماع زدایی و میشل فوکو مطرح شده است   محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert روانشناسی مثبت چیست؟

ادامه مطلب

closeروانشناسی مثبت چیست؟

برخلاف روانشناسی سنتی که بیشتر بر روی علل و نشانه های بیماری های روحی و روانی و اختلالات عاطفی تمرکز دارد، روانشناسی مثبت بر روی صفات، الگوهای فکری، رفتارها و تجاربی که به تفکر منجر می شوند و می توانند کیفیت زندگی روزمره فرد را بهبود ببخشند، تاکید دارد. این موارد ممکن است در برگیرنده خوش بینی، معنویت، امیدواری، خوشبختی، خلاقیت، پشتکار، عدالت و اراده آزادانه باشد. روانشناسی مثبت در مورد کاوش نقاط قوت فرد است و به جای تمرکز بر روی نقاط ضعف، بر روی نقاط مثبت فرد تاکید می کند. هدف از این نوع روانشناسی جایگزین کردن اشکال سنتی درمان با اشکال مدرن نیست بلکه می خواهد تعادل بهتر و بیشتری در فرایندهای درمانی فراهم آورد. این نوع روانشناسی چه زمانی مورد استفاده قرار می گیرد؟روانشناسی مثبت را می توان بر روی کودکان و بزرگسالان در مراکز آموزشی و مراکز مراقبت از سلامت روحی و روانی اعمال کرد و به عنوان تمرینات مشاوره شخصی نیز از آن بهره برد. برای روانشناسی مثبت خارج از حوزه تمرینات درمانی همچون مدیریت منابع انسانی و مدیریت کسب وکارها، فضای بازی وجود دارد. چه انتظاری باید از این نوع روانشناسی داشته باشیم؟روانشناسی مثبت اغلب به عنوان علم خوشحالی و شاد زیستن در نظر گرفته می شود. یکی از سوالاتی که روانشناسان این حوزه تلاش دارند به آن پاسخ دهند این است: آیا فرد می تواند همزمان هم شاد باشد و هم واقعی و منطقی فکر کند؟ با اینکه روانشناسی مثبت مشکلات موجود در جهان و در افراد را تایید می کند اما بر این باور است که فرد هنوز هم می تواند در چنین شرایطی خلاق، معنی گرا و شاد زندگی کند و به رضایت خوبی دست یابد. هدف از این طرز تفکر به حداقل رساندن افکار و رفتار منفی در افراد و توسعه طزر فکر خوش بینانه است که می تواند زندگی فردی، حرفه ای و اجتماعی فرد را بهبود ببخشد. مشاوران و درمانگران این حوزه از انواع مختلف تجربیات و تداخلات برای کمک به افراد استفاده می کنند تا بتوانند آن ها را در مورد نقاط قوت خود آگاه سازند و بتوانند صفات و نقاط قوتشان را تقویت کنند. این نوع روانشناسی چگونه کار می کند؟رواشناسی مثبت و حرکت آن از سال ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ آغاز شد. این موضوع با معرفی رویکرد انسانی تر برای درمان شروع به کار کرد. بعد از این معرفی، روانشناسان به این نتیجه رسیدند که بررسی اسیب های موجود در فرد نمی تواند کمکی به او بکند و او را از مشکلات روحی و روانی باز دارد. در اواخر سال ۱۹۹۰ روانشناسی به نام مارتیت سلیگمن به این نتیجه رسید که برای پیشگیری از بروز بیماری های روحی، محققان و شرکت کنندگان باید به دنبال بررسی نقاط قوت افراد باشند و تنها بر روی نقاط منفی و نقاط ضعف او تمرکز نکنند. او به این نتیجه رسید که بررسی و بهبود صفات شخصیتی مثبت یک فرد می تواند او را در برابر بروز بیماری های روحی و روانی بیمه کند. به همین خاطر پیشنهاد کرد که روانشناسی موفقیت آمیز در آینده نباید تنها بر روی مشکلات فرد تمرکز کند و باید قدرت و نقاط قوت فرد را نیز مدنظر داشته باشد و بر روی بهبود آن ها تمرکز نماید. او تمریناتی را در حوزه خوشحالی و شادی پیشنهاد کرد که می توان از آن ها در افرادی که افسردگی، اضطراب یا مشکلی دارند استفاده نمود. در روانشناسی مثبت باید به دنبال چه چیزی باشیم؟علم روانشناسی مثبت را می توان در همه سطوح مربیگری، مشاوره و روان درمانی به کار برد. به دنبال فرد حرفه ای متخصص و آگاه به علم روانشناسی مثبت بگردید. علاوه بر یافتن فردی که پس زمینه آموزشی مثبتی دارد، باید به دنبال درمانگری باشید که با او راحت هستید و می توانید مشکلات شخصی خود را با او در میان بگذارید. منبع: مجله سلامت

more_vert دانشکده روانشناسی شهیدبهشتی انتخاب اول رتبه‌های برتر کنکور است

ادامه مطلب

closeدانشکده روانشناسی شهیدبهشتی انتخاب اول رتبه‌های برتر کنکور است

رییس دانشگاه شهید بهشتی گفت: دانشکده روانشناسی این دانشگاه از انتخاب‌های اول رتبه های برتر کنکور سراسری است و همواره استادان مطرحی در این دانشکده مشغول تدریس بوده اند. سعدالدین نصیری قیداری در مراسم رونمایی از سردیس های اساتید پیشکسوت علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اظهار کرد: در این مراسم فرهنگی افراد دانشگاهی بسیاری در آن حضور دارند؛ چرا که تولید علم اهمیت بسیاری دارد.وی در محل دانشگاه شهید بهشتی افزود: این دانشگاه ۲۰ هزار دانشجو، ۹۰۰ عضو هیات علمی، هزار و ۵۰۰ کارمند و ۹ دانشکده و ۱۰ پژوهشکده مرکزی دارد و دانشگاهی مهم با اهداف بزرگ است.رییس دانشگاه شهید بهشتی گفت: دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی یکی از دانشکده های خوشنام کشور است که جوانان در سطح کشور علاقه‌مند تحصیل در آن هستند.نصیری قیداری خاطر نشان کرد: امروز اسامی علی محمد کاردان، پری رخ دادستان و غلامحسین شکوهی در دانشکده ماندگار می شود تا دانشجویان وقتی که وارد دانشکده می شوند بدانند آنها پدران و مادران گذشته و پایه‌گذاران علوم جدید بودند. وی افزود: در ایران این بزرگواران خون دل خوردند تا علوم تربیتی و روانشناسی توسعه یابد که با توجه به شرایط و امکانات گذشته کار ساده ای نبوده است. جامعه همچنان به پیشکسوتان عرصه علم نیازمند است شهردار تهران نیز در سخنانی در این مراسم گفت: پیشکسوتان که در عرصه تولید علم زحمت کشیدند، باید ارج نهاده شوند؛ چرا که همچنان به چنین افرادی در جامعه نیاز است.پیروز حناچی اظهار کرد: در کنار علم جدید توجه به دانش بومی و دانشمندان بومی اهمیت بسیاری دارد.وی افزود: این حس حضور در فضای دانشگاه، آموزش و پژوهش قابل تعویض و جبران نیست. بشر در عصر فناوری با توسعه علم و فناوری با موضوعات بسیاری مواجه است که این موضوع باید به گونه ای در کلاس های درس دانشجویی جبران شود. شهردار تهران ادامه داد: معمولا دانشجویان معماری خلاء علوم بومی را در عصر فناوری حس کرده اند. توسعه فناوری عمق دانش را برای دانشجویان کاهش داده است.وی در باره اهمیت ساخت سردیس های استادان پیشکسوت علوم تربیتی و روانشناسی گفت: آنها اولین دانش آموختگان دکترای این رشته در ایران و گروه علوم تربیتی در دانشگاه تهران بودند و در واقع این رشته را بنیان نهادندحناچی با اشاره به اینکه پیشکسوتان این رشته آموزش و پرورش نیز خدمت های بسیاری به جامعه کرده اند، گفت: این افراد تاثیر گذار کتاب های بسیاری را چاپ کرده اند. حضور موثر آنها از نکات مهم در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی بود. آیین نکوداشت و رونمایی از سردیس های علی محمد کاردان، پری رخ دادستان و غلامحسین شکوهی، اساتید پیشکسوت علوم تربیتی و روانشناسی امروز در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

more_vert مقاله ویژگیهای زندگی مطلوب در روانشناسی مثبت و مقایسه آن با زندگی مطلوب در منابع اسلامی

ادامه مطلب

closeمقاله ویژگیهای زندگی مطلوب در روانشناسی مثبت و مقایسه آن با زندگی مطلوب در منابع اسلامی

مقاله علمی و پژوهشی " ویژگیهای زندگی مطلوب در روانشناسی مثبت و مقایسه آن با زندگی مطلوب در منابع اسلامی " مقاله ای است در 14 صفحه و با 20 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث زندگی مطلوب، روانشناسی مثبت، شادکامی، حیات طیبه، سعادت، عصر ظهور، منابع اسلامی پرداخته شده است چکیده مقاله هدف از انجام این پژوهش، بررسی ویژگیهای زندگی مطلوب از دیدگاه روانشناسی و اسلام و مقایسه بین آنهاست که با روش توصیفی- تحلیلی صورت گرفته است. زندگی مطلوب از دیدگاه روانشناسان مثبت، از دو دیدگاه کلی لذتگرا و سعادتگرا مورد بررسی قرار گرفته است. امروزه روانشناسی مثبت، رویکردی سعادت گرا به زندگی مطلوب داشته و بر منش و فضیلت های فردی تاکید کردهاند و مراحلی را برای تحقق زندگی مطلوب برشمردهاند. افرادی که به تمام مراحل زندگی مطلوب، نائل شوند به خود شکوفایی رسیدهاند. آنچه برای طی کردن مراحل مختلف زندگی مطلوب لازم است، استفاده از کارکرد بهینه و بهره گیری از تمام استعدادها در جهت شکوفایی و دستیابی به تواناییهای بالقوه افراد میباشد. زندگی مطلوب از دیدگاه اسلام، در گسترهای وسیعتر از آنچه در روانشناسی مثبت وجود دارد، طرح شده است؛ در دیدگاه اسلام، زندگی انسان دارای دو سطح دنیوی و اخروی است که ارتباط تنگاتنگی هم با یکدیگر دارند. زندگی مطلوب در منابع اسلامی، بر محور سعادت شکل میگیرد و افراد به هر اندازه که از اسباب سعادت بهرمند باشند، به همان میزان از زندگی مطلوب دنیوی و اخروی برخوردار خواهند بود. البته تحقق کامل اسباب سعادت دنیوی و عوامل زمینه ساز زندگی مطلوب اخروی، در دوره ای خاص از زندگی بشر- به خاطر تحولات عمیقی که در این دوره اتفاق میافتد- امکان دارد که از آن به دوره ظهور امام زمان (عج) یاد میشود. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert پیش بینی شخصیت از روی ظاهر بدن

ادامه مطلب

closeپیش بینی شخصیت از روی ظاهر بدن

صادر کردن پروفایل روانشناسی بر اساس ویژگی‌های آناتومیک به طور کلی چیزی نیست که این روزها چندان قابل اعتماد باشد، اما با این حال این الگوها هنوز هم علاقه مندان و طرفداران خودش را دارد و تئوری‌های قدیمی نیز معمولا با افکار عمومی عجین شده‌اند، ضمن اینکه برخی از آنها شهودی هستند. اندومورف اندومورف از نظر فیزیکی تقریبا چاق و گرد است، باسن پهن و شانه‌های گرد دارد که ترکیبی گلابی شکل به او می‌دهد. چربی نسبتا زیادی در سراسر بدنش دارد، مثلا در بالای بازو و ران‌ها. قوزک پا و مچ دست‌هایش نسبتا لاغر است که به برجسته‌تر نشان دادن قسمت‌های دیگر بدنش کمک می‌کند. اندومورف از نظر روانشناسی: اجتماعی عاشق تفریح عاشق غذا پرتحمل آرام و متین خوشخو خونسرد عاشق راحتی و آسایش و نیازمند محبت و مهربانی اکتومورف اکتومورف نقطه‌ی مقابل اندومورف است و از نظر فیزیکی شانه و باسن کوچکی دارد، صورت کشیده و لاغر با پیشانی بلند، قفسه سینه و شکمی کوچک و لاغر دارد، پاها و بازوهایش لاغر است و چربی بسیار کمی در بدنش دارد. اکتومورف ممکن است به اندازه‌ی اندومورف غذا بخورد اما انگار هیچ وقت وزن اضافه نمی‌کند.   اندومورف از نظر روانشناسی: خجالتی و کمرو گوشه گیر درونگرا خویشتن دار اضطراب اجتماعی دارد هنرمند پراحساس خوددار در برابر هیجانات و متفکر   مزومورف تیپ بدنی مزومورف چیزی بین اندومورف و اکتومورف است. مزومورف از لحاظ فیزیکی ایده‌ آل‌تر هستند؛ سر بزرگ، شانه‌های پهن و کمری باریک دارند (اندام مثلث شکل)، بدن‌شان عضلانی است، ساعد و ران‌های قوی دارند و چربی کمی در بدن‌شان وجود دارد. مزومورف‌ها معمولا بهترین پتانسیل را برای تناسب اندام دارند. مزومورف از نظر روانشناسی: ماجراجو شجاع و نترس بی‌تفاوت نسبت به فکر و خواسته‌ی دیگران حاضر جواب و بی‌ملاحظه مشتاق نسبت به فعالیت بدنی اهل رقابت تمایل به قدرت و سلطه داشتن و عاشق خطر کردن خب حالا که چی؟! صادر کردن پروفایل روانشناسی بر اساس ویژگی‌های آناتومیک به طور کلی چیزی نیست که این روزها چندان قابل اعتماد باشد، اما با این حال این الگوها هنوز هم علاقه مندان و طرفداران خودش را دارد و تئوری‌های قدیمی نیز معمولا با افکار عمومی عجین شده‌اند، ضمن اینکه برخی از آنها شهودی هستند. بهترین کاری که می‌توان کرد این است که از این الگوها به عنوان تست استفاده شود. وقتی کسی را ملاقات می‌کنید که به نظر می‌رسد از لحاظ فیزیکی، طبق ویژگی‌های گفته شده اندامی متناسب و مطلوب دارد، خوب است کنجکاو شوید و ببینید آیا پروفایل روانشناسی او با چیزهایی که در بالا گفته شد تا چه حد جور است. اما اگر اینطور نبود، به دنبال راههای دیگری برای شناختن این آدم باشید! منبع: برترین ها

more_vert سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای سال 98 رشته روانشناسی تربیتی

ادامه مطلب

closeسئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای سال 98 رشته روانشناسی تربیتی

دفترچه سئوالات آزمون تخصصی دکترای سال 98 رشته روانشناسی تربیتی که از سوی سازمان سنجش برگزار شده است دارای 80 سئوال با موضوعات زیر است: 1– سئوالات آمار و روش تحقیق (کمی، کیفی) 2- سئوالات روان‌شناسی تربیتی 3 – سئوالات یادگیری و انگیزش 4 – سئوالات سنجش و اندازه‌گیری شما کاربران عزیز می توانید دفترچه کامل سئوالات آزمون را به همراه پاسخنامه آزمون از طریق لینک زیر دریافت نمائید

more_vert کتاب راهنمای انتشار انجمن روانشناسی آمریکا

ادامه مطلب

closeکتاب راهنمای انتشار انجمن روانشناسی آمریکا

روانشناسی بیش از صدها سال به عنوان یکی از رشته‌های اصلی فلسفه در مراکز علمی ایران تدریس می‌شده است و بر خلاف تصور، ریشه دیرینهای در این سرزمین دارد. نمی‌توان به راحتی از کنار اندیشه رازی، ابن‌سینا و ناصرخسرو و تا این اواخر ملاصدرا گذشت و به آثار آنان در توجه به این علم نپرداخت. آثاری که مبین مباحث اساسی روانشناسی اعم از احساس و ادراک و تفکر و تخیل و عاطفه و توانایی‌های ذهنی است. تا اوایل دهه چهل به رغم شکوفایی این علم پس از انقلاب صنعتی در اروپا در ایران فعالیت چشمگیری دیده نشد و پس از آن از سرآغاز دهه چهل روانشناسی در ایران دارای شناسنامه سازمانی شد. در سال‌های اخیر روانشناسی ایران از لحاظ تعدد کتاب‌های علمی پیشرفت چشمگیری نموده و از لحاظ کاربردی و پژوهشی آغاز خوبی را شروع نموده است و در دنیای پژوهش و جست و جوی علمی روانشناسی، موضوعات متعدد و متنوعی مطرح شده است. یکی از مهم‌ترین مراحل انجام پژوهش، تهیه گزارش و انتشار یافته‌ها است. بنابراین وظیفه پژوهشگر با انجام مطالعه و گردآوری یافته‌های علمی و بایگانی کردن آن‌ها پایان نمی‌یابد بلکه باید نتایج پژوهش خود را در اختیار جامعه علمی قرار دهد. بدین ترتیب هدف از ترجمه اثر حاضر، دسترسی پژوهشگران و متخصصان به مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های یکسان در تدوین گزارش نتایج یک پژوهش علمی بوده است تا بتوانند با رعایت اصول و نکات یکسان و منطقی، یافته‌های مطالعات خود را در اختیار مخاطبان قرار دهند. کتاب حاضر ترجمه ویرایش ششم راهنمای انتشار انجمن روانشناسی آمریکاست که در سال 2010 منتشر شد. این کتاب به صورت کامل و همراه با جزئیات دقیق، اصول صحیح نگارش و گزارشدهی نتایج پژوهش‌های علوم رفتاری و اجتماعی را آموزش می‌دهد. این شیوه یکساننویسی به بهترین نحو ممکن کمک می‌کند که یافته‌های پژوهش‌های جدید به شیوه منظم و دقیق و منطقی و به سرعت در اختیار علاقمندان و پژوهشگران و متخصصان قرار داده شود و با آموزش رعایت موازین اصولی و علمی و رهنمودهای لازم در مورد رعایت اصول اخلاقی در پژوهش با سبک و نحوه جدید در درک بهتر مسائل آشناتر می‌کند. این کتاب به نحوه نگارش و گزارش مقاله‌ها در مجلات علمی، رعایت قواعد نگارشی و ویرایشی، استفاده مؤثر و مناسب از عناصر گرافیکی، شکل‌ها و نمودارها، جدول‌ها، نحوه نوشتن منابع و ارجاعات درون‌متنی و ارائه نمونه‌های راهنما که بر طبق دستورالعمل انجمن روانشناسی آمریکا تنظیم شده است، پرداخته و کمک می‌کند که پژوهشگران با زبانی واحد و مشترک با هم مرتبط شوند. همچنین اثر حاضر بهترین دستورالعمل ساده و کاربردی برای دانشجویان در تدوین پایان‌نامه، و محققان، متخصصان و استادان در تدوین گزارش نهایی طرح‌های تحقیقانی و چاپ مقاله‌های داخلی و خارجی است. فهرست مطالبفصل 1 : اصول نوشتن در علوم رفتاری و اجتماعیفصل 2 : ساختار و محتوای مقالهفصل 3 : نوشتن واضح و دقیقفصل 4 : روش‌ها و دستورالعمل‌های سبکفصل 5 : نمایش نتایج رهنمودهای کلی در مورد جدول‌ها و شکل‌هافصل 6 : ارجاع دادن به منابعفصل 7 : نمونه‌هایی از منبع نویسیفصل 8 : فرآیند انتشار

more_vert روانشناسی رنگ ها

ادامه مطلب

closeروانشناسی رنگ ها

روانشناسی رنگ ها، اثرات عاطفی و ذهنی رنگ ها روی انسان ها در تمامی جنبه های زندگی است. ناگفته نماند که در فرهنگ های مختلف تفسیر، معنی و درک رنگ ها متفاوت است. استفاده از روانشناسی رنگ ها در زندگی روزانه آیا می دانستید محیطی که در آن زندگی می کنید روی احساسات و وضعیت ذهنی شما تاثیر می گذارد؟ آیا تا به حال توجه کرده اید که بعضی مکان ها شما را خشمگین می کنند اما بعضی مکان ها آرامش می دهند؟ یکی از عوامل ایجاد چنین تاثیراتی تاثیر رنگ های محیط است. در هنر درمانی رنگ ها در ارتباط با احساس فرد هستند و روی وضعیت جسمی و ذهنی او تاثیر می گذارند. تحقیقات نشان داده است کسانی که به دنبال رنگ قرمز هستند در اثر این رنگ ضربان قلب افزایش پیدا می کند و منجر به افزایش آدرنالین در جریان خون می شود. در رابطه با اثرات روانی رنگ ها آن ها را به دو دسته تقسیم می کنیم: رنگ های گرم و رنگ های سرد. رنگ های گرم مثل قرمز، زرد و نارنجی باعث ایجاد احساساتی چون آسایش و خصومت و عصبانیت می شود. رنگ های سرد مثل سبز، آبی و بنفش احساس آرامش و به همان اندازه احساس غم و ناراحتی ایجاد می کند. روانشناسی رنگ ها روانشناسی رنگ ها را می توان در زندگی روزانه به کار برد. به عنوان مثال اگر تصمیم گرفته اید که دیوارهای اتاق خانه را رنگ کنید به توضیحات زیر که درباره رنگ ها و تاثیرات روانی آن ها آمده است توجه کنید. روانشناسی رنگ های سرد اگر می خواهید خلاقیت داشته باشید و به سیناپس های مغزی کمک کرده باشید از رنگ بنفش استفاده کنید. بنفش با ترکیب آبی و بنفش بین احساس آرامش و انگیزش که مشوق خلاقیت هستند تعادل ایجاد می کند. بنفش روشن در محیط آرامش ایجاد می کند و تنش را از بین می برد. استفاده از این رنگ در فضای خانه و دفتر کار عالی است. اگر به دنبال یک محیط آرام هستید از رنگ های سبز یا آبی استفاده کنید. این رنگ های سرد آرام بخش هستند. از نظر علمی ثابت شده است که چشم ها مستقیما روی رنگ سبز با شبکیه متمرکز می شود و این باعث می شود به ماهیچه های چشم کمتر فشار بیاید. از رنگ آبی در اتاق های پر رفت و آمد و اتاق هایی که ساعات زیادی را در آن می گذرانید استفاده کنید. رنگ آرام بخش آبی سرعت تنفس و فشار خون را کاهش می دهد. اتاق خواب بهترین مکان برای استفاده از این رنگ آرام بخش است. روانشناسی رنگ های گرم اگر می خواهید فضایی پر شور و هیجان ایجاد کنید یا اشتهای میهمان ها را بالا ببرید از رنگ های زرد و نارنجی استفاده کنید. این رنگ ها با غذا در ارتباط هستند و باعث می شوند شکم تان به غرغر بیفتد. به همین دلیل رستوران ها بیشتر از این رنگ ها استفاده می کنند. در استفاده از این رنگ ها باید بسیار مراقب باشید زیرا رنگ های زرد و نارنجی نور زیادی را منعکس می کنند و چشم را تحریک می کنند. در نتیجه منجر به ناراحتی چشم ها می شوند. اگر رژیم دارید و کالری غذاها را محاسبه می کنید شاید دلتان نخواهد که از این رنگ ها در آشپزخانه خود به کار ببرید. روانشناسی رنگ در تبلیغ و بازاریابی روانشناسی رنگ ها در تبلیغ و بازاریابی تاثیر زیادی دارد. بیشتر کمپانی ها تحقیقات زیادی در این زمینه انجام می دهند تا از آن ها استفاده درستی در تبلیغات و بازاریابی استفاده کنند. آن ها از رنگ ها برای ایجاد حس گرسنگی، حس اعتماد، آرامش یا انرژی و خیلی چیزهای دیگر استفاده می کنند. تاثیرات روانشناسی رنگ ها تمام رنگ های اصلی مفهوم و تاثیرات متفاوتی دارند که در این جا به چند نمونه از تاثیرات رنگ ها اشاره شده است.   سفید: پاکی معصومیت تمیزی عزاداری (در بعضی از فرهنگ ها)   سیاه: اعتبار نیرو قدرت هوش و ذکاوت لاغری مرگ و عزا (در بعضی فرهنگ ها)   خاکستری: بیطرف بی انتها اهل عمل   قرمز: عشق مهربانی گرما آرامش انرژی هیجان قوت زندگی خون   نارنجی: شاد پر انرژی هیجان اشتیاق گرما ثروت کمال تغییر انگیزش   زرد: شادی خنده گرما خوش بینی گرسنگی قوت ناامیدی عصبانیت جلب توجه   سبز: طبیعت پیشرفت پول سلامت حسادت آرامش توازن آرامش باروری   آبی: آرامش سرما دانش و معرفت وفاداری حقیقت تمرکز از بین برنده اشتها   بنفش: ثروت کمال معرفت کامیابی معنوی احترام معما   قهوه ای: قابل اعتماد استوار دوستی ناراحتی گرما آرامش امنیت طبیعت عزاداری (در بعضی فرهنگ ها)   صورتی: عشق مهربانی آرامش هیجان   منبع: بدونیم

more_vert مقاله تعهد وکیل به صداقت در دادرسی عادلانه در پرتو روانشناسی وکالت

ادامه مطلب

closeمقاله تعهد وکیل به صداقت در دادرسی عادلانه در پرتو روانشناسی وکالت

مقاله علمی و پژوهشی " تعهد وکیل به صداقت در دادرسی عادلانه در پرتو روانشناسی وکالت " مقاله ای است در 18 صفحه و با 21 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث وکیل، موکل، روانشناسی ، صداقت ، دستگاه قضایی پرداخته شده است چکیده مقاله یک وکیل خوب ، قبل از هر چیز باید روانشناس خوبی باشد، اگر کمی جامعه شناسی و اقتصاد هم بداند و آن را با فن سخنرانی تلفیق نماید و قدرت ، اعتماد به نفس را هم نیز به عنوان چاشنی کار در کف داشته باشد خورشید در سرزمین زندگی او غروب نخواهد کرد. به طور کلی وکلای دادگستری علاوه بر الزامات و مسئولیت های حرفه ای خود در مقابل موکل خود دارای الزاماتی نیز در قبال محاکم دادرسی و طرف موکل و همچنین در قبال تشکیلات صنفی خود تحت عنوان وکیل دادگستری هستند. الزامات حرفه ای وکلا دادگستری شامل مواردی از جمله امانت داری و حفظ اسرار موکل و رعایت قوانین و مقررات موضوعه و عدم قصور در انجام موضوع وکالت و حضور در جلسات دادرسی و عدم اطالعه دادرسی و صداقت و راستگویی در مقابل موکل و دستگاه قضایی و عدم تبانی با طرف مقابل و عدم خیانت به موکل، و دفاع قانونی از حقوق موکل و رعایت غبطه و مصالح نامبرده و سایر موارد تصریح شده در قوانین است. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert تصویب ۸۶ برنامه درسی در شورای تحول علوم انسانی

ادامه مطلب

closeتصویب ۸۶ برنامه درسی در شورای تحول علوم انسانی

 شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی در ۱۰ سال گذشته ۸۶ برنامه درسی را برای ۱۵ رشته علوم انسانی تصویب کرده است. شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی از سال ۸۸ ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور بازنگری در ۱۵ رشته علوم انسانی از جمله روانشناسی، مدیریت، اقتصاد، جامعه شناسی، هنر، معماری، فرهنگ و ارتباطات و رسانه، فلسفه، فلسفه دین، علوم تربیتی، حقوق، تاریخ، مطالعات زنان و خانواده، علوم سیاسی، زبان ها و ادبیات خارجی آغاز به کار کرد.این شورا با ۳۰۰ عضو هیأت علمی از دانشگاه های کشور در حال تحول و بازنگری برنامه های درسی و رشته های تحصیلی سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است.در کارگروه های ۱۵ گانه این شورا ۸۶ برنامه درسی مصوب شده است ک در ادامه به اسامی این برنامه های درسی در مقاطع تحصیلی سه گانه اشاره می شود.در کارگروه جامعه شناسی، برنامه های درسی دانش اجتماعی مسلمین، فلسفه علوم اجتماعی و جامعه شناسی دفاع مقدس برای مقطع کارشناسی ارشد، دانش اجتماعی مسلمین، مردم شناسی و مطالعات اسلامی ایرانی پیشرفت در مقطع دکتری و مددکاری اجتماعی در مقطع کارشناسی تصویب شده است.در کارگروه فرهنگ، ارتباطات و رسانه، برنامه های درسی فرهنگ و رسانه، رسانه و سلامت و مطالعات رسانه – رادیو و تلویزیون در مقطع دکتری، تهیه کنندگی انیمیشن، جلوه های ویژه بصری و فلسفه رسانه در مقطع کارشناسی ارشد و مطالعات ارتباطی در مقطع کارشناسی مصوب شده است.در کارگروه مدیریت، برنامه های درسی مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی و مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی همچنین برنامه های درسی مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی و مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی ارشد مصوب شد.در کارگروه مطالعات زنان و خانواده، برنامه های درسی مطالعات زنان و خانواده دو گرایش زن و خانواده و حقوق زن در اسلام برای مقطع کارشناسی ارشد و دو گرایش حقوق زن در اسلام و حقوق خانواده برای مقطع دکتری راه اندازی شده است.در کارگروه روانشناسی، برنامه درسی روانشناسی در مقطع کارشناسی، روانشناسی دین، روانشناسی صنعتی و سازمانی، روانشناسی تربیتی و روانشناسی اجتماعی در مقطع کارشناسی ارشد همچنین خانواده و سلامت جنسی، روانشناسی صنعتی و سازمانی و روانشناسی تربیتی در مقطع دکتری مورد تصویب این کارگروه قرار گرفته است.همچنین در کارگروه علوم سیاسی، برنامه درسی علوم سیاسی برای مقطع کارشناسی و دو برنامه درسی سیاستگذاری عمومی و مطالعات سیاسی جهان اسلام در کارشناسی ارشد به تصویب رسیده است.در کارگروه تاریخ، برنامه های درسی تاریخ تمدن، تاریخ جهان، تاریخ اسلام و تاریخ ایران در کارشناسی و تاریخ علم در دکتری راه اندازی شد.برنامه درسی هنر اسلامی، طراحی صنعتی و هنرهای تجسمی در مقطع دکتری، اقتصاد فرهنگ و هنر و نقاشی ایرانی در کارشناسی ارشد توسط کارگروه هنر به تصویب رسیده است. همچنین نقاشی ایرانی برای مقطع کارشناسی نیز راه اندازی شد. در کارگروه معماری، شهرسازی و شهرسازی اسلامی در مقطع دکتری و معماری و مهندسی طراحی معماری در مقطع کارشناسی ارشد و در کارگروه علوم تربیتی برنامه درسی علوم تربیتی برای کارشناسی به تصویب رسیده است.برنامه درسی اقتصاد مالی اسلامی و اقتصاد شهری در دو مقطع کارشناسی ارشد، برنامه درسی اقتصاد در مقطع کارشناسی و علوم اقتصادی – اقتصاد محاسباتی در مقطع دکتری توسط کارگروه اقتصاد به تصویب رسیده است.در کارگروه رشته زبان ها و ادبیات خارجی، زبان انگلسیی ویژه دانشجویان مطالعات اسلامی، زبان فرانسه ویژه دانشجویان مطالعات اسلامی، زبان و ادبیات آلمانی، زبان کره ای، ‌زبان ژاپنی، مترجمی زبان انگلیسی و زبان روسی برای مقطع کارشناسی به تصویب رسیده است.همچنین آموزش زبان آلمانی، ادبیات ایتالیایی، ادبیات روسی، آموزش زبان روسی، آموزش زبان فرانسه، آموزش زبان انگلیسی، مترجمی زبان آلمانی، مترجمی زبان روسی، زبان شناسی، آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان، زبان و ادبیات چینی، مترجمی زبان اسپانیایی، زبان شناسی ناشنوایی و آموزش زبان به کمک فناوری در مقطع کارشناسی ارشد به تصویب رسید.در مقطع دکتری برنامه های درسی آموزش زبان انگلیسی، زبان شناسی، زبان و ادبیات انگلیسی، آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان و آموزش زبان فرانسه مصوب شد.در کارگروه حقوق، برنامه درسی حقوق برای کارشناسی و حقوق انرژی و حقوق محیط زیست در مقطع کارشناسی ارشد به تصویب رسیده است.در کارگروه فلسفه دین برنامه درسی فلسفه دین برای مقطع کارشناسی و در کارگروه فلسفه برنامه فلسفه برای کارشناسی توسط شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی مصوب شد.

more_vert دانلود کلید و سئوالات آزمون کارشناسی ارشد مجموعه روانشناسی سال 97

ادامه مطلب

closeدانلود کلید و سئوالات آزمون کارشناسی ارشد مجموعه روانشناسی سال 97

دانلود دفترچه سئوالات آزمون کارشناسی ارشد سال 1397 به همراه کلید و پاسخنامه سئوالات کارشناسی ارشد مجموعه روانشناسی  

more_vert چشم رنگی ها چه شخصیتی دارند؟ روانشناسی رنگ چشم ها

ادامه مطلب

closeچشم رنگی ها چه شخصیتی دارند؟ روانشناسی رنگ چشم ها

شناخت شخصیت افراد‌ از روی رنگ چشم، گزینه جد‌ید‌ی است که د‌ر روابط انسانی بی‌تاثیر نبود‌ه و چنانچه د‌رست به کار رود‌، مشکلات زیاد‌ی را حل خواهد‌ کرد‌. مطلب زیر که توسط یکی از انجمن‌های اینترنتی عربی منتشر شد‌ه است، به بررسی انواع رنگ چشم و شخصیت د‌ارند‌گان آن می‌پرد‌ازد‌. ● رنگ چشم سبزرنگ چشم سبز، نشان د‌هند‌ه آن است که صاحبان آن، شخصیتی قوی و اراد‌ه‌ای بالا د‌ارند‌. د‌ر تصمیم‌گیری‌ها، خیلی محکم عمل می‌کنند‌ و تا حد‌ی خود‌ رای و مغرور نیز هستند‌. این افراد‌، اعتماد‌ به نفس بالایی د‌ارند‌ و تا آخرین توان خود‌ به د‌یگران کمک می‌کنند‌. ● رنگ چشم آبید‌ارند‌گان چشم‌های آبی، د‌ارای نگاهی عمیق هستند‌ و شخصیتی حساس د‌ارند‌. این افراد‌ به راحتی فکر و نظر خود‌ را به د‌یگران تحمیل می‌کنند‌. ● رنگ چشم مشکیصاحبان چشمان مشکی، انسان‌هایی رویایی هستند‌ که د‌ر فضای شاعرانه‌ای زند‌گی می‌کنند‌ و همچنین بسیار د‌ست و د‌ل باز هستند‌. بسیار سعی می‌کنند‌ با هر چه د‌ارند‌ به د‌یگران کمک کنند‌. این افراد‌ همچنین د‌ارای خلق و خوی اجتماعی و احساسات ظریف هستند‌. ● رنگ چشم قهوه‌ایچشم قهوه‌ای، سمبل مهربانی و محبت است و هر چه تیره‌تر باشد‌ مهر و محبت صاحبش بیشتر است. چشم قهوه‌ای‌ها، بسیار خونسرد‌ند‌ و هرچه را که می‌خواهند‌ به راحتی تصاحب می‌کنند‌. ● رنگ چشم خاکستریصاحبان چشم‌های خاکستری، د‌و د‌سته هستند‌. یا از شخصیتی آرام برخورد‌ارند‌ و یا شخصیتی عصبی و انقلابی د‌ارند‌، ولی د‌ر مجموع انسان‌هایی سرسخت و سنگین د‌ل هستند‌. ● رنگ چشم عسلیبا وجود‌ اینکه چشم ‌عسلی‌ها، انسان‌هایی خوش قلب هستند‌ ولی با د‌یگران صریح نیستند‌. این افراد‌ همیشه به د‌نبال د‌وست می‌گرد‌ند‌. چشم عسلی‌ها معمولاً از کود‌کی روی پای خود‌ می‌ایستند‌ و د‌وست ند‌ارند‌ به د‌یگران تکیه کنند‌. منبع: پارس ناز