جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله علمی و پژوهشی مصرف فرهنگی و سریال های ماهواره ای

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی مصرف فرهنگی و سریال های ماهواره ای

مقاله علمی و پژوهشی" مصرف فرهنگی و سریال های ماهواره ای " مقاله ای است در 24 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مصرف فرهنگی و سریال های ماهواره ای ، سبک زندگی ، سنت فرهنگی ، پیام رسانه ای ، مخاطبان فعال ، فارسی وان ، پی ام سی و ام بی سی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی مخاطبان فعال و مصرف فرهنگی و رسانه ای

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی مخاطبان فعال و مصرف فرهنگی و رسانه ای

مقاله علمی و پژوهشی" مخاطبان فعال و مصرف فرهنگی و رسانه ای " مقاله ای است در 18 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مخاطبان فعال و مصرف فرهنگی و رسانه ای ، هویت ، مقاومت ، مخاطبان پراکنده و اقتدار مصرف کننده اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی سواد رسانه ای و مصرف ذهنی کالاهای فرهنگی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی سواد رسانه ای و مصرف ذهنی کالاهای فرهنگی

مقاله علمی و پژوهشی" سواد رسانه ای و مصرف ذهنی کالاهای فرهنگی " مقاله ای است در 24 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به سواد رسانه ای و مصرف ذهنی کالاهای فرهنگی ، شبکه اجتماعی ، رسانه های جمعی ، نظریه شکاف و نظریه آگاهی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی هویت اجتماعی و مقاومت فرهنگی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی هویت اجتماعی و مقاومت فرهنگی

مقاله علمی و پژوهشی" هویت اجتماعی و مقاومت فرهنگی " مقاله ای است در 27 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مطالعات جامعه شناختی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات هویت اجتماعی و مقاومت فرهنگی ، مصرف فرهنگی ، کالای فرهنگی ، سرمایه فرهنگی ، مخالفت فرهنگی و سبک زندگی مطرح شده است   محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی مصرف و سبک زندگی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی مصرف و سبک زندگی

مقاله علمی و پژوهشی" مصرف و سبک زندگی " مقاله ای است در 30 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مصرف و سبک زندگی ، خودابرازی ، فرهنگ رسانه ای ، مصرف گرایی ، سیاست بدن ، هویت و سرمایه فرهنگی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی خوشه بندی اقلام و محصولات فرهنگی فضای مجازی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی خوشه بندی اقلام و محصولات فرهنگی فضای مجازی

مقاله علمی و پژوهشی" خوشه بندی اقلام و محصولات فرهنگی فضای مجازی " مقاله ای است در 16 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به خوشه بندی اقلام و محصولات فرهنگی فضای مجازی ، تکنیک داده کاوی ، روش خوشه بندی ، شبکه فرهنگ مجازی ، سبک زندگی ، الگوی مصرف ، اقلام فرهنگی و محصولات فرهنگی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی مصرف رسانه و هویت ملی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی مصرف رسانه و هویت ملی

مقاله علمی و پژوهشی" مصرف رسانه و هویت ملی " مقاله ای است در 16 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مصرف رسانه و هویت ملی ، هویت دینی ، هویت اجتماعی ، هویت فرهنگی ماهواره ، اینترنت و رسانه های اجتماعی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی نهادهای فرهنگی و محصولات فرهنگی و هنری

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی نهادهای فرهنگی و محصولات فرهنگی و هنری

مقاله علمی و پژوهشی" نهادهای فرهنگی و محصولات فرهنگی و هنری " مقاله ای است در 28 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به نهادهای فرهنگی و محصولات فرهنگی و هنری ، مبارزه نرم ، تهاجم فرهنگی ، هویت فرهنگی ، توسعه فرهنگی ، آسیب شناسی فرهنگی ، مهندسی فرهنگی ، مکانیسم فرهنگ سازی و ابزار فرهنگ سازی  اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله بررسی عوامل مؤثر بر بروز رفتار اخلاقی در مصرف ‌کننده

ادامه مطلب

closeمقاله بررسی عوامل مؤثر بر بروز رفتار اخلاقی در مصرف ‌کننده

مقاله علمی و پژوهشی " بررسی عوامل مؤثر بر بروز رفتار اخلاقی در مصرف ‌کننده " مقاله ای است در 24 صفحه و با 40 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث رفتار مصرف کننده، اخلاق بازاریابی، رفتار اخلاقی مصرف کننده سودگرایی اخلاقی، تکلیف گرایی اخلاقی پرداخته شده است چکیده مقاله با توسعه روزافزون نقش و اهمیت بکارگیری اصول اخلاقی در کسب و کار، حجم زیادی از مطالعات و تحقیقات مدیریت در سالهای اخیر به موضوع اخلاق در مدیریت پرداخته‌اند. هدف مقاله حاضر بررسی عوامل جمعیت شناختی، عوامل اجتماعی، روانشناختی و باورهای دینی بر بروز رفتار اخلاقی در مصرف کننده و تحلیل این عوامل بر اساس نظریات اخلاقی معاصر می باشد. جامعه آماری پژوهش، مشتریان فروشگاه¬های زنجیره‌ای شهرستان کرمانشاه می باشد که برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه ای محقق ساخته استفاده شده است. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از نرم‌افزار SPSS در دو بخش آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است. نتایج حاصل از بررسی فرضیه های پژوهش نشان می دهد عوامل جمعیت شناختی، عوامل اجتماعی، روانشناختی و باورهای دینی بر بروز رفتار اخلاقی در مصرف کننده موثر هستند که در این میان عوامل فرهنگی و اجتماعی بیشترین تأثیر را در بروز رفتار اخلاقی در مصرف‌کنندگان دارد. در نهایت نیز تاثیر این عوامل بر مصرف کننده از منظر فلسفه اخلاق و نظریات اخلاقی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert نوشیدن چای و سلامتی قلب

ادامه مطلب

closeنوشیدن چای و سلامتی قلب

محققان هلندی در جریان پژوهشی متوجه شدند که نوشیدن مقادیر متوسط یا زیاد چای موجب تقویت سلامت قلب می‌شود و خطر مرگ ناشی از ابتلا به بیماری عروق کرونر را، کاهش می‌دهد. به گزارش پایگاه اینترنتی اسپرینگ، این مطالعه همچنین نشان داد که مصرف قهوه به میزان متوسط نیز با کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی ارتباط دارد. در این مطالعه که در هلند انجام شده است، نحوه تاثیر مصرف چای و قهوه بر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی و مرگ در میان ۳۷ هزار و ۵۱۴ شرکت کننده طی ۱۳ سال بررسی شد. محققان متوجه شدند که مصرف سه تا شش فنجان چای در روز خطر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی و مرگ ناشی از این بیماری را تا ۴۵ درصد کاهش می‌دهد. همچنین مصرف بیش از شش فنجان چای در روز با کاهش ۳۶ درصدی خطر ابتلا به بیماری قلبی ارتباط داشت. این مطالعه همچنین نشان داد که مصرف دو تا چهار فنجان قهوه در روز خطر ابتلا به بیماری قلبی را تا ۲۰ درصد کاهش می‌دهد . بر اساس نتایج این مطالعه، مصرف قهوه به میزان متوسط - دو تا چهار فنجان قهوه در روز- خطر مرگ ناشی از ابتلا به بیماری قلبی و نیز مرگ ناشی از هر دلیل را کاهش می‌دهد. برخلاف عقاید عمومی که مصرف قهوه می‌تواند موجب ابتلا به سکته مغزی شود، این مطالعه نشان داد که نه قهوه و نه چای هیچ تاثیری بر خطر ابتلا به سکته مغزی ندارند. محققان خاطر نشان کردند که فواید مصرف چای بر سلامت قلب می‌تواند مرتبط با فلانوئیدها باشد که یک آنتی اکسیدان طبیعی در چای است. با این وجود، محققان خاطرنشان کردند که در این مطالعه میزان مصرف چای بر اساس گزارشی است که خود افراد شرکت کننده ارائه داده‌اند و اطلاعاتی در مورد نوع چای مصرفی این افراد وجود ندارد؛ با این حال در هلند ۷۸ درصد مصرف چای مرتبط با چای سیاه و ۴.۶ درصد آن مربوط به چای سبز است. محققان همچنین افزودند که افراد شرکت کننده در این مطالعه که چای مصرف می‌کردند، سیگار نمی‌کشیدند و نسبت به افرادی که قهوه مصرف می‌کردند، رژیم غذایی و شیوه زندگی سالم تری داشتند. این مطالعه در مجله American Heart Association منتشر شده است.

more_vert افزایش طول عمر با مصرف غذاهای تُند

ادامه مطلب

closeافزایش طول عمر با مصرف غذاهای تُند

 یافته‌های یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مصرف خوراکی‌های تند باعث حفظ سلامتی و افزایش طول عمر می‌شود. به گزارش پایگاه اینترنتی «مدیکال دیلی»، به استناد نتایج مطالعات جدیدی که بر روی ۲۲ هزار و ۸۱۱ شهروند ایتالیایی که رژیم‌های غذایی متنوعی داشتند، انجام شد؛ در افرادی که چهار بار در هفته فلفل می‌خورند، خطر مرگ به هر دلیلی ۲۳ درصد و خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی ۳۴ درصد کاهش می‌یابد. این یافته‌ها تنها به مردم ایتالیا محدود نمی‌شود. مطالعات انجام شده در سراسر جهان مانند تحقیقاتی که در ایالات متحده و چین انجام شد، همگی نشان می‌دهند که مصرف فلفل قرمز تند در افرادی که سیگار نمی‌کشند و الکل مصرف نمی‌کنند، با کاهش خطر مرگ همراه است. فواید ناشی از مصرف فلفل تند برای سلامتی در وجود ترکیب فعالی به نام کاپسی‌سین ریشه دارد که تقریبا در تمام فلفل‌ها یافت می‌شود. در مطالعه‌ جدیدی که در ایتالیا انجام شد، کاهش خطر مرگ و میر مربوط به استفاده از آن فلفل‌هایی بود که حاوی سطوح بالاتری از این ترکیب بودند.

more_vert مقاله بررسی رابطه بین مصرف برق، قیمت برق و رشد اقتصادی در ایران

ادامه مطلب

closeمقاله بررسی رابطه بین مصرف برق، قیمت برق و رشد اقتصادی در ایران

مقاله علمی و پژوهشی " بررسی رابطه بین مصرف برق، قیمت برق و رشد اقتصادی در ایران" مقاله ای است در 26 صفحه و با 37 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد سیاست ها و پژوهشهای اقتصادی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث قیمت برق، مصرف برق، رشد اقتصادی، رهیافت آزمون کرانه‌ها پرداخته شده است چکیده مقاله در این مقاله ، رابطه کوتاه‌مدت و بلندمدت بین مصرف برق و رشد اقتصادی را در چارچوب مدل طرف عرضه و همچنین نحوه تأثیرپذیری مصرف برق و رشد اقتصادی از قیمت آن را در چارچوب مدل طرف تقاضا طی دوره (1386-1351) مورد مطالعه قرار داده است. به منظور بررسی این روابط از تکنیک اقتصادسنجی رهیافت آزمون کرانه‌ها استفاده شده است. نتایج حاصل از مدل طرف عرضه، وجود رابطه بلند‌مدت یک‌طرفه از رشد اقتصادی به مصرف برق را با ضریب منفی نشان می‌دهند. نتایج کوتاه‌مدت نیز بر وجود رابطه دوطرفه و مثبت بین مصرف برق و رشد اقتصادی دلالت می‌کند. نتایج حاصل از مدل طرف تقاضا نیز بر عدم وجود رابطه بلندمدت میان قیمت برق با مصرف آن و رشد اقتصادی دلالت می‌کند. بنابراین،افزایش مصرف برق لزوماً عامل محرک رشد اقتصادی در کشور نمی‌باشد و سیاست آزادسازی قیمت آن در بلندمدت موجب کاهش رشد اقتصادی نخواهد شد. البته با توجه به تأثیر مثبت مصرف برق بر رشد اقتصادی در کوتاه‌مدت لازم است سیاست آزادسازی قیمت برق بصورت تدریجی و با احتیاط اجرا شود. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله علمی و پژوهشی جمهوری اسلامی و تنوع فرهنگی یونسکویی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی جمهوری اسلامی و تنوع فرهنگی یونسکویی

مقاله علمی و پژوهشی" جمهوری اسلامی و تنوع فرهنگی یونسکویی " مقاله ای است در 25 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به جمهوری اسلامی و تنوع فرهنگی یونسکویی ، تنوع فرهنگی ، توسعه فرهنگی ، کثرت گرایی فرهنگی ، صلح ، اعلامیه جهانی و فرهنگ اسلامی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد

more_vert سالمندان پروتئین کافی مصرف کنند

ادامه مطلب

closeسالمندان پروتئین کافی مصرف کنند

 مطالعات اخیر محققان دانشگاه شفیلد انگلیس نشان می‌دهد، بیش از نیمی از سالمندان پروتئین کافی مصرف نمی‌کنند. به گزارش پایگاه خبری مدیکال اکسپرس، مصرف پروتئین کافی برای بهبود عملکرد اکثر ارگان‌های بدن به ویژه عضلات ضروری است. به مرور زمان و با افزایش سن، حجم و قدرت عضلات کاهش می‌یابد. استحکام عضلات یکی از مهمترین نشانه‌های بدن سالم است. با تضعیف عضلات، اندام‌های داخلی بدن و به ویژه استخوان‌ها آسیب‌پذیر می‌شوند. محققان به سالمندان توصیه می‌کنند که برای جلوگیری از کاهش حجم و قدرت عضلات، پروتئین‌های گیاهی و حیوانی مصرف کنند. استفاده از پروتئین حیوانی به دلیل چربی و افزایش اوره، محدودیت دارد و استفاده از گوشت سفید توصیه شده است؛ ولی استفاده از پروتئین های گیاهی هیچ محدودیتی ندارد. افراد میانسال برای تحریک سنتز پروتئین عضلات باید در هر وعده غذایی حدود ۲۵ تا ۳۰ گرم پروتئین مصرف کنند. متخصصان و سازمان‌های بین‌المللی مصرف ۱.۲ گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن را در روز پیشنهاد می‌کنند؛ در حالی که افراد سالمند معمولا کمتر از این میزان مصرف می‌کنند. معمولا توده عضلانی پس از ۵۰ سالگی، حدود ۱.۵ درصد در سال کاهش می یابد. این میزان پس از ۶۰ سالگی به ۳ درصد در سال می‌رسد. شیر، ماست، پنیر، تخم مرغ، گوشت مرغ و ماهی، آجیل، سویا و حبوبات مملو از پروتئین هستند. نتایج این مطالعه در نشریه Geriatrics منتشر شده است.

more_vert مصرف شیر کم چرب روند پیری را کند می‌کند

ادامه مطلب

closeمصرف شیر کم چرب روند پیری را کند می‌کند

نتیجه یک مطالعه نشان می‌دهد که روی آوردن به مصرف شیر کم چرب می‌تواند روند پیری را آهسته کرده و به انسان کمک کند تا زندگی طولانی تری داشته باشد. به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، این مطالعه که توسط محققان دانشگاه «بریگم یانگ» در آمریکا بر روی حدود شش هزار بزرگسال آمریکایی انجام شد، نشان می‌دهد که هر یک درصد افزایش در مصرف چربی شیر - مصرف دو درصد چربی در مقابل یک درصد شیر - چهار سال به سن بیولوژیکی بدن اضافه می‌کند. محققان در این مطالعه، سن «دی.ان.ای» را از روی طول تلومرها شناسایی کردند. تلومرها، ترکیباتی در کروموزوم‌های انسان هستند که با افزایش سن کوتاه می‌شوند. محققان معتقدند که چربی شیر پرچرب، به سلول های فرد استرس وارد می‌کند که باعث آسیب و مرگ بافت های بدن می‌شود. محققان در این مطالعه از داده های تحقیق ملی آزمایش «سلامت و تغذیه» و همچنین پرسشنامه‌های مربوط به پنج هزار و ۸۳۴ نفر استفاده کردند. تقریبا نیمی از افراد این مطالعه روزانه شیر مصرف می‌کردند و یک چهارم دیگر آنها دست کم هفته ای یکبار شیر می‌نوشیدند. تنها کمتر از یک سوم از این افراد شیر کامل، ۳۰ درصد دیگر شیر دو درصد چربی، ۱۰ درصد شیر یک درصد چربی و ۱۷ درصد شیر بدون چربی مصرف می‌کردند و حدود ۱۳ درصد نیز اصلا شیر گاو مصرف نمی‌کردند. این مطالعه بطور حیرت آوری نشان داد، افرادی که هیچ گونه شیری مصرف نمی‌کردند، تلومرهای کوتاه‌تری از بزرگسالانی داشتند که شیر کم چرب مصرف می‌کردند به این معنی که این افراد سریعتر از افرادی که شیر کم چرب مصرف می کردند، پیر شدند. همچنین محققان متوجه شدند که به ازای هر یک درصد افزایش در مصرف چربی شیر، تلومرها ۶۹ جفت پایه در بزرگسالانی که در این مطالعه شرکت داشتند، کوتاه تر بود که این میزان کوتاهی با افزایش چهار سال به سن بیولوژیکی برابر است. از سوی دیگر هنگامی‌که محققان به آنالیز افرادی پرداختند که زیاد شیر مصرف می کردند، به صورت قابل توجهی متوجه شدند، بزرگسالانی که شیر کامل مصرف می‌کردند تلومرهایی داشتند که ۱۴۵ مولکول کوتاه‌تر از تلومرهای افرادی بود که شیر بدون چربی مصرف می‌کردند که این میزان معادل سال‌ها افزایش سن بیولوژیکی این افراد است. شیر حدود دو سوم چربی اشباع دارد که تصور می‌شود باعث بروز التهاب در بدن شده و استرس اکسیداتیو را در سلول‌ها افزایش می‌دهد. محققان خاطر نشان کردند: به نظر می‌رسد که ارتباطی که میان چربی شیر و پیر شدن سلولی که در این مطالعه مشخص شده است تا حدودی به علت افزایش التهاب و استرس اکسیداتیوی باشد که بر اثر افزایش مصرف چربی اشباع ایجاد می‌شود. این مطالعه در مجله Oxidative Medicine and Cellular Longevity منتشر شده است.

more_vert مقاله بررسی رابطه بین مصرف انرژی و ارزش افزوده بخش‌های منتخب اقتصادی در ایران

ادامه مطلب

closeمقاله بررسی رابطه بین مصرف انرژی و ارزش افزوده بخش‌های منتخب اقتصادی در ایران

  مقاله علمی و پژوهشی " بررسی رابطه بین مصرف انرژی و ارزش افزوده بخش‌های منتخب اقتصادی در ایران" مقاله ای است در 16 صفحه و با 13 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد سیاست ها و پژوهشهای اقتصادی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث علیت گرنجر، مصرف انرژی، ارزش افزوده، ضریب انرژی، شدت مصرف انرژی، بهره‌وری انرژی پرداخته شده است چکیده مقاله با توجه به ارتباط نزدیک بین مصرف انرژی و ارزش افزوده در ایران، بررسی ارتباط متقابل این دو متغیر می‌تواند در برنامه‌ریزی و تبیین سیاست‌های بخش انرژی اهمیت داشته باشد. در این مقاله، با استفاده از آزمون استاندارد علیت گرنجر، رابطه علیت بین مصرف کل انرژی و ارزش افزوده در بخش‌های صنعت، پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها و حمل و نقل طی سال‌های (1384 - 1346) مورد بررسی قرار گرفته است. در مواردی که یک رابطه علیت گرنجری یک سویه از مصرف انرژی به ارزش افزوده مشاهده می‌شود، افزایش مصرف انرژی محرک ارزش ‌افزوده است. در این صورت می‌بایست در اجرای برنامه‌ریزی و سیاست به‌ویژه در ‌‌زمینه صرفه‌جویی مصرف انرژی با احتیاط کامل اقدام کرد. علاوه بر این، در حالت‌‌هایی که رابطه علیت گرنجری یک سویه از ارزش افزوده به مصرف انرژی مشاهده می‌شود می‌توان نتیجه‌گرفت که سیاست و برنامه‌ریزی در زمینه صرفه‌جویی مصرف انرژی می‌تواند بدون توجه به چگونگی روند ارزش افزوده بکار رود. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert نگاهی به فواید مهم آووکادو برای بدن

ادامه مطلب

closeنگاهی به فواید مهم آووکادو برای بدن

مصرف آووکادو از دید بسیاری از افراد سرشار از خواص متعدد است اما برخی از افراد هستند که اطلاعات چندانی درباره آووکادو ندارند و بر همین اساس به نکاتی مهم درباره آووکادو می پردازیم. مصرف آووکادو می تواند برای شما با ویژگی های مثبت پرشماری همراه باشد که حتی فکرش را هم نمی کردید: آووکادو باعث افزایش جذب فیبر در بدن شما می شود میوه ها ، سبزیجات و حبوبات حاوی فیبر بالایی هستند و آووکادو نیز از این قاعده مستثنی نیست.یک وعده آووکادو متوسط کم کربوهیدرات است ، اما حاوی سه گرم فیبر است.مصرف فیبر بالاتر ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، دیابت نوع 2 و چاقی را کاهش دهد." خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد گفته می شود که آووکادو با بهبود سلامت قلب ارتباط دارد.آووکادو سرشار از پتاسیم و کم سدیم است که به کاهش فشار خون کمک می کند و خطر حمله قلبی یا سکته مغزی را کاهش می دهد. هنگامی که رژیم کم سدیم و رژیم پتاسیمی بالاتر مصرف شود ، سدیم از دست رفته از طریق ادرار و کاهش فشار خون افزایش می یابد. سلامتی چشم شما را بهبود می بخشد چه کسی تصور می کرد که آووکادو به طور بالقوه می تواند سلامت چشم شما را در شرایط عالی نگه دارد؟ یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که مصرف آووکادو باعث بهبودی شناخت و بینایی افرادی می شود که روزانه یک آووکادو مصرف می کنند. آووکادو حاوی آنتی اکسیدان لوتئین است. لوتئین در پیشگیری از بیماری های چشمی وابسته به سن و ارائه بهبود عملکرد شناختی نقش دارد.

more_vert کتاب «تاثیر فناوری نانو بر تصمیم خرید مصرف‌کننده»

ادامه مطلب

closeکتاب «تاثیر فناوری نانو بر تصمیم خرید مصرف‌کننده»

کتاب «تاثیر فناوری نانو بر تصمیم خرید مصرف‌کننده» نوشته «غزال مرادی» به بررسی فناوری‌های جدید و نقش آن‌ها در ویژگی‌های عملکردی محصول و میزان فروش آن پرداخته است. این کتاب ۹۶ صفحه‌ای در قطع رقعی و با شمارگان یکهزار نسخه چاپ و با قیمت هر جلد ۱۷ هزار تومان در سال ۹۸ از سوی انتشارات پرپروک خمین روانه باز کتاب شده است.این کتاب شامل ۹ فصل با عناوین «فناوری نانو»، «رفتار مصرف کننده»، «فرایند خرید»،« نوع کالا و تاثیر آن بر رفتار خرید»، «ویژگی‌های عملکردی موثر بر خرید»، «تاثیر فناوری نانو بر ویژگی‌های عملکردی»، «محصولات جدید»، «عوامل موثر بر رفتار مصرف کننده » و «نانو فناوری و سلامت مصرف کننده و قوانین» استدر مقدمه کتاب آمده است: «در بازارهای رقابتی امروز شاهد گزینش و انتخاب محصولات از سوی مصرف کنندگان هستیم و تمایزاتی نظیر قیمت و برند در گزینش و خرید و سرانجام میزان فروش موثر است.»تحلیل گران بر این باورند که فناوری نانو، فناوری زیستی و فناوری اطلاعات(IT) سه قلمرو علمی هستند که انقلاب سوم صنعتی را شکل می دهند و نانو فناوری می تواند به عنوان ادامه دانش کنونی در ابعاد نانو یا طرح‌ریزی دانش کنونی بر پایه‌های جدیدتر و امروزی‌تر باشد.نویسنده در فصل اول کتاب، فناوری نانو یا نانوتکنولوژی را رشته‌ای از دانش کاربردی و فناوری بیان می‌کند که جستارهای گسترده ای را پوشش می‌دهد و موضوع اصلی آن نیز مهار ماده یا دستگاه‌ها در ابعاد کمتر از یک میکرومتر، به طور معمول حدود یک تا ۱۰۰ نانومتر است.در فصل دوم رفتار مصرف کننده بر اساس مطالعه زمان، چرایی و چگونگی خرید یا عدم خرید یک محصول توسط افراد تعریف شده و ارزیابی انتخاب‌ها، رفتار پس از خرید، رفتار خرید پیچیده، رفتار خریدی که به دنبال کاهش تنش پس از خرید است و رفتار خریدی که به دنبال تنوع است در فصل سوم به عنوان فرایند خرید مطرح شده است. فصل چهارم کتاب مصرف منزلت‌گرا و مصرف بی توجه به نقش را در نوع کالا و تاثیر آن بر فرایند خرید توضیح می‌دهد و در فصل پنجم کیفیت عملکرد و اعتماد پذیری را از ویژگی‌های عملکردی موثر بر خرید می‌داند. در فصل ششم بسته بندی، کاربرد عمومی نانو ذرات و محصولات آرایشی و در فصل هفتم تمایز بر مبنای تصویر ذهنی، هویت در مقایسه با تصویر ذهنی،علامت و نشانه‌ها، رسانه نوشتای و سمعی و بصری، فضای پیرامون ،رویدادها و وقایع از حالات تمایز محصولات جدید توضیح داده شده است.در فصل هشتم از کتاب نویسنده خصوصیات فردی نظیر سن و شغل ، شخصیت و تصور شخصیتی، نوگرایی و مصرف‌کننده نوجو ، منحصربه فردبودن، سطح هیجان بهینه ، تنوع طلبی، عوامل فرهنگی، معیارهای ذهنی و معیارهای عینی طبقه اجتماعی، زندگی مذهبی، عوامل جامعه‌شناسی، خانواده، روان شناختی و جنسیت را بر رفتار مصرف کننده موثر می‌داند. نویسنده در فصل آخر کتاب به نانو فناوری و سلامت مصرف کننده و قوانین پرداخته و نوشته است: «گروهی از دانشمندان شمال اروپا، کنسرسیوم نانو غذایی را با هدف توسعه کاربردهای فناوری نانو در این صنعت و با تاکید بر مواد غذایی سالم و مطمئن تشکیل داده‌اند.»

more_vert سئوالات اختصاصی آزمون استخدامی شغل کارشناس امور فرهنگی

ادامه مطلب

closeسئوالات اختصاصی آزمون استخدامی شغل کارشناس امور فرهنگی

بانک مقالات ایران در راستای برگزاری هفتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور سال 1398 اقدام به انتشار سئوالات آزمونهای استخدامی در دوره های قبل نموده است . در این بخش سئوالات اختصاصی آزمون استخدامی برای رشته شغلی کارشناس امور فرهنگی که شامل 40 سئوال زیر است ارائه شده است 1 – روش تحقیق و آمار شامل 10 سئوال 2 – نظریه های فرهنگی، جامعه شناسی فرهنگی وبرنامه ریزی فرهنگی شامل 30 سئوال برای دریافت این سئوالات آزمون استخدامی می توانید از لینک زیر استفاده کنید

more_vert سئوالات اختصاصی آزمون استخدامی شغل کاردان امور فرهنگی

ادامه مطلب

closeسئوالات اختصاصی آزمون استخدامی شغل کاردان امور فرهنگی

بانک مقالات ایران در راستای برگزاری هفتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور سال 1398 اقدام به انتشار سئوالات آزمونهای استخدامی در دوره های قبل نموده است . در این بخش سئوالات اختصاصی آزمون استخدامی برای رشته شغلی کاردان امور فرهنگی که شامل 40 سئوال زیر است ارائه شده است 1 – روش تحقیق و آمار شامل 10 سئوال 2 – نظریه های فرهنگی، جامعه شناسی فرهنگی وبرنامه ریزی فرهنگی شامل 30 سئوال برای دریافت این سئوالات آزمون استخدامی می توانید از لینک زیر استفاده کنید