جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert وظایف دانش آموز

ادامه مطلب

closeوظایف دانش آموز

فرزندان خود را آگاه کنیم... مواردی که نیاز است به عنوان والدین به فرزندان خود آموزش دهیم و همواره یادآور شویم :

more_vert معلم شویم، معلم نمانیم

ادامه مطلب

closeمعلم شویم، معلم نمانیم

قریب به یک ماه و چند روز است که پروژه‌‌ای را  شروع کرده‌ایم.  جرقه‌ای کوچک در ذهن مان بود که خلاقیت، بی‌پرواییِ ذهنی و مفاهیم را به دنیای دانش‌آموزانمان برگردانیم. کلاسی باشد که دانش‌آموزان به جای گوش دادن و نُت برداشتن و تحویل دادن به معلم، کار انجام دهند، فکر کنند و راه‌حلی پیدا کنند. حال که یک‌ماه و چند روز می‌گذرد، آنقدر خودمان راه‌های متفاوت را تجربه‌ کرده‌ایم و دست به انجام کارهای جدید زده‌ایم که انگار پیش از آموزش دادن به کودکان، به آموزش خود مشغولیم. حرفم این است که معلمی، پیش از آموختن چندساله‌ی مفاهیمِ یکسان، تلاش برای آموزش دادن به خودمان است، آموزشی که افق دیدمان را گسترش دهد. ما اگر معلمی باشیم که دست به طرح مسئله برای خودمان و حل آن نمی‌زنیم، چطور می‌توانیم حل مسائل را به دانش‌آموزانمان آموزش دهیم؟ ما اگر به دنبال تجربه‌ی چیزهای جدید نباشیم، چه انتظاری از دانش‌آموزانمان داشته باشیم؟القصه موضوع این است که معلم بودن هنر نیست،  پیمودن مسیر معلمی هنر است.   ارسال مطلب توسط نرجس کاظمی

more_vert بازخورد در خدمت تدریس

ادامه مطلب

closeبازخورد در خدمت تدریس

چه وقتی، از چه نوع بازخوردی استفاده کنیم؟ مطلب زیر به شما کمک خواهد کرد که زمان مناسب برای ارائه بازخورد را بیابید : تهیه کننده: فرامرز علی پور 

more_vert کتاب مهارت‌های معلمان در تربیت سیاسی و اجتماعی

ادامه مطلب

closeکتاب مهارت‌های معلمان در تربیت سیاسی و اجتماعی

در کتاب مهارت‌های معلمان در تربیت سیاسی و اجتماعی، ابتدا با پایه و اساس موضوع یعنی تربیت آشنا شده و در ادامه به نقش و اهمیت معلم، شایستگی‌ها و توانایی‌ها، تربیت سیاسی و اجتماعی، نقش معلم در پیشبرد تربیت و ... اشاره می‌شود. کمال انسان در نظام تعلیم و تربیت اسلامی رسیدن به قرب الهی و حیات طیبه است و یکی از نهادهای مهم در این امر آموزش و پرورش می‌باشد و مهم‌تر از آن سکان دار این نهاد که معلم باشد بسیار قابل توجه است. معلم می‌تواند این نو نهال را به هر گونه که بخواهد تربیت و رشد و نمو دهد. سیستم آموزش و پرورش در هر کشوری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. همة کشورهای موفق در دنیا وامدار تلاش سیستم آموزش و پرورش خود می‌باشند، چرا که این نهاد است که مهمترین رکن توسعه یعنی نیروی انسانی متخصص و کارآمد را برای کشور تربیت می‌کند و تحویل جامعه می‌دهد. در این سیستم یکی از ارکان مهم، معلم می‌باشد. در سیستم‌های آموزشی، افراد زیادی مشغول به کارند و فعالیت‌های آنها بطور مستقیم یا غیرمستقیم در تربیت دانش‌آموزان موثر است اما در این میان، نقش معلمان از دیگر افراد بسیار برجسته‌تر می‌نماید چنان که بیشتر اوقات را دانش آموزان در مدرسه زیر نظر آن‌ها سپری می‌کنند و عوامل دیگر هم فراهم آورنده زمینه برای فعالیت معلم‌ها می‌باشد از این رو بسیاری از دانش آموختگان نظام آموزشی سنتی و جدید شکل‌گیری شخصیت خود را مرهون معلمان خود می‌دانند. فهرست مطالبفصل اول: شایستگی و مهارت‌های مورد نیاز معلمی در تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزانچکیدهمقدمهتربیتنسبت شایستگی و نقشنقش معلم در ایمان‌ آفرینینقش معلم نسبت به فرهنگمدرسه، سن تربیت‌پذیریپاره‌ای ازویژگی‌های معلمنقش تاثیر گذار معلمتاثیر مدرسه بر رشد و تربیت اجتماعی از دید گاه پیاژهشایستگی‌های حرفه‌ای معلممسئولیت حرفه‌ای معلممفهوم تربیت سیاسیجایگاه و نقش معلمان در جامعه‌پذیری سیاسی دانش آموزانتربیت اجتماعینقش مدرسه در فرآیند جامعه‌پذیرینتیجه‌گیریمنابعفصل دوم: نقش معلمان در تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزانچکیدهمقدمهنقش جامعه‌پذیری معلمضرورت تربیت سیاسیوظایف معلم در قبال موفقیت دانش آموزاننقش معلم در جامعه چیست؟عوامل موثر در کارآیی معلمهدف‌های روانی و اجتماعی تربیت اجتماعینقش معلم در تربیتبه سوی تربیت آسانشناخت و درونی کردن ارزش‌هانقش معلمان در سلامت روان دانش آموزانتربیت سیاسی از مسئولیت خانواده تا نقش مدارس و احزابعوامل اساسی ارتباطتاثیر مدرسه بر آموزش مهارت اجتماعیپیش نیاز معلمنتیجه‌گیریمنابعفصل سوم: تشکل‌های دانشجویی و تربیت سیاسی، اجتماعی دانشجو معلمانچکیدهمقدمهتربیتضرورت تشکل‌هاجایگاه و نقش معلم در اسلامهدف تربیت دینیکارکرد تشکلهارسالت تشکلهای اسلامیبایستگی‌های تشکلهای اسلامی دانشجوییآفات و خطراتتشکل‌های دانشجوییویژگی‌های اعضای تشکل‌هاهمکاری متقابل خانه و مدرسهتقویت‌های انگیزشیخانواده و نقش آن در تربیت فرزند خودمشارکت سیاسیدانشجویان و سیاستنتیجه‌گیریمنابع

more_vert اهمیت چیدمان کلاس

ادامه مطلب

closeاهمیت چیدمان کلاس

در کلاسهای سنتی، صندلی‌های دانش‌آموزان در ردیفهای منظم و پشت سرهم چیده می‌شود و میز معلم درجلوی کلاس قرار می‌گیرد، تمام توجه به معلم متمرکز می‌شود و ارتباط میان دانش‌آموزان اندک است.

close

هنر_معلمی وقتی درس می دهید که هستید؟؟؟ وقتی این سؤال مطرح می‎شود اکثر ما بلافاصله با توضیح اینکه چگونه درس می‌دهیم، به آن پاسخ می‎دهیم.

more_vert کتاب گنجینه جواهر یا کشکول ممتاز

ادامه مطلب

closeکتاب گنجینه جواهر یا کشکول ممتاز

کتاب گنجینه جواهر یا کشکول ممتاز مجموعه از مطالب ارزشمند و اخلاقی است که بخشی از کتاب تقدیم می گردد:پاداش معلمی که به کودک بسم الله، یاد دهدو حضرت رسول صلی علیه و اله و سلم فرمود: وقتی معلم بسم الله الرحمن الرحیم را به بچه تعلیم داد خدای متعال آزادی (از آتش جهنم ) را برای بچه و پدر و مادرش و برای معلمش بنویسد.و روایت شده که پیامبری از پیامبران خدا بر قبری که صاحبش عذاب می شد مرور کرد سپس مدتی بعد از آنجا گذشت، او را در عذاب ندید ، اصحابش از سبب بر طرف شدن عذاب از او سئوال کردند ، آن حضرت فرمود : او بچه ای را از خود به یادگار گذاشته و مادرش او را پیش معلم آورد و معلم بسم الله الرحمن الرحیم را به او تلقین کرده، پس من حیا می کنم مردی را عذاب کنم که بچه اش بگوید بسم الله الرحمن الرحیم (و نام مرا به عنوان رحمانیت و رحیمیت ببرد و از رحمانیت و رحیم بودن من نیست که کسی را عذاب کنم که فرزندش نام مرا به این عنوان ببرد).و از حضرت رسول (ص ) نقل است که فرمود : کسیکه کاغذی را که بسم الله در آن نوشته برای احترام به پروردگار از مصدقین و تصدیق کنندگان به حساب می آید ، و عذاب از پدر و مادرش تخفیف داده می شود اگر چه مشرک باشند.و فرمود : کسی که در اول وضویش بسم الله بگوید جمیع بدانش طاهر شود و از این وضو تا وضوی بعدی کفاره گناهانش می گردد ، و کسی که بسم الله نگوید بدنش (از گناهان ) پاک نشده مگر همانجا که آب به آن رسیده است.

more_vert قوانین کلاس و مدرسه

ادامه مطلب

closeقوانین کلاس و مدرسه

قواعد و قوانینی که بهتر است قبل از شروع سال تحصیلی هر دانش آموزی بداند و در طول سال تحصیلی رعایت کند تا کلاس با نظم و قانون به سوی موفقیت پیش رود :     تهیه کننده: سیده فاطمه حسینی 

more_vert کمبود نیروهای آموزشی در مدارس آلمان

ادامه مطلب

closeکمبود نیروهای آموزشی در مدارس آلمان

یش از هزار مدرسه در سراسر آلمان علاوه بر کمبود کادر آموزشی، از نبود کادر مدیریت رنج می برند. نشریه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ امروز (یکشنبه) از کمبود نیروهای آموزشی و مدیریتی در مدارس آلمان خبر داد.بر این اساس بسیاری از مدارس سراسر این کشور اروپایی نه تنها به تعداد کافی کادر آموزشی و معلم در اختیار ندارند، بلکه بیش از هزار مدرسه بدون مدیر فعالیت می کنند.این در حالی است که مدارس ابتدایی بیش از دیگر سطوح آموزشی با این مشکل مواجه هستند.اواسط شهریور امسال نیز گزارشی که موسسه تحقیقاتی و رسانه ای «بنیاد برتلسمان» در آلمان منتشر کرد حاکی از آن بود که کمبود معلم در مقطع ابتدایی بیش از آن چیزی است که دولت فدرال برای سال تحصیلی جدید پیش بینی می کرد.سال گذشته نیز نهادی دولتی در آلمان با عنوان «کنفرانس وزاری آموزش و امور فرهنگی» (KMK) در پیش بینی های خود از چشم انداز آموزشی در این کشور از کمبود ۱۵ هزار و سیصد آموزگار در مقطع ابتدایی خبر داده بود.این در حالیست که بر اساس تحقیقات بنیاد برتلسمان، نظام آموزشی آلمان برای تکمیل کادر ابتدایی خود تا سال ۲۰۲۵ میلادی دست کم به ۲۶ هزار و ۳۰۰ معلم دیگر نیاز دارد. در بحث هایی که در جامعه‌ آلمان در جریان است، دلایلی گوناگون برای مشکل کمبود معلم در این کشور مطرح می‌شود از جمله این که شغل معلمی در آلمان چندان مورد احترام و در نظر بسیاری از افراد جذاب نیست، سن میانگین بسیاری از معلمان بسیار بالاست، در عرصه‌ برنامه‌ریزی‌های دولت کمبودهایی وجود دارد و بسیاری از معلمان حین تحصیل تجربه‌ کاری کسب نمی‌کنند.

more_vert موانع یادگیری

ادامه مطلب

closeموانع یادگیری

در مقابل قوانینی که به یادگیری کمک می‌کنند، عواملی نیز وجود دارند که ممکن است مانع یادگیری شوند. موانع یادگیری همه ی چیزهایی هستند که در راه رسیدن به یک هدف یادگیری سر راه ما قرار می گیرند. این موانع از منابع مختلفی ناشی می شوند. صرف نظر از منبعی که این موانع از آنها منتج می شوند، آنها انرژی شما برای یادگیری را پایین می آورند.

more_vert کمبود ۱۰۰ هزار معلم در آموزش و پرورش

ادامه مطلب

closeکمبود ۱۰۰ هزار معلم در آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کمبود ۱۰۰ هزار معلم خاطرنشان کرد: باپیش بینی‌های انجام شده امیدواریم در ابتدای مهر کلاسی بدون معلم نباشد. محسن حاجی میرزایی در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت کمبود معلمان در کشور اظهار کرد: در حال حاضر با کمبود حدود ۱۰۰ هزار معلم در کل کشور مواجه هستیم که پیش بینی شده این کمبود از طریق بکارگیری معلمان حق‌التدریس، آموزش‌یاران و پیش دبستانی‌ها و همچنین خروجی‌های دانشگاه فرهنگیان تامین شود. امیدواریم در ابتدای مهر کلاسی بدون معلم نباشد. وی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره کاهش میزان سرانه آموزشی کشور نسبت به سایر کشورهای در حال توسعه گفت: هم در فضای آموزشی مشاهده می‌کنیم که متوسط سرانه کشور پایین است و هم در زمینه سهم از تولید ناخالص داخلی با این کمبود مواجه هستیم که در هر دو مورد باید ارتقاهای لازم صورت بگیرد. امیدواریم با پیش بینی‌های که در سند تحول انجام شده است به تدریج منابع مورد نیازمان در این خصوص تامین شود. وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: ما در جستجوی پایدار کردن منابع آموزش و پرورش هستیم و معتقدیم که آموزش و پرورش نباید دغدغه منابع داشته باشد بلکه فقط باید به کیفیت آموزش فکر کند. حاجی میرزایی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت تامین کتاب‌های درسی نیز اظهار کرد: تمام کتاب‌های درسی مورد نیاز در کشور توزیع شده و بخش مهمی از دانش آموزان نیز تا کنون کتب مورد نیاز خود را تامین کرده‌اند. وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره اظهارات مسئولان بنیاد شهید در خصوص عدم اقدام آموزش و پرورش به خرید مدارس تحت تملک خود و تخلیه برخی از این مدارس اظهار کرد: ما با بنیاد شهید توافق کرده‌ایم و قرارداد اجاره با تمام املاکی که تملک آنها با بنیاد شهید بوده امضا شده است. درباره مدارس تخلیه شده نیز هماهنگی‌های لازم انجام خواهد شد.

more_vert راههای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

ادامه مطلب

closeراههای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

چنان که آموخته های فرد متناسب با توان و استعدادهای بالقوه اش باشد یا فاصله ای بین توان بالقوه و توان بالفعل دانش آموز نباشد می گوئیم پیشرفت تحصیلی اتفاق افتاده است.

more_vert نقش معلم

ادامه مطلب

closeنقش معلم

آشنایی با نقش‌های مختلف معلم در کلاس درس : در یک دسته بندی کلی می توان از سه صورت مختلف برای حرفه ی معلمی سخن گفت : _ توضیح دهنده  _ مشارکت دهنده  _ توانمند ساز

more_vert مدیریت در کلاس

ادامه مطلب

closeمدیریت در کلاس

مهم ترین فاکتورمعلم در اداره کردن مطلوب کلاس ، جاذبه و دافعه وی است. شناسایی دانش آموزان حاشیه ساز در کلاس و توجه به رفتارهای نامطلوب و ناهنجار آنان و آماده بودن به وقت لازم در خصوص خاموش کردن رفتارهای وی، از جمله مهم ترین کارها برای یک معلم است. 

more_vert گاهنامه ی معلم فکور-شماره ی 1

ادامه مطلب

closeگاهنامه ی معلم فکور-شماره ی 1

یکی از مهم ترین عناصر نظام آموزشی، ارزشیابی است، چرا که معلم و دانش آموز را در دسترسی مطمئن به هدف های آموزشی و تربیتی کمک می کند و با نشان دادن نقاط قوت و ضعف فرآیندهای تدریس و یادگیری، شرایط اصلاح و بهبود به موقع آن ها را فراهم می سازد. در حال حاضر در دوره ی ابتدایی از ارزشیابی کیفی – توصیفی استفاده می شود که اطلاعات لازم، معتبر و مستند برای شناخت دقیق و همه جانبه ی فراگیران را در ابعاد مختلف یادگیری فراهم می آورد. ارزشیابی کیفی - توصیفی با استفاده از ابزارها و روش های مناسب و متنوع مانند پوشه کار، آزمون ها (آزمون های عملکردی،آزمون مداد کاغذی، پرسش های شفاهی و...) و مشاهداتی که در فرآیند یاددهی – یادگیری انجام می شود، بازخوردهای توصیفی مورد نیاز در فضای روانی و عاطفی مطلوب را برای دانش آموز، معلم و اولیاء به همراه دارد. در ادامه به «یک حکایت و روایت» در خصوص چگونگی تکمیل دفتر که توسط همکاران محترم عضو گروه آموزشی استان مازندران تهیه شده است، می پردازیم.

more_vert جذاب کردن املا

ادامه مطلب

closeجذاب کردن املا

 علاوه بر مدل های مختلفی که برای املا گفتن می توان از آن استفاده کرد از جمله : املا به صورت گروهی- املای خطابه ای -کامل کردن جمله برای تقویت املا - بازی املایی ( نصف دیگرم کجاست ) - مسابقه ی املا روی تابلو- تهیه ی متن ازغلط های املایی دانش آموزان- املای تصویری- استفاده از برید ه های روزنامه- املای بدون نقطه -  املای جمله نویسی - پیدا کردن کلمات پنهان - املای آهنگین - نوشتن املا به کمک آینه روش هایی هم برای جذاب کردن املا وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم ... 

more_vert مهارت گوش دادن

ادامه مطلب

closeمهارت گوش دادن

چگونه مهارت گوش دادن را تقویت کنیم ؟حتما شما هم در کلاس خود با کودکانی مواجه شدید که مهارت شنیداری ضعیفی دارند.گوش دادن مهارت و ابزاری برای یادگیری و آموزش است. همان گونه که کودکان خواندن و نوشتن را یاد می گیرند ، لازم است گوش دادن را نیز بیاموزند. تهیه کننده: فرامرز علی پور 

more_vert کتاب روش‌های پیشرفته تدریس

ادامه مطلب

closeکتاب روش‌های پیشرفته تدریس

برای اجرای هر برنامه مشخص نمودن چارچوب‌ها و خط‌مشی‌های کلی فعالیتها امری ضروری است و سپس روش اجرا و وسایل و امکانات مورد نیاز برای فعالیت و تحقق اهداف تعلیم و تربیت تعیین و انتخاب می‌شود. روش‌های تدریس به دو شکل مطرح می‌شود:1 روش‌های تدریس سنتی2 روش‌های تدریس جدیدبرای آگاهی بیشتر در فصل اول کتاب کلیات روش تدریس و در فصل دوم هدفهای تعلیم و تربیت و در فصل سوم طراحی آموزشی و اجزای طرح درس و در فصل چهارم تفکر و خلاقیت و در فصل پنجم یادگیری و عوامل مؤثر در یادگیری و در فصل ششم تدریس و عوامل مؤثر در آن و در فصل هفتم الگوهای مختلف تدریس و در فصل هشتم راهبردهای تدریس در دوره‌های مختلف و در فصل نهم ارتباط انسانی و تأثیر آن در تدریس و یادگیری و در فصل دهم محیط و تأثیر آن در تدریس و یادگیری و در فصل یازدهم نقش معلم در پیشرفت یادگیری و در فصل دوازدهم ارزشیابی و پیشرفت تحصیلی و در فصل سیزدهم آموزش مجازی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. انتظار می‌رود خوانندگان، به ویژه مربیان و دانشجویان با مطالعه این کتاب، نگرش صحیحی درباره الگوها و روش‌های تدریس جدید و در فرایند آموزش مهارت‌های لازم را برای انتخاب و کاربرد الگوها و روشها به دست آورند. فهرست مطالبپیشگفتارفصل اول : کلیات تدریسمقدمهتعریف روشتعریف روش تدریسمفهوم روش تدریسروش تدریس پیشرفتهفصل دوم : اهداف تعلیم و تربیتمقدمهتعریف هدفمنابع تعیین هدفهامیزان‌های هدفهای تربیتینقش هدفهای تربیتیاصول حاکم بر تعیین هدفهااهداف تعلیم و تربیتاهداف تعلیم و تربیت در دوره‌های مختلف تحصیلیفصل سوم : طراحی آموزشی و اجرای طرح درسمقدمهطراحی آموزشیمراحل طراحی آموزشیانواع طرح‌های آموزشیویژگی‌های یک طرح آموزشیاجزای طرح درسمزایای طرح درسمحتوامعیارها و اصول انتخاب محتوافصل چهارم : تفکر و خلاقیتمقدمهتعریف تفکرمفهوم تفکرانواع تفکرخصوصیات تفکرتعریف خلاقیتمراحل تفکر خلاقخصوصیات افراد خلاقعوامل تشدیدکننده خلاقیتعوامل بازدارنده خلاقیتاصول پرورش تفکر خلاق و انتقادی در کلاس درستکنیک‌های پرورش تفکر خلاق و انتقادیفصل پنجم : یادگیریمقدمهتعریف یادگیریمفهوم یادگیریعوامل مؤثر در یادگیرینظریه‌های یادگیریفرایندهای یادگیریفصل ششم : تدریسمقدمهتعریف تدریسمفهوم تدریسعوامل مؤثر در تدریسانتخاب روش تدریسفرایندهای تدریسکاربرد نظریه‌های یادگیری در تدریسفصل هفتم : الگوهای تدریسمقدمهمفهوم الگوهای تدریسمدل‌های تدریس1 سخنرانی2 بحث، پرسش و پاسخ3 دیداری، شنیداری4 کارآموزی پژوهشی5 الگوی نظامهای آموزشی6 آموزش برنامه‌ای7 تمرین و تکرار8 اجرای نقش9 شبیه‌سازی10 فعالیتهای اجتماعی11 پژوهش گروهی12 مدل قضایی، حقوقی13 یادگیری مستقل و خودآموزی14 بدیهه‌سازیفصل هشتم : راهبردهای تدریس و یادگیریمقدمهمفهوم راهبرد (استراتژی)تدریس و یادگیریراهبردهای یاددهی و یادگیریمعیارهای انتخاب راهبردهای یاددهی و یادگیرینقش معلم در فرایند یاددهی و یادگیرینقش شاگرد در فرایند یاددهی و یادگیریراهبردهای یاددهی و یادگیری در دوره پیش دبستانیراهبردهای یاددهی و یادگیری در دوره ابتداییراهبردهای یاددهی و یادگیری در آموزش متوسطهراهبردهای یاددهی و یادگیری در آموزش عالیراهبردهای یاددهی و یادگیری در آموزش بزرگسالانفصل نهم : ارتباط انسانی و تاثیر آن در تدریس و یادگیریمقدمهتعریف ارتباطتعریف ارتباط انسانیکاربرد ارتباطات انسانی در مراکز آموزشیارتباط انسانی و تأثیر آن در تدریسارتباطات کلاس درسموانع برقراری ارتباطبهبود ارتباطات معلم و شاگردفصل دهم : محیط و تاثیر آن در تدریس و یادگیریمقدمهمفهوم محیطمحیط و رفتار فردمحیط اجتماعی و فرهنگیمحیط تربیتینقش محیط در یادگیریمحیط مادی و تدریسفصل یازدهم : نقش معلم در پیشرفت و یادگیریمقدمهرفتار معلم و یادگیریویژگی‌های شخصی معلمویژگی‌های حرفه‌ای و فنی معلمفن کلاسداری معلمویژگی‌های معلم خوبفصل دوازدهم : ارزشیابی پیشرفت تحصیلیمقدمهتعریف ارزشیابیاهداف ارزشیابیعوامل مؤثر در ارزشیابیمشکلات مربوط به ارزشیابیوظیفه معلم به عنوان ارزشیابفصل سیزدهم : آموزش مجازیمقدمهتعریف آموزش مجازیتاریخچه آموزش مجازیاهداف آموزش مجازیآموزش الکترونیکیضرورت رویکرد به آموزش الکترونیکیمزایای آموزش الکترونیکیمحدودیت‌های آموزش مجازیمنابع

more_vert خونسرد باش

ادامه مطلب

closeخونسرد باش

وقتی شاگردان رفتار ناشایست انجام می دهند برخی از معلمان خونسردی خود را از دست می دهند و واکنش مناسب با شرایط خود بروز نمی دهند. در نتیجه موقعیت را بدتر از آنچه که هست می نمایند. 

more_vert معلم موفق

ادامه مطلب

closeمعلم موفق

   یک معلم موفق در قرن حاضر باید دارای ویژگی های اخلاقی باشد که گزاره های زیر را شامل می گردد: