جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert کتاب ساده‌سازی به زبان ساده در تولید محتوای آموزشی

ادامه مطلب

closeکتاب ساده‌سازی به زبان ساده در تولید محتوای آموزشی

در کتاب ساده‌سازی به زبان ساده در تولید محتوای آموزشی، تکنیک‌های علمی‌ کاربردی برای ساده آموزش دادن توسط محمد حسین اسلامی بیان شده است، که می‌توانید از این تکنیک‌ها در تدریس، نوشتن کتاب و هر محتوای دیگری، استفاده کنید تا قدمی برای ساده‌تر کردن مطالب آموزشی‌تان بردارید. نکته مهم در تولید محتوا ساده‌گویی و قابل فهم بودن آن است. ساده‌گویی اصلا کار آسانی نیست و نیاز به تخصص دارد ولی در کتاب ساده‌سازی به زبان ساده در تولید محتوای آموزشی سعی بر آن شده است که ساده‌سازی را با بیانی روان بنویسیم. در این جامعه‌ای که تقریبا سرعت حرف اول را می‌زند، سرعت در پخت غذا (فست فود)، سرعت ارسال پیام (شبکه‌‌های اجتماعی)، سرعت در مطالعه (تندخوانی)، سرعت اینترنت و ده‌ها نمونه دیگر مصرف کننده محتوای آموزشی سرعت در فهم مطالب را از تولیدکننده انتظار دارد. این مسئله با ساده‌سازی محتوا قابل حل است. حالا شمای تولید کننده ممکن است: - معلمی باشید که در مدارس سطوح ابتدایی آموزش می‌دهید.- نویسنده‌ای که کتاب‌های آموزشی می‌نویسید.- کارگردان فیلم‌های آموزشی باشید.- تولید کننده انیمیشن‌های آموزشی باشید.- استاد فوق تخصص دانشگاه یا حوزه علمیه باشید.- و یا شخصی باشید که می‌خواهد یک نکته به دیگری بیاموزد. در هر صورت شاگرد شما، خواننده کتابتان، بیننده فیلم و انیمیشن‌های شما و خلاصه مخاطبتان از شما انتظار دارد که راحت‌تر مطالب را بفهمد، ساده‌تر این مطالب را هضم کند و آسان‌تر به آن‌ها عمل نماید. فهرست مطالببخش صفرم: مقدمهبخش اول: تولید محتوا و ساده‌سازیبخش دوم: ضرورت ساده‌سازیبخش سوم: تکنیک‌های ساده‌سازیبخش چهارم: ابزارک‌های ساده‌سازیبخش پنجم: ادبیات ساده‌سازی

more_vert کتاب کلید تدوین فیلم Premiere

ادامه مطلب

closeکتاب کلید تدوین فیلم Premiere

کتاب کلید تدوین فیلم Premiere به قلم احسان مظلومی، معروف‌ترین نرم‌افزار جهان برای ویرایش و تدوین فیلم را معرفی کرده و به شما کمک می‌کند تا یک کلیپ ساده بسازید و به تدریج آن را کامل کنید. پریمیر نرم‌افزار پیچیده‌ای است. یکی از قدرتمندترین‌ها و شاید قدرتمندتر از همه. اما دلیل نمی‌شود که کار با آن سخت باشد. در واقع ممکن است یک تدوین‌گر حرفه‌ای کار خیلی حرفه‌ای انجام دهد. ولی این درس نمی‌خواهد از شما یک تدوینگر حرفه‌ای بسازد. به یاد داشته باشید که یک مسافرت 5000 کیلومتری با قدم اول شروع می‌شود. این کتاب برای تمام کاربران کامپیوتر که به مبحث فیلم و فیلم‌سازی علاقه دارند مناسب است. اما بطور خاص صاحبان آتلیه‌های عکاسی و فیلم‌برداری، فیلم‌برداران آماتور، تدوین‌گران، و حتی مدرسین و تولید کنندگان فیلم‌های آموزشی و چندرسانه‌ای‌ها بیشترین بهره را می‌توانند از مطالب یاد شده ببرند. بطور کلی اگر شما به عنوان یک کاربر عادی، به کار با فیلم در سطح مبتدی هم علاقه‌مندید، می‌توانید مطالب این کتاب را مورد استفاده قرار داده و نیازهایتان را در زمینه‌ی ساخت و تدوین فیلم رفع کنید. آنچه در کتاب کلید تدوین فیلم Premiere می‌آموزید: - ساخت کلیپ ویدئویی- تدوین موسیقی و فیلم- آموزش تکنیک‌های حرفه‌ای تدوین- استفاده از جلوه‌های تصویری و صوتی فهرست مطالبمقدمهفصل اول: مقدماتفصل دوم: ساخت کلیپفصل سوم: تکنیک‌های پریمیرفصل چهارم: صدا در پریمیرپیوست 1: ساخت DVDپیوست 2: پلاگین‌های پریمیرسخن آخر

more_vert دفترچه سئوالات آزمون دکترای رشته مدیریت آموزشی سال 1396

ادامه مطلب

closeدفترچه سئوالات آزمون دکترای رشته مدیریت آموزشی سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته مدیریت آموزشی سال 1396 در این دفترچه 80 سئوال در زمینه فلسفه ،مبانی و اصول تربیت ، آمار و روش تحقیق کمی و کیفی ، سازمان مدیریت آموزشی و نظارت و راهنمایی آموزشی ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert درباره ما

ادامه مطلب

closeدرباره ما

پایگاه بانک مقالات ایران برای ارائه مقالات علمی و پژوهشی ، سئوالات آزمونها ، کتب و نشریات آموزشی و پاورهای آموزشی راه اندازی شده است تعدادی از فایلها و سندهای الکترونیکی با توجه به حجم و اهمیت با پرداخت الکترونیکی در اختیار کاربران قرار می گیرد کاربران برای پیگیری موارد درخواستی می توانند با شماره 09111522213 تماس بگیرند

more_vert نرم افزار تصویربرداری از محیط میزکار Sonne Screen Video Capture

ادامه مطلب

closeنرم افزار تصویربرداری از محیط میزکار Sonne Screen Video Capture

نرم افزار تصویربرداری از محیط میزکار شما Sonne Screen Video Capture تصویر برداری از هر قسمت صفحه ی میز کار شما امروزه یکی از شیوه های جدید آموزش در علوم کامپیوتر ساختن فیلم های آموزشی در محیط کامپیوتر و بر اساس کاربرد نرم افزارها می باشد. ویژگی این گونه فیلم های آموزشی در این است که وقتی یک کار آموز قصد یاد گیری بر اساس فیلم آموزشی را دارد مطالب را به صورت پویا و مفهومی تر می آموزد به طوری که تصور می کند در کلاس و به صورت عملی در حال یاد گیری است.برای ساخت تصاویر و فیلم های آموزشی می توان از نرم افزارهای مختلفی در این زمینه استفاده نمود که هر یک از آن ها دارای ویژگی های مخصوص به خود می باشند. این نرم افزارها معمولا توسط شرکت های تولید کننده نرم افزارهای چندرسانه ای برای کاربران ارائه می شوند .Sonne Screen Video Capture نام نرم افزاری برای تصویربرداری از محیط نرم افزاری و سیستم عامل ویندوز می باشد که به کمک آن کاربران قادر خواهند بود به راحتی از محیط در حال کار در سیستم عامل خود تصویربرداری نمایند.این نرم افزار از ویژگی های مختلفی برخوردار می باشد که از میان آن ها می توان به قابلیت ضبط تصویر، صدای سیستم، عکسبرداری از قسمت های تعیین شده تصویر، توانایی عکسبرداری طولی از صفحات وب، قابلیت استفاده آسان با استفاده از طراحی خوب گرافیکی در رابط با کاربر، دارای ابزار ویرایش عکس حرفه ای، قابلیت استفاده از کلید های میانبر و تنظیم آن ها بر روی صفحه کلید و ... اشاره نمود. قابلیت های کلیدی نرم افزار Sonne Screen Video Capture:- ضبط کلیه جزئیات صفحه نمایش با حداکثر کیفیت تصویر- پشتیبانی از ورودی های Webcam, DV, TV Crad, AV- پشتیبانی از فرمت های AVI, DIVx, xVID جهت ذخیره فایل ها- نمایش هم زمان تصاویر ضبط شده- پشتیبانی از ویندوز های مختلف چون ویستا- محیط بسیار ساده و جذاب

more_vert کتاب آموزش دو روش ساخت اپلیکیشن کتاب در اندروید استودیو

ادامه مطلب

closeکتاب آموزش دو روش ساخت اپلیکیشن کتاب در اندروید استودیو

در کتاب آموزش دو روش ساخت اپلیکیشن کتاب در اندروید استودیو نوشته‌ی محمود خاوریان، نحوه ساختن یک "اپلیکیشن کتاب" براساس یک پروژه واقعی یعنی "آموزش ساخت 10 جلوه تصویری در فتوشاپ" به صورت تصویری و کاملاً گویا تشریح شده است. "اپلیکیشن کتاب" جزو یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌ها در زمینه آموزشی است. توسط این نوع اپلیکیشن شما می‌توانید انواع اطلاعات از قبیل اطلاعات عمومی، آموزش نرم‌افزارها، آموزش فنون مختلف، آموزش ترفندها و... را برای همه نوع سنین از کودک تا بزرگسالان، از دانش‌آموزان تا دانشجویان، از شاغلین تا زنان خانه‌دار و... ارائه دهید. تمامی این نوع اپلیکیشن‌ها دارای یک "فهرست مطالب" بوده و با انتخاب هرکدام از آیتم‌های فهرست مطالب، محتوای مربوطه در صفحه (اکتیویتی) دیگری نمایش داده می‌شود. محتوای این آموزش‌ها هم اغلب بر پایه متن و تصویر است. این مجموعه آموزشی دو روش مختلف ایجاد اپلیکیشن کتاب را توضیح می‌دهد؛ به این صورت که یکی از روش‌ها برای کتاب‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که دارای چندین صفحه بوده و هر کدام دارای تعداد کمی متن یا تصویر باشند. برای چنین کتاب‌هایی تنها یک Layout مورد نیاز است و با انتخاب هرکدام از موضوعات توسط کاربر، محتوای مربوطه در Layout از طریق برنامه‌نویسی بارگذاری می‌شود. اما در صورتی که هرکدام از موضوع‌های کتاب مورد نظر به متن و تصویر زیادی نیاز داشته باشند، این روش جوابگو نبوده و به علت کند شدن بارگذاری محتوا، اپلیکیشن روی دستگاه کاربر بسته می‌شود. در روش دیگر، برای هرکدام از موضوعات کتاب، یک Layout سفارشی طراحی می‌کنیم. این روش پیچیده‌تر بوده و نیاز به زمان بیشتری برای توسعه دارد، اما دیگر مشکلات کندی اجرا و کرش کردن اپلیکیشن را ندارد. در فصل اول کتاب آموزش دو روش ساخت اپلیکیشن کتاب در اندروید استودیو، ابتدا شروع به ساخت صفحه فهرست مطالب می‌کنیم. این صفحه را براساس یک فهرست 10 عددی از آموزش‌های فتوشاپ به عنوان نمونه ایجاد می‌کنیم. سپس کدنویسی مربوط به رویداد انتخاب آیتم‌های فهرست مطالب را انجام داده و در اکتیویتی دوم، اندیس مربوط به آیتم انتخاب شده را دریافت می‌کنیم. در فصل‌های دوم و سوم به طور مفصل فقط روی اکتیویتی دوم کار می‌کنیم، به این صورت که محتوای مربوط به آموزش انتخاب شده را بارگذاری کرده و به کاربر نمایش می‌دهیم. در فصل دوم، روش اول ایجاد اپلیکیشن کتاب را فرا می‌گیریم، به این صورت که ده Layout متفاوت براساس 10 آموزشی که قصد ارائه آن‌ها را داریم، ایجاد کرده و با کدنویسی کاری می‌کنیم که Layout مربوط به آیتم انتخاب شده نمایش داده شود. در این روش به تعداد متون و تصاویر هرکدام از آموزش‌ها، TextView‌ها و ImageView‌ها را روی Layout قرار می‌دهیم. این روش، روش ایستا نام دارد. در ضمن به دلیل زیاد بودن حجم مطالب بعضی از آموزش‌ها، آن‌ها را در دو یا سه Layout مختلف قرار داده و برای حرکت بین این Layout‌ها، از دکمه‌های ناوبری (دکمه‌های "قبل" و "بعد") استفاده می‌کنیم. این روش برای آموزش‌های مفصل و حجیم که دارای تعداد زیادی تصویر هستند، مناسب می‌باشد، اما به کار بیشتری نیز برای ما به عنوان طراح و برنامه‌نویس نیاز دارد. در فصل سوم، روش دوم ایجاد اپلیکیشن کتاب که روش پویا نام دارد را فرا می‌گیریم. در این روش نیازی به طراحی ده Layout برای 10 آموزش مختلف خود نداریم، به جای آن فقط از یک Layout بهره گرفته و با کدنویسی و به طور پویا، TextView‌ها و ImageView‌های مختلف را براساس آموزش انتخاب شده ایجاد کرده و روی Layout نمایش می‌دهیم. این روش برای آموزش‌های کوتاه که تصاویر کمی دارند، مناسب بوده و نسبت به روش اول نیاز به کار کمتری دارد. در صورتی که محتوای قابل ارزش برای کاربران دستگاه‌های هوشمند داشته و به دنبال روشی برای ارائه آن می‌گردید، آموزش‌های این مجموعه آموزشی به شما کمک می‌کنند اپلیکیشن کتاب خود را در محیط Android Studio ایجاد کرده و در این مسیر، مسائل جانبی ایجاد اپلیکیشن کتاب از قبیل استفاده از موزیک و تصویر پس زمینه، استفاده از آیکن سفارشی، ایجاد صفحه شروع (Splash Screen)، کار با Style‌ها و... را نیز آموزش می‌دهد. فهرست مطالبمقدمهفصل اول: ایجاد صفحات "شروع" و "فهرست مطالب"کلاس‌های پروژهایجاد پروژهاضافه کردن کتابخانه‌های لازم به پروژهطراحی لی اوت activity_main. xmlطراحی لی اوت card_main. xmlآغاز کدنویسی: اضافه کردن یک LayoutManagerاضافه کردن کلاسی برای تعریف داده‌های فهرست مطالباضافه کردن داده‌های فهرست مطالبایجاد یک Adapterپر کردن آرایه mainData و متصل کردن آداپتر به RecyclerViewتغییر خصوصیات CardViewچه کاری انجام دادیم؟پاسخ دادن به انتخاب‌های RecyclerViewاضافه کردن اکتیویتی جدیدتنظیم کردن Back Buttonطراحی صفحه شروع یا Splash Screenطراحی لی اوت Splashاضافه کردن موزیک به صفحه شروعافزودن آیکن اپلیکیشنتنظیم کردن نام اپلیکیشنتنظیم کردن نسخه اپلیکیشنفصل دوم: روش اول ایجاد کتاب (به طور ایستا و با طراحی Layout ها)آماده سازی محتواطراحی Layoutایجاد Layout‌های دوم و سوم مربوط به آموزش اول اپلیکیشنتنظیم خصوصیات TextView‌ها و ImageView هااضافه کردن دکمه‌های ناوبری (صفحه قبل و صفحه بعد)فصل سوم: روش دوم ایجاد کتاب (به طور پویا و با فایل‌های متنی)تنظیم کردن لی اوت activity_detail. xmlتنظیم کردن فایل متنیتصمیم گیری برای انتخاب فایل متنی مرتبطبررسی کاراکترهای نشانهتعریف متد createText ()تعریف متد createImage ()تعریف متد readFromFile ()

more_vert کمبود نیروهای آموزشی در مدارس آلمان

ادامه مطلب

closeکمبود نیروهای آموزشی در مدارس آلمان

یش از هزار مدرسه در سراسر آلمان علاوه بر کمبود کادر آموزشی، از نبود کادر مدیریت رنج می برند. نشریه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ امروز (یکشنبه) از کمبود نیروهای آموزشی و مدیریتی در مدارس آلمان خبر داد.بر این اساس بسیاری از مدارس سراسر این کشور اروپایی نه تنها به تعداد کافی کادر آموزشی و معلم در اختیار ندارند، بلکه بیش از هزار مدرسه بدون مدیر فعالیت می کنند.این در حالی است که مدارس ابتدایی بیش از دیگر سطوح آموزشی با این مشکل مواجه هستند.اواسط شهریور امسال نیز گزارشی که موسسه تحقیقاتی و رسانه ای «بنیاد برتلسمان» در آلمان منتشر کرد حاکی از آن بود که کمبود معلم در مقطع ابتدایی بیش از آن چیزی است که دولت فدرال برای سال تحصیلی جدید پیش بینی می کرد.سال گذشته نیز نهادی دولتی در آلمان با عنوان «کنفرانس وزاری آموزش و امور فرهنگی» (KMK) در پیش بینی های خود از چشم انداز آموزشی در این کشور از کمبود ۱۵ هزار و سیصد آموزگار در مقطع ابتدایی خبر داده بود.این در حالیست که بر اساس تحقیقات بنیاد برتلسمان، نظام آموزشی آلمان برای تکمیل کادر ابتدایی خود تا سال ۲۰۲۵ میلادی دست کم به ۲۶ هزار و ۳۰۰ معلم دیگر نیاز دارد. در بحث هایی که در جامعه‌ آلمان در جریان است، دلایلی گوناگون برای مشکل کمبود معلم در این کشور مطرح می‌شود از جمله این که شغل معلمی در آلمان چندان مورد احترام و در نظر بسیاری از افراد جذاب نیست، سن میانگین بسیاری از معلمان بسیار بالاست، در عرصه‌ برنامه‌ریزی‌های دولت کمبودهایی وجود دارد و بسیاری از معلمان حین تحصیل تجربه‌ کاری کسب نمی‌کنند.

more_vert راههای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

ادامه مطلب

closeراههای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

چنان که آموخته های فرد متناسب با توان و استعدادهای بالقوه اش باشد یا فاصله ای بین توان بالقوه و توان بالفعل دانش آموز نباشد می گوئیم پیشرفت تحصیلی اتفاق افتاده است.

more_vert کتاب کار دستور زبان فارسی

ادامه مطلب

closeکتاب کار دستور زبان فارسی

کتاب کتاب کار دستور زبان فارسی، نوشته حمید بصیریان، یک کتاب برای تمرین درس زبان فارسی است. آموزش از سه فرآیند یاددهی، یادگیری و تغییر رفتار، یا تربیت تشکیل شده است که دانش‌پژوه در این فرآیندها نقش اصلی را ایفا می‌کند. در آموزش‌های نوین، استاد و وسایل آموزشی، همه کمکی هستند برای شرکت فعالانه‌ی دانش‌پژوهان در امور آموزشی، تا فرآیند یاددهی به خوبی انجام گرفته و به یادگیری پایدار منجر شود. یکی از فرآیندهای مهم در آموزش‌های نوین، تغییر رفتار یا تربیت است که اگر دو مرحله‌ی یاددهی و یادگیری، به تغییر رفتار منجر نشوند، چنین آموزشی ارزش علمی نخواهد داشت. برای مثال: اگر کسی کتاب قوانین راهنمایی و رانندگی را به خوبی بیاموزد و در امتحان نظری آن با بهترین نمره، موفق شود و اجزای ماشین: فرمان‌، ترمز‌، گاز‌، دنده‌ها و‌... را هم به خوبی بشناسد‌، اما نتواند ماشین براند، این آموزش هیچ ارزش کاربردی نداشته و به این فرد راننده نمی‌گویند. چون چنین شخصی، علاوه بر آموزش‌های نظری، باید مدتی رانندگی کند، تا آنچه آموخته است به تغییر رفتار او منجر شود. پس برای این که آموزشی به یادگیری و سپس تغییر رفتار و تربیت بیانجامد، باید دانشجو به عنوان محور اصلی فرآیند آموزشی، فعالانه در تمام مراحل آموزشی شرکت کند. به این منظور لازم است تا روش آموزشی به گونه‌ای طراحی شود که دانش‌پژوه در آن فعالانه شرکت داشته باشد. در آموزش‌های نوین در کنار کتاب آموزش نظری، کتاب تمرین به شیوه‌ای علمی تدوین می‌شود تا فراگیر به گونه‌ای فعال‌تر درگیر فرآیند آموزشی شده و به طور نامحسوس یادگیری او به تغییر رفتار و تربیت منجر شود. در راستای تحقق این هدف در کنار کتاب دستور زبان فارسی، کتاب تمرین تدوین شد تا همه‌ی دانش‌پژوهان، به ویژه دانشجویان غیرفارسی زبان‌، بتوانند از مزیت کامل آموزش دستور بهره‌مند شده و سه مرحله‌ی این فرآیند آموزشی، یعنی: یاددهی، یادگیری و تغییر رفتار کامل گردد. برای انجام تمرین‌ها نیازی به حل جزء به جزء همه‌ی تمرین‌ها نیست، بلکه می‌توان بعضی از آن‌ها را به صورت انتخابی حل نمود؛ از درست یا نادرست بودن پاسخ‌هایی نیز، نباید نگران بود پس از دقت کامل در درس استاد و مطالعه‌ی کتاب دستور به حل تمرین بپردازید. پاسخ‌ها را در کلاس درس ارائه کنید تا از درستی و نادرستی آن‌ها آگاه شوید. حل نادرست بعضی از تمرین‌ها، خود عامل مهمی در کاربردی شدن دستور است، به شرط آن که در کلاس و در حضور استاد مطرح شوند و اشکالات تمرین‌ها برطرف گردد. فهرست مطالبمقدمه1. واحدهای جمله2. جملهتمرین جمله‌جمله و اجزای آن‌جمله‌های استثنایی و‌‌...3. گروه فعلیگروه فعلی (1)شناخت بن و شناسهگروه فعلی (2)فعل گذشتهگروه فعلی (3)فعل حال و آیندهگروه فعلی (4)حال‌، آینده و سببیگروه فعلی (5)گذر/ ناگذر‌، معلوم/ مجهول‌، وجهگروه فعلی (6)ساختمان فعل‌: فعل‌های کمکی و‌‌‌...4. گروه اسمیگروه اسمی (1)وابسته‌پذیری: وابسته‌های پیشینگروه اسمی (2)وابسته‌پذیری: وابسته‌های پسینگروه اسمی (3)ساختمان اسم5 و 6. گروه قیدی و نقش‌نماهاگروه قیدی (1)گروه قیدی (2)7. دستور تاریخی

more_vert بازخورد در کلاس درس

ادامه مطلب

closeبازخورد در کلاس درس

بازخورد عاملی است که در تحقق  اهداف آموزشی و بهبود کیفیت یادگیری ، ارتقاء سطح کیفی آموزش و عملکرد فراگیران ، نقش بی بدیلی دارد و به عنوان مغناطیس توجه، عامل مهمی است که توجه  ذی‌نفعان(دانش آموز و والدین) را به خودجلب می نماید ؛چراکه در این حوزه ،بازخورد،آیینه ی بازتاب داوری وتصمیم ها ی معلم است./گ                                 تهیه کننده: فرامرز علی پور 

more_vert مقاله علمی و پژوهشی جامعه پذیری آموزشی پیش نیاز آفرینش دانش

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی جامعه پذیری آموزشی پیش نیاز آفرینش دانش

مقاله علمی و پژوهشی" جامعه پذیری آموزشی پیش نیاز آفرینش دانش " مقاله ای است در 25 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مطالعات جامعه شناختی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات جامعه پذیری آموزشی پیش نیاز آفرینش دانش ، تولید دانش ، نظام شخصیتی ، جامعه شناسی ، سامانه ارزشها ، راهبردهای یادگیری ، پشتکار آموزشی ، ارزشهای تحصیلی ، راهبرد ژرف گرا و راهبرد سطح گرا مطرح شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب کلید جدول، نمودار و ابزار گرافیکی در EXCEL

ادامه مطلب

closeکتاب کلید جدول، نمودار و ابزار گرافیکی در EXCEL

کتاب کلید جدول، نمودار و ابزار گرافیکی در EXCEL به قلم محمدتقی مروج، توانایی‌های گسترده اکسل در زمینه‌ی رسم نمودار و تحلیل‌های گرافیکی را مورد بررسی قرار داده و آن‌ها را در قالب چندین پروژه به صورت عملی نشان می‌دهد. نرم‌افزار اکسل به دلیل دو توانایی بسیار مهم در سر تا سر دنیا مشهور شده است: یکی فرمول‌نویسی و دیگری رسم نمودار. ابزارهای متنوع و قدرتمندی در اکسل وجود دارند که برای به کارگیری آن‌ها نه از فرمول‌نویسی، بلکه از دستورها و ابزارهای موجود در نوار ابزار و یا منوها استفاده می‌شود. ابزارهایی مانند مرتب‌سازی داده‌ها، پالایش داده‌ها، قالب‌بندی شرطی، حفاظت از داده‌ها، سنجش درستی داده‌های ورودی و بسیاری موارد دیگر. از آن‌جا که استفاده از این ابزار به صورت گرافیکی انجام می‌شود نام عمومی ابزار گرافیکی برای آن انتخاب شده است. اگر یک آشنایی ابتدایی نیز با اکسل داشته باشید می‌توانید به خوبی از این کتاب برای بالا بردن سطح مهارت‌تان استفاده کنید. اما اگر مفاهیم پایه را یاد بگیرید بی‌شک بهره‌ی بیشتری از مطالب خواهید برد. ولی برای تبدیل شدن به یک کاربر قدرتمند در اکسل، لازم است که در کنار این کتاب، فرمول‌نویسی را نیز به خوبی یاد بگیرید تا بتوانید با ترکیب آن با ابزارهای گرافیکی به اوج قدرت در اکسل برسید و بتوانید انواع مسائل حرفه‌ای که با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید را حل کنید. ساختار این کتاب بر پروژه‌های کاربردی و همچنین تمرین‌های هدف‌دار بنا شده و برای آموزش بهتر مطالب، از تعداد زیادی عکس استفاده شده است. مطالب مورد بررسی در کتاب کلید جدول، نمودار و ابزار گرافیکی اکسل: - بیش از 100 قطعه فیلم آموزشی، پروژه و تمرین- ترسیم و ویرایش انواع نمودارهای ریاضی، آماری، زمانبندی- تحلیل پیشرفته داده‌ها و گزارش‌گیری- قالب بندی شرطی، مرتب سازی و پالایش، تنظیمات امنیتی فهرست مطالبپیشگفتارفصل اول - کشیدن نمودارفصل دوم - مرتب کردن داده‌هافصل سوم - پالایش داده‌هافصل چهارم - جدول‌های جادوییفصل پنجم - قالب‌بندی شرطیفصل ششم - سنجش درستی داده‌های ورودیفصل هفتم - جدول و نمودارهای محوریفصل هشتم - حفاظت از داده‌هافصل نهم - تعریف قالب بندی‌های دلخواه و حرفه‌ای پروژهفصل دهم - فصل آخر

more_vert مقاله علمی و پژوهشی رابطه اثربخشی آموزشی معلمان و سرمایه اجتماعی و فرهنگی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی رابطه اثربخشی آموزشی معلمان و سرمایه اجتماعی و فرهنگی

مقاله علمی و پژوهشی" اثربخشی آموزشی معلمان و سرمایه اجتماعی و فرهنگی " مقاله ای است در 35 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مطالعات جامعه شناختی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات اثربخشی آموزشی معلمان و سرمایه اجتماعی و سرمایه فرهنگی ، میدان آموزشی ، همیاری اجتماعی ، هبیتاس فرهنگی ، اعتماد اجتماعی و شبکه روابط اجتماعی مطرح شده است   محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای سال 98 رشته مدیریت آموزشی

ادامه مطلب

closeسئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای سال 98 رشته مدیریت آموزشی

دفترچه سئوالات آزمون تخصصی دکترای سال 98 رشته مدیریت آموزشی که از سوی سازمان سنجش برگزار شده است دارای 80 سئوال با موضوعات زیر است: 1– سئوالات فلسفه، مبانی و اصول تربیت 2- سئوالات آمار و روش تحقیق (کمی، کیفی) 3 – سئوالات سازمان مدیریت آموزشی (مبانی نظری، اصول، رفتار سازمانی) 4 – سئوالات نظارت و راهنمایی آموزشی شما کاربران عزیز می توانید دفترچه کامل سئوالات آزمون را به همراه پاسخنامه آزمون از طریق لینک زیر دریافت نمائید

more_vert مقاله علمی و پژوهشی هوش هیجانی و عملکرد آموزشی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی هوش هیجانی و عملکرد آموزشی

مقاله علمی و پژوهشی" هوش هیجانی و عملکرد آموزشی " مقاله ای است که در22 صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به هوش هیجانی، خودآگاهی ، همدلی ، مهارتهای اجتماعی، خودانگیزی و عملکرد آموزشی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب‌های درسی تا دو سال آینده تغییر نمی‌کند

ادامه مطلب

closeکتاب‌های درسی تا دو سال آینده تغییر نمی‌کند

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: کتاب های درسی تا ۲ سال آینده هیچ تغییری نخواهد کرد. به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، علی باقرزاده اظهار داشت: در حال حاضر تدوین راهنمای برنامه‌های درسی حوزه‌های یازده‌گانه تربیت و یادگیری طبق آنچه که در برنامه درسی ملی تاکید شده با یک الگوی کلان و جدید مدنظر است. وی ادامه داد: باید استانداردهای تولید محتوا در داخل راهنمای برنامه درسی پیش‌بینی شود و محتوا منطبق با برنامه درسی ملی باشد. سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در مدت ۶، هفت سال اخیر تلاش‎ های شایسته‌ای در این زمینه انجام داده است. به ویژه بعد از اجرای ساختار جدید نظام آموزشی با عنوان هم‌سویی با برنامه درسی اقدامات جدی انجام شد. هم‌سویی به معنای انطباق کامل با برنامه درسی نیست، قاعدتا با تولید راهنمای برنامه درسی، ممکن است عنوان، محتوا و حجم جدیدی برای دروس پیش‌بینی شود. معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه رویکرد کلی سازمان این است که حجم کتب درسی متناسب با زمان آموزش، نیازها، اقتضائات امروز و آینده آموزش و پرورش تغییر یابد، گفت: علاوه بر همه این ها، مهارت‌محوری و توجه به مهارت در برنامه آموزشی حائز اهمیت است. وی ادامه داد: هم اکنون حوزه‌های تربیت و یادگیری در آموزش و پرورش شکل گرفته و مسئولان این حوزه‌ها هم تعیین شده‌اند. این حوزه‌ها به سمت نیازسنجی و مطالعات تخصصی حوزه دانش و معرفت و پیش‌نویس اولیه راهنمای برنامه درسی خواهند رفت و بعد از آن مراحل اعتباربخشی و تصویب در کمیسیون برنامه درسی و شورای عالی آموزش و پرورش انجام خواهد شد.

more_vert دفترچه سئوالات آزمون دکترای رشته تکنولوژی آموزشی سال 1396

ادامه مطلب

closeدفترچه سئوالات آزمون دکترای رشته تکنولوژی آموزشی سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته تکنولوژی آموزشی سال 1396 در این دفترچه 80 سئوال در زمینه فلسفه ، مبانی و اصول تربیت ، مبانی نظری تکنولوژی آموزشی ، آمار و روش تحقیق کمی و کیفی، نظریه های یادگیری و الگوهای تدریس ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert افزایش انگیزه دانش آموزان

ادامه مطلب

closeافزایش انگیزه دانش آموزان

به منظور افزایش انگیزه دانش آموزان و سوق دادن آنها به سمت درونی شدن انگیزه ها راهکارهای زیر توصیه می شود:

more_vert مدیر؛ رهبر برنامه درسی

ادامه مطلب

closeمدیر؛ رهبر برنامه درسی

محققان رشته‏ ی مدیریت در زمینه‏ ی مهارت‏های مورد نیاز مدیران مدرسه سخن گفته و مطالب بسیاری نوشته ‏اند که مورد استناد و استفاده‏ ی عملی مدیران بوده است. اما سؤال این است که با توجه به تغییرات پرشتاب محیط بیرونی و درونی مدرسه، چگونه مدیر مدرسه می‏ تواند در مقام رهبر آموزشی، ایفای نقش کند و باید چه توانمندی‏ هایی داشته باشد؟

more_vert مقاله تاریخ و تطور واژه شاگرد در نظام اخلاق آموزشی ایران

ادامه مطلب

closeمقاله تاریخ و تطور واژه شاگرد در نظام اخلاق آموزشی ایران

مقاله علمی و پژوهشی " تاریخ و تطور واژه شاگرد در نظام اخلاق آموزشی ایران " مقاله ای است در 22 صفحه و با 45 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث شاگرد، دانش آموز، فراگیر، متعلم،آموزش وپرورش،تحصیل، تربیت پرداخته شده است چکیده مقاله انسان در همه‌ی مراحل زندگی، از کودکی تا نوجوانی و بلوغ و حتی در سنین‌ سالخوردگی، پیوسته از‌ افکار‌ و رفتار دیگران متأثر است.از شرایط محیط نقش‌ می‌گیرد، و بر مـحیط زیـست اثر می‌گذارد.آنچه فرهنگ انسانی را می‌سازد مجموعه‌ی‌ این تأثیر و تأثرهاست؛ اعم از آنکه تغییر رفتارها نتیجه‌ی کوششهای عمدی و حسابشده‌ و‌ در قالب نظام آموزشی رسمی یا سنتی باشند، یا اینکه به صورت اثر محیط، به‌ ویژگیهای فرد و جـامعه شـکل بدهند. درهرحال دگرگونیهای جامعه از تأثیر عوامل‌ سنتی و نیز از کوششهای عمدی‌ نظام‌ آموزشی‌ رسمی ناشی هستند. مصداق اولیه این نظام آموزشی در تاریخ ایران قبل از اسلام و نیز ایران بعد از اسلام، حداقل تا قرن معاصر در واژه ای به نام شاگرد موضوعیت داشت که اراده حاکمیت در ذهن شاگرد و یا شاگردان به صورت فردی ویا جمعی در مکانهایی خصوصی و یا عمومی و یا به مقتضای زمان و مکان و شرایط پیش آمده ،حک وتأثیرگذاربوده تا بتوانند سرمایه انسانی کشور را در امتداد تفکر واندیشه سیاسی خودحفط و هدایت ودر مواقع نیار بهره برداری نمایند.این پژوهش در صدد است تاچگونگی تغییر و تطور واژه شاگرد و تبدیل آن به دانش آموز و واژه های دیگر و علل و عوامل پیرامونی این موضوع را در گذرزمان حتی تا دوره حاضر بررسی تا غایت نهایی مقاله محقق شود. به نظر می رسد نقش دولتها، خصوصا نفوذ دانشمندان و فرهیختگان و «الیت» جامعه در بدنه حاکمیت، بی تأثیر در «آلترناتیو» واژه شاگرد در نظام آموزش سنتی ورسمی ایران نبوده و علاوه بر آن احتمال می رود همسویی با سیاست های آموزشی و تربیتی جوامع برون مرزی در تغییر کلمه شاگرد تأثیر گذار بوده است.این پژوهش به روش تاریخی و شیوه جمع آوری مطالب به روش کتابخانه ای و اسنادی و تطبیقی تهیه شده است دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .